-
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@katafractos17 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
πολυ ενδιαφερον. Αυτο " η ShenXing μπορεί να φορτίσει πλήρως μέσα σε διάστημα μόλις 15 λεπτών της ώρας, άσχετα από το μέγεθός της." δεν το καταλαβαινω, δηλ πως γινεται να ειναι σταθερος ο χρονος ανεξαρτητα απο το μεγεθος (χωρητικοτητα εννοει μαλλον).
Κραταμε οτι η τεχνολογια των μπαταριων εξελισσεται!Μπορει να εχουν παραλληλησει ολα τα στοιχεια της μπαταριας, και να φορτιζουν ταυτοχρονα, η να εχουν μειωσει την εσωτερικη αντισταση της παρα πολυ.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Αν κανείς την ερώτηση από πραγματικό ενδιαφέρον, ευχαρίστως να σου πω τι ακριβώς θα έκανες, που θα φόρτιζες και για πόση ώρα.
Αν τα γράφεις για να επιβεβαιώσεις την άποψη σου, απλά σου εύχομαι καλή σου μέρα! ️ -
This post is deleted! -
@super-t said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Βέβαια καμία μπαταρία δεν φορτίζει σε σταθερό C που λένε.
Και ο σταθερός χρόνος , θεωρούν ότι υπάρχει ο φορτιστής που μπορεί να δώσει το ρεύμα που χρειάζεται.Αρκετα απο τα νεα αυτοκινητα εχουν σχετικα επιπεδες charging curves για μεγαλο κομματι της φορτισης.
Σχετικα με τις απαιτουμενες υποδομες, ναι εχεις απολυτο δικιο οτι δεν αναφερει τιποτα -
Έχει να κάνει μετά ιόντα και την κίνηση τους μέσα στην μπαταρία. Για να μην υπάρξει συσσώρευση και δημιουργί κάτι σαν πλάκας.
Υπάρχουν πειραματικές προτάσεις που ανακοινώνουν όπου φτιχνκυν κανάλια για ομαλή μεταφορά ιόντων το ένα πίσω από το άλλο. Με αυτόν τον τρόπο λεεν πω η φόρτιση θα ναι σταθερή μέχρι την πλήρη φόρτιση, όπως όταν είναι αδεια η μπαταρία και αυτό θα επιφέρει φόρτιση με dc ακόμα και σε 5 λεπτά με υψηλή ισχυ
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Μια χαρά πήγαινες και γύρναγες με αυτονομία 400+χλμ. Και με χαμηλότερο κόστος προφανώς,
Σε άλλα νέα, το είδα σήμερα και έψαξα το URL: https://www.teslataxiathens.gr/
-
Πω πω θα βλέπουμε τα εκτρώματα τα Υ και σε κίτρινο; Πονόματος.
Ευτυχώς μέχρι στιγμής μόνο ένα έχω δει.
-
Να κλείνεις τα μάτια σου.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Αν κανείς την ερώτηση από πραγματικό ενδιαφέρον, ευχαρίστως να σου πω τι ακριβώς θα έκανες, που θα φόρτιζες και για πόση ώρα.
Αν τα γράφεις για να επιβεβαιώσεις την άποψη σου, απλά σου εύχομαι καλή σου μέρα! ️Κοίταξε πέρα από το αιρκρος που είναι 3,5 χρόνων, έχω ένα C4 του 2005 με 105000 χλμ και μία ΧΑΝΤΙΑ του 1998 με 115000 χλμ. Η δεύτερη θα μπει για πούλημα σε ένα χρόνο, γιατί τελειώνει το δίπλωμα της μητέρας μου και δεν θα το ανανεώσουμε λόγω ηλικίας.
Το 4 κάνει λίγες αστικές διαδρομές με την σύζυγο, περίπου 100 χλμ την εβδομάδα και ο συνδυασμός αυτός σε συνάρτηση με το νέο ηλεκτρικό 3, αρχίζει και με ενδιαφέρει, για να αντικαταστήσω τα δύο αυτά οχήματα.
Μάλιστα σκέφτομαι και την φτηνή έκδοση με την μικρή μπαταρία και την αυτονομία των 200 χλμ που καλύπτει μια χαρά, ενώ η διαφορά τιμής που θα δώσω, θα είναι μονοψήφιο νούμερο χιλιάδων.
Επίσης θεωρώ ότι το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό και προσπαθώ να είμαι επίκαιρος.
Πραγματικά λοιπόν θα με ενδιέφερε να μου πεις αν θα έκανα αυτή την εκδρομή με ηλεκτρικό και σε πόσο χρόνο.
Εδώ όμως θα θέσω και κάποιες παραμέτρους, πραγματικές ώστε να μην πάμε σε ανέφικτα πράγματα.
Αρχικά να ενημερώσω ότι έμαθα ότι τα ρολόγια για φόρτιση αυτοκινήτων θα είναι μάλλον υποχρεωτικά ξεχωριστά. Αυτό για να μην υπάρχει πρόβλημα με την κατανάλωση του νοικοκυριού και να μην έχουν υπερβολικές χρεώσεις.
Αρα σημαίνει ότι θα πρέπει στο σπίτι, να βάλω νέο ρολόι. Εχουμε στην πολυκατοικία, πάρκινγκ στο υπόγειο 5 θέσεις, στην πιλοτή άλλες 5 και 3 στον ακάλυπτο. Μιλάμε για 13 νέα ρολόγια. Παρ΄ ότι είχε προβλεφθεί μεγάλος χώρος για τους μετρητές στην πιλοτή, μάλλον δεν θα χωρέσουν και αυτά. Θα υπάρξει λοιπόν ένα κόστος, το οποίο δεν είναι αμελητέο.
Στην λογική μου για το νέο 3, θεωρώ ότι με 100 χλμ την εβδομάδα, θα μπορώ να πηγαίνω για ένα καφέ κάπου και να φορτίζω, το ΣΚ και να μην βάλω φορτιστή στο σπίτι, τουλάχιστον άμεσα, μέχρι να αποφασίσει όλη η πολυκατοικία πως θα το κάνει.
Αν λοιπόν είχα ηλεκτρικό ως κύριο αμάξι, θα έπρεπε να έχω φορτιστή στο σπίτι και το βράδυ του Σαββάτου, που γύρισα από την ταβέρνα, να θυμηθώ να το φορτίσω.
Επίσης η βόλτα προέκυψε γιατί η σύζυγος ξύπνησε σχετικά νωρίς, εγώ ξυπνάω πάντα πολύ πρωί, η μέρα ήταν ηλιόλουστη και μετά τον καφέ, το αποφασίσαμε.Αρα εδώ δεν θα δεχτώ να πεις ότι πρέπει να έχω θυμηθεί το βράδυ να το φορτίσω, ή να περιμένω το πρωί πριν ξεκινήσω την εκδρομή να φορτίσω.
Επίσης ναι μεν ήταν ηλιόλουστη η μέρα, αλλά από τις 4 το απόγευμα που είχε συννεφιάσει, τα αυτοκίνητα είχαν ανάψει φώτα. Δηλαδή ο χρόνος της εκδρομής ήταν 5-6 ώρες το πολύ.
Σε αυτές τις ώρες θα πρέπει να ταξιδέψουμε 270 χλμ και να έχουμε χρόνο να περπατήσουμε μισή μία ώρα και να φάμε στην ταβέρνα.
Περιμένω λοιπόν την ηλεκτρική βερσιόν του ταξιδιού, μαζί αν είναι δυνατόν με το κόστος του.
-
Παίρνεις αυτό με την μεγάλη μπαταρία, και ρε συ ταξιδευτή....το κινητό σου το φορτίζεις;;;; Ε θα φορτίζεις και το αυτοκίνητο.
Σιγά!!
Βάλε πατάκι στην πόρτα με τσεκ λίστα.
Κλειδιά, γυαλιά, πορτοφόλι, θερμοσίφωνα, ev!
Μπορείς να προσθέσεις στο πατάκι και το ΠΑΣΟΚ. Παει με όλα.
-
Να σου πω εσύ εκεί που κάνεις κουμάντο μπορείς να βάλεις καμία ανεμογεννήτρια στην ταράτσα να κινείσαι τζαμπε
Επιτρέπεται;;;
Υ.γ έχουν βγει με σταθερά εξωτερικά πτερύγια. Δεν είναι αυτό που φαντάζεσαι σας τις μεγάλες. Είναι μικρές.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Για τέτοιες εκδρομές μέχρι Λειβαδιά, δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα ή θέμα άγχους.
Οποιοδήποτε EV με 400χλμ αυτονομία WLTP, πιθανόν θα βγάλει την εκδρομή χωρίς καν να χρειαστεί φόρτιση.Αν πάρουμε για παράδειγμα το 2008 το οποίο έχει 54 kWh μπαταρία και 402χλμ WLTP τότε λογικά άνετα θα τα έβγαζε τα 300χλμ χωρίς να χρειαστεί να φορτίσει ενδιάμεσα.
Πλήρως φορτισμένο στο σπίτι λοιπόν όπου η κυλοβατώρα κοστίζει περίπου 0,24€ σε ένα νυχτερινό πρόγραμμα και με κατανάλωση περίπου 15.4 kWh/100km, εγώ θα πω 18 kWh/100km γιατί η πρώτη τιμή είναι αυτή που δίνει το εργοστάσιο, θα κατανάλωνε στα 270χλμ περίπου 49 kWh x 0,24 = 11,76€
Αν παρόλα αυτά κάποιος ήθελε να φορτίσει σε κάποιον από τους φορτιστές της περιοχής για να αισθάνεται μεγαλύτερη σιγουριά, υποθετικά όταν θα έφθανε Λειβαδία θα είχε καταναλώσει τη μισή μπαταρία.
Αν πούμε ότι θα ήθελε να φορτίσει και να φτάσει πάλι στο 100% (δηλαδή τις 27 kWh της μισής μπαταρίας που κατανάλωσε), εαν φόρτιζε στον ταχυφορτιστή της περιοχής (DC 60 kW) βλέπω ότι το κόστος είναι €0,62/kWh οπότε x 27 = 16.74€
Τώρα αν δεν βιάζεται κάποιος και μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο περισσότερη ώρα να φορτίσει σε κάποιον από τους υπόλοιπους AC της περιοχής, οι τιμές που είδα ενδεικτικά είναι από €0,45/kWh έως €0,50/kWh οπότε θα του έρθει ένα κόστος από €0,45/kWh x 27 = 12,15€ έως €0,50/kWh x 27 = 13,50€.Το πρόβλημα είναι σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και εκδρομές.
Εκεί πραγματικά αρχίζεις και αγχώνεσαι λίγο.
Επίσης, μέχρι στιγμής το πλήθος των ηλεκτρικών δεν είναι και τόσο μεγάλο και ας πούμε ότι βρίσκεις άνετα να φορτίσεις και δεν περιμένεις σε τίποτα ουρές.
Αν αυξηθεί όμως και οι υποδομές δεν έχουν γίνει τόσες ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τον κόσμο, τότε εκεί να μας δω.
Βλέπω επικές ελληνικές μάχες, για τα μάτια ενός φορτιστή. -
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Να σου πω εσύ εκεί που κάνεις κουμάντο μπορείς να βάλεις καμία ανεμογεννήτρια στην ταράτσα να κινείσαι τζαμπε
Επιτρέπεται;;;
Υ.γ έχουν βγει με σταθερά εξωτερικά πτερύγια. Δεν είναι αυτό που φαντάζεσαι σας τις μεγάλες. Είναι μικρές.
Τα διάβασα που τα έγραψες. Και εμείς εδώ έχουμε πολύ αέρα.
Ολα όμως είναι συνάρτηση του κόστους και αυτό προσπαθώ να ξεκαθαρίσω.
-
@katafractos17 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Για τέτοιες εκδρομές μέχρι Λειβαδιά, δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα ή θέμα άγχους.
Οποιοδήποτε EV με 400χλμ αυτονομία WLTP, πιθανόν θα βγάλει την εκδρομή χωρίς καν να χρειαστεί φόρτιση.Αν πάρουμε για παράδειγμα το 2008 το οποίο έχει 54 kWh μπαταρία και 402χλμ WLTP τότε λογικά άνετα θα τα έβγαζε τα 300χλμ χωρίς να χρειαστεί να φορτίσει ενδιάμεσα.
Πλήρως φορτισμένο στο σπίτι λοιπόν όπου η κυλοβατώρα κοστίζει περίπου 0,24€ σε ένα νυχτερινό πρόγραμμα και με κατανάλωση περίπου 15.4 kWh/100km, εγώ θα πω 18 kWh/100km γιατί η πρώτη τιμή είναι αυτή που δίνει το εργοστάσιο, θα κατανάλωνε στα 270χλμ περίπου 49 kWh x 0,24 = 11,76€
Αν παρόλα αυτά κάποιος ήθελε να φορτίσει σε κάποιον από τους φορτιστές της περιοχής για να αισθάνεται μεγαλύτερη σιγουριά, υποθετικά όταν θα έφθανε Λειβαδία θα είχε καταναλώσει τη μισή μπαταρία.
Αν πούμε ότι θα ήθελε να φορτίσει και να φτάσει πάλι στο 100% (δηλαδή τις 27 kWh της μισής μπαταρίας που κατανάλωσε), εαν φόρτιζε στον ταχυφορτιστή της περιοχής (DC 60 kW) βλέπω ότι το κόστος είναι €0,62/kWh οπότε x 27 = 16.74€
Τώρα αν δεν βιάζεται κάποιος και μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο περισσότερη ώρα να φορτίσει σε κάποιον από τους υπόλοιπους AC της περιοχής, οι τιμές που είδα ενδεικτικά είναι από €0,45/kWh έως €0,50/kWh οπότε θα του έρθει ένα κόστος από €0,45/kWh x 27 = 12,15€ έως €0,50/kWh x 27 = 13,50€.Το πρόβλημα είναι σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και εκδρομές.
Εκεί πραγματικά αρχίζεις και αγχώνεσαι λίγο.
Επίσης, μέχρι στιγμής το πλήθος των ηλεκτρικών δεν είναι και τόσο μεγάλο και ας πούμε ότι βρίσκεις άνετα να φορτίσεις και δεν περιμένεις σε τίποτα ουρές.
Αν αυξηθεί όμως και οι υποδομές δεν έχουν γίνει τόσες ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τον κόσμο, τότε εκεί να μας δω.
Βλέπω επικές ελληνικές μάχες, για τα μάτια ενός φορτιστή.Εδωσα 2 ευρώ σε ένα πανέξυπνο μικρό Ρομά, που μου έδειξε την θέση στάθμευσης στο πάρκινγκ και που μόλις είχε αδειάσει.
Σκέφτεσαι Κυριακή μεσημέρι σε τουριστικά μέρη τι θα γίνεται για φόρτιση ?
Αλλά αν ο φορτιστής είναι 2 χλμ μακριά από το τουριστικό μέρος και την ταβέρνα ?
Προσωπικά αυτά τα 400 που λένε τα φοβάμαι.
Από την άλλη έρχεται το νέο 3008 με 700 χλμ αυτονομία.
Σε 2 χρόνια θα ακουμπάμε τα 1000 χλμ και τότε ναι η επιλογή του ηλεκτρικού θα είναι εφικτή.
Αλλα οι έχοντες ήδη αγοράσει ηλεκτρικά με 30-40000 και με αυτονομίες μικρές τι μεταπώληση θα έχουν ?
Για αυτό λέω, για τα επόμενα 3-4 χρόνια μόνο σαν 2ο ή 3ο αμάξι το ηλεκτρικό.
Τέλος βλέποντας τις τιμές που λες, το όφελος του ηλεκτρικού θα ήταν στο 40-50 % του ντίζελ.
Σημαντικό ποσό, αλλά σημαντικό είναι και το ποσό για το ηλεκτρικό ακόμα.
Τα φεβ είναι μία λύση, αλλά ακριβή λύση.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Προσωπικά αυτά τα 400 που λένε τα φοβάμαι.
Εννοείται ότι δεν τα βγάζεις με τίποτα σε κανονικές συνθήκες. Είναι WLTP που δίνει το εργοστάσιο.
Στην πραγματική ζωή, ένα 300άρι θα το βγάλει όμως και χωρίς να χρειαστεί να πηγαίνεις με 100χλμ στην εθνική.Βέβαια προσωπικά ακόμη ψηφίζω PHEV αλλά δυστυχώς οι τιμές τους είναι πολύ ψηλά.
-
https://m.youtube.com/watch?v=91C1WD-0iVA
Μη μου πείτε για διαφήμιση κτλ. Διότι όντως αυτούς ποσταρω τελευταία. Αυτούς βρήκα σε ένα κανάλι που ασχολείται με τέτοια και ετσι αυτούς σας δείχνω. Δεν τους ξέρω τους ανθρώπους.
Απλά είναι ελληνική εταιρία κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να μιλήσει κανείς και να συνεννοηθεί. Αυτοί λένε είναι κάθετη και δική τους η παραγωγή όπως η εγκατάσταση και συντήρηση.
Έχει λένε κιβώτιο όπου ακόμα και με 2 μποφόρ ξεκινά να παράγει ρευμα
Στο μέσο του βίντεο δείχνει μια εγκατάσταση σε ταράτσα. Αισθητικά αυτή πάνω σε μια σίδερο κατασκευή δεν μου αρέσει, είναι too much!. Η άλλη που κάθεται απλά στην πλάκα, οκ δεν ενοχλεί
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Αν κανείς την ερώτηση από πραγματικό ενδιαφέρον, ευχαρίστως να σου πω τι ακριβώς θα έκανες, που θα φόρτιζες και για πόση ώρα.
Αν τα γράφεις για να επιβεβαιώσεις την άποψη σου, απλά σου εύχομαι καλή σου μέρα! ️Κοίταξε πέρα από το αιρκρος που είναι 3,5 χρόνων, έχω ένα C4 του 2005 με 105000 χλμ και μία ΧΑΝΤΙΑ του 1998 με 115000 χλμ. Η δεύτερη θα μπει για πούλημα σε ένα χρόνο, γιατί τελειώνει το δίπλωμα της μητέρας μου και δεν θα το ανανεώσουμε λόγω ηλικίας.
Το 4 κάνει λίγες αστικές διαδρομές με την σύζυγο, περίπου 100 χλμ την εβδομάδα και ο συνδυασμός αυτός σε συνάρτηση με το νέο ηλεκτρικό 3, αρχίζει και με ενδιαφέρει, για να αντικαταστήσω τα δύο αυτά οχήματα.
Μάλιστα σκέφτομαι και την φτηνή έκδοση με την μικρή μπαταρία και την αυτονομία των 200 χλμ που καλύπτει μια χαρά, ενώ η διαφορά τιμής που θα δώσω, θα είναι μονοψήφιο νούμερο χιλιάδων.
Επίσης θεωρώ ότι το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό και προσπαθώ να είμαι επίκαιρος.
Πραγματικά λοιπόν θα με ενδιέφερε να μου πεις αν θα έκανα αυτή την εκδρομή με ηλεκτρικό και σε πόσο χρόνο.
Εδώ όμως θα θέσω και κάποιες παραμέτρους, πραγματικές ώστε να μην πάμε σε ανέφικτα πράγματα.
Αρχικά να ενημερώσω ότι έμαθα ότι τα ρολόγια για φόρτιση αυτοκινήτων θα είναι μάλλον υποχρεωτικά ξεχωριστά. Αυτό για να μην υπάρχει πρόβλημα με την κατανάλωση του νοικοκυριού και να μην έχουν υπερβολικές χρεώσεις.
Αρα σημαίνει ότι θα πρέπει στο σπίτι, να βάλω νέο ρολόι. Εχουμε στην πολυκατοικία, πάρκινγκ στο υπόγειο 5 θέσεις, στην πιλοτή άλλες 5 και 3 στον ακάλυπτο. Μιλάμε για 13 νέα ρολόγια. Παρ΄ ότι είχε προβλεφθεί μεγάλος χώρος για τους μετρητές στην πιλοτή, μάλλον δεν θα χωρέσουν και αυτά. Θα υπάρξει λοιπόν ένα κόστος, το οποίο δεν είναι αμελητέο.
Στην λογική μου για το νέο 3, θεωρώ ότι με 100 χλμ την εβδομάδα, θα μπορώ να πηγαίνω για ένα καφέ κάπου και να φορτίζω, το ΣΚ και να μην βάλω φορτιστή στο σπίτι, τουλάχιστον άμεσα, μέχρι να αποφασίσει όλη η πολυκατοικία πως θα το κάνει.
Αν λοιπόν είχα ηλεκτρικό ως κύριο αμάξι, θα έπρεπε να έχω φορτιστή στο σπίτι και το βράδυ του Σαββάτου, που γύρισα από την ταβέρνα, να θυμηθώ να το φορτίσω.
Επίσης η βόλτα προέκυψε γιατί η σύζυγος ξύπνησε σχετικά νωρίς, εγώ ξυπνάω πάντα πολύ πρωί, η μέρα ήταν ηλιόλουστη και μετά τον καφέ, το αποφασίσαμε.Αρα εδώ δεν θα δεχτώ να πεις ότι πρέπει να έχω θυμηθεί το βράδυ να το φορτίσω, ή να περιμένω το πρωί πριν ξεκινήσω την εκδρομή να φορτίσω.
Επίσης ναι μεν ήταν ηλιόλουστη η μέρα, αλλά από τις 4 το απόγευμα που είχε συννεφιάσει, τα αυτοκίνητα είχαν ανάψει φώτα. Δηλαδή ο χρόνος της εκδρομής ήταν 5-6 ώρες το πολύ.
Σε αυτές τις ώρες θα πρέπει να ταξιδέψουμε 270 χλμ και να έχουμε χρόνο να περπατήσουμε μισή μία ώρα και να φάμε στην ταβέρνα.
Περιμένω λοιπόν την ηλεκτρική βερσιόν του ταξιδιού, μαζί αν είναι δυνατόν με το κόστος του.
Αυτο με τα ξεχωριστα ρολογια δεν το εχω ξανα ακουσει. Εχει μια λογικη, δεν σε αμφισβητω, απλα εγω δεν το εχω ακουσει να αναφερεται πουθενα. Οσοι γνωστοι μου μενουν σε πολυκατοικιες και εχουν ηλεκτρικο αυτοκινητο, εχουν τραβηξει γραμμη απο το ρολοι τους, εχουν φτιαξει εναν μικρο υποπινακα διπλα στη θεση σταθμευσης και εχουν συνδεσει τον φορτιστη εκει πανω.
Το αυτοκινητο το εχω απο 30/9 και μεχρι σημερα 29/11 εχω φορτισει 660kwh στο σπιτι και εχω κανει 5200χλμ. Ειμαι δηλαδη 300-350kwh το μηνα (αναλογα με ποσες εκδρομες κανουμε). Αυτο στο λεω για να δειξω οτι θεωρω πως η φορτιση αυτοκινητου δεν προσθετει τοσες πολλες kwh οσες ισως νομιζεις. Δηλ δεν ξερω αν αξιζει η τοποθετηση νεου ρολογιου (εκτος αν γινει αυτο υποχρεωτικο).
Ηλεκτρικο χωρις φορτιση στο σπιτι, στην ελλαδα αυτην τη στιγμη ειναι αν οχι αυτοκτονικο (εχω φιλο που το εχει κανει), τουλαχιστον συνταγη για αρκετη ταλαιπωρια.
Δεν θεωρω οτι ειναι ταλαιπωρια το να θυμασαι να φορτιζεις. Δηλαδη ο φορτιστης ειναι διπλα στη θεση σταθμευσης σου, παιρνεις το καλωδιακι και το κουμπωνεις στο αμαξι. Καποιοι κουμπωνουν καθε βραδυ, προσωπικα εγω το κανω 1-2 φορες την εβδομαδα. Εχω σταθερο ωραριο στη δουλεια, οποτε ξερω οτι πρακτικα μονο κυριακη μπορουμε να παμε για μακρινη βολτα, αντε που και που κανενα σαββατο, και οταν συμβαινει αυτο, το εχουμε συζητησει ηδη με τη συζυγο
Τωρα, σχετικα με το ταξιδι σου στην λιβαδεια. Ειναι πανευκολο. Δες το λινκ, γινεται χωρις καμμια φορτιση
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=5246de58-a7b5-4cb8-8b76-57dcfb316c95
Αν θελατε να πατε χαλκιδα, σταματατε ειτε στο σχηματαρι στο olympus plaza, ειτε οπως δειχνει το δευτερο λινκ, στον σειριο για 7'
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=56212727-7aa7-467f-812a-f3d1c2b0a172
Το κοστος της 1ης εκδοχης (αθηνα, λιβαδεια, αθηνα) ειναι 58.6 (βαλε 60) kwh επι 0.30e/kwh (τοσο την υπολογιζω την kwh του νυχτερινου, με ΟΛΑ μεσα, ρυθμιζομενες χρεωσεις κτλπ) = 18 ευρω.
Στην δευτερη εκδοχη, σου υπολογιζει 65kwh, οποτε πες οτι τις εξτρα 5 αυτες kwh θα τις παρεις απο τον φορτιστη στην εθνικη οδο, με κοστος περιπου 0.45-0.55 ευρω/kwh. Να πουμε 5 Χ 0.5 = 2.5 ευρω ακομα;Αυτοι οι υπολογισμοι εχουν γινει με βαση το Υ LR μου. Το 3αρι LR θα ειναι ακομα πιο ανετο γιατι εχει την ιδια μπαταρια και 15% χαμηλοτερη καταναλωση. Το 3αρι το "απλο" θα βρισκεται περιπου στο ιδιο πλανο με το δικο μου, διοτι εχει χαμηλοτερη καταναλωση αλλα και μικροτερη μπαταρια.
-
@katafractos17 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Την Κυριακή αποφασίσαμε και πήγαμε μία μικρή βολτίτσα μέχρι τα Κρύα της Λειβαδιάς. Τα χλμ 270 και το κόστος σχεδόν 25 ευρώ συν τα διόδια 14,40 και την Α.Ο. στο πήγαινε μόνο.
Υπήρξε μία σκέψη για στάση για καφέ στην Χαλκίδα στην επιστροφή, αλλά τα ανοικτά μαγαζιά και ότι νυχτώνει νωρίς μας την άλλαξε.
Εννοείται ότι αν είχα ηλεκτρικό, αυτή η διαδρομή θα έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα, να είμαι πλήρως φορτισμένος και με τις αυτονομίες στα περισσότερα να είναι τυπικά κάπου στα 300-400 χλμ, ένα άγχος θα υπήρχε.
Βασικά νομίζω ότι αν είχα ηλεκτρικό δεν θα το επιχειρούσα καν.
Εψαξα στο δίκτυο και είδα ότι υπάρχουν αρκετοί φορτιστές σε διάφορα σημεία.
https://www.autonomous.gr/stathmoi-fortisis-ilektrikon-ochimaton-stin-ellada/
Το ερώτημα είναι πόσο θα πλήρωνα για να γεμίσω μέχρι το 60 % στην Λειβαδιά και πόσο χρόνο θα έκανα.
Γιατί αν μία βόλτα Κυριακής που ξεκινάει στις 11 και τελειώνει στις 5 το απόγευμα, θέλει και κάποιο χρόνο αναμονής, πέραν των 3 ωρών του ταξιδιού.
Δεν συζητάω αν η διαδρομή ήταν λίγο μεγαλύτερη.
Τελικά προς το παρόν μόνο για δεύτερο αμάξι και για την πόλη το ηλεκτρικό.
Και σε αυτό έγραψα και τις τιμές του νέου 3 της σιτροέν που είναι μία λύση για αυτό ακριβώς, στο σχετικό θέμα.
Για τέτοιες εκδρομές μέχρι Λειβαδιά, δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα ή θέμα άγχους.
Οποιοδήποτε EV με 400χλμ αυτονομία WLTP, πιθανόν θα βγάλει την εκδρομή χωρίς καν να χρειαστεί φόρτιση.Αν πάρουμε για παράδειγμα το 2008 το οποίο έχει 54 kWh μπαταρία και 402χλμ WLTP τότε λογικά άνετα θα τα έβγαζε τα 300χλμ χωρίς να χρειαστεί να φορτίσει ενδιάμεσα.
Πλήρως φορτισμένο στο σπίτι λοιπόν όπου η κυλοβατώρα κοστίζει περίπου 0,24€ σε ένα νυχτερινό πρόγραμμα και με κατανάλωση περίπου 15.4 kWh/100km, εγώ θα πω 18 kWh/100km γιατί η πρώτη τιμή είναι αυτή που δίνει το εργοστάσιο, θα κατανάλωνε στα 270χλμ περίπου 49 kWh x 0,24 = 11,76€
Αν παρόλα αυτά κάποιος ήθελε να φορτίσει σε κάποιον από τους φορτιστές της περιοχής για να αισθάνεται μεγαλύτερη σιγουριά, υποθετικά όταν θα έφθανε Λειβαδία θα είχε καταναλώσει τη μισή μπαταρία.
Αν πούμε ότι θα ήθελε να φορτίσει και να φτάσει πάλι στο 100% (δηλαδή τις 27 kWh της μισής μπαταρίας που κατανάλωσε), εαν φόρτιζε στον ταχυφορτιστή της περιοχής (DC 60 kW) βλέπω ότι το κόστος είναι €0,62/kWh οπότε x 27 = 16.74€
Τώρα αν δεν βιάζεται κάποιος και μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο περισσότερη ώρα να φορτίσει σε κάποιον από τους υπόλοιπους AC της περιοχής, οι τιμές που είδα ενδεικτικά είναι από €0,45/kWh έως €0,50/kWh οπότε θα του έρθει ένα κόστος από €0,45/kWh x 27 = 12,15€ έως €0,50/kWh x 27 = 13,50€.Το πρόβλημα είναι σε πολύ μεγαλύτερες διαδρομές και εκδρομές.
Εκεί πραγματικά αρχίζεις και αγχώνεσαι λίγο.
Επίσης, μέχρι στιγμής το πλήθος των ηλεκτρικών δεν είναι και τόσο μεγάλο και ας πούμε ότι βρίσκεις άνετα να φορτίσεις και δεν περιμένεις σε τίποτα ουρές.
Αν αυξηθεί όμως και οι υποδομές δεν έχουν γίνει τόσες ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τον κόσμο, τότε εκεί να μας δω.
Βλέπω επικές ελληνικές μάχες, για τα μάτια ενός φορτιστή.Σε ολα εχεις δικιο εκτος απο αυτα που λες για το 2008. 400 km wltp σημαινει στην καλυτερη 250 στην εθνικη οδο. Ο bjorn εχει βγαλει 198km εμβελεια στα 120km/h με το προηγουμενο 2008, αυτο με την 50αρα μπαταρια. Τωρα εχει λιγο μεγαλυτερη, οποτε θα σου πω και παλι, 250km στην καλυτερη.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Ειμαι δηλαδη 300-350kwh το μηνα
Δηλαδή, με μια ανεμογεννήτρια η ένα μικρό σύστημα φωτοβολταϊκων θα είχες μονάχα το κόστος απόσβεσης της επένδυσης το οποίο θα το επιμερίζεις και με την οικιακή κατανάλωση
Δηλαδή έχεις ένα αυτοκίνητο με δεν ξέρω γω πόσα άλογα, έχω χάσει το μέτρημα, που κοστίζει ανά 100χλμ όσο ένα εισιτήριο των ΜΜΜ;;;;
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης