-
Η ακτινογραφία της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου το πρώτο μισό του 2025
-
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Οι πρωταγωνιστές του 8μηνου
-
Mε αφορμή ένα Chery Tiggo 4 που είδα χτες, όπου το περιεργάστηκα στατικά και διαπίστωσα ότι λίγο χαμηλότερα από την τιμή που πουλάει η Τουότα ένα υβριδικό Γιάρις 1.5 με ζάντες αλουμινίου (τη δεύτερη έκδοση δηλαδή, όχι την πρώτη με τα τάσια) και που έχει 3,94 μήκος, οι κινέζοι πουλάνε μια σούβλα 4,3m με 200+ υβριδικά αλόγατα, σοκαριστικά πλήρη εξοπλιζμό και την απτή ποιότητα θα έλεγα περίπου ενός XC60. Εν αναμονή μιας πλήρους δοκιμής από ειδικούς, είπα να δω τι κάνει η κίτρινη φυλή στην Ευρώπη φέτος.
Λοιπόν, έχουν πιάσει συνολικά 5,2% μερίδιο αγοράς από 2,9% πέρισυ, ενώ είναι ακόμη στην αρχική φάση ανάπτυξης του όποιου δικτύου τους. Μερικοί δεν έχουν έρθει καλά καλά (π.χ. η κρατική Τσανγκάν με τα βαριά χαρτιά Ντιπάλ και Αβάτρ, και η πασίγνωστη και πολυδισεκατομμυριούχος-από τα πατίνια και τα κινητά- Σιαόμι, ή η μικρομεσαία Τσέρυ που ξεκίνησε το β' εξάμηνο σιγά σιγά). Με +300% (!) οι Μπιντέδες οδηγάνε την κούρσα, και οι λοιποί ακολουθούν. Και έρχονται και δύο εργοστάσια εντός έδρας από αυτούς, ένα σε Ουγγαρία και ένα σε Τουρκία.
Την ίδια στιγμή οι Στέλιοι από 16,7% έχουν πάει στο 15,3%, η δε Τέζλα από 2,4% στο 1,6% (μεγάλες φάπες και οι δύο).
Καλά, κάτι Μαζεράτι, Λότους κ.τ.λ. είναι πάνω από 40% κάτω, ενώ η Τζάγκουαρ είναι στον πάγο γιατί, λέει, θα κάνει ριλόντς.Θα κλάψουν μανούλες? Μήπως απλά έρχονται φόροι αλά Τραμπ και Αμερική?
Ποιός θα τους σταματήσει αλλιώς, και με τι? Με τις επενδύσεις σε υβριδικά που σπεύδουν να κάνουν οι Βαγκέουλες και η Φορντ, γλείφοντας εκεί που έφτυναν και αφού έσπασαν τα μούτρα τους με τα ηλεκτρικά γιατί δεν τους βγήκαν τα νούμερα? -
Στα αυτοκίνητα έως και Β, οι Γερμανοί ουσιαστικά έχουν αποσυρθεί, ότι έβγαλαν έβγαλαν και δεν τα ανανεώνουν τεχνολογικά. Οι Γάλλοι το παλεύουν λίγο με Citroen και Dacia κι ο Θεός βοηθός. Θα παίξουν μπάλα οι Κινέζοι με την Toyota και ο νικητής όλοι ψυχανεμιζόστε ποιος θα είναι.
Από C και πάνω που αυξάνονται τα κοστολόγια και οι οικονομικές δυνατότητες των αγοραστών, οι Κινέζοι έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους ακόμα.
Στα ηλεκτρικά η αγορά είναι πολύ ανώριμη, θα δείξει το μέλλον.
-
Η πλάκα είναι ότι οι κινέζοι είναι μέχρι στιγμής σχεδόν ανύπαρκτοι στα μικρά, ουσιαστικά παίζουν μπάλα από τα μεσαία και πάνω! Έχουν αμάξια να χτυπήσουν τα Κλιό, Γιάρις, Πάντα, 208, Κόρσα? Όχι ακόμη.
Τα δε μπαταριάτα ηλεκτρικά στο α' εξάμηνο έχουν συνολικά 'μόνο' 17,3% της ευρωπαικής αγοράς. Με ανοδικές διαθέσεις, αλλά όχι αυτές που ανέμεναν πριν από 5-10 χρόνια οι Βαγκέουλες, Φορντ, Νισσάν, Τέζλα, κοκ.
Αν λοιπόν, έχουν καταφέρει να δαγκώσουν το 5% με λειψές αντιπροσωπείες και ακόμη πιο λειψές γκάμες, τι θα δούμε σε 2-3 χρόνια αν δεν αποφασιστούν μέτρα αποτροπής?ΙΜΟ, θα δούμε σκληρό πορνό.
-
Συμφωνώ απόλυτα.
Αν τολμήσουν να φέρουν hybrid επιλογές στη Β κατηγορία, στα 16 με 18, με καλό εξοπλισμό, να δω μετά σε ποιον θα βρίσκει να δίνει η Suzuki το swift στα 19χιλ ή η Hyundai το i10 στα 17χιλ με 63 αλογάκια. Εκεί θα παιχτεί το πάρτυ.
Επίσης δε νομίζω κανείς να κόλλαγε να δώσει 18χιλ για πλουσιο κινέζικο και 12ετη εγγύηση (ενώ όσο ανεβαίνουν τα ποσά, μπαίνουν και δεύτερες σκέψεις) -
Κάποτε τα γιαπωνέζικα ήταν με σούστες για ανάρτηση, μετά έλεγαν θα μας καταπιούν.
Στην Ευρώπη αυτό δεν συνέβη. Η Ελλάδα είναι ειδικό τογιοτοκράτος.
Πριν 40 χρόνια η Τογιότα Ελλάς έδινε μπόνους στους εμπόρους μτχ αν έπαιρναν ανταλλαγή παλιό τογιότα.
Ετσι η Τογιότα άρχισε να αποκτά αξία στην αγορά μτχ.Πριν 25 χρόνια στο λήζινγκ η Τογιότα έδινε στις εταιρείες για το γιάρις για λήζινγκ 3 χρόνων 36000 χλμ εγγυημένη επαναγορά στο 67 % του τιμολογίου αγοράς.
Ετσι οι λήζινγκ έσπρωχναν αβέρτα γιάρις, αφού είχαν πολύ μεγάλο κέρδος
Εκεί στα είητις είχαν έρθει οι πεζοδρομιοκυνηγοί χιουντάι...
Φτηνά αμάξια, πάλι κάποιοι έλεγαν ότι θα γεμίσουν την αγορά.
Τι έγινε τόσα χρόνια μετά στην Ευρώπη ? Τα γιαπωνέζικα και κορεάτικα είναι μέρος της αγοράς, αλλά όχι στις κορυφαίες θέσεις.
Πάμε τώρα στα Κινέζικα.
Τι έκαναν οι Κινέζοι στους Ευρωπαίους πριν 10-15 χρόνια που πήγαν να πουλησουν αμάξια στην Κίνα ?
Τους είπαν θα κάνετε υποχρεωτικά εταιρεία με κινέζους που θα έχουν το 51 %.
Αποτέλεσμα έμαθαν την δουλειά και τώρα έρχονται στην Ευρώπη.
Πως θα συμπεριφερθεί η Ευρώπη σε αυτήν την επίθεση ?
Οταν υπερβούν το κρίσιμο όριο στις πωλήσεις είναι προφανές.
Εστω και αν κάνουν και κάποια εργοστάσια εδώ.
Εύκολα μπορούν να θυμηθούν ότι εκεί έχουν κρατικές επιδοτήσεις, ότι δεν έχουν εργασιακά δικαιώματα, οπότε κάτι επιτροπές Ανταγωνισμού μπορεί να τους τρελλάνουν στα πρόστιμα.
Αλλά και κάποιοι πολίτες, ή πολιτικοί, να αρχίσουν να φωνάζουν ότι δεν μπορούν οι κινέζοι που είναι ολοκληρωτικό καθεστώς και πληρώνει ψίχουλα στους εργαζόμενους που δουλεύουν με απάνθρωπες συνθήκες, να μας πάρουν τις δουλειές μας.
-
Δεν έχεις άδικο, κάτι θα σκαρφιστουν στας Βρυξελλας.
Υπάρχει όμως μια διαφορά, θυμήσου πόσο σπαρτιατικα είχαν έρθει τα πρώτα γιαπωνεζικα και κορεατικα, και πως ήρθε πχ το dolphin -
@dstou said in Στατιστικά στοιχεία για πωλήσεις αυτοκινήτων:
Mε αφορμή ένα Chery Tiggo 4 που είδα χτες, όπου το περιεργάστηκα στατικά και διαπίστωσα ότι λίγο χαμηλότερα από την τιμή που πουλάει η Τουότα ένα υβριδικό Γιάρις 1.5 με ζάντες αλουμινίου (τη δεύτερη έκδοση δηλαδή, όχι την πρώτη με τα τάσια) και που έχει 3,94 μήκος, οι κινέζοι πουλάνε μια σούβλα 4,3m με 200+ υβριδικά αλόγατα, σοκαριστικά πλήρη εξοπλιζμό και την απτή ποιότητα θα έλεγα περίπου ενός XC60. Εν αναμονή μιας πλήρους δοκιμής από ειδικούς, είπα να δω τι κάνει η κίτρινη φυλή στην Ευρώπη φέτος.
Λοιπόν, έχουν πιάσει συνολικά 5,2% μερίδιο αγοράς από 2,9% πέρισυ, ενώ είναι ακόμη στην αρχική φάση ανάπτυξης του όποιου δικτύου τους. Μερικοί δεν έχουν έρθει καλά καλά (π.χ. η κρατική Τσανγκάν με τα βαριά χαρτιά Ντιπάλ και Αβάτρ, και η πασίγνωστη και πολυδισεκατομμυριούχος-από τα πατίνια και τα κινητά- Σιαόμι, ή η μικρομεσαία Τσέρυ που ξεκίνησε το β' εξάμηνο σιγά σιγά). Με +300% (!) οι Μπιντέδες οδηγάνε την κούρσα, και οι λοιποί ακολουθούν. Και έρχονται και δύο εργοστάσια εντός έδρας από αυτούς, ένα σε Ουγγαρία και ένα σε Τουρκία.
Την ίδια στιγμή οι Στέλιοι από 16,7% έχουν πάει στο 15,3%, η δε Τέζλα από 2,4% στο 1,6% (μεγάλες φάπες και οι δύο).
Καλά, κάτι Μαζεράτι, Λότους κ.τ.λ. είναι πάνω από 40% κάτω, ενώ η Τζάγκουαρ είναι στον πάγο γιατί, λέει, θα κάνει ριλόντς.Θα κλάψουν μανούλες? Μήπως απλά έρχονται φόροι αλά Τραμπ και Αμερική?
Ποιός θα τους σταματήσει αλλιώς, και με τι? Με τις επενδύσεις σε υβριδικά που σπεύδουν να κάνουν οι Βαγκέουλες και η Φορντ, γλείφοντας εκεί που έφτυναν και αφού έσπασαν τα μούτρα τους με τα ηλεκτρικά γιατί δεν τους βγήκαν τα νούμερα?Και οι τυφλοί θα δουν τις διαφορές του κουβα με το λουξ πλέον από το Chery tiggo 4 και εφεξής.
-
@v_a said in Στατιστικά στοιχεία για πωλήσεις αυτοκινήτων:
Δεν έχεις άδικο, κάτι θα σκαρφιστουν στας Βρυξελλας.
Υπάρχει όμως μια διαφορά, θυμήσου πόσο σπαρτιατικα είχαν έρθει τα πρώτα γιαπωνεζικα και κορεατικα, και πως ήρθε πχ το dolphinΟχι δεν ισχύει αυτό. Μάλιστα τα πρώτα γιαπωνέζικα του 70-80 διαφήμιζαν ως στάνταρ εξοπλισμό ραδιόφωνο ΑΜ, που στα ευρωπαικά ήταν έξτρα.
Να μην μιλήσω για γερμανικά. Είχαμε πάρει το 1976 το γκόλφ 1 που είχε απλά ένα ταχύμετρο στο ταμπλώ με δείκτη βενζίνης και δύο λαμπάκια για υπερθέρμανση μπαταρία. Τίποτα άλλο.
-
Κάτσε βρε συν-πρωτοπόρε του Europa.
Τα getz και τα accent ήταν τουμπανο-εξοπλισμένα; Τα corolla των 90's είχαν εξοπλισμό και γερμανικές πολυτέλειες;
Σε αντίθεση, δες με τι εξοπλισμό ήρθαν τα Byd και έρχονται τώρα και τα υπόλοιπα cherry blueberry κτλ -
Εγώ κάνω σύγκριση των γιαπωνέζικων ευρωπαϊκών την δεκαετία του 70.
Αλλά και των κορεάτικων του 80.
-
Ασε μας ρε ταξιδευτή με το 70-80
Ζεις σε άλλες εποχές. Η χειρότερη γενιά της Ευρώπης.
-
@criuser said in Στατιστικά στοιχεία για πωλήσεις αυτοκινήτων:
Εγώ κάνω σύγκριση των γιαπωνέζικων ευρωπαϊκών την δεκαετία του 70.
Αλλά και των κορεάτικων του 80.
δεν είχαμε γεννηθεί τότε
-
Δεν είναι μόνο ο εξοπλισμός, αλλά και το μέγεθος και ύφος των αυτοκινήτων με τα οποία πρωτομπαίνουν στην αγορά.
Αμφότεροι Ιάπωνες και Κορεάτες ήρθαν με αμαξίδια μικρού και μικρομεσαίου μεγέθους εντελώς μαζικής (φτηνο)παραγωγής, ενώ πέρασαν δεκαετίες για να περάσουν σε λίγο μεγαλύτερα. Για δε πρίμιουμ ούτε κουβέντα για δεκαετίες, και ότι (ψιλο)προσφέρεται τώρα δεν αφορά όλα τα μαγαζιά και έχει σχετικά μικρή απήχηση στην αγορά.
Εδώ μιλάμε για εισβολή που έχει ξεκινήσει από τα μεγάλα μεγέθη και τα πρίμιουμ και που εισέρχεται σιγά σιγά στα πλέον εμπορεύσιμα μικρά και μικρομεσαία.
Το Τίγκο 4 που είδα ήταν το μικρό Τσέρι, υπήρχαν παρατεταγμένα άλλα δύο, μεγαλύτερα μοντέλα. Το Γιανγκ Ουάνγκ είναι ένα τέρας με 4ψήφια ιπποδύναμη, το οποίο κατέχει αυτή τη στιγμή τον (πείτε το και βλακώδη) τίτλο του ταχύτερου ιχ στον κόζμο. Αλλά όταν τον τίτλο αυτό τον είχε η Μπουγκάττι ή ο άλλος με το περίεργο όνομα, όλοι τους παραμίλαγαν. Το Σιαόμι SU7 έχει κάνει τρομερή αίσθηση με το καλημέρα, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία είναι μέχρι τώρα γνωστή μόνο για τα κινητά και τα πατίνια της. Τρέχουν να το οδηγήσουν στην Κίνα γιατί δεν εισάγεται ακόμη, αλλά έχει ήδη κάνει ρεκόρ στο ρινγκ και κοστίζει το 1/3 της (εμπορικά παραπαίουσας πλέον) Ταυκάν. Υπάρχουν κάτι κινέζικες τερατώδεις τζιπούρες που κάνουν τα Λαντ Ρόβερ να είναι Τζίμνυ δίπλα τους.Τι θα γίνει 'αύριο' άμα φέρουν ένα σοβαρό αντίπαλο των Κλιό ή Γιάρις στα 10 καφετιά, ή του Σαντέρο στα 8, και του Οκτάβια στα 15, χτυπήσουν δηλαδή τον σκληρό πυρήνα των ευρωπαικών πωλήσεων? Γιατί ακόμα εκεί δεν παίζουν...
Με τι θα τους αντιμετωπίσουν οι γαλλογερμανοί με ολίγη από Ιταλία, οι oem αυτοκινητοπαραγωγοί της ευρώπης δηλαδή, αλλά και οι αντίστοιχοι αμερικάνοι?
Να θυμίσω ότι οι κινέζοι κάθε 2 χρονάκια αλλάζουν μοντέλο, κατέχουν δε τα πρωτεία στην ηλεκτροκίνηση, είναι παγκόζμιοι μετρ στα ηλεκτρονικά, έχουν πάμφθηνα κοστολόγια και είναι κεντρικά καθοδηγούμενοι και συντονιζμένοι. Ο τσέος της Σιαόμι δήλωσε ότι η εταιρεία του θα μπει μέσα στους 5 μεγαλύτερους του κόζμου, και κάτι μου θύμισε αυτό (Χιουντάι). -
Με πολιτική είπαμε.
Κρατικές επιδοτήσεις, εκμετάλλευση εργαζομένων, είναι αρκετά για να φάνε δασμούς 200 %.
-
@criuser said in Στατιστικά στοιχεία για πωλήσεις αυτοκινήτων:
Κάποτε τα γιαπωνέζικα ήταν με σούστες για ανάρτηση, μετά έλεγαν θα μας καταπιούν.
Στην Ευρώπη αυτό δεν συνέβη. Η Ελλάδα είναι ειδικό τογιοτοκράτος.
Πριν 40 χρόνια η Τογιότα Ελλάς έδινε μπόνους στους εμπόρους μτχ αν έπαιρναν ανταλλαγή παλιό τογιότα.
Ετσι η Τογιότα άρχισε να αποκτά αξία στην αγορά μτχ.Πριν 25 χρόνια στο λήζινγκ η Τογιότα έδινε στις εταιρείες για το γιάρις για λήζινγκ 3 χρόνων 36000 χλμ εγγυημένη επαναγορά στο 67 % του τιμολογίου αγοράς.
Ετσι οι λήζινγκ έσπρωχναν αβέρτα γιάρις, αφού είχαν πολύ μεγάλο κέρδος
Εκεί στα είητις είχαν έρθει οι πεζοδρομιοκυνηγοί χιουντάι...
Φτηνά αμάξια, πάλι κάποιοι έλεγαν ότι θα γεμίσουν την αγορά.
Τι έγινε τόσα χρόνια μετά στην Ευρώπη ? Τα γιαπωνέζικα και κορεάτικα είναι μέρος της αγοράς, αλλά όχι στις κορυφαίες θέσεις.
Πάμε τώρα στα Κινέζικα.
Τι έκαναν οι Κινέζοι στους Ευρωπαίους πριν 10-15 χρόνια που πήγαν να πουλησουν αμάξια στην Κίνα ?
Τους είπαν θα κάνετε υποχρεωτικά εταιρεία με κινέζους που θα έχουν το 51 %.
Αποτέλεσμα έμαθαν την δουλειά και τώρα έρχονται στην Ευρώπη.
Πως θα συμπεριφερθεί η Ευρώπη σε αυτήν την επίθεση ?
Οταν υπερβούν το κρίσιμο όριο στις πωλήσεις είναι προφανές.
Εστω και αν κάνουν και κάποια εργοστάσια εδώ.
Εύκολα μπορούν να θυμηθούν ότι εκεί έχουν κρατικές επιδοτήσεις, ότι δεν έχουν εργασιακά δικαιώματα, οπότε κάτι επιτροπές Ανταγωνισμού μπορεί να τους τρελλάνουν στα πρόστιμα.
Αλλά και κάποιοι πολίτες, ή πολιτικοί, να αρχίσουν να φωνάζουν ότι δεν μπορούν οι κινέζοι που είναι ολοκληρωτικό καθεστώς και πληρώνει ψίχουλα στους εργαζόμενους που δουλεύουν με απάνθρωπες συνθήκες, να μας πάρουν τις δουλειές μας.
Η Τογιότα είναι δεύτερη στην Ευρώπη, η kia Hyundai από μισό εκατομμύριο εκάστη μέσα στη δεκάδα, πάνω από ford, opel, citroen, volvo, fiat, seat.
A και στα κινεζικα, η mg έφτασε τη seat και η byd ξεπέρασε alfa romeo. Το 2024 αυτά.The most significant trend was China becoming the sixth-largest country of origin for new vehicles registered in Europe. Between 2023 and 2024, it outsold the United Kingdom, Turkey, Japan and South Korea. “Last year, more of the cars registered in Europe came from China than Japan,” Munoz commented. “China’s influence in Europe – both from Chinese OEMs and Chinese-made vehicles – is growing steadily. Their products are highly competitive, but it remains to be seen just how much the introduction of tariffs will impact its growth,” Munoz continued.
Το 2025 θα έχει αρκετές ανακατατάξεις.
-
Ο πίνακας αυτός, αν και σωστός, δημιουργεί λάθος εντυπώσεις. Ναι, σύμφωνοι, η π.χ. ακατανόμαστη είναι πρώτη, η Τουότα δεύτερη, η Χιουντάι 10η, κοκ.
Αλλά η σωστή ανάγνωση είναι :
ΒΑΓΚ = VW + Skoda + Αudi+ Cupra + SEAT + Porsche, κοκ., το πιάσατε το νόημα.YΓ. Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην κατάντια της Όπελ. Από 1,5+ μίλλιον στα σέβεντις, στα 413.000 κομμάτια πέρισυ, τη στιγμή που η αγορά έχει πάει 2-3 φορές πάνω!
-
πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, το 2024
....Το εντυπωσιακό είναι ότι Toyota, όμιλος Volkswagen και Hyundai / KIA, διατηρούν αυτή την κατάταξη τα τελευταία τρία χρόνια και μάλιστα με τις ίδιες περίπου ποσοστιαίες διαφορές μεταξύ τους.
-
Υπάρχουν πάντα συγκυρίες στις πωλήσεις των εταιρειών.
Κακές επιλογές για κάποιους , καλές επιλογές για άλλους, αλλά οι αναφορές μου ήταν για τα τελευταία 50 χρόνια.
Στατιστικά στοιχεία για πωλήσεις αυτοκινήτων