-
Lol , μεγαλύτερος 'μένος' κατά των ΜΕΚ με την φορολόγηση του καυσίμου που αν δείς τι κοστίζει πραγματικά το λίτρο και πόσο το πληρώνεις δεν υπάρχει.
Αράχτε λίγο έχουμε δρόμο ακόμα με τα ηλεκτρικά. Μέχρι να γίνουν mainstream θα αλλάξουν πολλά προς το καλύτερο (τεχνολογία) αλλά και το χειρότερο (κόστος χρήσης).
-
2% είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή. Άντε να υπάρχει άλλο ένα 2-3-5% που να μην έχει ασχοληθεί ακόμη ή να μην τα ξέρει. Όλοι οι άλλοι είναι ενήμεροι και δεν τους κάνουν. Αυτό θα αλλάζει χρόνο με το χρόνο βέβαια.
Οι τέστερς στο περιοδικό λειτούργησαν όπως λειτουργούν με ένα συμβατικό ιχ. Τους πέταξαν τα κλειδιά από τη διεύθυνση και τους είπαν: 'κάντε μια βόλτα μέχρι τη Μακεδονία, αύριο βράδυ να είστε πίσω, μεθαύριο θέλω το άρθρο για να το βάλουμε στην ύλη'.
Οπότε καβάλησαν το ηλεκτρικό που μέχρι τότε το είχε ο αρχισυντάκτης, ο ναι μεν αλλά και bad the lies, και το οποίο το είχε ξεζουμίσει χωρίς να το φορτίσει σπίτι του, γιατί σταρχίδια του ας τρέξουν οι μικροί γι΄αυτά, και εφόρμησαν. Στο δρόμο, καθότι γκαζόβιοι, το σήκωσαν στον αέρα, με αποτέλεσμα να σταματούσαν κάθε 3 και λίγο για ηλεκτρόνια. Τόσο απλά.
Και έτσι αποκαλύφθηκαν για μια ακόμη φορά τα αδύνατα σημεία της παρούσας ηλεκτροκίνησης: το γεγονός ότι θέλει τσίτα φορτισμένες μπαταρίες για μεγάλο ταξίδι, το ότι η φόρτιση μπορεί να σε ξεπαραδιάσει αν είσαι απρόσεκτος, το ότι το γκάζι είναι μεγάλη ρουφήχτρα, το ότι πρέπει να κάνεις πλάνο από πριν και όχι άστε ντούε , το ότι χασομεράς στα φορτιστάδικα εκεί όπου θα πήγαινες αέρα με ένα συμβατικό.
Πράγματα που έχουμε γράψει εδώ ΠΟΛΛΑΚΗΣ. Ουδεμία έκπληξις.
-
Τα έχουμε πει πολλές φορές αυτά. Η έκπληξη είναι ότι ΔΕΝ προσεγγίζεις έτσι ένα ταξίδι με ηλεκτρικό, αυτά τα μαθαίνεις πριν ακόμα το αγοράσεις. Ειδικά όταν είσαι επαγγελματίας. Ναι, όποιος θεωρεί ότι δε χρειάζεται στοιχειώδης προγραμματισμός (που στα Tesla γίνεται αυτόματα από το ίδιο το αυτοκίνητο στο κεντρικό τάμπλετ) και πάει στα κουτουρού, θα φάει τα μούτρα του.
Ακόμα κι έτσι, μπορεί να έδωσαν κάτι παραπάνω, μπορεί να άραξαν λίγο παραπάνω, η διαδρομή όμως βγήκε. Να και κάτι θετικό από την ασχετοσύνη τους.
-
Βρε dim δε θα ασχοληθώ με το τι γράφεται στο fb. Όταν το '11 όψιμα επιτράπηκε η πετρελαιοκίνητη παντού δεν άνοιξε μύτη. Βλέπεις δεν ήρθε τότε κανείς να πει 'πάρτε αυτά γιατί πχ θα σταματήσουν να φτιάχνονται/εισαγονται βενζινοκίνητα με πάνω από Χ όριο ρύπων'.
Για το άλλο που έγραψα (με το λιγνίτη) συνδέονται μεταξύ τους με την έννοια ότι η χώρα πιέζεται να ακολουθήσει νόρμες που θα μπορούσε να ακολουθήσει αργότερα (και πιο άνετα). Την ίδια ώρα αλλού γίνονται τα στραβά μάτια. Αυτό είναι θέμα πολιτικής βέβαια.
Κάπου εκεί έρχονται και τα περιοδικά αυτοκινήτου που έχουν όλα σακουλιαστει στις εφημερίδες και βέβαια περνούν και 'τοση-οση' πολιτική γραμμή. Λέω να τα χώσω στον ΣΧ που λες dimsabas αλλά τον βλέπω πως χαμογελα στον μικρό μου και λέω άστο να πάει, άλλωστε χαμένος κόπος.
Όχι, δεν έχω οδηγήσει γιατί 'δεν δικαιούμαι'. Δε με νοιάζει βεβαια. Όταν μοιραία έρθει η ώρα μου θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
-
Λόγω καταγωγής παρακολουθώ στο Facebook το γκρουπ της Μεσοχώρας Τρικάλων (Πίνδος είναι) που διαμαρτύρονται διαχρονικά γιατί το 'έργο του ΠΑΣΟΚ' το Φράγμα Μεσοχώρας για την εκτροπή του Αχελώου που 'θα πνίξει το χωριό'. Το μπλοκάρουν όσο μπορούν χρόνια (κακώς ή καλώς είναι άλλη κουβέντα) και τώρα φαίνεται πως η κυβέρνηση ΝΔ (για όποιον γνωρίζει τα πολιτικά πράγματα στα χωριά ξέρει πως η συντριπτική πλειοψηφία είναι Δεξιοί ή Χουντικοί ή έχουν ακόμη κάδρο τον Βασιλιά στη σάλα) θα το προχωρήσει το έργο να λειτουργήσει το έτοιμο φράγμα. Βρήκαν λοιπόν άρθρο στο Ίσκρα (!) που αναφέρεται στα εγκαίνια ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΛΙΓΝΙΤΙΚΟΥ θερμοηλεκτρικου εργοστασίου στη Γερμανία, που θα φορτίζει τα οικολογικά Tesla και ID τους, ενώ στην Πίνδο θα τσιμεντώνουν βάσεις για ανεμογενητριες και θα πνιγεί το χωριό...
-
Τελικά με έχετε μπερδέψει; Θέλουμε την απολιγνιτοποίηση και το πράσινο ρεύμα ή προτιμούμε τους θανάτους από καρκίνο, αλλά το λίγο φθηνότερο ρεύμα; Κι όπου στον κόσμο βλέπουμε να ανοίγει ένα λιγνιτικό εργοστάσιο, θα αναφωνούμε *δώσε και σε μένα, μπάρμπα; *Εγώ πάντως θεωρώ πως έπρεπε κάθε στέγη να έχει φωτοβολταϊκά και ζηλεύω χώρες που έχουν πράσινο ρεύμα (μεταξύ αυτών κι η Αλβανία).
Αλλά επειδή φαντάζομαι ότι θα ξεσπάσει ο Δ ΠΠ (ο Γ ήταν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), δεν ξέρω αν είναι καλή ιδέα που γράφω όλα τα παραπάνω.
-
Αυτό που 'θέλουμε' είναι λιγότερη βιαιότητα στις μεταβάσεις γιατί πολύ απλά δε θα τις αντέξουν σημαντικά τμήματα της κοινωνίας.
Η κατοχή/χρήση ιδιωτικου μεταφορικού μέσου, όταν θα περάσει από το σημαντικότατο αγαθό που λέγεται ρεύμα θα δυσκολέψει αρκετό κόσμο. Δεν γίνεται τώρα αντιληπτό αυτό. Θα γίνει όμως. Το θέμα κόστους μάλιστα το θίγουν/υπαινίσσονται και υποστηρικτές της ηλεκτροκινησης.
Αυτά. Εννοείται πως συνεχίζω να αναγνωρίζω την υπεροχή των Tesla (όπως είναι η ηλεκτροκίνητη αγορά τώρα σε ο,τι αφορά το VFM) και τη δοκιμή των 4Τ την έβαλα στη συζήτηση περισσότερο από έκπληξη που δεν ειπώθηκε κάτι και όχι για να το βγάλω άχρηστο.
-
Όταν η ηλεκτροκίνηση θα γίνει υποχρεωτική, θα έχουν περάσει 2 ή 3 δεκαετίες από σήμερα. Οπότε τα σημερινά προβλήματα της ηλεκτροκίνησης δε θα υπάρχουν τότε, μάλλον. Το μόνο που μπορούμε να κουβεντιάσουμε με βεβαιότητα είναι η κατάσταση σήμερα.
-
χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του καθημερινά μόνο δύο ώρες και λίγο το Σαββατοκύριακο να κουβαλάει συνέχεια μαζί του διακοσα κιλά μπαταριες.
Δηλαδή σε ένα μικρό δρόμο με δέκα αυτοκινητα,οι γειτονοι θα στοκαρουν 2 τόνους μπαταρίες;
Το βάρος και ο όγκος των Μπαταριών δικαιολογείται μόνο σε οχήματα που δουλεύουν συνέχεια,ταξί,περιπολικά,ασθενοφόρα,βανάκια στα αεροδρόμια,κούριερ,μηχανάκια ντελιβερυ.
Ευτυχώς οι περισσότεροι αγοραστές το καταλαβαίνουν αυτό και γυρίζουν τη πλάτη στη μόδα του ηλεκτρικού παρά την ενορχηστρωμένη 'ενημέρωση' πάσης φύσης παπαγάλων,και τις αισχρά ευνοϊκές ρυθμίσεις(με το αζημιωτο)από τα λαμόγια πολιτικούς και αξιωματούχους (δύο τόνων-5 μετρων ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε πληρώνουν τέλη ούτε μισό ευρώ!!!)
Όταν οι μπαταρίες γίνουν 20-30 κιλά το ξανασυζηταμε,είμαστε πιστεύω όλοι ανοικτοί στο διάλογο σε μια ευνομούμενη,δημοκρατική πολιτεία,μέλος της ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΟΗΕ,κλπ.
-
Το θέμα είναι ότι μας τα έχουν κάνει τσουρέκια για κάτι το οποίο είναι ακόμα εξαιρετικά ανώριμο στο επίπεδο χρήσης. Οπως πολλοί άλλοι που ξέρω δεν μπορούμε απλά να υποστηρίξουμε την καθημερινότητα ενός ηλεκτρικού (ανεξάρτητα αν είναι ή θα γίνει καλύτερο ή φτηνότερο-που δεν είναι), όπως δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε κάποιο με CNG ή κουρντιστό ή ζωήλατο ή με πανιά και με κουπιά ή ό,τι τέλος πάντων σκεφτεί κάποιος χωρίς σοβαρές υποδομές. Μου τι δίνει η υπερ-πάραπληροφόρηση με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσει ανασφάλεια στον χρήστη για ένα μέλλον το οποίο θα αυτοεκπληρωθεί αν όλοι αγοράσουμε με μπαταρίες και εμείς θα χρηματοδοτήσουμε τις υποδομές τις οποίες δεν θα χρειαζόμασταν αν δεν τα αγοράζαμε!
Μου τη δίνει που δεν αφήνουν τους μηχανικούς να βρουν τη λύση αλλά θέλουν να την βρουν άσχετοι με αμφίβολα κίνητρα (πoλιτικοί;) κάνοντας τις επιλογές μονόδρομο.
Πιστεύω ότι αν αυτή η μέθοδος κίνησης έχει τα φόντα (πιθανό να τα έχει) θα βρει το δρόμο της και θα υιοθετηθεί από όσους την χρειάζονται.
Δεν χρειάζεται όταν βολέψει και το κάνουν κτήμα οι πολλοί να ισχυριστούν οι σημερινοί ζηλωτές ότι το προέβλεψαν γιατί απλά τώρα ΔΕΝ βολεύουν.
ΟΥΦ!
-
Το μεγάλο πρόβλημα είναι η βίαιη απολιγνιτοποίηση της χώρας , στο όνομα της προσαρμογής με τις Ευρωπαϊκές Νόρμες, χωρίς κανένα πραγματικό περιβαλλοντικό σχεδιασμό. Δεν αναφέρω καν την ικανοποίηση του γνωστού κρατικοδίαιτου επιχειρηματικού κύκλου της χώρας για να μην μεταβάλλω τη συζήτηση σε πολιτικό θέμα.
Ο σχεδιασμός για τις περιβόητες επενδύσεις των ανεμογεννητριών , έγινε σκανδαλωδώς πρόχειρα. Αρκεί κάποιος να γκουγκλάρει τους χάρτες προτεινόμενων και δεσμευμένων περιοχών για την τοποθέτηση τους και ποιες εταιρίες και με τι επενδυτικό σχέδιο τις έχουν δεσμεύσει. Νομοθετικές παρεμβάσεις , εξαιρούν τα έργα από την υποχρέωση για έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άντε πες ότι η ίδια η ανεμογεννήτρια δεν προκαλεί περιβαλλοντική επιβάρυνση ( αν και υπάρχουν και αντίθετες απόψεις), οι λεωφόροι που κατασκευάζονται προκειμένου να έχει πρόσβαση η νταλίκα στα 2.000 μέτρα υψόμετρο κατακερματίζουν το ανάγλυφο και σίγουρα αφήνουν ανεξίτηλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ( αν και αποτελούν πρώτης τάξεως προτεινόμενες διαδρομές για το πλήθος των SUV). Επίσης μπορούν πλέον άνετα να τοποθετηθούν σε ζώνες natura και έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου το σχέδιο δεσμεύει συνεταιριστικές εκτάσεις ( κτηνοτροφικές , υλοτόμων κ.λπ.) .
Παρόμοια δεδομένα ισχύουν για τα φωτοβολταϊκά , εδώ το ωραίο του θέματος είναι ότι 'ακούγεται' ότι θα κουμπώνεις ένα φωτοβολταϊκό και θα φορτίζεις το αυτοκίνητό σου. Δε ξέρω τι θα γίνει σε δέκα χρόνια αλλά σήμερα το πεδίο των φωτοβολταϊκών στην ελλάδα αντιμετωπίζεται ως ο νέος μαύρος χρυσός και προκρίνονται μόνο οι τεράστιες επενδύσεις φωτοβολταϊκών πάρκων και ο οποιοσδήποτε ιδιώτης (τουλάχιστον στην περιοχή μου), όταν αναφέρει τη δυνατότητα net metering ( δε φορτίζεις αλλά εξισορροπείς τις καταναλώσεις σου ) αποθαρρύνεται με το επιχείρημα ότι είναι αδύνατη η σύνδεση στο σύστημα λόγω κορρεσμού. Δήμοι οι οποίοι έχουν εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά σε δημόσια κτίρια ακόμα τα έχουν για να αντανακλούν το φως, παρόλο ότι υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο των ενεργειακών κοινοτήτων.
Εννοείται ότι τάσσομαι υπέρ των Α.Π.Ε. και της απολιγνιτοποίησης , αλλά μέχρι στιγμής οι αντιδράσεις τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους ειδικούς αναδεικνύουν μεγάλα θέματα. Τέλος να αναφέρω ότι την περιβόητη προώθηση της ηλεκτροκίνησης καθώς και όλων των ΑΠΕ , την πληρώνουμε ήδη και στο λογαριασμό μας με το τέλος Α.Π.Ε. καθώς και σε πλήθος άλλων τελών και προστίμων που πάνε υπέρ του Πράσινου Ταμείου.
-
Μου τι δίνει η υπερ-πάραπληροφόρηση με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσει ανασφάλεια στον χρήστη για ένα μέλλον το οποίο θα αυτοεκπληρωθεί αν όλοι αγοράσουμε με μπαταρίες και εμείς θα χρηματοδοτήσουμε τις υποδομές τις οποίες δεν θα χρειαζόμασταν αν δεν τα αγοράζαμε!
Μου τη δίνει που δεν αφήνουν τους μηχανικούς να βρουν τη λύση αλλά θέλουν να την βρουν άσχετοι με αμφίβολα κίνητρα (πoλιτικοί;) κάνοντας τις επιλογές μονόδρομο.
Δεν χρειάζεται όταν βολέψει και το κάνουν κτήμα οι πολλοί να ισχυριστούν οι σημερινοί ζηλωτές ότι το προέβλεψαν γιατί απλά τώρα ΔΕΝ βολεύουν.
Εξαιρετική τοποθέτηση, συμφωνώ 100%!! Ειδικά στο θέμα της αυτοεκπληρούμενης προφητείας.
-
Ο ενεργειακός μετασχηματισμός είναι πολύ ακριβή και χρονοβόρος διαδικασία.
-
Πως φαίνεται ότι ο civil ήταν δημοσιογράφος ειδικού τύπου. Ωραία γραφή.
-
-
To πρόβλημα είναι η τοξικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων όπως ο dublin λέει ή η ταξικότητα;
Ή μήπως η ταξικότητα δημιουργεί και την ''τοξικότητα'';
Αν καθόμασταν να δούμε κάθε τι που καταναλώνουμε πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον...
Αυτούς τους οικΩλόγους με τα iphone και τα gadget πολύ τους χαίρομαι.
Γιατί δεν παίρνουν ένα απλό κινητό των 30 ευρώ χωρίς κάμερες, high tech ενεργοβόρα εξαρτήματα-μπαταρίες κτλπ που μολύνουν το περιβάλλον;
-
Αναφέρει και τα 2 ο Tavares πάντως μέσα. Και τα 2 είναι θέμα, ας πούμε κυκλοφόρησε το Ami Ισπανία με 7200€, αν κάποιος ζει και εργάζεται στο κέντρο της Αθήνας, ή θέλει ένα όχημα αυστηρα για τα εφηβα παιδιά του, να πηγαινοέρχονται φροντιστήρια/γυμναστήρια γύρω γύρω από την πόλη του/περιοχή του (π.χ Παιανία/Ραφήνα/Γέρακα/Χαλάνδρι/Περιστέρι/Πειραιά κ.α), και να πηγαίνει και ένας γονέας σουπερμάρκετ για τα ψώνια της εβδομάδας, κάνει πολύ περισσότερο νόημα από το να έχεις 2-3 αυτοκίνητα στην οικογένεια. Έχεις ένα 'καλό' και ταξιδιαρικο, και ένα τέτοιο για τις δουλειές. Βάλε και ένα scooter στην εξίσωση και σετ!
Αυτή είναι και οικολογική και οικονομικοτεχνικη επίσης.
-
...και κάτι άλλο που διάβασα πρόσφατα.
'Στο σχετικό υπόμνημα που έχει κατατεθεί, αναλύοντας τις «υποχρεώσεις» της κάθε χώρας ξεχωριστά, για την Ελλάδα προβλέπεται η κατασκευή 2.281 σταθμών φόρτισης μέχρι το 2024 και 20.853, μέχρι το 2029 (καλά… λέμε τώρα).
Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, στην Ελλάδα υπάρχουν 190 σημεία φόρτισης (!), εκ των οποίων μόνο τα 76 πληρούν τις προϋποθέσεις της δημόσιας χρήσης (!), με την έννοια της εξυπηρέτησης πολλών οχημάτων και της ταχείας φόρτισης.
Υπενθυμίζουμε ότι στην περίπτωση που ένα κράτος-μέλος της ΕΕ δεν ικανοποιήσει αυτά που δια νόμου, υποχρεούται από την Κομισιόν κι επιβάλλονται πρόστιμα, τα οποία και τρέχουν για όσο καιρό διαρκεί η αθέτηση. Ήδη πληρώνουμε πάρα πολλά, για πολλούς και διάφορους λόγους, ας πούμε, ανικανότητας των κρατικών φορέων…'
-
Ρωτάω για να καταλάβω και να βοηθήσω κι άλλους να καταλάβουν. Όποιος ΔΕ θέλει να αγοράσει, ΔΕΝ αγοράζει. Έτσι κι αλλιώς, αν είχα τα χρήματα, θα πήγαινα και με τα πόδια στο Μαρούσι, τόσο μου αρέσουν τα Tesla. Ουπς, δε χρειάζεται να πάω στο Μαρούσι, το αγοράζω από τον υπολογιστή μου!
Aπο την στιγμη που δεν εχεις τα χρηματα δεν μπορω να καταλαβω γιατι κοιτας και αναλυεις αυτα τα αυτοκινητα που απευθυνονται σε πλουσιους;
Καλως/κακως τα Τεσλα ειναι παιχνιδια για πλουσιους. Να δωσεις 60 χιλ ευρω για να φορτιζεις δωρεαν για μερικους μηνες (σιγα μην κρατησει παραπανω) μονο για να καυχιεσαι στο διαδικτυο το κανεις.
Η ηλεκτροκινηση προφανως σε αρκετες περιπτωσεις βολευει οπως αν κινεισαι σε πολη αλλα πρεπει να πεσουν και οι τιμες αποκτησης. Σε αυτη την περιπτωση τεσλα τρωνε ακυρο λογω μεγεθους.
-
Θυμάστε ότι πληρώναμε επί σειρά ετών, δεν ξέρω αν τα πληρώνουμε ακόμη, πρόστιμα στην ΕΕ για τα αυξημένα τέλη στην εισαγωγή αυτοκινήτων; Τα πρόστιμα της ΕΕ δεν λένε τίποτα στις ελληνικές κυβερνήσεις, αν βολεύονται οι κλικες εμπόρων και εργολάβων. Και το θέμα των ανεμογενητριών βγάζει μάτι, ότι στήθηκε πρόχειρα με κριτήριο πως θα πέσουν τα περισσότερα και πιο επικερδή μπετά απ τον εργολάβο, όπως κάνανε παλιά με τους επαρχιακούς δρόμους, χώρια που κάτι πρέπει να κάνουν και τον EOL εξοπλισμό οι Γερμανοί, εκτός απ τα παλιά τους οχήματα, κοινώς 'σαπάκια'...
Η απολιγνιτιποίηση θα μπορούσε να είναι άξονας ανάπτυξης της χώρας, κι όχι του ύψους των λογαριασμών της Λίστας Λαγκάρντ, όπως και κάθε τι άλλο μέχρι τώρα.
Όσο για το 'θέλουμε' στο πρώτο πληθυντικό που έγραψε ο φίλος, άλλο πράγμα θέλει ο Εργολάβος με κτίριο γραφείων στην Κηφισίας, άλλο ο μεσος Αθηναίος σε τριάρι δεύτερου ορόφου, άλλο εγώ στον Βόλο κι άλλο αυτός που ζει ή έχει βιος στη Μεσοχωρα... ποιος θα 'φάει' ποιον είναι το ερώτημα.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης