-
Οποτε ποτε πρεπει να τα αλλαξουμε? Οταν μας κοψουν στο κτεο? Οταν κοπαναει σαν τρακτερ? Σωστα αυτα που λες κ νεα να βαλουμε ΔΕΝ θα δειξουν 100% και μην λεμε χαζα οι περισσοτεροι οδηγοι δεν μπορουν να καταλαβουν ποτε θελουν αλλαγη, εδω τα λαστιχα δεν ξερουν ποτε θελουν....
-
Τα παραπάνω που έγραψα (αρκετά απλά είναι η αλήθεια) μου τα είχε εξηγήσει μηχανικός που δούλευε χρόνια στην BMW, αλλά δεν θυμάμαι την τεχνική ορολογία για να τα γράψω όπως μου τα είπε. Όμως το συμπέρασμα, είναι αυτό που έγραψα, ότι μόνο η σωστή αμορτισερομέτρηση έχει νόημα. Και στην Ελλάδα δεν γίνεται πουθενά τέτοια.
Ο χρήστης lemouz75 έγραψε:
Οποτε ποτε πρεπει να τα αλλαξουμε? Οταν μας κοψουν στο κτεο? Οταν κοπαναει σαν τρακτερ? Σωστα αυτα που λες κ νεα να βαλουμε ΔΕΝ θα δειξουν 100% και μην λεμε χαζα οι περισσοτεροι οδηγοι δεν μπορουν να καταλαβουν ποτε θελουν αλλαγη, εδω τα λαστιχα δεν ξερουν ποτε θελουν....Σωστή ερώτηση, που δυστυχώς δεν είναι εύκολο να απαντηθεί. Προσωπικά αμορτισέρ άλλαζα εάν συνέβαινε κάτι από τα παρακάτω:
- Δάκρυζε λάδι κάποιο αμορτισέρ
- Μετά τα 5 χρόνια ή 100.000 χλμ εφόσον καταλάβαινα μεγάλη διαφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου
Πρακτικά μόνο 2 φορές είχα αλλάξει αμορτισέρ στα αυτοκίνητά μου, γιατί δεν τα κράταγα πολλά χιλιόμετρα.
- Στην Ζ4 άλλαξα γιατί έβαλα ανάρτηση Schnitzer
- Στο Mini της γυναίκας μου άλλαξα στις 180.000χλμ γιατί είχα αρχίσει να δακρύζουν και καταλάβαινα και εγώ ότι είχα πρόβλημα
- Στην 116 με 85.000χλμ και μετά από 5 χρόνια δεν υπήρχε θέμα αλλαγής, το αυτοκίνητο ήταν ΟΚ. Και τον μηχανικό μου που ρώτησα μου είπε ότι δεν χρειάζονται αλλαγή ακόμα.
-
Σε ερωτηση σε μηχανικο στην Suzuki μου ειπε οτι ειναι φυσιολογικο να δακρυσει λιγο.....Εγω ξερω οτι αν τρεξει ειναι εκτος....Και εγω στο Leon που ειχα τα αλλαξα αρκετα νωρις στα 2 χρονια με 30000 km αλλα τα πισω μου εβγαιναν εκτος σε ιδιο μηχανημα σε 2 μετρησης κ με το αμαξι ειχα κανει σχεδον μια μετακομιση σπιτιου...Οταν εβαλα τα νεα BILSTEIN νομιζα οτι ειχα τρενο...
-
Σήμερα έβγαλα τα χιονολάστιχα και έβαλα τα καλοκαιρινά ελαστικά. Ορμώμενος από τον αγαπητό φίλο lemouz75, είπα να μετρήσω και εγώ τα αμορτισέρ, τα όποια είχα μετρήσει στα 31.000χλμ με τα χιονολάστιχα. Τότε 77% τα εμπρός, 50% τα πίσω. Σήμερα στο ίδιο μηχάνημα στα 70.000χλμ 81% τα μπροστινά 57% τα πίσω, φορώντας τα καλοκαιρινά ελαστικά !!! τι έγινε ρωτάω τον μηχανικό βελτιώθηκαν ? Η μέτρηση αμορτισέρ επάνω στο αυτοκίνητο είναι σχετική μου είπε. Απολυτή μέτρηση γίνεται μόνο σε ειδικό δυναμόμετρο μετρώντας μόνα τα αμορτισέρ, είπε. Εάν αδειάζαμε το πορτμπαγκάζ, αλλάζαμε τις πιέσεις και είχαμε και ολοκαίνουργια λάστιχα θα περνάμε άλλες ενδείξεις μου είπε. Πάντως για αυτόν είναι μια χαρά και μόνο με ένδειξη κοντά στο 30-35% θα πρέπει να μπούμε σε διαδικασία αλλαγής.
-
Ο χρήστης lemouz75 έγραψε:
Σε ερωτηση σε μηχανικο στην Suzuki μου ειπε οτι ειναι φυσιολογικο να δακρυσει λιγο.....Εγω ξερω οτι αν τρεξει ειναι εκτος....Και εγω στο Leon που ειχα τα αλλαξα αρκετα νωρις στα 2 χρονια με 30000 km αλλα τα πισω μου εβγαιναν εκτος σε ιδιο μηχανημα σε 2 μετρησης κ με το αμαξι ειχα κανει σχεδον μια μετακομιση σπιτιου...Οταν εβαλα τα νεα BILSTEIN νομιζα οτι ειχα τρενο...Άντε και πες ότι θέλεις αμορτισέρ. Από ότι έψαξα λίγο δεν βρήκα κάποια εταιρία που βγάζει για τα δικά μας!
-
Οτι ειπε ο Φανης για τ αμορτισερ!
Απο εκει και περα αμα ενας οδηγος δε μπορει να καταλαβει ποτε θελει αμορτισερ τ αμαξι του, κλαυτα... -
Τα αμορτισερ όπως και τα ελαστικά ή τα λάδια και λοιπά φίλτρα, είναι στα αναλώσιμα του αυτοκινήτου. Όχι στα ανταλλακτικά... Αργά ή γρήγορα πρέπει να αντικαθίστανται. Στην corolla τα πρώτα της αλλάχτηκαν στα 10000 χλμ καθώς εκείνα της μαμάς της ήταν τραγικά. Στην Α τα πρώτα τα άλλαξα στα 70000 και έκανα το λάθος να βάλω τα μαύρα της Bilstein τα οποία ήταν τραγικά. Η αντικατάσταση αυτών έγινε μέσα στα επόμενα 30000 χλμ. Τίποτα δεν προεξοφλεί πότε πρέπει να αλλαχτεί ένα αμορτισερ αλλά μόνο η αλλαγή προς το χειρότερο στην συμπεριφορά του οχήματος και φυσικά ο οπτικός έλεγχος για τυχόν διαρροή λαδιού. Οπως γράφει και ο νονός εάν ο οδηγός δεν μπορεί να αντιληφθεί την διαφορά στην οδική συμπεριφορά ενός οχήματος με καλά ή φθαρμένα αμορτισερ τότε... καλύτερα να χρησιμοποιεί άλλο μέσο για τις μετακινήσεις του.
-
Σίγουρα όμως κανείς δεν γνωρίζει πως συμπεριφέρεται ένα αμάξι με φθαρμένα αμορτισέρ αν δεν έχει την εμπειρία. Στην περίπτωση μου το scross είναι η πρώτη αγορά αυτοκινήτου. Παλιότερα οδηγούσα του πατέρα μου ή της κοπέλας μου χωρίς να ασχολούμαι με τη συντήρηση των αμαξιών. Στα ετήσια σέρβις δεν ελέγχουν την κατάσταση των αμορτισέρ ώστε να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες?
-
Ο χρήστης robotech_ έγραψε:
Στα ετήσια σέρβις δεν ελέγχουν την κατάσταση των αμορτισέρ ώστε να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες?Οχι. [emoji14] ή τουλαχιστον όχι όλοι αν δε το ζητήσεις.
-
Ο χρήστης robotech_ έγραψε:
Σίγουρα όμως κανείς δεν γνωρίζει πως συμπεριφέρεται ένα αμάξι με φθαρμένα αμορτισέρ αν δεν έχει την εμπειρία. Στην περίπτωση μου το scross είναι η πρώτη αγορά αυτοκινήτου. Παλιότερα οδηγούσα του πατέρα μου ή της κοπέλας μου χωρίς να ασχολούμαι με τη συντήρηση των αμαξιών. Στα ετήσια σέρβις δεν ελέγχουν την κατάσταση των αμορτισέρ ώστε να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες?Αν τα αμορτισέρ έχουν θέμα θα το καταλάβεις σχετικά εύκολα από την δυσκολία του αυτοκινήτου να κρατήσει μια σταθερή οδική συμπεριφορά ακόμη και περνώντας από μικρά σαμαράκια ή από την παρατεταμένη ταλάντωση μετά το πέρασμα από κάποια ανωμαλία του δρόμου. Τουλάχιστον σε εμένα τα προβληματικά αμορτισέρ μου γίνονται το ίδιο αντιληπτά όπως να κινούμαι με σκασμένο λάστιχο.
-
Ο χρήστης robotech_ έγραψε:
Στα ετήσια σέρβις δεν ελέγχουν την κατάσταση των αμορτισέρ ώστε να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες?Σιγα μην τα κοιταζουν!!! εδω δεν κοιταζουν αυτα που πρεπει να ελεγξουν θα κοιταξουν τα αμορτισερ?!
-
Για να ελεχθουν τα αμορτισερ πρεπει το καθε συνεργειο να εχει μηχανηματα αντιστοιχα των ΚΤΕΟ. Οταν ομως μιλαμε για αναλωσιμα ο χρονος και τα χλμ σε συνδυασμο με εναν οπτικο ελεγχο ειναι αρκετα και πιο οικονομικα.
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Οτι ειπε ο Φανης για τ αμορτισερ!
Απο εκει και περα αμα ενας οδηγος δε μπορει να καταλαβει ποτε θελει αμορτισερ τ αμαξι του, κλαυτα...Δηλαδη καλε μου φιλε οπως ειπα και πιο πανω αυτος που ΔΕΝ ξερει ή κανει πως ΔΕΝ ξερει (ή δεν εχει ιδεα) για το ποτε πρεπει να αλλαξει ελαστικα, που ειναι αυτα που σε κρατουν στο δρομο, τι πρεπει να του κανουν ???
-
Ο χρήστης lemouz75 έγραψε:
Οτι ειπε ο Φανης για τ αμορτισερ!
Απο εκει και περα αμα ενας οδηγος δε μπορει να καταλαβει ποτε θελει αμορτισερ τ αμαξι του, κλαυτα...Δηλαδη καλε μου φιλε οπως ειπα και πιο πανω αυτος που ΔΕΝ ξερει ή κανει πως ΔΕΝ ξερει (ή δεν εχει ιδεα) για το ποτε πρεπει να αλλαξει ελαστικα, που ειναι αυτα που σε κρατουν στο δρομο, τι πρεπει να του κανουν ???
Σωστά τα λέει ο lemouz, η πλειοψηφία των οδηγών όχι απλά δεν καταλαβαίνει/ξέρει πότε πρέπει να αλλάξει αμορτισέρ ή λάστιχα, μπορεί καν να μην ξέρει πως ανοίγει το καπώ ή να μην γνωρίζει ότι εκτός από βενζίνη το αυτοκίνητο θέλει και λάδια Αυτό ισχύει για τη συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών, και πολύ σημαντικό ποσοστό των αντρών οδηγών.
Αλλά τουλάχιστον σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να ρωτήσουν και να μάθουν, ή να ζητάνε από το (εξουσιοδοτημένο ή μη) συνεργείο να κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους, και να τους ενημερώσουν για το σύνολο των αναγκών/εκκρεμοτήτων του οχήματος.
-
Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Για να ελεχθουν τα αμορτισερ πρεπει το καθε συνεργειο να εχει μηχανηματα αντιστοιχα των ΚΤΕΟ.Και να συμπληρώσω Σπύρο: να είναι σωστά καλιμπραρισμένα, να είναι σωστά ρυθμισμένα για το κάθε αυτοκίνητο και τα ελαστικά του και το τι ανάρτηση φοράει.
-
Το μαγαζί το οποίο έχω επιλέξει τα τελευταία χρόνια για την αλλαγή των ελαστικών μου, μου προτείνει κάθε φορά να μου κάνει έναν δωρεάν έλεγχο της κατάστασης των αμορτισέρ. Κρατάει 5 λεπτά και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
-
Ο χρήστης Fanis75 έγραψε:
Για να ελεχθουν τα αμορτισερ πρεπει το καθε συνεργειο να εχει μηχανηματα αντιστοιχα των ΚΤΕΟ.
Και να συμπληρώσω Σπύρο: να είναι σωστά καλιμπραρισμένα, να είναι σωστά ρυθμισμένα για το κάθε αυτοκίνητο και τα ελαστικά του και το τι ανάρτηση φοράει.
Πάντως έχω την αίσθηση Φάνη πως λίγα είναι τα συνεργεία που εφοδιάζονται με τέτοια μηχανήματα και ακομη λιγότερα εκείνα που τα διατηρούν πραγματικά σε κατάσταση καλής λειτουργίας.
-
Ο χρήστης SPI_duster έγραψε:
Πάντως έχω την αίσθηση Φάνη πως λίγα είναι τα συνεργεία που εφοδιάζονται με τέτοια μηχανήματα και ακομη λιγότερα εκείνα που τα διατηρούν πραγματικά σε κατάσταση καλής λειτουργίας.Σύμφωνα με τον φίλο μου μηχανικό (ήταν σε συνεργεία του επίσημου δικτύου της BMW 20 χρόνια και ακόμα διατηρεί άριστες σχέσεις), δεν υπάρχει ούτε ένα συνεργείο στην Ελλάδα που κάνει σωστή μέτρηση αμορτισέρ!!
ΥΓ: Για του λόγου το αληθές, τότε που είχα άπλετο χρόνο πήγα και μέτρησα τα αμορτισέρ της Ζ4 πριν και μετά την αλλαγή της ανάρτησης. Πρίν ήμουν στο 75% και μετά με ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ανάρτηση Schnitzer των €1.500 ήμουν στο 50%... Το αυτοκίνητο οδηγικά ΔΕΝ είχε καμια σχέση, είχε βελτιωθεί δραματικά. Αλλά το μηχάνημα δεν είχε καλιμπραριστεί για τα χαρακτηριστικά της νέας ανάρτησης.
-
-
Vitara και scross φοράνε. ΚΥΒ made in japan amortiser.
SUZUKI SX4 SCROSS