-
Το θέμα με το Φινλανδικό Τέσλα , δείχνει και κάτι ακόμα.
Το κόστος των 20000 για την μπαταρία για αμάξι 8 χρόνων, σημαίνει ότι η αξία μεταπώλησης των ηλεκτρικών είναι όχι 2 @@ , αλλά 3 @@@...Πέρα λοιπόν από το αρχικό κόστος , έχεις και αστεία έως μηδενική μεταπώληση, μήπως έχεις όφελος 4 ευρώ στα 100 χλμ από τα ντίζελ , 7 από τα υβριδικά και 9 από τα απλά βενζίνης. Και αυτά σύμφωνα με τις σημερινές τιμές, που σημαίνει ότι για 10000 χλμ τον χρόνο, προφανώς με την αστεία αυτονομία που έχουν , δεν θα είναι αμάξια για αυτούς που κάνουν πολλά χλμ, το όφελος λοιπόν είναι από 400 έως 900 τον χρόνο, δηλαδή η απόσβεση ακόμα και αν έχεις όφελος από τέλη, ασφάλειες , σέρβις ή οτιδήποτε άλλο, θα είναι μόνο για τα σκέτα βενζίνης κοντά στην δεκαετία. Για τα άλλα ποτέ.
Αλλά και για τα βενζίνης θα είναι ποτέ, αφού θα έλθει πρώτο το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.
Οπότε τι μένει ?
Μόνο το λήζινγκ και μόνο τα φορολογικά κίνητρα.
Αυτά που σήμερα κάνουν τους γάτους να παίρνουν φεβ.
-
Βάλτε κι άλλο σενάριο με άλλα αμάξια. Αλλά να είναι ρεαλιστικό και να αφορά κόζμο, όχι ακρότητες. Και το ταυκάν βς παναμέρα είναι ρεαλιστικό, αλλά αφορά απειροελάχιστους.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το θέμα με το Φινλανδικό Τέσλα , δείχνει και κάτι ακόμα.
Το κόστος των 20000 για την μπαταρία για αμάξι 8 χρόνων, σημαίνει ότι η αξία μεταπώλησης των ηλεκτρικών είναι όχι 2 @@ , αλλά 3 @@@...Να τα ξαναπούμε:
-
ΔΕΝ αγοράζεις ηλεκτρικό γιατί μετακινείσαι πιο φτηνά. Αυτό είναι "παρενέργεια", αγοράζεις ηλεκτρικό γιατί είναι καλύτερο αυτοκίνητο και γιατί έχεις φτηνά γκάζια! Οπότε δεν έχει κανένα νόημα να μιλάμε για χρήματα και ποασβέσεις και "κέρδος" στην συζήτηση για τα ηλεκτρικά. Το θέμα είναι ότι για να πάρεις μια BMW αντίστοιχη του Τέσλα θες τα διπλα λεφτά. Αυτό είναι που μετράει.
-
Σήμερα έχουν τόσο οι μπαταρίες (μαζί με τα παρελκόμενα), σε 10-15 χρόνια θα είναι πολυ πιο φτηνές (από ότι λένε).
-
Μεταπώληση δεν έχει σημασία πλέον, αφού θα ηλεκτρικά θα χάνουν από τις μπαταρίες, αλλά τα θερμικά θα είναι ουσιαστικά στα αζήτητα και τέλος πάμε γενικά προς μορφές ληζινγκ.
-
-
Τα ηλεκτρικά -σε παρόντα χρόνο- είναι αυστηρά αυτοκίνητα αστικών και περιαστικών διαδρομών. Οποιος έχει χώρο φόρτισης, χρήμα και άλλο αυτοκίνητο, έχει την πολυτέλεια να σκεφτεί ένα μικρό ηλεκτρικό και να το δοκιμάσει. Οι υπόλοιποι, οι περισσότεροι δηλαδή, πιθανότατα θα κάνουν λάθος. Απλά σε μερικούς το λάθος ή δεν κοστίζει και τίποτα (οικονομική άνεση) ή δεν θα το παραδεχτούν μέχρι να σβήσει ο ήλιος...
-
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
-
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
Καθαρά αυτοκινητιστικά, όχι πρακτικά. Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό το καταλαβαίνει, είναι ανώτερη μορφή αυτοκίνησης αφού και ο ηελκτροκινητήρας είναι ανώτερος (ως μηχανολογία, λειτουργία και απόδοση) από τον θερμικό. Είναι πιο αθόρυβα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, με αδιάλειπτη επιτάχυνση, με δυνατότητα one-pedal driving (εγώ που το δοκίμασα δεν θα ξαναγύρναγα στα 2 πετάλια) και γενικά έχουν ανώτερη ποιότητα λειτουργία χωρίς κραδασμούς, θορύβους κλπ. Επίσης πολύ πιο απλά, αφού ο ηελκτροκινητήρας είναι απλούστατος και μπορεί να υπάρχει ένας σε κάθε τροχό χωρίς ανάγκη από άξονες και διαφορικά.
Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης είναι η μπαταρίες, ΟΧΙ το μοτέρ. Για αυτό και η ηελκτροκίνηση είναι εξαιρετική, η μπαταριοκίνηση είναι προβληματική!
-
@piliourits said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τελικά ρε σεις, όποιος έχει άλλη ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ άποψη, αντίθετη με το μάρκετινγκ της εποχής, είναι καταδικαστέος αντιφρονούντας...
απ την πολιτική μέχρι την τεχνολογία αυτοκίνησης, όταν η πραγματικότητα δεν συνάδει με το αφήγημα, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα.ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ άποψη ΔΕΝ έχεις, επειδή διάβασες σε ένα site μια έρευνα αυτονομίας, με νούμερα τα οποία βασίζονται σε λάθος παραδοχές (ότι θα ξεκινήσεις ταξίδι με ηλεκτρικό χωρίς να είσαι 100% φορτισμένος). Αυτό που έχεις είναι μια ΕΜΜΟΝΗ που δεν σε αφήνει να δεις ούτε τα λάθη της έρευνας που διάβασες ούτε τα επιχειρήματα που σου παραθεσα(με) και τα οποία είναι πραγματικά, από την εμπειρία χρηστών.
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
Καθαρά αυτοκινητιστικά, όχι πρακτικά. Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό το καταλαβαίνει, είναι ανώτερη μορφή αυτοκίνησης αφού και ο ηελκτροκινητήρας είναι ανώτερος (ως μηχανολογία, λειτουργία και απόδοση) από τον θερμικό. Είναι πιο αθόρυβα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, με αδιάλειπτη επιτάχυνση, με δυνατότητα one-pedal driving (εγώ που το δοκίμασα δεν θα ξαναγύρναγα στα 2 πετάλια) και γενικά έχουν ανώτερη ποιότητα λειτουργία χωρίς κραδασμούς, θορύβους κλπ. Επίσης πολύ πιο απλά, αφού ο ηελκτροκινητήρας είναι απλούστατος και μπορεί να υπάρχει ένας σε κάθε τροχό χωρίς ανάγκη από άξονες και διαφορικά.
Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης είναι η μπαταρίες, ΟΧΙ το μοτέρ. Για αυτό και η ηελκτροκίνηση είναι εξαιρετική, η μπαταριοκίνηση είναι προβληματική!
Για αυτό τα ηλεκτρικά είναι ωραία σε τρένα , που έχουν παντογράφους ...
Με τις μπαταρίες είναι πολύ χλωμά τα πράγματα όμως...
Επίσης το να βγάζει γκάζια, δεν είναι στο 0-100 σε φανάρια.
Είναι το γρήγορο προσπέρασμα σε ένα επαρχιακό δρόμο, που θα μείνεις λιγότερο χρόνο στο αντίθετο ρεύμα...
Και εκεί , βάλε που δεν πάνε , βάλε που δεν έχει νόημα να πας γρήγορα, αφού θα χάσεις 1-2 ώρες στην φόρτιση, στην συνολική διαδρομή, τότε προς τι τα γκάζια ?
-
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Με τι κριτήρια καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (την συγκεκριμένη περίοδο) είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά;
Καθαρά αυτοκινητιστικά, όχι πρακτικά. Όποιος οδηγήσει ηλεκτρικό το καταλαβαίνει, είναι ανώτερη μορφή αυτοκίνησης αφού και ο ηελκτροκινητήρας είναι ανώτερος (ως μηχανολογία, λειτουργία και απόδοση) από τον θερμικό. Είναι πιο αθόρυβα, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά, με αδιάλειπτη επιτάχυνση, με δυνατότητα one-pedal driving (εγώ που το δοκίμασα δεν θα ξαναγύρναγα στα 2 πετάλια) και γενικά έχουν ανώτερη ποιότητα λειτουργία χωρίς κραδασμούς, θορύβους κλπ. Επίσης πολύ πιο απλά, αφού ο ηελκτροκινητήρας είναι απλούστατος και μπορεί να υπάρχει ένας σε κάθε τροχό χωρίς ανάγκη από άξονες και διαφορικά.
Το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης είναι η μπαταρίες, ΟΧΙ το μοτέρ. Για αυτό και η ηελκτροκίνηση είναι εξαιρετική, η μπαταριοκίνηση είναι προβληματική!
Πράγμα που σημαίνει ότι στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γκατζετο αγορά για γερά πορτοφόλια.
Η όλη ιστορία μου θύμισε το ανέκδοτο (παλιό των90's) όπου ένας πωλητής έχει πιάσει ένα περαστικό τουρίστα στο μπουρου μπουρου για το πόσο τεχνολογικά ανώτερο είναι το ρολόι που προσπαθεί να του πλασάρει, δείχνοντας τού όλα τα κόλπα που προσφέρει.
Στο τέλος φεύγοντας ο νέος αγοραστής του φωνάζει ο πωλητής δείχνοντας τού 2 μεγάλες βαλίτσες"Ειιιι μαη φρεντ .....τις μπαταρίες". -
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Επίσης το να βγάζει γκάζια, δεν είναι στο 0-100 σε φανάρια.
Είναι το γρήγορο προσπέρασμα σε ένα επαρχιακό δρόμο, που θα μείνεις λιγότερο χρόνο στο αντίθετο ρεύμα...
Μα και εκεί έχεις γκάζια τρελλά! Πάς από τα 100 στα 180 απίστευτα γρήγορα. Οπότε γιατί το λές αυτό? Οι ρεπρίζ τους δεν πιάνονται. Τώρα για ειδικές περιπτώσεις όπως η δική σου ή του γάτου που κάνεται ξαφνικά ταξίδια 200-300χλμ αυθημερόν, ναι προφανώς ΔΕΝ κάνουν....το είπαμε αυτό. Αλλά όπως και να το κάνουμε ένα Τέσλα των €50.000 είναι ανώτερο σε όλα (εκτός ποιότητα κατασκευής) από μια BMW 318i των €50.000 ή είναι το ίδιο καλό με μια 330xi των €100.000.
@teo-mak said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Πράγμα που σημαίνει ότι στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γκατζετο αγορά για γερά πορτοφόλια.
Προφανώς! Δεν λέμε κάτι διαφορετικό! Όπως ήταν την δεκαετία του ΄90 οι flat τηλεοράσεις, παλιότερα το DVD κλπ. ΟΛΕΣ οι τεχνολογίες περνάνε πρώτα την φάση των early adopters. Κάποτε μια plasma 42" είχε 6.000.000 δρχ (ήτοι €18.000!!!!), σήμερα έχει €300!
-
Δεν κάνουν για εδώ,δεν κάνουν για εκεί,δεν κάνουν για παραπέρα,αλλά έχεις γκάζια.........για τα γκαράζια;;;;
Όντως απο τη Γλυφάδα στην Ομόνοια,θα είσαι ο πιο γρήγορος,αν δεν έχουν μπετωσει οι δρόμοι απο την κίνηση! -
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν κάνουν για εδώ,δεν κάνουν για εκεί,δεν κάνουν για παραπέρα,αλλά έχεις γκάζια.........για τα γκαράζια;;;;
Για παντού κάνουν!!!...έγραψα εγώ ότι δεν κάνουν για κάπου, παρά μόνο για τις πολύ ειδικές περιπτώσεις του αυθημερόν μεγάλου ταξιδιού?
Επίσης τα γκάζια δεν είναι ανάγκη να βγεις Autobahn για να τα χαρείς....αλλιώς όλοι με Panda θα κυκλοφορούσαμε. -
Ήταν αρχή σχετικά του Πεμβέ του i3 και έμπαινα σε ένα i3forumκάτι που υπήρχε. Μου είχε κάνει εντύπωση μια στατιστική της Πεμβέ που έλεγε ότι στην Αμερική ο μέσος κάτοχος i3 είχε άλλα 4,5 αυτοκίνητα στην κατοχή του.
-
4,5 αυτοκίνητα; Το μισό τι είναι;; Κάμπριο;
-
Ποιο i3 βρε παιδια?
Το 2013 που βγηκε ειχε range 130km ονομαστικα. Τωρα εχει φτασει τα 200κατι.
Πολυ πισω απο οσα κυκλοφορουν τα τελευταια 3 ετη. -
@fanis75 said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Δεν κάνουν για εδώ,δεν κάνουν για εκεί,δεν κάνουν για παραπέρα,αλλά έχεις γκάζια.........για τα γκαράζια;;;;
Για παντού κάνουν!!!...έγραψα εγώ ότι δεν κάνουν για κάπου, παρά μόνο για τις πολύ ειδικές περιπτώσεις του αυθημερόν μεγάλου ταξιδιού?
Επίσης τα γκάζια δεν είναι ανάγκη να βγεις Autobahn για να τα χαρείς....αλλιώς όλοι με Panda θα κυκλοφορούσαμε.Η Θεσσαλονίκη πόσες ώρες είναι με ηλεκτρικό;;;
Τα γκάζια που θα τα χαρείς στην πόλη;;; Κηφισό,Πειραιώς,Λιοσίων ή στα λιμανάκια 3 τα ξημερώματα;;; -
https://www.gocar.gr/news/feed/38241,Sygkrothma_katoikiwn_apagoreyse_ta_hlekt.html
Υπάρχουν και αυτά βέβαια.. απλούστερα προβλήματα που θα χρειαστούν λύση όμως κάποια στιγμή και εδώ.
Προσωπικά δεν μπορώ να έχω φορτιστή πουθενά. Δεν ξέρω πότε θα μπορώ να είμαι έτοιμος για ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν το βλέπω σύντομα, θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η ύπαρξη υποδομών σε πολυκατοικίες και μάλιστα με καμία επιδότηση.
Στην, κατά τα άλλα πολύ φιλική και πολιτισμένη, πολυκατοικία μας κάναμε 4 χρόνια να φτιάξουμε μία μάντρα 6.000€, ενώ όλοι συμφωνούσαμε και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.
Τα ηλεκτρικά βολεύουν ανάλογα με τις πωλήσεις τους. Ελάχιστα.
-
@ggab said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Η Θεσσαλονίκη πόσες ώρες είναι με ηλεκτρικό;;;
Τα γκάζια που θα τα χαρείς στην πόλη;;; Κηφισό,Πειραιώς,Λιοσίων ή στα λιμανάκια 3 τα ξημερώματα;;;Γύρω στις 5 με 6 ώρες, ανάλογα που θα κάνεις στάση. Εαν πάς κάθε ΣΚ δεν βολεύει...εαν πάς κάθε 2-3 χρόνια μια χαρά είναι. Εξάλλου οι περισσότεροι με παιδί μια στάση των 20-30' θα την κάνουν.
Τα γκάζια θα τα χαρείς όπου θές, δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Θα τα χαρείς στην πόλη, σε μια ανάβαση στην Πάρνηθα, την Κυριακή για μπάνιο στην Χαλκίδα, το Σάββατο που θα πάς βόλτα στον Μαραθώνα κλπ. Όπου μπορείς να τα χαρείς και με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο, απλά στα μισά λεφτά.
-
Μια απορία, γιατί ένα οικογενειακό ηλεκτρικό σαν το ID3 πρέπει να έχει 200+ ίππους και όχι μια πιο γήινη απόδοση π.χ. 130-140 ίππων ώστε να έχει μεγαλύτερη αυτονομία και να χρειάζεται και μικρότερη μπαταρία;
Είναι μικρό το όφελος του βάρους από μια μπαταρία π.χ. 70ρα σε μια 50ρα οπότε αν δεν έχεις ίππους δεν μπορείς να κουνήσεις το βάρος έτσι κι αλλιώς;
Στα 120 km/h με ηλεκτρικό καις τα ίδια είτε έχεις μοτέρ 140 ίππων ή 280 ίππων οπότε για την αυτονομία δεν σε νοιάζει ποια είναι η μέγιστη ιπποδύναμη;
Είναι θέμα hype για τις πωλήσεις; -
- ενα μοτερ 140 ιππων δεν εχει μεγαλη διαφορα τιμης απο ενα 200 ιππων.
- οι επιδοσεις ειναι ενα σοβαρο selling point για τα ηλεκτρικα.
- η ισχυς δεν επηρρεαζει σοβαρα την αυτονομια, παρα μονο αν κινεισαι συνεχως με τη μεγιστη ισχυ.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης