-
O Skyactiv-X είναι ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο που συνδυάζει την ανάφλεξη με μπουζί και την ανάφλεξη μέσω συμπίεσης. Ένας τέτοιος κινητήρας ήταν αντικείμενο έρευνας πολλών κατασκευαστών τις τελευταίες δεκαετίες, με στόχο την επιτακτική πλέον ανάγκη για την βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης που επιβάλλεται για την επιβίωση τους. Το πόσο αποδοτικός είναι ένας κινητήρας ορίζεται από το έργο που παράγει για συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου (και όχι από τους ίππους που παράγει αναλογικά με το κυβισμό του). Μιλάμε λοιπόν για την θερμική απόδοση ενός κινητήρα.
Ο στόχος λοιπόν του Skyactiv X δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις αλλά η αποδοτικότητα (efficiency). Κάποιος λοιπόν που ενδιαφέρεται για τις απόλυτες επιδόσεις σίγουρα δεν θα εκτιμήσει αυτό που πετυχαίνει ο skyactiv-X, αλλά η κορυφαία θερμική απόδοσή του είναι γεγονός. Για την ιστορία, ο κινητήρας με την καλύτερη θερμική απόδοση δεν είναι κάποιος ατμοσφαιρικός με 100+hp/lt, ούτε κάποιος turbo αλλά είναι/ήταν*(?στοιχεία 2018) ο 2.0lt dynamic force της Toyota, ατμοσφαιρικός με 'μόλις' 170hp/205nm στη συμβατική μορφή και 143hp/180nm στην υβριδική υπολοποίηση με 40% και 41% θερμική απόδοση αντίστοιχα, νούμερα ρεκόρ. Λέγεται πως ο κινητήρας της mazda τον ξεπερνάει και(?) στην απόλυτη τιμή αλλά και στο εύρος που μπορεί και επιτυγχάνεται η μέγιστη θερμική απόδοση.
Έχουν αλλάξει οι καιροί και οι κινητήρες δεν κρίνονται μονοσήμαντα όπως κάναν επιτυχημένα πολλοί παλαιότερα. Από εκεί και πέρα οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές, και στην αγορά ενός αυτοκινήτου δεν επιλέγεις μόνο κινητήρα αλλά σύνολο, οπότε καλό θα ήταν να μην κρίνουμε τόσο απόλυτα τις επιλογές του καθενός με βάση τα δικά μας κριτήρια ιδίως όταν δεν γνωρίζουμε καν περί τίνος πρόκειται.
Υ.Γ: περί τίνος πρόκειται:
-
Αυτο ακριβως που θα περιμενες να κανει ενα σπορ δυνατο ατμοσφαιρικο συνολο. Για μενα τον Αλφακια αυτη η συμπεριφορα ειναι οτι πραγματικα θα γουσταρα να οδηγω διχως να με πιανει υπνηλία. Γαμω την νομοθεσια μου. Αυτο μονο.
-
Και μια τελευταία για τους εραστές των αριθμών.
33 χρόνια οδηγός με δεκάδες μοντέλα να εχουν περάσει απο τα χέρια μου, Πενταψηφιας ή και έξαψηφιας αξίας, πρΩτη φορα μου τυχαίνει να με σταματούν μια δυο φορες την εβδομάδα τους πέντε μήνες που το έχω στην κατοχή μου για να ρωτήσουν, να πληροφορηθούν και να ευχηθούν.
κατι λιγότερο έζησα μόνο με το Honda HR-V του 1999
και μην υποκρίνεστε οτι δεν σας αρέσει να αρέσετε....
τωρα κυνηγήστε με όσο θέλετε
Σόρρυ θα το γράψω όπως μου ήρθε πέρασαν αμάξια από τα χέρια σου των +100Κ και κατεληξες στο cx30? Δεν είναι εντυπωσιακή υποβάθμιση; Εκτός αν το πέρασαν από τα χέρια σου δεν σημαίνει ότι ήταν απαραίτητα και δικά σου.
-
Οπως το λες
πολλα απο αυτά δε στο εξωτερικό λόγω δουλειάς
-
Για να καταλάβω γιατί έχω μπερδευτεί ρε παιδιά?
Μιλάμε για έναν κινητήρα ο οποίος έχει πολλά άλογα για σκέτο ατμοσφαιρικό 2000 κυβικών, καίει λίγο για τα άλογα του και έχει γραμμική απόδοση.
αλλά.................. τελικά έχει υπερσυμπιεστή έστω και μικρό???
και βγάζει λιγότερα άλογα και ροπή από ένα μικρότερο σε κυβικά turbo είτε τρικύλινδρο είτε τετρακύλινδρο (που δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας) και αντιστοιχα..... εχει χειρότερη οικονομία από ένα αντίστοιχο υβριδικό σύνολο που είναι μια άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιείται για το ίδιο αποτελεσμα αλλά δεν θέλουμε να το συγκρίνουμε μαζί της για κάποιο λόγο...............?
είναι κάτι που δεν είναι σωστό από τα παραπάνω?
Φοβερό το Mazda CX-30 μου αρέσει πολύ αλλά δεν το βρίσκω ορθολογική επιλογή ούτε τον κινητήρα του τόσο φοβερό όσο τον παρουσιάζετε τελικά. Τα λέω αυτά και συνεχίζω να πιστεύω ότι είναι παρά πολύ καλό αυτοκίνητο (που αν ήταν 1800 στο Ελλαδιστάν με λίγο λιγότερα άλογα θα ήταν και ποιο ορθολογική επιλογή αν και δεν φταίει ο κατασκευαστής για τους ηλίθιους Ελληνικούς νόμους)
απλά ο κινητήρας δεν μου φαίνεται και τόσο φανταστικός όσο τον παρουσιάζετε εξου και η κριτική. Ειναι απλά ένας καλός κινητήρας με διαφορετικά χαρακτηριστικά για όσους τα θέλουν. Για μέγιστη ισχύ ή για μέγιστη οικονομία υπάρχουν ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ σύνολα και τεχνολογίες από ανταγωνιστες
Ο υπερσυμπιεστής χρησιμοποιείται αποκλειστικά μόνον για να έχει αρκετό αέρα (οξυγόνο δηλαδή) ο κύλινδρος ώστε να γίνει κρουστική ανάφλεξη στις χαμηλομεσαίες, που λειτουργεί χωρίς το μπουζί. Δεν βοηθάει καθόλου στην ισχύ ψηλά.
-
Μπραβο γατε, εξαιρετικό μάτι.
Μπράβο mazda...
Επιβεβαιώνεις την υποψία μας για αυτό το μικρό θαύμα βενζινοκινητηρα.
-
Μπραβο γατε, εξαιρετικό μάτι.
Μπράβο mazda...
Επιβεβαιώνεις την υποψία μας για αυτό το μικρό θαύμα βενζινοκινητηρα.
Χαράς το επίτευγμα! Από τις 20 μετρήσεις υπάρχουν 2 που υπερέχει. Μα κάπου δεν πρέπει να φανεί και η διαφορά της ιπποδύναμης; Μιλάμε για 30% παραπάνω ιπποδύναμη για 15% παραπάνω βάρος...
-
Πέρα από όλα αυτά που λέγονται, εγώ θα ρωτήσω κάτι πολύ απλό: Υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος από όσους συμμετέχουν σε αυτή τη συζήτηση, που στην τελείως υποθετική περίπτωση που μπορούσε να διαλέξει κινητήρα για το CX-30 μεταξύ του Skyactiv-X των 186 ίππων και του 1.5Τ των 182 ίππων της Honda (για να επιλέξω κινητήρα από αντίστοιχα 'ψαγμένο' Ιάπωνα κατασκευαστή), θα επέλεγε τον πρώτο;
-
Εγω...
Σε μικρογραφία... Χθες ήμουν όλη μέρα με 100αρι turbo,.... Οκ σε κάποιες ανηφοριές δεν κατέβαζα σε 3η από 4ρτη αλλά γενικά άλλαζα σχέσεις.
Στις 2000 σαλ ρεταριζε, μου έλειπε το ατμοσφαιρικό μοτερ δεν θα πω ψέματα ένιωθα πιο άνετα με τον ατμοσφαιρικό, οδηγοντας πάντα με τρόπο που αρμόζει σε ατμοσφαιρικό.
Για παραδειγμα αυτόματως χωρίς σκέψη όταν βλεπω ανηφορικά κομμάτια κατεβάζω σχέση στο κιβωτιο πριν μπω στην ανηφορια. Δεν θέλει σκέψη, απλή προσαρμογή στον τρόπο λειτουργίας του. Το κάνω αυτομάτως και ενστικτωδώς
-
Εσύ δεν μετράς. Είναι γνωστό ότι είσαι ανώμαλος...
-
Α! Οκ!
-
Κι εγώ θα επέλεγα το δίλιτρο. Βέβαια, δεν έχω οδηγήσει κανένα από τα δύο.
-
Και για να υπάρχει μια αίσθηση του τι κάνουν οι δύο κινητήρες σε αντίστοιχο αμάξωμα: https://zeperfs.com/en/duel6667-9315.htm
Γέρνει το γήπεδο. Πολύ!
Για να είμαστε ειλικρινείς, τραγωδία!
Και με την ίδια πρακτικά κατανάλωση (πάει το υπερατού της Mazda). Από spritmonitor 6,67 lt/100Km το Mazda 3 και 6,74 το Civic.
Δημήτρη και γύρε, μετά από αυτά, συνεχίζετε να προτιμάτε τον καλό, το δίλιτρο;
-
Μα στην σύγκριση βάζεις το οδηγικό στυλ του turbo. Είπαμε το ατμοσφαιρικό θέλει κατέβασμα. Σε κατέβασμα είναι πιο γρήγορο στις ρεπριζ.
Αντίθετα το turbo στις πολυ χαμηλές ταχυτητες πόλης ρεταρει στα πολύ χαμηλά αν δεν κατεβάζεις σχέση. Και αυτό έχει να κάνει ξεκάθαρα λόγω τεχνικών περιορισμών.
Αρα και τα δύο αυτοκίνητα απαιτούν διαφορετικό τρόπο οδηγησης. Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις. Και στα δύο κερδίζεις κατι και χάνεις κάτι άλλο. Εμένα για παράδειγμα δεν με πειράζει να κατεβάζω μια σχέση. Αν μάλιστα το έχω σε αυτοματο με kickdown τότε δεν υπάρχει κάποιο θέμα συζήτησης. Δεν χρειάζεται καν να κατεβάζω και να έχω παρόμοιες επιδόσεις. Κατεβάζει το κιβωτιο.
Ως αυτοκινητο, σαφώς το mazda είναι καλύτερο. Δεν υπάρχει θεωρώ σύγκριση.
-
Επειδή οδηγώ στις χαμηλότερες δυνατές σαλ και προσπαθώ να μην κατεβάζω, θεωρώ ότι το ατμοσφαιρικό θα μου ταίριαζε περισσότερο, ακόμα κι αν έχει χειρότερες ρεπρίζ. Έτσι κι αλλιώς, σπάνια τερματίζω τη διαδρομή τού γκαζιού.
Συζητάμε βέβαια επί θεωρητικής βάσης. Χωρίς τον φόρο πολυτελείας τού αγαπημένου ελληνικού κράτους.
-
Απο τα συγκριτικά που ποσταραν γατος και harisma το Mazda CX-30 εχει 80-120 στα 4.1s και το Mazda 3 στα 6.4s, με τον ιδιο κινητηρα και ενω το 3αρι ειναι πολύ ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικο... νομιζω το 4.1 για το CX-30 δεν στεκει, είναι σιγουρα αξιόπιστο αυτό το site??
-
Και για να υπάρχει μια αίσθηση του τι κάνουν οι δύο κινητήρες σε αντίστοιχο αμάξωμα: https://zeperfs.com/en/duel6667-9315.htm
Γέρνει το γήπεδο. Πολύ!
Για να είμαστε ειλικρινείς, τραγωδία!
Και με την ίδια πρακτικά κατανάλωση (πάει το υπερατού της Mazda). Από spritmonitor 6,67 lt/100Km το Mazda 3 και 6,74 το Civic.
Δημήτρη και γύρε, μετά από αυτά, συνεχίζετε να προτιμάτε τον καλό, το δίλιτρο;
Μην προσπαθεις να μηδενίσεις τον διλιτρο του MAZDA, αντικειμένικά είναι ενας πάρα πολύ καλός κινητήρας και τον συγκρίνεις με εναν κορυφαίο κινητήρα της Honda. Και να χάνει σε όλα, δεν λέει τίποτα, ούτε ότι δεν είναι ενας πολύ καλός κινητήρας. Στα λέω εγω που θα διάλεγα το turbo έτσι και αλλιώς και είδικα του HONDA που βάζεις.
Εξάλου δεν διαλέγουμε ένα αυτοκίνητο με βάση μονο τον κινητήρα αλλά όλο το πακέτο. και το MAZDA έχει ένα πολύ αξιόλογο πακέτο που προσφέρει και λογικό να το προτιμάνε αρκετοί. Αν δεν ήταν και ο φόρος πολυτελείας οι αρκετοί θα ήταν και πολλοί μάλιστα αλλά να είναι καλά το ελληνικό κράτος και οι παράλογοι φόροι του.
Μη σου πω ότι αν κανονίσουν συνάντηση οι κάτοχοι μπορεί να πάω και για καφέ να τα χαζέψω (σε κόκκινο ειδικα) αν δέχονται και μη Mazdaiους χαχαχαχαχα. Πάντα αγαπούσα Mazda για την διαφορετικότητα και ας έτρωγε τα μούτρα της με αυτό.
-
Απλά στο ένα κατεβάζει σε 3η σχέση και το άλλο κρατάει την 4η....
Για αυτό είπα πως το ατμοσφαιρικό οδηγείται διαφορετικά. Αν το πάρεις σε αυτοματο μην τα κοίτας αυτά. Πάντα θα εχεις την βέλτιστη επιτάχυνση.
-
Απο τα συγκριτικά που ποσταραν γατος και harisma το Mazda CX-30 εχει 80-120 στα 4.1s και το Mazda 3 στα 6.4s, με τον ιδιο κινητηρα και ενω το 3αρι ειναι πολύ ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικο... νομιζω το 4.1 για το CX-30 δεν στεκει, είναι σιγουρα αξιόπιστο αυτό το site??
Το 4,1 για 80-120 όντως πρέπει να είναι λάθος. Αν δείτε τι αυτοκίνητα είναι εκεί κοντά...
-
Με πήραν από την αντιπροσωπεία να μου που πως τελικά η έκδοση με τα 150 άλογα έρχεται:
-
κατόπιν παραγγελίας
-
με τη γνωστή 4-5μηνη καθυστέρηση στην παράδοση
-
με τιμή αυτή που φαίνεται στο configurator
-
Mazda CX-30