-
Όσοι μιλούν για τα οφέλη ενός plugin αμαξιού ας μας εξηγήσουν πώς βοηθά η μπαταρία ένα αμάξι στην εθνική με 140 που έχει περάσει τις 3000 στροφές.
Επίσης πώς βοηθά ο θερμικός κινητήρας σε ένα μποτιλιάρισμα όταν κινησε με το ας πούμε φουλ φορτισμένο αμάξι.
Εγώ λέω ότι και στις δύο περιπτώσεις κουβαλά άχρηστο φορτίο.
Νομίζω πως η παρακάτω μελέτη απαντά στους προβληματισμούς σου:
-
9.5 λτ κατανάλωση με χαμηλή μπαταρία 6.6 με γεμάτη. 8.6 με ντίζελ. Η διαφορά τιμής καυσίμου προσθέτει +1λτ στο plugin άρα μιλάμε για 1λτ διαφορά , αν πας πάντα με γεμάτη μπαταρία ,πόσοι το κάνουν;
Ακόμα και στο ακραίο σενάριο που οδηγήσεις 100000 χλμ με γεμάτη μπαταρία θα κερδίσεις 1650 ευρώ!
Πόση είναι η διαφορά στην κτήση μεταξύ των δύο οχημάτων της δοκιμής; Πότε θα ξεκινήσει η απόσβεση;
Κάνεις λάθος σύγκριση, για αυτό και βγάζεις τέτοια συμπεράσματα. Η σύγκριση πρέπει να γίνει με ίδια ιπποδύναμης αυτοκίνητα, πχ. ένα SUV με 300 άλογα PHEV με ένα άλλο με 300 άλογα diesel. Τότε δεν υπάρχει η τρομακτική διαφορά στην κατανάλωση. Γιατί η ουσία του PHEV είναι εκπληκτικές επιδόσεις με οικονομία 1.200αριου. Δηλαδή 300 άλογα με κατανάλωση 130 αλόγων. Όσο καιει η Γάτος με το 3008 και τα 300 καίει και ο Κρούζερ με τα C3 Aircross και τα 110.
Το PHEV = οικονομία με επιδόσεις, όχι σκέτο 'οικονομία'. Ως σκέτο 'οικονομία' δεν έχει νόημα όπως και τα ηλεκτρικά.
-
Tkin73 wrote:
Όσοι μιλούν για τα οφέλη ενός plugin αμαξιού ας μας εξηγήσουν πώς βοηθά η μπαταρία ένα αμάξι στην εθνική με 140 που έχει περάσει τις 3000 στροφές.
Επίσης πώς βοηθά ο θερμικός κινητήρας σε ένα μποτιλιάρισμα όταν κινησε με το ας πούμε φουλ φορτισμένο αμάξι.
Εγώ λέω ότι και στις δύο περιπτώσεις κουβαλά άχρηστο φορτίο.
Νομίζω πως η παρακάτω μελέτη απαντά στους προβληματισμούς σου:
Χρήσιμο το άρθρο.
Όπως γνωρίζαμε αφορτιστη μπαταρία plugin και επιθετική οδήγηση οδηγούν σε μεγάλη κατανάλωση και αύξηση εκπομπών ( κανεις δεν ελέγχει τον κάτοχο αν κυκλοφορεί με άδεια ή γεμάτη μπαταρία)
9.5 λτ κατανάλωση με χαμηλή μπαταρία 6.6 με γεμάτη. 8.6 με ντίζελ. Η διαφορά τιμής καυσίμου προσθέτει +1λτ στο plugin άρα μιλάμε για 1λτ διαφορά , αν πας πάντα με γεμάτη μπαταρία ,πόσοι το κάνουν;
Ακόμα και στο ακραίο σενάριο που οδηγήσεις 100000 χλμ με γεμάτη μπαταρία θα κερδίσεις 1650 ευρώ!
Πόση είναι η διαφορά στην κτήση μεταξύ των δύο οχημάτων της δοκιμής; Πότε θα ξεκινήσει η απόσβεση;
Αν την συγκρίνουμε με την 520d την δίλιτρο η e κοστίζει 7000 παραπάνω. Φυσικά όποιος αγοράζει αμάξια με 70000 το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι η οικονομία απλά μιλάμε για τα θεωρητικά μοντέλα της δοκιμής.
Για να μην πάμε στα νούμερα απάτη που ανακοινώνουν οι εταιρείες για τα plugin ! Για την 530e δηλώνουν 1.6λτ! Όταν το τεστ έβγαλε από 6.6 ως 9.5!...
-
agpr wrote:
Tkin73 wrote:
Όσοι μιλούν για τα οφέλη ενός plugin αμαξιού ας μας εξηγήσουν πώς βοηθά η μπαταρία ένα αμάξι στην εθνική με 140 που έχει περάσει τις 3000 στροφές.
Επίσης πώς βοηθά ο θερμικός κινητήρας σε ένα μποτιλιάρισμα όταν κινησε με το ας πούμε φουλ φορτισμένο αμάξι.
Εγώ λέω ότι και στις δύο περιπτώσεις κουβαλά άχρηστο φορτίο.
Νομίζω πως η παρακάτω μελέτη απαντά στους προβληματισμούς σου:
Χρήσιμο το άρθρο.
Όπως γνωρίζαμε αφορτιστη μπαταρία plugin και επιθετική οδήγηση οδηγούν σε μεγάλη κατανάλωση και αύξηση εκπομπών ( κανεις δεν ελέγχει τον κάτοχο αν κυκλοφορεί με άδεια ή γεμάτη μπαταρία)
9.5 λτ κατανάλωση με χαμηλή μπαταρία 6.6 με γεμάτη. 8.6 με ντίζελ. Η διαφορά τιμής καυσίμου προσθέτει +1λτ στο plugin άρα μιλάμε για 1λτ διαφορά , αν πας πάντα με γεμάτη μπαταρία ,πόσοι το κάνουν;
Ακόμα και στο ακραίο σενάριο που οδηγήσεις 100000 χλμ με γεμάτη μπαταρία θα κερδίσεις 1650 ευρώ!
Πόση είναι η διαφορά στην κτήση μεταξύ των δύο οχημάτων της δοκιμής; Πότε θα ξεκινήσει η απόσβεση;
《Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι η μέση κατανάλωση του plug-in υβριδικού οχήματος, ακόμα και όταν οδηγείται με άδεια μπαταρία, είναι συγκρίσιμη με αυτήν ενός αντίστοιχου συμβατικού ντίζελ, ενώ είναι 23% μικρότερη αν ληφθούν υπόψη και οι μετρήσεις με γεμάτη μπαταρία.》
Σχεδόν 1/4 μικρότερη κατανάλωση είναι σημαντική. Πόσος χρόνος και ποια χιλιόμετρα θα χρειαστούν για να γίνει απόσβεση; Δεν ξέρω και δεν μπορώ να υπολογίσω γιατί δεν ξέρω την τιμή βενζίνης στο διάστημα χρήσης. Προσωπικά, αν είχα την οικονομική άνεση θα προτιμούσα plugin αντί του hybrid, που τελικά αγόρασα, για πολλούς λόγους. Ακόμα και οικονομικά ίσως να συνέφερε, γιατί μάλλον θα δεν κάνω κάθε μέρα πάνω από 60χλμ. Κυρίως, όμως, θα το αγόραζα για την εμπειρία της ηλεκτρικής κίνησης.
-
Φανή την σύγκριση δεν την κάνω εγώ την κάνει το άρθρο αν το διαβάσεις μέχρι τέλους. Αυτοί αναφέρονται στο ντίζελ μοντέλο και στην κατανάλωση του.
Όσο για τις αποσβέσεις που ανέφερα πιο πάνω τώρα έχουμε πάει σε ένα ακραίο παράδειγμα δλδ ενός πανάκριβου μοντέλου σειρά 5 bmw όπου το φθηνότερο ντίζελ ξεκινά από 60Κ με χερούλια! Και η 525d που έχει αντίστοιχη ιπποδύναμη με το το e κοστίζει 75.000!
Δεν είναι η bmw καλό παράδειγμα για να συγκρίνουμε αμάξια για αποσβέσεις μέσω του καυσίμου....
-
Tkin73 wrote:
9.5 λτ κατανάλωση με χαμηλή μπαταρία 6.6 με γεμάτη. 8.6 με ντίζελ. Η διαφορά τιμής καυσίμου προσθέτει +1λτ στο plugin άρα μιλάμε για 1λτ διαφορά , αν πας πάντα με γεμάτη μπαταρία ,πόσοι το κάνουν;
Ακόμα και στο ακραίο σενάριο που οδηγήσεις 100000 χλμ με γεμάτη μπαταρία θα κερδίσεις 1650 ευρώ!
Πόση είναι η διαφορά στην κτήση μεταξύ των δύο οχημάτων της δοκιμής; Πότε θα ξεκινήσει η απόσβεση;
Κάνεις λάθος σύγκριση, για αυτό και βγάζεις τέτοια συμπεράσματα. Η σύγκριση πρέπει να γίνει με ίδια ιπποδύναμης αυτοκίνητα, πχ. ένα SUV με 300 άλογα PHEV με ένα άλλο με 300 άλογα diesel. Τότε δεν υπάρχει η τρομακτική διαφορά στην κατανάλωση. Γιατί η ουσία του PHEV είναι εκπληκτικές επιδόσεις με οικονομία 1.200αριου. Δηλαδή 300 άλογα με κατανάλωση 130 αλόγων. Όσο καιει η Γάτος με το 3008 και τα 300 καίει και ο Κρούζερ με τα C3 Aircross και τα 110.
Το PHEV = οικονομία με επιδόσεις, όχι σκέτο 'οικονομία'. Ως σκέτο 'οικονομία' δεν έχει νόημα όπως και τα ηλεκτρικά.
Kαι αυτο λαθος ειναι γιατι μπορει να εχεις 300 αλογα αλλα εχεις και αυξημενο βαρος οποτε ακυρωνεις τουλαχιστον 50 απο αυτα.
Ο κινητηρας Β58 3λιτρος εχει 380 ιππους και καιει οσο καιει και ενα 1.5 αν βεβαια πηγαινεις χαλαρα με το γκαζι. Και να κανεις μερικα ανοιγματα σε μια διαδρομη δεν θα αλλαξει την μεση καταναλωση.
Τα υβριδικα πλαγκ ιν ειναι λαθος απο την αρχη αν πηγαινεις για οικονομια. Το μονο πλεονεκτημα ειναι αν δεν ξεχνας να τα φορτιζεις καθημερινα και πηγαινεις μικρες διαδρομες εκει μπορεις να μετακινησε με ελαχιστο κοστος, αλλα ειναι πολε περιορισμενες οι συνθηκες αυτες λειτουργιας.
-
Ακριβώς plugin με 50 χλμ αυτονομία και να μιλάς για οικονομία με αγορά κόστους 50000 χανει το νόημα η κουβέντα.
Να πουμε ναι έχω λεφτά για ξοδεμα ,γουστάρω το γκατζετ , γουσταρω τις επιδόσεις το καταλαβαίνω!
Το να λέμε το πάω τάπα τσιτωνω τα 230 άλογα και καίω μόνο 9 λτ βενζίνη με 1.70 εκεί να σε καταλάβω!
-
Το 3008 βγαίνει σε δύο εκδόσεις . Και οι δύο έχουν κινητήρα βενζίνης 1,6 και ηλεκτροκινητήρα μπροστά . Αυτό του γάτου έχει και πίσω ηλεκτροκινητήρα , οπότε γίνεται 4Χ4 και έχει 300 άλογα . Αυτή με τον ένα ηλεκτροκινητήρα 225 άλογα .
Αντί για το 3008 , υπάρχει το ένα αδελφάκι του .
https://www.car.gr/classifieds/cars/?fs=1&make=105&model=8198&fuel_type=8
225 άλογα και μόνο 5000 διαφορά από το βενζινοκίνητο με τα 180 άλογα .
Εχει και περισσότερο οικογενειακό χαρακτήρα σαν αμάξι .
Επειδή είναι ιδιαίτερα τα αμάξια και ακριβά , ίσως πετύχεις και καλή έκπτωση .
-
Τα plug-in hybrid μου φάνηκαν κι εμένα εξαιρετικά ακριβά για αυτό που δίνουν. Για κίνηση μέσα στην Αθήνα υβριδικό Toyota Corolla/Yaris Cross/RAV4 ή Honda (jazz αν σου κάνει ή αλλιώς HR-V που έρχεται). Δες τους χώρους στο καθένα να δεις τι σου κάνει και πόσο βγαίνει.
-
Ο άνθρωπος θέλει να δώσει το Λεόν που έχει , γιατί είναι μικρό και του λέτε για Κορόλες , Γιάρις και Hrv με μεταξόνια κατηγορίας Β suv ?
H για το Rav4 me 2.5 λίτρα κινητήρα για να πληρώνει φόρο πολυτελείας και τρελά τεκμήρια 13200 τον χρόνο ?
-
Ποια είναι τα ταξίδια που θέτει βέτο η κυρά; Νομίζω ότι αξίζει να δείτε λίγο πόσοι φορτιστές υπάρχουν και σε ποια σημεία, τα πράγματα δεν είναι τόσο δραματικά όσο τα παρουσιάζετε. Με 41 έχεις πάρει αμαξάρα (ID.4 με τη μεγάλη μπαταρία).
-
το phev tiguan ειναι οντως καλα τιμολογημενο, αλλα νομιζω ειναι και αυτο στα 40+. Αλλη λυση, σχετικα οικονομικη ειναι το phev grandland, το οποιο ειναι γυρω στα 40.
Αν θες να κινηθεις εως τα 35, το ανεφερε και ο γατος, δες octavia/leon wagon που εχουν phev εκδοσεις. Ναι μεν εχεις leon και θελεις μεγαλυτερο αμαξι, αλλα ειμαι σιγουρος οτι το σημερινο octavia/leon ειναι μεγαλυτερα και με καλυτερους χωρους απο το δικο σου.
-
Πάντως η παράλογα ακριβή τιμολόγηση μεσσαίων και ακριβών εκδόσεων μερικών SUV , π.χ. 3008, Ds7 και Χ1 κάνει τις τιμές των τετρακίνητων , μπριζάτων με συνήθως πλήρη εξοπλισμό να φαντάζουν σχεδόν φυσιολογικές (σε σύγκριση πάντα). Κοινώς πρέπει να πληρώσεις άνω των 35.000 για καλό εξοπλισμένο δικίνητο όχημα , όταν το μπριζάτο θα είναι τετρακίνητο , σχεδόν με πλήρη εξοπλισμό, θα έχουν χαώδη διαφορά στις επιδόσεις και κατά τους χρήστες πολύ καλύτερη εμπειρία χρήσης, μοιάζουν σχεδόν διαφορετικά αυτοκίνητα.
Οι μόνες σωστές συγκρίσεις πάντως είναι να υπάρχει στη γκάμα παρόμοιας ιπποδύναμης και χαρακτηριστικών όχημα. Νομίζω μόνο η Χ1 έχει κάτι αντίστοιχο και αν συγκρίνεις Χ1 20d x ή Χ1 25d, με την μπριζάτη , στα ίδια επίπεδα εξοπλισμού , τότε φαίνεται μικρή η διαφορά, μπορεί να είναι και πιο ακριβό το πετρέλαιο .Σύμφωνοι θα είναι πιο οικονομικό, οπότε εκεί εξαρτάται κατά πόσο επηρεάζεσαι από τα σενάρια για το πετρέλαιο, κατά πόσο θέλεις την έστω και μικρή εμπειρία ηλεκτροκίνησης και διάφορoυς άλλους λόγους. Πάντως η αύξηση τιμών είναι δεδομένη όταν το compass με τετρακίνηση πετρέλαιο και 190 άλογα έκανε κάτω από 40.000 και τώρα στην γκάμα αντίστοιχό του είναι το phev με σχεδόν 10.000 ευρώ άνοδο.
-
Αρχικά να πω ότι διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον τα επιχειρήματα σας! Για να δώσω λίγο και μια αίσθηση της χρήσης που θα γίνεται, το αμάξι θα κάνει περίπου 30km τη μέρα εντός πόλης, πήγαινε έλα δουλειά και σχολείο και απόγευμα καμία δραστηριότητα εδώ κοντά. Το σκ πάλι δεν θα κάνει ιδιαίτερα χιλιόμετρα. Η λογική μας ήταν να παίζει κυρίως με ηλεκτρικό εντός πόλης ώστε πχ τα 300€/μήνα - - >4k έτος - - >40k στη δεκαετία που λέμε να το κρατήσουμε να είναι κέρδος από βενζίνη, αυτή είναι η λογική της οικονομίας. Δεν ξέρω αν δεν υπολογίζω κάτι σωστά (πχ ότι θα βάζω αρκετά το μήνα για βενζίνη για χ ψ λόγους). Αλλιώς όντως και το rav4 σαν mild hybrid που έλεγε ένας φίλος μου αρέσε (εκτός αν όντως θέλει 13k το χρόνο στα κερατιαστικα!) . Η γυναίκα επιμένει στο Hyundai Tucson αντίστοιχα, αλλά κάτι με φοβίζει σε εκείνο ...
-
Αρχικά να πω ότι διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον τα επιχειρήματα σας! Για να δώσω λίγο και μια αίσθηση της χρήσης που θα γίνεται, το αμάξι θα κάνει περίπου 30km τη μέρα εντός πόλης, πήγαινε έλα δουλειά και σχολείο και απόγευμα καμία δραστηριότητα εδώ κοντά. Το σκ πάλι δεν θα κάνει ιδιαίτερα χιλιόμετρα. Η λογική μας ήταν να παίζει κυρίως με ηλεκτρικό εντός πόλης ώστε πχ τα 300€/μήνα - - >4k έτος - - >40k στη δεκαετία που λέμε να το κρατήσουμε να είναι κέρδος από βενζίνη, αυτή είναι η λογική της οικονομίας. Δεν ξέρω αν δεν υπολογίζω κάτι σωστά (πχ ότι θα βάζω αρκετά το μήνα για βενζίνη για χ ψ λόγους). Αλλιώς όντως και το rav4 σαν mild hybrid που έλεγε ένας φίλος μου αρέσε (εκτός αν όντως θέλει 13k το χρόνο στα κερατιαστικα!) . Η γυναίκα επιμένει στο Hyundai Tucson αντίστοιχα, αλλά κάτι με φοβίζει σε εκείνο ...
Ας τα πάρουμε από την αρχή:
-
Το RAV4 (οπως και όλα τα υβριδικά Τογιότα) δεν είναι Mild Hybrid αλλά Full Hybrid. Είναι δηλαδή κανονικό Υβριδικό, απλά δεν είναι plug-in. Τα mHEV (Mild Hybrid) είναι τελείως άλλο πράγμα. Εαν θες περισσότερες λεπτομέρειες, ευχαρίστως να τα αναλύσω.
-
Τα €13.200 τον χρόνο δεν είναι έξοδα, απλά το τεκμήριο (που εαν το καλύπτεις δεν είναι καν θέμα). Οπότε μην μπερδεύεσαι.
-
Τα 30χλμ την ημέρα = 900 τον μήνα, δεν είναι πολλά. Άντε να πω 1.000χλμ τον μήνα, 12.000/χρόνο. Να πω 15.000/χρόνο? 1.000χλμ τον μήνα ακόμα και να καις 10λτ/100χλμ είναι €160/μήνα, δεν ξέρω πως τα υπολόγισες €300!! Με ένα υβριδικό θα είσαι περίπου στα 4-5λτ/100χλμ, άρα περί τα €80/μήνα. Άρα θα γλυτώνεις περί τα €1.000 τον χρόνο, = €10.000 στην 10ετία. Όλα αυτά σε θεωρητικό επίπεδο, γιατί εαν δεν ξέρουμε ακριβώς το αυτοκίνητα, δεν μπορεί να σου πει κανείς. Υπό συνθήκες με ένα PHEV, εαν κάνεις όλα τα χιλιόμετρα ηλεκτρικά, τότε θα κερδίζεις €130/μήνα = €1.500 χρόνο. Στην 10ετία €15.000. Αλλά εαν τα κάνεις όλα ηλεκτρικά, τότε πάρε κατευθείαν ηλεκτρικό.
Άρα απόσβεση του PHEV δεν πρόκεται να κάνεις, αυτό το ξεχνάς. Απλά θα έχεις ένα καλύτερο, γρηγορότερο και πιο σύγχρονο αυτοκίνητο που θα γουστάρεις και περισσότερο να το οδηγείς.
-
-
Αρχικά να πω ότι διαβάζω με μεγάλο ενδιαφέρον τα επιχειρήματα σας! Για να δώσω λίγο και μια αίσθηση της χρήσης που θα γίνεται, το αμάξι θα κάνει περίπου 30km τη μέρα εντός πόλης, πήγαινε έλα δουλειά και σχολείο και απόγευμα καμία δραστηριότητα εδώ κοντά. Το σκ πάλι δεν θα κάνει ιδιαίτερα χιλιόμετρα. Η λογική μας ήταν να παίζει κυρίως με ηλεκτρικό εντός πόλης ώστε πχ τα 300€/μήνα - - >4k έτος - - >40k στη δεκαετία που λέμε να το κρατήσουμε να είναι κέρδος από βενζίνη, αυτή είναι η λογική της οικονομίας. Δεν ξέρω αν δεν υπολογίζω κάτι σωστά (πχ ότι θα βάζω αρκετά το μήνα για βενζίνη για χ ψ λόγους). Αλλιώς όντως και το rav4 σαν mild hybrid που έλεγε ένας φίλος μου αρέσε (εκτός αν όντως θέλει 13k το χρόνο στα κερατιαστικα!) . Η γυναίκα επιμένει στο Hyundai Tucson αντίστοιχα, αλλά κάτι με φοβίζει σε εκείνο ...
30km την μερα επι 252 μερες τον χρονο εργασιμες 7560 χμ τον χρονο με βενζινη θα εκαιγες 10-15 σεντς το χμ αναλογα με την τιμη της βενζινης ενω με ηλεκτρικο αν δεν ξεχασεις να το φορτισεις καποια βραδια (που αποκλειεται) θα πληρωνεις καποιο κοστος ας μα πει καποιος 2-4 σεντσ το χμ? Αρα το μεγιστο που θα σωσεις ειναι 756 ευρω τον χρονο. Στα ταξιδια δεν εχει οικονομια ενα plug in hybrid. Eπισης τις μερες που ξεχνας να το φορτισεις και εισαι με βενζινη θα καις παραπανω απο αντιστοιχο θερμικο χωρις υβριδικο συστημα.
4κ το ετος καμμια σχεση. Κοιτα λιγο τους υπολογισμους σου.
-
Μάλλον βλακεια έχω γράψει με τα 30, δεν θα έχω υπολογίσει σωστά τις αποστάσεις. Γενικά στο leon παίζουν 2-3 γεμίσματα από 80€ το μήνα πάνω κάτω (χωρίς να υπολογίζω εκδρομές) , και θεώρησα ότι στα 300€ θα πήγαινε η κατανάλωση σε ένα suv με πιο πολλά κιλά.
Βέβαια αν είναι έτσι και στο τέλος καίω κάθε μέρα και τζινα, μάλλον να βολέψει πιο πολύ ένα ξεμπριζωτο hybrid,που βλέπω είναι και αρκετά πιο νορμάλ οι τιμές. Σε τέτοια φάση μένουμε Toyota Honda ή να δω και τα λοιπά;
-
Βέβαια αν είναι έτσι και στο τέλος καίω κάθε μέρα και τζινα, μάλλον να βολέψει πιο πολύ ένα ξεμπριζωτο hybrid,που βλέπω είναι και αρκετά πιο νορμάλ οι τιμές. Σε τέτοια φάση μένουμε Toyota Honda ή να δω και τα λοιπά;
Tα HEV (δηλαδή υβριδκά που δεν είναι plug in) δεν είναι και πολλά, οπότε κοιτάς ανάλογα με τα χρήματα και τι σου αρέσει: Toyota, Honda, Hyundai.
-
Το τεκμήριο δεν το πληρώνεις , αλλά το χρεώνεσαι και δεν έχεις πόθεν έσχες για μελλοντικές αγορές .
Δηλαδή αν πάρει κάποιος το Ραβ με τα 2500 κ.εκ θα χρεώνεται κάθε χρόνο 13500 , ενώ αν πάρει το 3008 με τον 1.2 θα χρεώνεται 4000 τον χρόνο . Στα 5 χρόνια θα έχει χρεωθεί το Ραβ 47500 περισσότερο, ενώ με το 3008 , θα μπορείς να ξοδέψεις σε ακίνητα , αυτοκίνητα , σκάφη τα 47500 χωρίς φόβο πόθεν έσχες .
-
To δικό μου υβρίδιο, ένα Πρίους ΜΚ2, δεν καίει λιγότερα από ένα κοινό ιχ σε ένα μποτιλιάρισμα. Και αυτό διότι τα φρένα του λειτουργούν με ανάκτηση ενέργειας από τα 25 χαω και πάνω, ή κάτι τέτοιο, έχω καιρό που το είδα γραμμένο. Έτσι, αν κινείσαι σταμάτα-ξεκίνα με μικρές ταχύτητες, τα φρένα λειτουργούν κανονικά, άρα ανάκτηση γιοκ. Το ίδιο ισχύει και σε άλλα υβρίδια απ' ότι ξέρω. Άρα, ότι οικονομία κάνεις, θα κάνεις όσο η μπαταρία σου έχει ενέργεια, τρίχες δηλαδή, άντα να βγάλεις 1-2 χλμ. Μετά, όσο συνεχίζεται το μποτιλιάρισμα, θα καις όσο ένα κανονικό ιχ ή σχεδόν, είναι πολύ ψιλά γράμματα αυτά (δείτε και παρακάτω)
Αντίστοιχα, αν θες να 'σκοτώσεις' οικονομικά ένα τέτοιο υβρίδιο στην εθνική οδό, του βάζεις τον πιλότο και του ανεβάζεις τα χαω, π.χ. στα 140 χαω. Έτσι, κινούμενο με σταθερή ταχύτητα, δεν έχει φρενάρισμα, άρα και πάλι ανάκτηση ενέργειας γιοκ. Ή σχεδόν, όπως και πριν κάνει και άλλα κόλπα.Φορτίζει από τον εναλλάκτη του αυτοκινήτου ενώ είναι σε κίνηση και ανά τακτά χρονικά διαστήματα είτε σβήνει το μοτέρ, είτε του ρίχνει τις σαλ και τσοντάρει από την μπαταρία, αλλά το κέρδος είναι πολύ μικρό.
Το ψωμί του μέσου υβριδίου είναι στα ενδιάμεσα χαω, και στις συνεχείς εναλλαγές ρυθμού κίνησης. Εκεί εκμεταλλεύεται το φρενάρισμα, αλλά και την επιτάχυνση, και πετυχαίνει κάποια οικονομία.
Το πρώτο είναι πασιφανές, με φρενάρισμα, από ένα κατώφλι χαω και πάνω, ο ηλεκτροκινητήρας αντιστρέφει την λειτουργία του και γίνεται γεννήτρια φορτίζοντας την μπαταρία με ενέργεια που σε ένα συμβατικό ιχ πετάς στα σκουπίδια του περιβάλλοντος.
Το δεύτερο είναι το υπόλοιπο και το πιο περίπλοκο αλλά ενδιαφέρον 'ψητό'. Σε ένα κοινό ιχ τα χαω είναι αντίστοιχα των σαλ και της σχέσης μετάδοσης . Αντίστοιχα και σε ένα υβρίδιο, αλλά εδώ ο εγκέφαλος κρατάει τις σαλ σε σχετικά μικρή διακύμανση, άρα κοντά στο βέλτιστο σημείο λειτουργίας του κινητήρα, και τσοντάρει την υπόλοιπη απαραίτητη ενέργεια για την κίνηση του ιχ από την μπαταρία. Έτσι, όταν επιταχύνεις και ανεβάζεις ρυθμούς ο κινητήρας τσιτώνεται λιγότερο από ένα κοινό ιχ, άρα έχεις οικονομία και λιγότερο ζόρισμα στα μηχανικά μέρη του και επίσης λιγότερο θόρυβο. Όμως ο κινητήρας έχει και μια άλλη περιοχή ευαίσθητη στην κατανάλωση, τη λειτουργία με μεγάλο φορτίο σε χαμηλές σαλ, αυτό είναι ζήτημα αν γνωρίζει το 1% των οδηγών. Και εκεί βοηθάει η μπαταρία, τσοντάροντας την απαραίτητη ενέργεια για την κίνηση του ιχ και έτσι έχεις οικονομία και σε αυτό το σκέλος.
Τα επαναφορτιζόμενα υβρίδια, κοινώς φευ, έχουν και 3ο τρόπο οικονομίας. Την φθηνή φόρτιση από την μπρίζα για την μεγάλη μπαταρία τους, η οποία τους επιτρέπει να κινηθούν για κάποια χλμ. με αυτή, και έτσι δεν καίνε καύσιμο για τα χλμ. αυτά.
Η μεγάλη ερώτηση : Συμφέρει τελικά?
Η μόνη σωστή απάντηση : Δεν ξέρω/ δεν απαντώ.
Μια πιο σωστή μεγάλη ερώτηση : Συμφέρει σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο/πετρελαιοκίνητο/ηλεκτρικό/υγραέριο?
Η μόνη σωστή απάντηση : Είναι περίπλοκο και πολυπαραγοντικό και όχι μονοσήμαντα ενεργειακό ζήτημα όπως δείχνει αρχικώς. Συνήθως δεν συμφέρει, σε μερικές περιπτώσεις όμως ναι.
Αναζήτηση SUV Hybrid/Plug In Hybrid