-
Δείχνει αρκετά ικανό πάντως από ότι λέει ο Ιάπωνας. Αν γλιστράει ο ένας τροχός στέλνει την ίδια δύναμη στους υπόλοιπους 3, κάτι που υποτίθεται συμβαίνει και με το κλασσικό Lock στα 4WD αλλά στην πράξη μάλλον δε στέλνουν ποτέ την ίδια δύναμη ταυτόχρονα και στους 4 τροχούς. Για αυτό ίσως αναφέρει το Jimny που είναι κανονικό 4χ4.
-
Σκέψου τώρα να είχες και μπαταρία για 2000 χλμ αυτονομίας. Αυτά είναι.
-
@billy84 said in Suzuki eVitara:
Δείχνει αρκετά ικανό πάντως από ότι λέει ο Ιάπωνας. Αν γλιστράει ο ένας τροχός στέλνει την ίδια δύναμη στους υπόλοιπους 3, κάτι που υποτίθεται συμβαίνει και με το κλασσικό Lock στα 4WD αλλά στην πράξη μάλλον δε στέλνουν ποτέ την ίδια δύναμη ταυτόχρονα και στους 4 τροχούς. Για αυτό ίσως αναφέρει το Jimny που είναι κανονικό 4χ4.
To AWD έχει 2 κινητήρες σε αντίθεση με τον έναν στις 2κινητες εκδόσεις.
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν ο 2ος κινητήρας (που είναι πίσω) είναι μόνο για τους πίσω τροχούς ή στέλνει και στους εμπρός - και ομοίως ο εμπρός κινητήρας αν ελέγχει μόνο τους 2 ή και τους 4.
Από το γραφικό που δείχνει στην αρχή με έχει μπερδέψει.Δεδομένης μάλιστα και της ροπής από το μηδεν περιορίζει την ανάγκη των κοντών.
Έχω την αίσθηση οτι τα ηλεκτρικά έχουν το υπόβαθρο να είναι εξαιρετικά offroaders.
Πάντως αυτό σίγουρα δείχνει να είναι αξιοπρεπές. Αν και λόγω μη ύπαρξης ξεχωριστού πλαισίου δεν ξέρω κατά πόσον θα μπορεί να αντέχει συχνή καταπόνηση σε βουνά σαν αυτά που κάνεις εσύ (σε βάθος χρόνου). -
Έχει το πλαίσιο της μπαταρίας που όπως βλέπουμε και στα κρας τεστς, δεν το λες και μαλακό. Το αντίθετο.... όλα τα ηλεκτρικά στις πλαγιες συγκρούσεις είναι εξαιρετικά . Φαντάζομαι αυξάνει κατακόρυφα και την συνολική ακαμψία του πλαισίου
-
@danis said in Suzuki eVitara:
@billy84 said in Suzuki eVitara:
Δείχνει αρκετά ικανό πάντως από ότι λέει ο Ιάπωνας. Αν γλιστράει ο ένας τροχός στέλνει την ίδια δύναμη στους υπόλοιπους 3, κάτι που υποτίθεται συμβαίνει και με το κλασσικό Lock στα 4WD αλλά στην πράξη μάλλον δε στέλνουν ποτέ την ίδια δύναμη ταυτόχρονα και στους 4 τροχούς. Για αυτό ίσως αναφέρει το Jimny που είναι κανονικό 4χ4.
To AWD έχει 2 κινητήρες σε αντίθεση με τον έναν στις 2κινητες εκδόσεις.
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν ο 2ος κινητήρας (που είναι πίσω) είναι μόνο για τους πίσω τροχούς ή στέλνει και στους εμπρός - και ομοίως ο εμπρός κινητήρας αν ελέγχει μόνο τους 2 ή και τους 4.
Από το γραφικό που δείχνει στην αρχή με έχει μπερδέψει.Δεδομένης μάλιστα και της ροπής από το μηδεν περιορίζει την ανάγκη των κοντών.
Έχω την αίσθηση οτι τα ηλεκτρικά έχουν το υπόβαθρο να είναι εξαιρετικά offroaders.
Πάντως αυτό σίγουρα δείχνει να είναι αξιοπρεπές. Αν και λόγω μη ύπαρξης ξεχωριστού πλαισίου δεν ξέρω κατά πόσον θα μπορεί να αντέχει συχνή καταπόνηση σε βουνά σαν αυτά που κάνεις εσύ (σε βάθος χρόνου).Λογικά το πίσω μοτεράκι θα στέλνει πίσω. Μικρή σημασία έχει αφού όλα ελέγχονται από τον εγκέφαλο. Το θέμα ειναι να δουλεύει όντως όπως πρέπει. Συμφωνώ απόλυτα για τη γενικότερη λειτουργία του ηλεκτρικού που έχει ροπή από το μηδέν. Θα βοηθά σίγουρα γιατί πολλές φορές έχω νιώσει ότι θα ήθελα πολύ κοντύτερη 1η (εντάξει αυτό φτιάχνεται αλλά και πάλι...). Το ερώτημα μελλοντικά θα είναι αν μπορεί να φτάσει η αυτονομία στα 800-1000km με γρήγορη οδήγηση.
Για την καταπόνηση θα έχει επίσης ενδιαφέρον. Αν και ήδη υπάρχουν αρκετά Duster με πολλά χωμάτινα χιλιόμετρα χωρίς θέματα στο σασί από όσο γνωρίζω. Εντάξει ψαλίδια, κρεμαργιέρες, αναρτήσεις κλπ κλπ θεωρούνται αναλώσιμα. Το ηλεκτρικό έχει κάτι να φοβηθεί άραγε από το ντάπα ντούπα?
-
@lap said in Suzuki eVitara:
Έχει το πλαίσιο της μπαταρίας που όπως βλέπουμε και στα κρας τεστς, δεν το λες και μαλακό. Το αντίθετο.... όλα τα ηλεκτρικά στις πλαγιες συγκρούσεις είναι εξαιρετικά . Φαντάζομαι αυξάνει κατακόρυφα και την συνολική ακαμψία του πλαισίου
Χμ, ενδιαφέρον!
Δεν το γνωρίζω αλλά θα το ψάξω. -
Για παράδειγμα δες το tesla.
Απίστευτη απόδοση στην πλευρική πρόσκρουση της κολώνας.
Το ίδιο και στο αυτοκίνητο πόλης dolphin
Δηλαδή η τοποθεσία της μπαταρίας μαζί με το πλαίσιο της αυξάνει κατακόρυφα την ακαμψία της κατασκευής
Βάλε δες οποίο άλλο θερμικό θες. Δεν μπορούν να παρουσιάσουν τέτοια ακαμψία σύγκρουσης.
Φαντάζομαι ότι θα συμβάλει και στην γενικότερη ακαμψία σε διάφορες κατευθύνσεις
-
@billy84 said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
@billy84 said in Suzuki eVitara:
Δείχνει αρκετά ικανό πάντως από ότι λέει ο Ιάπωνας. Αν γλιστράει ο ένας τροχός στέλνει την ίδια δύναμη στους υπόλοιπους 3, κάτι που υποτίθεται συμβαίνει και με το κλασσικό Lock στα 4WD αλλά στην πράξη μάλλον δε στέλνουν ποτέ την ίδια δύναμη ταυτόχρονα και στους 4 τροχούς. Για αυτό ίσως αναφέρει το Jimny που είναι κανονικό 4χ4.
To AWD έχει 2 κινητήρες σε αντίθεση με τον έναν στις 2κινητες εκδόσεις.
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν ο 2ος κινητήρας (που είναι πίσω) είναι μόνο για τους πίσω τροχούς ή στέλνει και στους εμπρός - και ομοίως ο εμπρός κινητήρας αν ελέγχει μόνο τους 2 ή και τους 4.
Από το γραφικό που δείχνει στην αρχή με έχει μπερδέψει.Δεδομένης μάλιστα και της ροπής από το μηδεν περιορίζει την ανάγκη των κοντών.
Έχω την αίσθηση οτι τα ηλεκτρικά έχουν το υπόβαθρο να είναι εξαιρετικά offroaders.
Πάντως αυτό σίγουρα δείχνει να είναι αξιοπρεπές. Αν και λόγω μη ύπαρξης ξεχωριστού πλαισίου δεν ξέρω κατά πόσον θα μπορεί να αντέχει συχνή καταπόνηση σε βουνά σαν αυτά που κάνεις εσύ (σε βάθος χρόνου).Λογικά το πίσω μοτεράκι θα στέλνει πίσω. Μικρή σημασία έχει αφού όλα ελέγχονται από τον εγκέφαλο. Το θέμα ειναι να δουλεύει όντως όπως πρέπει. Συμφωνώ απόλυτα για τη γενικότερη λειτουργία του ηλεκτρικού που έχει ροπή από το μηδέν. Θα βοηθά σίγουρα γιατί πολλές φορές έχω νιώσει ότι θα ήθελα πολύ κοντύτερη 1η (εντάξει αυτό φτιάχνεται αλλά και πάλι...). Το ερώτημα μελλοντικά θα είναι αν μπορεί να φτάσει η αυτονομία στα 800-1000km με γρήγορη οδήγηση.
Για την καταπόνηση θα έχει επίσης ενδιαφέρον. Αν και ήδη υπάρχουν αρκετά Duster με πολλά χωμάτινα χιλιόμετρα χωρίς θέματα στο σασί από όσο γνωρίζω. Εντάξει ψαλίδια, κρεμαργιέρες, αναρτήσεις κλπ κλπ θεωρούνται αναλώσιμα. Το ηλεκτρικό έχει κάτι να φοβηθεί άραγε από το ντάπα ντούπα?
Μελλοντικά (βλέπε 2030 για νορμάλ κόστους αυτοκίνητα) θα μπορεί σίγουρα να φτάσει σε εμβέλειες 800-1000 χλμ.
Πχ δες το πλάνο της Toyota. Έχει ένα ενδιαφέρον πίνακα στο τέλος όπου προβλέπει εμβέλεια στα 1.000 χλμ απ το 27-28 με σημαντικά χαμηλότερο κόστος / kWh απ ότι σήμερα :
https://media.toyota.co.uk/toyota-sets-out-advanced-battery-technology-roadmap/Σχετικά με το πλαίσιο, νομίζω οτι οι @gatoz @realzeus είναι καταλληλότεροι στο να απαντήσουν, αλλά έχω την αίσθηση οτι περισσότερο έχει να κάνει με τα (συχνά) έντονα κατακόρυφα φορτία (πχ το να "κρέμεται" το αμάξι) ή με το να χρειαστεί να σε τραβήξουν σε έντονη κλίση.
Εκεί νομίζω οτι αν δεν έχει το αυτοκίνητο κάποια εξαιρετικά ακαμψία, το ενιαίο πλαίσιο χωλένει ενώ το ξεχωριστό πλαίσιο σκάλας είναι πιο ανθεκτικό.Και εδώ ίσως να κολάει και αυτό που πόσταρε ο @lap παραπάνω.
-
Σωστά....είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πως θα πάνε τα ev σε offroading.
-
χρειαζεται κανονικο σασι
δεν μπορεις να εχεις τις μπαταριες στο πατωμα και να προχωρας πανω σε κοτρωνια -
@gatoz said in Suzuki eVitara:
χρειαζεται κανονικο σασι
δεν μπορεις να εχεις τις μπαταριες στο πατωμα και να προχωρας πανω σε κοτρωνιαΑυτό λογικά λύνεται με εξτρά προστασία στη μπαταρία από κάτω.
Νομίζω ήδη έχουν μια πολύ καλή υλοποίηση στο υβριδικό Land Cruiser Prado που κυκλοφορεί στην Αμερική.
Βέβαια άλλη τάξη τιμής με το eVitara. -
@danis said in Suzuki eVitara:
@gatoz said in Suzuki eVitara:
χρειαζεται κανονικο σασι
δεν μπορεις να εχεις τις μπαταριες στο πατωμα και να προχωρας πανω σε κοτρωνιαΑυτό λογικά λύνεται με εξτρά προστασία στη μπαταρία από κάτω.
Νομίζω ήδη έχουν μια πολύ καλή υλοποίηση στο υβριδικό Land Cruiser Prado που κυκλοφορεί στην Αμερική.
Βέβαια άλλη τάξη τιμής με το eVitara.λοατκιτστηκε το πραντο
δεν υπαρχει περιπτωση χωρις σασι να ζησει κατι στο βουνο
σε απλο χωματακι, οκ, στα ζορικα οχι -
Ρε συ γάτε μην είσαι απόλυτος μέχρι να δοκιμάσεις.
Εδώ σου λέει γίνοντα κρας τεστ. Βγάζουν την μπαταρία την βάζουν σε άλλο και συνεχίζει . Την χτυπημένη μπαταρία
-
@gatoz said in Suzuki eVitara:
δεν υπαρχει περιπτωση χωρις σασι να ζησει κατι στο βουνο
Μια χαρά ειναι και χωρίς σασί, δνε ζούμε στο 1960. Όπως λεει και ο φίλος μου ο Δίας τα νέα land & range rover χωρίς σασί ειναι πολύ καλύτερο εκτός δρόμου από ότι τα παλιά με σασί. Το σασί το κάνουν για ευκολία, αλλά δεν σημαίνει κατι.
-
@gatoz said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
@gatoz said in Suzuki eVitara:
χρειαζεται κανονικο σασι
δεν μπορεις να εχεις τις μπαταριες στο πατωμα και να προχωρας πανω σε κοτρωνιαΑυτό λογικά λύνεται με εξτρά προστασία στη μπαταρία από κάτω.
Νομίζω ήδη έχουν μια πολύ καλή υλοποίηση στο υβριδικό Land Cruiser Prado που κυκλοφορεί στην Αμερική.
Βέβαια άλλη τάξη τιμής με το eVitara.λοατκιτστηκε το πραντο
δεν υπαρχει περιπτωση χωρις σασι να ζησει κατι στο βουνο
σε απλο χωματακι, οκ, στα ζορικα οχιΚατ' αρχάς το Prado (ή σκέτο LC) έχει ακόμη ξεχωριστό σασί.
Εγώ μιλάω για μπαταρίες στο πάτωμα.Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να πας με ηλεκτρικό στα βουνά. Πέραν προφανώς της εμβέλειας/φόρτισης.
Ίσα ίσα θα έλεγα οτι με 2 ηλεκτροκινητήρες θα έχεις (λογικά) πολύ καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία (σε σχέση με θερμικά). -
@danis said in Suzuki eVitara:
Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να πας με ηλεκτρικό στα βουνά. Πέραν προφανώς της εμβέλειας/φόρτισης.
Ίσα ίσα θα έλεγα οτι με 2 ηλεκτροκινητήρες θα έχεις (λογικά) πολύ καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία (σε σχέση με θερμικά).Σε περιπτωση βλαβης τσουλαει το αυτοκινητο με τραβηγμα ή παραμενει φρεναρισμενο?
-
@ilias-a said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να πας με ηλεκτρικό στα βουνά. Πέραν προφανώς της εμβέλειας/φόρτισης.
Ίσα ίσα θα έλεγα οτι με 2 ηλεκτροκινητήρες θα έχεις (λογικά) πολύ καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία (σε σχέση με θερμικά).Σε περιπτωση βλαβης τσουλαει το αυτοκινητο με τραβηγμα ή παραμενει φρεναρισμενο?
Γιατί να μην τσουλάει?
-
@danis said in Suzuki eVitara:
@ilias-a said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να πας με ηλεκτρικό στα βουνά. Πέραν προφανώς της εμβέλειας/φόρτισης.
Ίσα ίσα θα έλεγα οτι με 2 ηλεκτροκινητήρες θα έχεις (λογικά) πολύ καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία (σε σχέση με θερμικά).Σε περιπτωση βλαβης τσουλαει το αυτοκινητο με τραβηγμα ή παραμενει φρεναρισμενο?
Γιατί να μην τσουλάει?
Απο οτι διαβαζω, δεν εχω εμπειρια, στη βλαβη ξεραινονται και ακινητοποιουνται, μονο με πεδιλα με ροδακια μετακινουνται.
-
@ilias-a said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
@ilias-a said in Suzuki eVitara:
@danis said in Suzuki eVitara:
Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα να πας με ηλεκτρικό στα βουνά. Πέραν προφανώς της εμβέλειας/φόρτισης.
Ίσα ίσα θα έλεγα οτι με 2 ηλεκτροκινητήρες θα έχεις (λογικά) πολύ καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία (σε σχέση με θερμικά).Σε περιπτωση βλαβης τσουλαει το αυτοκινητο με τραβηγμα ή παραμενει φρεναρισμενο?
Γιατί να μην τσουλάει?
Απο οτι διαβαζω, δεν εχω εμπειρια, στη βλαβη ξεραινονται και ακινητοποιουνται, μονο με πεδιλα με ροδακια μετακινουνται.
Ναι, σωστός.
Τα περισσότερα δεν έχουν "νεκρά", αν και αυτό είναι κάτι που έχει αρχίσει να φτιάχνει.
Πχ η Tesla το επιτρέπει για μερικά χλμ (απ όσο ξέρω), ενώ αν δεν κάνω λάθος κάτι γίνεται (μέσω software) και με τα ID.Το θεωρώ πάντως θέμα χρόνου να το φτιάξουν (μέχρι δηλ να έχουμε μπαταρίες κατάλληλες για να μην φοβάσαι να πας πολημερη στη Πίνδο).
-
δεν εχει αξονες ομως
οσο για τις μπαταριες
αμα μεινεις σε ποταμι, πως βγαινεις?
αμα κανει τραμπαλα πως θα το σειρεις με τον εργατη?
αμα εχει φυτευτη κροκαλα? μεχρι που θα φτασει?
Suzuki eVitara