-
Έχω πει τι σπουδές έχω κάνει. Δεν έχουν σχέση με τις τέχνες.
Οχι το golf δνε είναι χαλι μαύρο. Είναι golf, αυτο τα λέει όλα. Έχει εξελιχθεί στα σημεία αλλά είναι golf σχεδιαστικά. Αυτό είναι που δεν μπορείς να καταλάβεις. Αυτό είναι το μεγα ατου της σχεδίασης του αυτοκινήτου . Η αναγνωρισημοτητα του κλασικού ταυτόχρονα με την εξέλιξη.
Αν μ αρέσει ή όχι δεν έχει σημασία. Εκεί επεμβαίνει το γούστο όπως λες. Αλλα ως ανθρωπος που ξέρει από τέχνες δεν μπορείς να αρνηθείς τον 'ρυθμό' του golf.
Το ιδιο συμβαίνει και στους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς και στην εξέλιξη τους.
Όποτε εν ολιγης, το ότι δεν σου αρέσει κάτι δεν σημαίνει πως αυτο δεν έχει την δική ττου ταυτότητα και το κοινό του, ή ότι είναι αταλαντοι οι σχεδιαστές και ανεπνευστοι. Και ναι ακόμα και τα vw εξελίσσονται σχεδιαστικά τόσο όσο εξυπηρετεί την διαχρονικοτητα ενός σχεδίου που έχουν επιλέξει.
Υ. Γ Ναι το διόρθωσα, σχεδιαστής σε εταιρία ήθελα να γράψω και είπα μπιζνεσμαν. Δεν είναι όμως ανεξάρτητος καλλιτέχνης/σχεδιαστής ώστε να είναι αντικειμενικός ουτε εκφράζει την μια και μοναδική άποψη περί σχεδιασμού. Άλλωστε,το τελικό στάδιο και το προωθητικό μήνυμα της σχεδίασης το εγκρίνει το Δ.Σ και οι μέτοχοι της εταιρίας. Αυτος απλα προτεινει και επιβλεπει Δεν μιλάμε με εναν ανεξάρτητο καλλιτέχνη. Αλλα με ένα στέλεχος μια πολυεθνικής που προσπαθεί να ικανοποιήσει ένα μέρος της πίτας της αγοράς αυτοκινήτου.
-
@Lap στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν λέω ότι έχεις 100% άδικο, ή δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Το τόνισα 50 φορές ότι έχω απόλυτο σεβασμό στις επιλογές και το γούστο του καθενός και υπάρχουν πολλές σχολές και διαφορετικοί άνθρωποι με διαφορετικές ανάγκες και θέλω. Απόλυτος σεβασμός.
Για 4η φορά λέω ότι με ενόχλησε το σχόλιο τύπου 'ελπίζω να μοιάζει και το καινούργιο Tiguan με το δικό μου για να μην καταλαβαίνει ο γείτονας ότι έχω το παλιό' και όχι η σχεδιαστική ταυτότητα της VW, οπότε κάπου σε όλα αυτά που γράφεις νομίζω μέχρι που συμφωνούμε κι'ολας (όπως λες για το C3).
Τίποτα δεν ΠΡΕΠΕΙ να μένει στάσιμο αλλιώς λιμνάζει είναι η κοσμοθεωρία μου.
Τώρα συγκεκριμένα για την Peugeot, νομίζω το 3008/2008 και 308(2021), σε 20 χρόνια θα αναφέρονται σαν τα μοντέλα που άλλαξαν τη μοίρα της Peugeot προς την κορυφή. Το 208 δεν με τρελαίνει τόσο, μοιάζει πολύ με Corsa απ' έξω, και προσωπικά θεωρώ ότι παρά είναι μικρό.
-
Σβήστηκαν προσβλητικά σχόλια. Να σταματήσει εδώ παρακαλούμε.
-
Επειδη διαβαζω για πορειες προς την κορυφη... Υπαρχει η κορυφη του Ολύμπου , κορυφες των Ανδεων των Αλπεων, Πυριναιων ,Ιμαλαϊων κλπ. Ενα τετοιο φωτεινο παραθυρο δεν αρκει για Ιμαλάια μεριά παντως. Χρειαζονται πολυ περισσοτερα πραγματα και εκει υπαρχουν πραγματικα δυνατοι και με πολυ μεγαλο μπακραουντ παικτες. Μη βαυκαλιζεστε μερικοι, για να μη πω τπτ αλλο...
-
Σβήστηκαν προσβλητικά σχόλια. Να σταματήσει εδώ παρακαλούμε.
Όσο για τα 2 σχόλια, κατά 90%, όπως συνηθίζει ο φιλτατος, δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που έλεγα, οπότε και δεν με αφορούσαν, και στο υπόλοιπο 10% βρήκαμε ένα 5% που με αφορούσε και συμφώνησα ώστε να βρω ένα πεδίο σύγκλησης, έστω και σε αυτό το 5% ώστε να τελειώνει η ανούσια επανάληψη των πρωταρχικών μου θέσεων, που φυσικά δεν έγιναν κατανοητά εξ αρχής, και μετά οι απαντήσεις ήταν άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.
Κλασσικό μοτίβο παντού σε όλο το φόρουμ αυτό.
Πάντως φαίνεται η σχεδιαστική γραμμή να αποδίδει. Σε σύνολο μέχρι τώρα 3η η Hyundai στην Ελλάδα.
https://traction.gr/taxinomiseis-maiou-proti-i-peugeot-afise-defteri-tin-toyota/
https://www.sofokleousin.gr/i-stellantis-proti-se-poliseis-stin-eyropi-to-a-trimino-tou-2021
-
Οι ταξινομήσεις του traction που ανέβασες Dublin έχουν ένα λάθος.. Ξέχασαν να βάλουν στο top 10 την Citroën η οποία είναι 6η σε πωλήσεις για το 2021 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ
-
Dublin δεν απηντησα αλλά ξύνεσαι μου φαίνεται αναπαράγοντας στερεότυπους αφορισμούς κατα εμου. Οπότε λέω να απαντήσω.
Και για να καταλάβεις ότι εσύ παραμένεις εκτός θέματος από τις αρχικές σου αναρτησεις θα σου πω πως συνδέονται όσα σου λέω.
Το να γράφει κάποιος πως θέλει να μοιάζει το αυτοκινητο του με το προηγούμενο μοντέλο και να έχει μικρή σχεδιαστική εξέλιξη διοτι διατηρεί έτσι μια σχεδιαστική γλώσσα που ειναι αποδεκτή και κλασική και ετσι κράτα την αξία του αυτοκινητο, αυτο αποτελεί τον ορισμό της διαχρονικότητα, κλασικού νεοκλασικου κτλ.
Δηλαδη επιθυμεί έναν διαχρονικό σχεδιασμό. Ως εκ τούτου, φυσικά θα έχει πάνω του στοιχεία που τα ονομάζουμε στοιχεία συντηρητισμού. Τι σημαίνει άραγε το μέτρο και ο ρυθμός του συντηρητισμού στην σχεδίαση προϊόντων. Αφού μιλάμε για διαχρονικότητα.
Εσυ αντ'αυτού, αρχίζεις να γράφεις εκφράσεις οπως:
Είναι 'μαύρο χαλί',
Δεν έχουν έμπνευση (το έχεις αναφέρει σε παλαιότερες αναρτήσεις αλλά επί τη ευκαιρία το αναφέρω τώρα),
'Λιμνάζει' η σχεδιαστική τους γραμμή, κτλ κτλ κτλ.
Και ως απάντηση μας προβάλλεις και αναρτάς το προωθητικό μήνυμα αλλά και εμπορικό στοιχείο διαχωρισμού ενός ανταγωνιστή της εταιρίας που 'μισεις' ως θέσφατο και ορισμό της σχεδιαστική εξέλιξης προϊόντων υψηλής ελαστικότητας ως προς την τιμη. Δηλαδη των αυτοκίνητων.
Εν ολιγης στα ποστ σου ως απάντηση στην φράση που σου ξύπνησε τα πάθη, θεωρώ πως μπερδεύεις το προσωπικό σου γούστο με την σχεδιαστική έμπνευση και σχεδιαστικά μοτίβα και ρυθμούς καθώς και τα εμπορικά στοιχεία ενός προϊόντος υψηλής τιμής και απαξίωσης σε βαθος χρόνου. Των vw δηλαδή.
Πιο τίμιο θα ηταν να πεις πως δεν τα γουστάρεις διοτι δεν σ' αρέσουν σχεδιαστικά , διοτι εχουν μια καταγωγή κτλ. Τιμια και ειλικρινή απάντηση. Εσύ όμως αρχίζεις και μπλέκεις στην απάντηση σου όρους οπως: εξέλιξη, design, έμπνευση κτλ
Ετσι λοιπόν στα posts μου απήντησα πάνω σε αυτά. Οποτε όπως βλέπεις δεν είμαι εκτός θέματος.
Υ. Γ Και εμενα μ αρεσουν τα peugeot και μαλιστα πολύ περισσότερο από τα vw, αλλά δεν μπορώ να διαφωνήσω πως κάποια μοντέλα (όχι όλα) της vw οντως, επειδή διατηρεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία επί πολλά έτη, κρύβουν τα χρόνια από πάνω τους και έχουν μια διαχρονικότητα. Ιδιαίτερα το golf 5 θυμίζει πολύ το σημερινό. Αυτό πιθανότατα κρατα την αξία του για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο της vw αλλά δνε μπορεί να αγοράσει το καινούργιο. Δες το λίγο δηλαδή ως προϊόν και οχι ως γούστο.
Εσυ κάνεις πολύ καλες αναλύσεις της αγοράς, το εννοώ, συμφωνω σε πολλές αναλύσεις σου απλά δεν το γράφω και αρκούμαι στο να πατω ενα απλό 'like' . Αλλα δεν μπορεί να μη το βλεπεις αυτό περί διαχρονικότητα, συντηρητισμού και τα οφέλη της στην απαξίωση.
-
Σβήστηκαν προσβλητικά σχόλια. Να σταματήσει εδώ παρακαλούμε.
Από πότε είναι προσβλητική η λέξη τάπα?
Στο λεξικό τάπα=αποστομωτικη απαντηση
Εδώ ανεχοσασταν τα βρισιματα του νονου και σας πείραξε αυτο?
-
Ο κάθε ένας από μας, είτε είναι μπακάλης ή γιατρός ή λογιστής ή οτιδήποτε, μπορεί να έχει μια γνώμη στο μυαλό του για το πόσο ωραίο είναι αυτό που έδωσε λεφτά και αγόρασε, αλλά αυτό μικρή σημασία έχει για το χώρο της τέχνης και του σχεδιασμού γενικά. Όπου έχουμε δύο 'παγκόσμιες πρωτεύουσες', το Παρίσι και το Μιλάνο. Είτε πρόκειται για αυτοκίνητα, ρούχα, κτίρια, οτιδήποτε. Επί αιώνες και δεκαετίες σχεδιαστικά ρεύματα από αυτά τα δύο κέντρα διαδέχονται το ένα το άλλο. Η 'Γερμανική σχολή' έχει να επιδείξει καινοτομίες, που είναι περίπου σαν το φαγητό της... βραστό λουκάνικο και ξυνολάχανο... ά, έχει και πρέτζελ και πατάτες! Στη σύγχρονη εποχή, Μπαουχάους και καπουτ ο σχεδιασμός. Πολύ χρηστικά και λειτουργικά σχέδια, που προκαλούν τόση συγκίνηση στις αισθήσεις, όση ή κάλτσα με το πέδιλο (επίσης τέλεια λειτουργικός σχεδιασμός), σχεδιαστικού ρεύματος που ευθύνεται και για το ότι η Αθήνα από νεοκλασικά γέμισε γκρίζα κουτιά.
Κάποτε υπήρχε η χρυσή εποχή του Σκαραβαιου και της Πόρσε, αλλά αυτό είναι πολύ μακριά από τη σημερινή εποχή.
-
οταν ακους βολκςβαγκεν και εισαι στους απαγορευμενους για αστρα ζενεκα, στο μυαλο σου ερχεται η λεξη γκολφ. και λιγο απο μιζερια, απο μουνταδα, απο ενα πρωινο βροχερο που αργησες και σε περιμενει ο προϊσταμενος. θα χρειαστεις ταδαλαφυλη των 20. και παλι παιζεται η ανατασις.
στο ακουζμα πεζο, στο επισης ιδιο ηλικιακο οριο, η πρωτη σκεψη ειναι ο λάμπρος ο ηλεκτρολογος. αλλα απο εποχες τριοοχτω και μετα, θα ερθει και κατι που μυριζει απο αλφα για τα πληθη. santoz των 5 αρκει.
στα 80s και στα 90s ο αρχιδιαφθορεας μας εκαμε απο βλαχους 'κλικ' και 'νιτρο'. η μαμα ομως ακουγε μικρη στα πλουσιοσπιτα που λεγανε τα παιδια 'ακη', και τον δημητρακη και τον γιωργακη και τον θοδωρακη. οταν εγινε 'κλικ' η μαμα της ειχε μεινει απωθημενο να παρει λουί κενζ σαλονι και τα πει τον μητσο 'Ακη'. και τον παντελη. και τον μανωλη. και να βαλει τον 'Ακη' στο δημοσιο και να γουσταρει ο 'Ακης' πασοκ ροζ και πλε και να αρεσει στον 'Ακη' το λουί κενζ σαλονακι.
τωρα αυτα που λετε για συντηρητικη προσεγγιση του κοινωνικου προτσες απο τους γερμανοι και την χαρη που αυτο μπορει να εχει, ειναι λιγο αποψη 'ακη'. και πριν συνεχισετε την υπερασπιση των ανοιωθων καντε μια λίλα πάουζε και σκεφτειτε γιατι τελικα κατα βαθος δεν σας αρεσει το λουί κενζ και γιατι οι φριτσιδες πηδανε ο ενας τη γυναικα του αλλου να ξεβαρεθουνε.
-
Ρε γατε δνε μας αρέσουν όλα όσα κάνουν αυτοί διοτι είμαστε άλλοι.
Δνε είμαστε Γερμανοί. Είμαστε μεσογειακός λαός. Αυτό όμως δεν αφαιρεί από αυτούς τον όρο τέχνη και ολα τα ακόλουθα αυτής επειδή δεν έχουμε τα ίδια γούστα με αυτούς ενώ σε εμάς δίνετια ευκολως ο όρος τέχνη σε ότι μας αρέσει.
Οποτε φυσικό είναι για εμάς να κοιτάμε στοιχεία που αρέσουν στην μεσόγειο. Έτσι μεγαλώσαμε, ετσι έφτασε σε εμάς αυτή η αισθητική.
Το ιδιο και αυτοί από την άλλη μεριά όμως.
Τεσπα στα του αυτοκινήτου ρόλο παίζει και η αξία του ως μεταπώληση κτλ που αυτά επηρεάζουν την προσέγγιση τέχνη και ξεφεύγουμε.
Αυτη η ένσταση μου
-
**Κύριοι, 3008 Forum λέει ο τίτλος. Το off topic πρέπει να λήξει εδώ! **
-
Βγήκαμε off-topic συγκρίνοντας τον σχεδιασμό του 3008, που είναι ορόσημο στο σχεδιασμό αυτοκινήτων για κοινούς θνητούς, με τους αντιπάλους όπως το Tiguan, και ξώκειλε λίγο η κουβέντα, όπως συνήθως. Το οποίο γερμανικό εμένα μου αρέσει αρκετά, πλήρως εργονομικές οι καμπίνες των γερμανικών, εκμετάλλευση των χώρων, ένα αρκετά 'κομψό' κουτί που κανένας δεν μπορεί να το πει άσχημο και να περάσει απαρατήρητο, στα μεγάλα μεγέθη κι αρκετά 'επιβλητικό' με τον όγκο του (αυτό ήταν και το σημείο που ...γοήτευσε τους ξεβλαχεμένους Έλληνες όπως περιέγραψε κι γάτος, πολύ μπούγιο και μονολιθικό, τί καλύτερο για να μάθεις στον γείτονα 'ποιος είμαι εγώ').
Αλλά το κοιτάς 30 δευτερόλεπτα κι αυτό ήταν, ότι ήταν να δεις το είδες, το χώνεψε ο εγκέφαλος, πάμε τώρα να κάνουμε τη δουλειά μας, να κουβαλήσουμε φορτίο κι επιβάτες. Καμία σχέση με τη 'Γερμανική σχολή' που έβγαλε την Πόρσε και άλλα υπεραυτοκίνητα στο παρελθόν που θύμιζαν 'γλυπτά' , με σχεδιασμό αεροδυναμικό και ρευστό, και παραμένουν έργα τέχνης.
Το 3008 είναι 'οργασμός' για τα μάτια, θες πολλά λεπτά κοίταγμα υπό διαφορετικές γωνίες για να το επεξεργαστείς, δεν βρίσκεις παραφωνία πουθενά και στους κατάλληλους χρωματισμούς 'τα σπάει' που λέγανε και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Δηλαδή σχεδόν 'Άλφα Ρομέο' στη θέση της Άλφα Ρομέο... Κατάφεραν να κάνουν ένα κουτί να φαίνεται ως απαύγασμα κομψότητας. Και στην καμπίνα ακόμη πιο κομψός σχεδιασμός πλήρως εντυπωσιακός, που όμως αρχίζει κι αποκλίνει πολύ από την μέγιστη εργονομία. Εκεί φαίνεται πως γύρισαν ανάποδα το Form follows Function, στο οποίο οι Γερμανοί είναι 'μανούλες'.
-
Πηλίου έχεις λάθος και επηρεάζεσαι από το γούστο σου.
Και η γερμανική σχολή τον προηγούμενο αιώνα έχει ρεύματα από αρχιτεκτονική, τέχνη, ζωγραφική και χίλια αλλά δύο. Πιο παλαιότερα είχαν το νεοκλασικό τους που μεταφέρθηκε και εδω στη απελευθερωμενη Ελλάδα για χίλιους δύο λόγους αλλά τεσπα μας έδωσε τα νεοκλασικά κτήρια που σήμερα είναι διατηρητέα και φωτιζουν την πρωτεύουσα αλλά και τις μεγάλες πόλεις της Ελλαδος.
Σήμερα η πρωτεύουσα των τεχνών είναι η Γερμανία, όσο και αν σας φαίνεται παράξενο. Τα παραδοσιακά κέντρα διατηρούν την αίγλη τους, όπως οι γαλλοι, αλλά η Γερμανία είναι το κέντρο της νέας εποχής των τεχνών, των ρευμάτων κτλ. Ήταν και παλαιότερα όπως για παράδειγμα τον 18 αιώνα μαζί με την Αυστρία και έπειτα Αυστρουγγαρια. Τότε ηταν το κεντρο του λεγόμενου σημαντικού μέρους του δυτικού πολιτισμού μαζί με πολιτιστικοθς αντιπάλους την Φλωρεντία, το Παρίσι κτλ.
Απλώς η αισθητική τους δεν συμβαδίζει παντοτε με τα γούστα των μεσογειακών πολιτισμών.
Αυτο ΔΕΝ σημαινει ότι ΔΕΝ είναι σχολή και η δική τους και ΔΕΝ είναι ισαξια.
Τι λέτε;;;;
Ουτε και εμενα μ αρεσουν ολα τα σχέδια τους. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Μη λέμε ρε παιδια βασικά πράγματα.
Το bauhaus που μάλλον σε αυτό ανέφερεσαι δεν έχει καμία σχέση με τα δικά μας κτήρια. Εμάς ητνα φθηνα και άσχημα διοτι έγινα πολλά λαθη. Τα κτήρια bauhaus και το ρεύμα τους έχει άλλο σκοπό και άλλες λειτουργικές απαιτήσεις τνω χωρών μέσα έξω των σπίτιων.
Απλως εμείς εδώ τα κανε σκατα κια τα δικαιολογουσαμε ως bauhaus. Αν μ αρεσει το bauhaus σε ολα τα σπίτια. Όχι... Μ αρεσουν οι μεσογειακές γραμμές κλασικών κτηρίων αλλά αυτό δνε σημαίνει ότι εδώ στην Ελλάδα εφαρμόστηκε το bauhaus
https://www.newstatesman.com/culture/books/2019/07/how-bauhaus-built-future
-
...και ταυτόχρονα είναι πολύ πρακτικά τα 2008/3008/5008 με μεγάλους χώρους επιβατών και αποσκευές, αρκετά οικονομικά με κατάλληλους σύγχρονους κινητήρες.
-
Εγραψα πως μερικοι εδω μεσα βαυκαλιζεστε... Συνεχιστε. Δημοκρατια εχουμε αλλωστε.
-
επι του θεματος...
τις τελευταιαι ημεραι ειμεθα σεμνοι. aka ψιλοακολουθω το βιβλιο χρησης και το αφηνω στο ελεκτρικ οταν ξεκιναει και γενικα να διαλεγει μονο του οτι γουσταρει.
η αυτονομια που την ειχα φτασει 24 κουμου με φουλ φορτιση, εχει παει στα 36. η μεση καταναλωση απο το ξεκινημα στα 5.9 σκετα απο 6.3 και μια καταλαθος μηδενισια με τα 2/3 των ολικων χιλιομετρων ειναι στα 5.1. βασικα με κ.σ. οδηγησις τα νουμερα πεφτουν παρα πολυ εντυπωσιακα... λες?
-
Δειχνει πραγματικα την οικονομια που προσφερει η υβριδικη λυση. Εγω αυτα τα νουμερα ουτε στα πιο τρελα μου ονειρα. Μολις στα 7,5 με σβελτη οδηγηση = οχι πολυ γρηγορη και σε ανοικτους κυριως δρομους.
-
Επειδη δεν εχω καταλαβει....Το φορτισεις , δεν το φορτισεις τοσο θα καιει? Επισης, 300 αλογα εχει παντα? Ασχετως αν το φορτισεις or not?
-
Ουχι, αμα εισαι αφορτιστος καιει κατι κο ντα στα 7-7,5 με ταχυτητες ταξης 140-150, στη πολη καπου 2.5, πρακτικα μονο για να φορτισει και φυσικα 0 εστω και ελάχιστα φορυισμενο
Δεν εχει παντα 300.
Οταν πας τσιτα, τερμα ρε παιδι μου, και δεν αφησεις ουτε 300 στροφες να δινουν στα ηλεκτρομοτερ και τις μπαταριες, ξεμενεις με τα 225.
Ας πουμε νυρμπουγκρινκ με οδηγο επιπεδου λαπη αντεχει με 300 το πολυ ενα γυρο.
Σημαντικο ειναι να εχεις το κιβωτιο στο Β που μαζευει ενεργεια σε φρεναρσμα αλλα σε πιστα δεν εχει νοημα ή αν τελικιασεις για πανω απο 20 χιλιομετρα σερι
Δεν το πήρα για οικονομια βεβαια αλλα για φθηνα υπερβολικά γκάζια
Peugeot 3008 2016