Jan 8, 2025, 8:56 PM

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@wantone said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:

...
Ιδανικά χρειάζεται μπαταρία που είναι στο ίδιο βάρος με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου (γεμάτο), προσφέρει την ίδια αυτονομία και τον ίδιο χρόνο πλήρωσης. Το μεγάλο αγκάθι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν και είναι οι μπαταρίες. Όταν λυθεί αυτό το πρόβλημα, θα καθιερωθούν στο 100%!!

Καλή τύχη μέχρι να γίνει αυτό. Γιατί σήμερα αυτή η μπαταρία (η NMC)

...

έχει την ίδια ενέργεια με αυτή την ποσότητα βενζίνης.

...

Έχεις προσμετρήσει όμως την απόδοση του θερμικού κινητήρα;

Όχι. Δεν έχει σχέση σε αυτό που απάντησα.

βεβαιως και εχει! Δεν ειμαι παραλογος να θεωρω οτι μια μπαταρια 80kwh εχει ιδιο ενεργειακο περιεχομενο με ενα ρεζερβουαρ πχ 60λιτρων. Αλλα αυτο που ηθελα να επισημανω ειναι οτι ακομα και αν κανεις ευθεια μετατροπη της βενζινης/πετρελαιο σε ενεργεια μετρημενη σε kwh, δεν ειναι το "ιδιο" με την μπαταρια ενος ηλεκτρικου διοτι οι θερμικοι κινητηρες δουλευουν (αν θυμαμαι καλα) με περιπου 30% αποδοση, ενω οι ηλεκτρικοι με 90+% Επισης, ενα ηλεκτρικο οχημα κατα την επιβραδυνση ή την καθοδο σε κατηφορα, μπορει να μετατρεπει την κινητικη ή/και δυναμικη ενεργεια παλι σε χημικη (φορτιζει την μπαταρια). Αυτο δεν μπορει να το κανει κανενα θερμικο οχημα, το οποιο απλα καιει πολυ ή λιγοτερο καυσιμο. Καιει ομως συνεχως.

36% ειναι η αποδοση και τα τελευταια χρονια εχει ανεβει αφου δουλευουν ποιο ζεστοι. στην επιβραδυνση το θερμικο δεν καιει τιποτα μεχρι να ειναι κοντα να σταματησει οποτε καει στο ρελαντι. επισης οταν πατας γκαζι καις βενζινη αλλα οταν το αφηνεις να ρολλαρει το αμαξι με ταχυτητα δεν καις τιποτα και μετατρεπει σε κινητηκη ενεργεια χωρις επιπλεον απωλειες περα απο τριβες. τα φουσκωνεις οπως και ο κριουζερ.

Θυμιζω τον χειμωνα στο θερμικο εχεις δωρεαν θερμανση στο ηλεκτρικο ποναει η τσεπη σου.

απο τη στιγμη που η μηχανη δουλευει καιει, εστω και λιγο καυσιμο. Μιλαω για κλασσικο θερμικο κινητηρα και οχι για υβριδικα (mild ή full). Ακομα και οταν ρολαρει το αμαξι, απο οσο γνωριζω, καυση συνεχιζει να γινεται, Αν τα ξερω ΤΟΣΟ λαθος, ας με διορθωσει καποιος. Εγω παντως, στο πολο και στο tiguan δεν ειδα ΠΟΤΕ να μηδενιζει το στροφομετρο ενω ηταν ο κινητηρας εν λειτουργια.

κλασσικος κινητηρας ειναι με χειροκινητο το δικο μου. δεν καιει γιατι κλεινει η πεταλουδα και κοβεται το καυσιμο μαλιστα φορτιζει την μπαταρια μονο (τα τελευταια 10 χρονια φορτιζουν μονο στο φρεναρισμα και οταν αφηνεις το γκαζι). απλα το εχεις σε ταχυτητα. αν ειναι σε νεκρα καιει στο ρελαντι. εκπλησσομαι που δεν το γνωριζεις.

Το έψαξα και έχεις δίκιο για το ρολάρισμα σε κατηφόρα. Παραμένει όμως η διαφορά στην απόδοση. Θες να είναι 36% αντί για 30 που είπα; Κανένα πρόβλημα! Τα ηλεκτρικά εξακολουθούν να έχουν 90+. Επίσης εξακολουθεί να είναι σωστό αυτό που είπα για την φόρτιση κατά την επιβράδυνση και κάθοδο. Σε θερμικό, το καλύτερο που μπορείς να ελπίζεις είναι να μην κάψεις καύσιμο.

το ιδιο πραγμα ειναι γιατι την μετατρεπει σχεδον ολη (μειον τριβες) σε κινητικη ενεργεια. εκει που την χανεις ειναι αν πατησεις φρενο. γιαυτο και στο ταξιδι το θερμικο και το ηλεκτρικο μικρες διαφορες εχουν σε αποδοση. μονο στην πολη υπερτερει το ηλεκτρικο.

Πως είναι το ίδιο πράμα;;; Εκτός αν στο θερμικό, στην κατηφόρα, έρχεται κάποιος και σου βάζει βενζίνη στο ρεζερβουάρ!!!

δες το τεστ του Νυλαντ που βαζει Ν και το αφηνει να ρολαρει. δεν μπορω πια να γραφω ρε συ. διαβασε λιγο μηχανολογια.

η μεγαλη διαφορα ειναι στην πολη στο σταματα ξεκινα. αν το θερμικο δεν χρειαζεται να σταματησει σε φαναρι ολη η ενεργεια γινεται κινητικη αυτο θελεις να πας μερικα χμ μακρυτερα, βασικα το ιδιο γινεται αν βαλεις το ΒΥΔ στο Ν θα ρολαρει μεχρι να σταματησει. οταν το ηλεκτρικο κανει τους κινητηρες γεννητρια και φρεναρει με αυτο τον τροπο το αμαξι φορτιζοντας την μπαταρια εκει εχει ενα πλεονεκτημα αλλα μονο εκει.

Κάνω μια τελευταία απόπειρα, μπας και συνεννοηθούμε.
Ενα θερμικό και ένα ηλεκτρικό ξεκινούν απο ύψωμα και κατηφορίζουν. Το θερμικό, δεν θα κάψει τίποτα. Το ηλεκτρικό θα φτάσει στον προορισμό με με υψηλότερο soc από ότι ξεκίνησε. Συμφωνούμε σε αυτό τουλάχιστον;;;;

για να φτασει στο υψωμα ποσο εκαψε? το εσπρωξε κανενας εκει?

στο τελος το ιδιο ειναι. γιατι οταν γινεται γεννητρια ο κινητηρας εχει αντιστασεις οποτε επιβραδυνει το ηλεκτρικο, γιαυτο το βαζει στο Ν ο νυλαντ.

οσο δεν μετατρεπεις κινητικη σε θερμικη με τα φρενα και το θερμικο αποδιδει καλα.