-
Γενικώς σας προτείνω να περιδιαβείτε στο πολύ χρήσιμο https://abetterrouteplanner.com και να πειραματιστείτε με διάφορους προορισμούς, μοντέλα και πιθανά σενάρια.
-
Ωραία εφαρμογή!!! , προσωπικά 'έπαιξα¨ με το πιο πρόσφατο δικό μου ταξίδι,ξεκινώντας από μικρή επαρχιακή πόλη μέχρι Βελιγράδι (προ πανδημίας) , αλλά δεν σε έπαιξα 'τίμια' διάλεξα το πιο προσιτό e-2008, σε όλα τα άλλα όμως τίμια, το ξεκίνησα με μπαταρία 90% ( δε ξέρω αν έπρεπε να βάλω 100%), ;άλλωστε το νήμα είναι ηλεκτροκίνηση και οχι μόνο tesloκίνηση.
Στα προσιτά λοιπόν του θέματος καθώς στη διαδρομή μέχρι Βελιγράδι είδα πάμπολλα ελληνικά αυτοκίνητα 15ετίας τα οποία αν άλλαζαν σε ηλεκτρικά δε νομίζω να μπορούσαν να μεταβούν με τη μία σε τεσλα εκτός και αν κρύβουν τα 'τούβλα' κάτω από τα στρώματα. Μιλώντας για το ενεργοβόρο βενζινοκίνητο 4*4 μου , έκανα περίπου 10 ώρες συμπεριλαμβανομένου 2 στάσεων για βενζίνη και 2 έξτρα στάσεων για κουβεντούλα ( είπαμε 'παίζω' τίμια πια δεν τις αφαιρώ) με φιλικό όχημα που ταξιδεύαμε μαζί. Το ηλεκτρικό το κάνει 17 ώρες ( 16:52)!!!! Κοινώς έφυγα πρωί 8 και έφτασα 18:00 ώρα Ελλάδας, με το ηλεκτρικό αν όλα πήγαιναν καλά και όλοι οι φορτιστές δούλευαν και δεν είχε ουρά σε φορτιστή, ( δεν υπολογίζω καν τις απώλειες λόγω συνεχούς χρήσης της θέρμανσης λόγω παγετού και των μονίμως ανοιχτών φώτων , μπορεί να είναι και μηδαμινές οπότε να φανώ γραφικός), θα έφτανα ...... 1 η ώρα το βράδυ , σχεδόν 70% έξτρα χρόνος.
Εντάξει στο θέμα κόστους χάνω πριν καν βγώ από τα αποδυτήρια , αλλά το φιλικό όχημα , Kuga πετρέλαιο, κατέγραψε εντυπωσιακά νούμερα ( πηγαίναμε αργά σε βαθμό υπνηλίας max 120-125, αν εξαρτιόταν μόνο από εμένα θα πήγαινα πιο σβέλτα , αλλά είπαμε , παίζουμε τίμια) , και αν κάθονταν και αυτός σαν στρατάρχης να κάνει ασκήσεις επί χάρτου για το πόσο έχει το πετρέλαιο στη σερβία και πόσο είναι το ελάχιστο πετρέλαιο για να φθάσει σε φθηνό πρατήριο πετρελαίου στην αλλοδαπή, τότε θα μιλάγαμε για σύγκριση.
Τέλος η εφαρμογή , υπολογίζει υπέρ του πλήθους των φορτιστών , και βγάζει ως προτεινόμενη διαδρομή , μέσω Σόφιας το οποίο είναι λανθασμένο σε απόλυτα λογικούς όρους αυτοκίνησης. Συγκρίνω με την κλασσική διαδρομή που έκανα.
Για κάποιο λόγο δεν μου το υπολογίζει με tesla , θέλω να πιστεύω ότι εγώ κάνω λάθος και ότι η εφαρμογή δεν αποκλείει τη βαλκανική ως υποανάπτυκτη, μη αρμόζουσα περιοχή για κυκλοφορία tesla. Έπαιξα και με ID 4 με μεγάλη μπαταρία , σχεδόν 15 ώρες , κάπου +(45 - 50%) του χρόνου και θα έφτανα κατά τις 23:30 ώρα Ελλάδας.
Το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση, πιθανότατα έχεις δίκιο , αλλά όλο αυτό αν με ρωτάς είναι τελείως άσκοπο και άδικο για το σκοπό που υπερασπίζεσαι ( την ηλεκτροκίνηση). Πράγματι είναι εφικτό και με ηλεκτρικό όπως εφικτό είναι και με το αεροπλάνο και με το τραίνο και με το ποδήλατο , αλλά στο σήμερα το βενζινοβόρο όχημά μου, μου χάρισε μια έξτρα νυχτερινή περιπλάνηση στο Βελιγράδι ενώ με το ηλεκτρικό θα θαύμαζα την αρχιτεκτονική των παρόδιων ΣΕΑ.
-
πρωτευουσα - πολη που θελει να γινει πρωτευουσα, 7.46. και ειμαι και απο σημειο 100 μετρα απο την εο
και αμα σε πιασει καπου κινηση προχειρο το νουμερο της ελπα.
φχαριστω, δεν ειμαι φιλος.
tesla 3 long range
-
Civil, δες πού βρίσκονται οι υπερταχυφορτιστές τής Tesla και θα καταλάβεις πόσο υποανάπτυκτα θεωρούνται τα Βαλκάνια.
Επίσης, δες γιατί είναι τόσο μπροστά. Ταξιδεύεις με το ID.4 και βρίσκεις μέχρι 50άρηδες φορτιστές. Μιλάω εντός Ελλάδας. Ταξιδεύεις με Tesla και φορτίζεις με το τριπλάσιο. Αναμένουμε να βάλουν στη Λαμία, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, σε πρώτη φάση.
-
δημοσαββε δεν βλεπω ομως να σχολιαζεις το 8ωρο για αθηναι - #gine_aris_na_goustaris_land
και ειναι και χωρις φορτιση στη διαδρομη, δεν χρειαζεται λεει.
σαλιγκαρια ηλεκτρικα?
και πες βαζουν σουπερταχυφορτιστες. που γιομιζουν σε μιση ωριτσα. ωστε να πηγαινεις καλα και να πρεπει να κατσεις ας πουμε στον κορινο να γεμισεις. ποσοι γατοι θα εχουν τεσλα μεχρι να μπουν ταχυφορτιστες? σκεψου 10 γατους στη σειρα. θα καθονται ουρα να περιμενουν? δεν θα χτυπησουν καφε-σνακ-μασαμπουκα. μια ή η αλλη απο γιουρα και ο μονος που θα χαιρεται ειναι ο βιβαρτιας. αργανε αρκετα να γινουν λειτουργικα τα ρευματα.
-
Αναμένονται ταχυφορτιστές Tesla στη Λαμία. Αυτό σημαίνει ότι θα ανεβαίνεις Σαλόνικα με 120-130 και μια εικοσάλεπτη στάση. Όπως θα έκανε το 90% των οδηγών έτσι κι αλλιώς. Απλώς δε θα μπορείς να σταματήσεις όπου θες αλλά μόνο όπου είναι οι ταχυφορτιστές. Όσο για την κίνηση, η Tesla βάζει εξάδες και πάνω. Πόσο πιθανό είναι να είσαι το έβδομο; Με εξαίρεση κάτι τριήμερα Καθαρής Δευτέρας, καμία.
-
Στους φορτιστές Τέσλα δε μπορούν να γεμίσου άλλοι; Έστω και με μεγαλύτερη χρέωση;
-
Τώρα όχι.
-
Εγώ ξαναλέω ότι αυτός που κάνει αυτό το ταξίδι με αυτό το αυτοκίνητο σε αυτές τις συνθήκες, το μόνο που νοιάζεται είναι μην το μάθει η γυναίκα του, κι όχι πόσο καίει το χιλιόμετρο.
Επίσης, αν έχεις ταξιδέψει κεντρική Ευρώπη, θα χει δει ότι υπήρχαν και τμήματα αυτοκινητοδρομου με 80+ χιλιόμετρα χωρίς καν βενζινάδικο. Κάπου, υπήρχε 1 θέση πάρκινγκ στασης στο πλάι του δρόμου με μία self service αντλία μόνο με πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα. Εκεί έκανες 2-3 λεπτά να γεμίσεις και συνέχιζες. Όχι μισή-μία ώρα...
Προφανώς όποιος κάνει αυτό το ταξίδι όπως περιγράφεται και δεν το μάθει η γυναίκα του, είναι τόσο κωλόφ@ρδος που όλοι οι φορτιστές παντού είναι πάντα άδειοι και stand by για τη πάρτη του και δεν περιμένει ποτέ άλλα δύο Τεσλα πριν απ αυτόν στην ουρά.
-
Το ταξίδι Αθήνα Παρίσι μπορεί να είναι ένα σχετικά ακραίο σενάριο, αφού οι έχοντες και κατέχοντες θα προτιμήσουν το αεροπλάνο από το να μπλέξουν το Τέζλα τους και τον πολύτιμο χρόνο τους στα καράβια και στο να ψάχνουν φορτιστές στην αχανή πεδιάδα Ιταλίας και Γαλλίας, αλλά κατά βάθος έχει μια ουσία. Το γεγονός ότι μπορείς να ελαχιστοποιείς το κόστος μετακίνησής σου . Αν και το ολικό κόστος κύκλου ζωής του τέζλα σου, ανηγμένο ανά χλμ., μάλλον θα παραμείνει για χρόνια αρκετά υψηλό.
Καπακηδόν διάβασα μια ερμηνεία για την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να επισπεύσει για το 2030 την κατάργηση των πωλήσεων των συμβατικών ιχ, αντί το 2035 που αρχικά προγραμμάτιζε, η οποία μου έκανε τεράστια εντύπωση: Με τα ηλεκτρικά θα αυξηθούν λέει τόσο πολύ τα ταξίδια αναψυχής, αλλά και θα μειωθεί το κόστος μεταφοράς αγαθών και υπηρεσιών, που η οικονομία θα ζήσει μια εκρηκτική άνοδο εξαιτίας των. Ενδιαφέρον.
-
Το ταξίδι Αθήνα-Παρίσι μπήκε για να δούμε ότι ακόμα και χωρίς προγραμματισμό, χωρίς να ξεκινήσουμε φορτισμένοι, χωρίς να κινούμαστε με ταχύτητα κάτω από το όριο, ένα ταξίδι 1.500 χιλιομέτρων βγαίνει με ελάχιστη χρονική επιβάρυνση. Ήτοι κάτω από δύο ώρες. Αλήθεια, με ένα θερμικό, δε θα σταματούσαμε για φαγητό/φουλάρισμα/ξεμούδιασμα; Άρα, στην πράξη, πόσο θα γλιτώσουμε με ένα θερμικό; Ένα μισάωρο; Και με συνολικό κόστος κάτω από 6 ευρώ στα 100, μιλάμε ότι θες ούτε το Baleno τού Λάπη δεν μπορεί να κινηθεί τόσο οικονομικά.Ή Fiesta πετρέλαιο, καμία σχέση δηλαδή με ένα όχημα που πατάει κάτω τις Μ4 αυτού του μάταιου κόσμου.
Προφανώς, όλα τα παραπάνω απαιτούν υποδομές, που δεν έχουμε στη χώρα μας. Η Δύση όμως μπορεί κι απολαμβάνει τέτοια προνόμια, που ευελπιστούμε να δούμε κι εδώ το συντομότερο. Και καθώς δεν υπάρχει μέρα που να μην πετυχαίνω τουλάχιστον ένα Tesla μπροστά μου (πέρα από του γείτονα), θεωρώ ότι οι υποδομές θα έρθουν σύντομα.
ΥΓ. Γιατί να μη γίνει αυτό το ταξίδι με τη σύζυγο;
-
Το ταξίδι Αθήνα Παρίσι μπορεί να είναι ένα σχετικά ακραίο σενάριο, αφού οι έχοντες και κατέχοντες θα προτιμήσουν το αεροπλάνο από το να μπλέξουν το Τέζλα τους και τον πολύτιμο χρόνο τους στα καράβια και στο να ψάχνουν φορτιστές στην αχανή πεδιάδα Ιταλίας και Γαλλίας, αλλά κατά βάθος έχει μια ουσία. Το γεγονός ότι μπορείς να ελαχιστοποιείς το κόστος μετακίνησής σου . Αν και το ολικό κόστος κύκλου ζωής του τέζλα σου, ανηγμένο ανά χλμ., μάλλον θα παραμείνει για χρόνια αρκετά υψηλό.
Καπακηδόν διάβασα μια ερμηνεία για την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να επισπεύσει για το 2030 την κατάργηση των πωλήσεων των συμβατικών ιχ, αντί το 2035 που αρχικά προγραμμάτιζε, η οποία μου έκανε τεράστια εντύπωση: Με τα ηλεκτρικά θα αυξηθούν λέει τόσο πολύ τα ταξίδια αναψυχής, αλλά και θα μειωθεί το κόστος μεταφοράς αγαθών και υπηρεσιών, που η οικονομία θα ζήσει μια εκρηκτική άνοδο εξαιτίας των. Ενδιαφέρον.
Και τι τους εμποδίζει τους Εγγλέζους να μειώσουν λίγο τους φόρους, ώστε να μην έχουν ίσως (από) τα ακριβότερα οχήματα και φόρους στην Ευρώπη, εφόσον το χαμηλότερο κόστος μεταφοράς θα έχει τόσο θεαματικα αποτελέσματα στην οικονομία;
-
Το ταξίδι Αθήνα-Παρίσι μπήκε για να δούμε ότι ακόμα και χωρίς προγραμματισμό, χωρίς να ξεκινήσουμε φορτισμένοι, χωρίς να κινούμαστε με ταχύτητα κάτω από το όριο, ένα ταξίδι 1.500 χιλιομέτρων βγαίνει με ελάχιστη χρονική επιβάρυνση. Ήτοι κάτω από δύο ώρες. Αλήθεια, με ένα θερμικό, δε θα σταματούσαμε για φαγητό/φουλάρισμα/ξεμούδιασμα; Άρα, στην πράξη, πόσο θα γλιτώσουμε με ένα θερμικό; Ένα μισάωρο; Και με συνολικό κόστος κάτω από 6 ευρώ στα 100, μιλάμε ότι θες ούτε το Baleno τού Λάπη δεν μπορεί να κινηθεί τόσο οικονομικά.Ή Fiesta πετρέλαιο, καμία σχέση δηλαδή με ένα όχημα που πατάει κάτω τις Μ4 αυτού του μάταιου κόσμου.
Ιδανικά μόνο θα είναι δίωρη η χρονική επιβάρυνση και 6 Ευρώ/100Km το κόστος. Το βράδυ θα ψάξω να βρω πόσο κόστισε σε χρήμα και χρόνο ένα αντίστοιχο πρόσφατο ταξίδι Πράγα - Παρίσι με ηλεκτρικό, που έκαναν οι δημοσιογράφοι του L' Automobile. Θυμάμαι όμως ότι και τους έτσουξε οικονομικά και καθυστερήσεις είχαν...
-
Τα στοιχεία βασίζονται στην πολύ χρήσιμη πλατφόρμα abetterrouteplanner. 1 ώρα 46' είναι ο καθαρός χρόνος φόρτισης, προφανώς το συνολικό χρονικό αποτύπωμα θα είναι κατά τι μεγαλύτερο. Βάλε ό,τι στοιχεία έχεις, πολλές φορές η θεωρία απέχει από την πράξη.
-
Φίλε dimsaba, απαντώντας σε προηγούμενη ερώτηση, η πιθανότητα να θες να κάνεις αυτό το ταξίδι με τη σύζυγο, είναι όσο μεγάλη η πιθανότητα του να αγοράσεις Τεσλα για να κάνεις οικονομία.
Και απ τη θεωρία στη πράξη:
-
16 χιλιάρικα θα λάβουν, δεν είναι οικονομία αυτή; Φαντάσου κιόλας να αφορά μοντέλα που έχουν δωρεάν ταχυφόρτιση εφ' όρου ζωής...
Χωρίς πλάκα, πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι οι αγοραστές Tesla θα κινούνταν για κάτι ήδη ακριβό. Όχι για Corsa πετρέλαιο. Ο γείτονάς μου αγοράζει μια λιμουζίνα των 60 χιλιάδων κάθε δέκα χρόνια. Οι δύο προηγούμενες ήταν E-class 1.8. Τώρα, με τα ίδια χρήματα, βρέθηκε από τα 163-184 άλογα στα 500. Από το 8' 0-100 στα 3,2'. Από έναν συμβατικό εξοπλισμό στα απίστευτα gadgets του Model 3. Από τα 15+ ευρώ στα 100 στα λιγότερα από 2. Από τα 300 ευρώ τέλη κυκλοφορίας στα 0. Δε θα αγόραζε ποτέ μεταχειρισμένο 12 ετών για να του βάλει υγραέριο, όπως έκανα εγώ.
Από εκεί και πέρα, βλέποντας παράλογες τιμές στα θερμικά, (3008 1.2 αυτόματο με 130 ίππους στα 35 χιλιάρικα), ένα Tesla στα 41 χιλιάρικα έχει και οικονομικό όφελος σε βάθος χρόνου.
-
Παραμένοντας στο θέμα της -light- ηλεκτροκίνησης
@dimsabas, πήρες τελικά τη ρημάδα την επιδότηση από το ηλεκτρ. ποδήλατο; Εγώ ακόμη περιμένω...
Υ.Γ. 8 μήνες πριν η αγορά, 6μησι μήνες πριν η 1η έγκριση και 2μησι μήνες μετά την τελική έγκριση.Κι όλα αυτά για λιγότερο από 800 ευρώ... Και μετά περιμένουν να δώσει ο άλλος χρήματα μπροστά 5-6000 επιπλέον, όχι για Tesla, αλλά για ένα π.χ. e208, e-corsa, eC4 (όπου στα 25-35.000 τα 5-6000 χιλιάρικα είναι ένα σημαντικό ποσό). Αν αυτό είναι κίνητρο,τότε χ@σ@ μέσα...
-
Όχι, την περιμένω ακόμα. Την πήρε όμως κολλητός, που είχε κάνει αίτηση 2,5 μήνες πριν από μένα. Οπότε η ελπίδα συνεχίζει να υπάρχει.
-
Επιτέλους συμφωνήσαμε πως το Τεσλα (και τα υπόλοιπα αντίστοιχα ηλεκτρικά τώρα που μιλάμε) είναι για να κάνουν οικονομία αυτοί που αγοράζουν αυτοκίνητα των 60 χιλιάδων ευρώ. Όχι αυτοί που αγοράζουν μεταχειρισμένο ή καινούριο των 20 χιλιάδων με χρηματοδότηση και ζουν σε διαμέρισμα, ενίοτε και στο νοίκι.
Για οικονομικό Road trip στας ευρωπας είναι ταμάμ. Και θα έχει και πιο πολύ σασπένς απ το να πας με το Όριεντ Εξπρές και τον Ηρακλή συνεπιβάτη...
-
Όχι, μόνος σου συμφώνησες. Εγώ έγραψα ότι το Tesla των 41 χιλιάδων βγαίνει φθηνότερο από το 3008 των 35. Όπως φθηνότερο βγαίνει το ID.3 των 25 χιλιάδων από το Kia Rio 1.0 auto των 18 (19 στην έκδοση GT) χιλιάδων. Επίσης, ότι το Tesla δε θα κάνει οικονομία σε σχέση με καινούριο Corsa πετρέλαιο και 12ετίας με υγραέριο.
Εσύ γενίκευσες, εγώ στηρίζομαι σε σαφή νούμερα.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης