-
@fanis75 said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
@piliourits said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Κι αυτό το "όλοι καπιταλες είμαστε" έπρεπε να μπει στις Γελοιογραφίες.
Καπιτάλες σε ιδεολογία, αφού όλοι τον καπιταλισμό θέλουμε στην πράξη - κανείς δεν δίνει τα λεφτά του στους άλλους στην πράξη, μόνο στην θεωρία. αλλιώς όλοι οι αριστεροί της καρέκλας θα είχαν κάνει πράξει αυτά που λένε, αλλά ειναι πιο ωραίο να τα γράφεις από την πισίνα ρουφώντας το μοχίτο!
ευκολη δικαιολογια για να κοιμασαι ησυχος?
-
@gatoz said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
ευκολη δικαιολογια για να κοιμασαι ησυχος?
Δεν έχω ενοχικά εγώ για να έχω ανάγκη δικαιολογίες να κοιμηθώ, μια χαρά κοιμάμαι! Αυτά μόνο οι αριστεροί. Ο κόσμος ειναι αυτός που ειναι, απλό ειναι και ακόμα και οι ιδεολόγοι πρέπει να φάνε, οπότε αφήνουν κατά μέρος τις αμπελοφιλοσοφίες και ασπάζονται έμπρακτα το σύστημα που τους επιτρέπει να γεμίζουν το στομάχι τους.
Εαν το θές πιο αναλυτικά και θεωρητικά, ο κορύζερ μπορεί να στα εξηγήσει!
-
Το να δίνεις λεφτά σου στους άλλους, χάριν φιλανθρωπίας, είναι συνυφασμένο με την προσπάθεια να αποκτήσεις τη Βασιλεία των Ουρανών , σύμφωνα με την πίστη του Χριστιανισμού και όχι με το μαρξισμό, τα έχετε μπερδέψει λίγο.
Αριστερός δεν είναι αυτό που νομίζετε, αυτό είναι ο τέλειος Χριστιανός, αν και εδώ λίγο όποιος το προσπάθησε στο παρελθόν το συγκεκριμένο μέτρο , βλέπε Βογομίλοι, κίνημα των Καθαρών και λοιπά πέρασε από φωτιά και Ιερά Εξέταση, από τους υπόλοιπους ομόθρησκούς του. Οπότε μάλλον σύμφωνα με το ιερατείο ούτε τέλειος πιστός είσαι αν απλά μοιράζεις τα χρήματά σου και τα υπάρχοντα. Μύλος....
Άρα συνοψίζοντας, αριστερός δεν μπορεί να είσαι αν εργάζεσαι στον ιδιωτικό τομέα και αν κατέχεις περιουσία. Άρα ή θα είσαι άφραγκος δημόσιος υπάλληλος ή μοναχός του Α. Όρους, άλλη λύση δεν υπάρχει ....
-
Σαν αυτούς τους αριστερούς με τα πολυτελή πριμιουμ γερμανικά αυτοκίνητα που ειρωνεύονται δημόσιους υπαλλήλους που πάνε να βγάλουν ένα φραγκακι παραπάνω;;;;;
Καπιταλισμός γαρ, καλά να πάθεις!!!! Φάε την σκόνη μου τώρα!!!
Είμαι κακος το ξέρω...... Σορρυ
Πλάκα κάνω ως ένα σημείο μη με παρεξηγείτε
ΟΧΙ, για εμένα όταν διαδηλώνεις και προβάλλεις δημόσια την ιδεολογική ταυτότητα και προτίμηση σου μέσω ομιλιών και συνεδρίων, η οποία είναι καταφανώς κατά της ιδιωτικής παιδείας, δεν γίνεται να ζητάς εργασία από αυτήν μόλις τελειώνεις την ομιλία σου.
Την συντηρείς με την πνευματική και σωματική σου κόπωση που καταθέτεις ως εργαζόμενος.Υπάρχουν και άλλοι τομείς να εργαστείς, είτε στο δημόσιο είτε στον μικρό ιδιωτικό τομέα, είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας άλλωστε αυτοι οι δύο τελευταίοι κλάδοι δεν απαγορεύονται σύμφωνα με τις τελευταίες ιδεολογικές κατευθύνσεις που αποφασίζονται στα κομματικά συνέδρια.
Οπότε είτε, θα αλλάξεις ιδεολογική κατεύθυνση, κάτι που είναι δικαίωμα σου να το κάνεις οπότε θελήσεις, είτε θα ζεις σύμφωνα με αυτό που προτείνεις στους άλλους να ζήσουν.
Δεν γίνεται δηλαδή να συζητάς γύρω απ'ο ένα τραπέζι με διάφορα γλυκά, να έχει μια τούρτα πάνω σε αυτό και εσύ να προτείνεις στους άλλους ως ηθικό να μην τρώνε από αυτήν καθώς κόβεις ένα κομμάτι για να φας.
-
Όταν λοιπόν αντιληφθείς ότι η πνευματική σου εργασία είναι το αντίστοιχο ενός εργάτη σε εργοστάσιο στο οποίο παλεύεις να αποκτήσεις τον έλεγχο των μέσων παραγωγής μέσα από την πολιτική σου στάση , τότε ίσως καταλάβεις ότι και τα εφήμερα καταναλωτικά αγαθά , όπως τα αυτοκίνητα , δεν σε ανεβάζουν τάξη στον καπιταλιστικό κόσμο που ζούμε. Τάξη ανεβαίνεις όταν κατέχεις το κεφάλαιο και τα μέσα παραγωγής στον καπιταλιστικό κόσμο. Ψιλά γράμματα...
Δε θα ξεχάσω ποτέ από την άλλη, καθώς αναφερόμαστε σε ιδεολογικές αναντιστοιχίες και αντικρουόμενες στάσεις ζωής καθώς σε "ενόχλησε" ο κλάδος εργασίας ενός αρθρογράφου τα ιδεολογικά προβλήματα που έζησαν οι "σύντροφοι¨ του Πασοκ ας πούμε όταν παρέδιδαν γη και ύδωρ για τον βομβαρδισμό της Γιουγκοσλαβίας , αλλά παράλληλα διαδήλωναν με επικεφαλής τον Άκη ενάντια στους βομβαρδισμούς. Από την άλλη μάλλον αυτό είναι εφηρμοσμένη πολιτική ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις των πολιτών της κοινωνίας μας όπως κατά καιρούς μας διαλαλείς για την σοσιαλοδημοκρατία . Ίσως πάλι όχι ....
-
@civil357 said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Όταν λοιπόν αντιληφθείς ότι η πνευματική σου εργασία είναι το αντίστοιχο ενός εργάτη σε εργοστάσιο στο οποίο παλεύεις να αποκτήσεις τον έλεγχο των μέσων παραγωγής μέσα από την πολιτική σου στάση , τότε ίσως καταλάβεις ότι και τα εφήμερα καταναλωτικά αγαθά , όπως τα αυτοκίνητα , δεν σε ανεβάζουν τάξη στον καπιταλιστικό κόσμο που ζούμε. Τάξη ανεβαίνεις όταν κατέχεις το κεφάλαιο και τα μέσα παραγωγής στον καπιταλιστικό κόσμο. Ψιλά γράμματα...
Τα εφήμερα ΠΟΛΥΤΕΛΗ προϊόντα εμπεριέχουν μέσα τους μια ΥΠΕΡΑΞΙΑ. Η ΥΠΕΡΑΞΙΑ της τιμής αγοράς ως όρος είναι η βάση και πυλώνας του καπιταλιστικού συστήματος που στηρίζεται στην ελεύθερη αγορά.
Αυτή είναι εν γένη συστατικό σε όλα τα προϊόντα του συστήματος, η επιλογή όμως της υψηλότερης δυνατής είναι ενσυνείδητη επιλογή του αγοραστή η οποία οδηγεί στην ενίσχυση του συστήματος. Δηλαδή είναι η έμπρακτη προτροπή των υπολοίπων συντελεστών της οικονομίας να προσφέρουν στο μέγιστο δυνατόν βαθμό ένα προϊόν με την μέγιστη δυνατή υπεραξία που μπορεί να τους αποφέρει η αγορά.
Με λίγα λόγια δεν γίνεται να προτρέπεις στους άλλους ένα άλλο προϊόν και εσύ να αγοράζεις ένα άλλο. Υπάρχει σύγχυση ιδεών και πράξεων.
Οπότε στο παράδειγμα που αναφέρεις, ΕΦΟΣΟΝ δεν υπάρχει εναλλακτική ναι θα εργαστείς εκεί όπου μπορείς να βιοποριστεις, έστω και στο λάθος σύστημα. Εάν όμως υπάρχει επιλογή τότε η επιλογή να συντηρήσεις αυτό που η ιδιότητα σου ( καθηγητής) και η ιδεολογίας σου (αριστερός) καταπολεμα επιφέρει σύγχυση.
Να σου πω βρε συ σιβιλ, μίλησα κάπου για ανύψωση τάξης. Μίλησα για συντήρηση καθεστώτος. Εν προκειμένω της ιδιωτικής παιδείας.
Ο άνθρωπος δεν μας φταίει σε τίποτα, αφορμή ήταν για να γίνει παράθεση απόψεων. Ας είναι καλά να κάνει ότι θέλει. Αν μας διαβαζει να ζητήσω συγγνώμη που τον ταραξαμε στον λόξυγκα.
Δε θα ξεχάσω ποτέ από την άλλη, καθώς αναφερόμαστε σε ιδεολογικές αναντιστοιχίες και αντικρουόμενες στάσεις ζωής καθώς σε "ενόχλησε" ο κλάδος εργασίας ενός αρθρογράφου τα ιδεολογικά προβλήματα που έζησαν οι "σύντροφοι¨ του Πασοκ ας πούμε όταν παρέδιδαν γη και ύδωρ για τον βομβαρδισμό της Γιουγκοσλαβίας , αλλά παράλληλα διαδήλωναν με επικεφαλής τον Άκη ενάντια στους βομβαρδισμούς. Από την άλλη μάλλον αυτό είναι εφηρμοσμένη πολιτική ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις των πολιτών της κοινωνίας μας όπως κατά καιρούς μας διαλαλείς για την σοσιαλοδημοκρατία . Ίσως πάλι όχι ....
Η σοσιαλδημοκρατία είναι κάτι το ιερό;;;;
Είναι μια ιδέα που εξελίσσεται. Έχει και αυτή χαζούς και ηλίθιους υποστηρικτές και οπαδούς;;; Ναι έχει.
Δεν είναι όμως ένα ιερό τοτέμ, ούτε θρησκεία. Είναι ή μάλλον εξελίχθηκε σε μια πρακτική εφαρμογή στην βάση κάποιων ηθικών αξιών.
Στην εξέλιξη της διαπίστωσε το υψηλότερο βιοτικό επίπεδο του ρυθμισμένου αποκεντρωμένου οικονομικού σχεδιασμού της οικονομίας. Τα έβαλε κάτω μεσω της επιστήμης και ανέλυσε. Δεν είναι ιερό τοτέμ με εικόνες ιερών προσώπων και θρησκευόμενους από κάτω να λιβανιζουν.
Ως πολιτικός χώρος έχει κάνει λάθη;;;; ουουουου πάρα πολλά.
So what.... Εξελίσσεται.
-
Μάλλον δεν έχεις αντιληφθεί την έννοια της υπεραξίας στο μαρξισμό, δε θέλω να στο χαλάσω αλλά και το swift σου , παράγει υπεραξία για τη suzuki . Μάλιστα πιθανότατα λόγω του όγκου της παραγωγής του, τη χώρα κατασκευής του κ.λπ., ( δεν γνωρίζω υποθέτω) , η υπεραξία που παράγει το swift σου για τους μετόχους της suzuki είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Q3 .Η υπεραξία δεν είναι συνυφασμένη με το πολυτελές , αλλά αποτελεί βασική αρχή του καπιταλιστικού κόσμου . Αλλά ας το αφήσω στην άκρη.....
Αναφορικά με την εξέλιξη της σοσιαλδημοκρατίας , τα ιστορικά παραδείγματα είναι πάρα πολλά και οι κατά καιρούς κόκκινες γραμμές της λάστιχα προς βολικό τέντωμα , συνήθως πάντα με συνισταμένη το κλίνατε επί δεξιά , κυρίως με πρόσταγμα το real politic.
Τέλος περί ιερών τοτέμ και λοιπά , χαριτολογώντας , πρόσφατα μπήκα σε σπίτι πελάτη που είχε ειλικρινά πορτρέτο Ανδρέα δίπλα στα εικονίσματα. Δεν έχω να γράψω κάτι άλλο. .....
-
Επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη παρανόηση ακόμη και του νοήματος την λέξεων, έγραψα πριν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΚΡΑΤΗΣ.
Δηλαδή καπιταλιστης/κεφαλαιοκράτης είναι αυτός/αυτή/αυτό (για να είμαστε και πολιτικά ορθοι, τώρα που πλέον οι φύλακες του Πατρίς-Θρησκεία-Οικογενεια εισηγούνται τον γάμο ομοφυλοφίλων) που έχει ισχύ κεφαλαίου και εκμετάλλευση του.
Όχι όποιος/όποια/όποιο έχει αυτοκίνητο, αλλά εργοστάσιο αυτοκινήτων. -
@civil357 said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Μάλλον δεν έχεις αντιληφθεί την έννοια της υπεραξίας στο μαρξισμό, δε θέλω να στο χαλάσω αλλά και το swift σου , παράγει υπεραξία για τη suzuki . Μάλιστα πιθανότατα λόγω του όγκου της παραγωγής του, τη χώρα κατασκευής του κ.λπ., ( δεν γνωρίζω υποθέτω) , η υπεραξία που παράγει το swift σου για τους μετόχους της suzuki είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του Q3 .Η υπεραξία δεν είναι συνυφασμένη με το πολυτελές , αλλά αποτελεί βασική αρχή του καπιταλιστικού κόσμου . Αλλά ας το αφήσω στην άκρη.....
Δες τι έγραψα πιο πάνω.
@lap said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Αυτή είναι εν γένη συστατικό σε όλα τα προϊόντα του συστήματος, η επιλογή όμως της υψηλότερης δυνατής είναι ενσυνείδητη επιλογή του αγοραστή η οποία οδηγεί στην ενίσχυση του συστήματος
Ο υψηλός βαθμός υπεραξίας είναι συνυφασμένος με το πολυτελές. Αυτό ονομάζεται στα οικονομικά βαθμός ελαστικότητας ως προς τη ζήτηση και προσφορά. Διάβασε και θα δεις.
Έχει να κάνει με την διαχείριση των διαθέσιμων πόρων παραγωγής, και της τιμής επί του συντελεστή που είναι διατεθειμένη να προσφέρει η αγορά με την ενσυνείδητη επιλογή της σε αυτό.
Είναι η πεμπτουσία του καπιταλιστικού συστήματος της αγοράς. Το άλφα και το ωμέγα.
Αναφορικά με την εξέλιξη της σοσιαλδημοκρατίας , τα ιστορικά παραδείγματα είναι πάρα πολλά και οι κατά καιρούς κόκκινες γραμμές της λάστιχα προς βολικό τέντωμα , συνήθως πάντα με συνισταμένη το κλίνατε επί δεξιά , κυρίως με πρόσταγμα το real politic.
Και σωστό και λάθος εν μέρη. Τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως προς τα πού κλίνουν;;;;
Τέλος περί ιερών τοτέμ και λοιπά , χαριτολογώντας , πρόσφατα μπήκα σε σπίτι πελάτη που είχε ειλικρινά πορτρέτο Ανδρέα δίπλα στα εικονίσματα. Δεν έχω να γράψω κάτι άλλο. .....
Με το δίκιο του ο άνθρωπος....πλάκα κάνω.... Το ίδιο είδος ανθρώπου απλά σε άλλο κόμμα.
-
@piliourits said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Επειδή υπάρχει τόσο μεγάλη παρανόηση ακόμη και του νοήματος την λέξεων, έγραψα πριν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΚΡΑΤΗΣ.
Δηλαδή καπιταλιστης/κεφαλαιοκράτης είναι αυτός/αυτή/αυτό (για να είμαστε και πολιτικά ορθοι, τώρα που πλέον οι φύλακες του Πατρίς-Θρησκεία-Οικογενεια εισηγούνται τον γάμο ομοφυλοφίλων) που έχει ισχύ κεφαλαίου και εκμετάλλευση του.
Όχι όποιος/όποια/όποιο έχει αυτοκίνητο, αλλά εργοστάσιο αυτοκινήτων.Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος
-
Χαιρεις πολύ, αλλά γράφετε ότι όποιος έχει μια δουλειά και σπίτι και συμμετέχει στην ιδιωτική οικονομία είναι καπιταλιστης.
-
@piliourits said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Χαιρεις πολύ, αλλά γράφετε ότι όποιος έχει μια δουλειά και σπίτι και συμμετέχει στην ιδιωτική οικονομία είναι καπιταλιστης.
Δεν είπα κάτι τέτοιο.
Μάλλον ο Φάνης το είπε, και θα έλεγα πως ο καλύτερος όρος είναι φιλοκαπιταλιστης.
Δηλαδή είναι φιλικά προσκείμενος στο οικονομικό σύστημα του καπιταλισμού για τους χ,ψ λόγους.
Εγώ λέω, πως όποιος κάνει τα μέγιστα στη χρήση των εργαλείων, επιλογών και προϊόντων του συστήματος αυτού στην ουσία το συντηρεί ενσυνειδήτως.
Καλά κάνει, καμία αντίρρηση αλλά εγώ σχολιάζω την σύγχιση.Για να το πάμε στα αυτοκίνητα. Εγώ έχω ένα Χ πόσο για ένα αυτοκίνητο. Δεν εξετάζω αν το κέρδισα από την ιδιωτική υγεία ή παιδεία. Πες ότι έχω.
Επιλέγω ένα όχημα στο μέγιστο δυνατό vfm δείκτη καθώς εξυπηρετεί την αντικειμενική μου ανάγκη για μεταφορικό μέσο.
Το ίδιο σενάριο, επιλέγω ένα αυτοκίνητο που προσφέρει την ίδια ωφέλεια, έτσι λέγεται στην οικονομία, αλλά με τεράστιες άλλες δόσεις πολυτελείας και ποιότητας και πρεστίζ κτλ κτλ .
Το ένα προϊόν έχει 10% υπεραξία αγοράς και το άλλο 35-40% υπεραξία με βάση την τιμή πώλησης και του κόστους μετατροπής των συντελεστών παραγωγής.
Στην πρώτη περίπτωση είναι το αναγκαίο κακό, οκ, στην δεύτερη είναι η συντήρηση του συστήματος.
Η δεύτερη είναι η παραγωγή πλούτου που δεν είναι συνυφασμένη με τους συντελεστές παραγωγής στο ελάχιστον δυνατόν βαθμό του συστήματος αλλά με τον καπιταλιστή που κατέχει τα μέσα παραγωγής.
-
@piliourits said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Χαιρεις πολύ, αλλά γράφετε ότι όποιος έχει μια δουλειά και σπίτι και συμμετέχει στην ιδιωτική οικονομία είναι καπιταλιστης.
Είναι καπιταλιστής και ουχί κομμουνιστής. Δεν είπα ότι είναι κεφάλαιο ή βιομήχανος, είπα πιο οικονομικό σύστημα υποστηρίζει.
-
@lap για να σε διευκολύνω χωρίς τόσο πολλά λόγια, που απαιτούν χρόνο και γίνονται δυσνόητα, κι εσύ γράφεις για την τελειότητα της ηλεκτροκίνησης και ότι θα μας πνίξει όλους η θάλασσα με τα θερμικά, το ανάγεις σε ζήτημα ζωής και θανάτου για την ανθρωπότητα (που κατά 90% είναι), αλλά μια χαρά καις βενζινουλα κάθε μέρα στο σουιφτάκι.
Έτσι κι οι αριστεροί που έχουν εισόδημα απ την εργασία τους σε καπιταλιστικη οικονομία. -
Στο οικονομικό της Ασοεε, εκείνα τα χρόνια, ήταν επιλογής το μάθημα " μαρξιστική οικονομία" , μάλλον δεν το επέλεξες ε;;; Μη τσαντιστείς.....
Είναι κάτι πολύ απλό , και θα στο παρουσιάσω με ακραία παραδείγματα. Ένα χειροποίητο έπιπλο , πανάκριβο , θα παράξει για τον καπιταλιστή , συγκεκριμένη υπεραξία , η οποία θα είναι και συγκριτικά χαμηλή για το είδος, καθώς δεν θα μπορεί να πιέσει για την αύξηση της παραγωγικότητας ( ένα από τα μέσα αύξησης της υπεραξίας) των χειροπρακτών εργατών του είτε για τη μείωση του μεροκάματου των ελάχιστων εξειδικευμένων εργατών του ( έταιρο στοιχείο που συμβάλλει στην αύξηση της υπεραξίας). Αντίθετα , ένα προϊόν ικεα , το οποίο παράγεται σε τεράστιους αριθμούς , σε εργοστάσια με φθηνό εργατικό δυναμικό και με δυνατότητα περαιτέρω μείωση μισθού , πιθανότατα παράγει μεγαλύτερη ποσοστιαία υπεραξία ανά προϊόν. Ο δείκτης vfm που απολαμβάνει ο καταναλωτής δεν είναι κατά ανάγκη αντίστοιχος της μειωμένης υπεραξίας που απολαμβάνει ο καπιταλιστής, τόσο απλό....
Τέλος με τα μαρξιστικά από εμένα , δε μου πάει η καρδιά να κουράζω άλλους συνομιλητές...
-
@piliourits said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Για να σε διευκολύνω χωρίς τόσο πολλά λόγια, που απαιτούν χρόνο και γίνονται γηδυσνόητα, κι εσύ γράφεις για την τελειότητα της ηλεκτροκίνησης και ότι θα μας πνίξει όλους η θάλασσα με τα θερμικά, το ανάγεις σε ζήτημα ζωής και θανάτου για την ανθρωπότητα (που κατά 90% είναι), αλλά μια χαρά καις βενζινουλα κάθε μέρα στο σουιφτάκι.
Έτσι κι οι αριστεροί που έχουν εισόδημα απ την εργασία τους σε καπιταλιστικη οικονομία.Πρόσεξε εγώ δεν επέλεξα την βενζίνη έχοντας άλλη εναλλακτική. Το ανέφερα πιο πάνω. Αν δεν υπάρχει εναλλακτική καλά κάνουν. Εγώ σχολιάζω την εναλλακτική.
Στην περίπτωση μου.
Πες έχω μεζονέτα με χώρο στάθμευσης και φόρτισης. Πες τα ηλεκτρικά έχουν φτάσει σε ένα σημείο που εξυπηρετούν την ίδια ωφέλεια. Δηλαδή κάνουν ένα ταξίδι σε οποιοδήποτε μέρος της χώρας άνετα.
Και επιλέγω ένα diesel. Εδώ οντως θα συμφωνήσω υπάρχει σύγχιση.Μη νόμιζες ότι και εγώ δεν είμαι μουρλος. Αλλά θα πω ναι πως υπάρχει σύγχιση.
-
@civil357 said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Στο οικονομικό της Ασοεε, εκείνα τα χρόνια, ήταν επιλογής το μάθημα " μαρξιστική οικονομία" , μάλλον δεν το επέλεξες ε;;; Μη τσαντιστείς.....
Είναι κάτι πολύ απλό , και θα στο παρουσιάσω με ακραία παραδείγματα. Ένα χειροποίητο έπιπλο , πανάκριβο , θα παράξει για τον καπιταλιστή , συγκεκριμένη υπεραξία , η οποία θα είναι και συγκριτικά χαμηλή για το είδος, καθώς δεν θα μπορεί να πιέσει για την αύξηση της παραγωγικότητας ( ένα από τα μέσα αύξησης της υπεραξίας) των χειροπρακτών εργατών του είτε για τη μείωση του μεροκάματου των ελάχιστων εξειδικευμένων εργατών του ( έταιρο στοιχείο που συμβάλλει στην αύξηση της υπεραξίας). Αντίθετα , ένα προϊόν ικεα , το οποίο παράγεται σε τεράστιους αριθμούς , σε εργοστάσια με φθηνό εργατικό δυναμικό και με δυνατότητα περαιτέρω μείωση μισθού , πιθανότατα παράγει μεγαλύτερη ποσοστιαία υπεραξία ανά προϊόν. Ο δείκτης vfm που απολαμβάνει ο καταναλωτής δεν είναι κατά ανάγκη αντίστοιχος της μειωμένης υπεραξίας που απολαμβάνει ο καπιταλιστής, τόσο απλό....
Τέλος με τα μαρξιστικά από εμένα , δε μου πάει η καρδιά να κουράζω άλλους συνομιλητές...
Μάλλον δεν το πέρασες το μάθημα.
Έχεις μπερδέψει εννοιες.
Μιλάς για δείκτη παραγωγικότητας και μιλώ για υπεραξία και ελαστικότητα τιμής αγοράς.
Το επόμενο εξάμηνο.
Μιας και μιλάς μαρξιστική οικονομία. Ποτέ και από ποιον μπήκε ως πρόταση η έννοια του κέρδους στην παραγωγή στον υπαρκτό και γιατί;;;;
-
@lap said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
@civil357 said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Στο οικονομικό της Ασοεε, εκείνα τα χρόνια, ήταν επιλογής το μάθημα " μαρξιστική οικονομία" , μάλλον δεν το επέλεξες ε;;; Μη τσαντιστείς.....
Είναι κάτι πολύ απλό , και θα στο παρουσιάσω με ακραία παραδείγματα. Ένα χειροποίητο έπιπλο , πανάκριβο , θα παράξει για τον καπιταλιστή , συγκεκριμένη υπεραξία , η οποία θα είναι και συγκριτικά χαμηλή για το είδος, καθώς δεν θα μπορεί να πιέσει για την αύξηση της παραγωγικότητας ( ένα από τα μέσα αύξησης της υπεραξίας) των χειροπρακτών εργατών του είτε για τη μείωση του μεροκάματου των ελάχιστων εξειδικευμένων εργατών του ( έταιρο στοιχείο που συμβάλλει στην αύξηση της υπεραξίας). Αντίθετα , ένα προϊόν ικεα , το οποίο παράγεται σε τεράστιους αριθμούς , σε εργοστάσια με φθηνό εργατικό δυναμικό και με δυνατότητα περαιτέρω μείωση μισθού , πιθανότατα παράγει μεγαλύτερη ποσοστιαία υπεραξία ανά προϊόν. Ο δείκτης vfm που απολαμβάνει ο καταναλωτής δεν είναι κατά ανάγκη αντίστοιχος της μειωμένης υπεραξίας που απολαμβάνει ο καπιταλιστής, τόσο απλό....
Τέλος με τα μαρξιστικά από εμένα , δε μου πάει η καρδιά να κουράζω άλλους συνομιλητές...
Μάλλον δεν το πέρασες το μάθημα.
Έχεις μπερδέψει εννοιες.
Μιλάς για δείκτη παραγωγικότητας και μιλώ για υπεραξία και ελαστικότητα τιμής αγοράς.
Το επόμενο εξάμηνο.
Μιας και μιλάς μαρξιστική οικονομία. Ποτέ και από ποιον μπήκε ως πρόταση η Ε έννοια του κέρδους στην παραγωγή στον υπαρκτό και γιατί;;;;
Χωρίσαμε άσχημα με τη ασοεουτζού που τραβιόμουν εκείνα τα χρόνια, ντρέπομαι να την πάρω τηλέφωνο πια...
-
Ευκαιρία.....και καλά θέλω να την πω σε κάποιον....πάμε για έναν καφέ να σε ρωτήσω κάτι.
-
@lap said in Πολιτική και Αυτοκίνητα:
Πλάκα κάνω ως ένα σημείο μη με παρεξηγείτε
Για αυτό έχω σταματήσει να γράφω. Γιατί εγώ πλάκες σε τέτοια θέματα δεν κάνω.
Πολιτική και Αυτοκίνητα