@lazarefa said in "Δακρύζει" λάδια η φλάντζα καπακιού βαλβίδων σε Opel Astra H:
Σήμερα πήγα για τακτικό σέρβις το αυτοκίνητο (Opel Αstra H GTC 1.8, κινητήρας Z18XE). Εργασίες που έγιναν: αλλαγή λάδια και φίλτρο λαδιού, αλλαγή φίλτρο αέρα κινητήρα, αλλαγή μπουζί (γνήσια) και αλλαγή υγρά φρένων. Όπως περιεργαζόμουν τα παλιά μπουζί παρατήρησα ότι το ένα από τα 4 είχε ελάχιστα ίχνη ξεραμένου λαδιού στο σπείρωμα προς την πλευρά της πορσελάνης. Η ακίδα ωστόσο ήταν πεντακάθαρη από ίχνη λαδιού (όπως και στα υπόλοιπα 3). Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία, άλλωστε και ο μηχανικός που ασχολήθηκε δεν μου είπε κάτι. Όταν πήγα σπίτι και άνοιξα καπώ να ρίξω μια ματιά στο χώρο του κινητήρα με την ησυχία μου, είδα ότι σε κάποια σημεία στην ένωση του καπακιού βαλβίδων ("ψευτοκάπακου") με την κυλινδροκεφαλή (προφανώς από τη φλάντζα του καπακιού) υπάρχουν ίχνη λαδιού, κυρίως από την μπροστά δεξιά και πλάι πλευρά όπως κοιτάμε από έξω τον κινητήρα. Με το δάχτυλο που έπιασα σε 1-2 σημεία υπάρχει μια ανεπαίσθητη λαδίλα/γλίτσα (δάκρυα λαδιού μαζί με σκόνη), ωστόσο δεν είδα πουθενά εμφανείς πιτσιλιές από λάδι σε γειτονικά εξαρτήματα ή ακόμα και πασαλείμματα από λάδια. Να πω εδώ ότι το μοτέρ έχει 245.000χλμ, δεν έχω διαπιστώσει κάποιο εμφανές θέμα λειτουργίας, λάδια δεν καίει κάτι αισθητό (ούτε 1 γραμμή δεν πέφτουν από αλλαγή σε αλλαγή, συνήθως κάθε 8-10.000χλμ) ενώ επίσης ρελαντί κρατά σταθερό (μόνο κάποιες πολύ λίγες φορές, κυρίως όταν το σβήσω μετά από κάποια ώρα λειτουργίας και το ξαναβάλω μπροστά μετά από λίγο, έχω δει να κάνει αρχικά 1-2 αστάθειες στις στροφές, του στιλ: ανεβάζει πχ 1500 στροφές, πέφτει αμέσως, ξανανεβάζει, ξαναπέφτει και σταθεροποιείται από κει και πέρα σαν να είναι όλα καλά).
Λογικά πρέπει να υπάρχει κάποιο θέμα με τη φλάντζα του καπακιού βαλβίδων, με 16 χρόνια στην πλάτη του μοτέρ και με 245.000χλμ δεν είναι φαντάζομαι παράλογο να έχει κάπου ξεραθεί και να δακρύζει λάδια.
Από την εμπειρία σας, το σενάριο φυσιολογικής φθοράς φλάντζας είναι το πιθανότερο; Αν ναι, πρέπει άμεσα να το πάω συνεργείο για αλλαγή αυτής της φλάντζας; Εφόσον λειτουργήσει κάποιο διάστημα το μοτέρ σε αυτή την κατάσταση ενδέχεται να χτυπήσει κάποια σοβαρότερη ζημία στον κινητήρα; Ξαναλέω, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον δεν έχω κάποιο αισθητό θέμα. Να πω επίσης ότι και το ψυκτικό είναι εντάξει στο δοχείο και σαν ποσότητα και σαν χρώμα/όψη, ενώ και στο κρυφό μενού (τα Astra H έχουν μια λειτουργία που εμφανίζει πολλές τιμές από μετρήσεις από διάφορους αισθητήρες στην κεντρική οθόνη) που μπαίνω αρκετά συχνά και τσεκάρω θερμοκρασίες ψυκτικού δεν έχω δει κάτι περίεργο σε θερμοκρασίες.
Δέν είναι κάτι τρομερό , προτίμησε γνήσια φλάντζα καπακιού βαλβιδών , ή καλή εμπορίου πάνω απο 40€ δέ πιστεύω να έχει.
Επειδή και εγω είμαι κάτοχος ενός Corsa C ρίξε μια ματιά στην βαλβιδα πίεσης λαδιου , δακρύζει και πολλές φορές λαδωνει πλεξούδα , αισθητήρες λ και τέλος εγκέφαλο . Είναι συχνό θέμα στά μοτέρ τουλάχιστον Z12, Z14