Χαιρετώ το φόρουμ,
ψάχνοντας στο διαδίκτυο έπεσε το μάτι μου στα φίλτρα ελευθέρας (πιο συγκεκριμένα στα K&N) τα οποία προτείνονται για αναβάθμιση του κινητήρα...είναι όμως;
Ψάχνοντας το λίγο περισσότερο είδα οτι (υποτίθεται) προσφέρουν καλύτερη απόκριση του κινητήρα (στο γκάζι), λίγο πιο έντονο και μπάσο ήχο και συνήθως δίνουν και κάτι ψιλά σε άλογα και ροπή.
Από την άλλοι οι επικριτές βλέπω να αναφέρουν οτι με αυτά ρουφάει 'σκουπίδι' το μοτέρ, καταστρέφουν με τα λάδια τους τους ΜΑΦ και γενικά δημιουργούν προβλήματα αξιοπιστίας.
Εν τέλη αξίζει η αναβάθμιση σε φίλτρο ελευθέρας ή είναι τελικά υποβάθμιση;
Δημιουργεί προβλήματα στο μοτέρ ή τα προβλήματα έρχονται κυρίως από φίλτρα ελευθέρας κακής ποιότητας;
Είναι αυτονόητο το πρόβλημα στο ΜΑΦ ή αυτά τα προβλήματα προέρχονται από κακολαδωμένα ή πόλυλαδωμένα φίλτρα και λάθος τοποθετήσεις;
Ότι όχημα αγοράζω πάντα βάνω ένα ελευθέρας αποκλειστικά για οικονομικούς λόγους μια που τα βαστάω για χρόνια. Προ 25 χρόνια περίπου το πρωτοέβαλα σε σκούτερ ΑΝ125. Η Κ&Ν αλλά ούτε κάποια άλλη εταιρεία βελτιώσεων δεν είχε για το μοντέλο αυτό και έτσι έκανα μια πατέντα από fiat punto 1.100cc και το προσάρμοσα. Πούλησα το σκούτερ στα 85.000 περίπου και πρόβλημα μηδέν. Το ίδιο έχω κάνει σε σκούτερ που έχω τώρα και μάλιστα πήρα ελευθέρας και για το σασμάν (διότι ψύχεται με βεβιασμένη κυκλοφορία αέρα). Το έχω βάλει σε Rover 214 που είχα, σε Honda Jazz που έχω ακόμη το ίδιο και σε Renault diesel επαγγελματικό που έχω. Ο πατέρας μου το έχει βάλει σε BMW του 1992 με 330,000 + .Το αμάξωμα έχει «καταρρεύσει» αλλά ο κινητήρας ακόμα.
Απόδοση εγώ τουλάχιστον δεν έχω παρατηρήσει καμία αλλά ποτέ δε μπήκα και στο κόπο να δυναμομετρήσω. Μόνο στο diesel μια που είναι και τουρμπάτο ακούω λίγο πιο έντονα το σφύριγμα στις χαμηλές στροφές.
Όσο για το κίτ καθαρισμού: το πήρα πριν από 25 χρόνια περίπου και είχε μέσα υγρό σαπούνι το οποίο μου τέλειωσε και ένα σπρέι το οποίο ΤΟ ΕΧΩ ΑΚΟΜΑ μια που η ποσότητα λαδιού που πρέπει να μπαίνει σύμφωνα με το κατασκευαστή είναι ελάχιστη. Κάθε 20.000χλμ. περίπου ξεπλένω το φίλτρο με σαπούνι και νερό με ένα πινέλο και μετά που στεγνώσει του βάνω το λάδι.
Προσωπική γνώμη: αν δεν έχεις σκοπό να κρατήσεις το όχημα πάνω από 100.000 χλμ. μη το βάλεις.