-
Φανταστικό το Peugeot i0n, μπράβο στους Γάλλοι, έκαναν καλή αντιγραφή από τους Ιάπωνες. 90 χλμ. αυτονομίας, δηλαδή κάτι σε 60χλμ. στην πράξη, μόνο με 22.000 ευρώ! Τυλίξτε μου ένα παρακαλώ.
ΥΓ. Από εδώ και πέρα θα γράφω μια φορά το χρόνο στο νήμα αυτό. Είναι τόσο αργές οι εξελίξεις, που δεν αξίζει ο κόπος να ασχολείται κανείς συχνότερα. Απ' ότι φαίνεται (22 χιλιάρικα για ένα γκαζοντενεκέ), η ηλεκτροκίνηση θα απασχολήσει σοβαρά τον μέσο ελ όχι λιγότερο από 10 χρόνια από τώρα, έχει πολλά καρβέλια να φάει ακόμη για να ανδρωθεί.
-
Το Peugeot Ion έχει κυκλοφορήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια (από το 2010), βασίζεται στον Miev της Mitsubishi και σίγουρα πλέον δεν μπορεί να συγκριθεί με τα σύγχρονα ηλεκτρικά.
-
Σε όλα τα μειονεκτήματα που ακούγονται, δεν αναφέρεται και ο χρόνος φόρτισης. Ένα άδειο ρεζερβουάρ βενζίνης/πετρελαίου χρειάζεται ένα πεντάλεπτο, από τη στιγμή που θα πας στο βενζινάδικο μέχρι να φύγεις. Αν όμως η φόρτιση διαρκεί γύρω στα 25 λεπτά με ταχυφόρτιση, το πράγμα αλλάζει πολύ.
Σε αυτήν την περίπτωση το ταξίδι διαρκεί πολύ περισσότερο. Και για να μιλήσουμε πρακτικά, η ιστορία της φόρτισης θα κοστίζει περισσότερο αφού θα αγοράσεις κι έναν καφέ για να πιεις όσο φορτίζει το όχημα. Προσθέστε λοιπόν στην τιμή της φόρτισης και τις σαχλαμαρίτσες που θα αγοράζετε από τους γδάρτες των εθνικών οδών.Επίσης, κάπου αναφέρθηκε ότι η Ελλάδα είναι ιδανικός τόπος για ηλεκτρικά λόγω των ιδανικών θερμοκρασιών της. Δεν ισχύει αυτό. Το καλοκαίρι, παρκάροντας το αυτοκίνητο στον ήλιο, σε φάσεις που η θερμοκρασία φτάνει τους 40 βαθμούς, το εσωτερικό έχει φτάσει τους 50. Αυτές οι θερμοκρασίες σκοτώνουν την μπαταρία και τα υγρά της.
Οι χειμώνες επίσης στην Ελλάδα σε κάποια μέρη δημιουργούν εξίσου αντίξοες συνθήκες. Πχ εγώ πέρσι είχα δει -15 βαθμούς στην πόλη μου.Ακόμη, στους βενζινοκινητήρες υπάρχει μια εμπειρία 100 και πλέον χρόνων η οποία εγκυάται πλέον ασφάλεια, Στην ηλεκτρική τεχνολογία η ασφάλεια δεν είναι τόσο δεδομένη. Σίγουρα έχουν γίνει κάποια βήματα, αλλά ακόμη δεν έχουμε βγει από την περίοδο των πειραματισμών και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη, εδραιωμένη τεχνολογία πάνω στην οποία να χτίζουν.
Φράσεις του τύπου 'τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον' είναι καλό να λέγονται με φειδώ. Πολλά πράγματα λεγόταν ότι θα είναι το μέλλον και τελικά δεν ήταν. Το mini disc της sony ισχυριζόταν πολλοί ότι θα ήταν το μέλλον, τελικά δεν ήταν. Τα πλαστικά σπίτια. Και άλλα πολλά.
Τέλος, είναι καλό να απομυθοποιήσουμε και το περί 'πράσινων' αυτοκινήτων που δε μολύνουν. Μολύνουν όσο και τα βενζινοκίνητα ίσως και περισσότερο, αφού η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται είτε από εργοστάσια τύπου Πτολεμαϊδας που καίνε άνθρακα, είτε από πυρηνικά εργοστάσια τύπου Κοζλοντούι, τα οποία θα αυξηθούν όσο αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Νομίζετε ότι αυτό δε θα χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για την φορολόγησή τους; Πράσινα αυτοκίνητα και πράσσειν' άλογα...
-
Έχει αναφερθεί πολλάκις όλα τα μειονεκτήματα της φόρτισης, τουλάχιστον από εμένα. Ευχαριστώ για την πάσα, συνοψίζω για άλλη μία φορά :
-Πολύωρος χρόνος φόρτισης μέσω κοινής μπρίζας, που όμως είναι ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος φόρτισης σε μεγάλη κλίμακα και για κάθε μέρα, οι ταχυφορτιστές είναι τόσο σπάνιοι που είναι απλώς για τα headlines
-Πανάκριβη η φόρτιση στο ασήμαντο δίκτυό τους, τόσο που μπορεί και να συμφέρει να έχεις πετρέλαιο!
-Βλάβες, βανδαλισμοί στους φορτιστές δ.χ., αφαίρεση καλωδίων σύνδεσης ακόμη και από τα σταθμευμένα ιχ
-Μπλοκάρισμα ελεύθερων θέσεων πάρκινγκ από την ύπαρξη φορτιστών δ.χ., άρα εκεί θα μπορούν να παρκάρουν μόνο ηλεκτρικά, και μόνο όση ώρα φορτίζουν, αλλιώς τρώνε πρόστιμο (στα σοβαρά κράτη)
-Θα πηγαίνεις ένα ταξίδι και θα σταματάς σε ένα ΣΕΑ για να φορτίσεις, και μπροστά σου θα βλέπεις π.χ. άλλους 15 που θα έχουν σκεφτεί να κάνουν το ίδιο. Αποτέλεσμα? θα περάσεις το γουίκέντ σου στο ηλεκτράδικο (δική μου λέξη, όπως λέμε βενζινάδικο). Μην αγχώνεστε, μπορείτε να γνωρίσετε ένα σωρό ενδιαφέροντες ανθρώπους στην ουρά.
-Θα αλλάζεις μερικές φορές το δρομολόγιό σου κάνοντας παρακάμψεις για να περάσεις 'για λίγο' από ένα σταθμό φόρτισης
-Είναι σχετικά διαδικασία, δεν είναι 'απλώς βάζεις την μπρίζα και φεύγεις', αυτό γίνεται μόνο αν έχεις δικιά σου μπρίζα βραδείας φόρτισης στο σπίτι σου (ή έστω τη δουλειά σου).
-
Με την σημερινή κατάσταση μόνο η λύση του υβριδικού συμφέρει για όλα , ή το ηλεκτρικό για κάποιον που κάνει 100-150 χλμ κάθε μέρα στην πόλη και το βράδυ το φορτίζει στο κλειστό γκαράζ του . Ακόμα αν έχει κίνητρα όπως το να παρκάρει δωρεάν στην πόλη και βέβαια μεγάλη επιδότηση στην αγορά . Για ταξίδι χλωμό ακόμα .
-
Ας περιμένουμε τους πλούσιους βόρειους να πάρουν πρώτοι, να δούμε τις «παιδικές» ασθένειες για καμιά 10ετία ... και βλέπουμε τί θα κάνουμε.
-
Ο μεγάλος «ασθενής» είναι οι μπαταρίες, νομίζω.
-
Από τους 'διπλανούς':
https://4drivers.gr/dimofilestera/ilektrika-aftokinita-mellon/
Το θέμα είναι βέβαια ότι βάλε λίγο Γκρέτα, βάλε λίγο το ότι είδαμε την νέα κότα με τα χρυσά αυγά για να πουλήσουμε οχήματα, μπαταρίες, ορυκτά κ.λ.π. τα φράγκα πέφτουν προς τα εκεί οπότε με διάφορους τρόπους (απαγορεύσεις, τέλη) θα αναγκασθούμε κι εμείς (οι καταναλωτές γενικώς) να ακολουθήσουμε
-
Μόλις έμαθα ότι από 1η Ιανουαρίου 2020 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού και επιβολής προστίμου στις εταιρείες με βάση τον Μ.Ο εκπομπής CO2 του στόλου τους. Οπότε ΝΑΙ, τις οδηγούνε τάχιστα σε ηλεκτρικά και υβριδικά. Πολλές εκδόσεις κινητήρων θα καταργηθούν και θα δούμε πολλές αλλαγές!!
-
Εχεις κανενα λινκ Φανη?
-
Όχι Αλέξανδρε, δεν το εψαξα για να δω τι υπάρχει. Το έμαθα από φίλο μου πωλητη που τους ενημέρωσαν πριν 1 εβδομάδα.
-
Ερχονται δυσκολοι καιροι για petrolheadz
-
Έτσι κι αλλιώς, αυτό γίνεται με το μέσο όρο εκπομπών για τους κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια και υπάρχει roadmap και για τα επόμενα χρόνια. Θέλουν, δεν θέλουν, είναι αναγκασμένοι όλοι να «χορέψουν» στο χορό αυτό.
Από τη μία κλαίγονται οι κατασκευαστές ότι είναι πολύ «σφιχτοί» οι στόχοι. Από την άλλη η ύπαρξη πίεσης λόγω κανονιστικής συμμόρφωσης εκπομπών, απέδειξε ότι τελικά υπήρχε τεχνικός τρόπος να μειωθούν οι εκπομπές ΣΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Αυτό δείχνει έντονα ότι τόσα χρόνια απλά θησαύριζαν με μικροβελτιώσεις σε απαρχαιωμένες μηχανολογικές λύσεις.
Απλά τώρα δεν τούς αρέσει που πρέπει να επενδύσουν πραγματικά τεράστια ποσά για να περάσουν σε κάτι άλλο που ανακατεύει την τράπουλα.
-
Και το xceed diesel δεν πρόκειται να έρθει Ελλάδα μόνο το υβριδικό το 2020 έχει να πέσει πολύ κλάμα και για τις εκδόσεις του σπορτατζ.
-
Γιατί; από ποιόν θα πέσει κλάμα; Από τους ήδη κατόχους, τους υποψήφιους ή την ΚΙΑ;
-
Ίσως και για όλους! Στους σημερινούς κατόχους μελλοντικά που θα στοχοποιηθουν οι ρύποι. Η κια θα πρέπει να επιλέξει τι θα κρατήσει και τι θα πετάξει. Το σπορτατζ ότι και να κρατήσει έχει ψηλούς ρύπους. Θα πρέπει να ματώσει για να το κρατήσει.
Εδώ φυσικά ίσως υπάρξουν ευκαιρίες αγοράς σε ήδη εκτελωνισμενα αμάξια σε ηρωικούς αγοραστές. Αν το κόψουν ή κρατήσουν μια δυο εκδόσεις θα πρέπει να ξεστοκαρουν γερά.
-
Ολα τα βενζινοκίνητα με 1.5 - 1.6L έχουν ανεβασμένους ρύπους. Από 150 μέχρι 180, δεν θα κλάψει μόνο η KIA.
Πιστευω θα χτυπήσουν όλα τα συμβατικά, νέα και παλιά, με τους νέους ρύπους στα τέλη κυκλοφορίας. Αν αποφασίσουν να ζητήσουν κανα 800άρι για τα 1.6, θα κατατεθούν πινακίδες σωρηδόν πάλι.
Θα δούμε, αισιόδοξος δεν ειμαι πάντως.
-
Είτε μάς αρέσει είτε όχι, είτε εδώ αργούμε να αλλάξουμε στόλο και παλεύουμε ... είναι ξεκάθαρο ότι η νομοθεσία σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ, δεν μπορεί παρά να δημιουργήσει κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών/υβριδικών και αντικίνητρα για συνέχιση κατοχής παλιού και ρυπογόνου.
-
-
Εξαιρετική εξέλιξη.
Όπως λέγαμε και στην αρχή του παρόντος θέματος συζήτησης, αναμένουμε ένα disruption στην τεχνολογία της μπαταρίας, για να λυθούν οι παιδικές ασθένειες.
Ακόμα και μετά τις ανακαλύψεις σε εργαστήρια, υπάρχει ακόμα δρόμος για την εμπορική εκμετάλλευση μιας τεχνολογίας, π.χ. σε τί κόστος, κλπ. Όπως και να έχει, είμαστε σε καλό δρόμο.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης