Ο χρήστης the_ace έγραψε:
...ο κινητήρας του, έχει ανώτατο όριο στο κοντέρ 8.000 στροφές...
Αυτό που σου είπε έχει δύο αναγνώσεις: την απλή (και μισο-σωστή, μισο-λανθασμένη) και την δύσκολη (και εντελώς λανθασμένη). Αν απλά εννοεί ότι ο πραγματικός κόφτης είναι λίγο πιο πριν από εκεί που ξεκινάει η κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου, εντάξει δεν είναι ακριβώς σωστή, αλλά κάπως έτσι είναι, κανένα σύγχρονο -normal- αυτοκίνητο δεν 'επιτρέπει' ο κινητήρας του να μπει στην κόκκινη περιοχή. Αν από την άλλη εννοεί ως 'ανώτατο όριο' το μέγιστο ρυθμό περιστροφής πριν αυτός καταστραφεί (?), τότε προφανώς δεν έχει καμία σχέση με τα κόκκινα, το μηχανικό όριο περιστροφής πριν την αστοχία/κατάρρευση είναι αρκετά ψηλότερα.
Εκείνος εννοούσε πως ο κόφτης είναι 300 με 500 στροφές λιγότερες από αυτές που έχει το στροφόμετρο. Αν έχει 8000 στροφές ο κόφτης είναι στις 7500. Αν έχει 6000, στις 5500. Και του είπα, αν ο κατασκευαστής βάζει κόφτη μόνον για 500 στροφές πριν τις 8000 ή τις 6000, τότε ας μην τον βάλει καθόλου. Και αυτός επέμενε ότι έχει οδηγήσει αυτοκίνητα που ο κόφτης έπιανε 500 στροφές πριν από όσες έγραφε το στροφόμετρο ότι μπορεί να πιάσει ο κινητήρας (δλδ όσες έγραφε το στροφόμετρο στο καντράν) π.χ. 6000, 7000, 8000 κλπ.
Εγώ έχουν περάσει και 23 χρόνια, όταν ήμουν ανήσυχος οδηγός και είχα το Golf II GTI αν θυμάμαι είχε το στροφόμετρο 7000 στροφές με κόφτη στις 5800 ή 8000 με κόφτη στις 6800. Όταν πήγαινα στον κόφτη, το αμάξι στιγμιαία γονάτιζε λίγο, γιατί έκλεινε μάλλον ο εγκέφαλος τον ψεκασμό βενζίνης, έπεφταν οι στροφές και αμέσως μετά όταν έπεφταν οι στροφές, ξαναείχα γκάζι κανονικά. Αυτά γινόταν σε δευτερόλεπτα. Αλλά θυμάμαι ότι ο κόφτης έμπαινε 1200 στροφές πριν τις 7000 ή 8000 στροφές. Στα επόμενα αυτοκίνητα που πήρα δεν τα πήγα στον κόφτη.
Ο Quadra 21 θα ξέρει καλύτερα τι γίνεται όταν μπαίνει ο κόφτης. Αν δηλαδή δίνει ο εγκέφαλος εντολή στα μπεκ να κόψουν την παροχή καυσίμου ή κάτι παρόμοιο.