-
This post is deleted! -
Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι και στις μολότωφ, πάλι ντίζελ βάζουνε;
-
-
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οι γνωστοί influencers και social media creators το 'καναν το θαύμα τους.
-
Οπως διάβασα, η αστυνομία παρέλαβε τον ινφλουένσερ για τα περαιτέρω...
Πρόστιμο σε τιμές Μονακό...
-
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οι γνωστοί influencers και social media creators το 'καναν το θαύμα τους.
Τρεις παρατηρήσεις.
- Να έχεις πληρώσει 350 γιούρα στο Fiermont να κάθεσαι στη βεράντα και αντί για πασαρέλα απο Ferrari, Rolls και Bentley να περνάει το Ami
- Στο κατέβασμα ένα ποδήλατο που κατεβαίνει και αυτό παίζει να πηγαίνει πιο γρήγορα.
- Πολύ φασαρία για ηλεκτρικό.
-
@racefun1971 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dublin said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Οι γνωστοί influencers και social media creators το 'καναν το θαύμα τους.
Τρεις παρατηρήσεις.
- Να έχεις πληρώσει 350 γιούρα στο Fiermont να κάθεσαι στη βεράντα και αντί για πασαρέλα απο Ferrari, Rolls και Bentley να περνάει το Ami
- Στο κατέβασμα ένα ποδήλατο που κατεβαίνει και αυτό παίζει να πηγαίνει πιο γρήγορα.
- Πολύ φασαρία για ηλεκτρικό.
Σε κατηφόρες με ποδήλατο πιάνεις άνετα 55 χιλιόμετρα, οπότε ένα όχημα με τελική 45 σίγουρα θα μένει πίσω...
Θα δεις που θα βγάλουν καμία έκδοση οι Γάλλοι που θα το βλέπεις να οδηγείται και από κροίσους...
Δεν κάνει το ηλεκτρικό φασαρία, ο πλουσιόκαφρος μέσα του κάνει!
Είμαι σίγουρος ότι κάτι φάση YouTuber θα το έχει κάνει..θα το ψάξω.
-
Πολλοί συζητούν πως ίσως αυτές οι μπαταρίες έχουν μια έμμεση εφαρμογή στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Εάν οι ηλεκτρολύτες που χρησιμοποιούνται έχουν ως βάση το νερό, τότε απαιτείται μεγάλος όγκος σε λίτρα για την αποθήκευση και παροχή ικανης ενέργειας για να φορτίσουν ένα ev.
Το θέμα όμως είναι πως είναι δυνατόν να φορτίσουν από ΑΠΕ και να παρέχουν ενέργεια χωρίς την ανάγκη να ζητούν ηλ ενέργεια από το δίκτυο επιβαρύνοντας το. Συνεπώς μπορούν να φορτίζουν ένα ev με τις κλασικές κλειστές μπαταρίες που γνωρίζουμε με 100% καθαρή ενέργεια!Ενώ η ενέργεια αυτή μπορεί να παραμείνει στη μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα
Θεωρητικά μπορούν να φορτίζουν και να αποφορτίζουν συνεχώς, χωρίς πτώση στην απόδοση, ενώ όπως αναφέρεται δεν είναι εύφλεκτες.
Εάν οι ηλεκτρολύτες είναι απο κάποιο άλλο υγρό και δεν έχουν ως βάση το νερό, τότε πιθανότατα να απαιτείται πολύ μικρότερος όγκος ή στον ίδιο όγκο λίτρων να φορτίζουν πολλαπλάσια ev.
-
Προτιμώ το δόγμα της απλότητας που πρεσβεύει η Tesla , οτιδήποτε προσθέτει πολυπλοκότητα εχει εκθετικές συνέπειες που φτάνουν μέχρι την γραμμή παραγωγής και τα logistics.
Οι 4680 είναι οι καινούργιες μπαταρίες που άρχισαν να μπαίνουν στα model Y. Η ιστορία με αυτές άρχισε όταν το 2019 η tesla εξαγόρασε την maxwell technologies, μπορείτε να βρείτε πολλές πληροφορίες και βίντεο για την τεχνολογία ξηρής ανόδου ( dry electrode material in the anode) τον λόγο δηλ της εξαγοράς.
Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι οτι οι μπαταρίες φτιάχνονται μέσα στο Gigafactory , στον ίδιο χώρο που κατασκευάζεται το αυτοκίνητο γιατί δεν υπάρχουν επικίνδυνα - τοξικά υλικά , ταχύτατα και χωρίς έξοδα για άλλο εργοστάσιο μεταφορές κλπ . Φυσικά εχει και αλλα πλεονεκτήματα που τα αναδεικνύουν τα teardown βίντεο απο munro live και limiting factor.
Βάζω όμως το παρακάτω που εχει όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα συγκεντρωμένα
Youtube Video -
Αυτή με τους ηλεκτρολύτες φαίνεται να είναι μια βιώσιμη λύση που λύνει το πρόβλημα του χρόνου φόρτισης.
Οπότε τα καινούργια μας ηλεκτρικά θα χουν διπλά καρμπυρατέρ να ρυθμίζουν τη ροή ηλεκτρισμού, θα πειράζουν τα ζιγκλέρια οι γκαζοφονιάδες, θα δει νέες δόξες το φόρουμ...Αρκεί οι μπαταρίες αυτές από θεωρία να γίνουν πραγματικότητα και να μετατραπούν όλα τα βενζινάδικα σε ηλεκτρολυτάδικα με τις απαραίτητες υποδομές παροχής αρκετου ρεύματος απ τη ΔΕΗ του μέλλοντος...
Άραγε πόσο θα πήγαινε η τιμή κιλοβατώρας, πόσο θα την επιδοτουσε η Κυβέρνηση και πόσο θα φορολογούσε το λίτρο ηλεκτρολύτη, σε αυτή την περίπτωση;
-
@monman2 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Προτιμώ το δόγμα της απλότητας που πρεσβεύει η Tesla , οτιδήποτε προσθέτει πολυπλοκότητα εχει εκθετικές συνέπειες που φτάνουν μέχρι την γραμμή παραγωγής και τα logistics.
Οι 4680 είναι οι καινούργιες μπαταρίες που άρχισαν να μπαίνουν στα model Y. Η ιστορία με αυτές άρχισε όταν το 2019 η tesla εξαγόρασε την maxwell technologies, μπορείτε να βρείτε πολλές πληροφορίες και βίντεο για την τεχνολογία ξηρής ανόδου ( dry electrode material in the anode) τον λόγο δηλ της εξαγοράς.
Το πλεονέκτημα αυτής της τεχνολογίας είναι οτι οι μπαταρίες φτιάχνονται μέσα στο Gigafactory , στον ίδιο χώρο που κατασκευάζεται το αυτοκίνητο γιατί δεν υπάρχουν επικίνδυνα - τοξικά υλικά , ταχύτατα και χωρίς έξοδα για άλλο εργοστάσιο μεταφορές κλπ . Φυσικά εχει και αλλα πλεονεκτήματα που τα αναδεικνύουν τα teardown βίντεο απο munro live και limiting factor.
Βάζω όμως το παρακάτω που εχει όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα συγκεντρωμένα
Youtube VideoΤο βίντεο με τίτλο "the disappointing truth about 4680" φαίνεται καλό αλλά μεγάλο, θα το δω όταν έχω χρόνο σπίτι, να μη καίω και τα data στο κινητό, αν και έχω GB δώρο απ τα χθεσινα σουβλάκια...
-
Το πρόβλημα με τους ηλεκτρολύτες είναι το εξής.
Εάν οι ηλεκτρολύτες έχουν ως βάση το νερό και χρησιμοποιούν αλάτι και κάποια άλλα στοιχεία για να αποθηκεύσουν αλλά και να παρέχουν αρκετή ενέργεια για να κινήσουν ένα ev απαιτείται να έχουν περισσότερα από διπλάσια κελιά από ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου!
Το νερό έχει ως ανώτατο όριο ανά κυψέλη την παραγωγή 1,4V. Πάνω από αυτό το όριο αρχίζει η ηλεκτρόλυση και αρχίζουν οι απώλειες σε θερμότητα κα το σύστημα χάνει την απόδοση του ενώ παράγεται και υδρογόνο που κάπου πρέπει να το αποθηκεύεις.
Παράλληλα για να παρέχει μια τέτοια μπαταρία την ίδια ενέργεια με τα σημερινά υγρά καύσιμα και να παράγει ενέργεια ίση με 1,4V στις κυψέλες της, απαιτείται σχεδόν 30 φορές μεγαλύτερος όγκος σε λίτρα από ότι με τα ορυκτά καύσιμα. Δηαλδη έχει χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα σε όγκο.
Συνεπώς, ναι έχουν χαμηλό κόστος οι ηλεκτρολύτες αυτοί, είναι εύκολοι στην παραγωγή τους και μπορούν να χρησιμοποιηθούν κυρίως με ΑΠΕ. Αλλά όχι σε αυτοκίνητο.
Μπορείς σε ένα σπίτι ας πούμε να έχεις μια δεξαμενή με 700-800 λίτρα που να φορτίζει από ΑΠΕ και να αποθηκεύει την ενέργεια για όταν την χρειάζεσαι για να φορτίσεις το αυτοκίνητο.Εάν τώρα ως ηλεκτρολύτες βρουν μια φόρμουλα, λογικα που δεν θα έχει ως βάση το νερό με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και υψηλή αντίσταση στα volt ανά κελί τότε θα μειώσουν τον απαιτούμενο όγκο σε λίτρα αλλά και το πλήθος κυψελών μέσα στο αυτοκίνητο για την παραγωγή ενέργειας στα επίπεδα με τα σημερινά ev. Τότε και μόνο τότε, θα μιλάμε για καθολική επικράτηση των ev με ηλεκτρολύτες και φουλαρισμα όπως με τα υγρά καύσιμα.
-
Μόνο που το περιγράφεις είναι περίπλοκο!
Περίληψη για τις 4680 μεχρι να πάει σπιτι ο piliourits
Οι 4680 εχουν την φιλοσοφία του " I need more ammo !" Μειονεκτεί στην χωρητικότητα (για την ώρα ) αλλα με την ενσωμάτωση της παραγωγής σε όλα τα giga factory θα βγαίνουν δις κομμάτια φθηνά με ασφάλεια και χωρίς (πολλά) σπάνια μέταλλα .
-
Χαχα γιατι βρε συ... Απλό νεράκι με αλάτι και τίποτα άλλα συστατικά σε μια δεξαμενή κάπου σε ένα σπίτι όπως σήμερα έχουμε τις δεξαμενές με το πετρέλαιο και φωτοβολταϊκά πανω από την δεξαμενή για να την φορτίζουν. Ο χρόνος ζωής της μπαταρίας όπως λένε ειναι μεγάλος και αν τυχόν πέσει η απόδοση της αλλάζεις το νεράκι και αφήνεις την μαγείρισσα του σπιτιού να ρίχνει αλάτι και να το κάνει λύσσα!
Για να μη πω για τη νέα γενιά των φωτοβολταϊκων με 70-80% απόδοση που λογικά σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά, οπως μας ενημερώνουν οι κατακσευαστες τους.
Οι νέες μπαταρίες της Τέσλα απλοποιούν το κύκλωμα της μπαταρίας. Αυτό είναι μια μικρή τεχνολογική επανάσταση στον κλάδο. Πρέπει να διαβάσω και για αυτές. Αν και νομίζω δεν είναι οι περίφημες που εξελίσσουν σε συνεργασία με μια start up οπού μιλαμε για πυκνότητα ενέργειας στον ίδιο όγκο που δίνει 1000 χλμ αυτονομίας σε model s
-
Για να μη πω για τη νέα γενιά των φωτοβολταϊκων με 70-80% απόδοση που λογικά σε σύντομο χρονικό διάστημα θα κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά, οπως μας ενημερώνουν οι κατακσευαστες τους.
Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι αυτά, αλλά στην νότια Ισπανία που είδα κάποια φωτοβολταϊκά που είχαν, δεν ήταν σαν τα δικά μας, επίπεδα δηλαδή, αλλά κάπως κοίλα.
-
Χμμμ, πάντως και αυτά που εξελίσσονται και αναφέρουν οι κατασκευαστές τους πως θα βγουν στην αγορά με μια τέτοια υψηλή απόδοση, κοίλα είναι και μάλιστα λεπτά σαν ύφασμα.
Λες να έχουν βγει ήδη και να μην το μάθαμε;
-
@lap said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χμμμ, πάντως και αυτά που εξελίσσονται και αναφέρουν οι κατασκευαστές τους πως θα βγουν στην αγορά με μια τέτοια υψηλή απόδοση, κοίλα είναι και μάλιστα λεπτά σαν ύφασμα.
Λες να έχουν βγει ήδη και να μην το μάθαμε;
Εγώ κοίλα τα είδα στην Ισπανία. Βέβαια τα περισσότερα ήταν σαν τα δικά μας επίπεδα δηλαδή. Φαντάζομαι τα κοίλα είναι εύκολο να τα κάνεις να γυρίζουν και να αλλάζουν μοίρες ώστε να ακολουθούν τον ήλιο συνεχώς. Δεν θέλει και καμμία επιστήμη.
-
Πάντως Λαπ, πέρα από τα πειράγματα και τις αντιδικιες, απ τη στιγμή που διάβασα τι θεωρητικά είναι τα e-fuels, μου φαίνονται ως ο πιο σοβαρός υποψήφιος για ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ λύση στον τομέα της ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ και ΟΧΙ ΜΟΝΟ (βασικό κι αυτό).
Τα βλέπω λίγο διαφορετικά από σας που δουλεύετε και υπάρχετε σε καθεστώς γραφείου...
Ο μεγαλύτερος βιομηχανικός κλάδος στην ιστορία της ανθρωπότητας είναι αυτό που λέμε "Πετροχημικη Βιομηχανία", του οποίου βασικό αντικείμενο μπορουμε να πούμε είναι η προσθαφαίρεση ατομων Υδρογονου σε ατόμα άνθρακα για την παρασκευή μορίων που όχι μόνο παρέχουν και διακινούν την κάθε μορφής Ενέργεια που χρησιμοποιούμε, αλλά και όλα τα Υλικά που επιτρέπουν την ύπαρξη σύγχρονου τεχνολογικού πολιτισμού.
Επίσης αυτός ο Βιομηχανικός Κλάδος συγκεντρώνει επί ενάμισι αιώνα τουλαχιστον τα μεγαλύτερα Κεφάλαια στον πλανήτη, τη μεγαλύτερη Πολιτική Ισχύ σε όλο τον πλανήτη, ενώ άλλοι κλάδοι, όπως π.χ. η Παγκόσμια Ναυτιλία ή οι Αερομεταφορες, δεν εξαρτώνται απλά αλλά ταυτίζονται ως Συμφέροντα με τα Πετροχημικα.
Η Τεχνολογία της Χημείας όχι απλά εξελίσσεται επί αιώνες και βρίσκεται στην αιχμή, αλλά όλα γίνονται σε Industrial scale για παγκόσμια εφαρμογή, οι μέθοδοι και εγκαταστάσεις ήδη υπάρχουν...
Μου φαίνεται πολύ πιο εφικτό χιλιάδες πετροχημικες εγκαταστάσεις να μετατρέπουν την ενέργεια ΑΠΕ σε υγρά καύσιμα (χρησιμοποιωντας ποσοστό αυτών για τις ανάγκες των εργοστασίων) και έπειτα να χρησιμοποιούνται οι ήδη υπάρχουσες υποδομές π.χ. πλοία τανκερ και λιμάνια για τη διανομή της, πάρα πχ να χτιστουν εκατομμύρια διπλα υδροηλεκτρικά για να ανεβοκατεβαινει το νερό ανάλογα πως φυσάει ο αέρας.
Και σίγουρα υπάρχει ένα παγκόσμιο κατεστημένο να σπρώξει προς τα κει.Νομίζω τα e-fuels θα έπρεπε να αρχίσουν να μας απασχολούν περισσότερο...
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Νομίζω τα e-fuels θα έπρεπε να αρχίσουν να μας απασχολούν περισσότερο...
Αυτό θα μας απασχολήσει και για τη διατήρηση του υφιστάμενου στόλου. Συμφωνώ.
Ενδιαφέρον γενικά
https://www.efuel-alliance.eu/efuels/efuels-production-map
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης