O Skyactiv-X είναι ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο που συνδυάζει την ανάφλεξη με μπουζί και την ανάφλεξη μέσω συμπίεσης. Ένας τέτοιος κινητήρας ήταν αντικείμενο έρευνας πολλών κατασκευαστών τις τελευταίες δεκαετίες, με στόχο την επιτακτική πλέον ανάγκη για την βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης που επιβάλλεται για την επιβίωση τους. Το πόσο αποδοτικός είναι ένας κινητήρας ορίζεται από το έργο που παράγει για συγκεκριμένη ποσότητα καυσίμου (και όχι από τους ίππους που παράγει αναλογικά με το κυβισμό του). Μιλάμε λοιπόν για την θερμική απόδοση ενός κινητήρα.
Ο στόχος λοιπόν του Skyactiv X δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις αλλά η αποδοτικότητα (efficiency). Κάποιος λοιπόν που ενδιαφέρεται για τις απόλυτες επιδόσεις σίγουρα δεν θα εκτιμήσει αυτό που πετυχαίνει ο skyactiv-X, αλλά η κορυφαία θερμική απόδοσή του είναι γεγονός. Για την ιστορία, ο κινητήρας με την καλύτερη θερμική απόδοση δεν είναι κάποιος ατμοσφαιρικός με 100+hp/lt, ούτε κάποιος turbo αλλά είναι/ήταν*(?στοιχεία 2018) ο 2.0lt dynamic force της Toyota, ατμοσφαιρικός με 'μόλις' 170hp/205nm στη συμβατική μορφή και 143hp/180nm στην υβριδική υπολοποίηση με 40% και 41% θερμική απόδοση αντίστοιχα, νούμερα ρεκόρ. Λέγεται πως ο κινητήρας της mazda τον ξεπερνάει και(?) στην απόλυτη τιμή αλλά και στο εύρος που μπορεί και επιτυγχάνεται η μέγιστη θερμική απόδοση.
Έχουν αλλάξει οι καιροί και οι κινητήρες δεν κρίνονται μονοσήμαντα όπως κάναν επιτυχημένα πολλοί παλαιότερα. Από εκεί και πέρα οι ανάγκες του καθενός είναι διαφορετικές, και στην αγορά ενός αυτοκινήτου δεν επιλέγεις μόνο κινητήρα αλλά σύνολο, οπότε καλό θα ήταν να μην κρίνουμε τόσο απόλυτα τις επιλογές του καθενός με βάση τα δικά μας κριτήρια ιδίως όταν δεν γνωρίζουμε καν περί τίνος πρόκειται.
Υ.Γ: περί τίνος πρόκειται: