-
Καλά πας Seafarer. Με παρόμοιο τρόπο κινούμαι και εγώ. Μόνο που δεν κλείνω τους καθρέπτες.
Έχω 22000χλμ σε 11μήνες με χρήση μόνο τα Σ/Κ εκτός πόλης και ανανεωμένο 'λογισμικό' οδήγησης στον εγκέφαλό μου. Κινούμαι κάτω από 4 λίτρα σχεδόν σε μόνιμη βάση με καλύτερη επίδοση 3,36 στα 100χλμ ή 750χλμ με 25λίτρα κοντά. Προσπαθώ να μην το πιέζω πολύ στην ανηφόρα ενώ αφήνω νεκρά και μπορώ μέχρι και να σβήσω μηχανή σε μεγάλη κατηφόρα. Η επαναφορά, αν χρειαστεί φρενάρισμα με ταχύτητα, γίνεται με στιγμιαίο στροφάρισμα της μηχανής ώστε να ταιριάξουν οι στροφές με το κιβώτιο και να μην χαλάσει ο δίσκος του συμπλέκτη. Φρένο προσπαθώ να μην χρησιμοποιώ, ενώ αν βρεθεί μποτιλιάρισμά σε κάποιο δρόμο, να προβλέπω τι γίνεται μπροστά και να ακολουθώ χωρίς να αλλάζω την ταχύτητα που κινούμαι αλλά μόνο την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Στην εθνική βοηθάνε πολύ και τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που συνήθως κινούνται με 100-110 και μπορείς να μείνεις από πίσω τους με πολύ χαμηλές καταναλώσεις. Πάντα με προσοχή όμως.
Τελευταία φορά που κατέβηκα Αθήνα πλήρωσα μόνο σε 3 σταθμούς διοδίων γύρω στα 6ευρώ ενώ χρειάστηκα 21 ευρώ καύσιμο. Εννοείται ότι εκ των πραγμάτων ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να πάω από τα διόδια αφού το κόστος τους υπερβαίνει σε μεγάλο βαθμό το κόστος των καυσίμων μου. Αν χρειαστει να πάω γρήγορα υπάρχουν άλλες επιλογές.Στην πόλη για την δουλειά κτλ χρησιμοποιώ το ηλεκτρικό ποδήλατο που έφτιαξα και το κόστος μετακίνησης είναι 0,15ευρώ τα 100χλμ με ηλεκτρική αποκλειστική κίνηση ενώ με υβριδική πέφτει κάτω από 0,08... Με την μπαταρία να διαρκεί πάνω από 20000χλμ θα το κρατήσω πολλά χρόνια....
-
Στην κατηφορα ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΝΕΚΡΑ,ουτε σβηνουμε μηχανη.Στην κατηφορα με νεκρα ο κινητηρας λειτουργει στο ρελαντι και καιει καυσιμο,με ταχυτητα μεσα κ χωρις να παταμε γκαζι η καταναλωση ειναι ΜΗΔΕΝ
Στάλθηκε από το LG-K420 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Οποτε με νεκρα η σβηστη μηχανη οχι μονο δεν επιτυγχανεται χαμηλη καταναλωση,αλλα ειναι και πολυ επικινδυνο
Στάλθηκε από το LG-K420 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Έτσι νόμιζα και εγώ μέχρι πριν. Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε που τα λέγαμε αυτά.
Εξηγούμαι:
Όταν βάζεις ταχύτητα έχεις μεν 0 κατανάλωση αλλά έχεις φρένο από κινητήρα άρα ΣΠΑΤΑΛΑΣ την κινητική σου ενέργεια σε κάτι που στην εθνική-ανοιχτό δρόμο απλά δεν χρειάζεται. Θα το κάνεις στο βουνό όπου θέλεις να διατηρήσεις ταχύτητα και να μη σε πάρει η κατηφόρα.Νεκρά όταν βάζω σε μια κατηφόρα όπως ας πούμε της Καρδίας μπορώ σε μερικές περιπτώσεις να φτάσω κοντά στον κόμβο της Θέρμης χωρίς να πατήσω γκάζι αφού με την κατηφόρα και μόνο πιάνω ταχύτητα εώς και τα 130χλμ/ώρα. Εννοείται πως τώρα που έχει κίνηση λόγω καλοκαιριού δεν μπορώ να τα κάνω όλα όπως θέλω για λόγους ασφαλειάς αλλά όσο μπορώ τα καταφέρνω.
Είναι τόσο μικρή η κατανάλωση στο ρελαντί που δεν το μετράς καθόλου. Όσο για το αν είναι ασφαλές το σβήσιμο ή όχι σου λέω πως η υποβοήθηση του φρένου είναι αρκετή για 3 φρεναρίσματα και γερά μάλιστα. Εκεί όμως που το κάνουμε αυτό είναι ανοιχτός δρόμος και βλέπουμε μπροστά.
Για να καταλάβεις όμως πόσο αποτελεσματικό είναι αυτό σαν τρόπος εξοικονόμησης δες το σύστημα Opticruise της Scania που έχει ένα cruise control που μεταβάλει την ταχύτητα ανάλογα με το φορτίο αλλά και εκμεταλλεύεται την κατηφόρα βάζοντας ακόμη και νεκρά στο αυτόματο κιβώτιο όταν αυτό απαιτηθεί. Πχ κλειδώνεις 80χλμ/ώρα αλλά όταν πιάσεις ανηφόρα η μηχανή θα κάψει πολύ για να κρατήσει το 80. Μειώνει λοιπόν σε 70 και με το που τελειώνει η ανηφόρα έρχεται πάλι στο 80. Όταν δει κατηφόρα το αφήνει να επιταχύνει για να κερδίσει την κατηφόρα ενώ μπορεί να βάλει μέχρι και νεκρά για να μείνει στην ίδια ταχύτητα.
-
Ο χρήστης allonsanfan έγραψε:
Οποτε με νεκρα η σβηστη μηχανη οχι μονο δεν επιτυγχανεται χαμηλη καταναλωση,αλλα ειναι και πολυ επικινδυνοΣτάλθηκε από το LG-K420 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Σβηστή μηχανή είναι επικίνδυνο, αλλά νεκρά σε ήπια κατηφόρα κάνει μεγαλύτερη οικονομία από το να έχεις ταχύτητα πάνω. Αρχικά τα μπεκ κόβουν με ταχύτητα όταν είσαι πάνω από ορισμένες στροφές (στο corsa D πχ κάτω από 1500 στροφές με ταχύτητα σε κατηφόρα ρίχνει καύσιμο, τα μπεκ κόβουν πάνω από τις 1500 στροφές). Φαντάζομαι και σε άλλα αμάξια παρόμοια θα λειτουργεί. Η τυπική κατανάλωση στο ρελαντί είναι κάπού στα 0.6lt/ώρα. Σε ήπια κατηφόρα χωρίς ταχύτητα με περίπου 90 χλμ/ώρα αυτό μεταφράζεται σε 0.7-0.8lt/100km, με ταχύτητα επειδή θα κόψει το όχημα από το φρενάρισμα της μηχανής, όταν πατήσεις ελαφρύ γκάζι έχεις κατανάλωση στα 3-4lt/100km προσεγγιστικά αλλά η απαραίτητη χρήση του γκαζιού χρονικά υπερκαλύπτει όλη τη κατανάλωση από το να ήταν στο ρελαντί για την ίδια διαδρομή. Σε όσες μετρήσεις έχω κάνει με το scangauge πάντα η κατανάλωση ήταν αρκετά μικρότερη σε ήπια κατηφόρα χωρίς ταχύτητα γιατί ακριβώς δεν αναγκαζόμουν να πατάω πουθενά γκάζι για να διατηρήσω τη ταχύτητα. Βασικά το 'πρόβλημα' είναι ότι με ταχύτητα κόβει αρκετά η ταχύτητα ακόμα και στη μεγαλύτερη σχέση. Σε μεγαλες κατηφόρες βέβαια δε νοείται χωρις ταχύτητα.
Το θέμα της επικινδυνότητας δε το αναλύω, σχολιάζω μόνο για την οικονομία. -
Είναι απλή φυσική. Δίνεις ενέργεια για να κινηθείς. Όσο πιο μακρυά σε πάει το καύσιμο που θα δώσεις τόσο κερδισμένος είσαι. Πρέπει να διατηρήσεις την κινητική σου ενέργεια. Είναι hypermiling τεχνική.
Όπως και hypermiling ακραίο είναι και το σβήσιμο. Ορισμένοι φανατικοί έχουν μέχρι και kill switch για να σβήνουν άμεσα την μηχανή χωρίς να μηδενίζουν όλα τα συστήματα από τον κεντρικό διακόπτη.
Βέβαια αυτό δεν γίνεται σε οχήματα που έχουν υδραυλικό τιμόνι γιατί απλά δεν θα μπορείς να στρίψεις. Αλλά σε οχήματα με μηχανική κρεμαριέρα δεν έχεις τέτοια θέματα. -
Astra 1.6 CDTI 13.000χλμ ως τωρα, συνολικη μεση καταναλωση 4.9 λτ/100 χλμ.
Εντος αττικης και σε ταξιδια σχεδον παντα A/C αναμενο. Οτι κι αν κανω η μεση καταναλωση δεν ανεβαινει πανω απο 6.2 λτ, ακομα κι αν πηγαινω του σκοτωμου (οσο μπορουν να πανε 110 ντιζελοαλογα δλδ).Σε ταξιδι με χαμηλες στροφες και σταθερη ταχυτητα η καταναλωση δεν πεφτει ιδιαιτερα σε σχεση με το τι καιει εντος αττικης - στην καλυτερη το χω παει 4.5λτ/100χλμ σε ανοιχτο δρομο, ενω μεσα στην αττικη παιζει στα 5λτ.Δεν εχω κανει και ιδιαιτερη προσπαθεια ομως γιατι ετσι κι αλλιως η διαφορα στην τσεπη ειναι αμελητεα.
Αντιθετα το variation στα βενζινοκινητα ειναι χαωδες, με το προηγουμενο αμαξι 1.2 TSI εβλεπα 4.5 λτ/100 σε ανοικτο δρομο με 7η ταχυτητα και εντος πολης χτυπαγε ακομα και 8,5 λτ, ενω με το 1.4 TSI παλιοτερα εφτανα και 11λτ/100χλμ στην πολη.
-
και ο 'ειδικός τύπος' βάζει στα μείον των diesel Opel τις μακριές σχέσεις και την κατανάλωση!
Δεν ξέρω αν το έχουν κάνει και με την τελευταία γενιά που υποθέτω ότι έχεις αλλά ανέκαθεν αυτό ήταν το 'τροπάρι'.
Μαζί με την υποστροφή βέβαια. -
bmw f30 320d με 15.000 χλμ, μεσο ορο καταναλωση 4.4 lt/100 km,και μεσο ορο ταχυτητας 52km/h(διαδρομες παλια εθνικη οδο 85%,επαρχιακος δρομος 10%,πολη 5%),νορμαλ οδηγηση
Η πιο χαμηλη καταναλωση που εχω πετυχει ειναι 3,9λτ ,σε προγραμμα eco στις ιδιες συνθηκες.
Σε σβελτη οδηγηση εχω δει μεχρι 5.5 lt/100 km. -
Ο χρήστης allonsanfan έγραψε:
Οποτε με νεκρα η σβηστη μηχανη οχι μονο δεν επιτυγχανεται χαμηλη καταναλωση,αλλα ειναι και πολυ επικινδυνοΣτάλθηκε από το LG-K420 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Πες τα Χρυσόστομε γιατί εδώ μερικοί θα σκοτωθούν στο όνομα της οικονομίας!
-
πραγματικη καταναλωση σε ταξιδια
Lexus CT 5.1 λιτρα/100 χμ
Skoda citigo 75hp auto επισης 5.1 λιτρα/100χμΤονιζω το πραγματικη διοτι το trip computer στο λεξους ειναι 10% πιο αισιοδοξο, οποτε δεν ξερω τι παιζει και με αλλα αυτοκινητα ( στην BMW ηταν αρκετα πιο ακριβες, οτι εδειχνε πανω κατω ηταν)
-
Focus 1.0 με 3 άτομα και αποσκευές. Διαδρομή:Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Πόρτο Λάγος-Φανάρι-Αλεξανδρούπολη(βόλτες εκεί)-Ξάνθη-Θεσσαλονίκη, συνολικά 710 χλμ. Το τριπ έγραψε 6.8 αλλά η αντλία 7.2. Μέση ταχύτητα 83 χαω.
Η χαμηλή κατανάλωση του μικρού κινητήρα πάει περίπατο όταν έχεις μπροστά σου την ατέλειωτη έκταση της Εγαντίας Οδού. -
Εκανα 660km με το ιδιο , αλλα fl 1.5 duratorque st line ( 235/40/18 ζαντολαστιχα ) το περασμενο σκ με πολυ ανοιχτο δρομο και αρκετο στενο επαρχιακο και η μεση που εβγαλε ειναι στα 6.1 l /100km. Χωρις καμια προσπαθεια για καταναλωση απο τη πλευρα μου αλλα με ηρεμη οδηγηση και χωρις να το κυνηγησω καθολου το αμαξι. Μεχρι μονο 125 στην εθνικη. 3 ατομα χωρις αποσκευες και παραλαβη με 9.900km στο οδομετρο (2 μηνων το αμαξι)
Θεωρω οτι θα επρεπε να ειναι πιο κατωΥ.Γ. Εντυπωσεις οταν βρω χρονο και στο ''Οδηγησα''
-
V40 D2 αυτόματο, 36.000χλμ σήμερα.
Συνθήκες αστικές.
6.5λ/100 στα πόδια της συζύγου, 7.1 στα δικά μου. Μετρημένο με app (Λίτρα/χιλιόμετρα).
Δεν το λες και τέρας οικονομίας, σύμφωνα με αυτά που διαβάζω εδώ. -
καλησπέρα! με το ταπεινό μου ibizaki 1.0 ecotsi 95, πήγα ήρθα Αθήνα - Λάρισα και με βάση τον υπολογιστή ταξιδιού έκαψε 7.3lt/100. 4 άτομα, με τα μπαγκαζια μας, 37 με 41 βαθμούς σε όλη την διάρκεια του ταξιδιού και με aircondition σε όλη την διαδρομή. ταχύτητα 120 με 150 και σε πολύ λίγα σημεία 180+ για όχι μεγάλη διάρκεια (πάντα κοντερατα). θεωρώ καλά τα πήγε. στην Αθήνα μέσα που κινούμε το τριπ γραφεί μέση 7.5, για τα περίπου 6.500 χλμ που έχω κάνει. νούμερο που δεν έχει μεγάλη απόκλιση με αυτό που βγάζω μέσω εφαρμογών. στα συν του ότι το ταξίδι ήταν άνετο και σχετικά αθόρυβο .
Στάλθηκε από το SM-G930F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Νομίζω ότι στο ibiza βοηθάει στην κατανάλωση κ το χαμηλό του βάρος.
Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Το fiesta ζητασα αυτο το σκ, το corsa βρηκα στο γκαραζ της εταιριας
323km χθες με το ολοκαινουργιο 1.4 90 SE (8200km ειχε περιπου γραψει) εκ των οποιων ολα εθνικη μεχρι 140, με εξαιρεση 40km περιπου επαρχιακου.
Εβγαλε ενα ωραιοτατο 5.4 l/km. Το συγκεκριμενο αμαξι βεβαια εχει τρανταχτα μειοκεντηματα κατα την αποψη μου, αλλα η καταναλωση εξαιρετικη! -
βενζίνη;;
-
Ναι!
-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Ναι!
Έρευνα Κατανάλωσης