-
Καλά ρε Γιόχαν, θα δω μήπως το έχει αγοράσει ο φάδερ, κάποιες συνήθειες δε βγαίνουν εύκολα από τον άνθρωπο. Χούι, που λένε.
Λάπη μου, αυτά διαβάζω στις ομάδες Tesla στο ΦουΜπού. Σάματις έχω προσωπική εμπειρία από ιδιοκτησία; Αλλά βλέποντας τον γείτονά μου, που είχε ταυτόχρονα και τα δύο στο γκαράζ του, το LR είναι πολύ πιο συμβατό με την ελληνική πραγματικότητα. Και πίστεψέ με, δεν του λείπει η δύναμη. Στην πρώτη γκαζιά, έφυγαν κινητά, κλειδιά από τα χέρια, την κονσόλα, με έπιασε νευρικό γέλιο. Με το LR λέμε τώρα. Αλλά ναι, ο γείτονας επιμένει ότι υπάρχει σαφέστατη διαφορά στο γκάζι ανάμεσα στις δύο εκδόσεις. Όταν με πάει με την καλή, θα σου πω. Ίσως το νευρικό γέλιο να μετατρέπεται σε φρίκη.
-
Πήλιου, να με συμπαθάς αν μιλάω με σαφή στοιχεία κι επιχειρήματα και σου χαλάω το αφήγημα των άναρθρων κραυγών, αλλά σε αυτά στηρίζεται η λογική. Μπορείς πάντα να μη με διαβάζεις, ώστε να μη χαλάς τη ζαχαρένια σου..
...
Ούτε θα χαλαστώ αν πληρώσω ως πετρέλαιο σε ένα μου ταξίδι. Αυτά για να μη χαλάμε τις καρδιές μας.
Αν με το 'άναρθρες κραυγές' εννοείς το γνωστό 'και Α και ΟΥ και πολλά σύμφωνα μαζεμένα' θα κακοκαρδίσεις πολλούς επίδοξους αγοραστές, να το ξέρεις, μια και βάλαμε και την ταξικότητα στη κουβέντα...
Γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη ανάγκη κόντρας και αντιπαλότητας, ώστε αν γράψω πως ο καθένας μπορεί πλέον απ τα δεδομένα να βγάζει τα συμπεράσματά του αν τον βολεύει η ηλεκτροκίνηση σήμερα, πρέπει να παρατεθεί μπόλικο επιθετικό μάρκετινγκ ιδεών, γεμάτο παραινέσεις, ως απάντηση;
Όταν θα είναι οικονομοτεχνικά πιο συμφέρον για μένα το ηλεκτρικό απ το ντίζελ, ή άλλη λύση, θα πάω εκεί κατευθείαν χωρίς τυμπανοκρουσίες. Πιστεύω οι περισσότεροι αυτό θα κάνουν.
-
όταν υπάρχει ερωτηματικό στον τίτλο, κατά 99% η απάντηση στην πραγματικότητα είναι αρνητική, ό,τι κι αν γράφει το άρθρο.
Υπάρχει κ ένας άλλος κανόνας για τους επαναστάτες του πληκτρολογίου. Όταν τους λές να δεσμευτούν σε κάτι, πχ να ποντάρουν σε ένα σενάριο χρήματα για αυτό που λένε, πάντα βρίσκουν δικαιολογίες για να μην το πράξουν. Εγώ πάντως (αν υπήρχε κάποιο στοίχημα για τον ισοσκελισμό των ηλεκτρικών με τα θερμικά) θα πόνταρα στο 25 ανετότατα. Η πρόσφατη εμπειρία μου από την μετοχή της τέσλα με 400% κέρδος στο αρχικό κεφάλαιο δεν μου αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
-
κάποτε γκρινιάζαμε για ένα μασημένο μπουζοκαλώδιο ή ότι μυρμήγκια είχαν κάνει φωλιά στον εγκέφαλο , τώρα θα έχουμε άλλα ποιο σοβαρά θέματα :
-
-
Έπεσε στην υπόληψή μου κι αυτό:
Οπότε παλεύω να βγάλω μία άκρη με το τι έκαναν οι άσχετοι! Μιλάμε για τραγικά λάθη, παιδαριώδη για οποιονδήποτε ηλεκτροκίνητο. Ίσως να τα κάνει την πρώτη φορά, αν είναι γίδι και δεν έχει ψαχτεί/διαβάσει λίγο πριν κάνει το πρώτο του ταξίδι. Αλλά ακόμα κι αυτός, δε θα την ξαναπατήσει. Προφανώς δεν ξεκίνησαν γεμάτοι, προφανώς προσπάθησαν να γεμίσουν τέρμα σε δημόσιο ταχυφορτιστή στην εθνική που χρεώνει με το λεπτό (με αποτέλεσμα να γίνει αυτό που έγραψαν, να πέσει ο ρυθμός φόρτισης και να πληρώνουν 12πλάσιο κόστος την kWh). Στο ξενοδοχείο γέμισαν μόνο 6 ώρες, γιατί; Τόσο λίγο έκατσαν; Από το ξενοδοχείο έπρεπε να φύγουν με 100%, όχι με 82%. Ακόμα κι έτσι, με δύο φορτίσεις στο κατέβα αντί για μία, έπρεπε να πληρώσουν 15 ευρώ την κάθε φόρτιση. Αυτοί κατάφεραν (γιατί περί κατορθώματος πρόκειται) να δώσουν τα υπερδιπλάσια. Τη στιγμή που έχουν φορτιστή στο γραφείο τους και **τσάμπα ταχυφορτιστή *στα Mall στο Μαρούσι, που πας όποτε θες και φουλάρεις δωρεάν. Και βγαίνουν και τα γράφουν δημόσια σε περιοδικό. Απορώ, αν έκαναν ένα οδοιπορικό κι έγραφαν ότι λόγω ασχετοσύνης, αναγκάστηκαν να φουλάρουν με βενζίνη αγορασμένη σε μισόλιτρα μπουκαλάκια από φαρμακείο (δε λέω ότι το αμάξι θα δούλευε, έναν συσχετισμό κάνω), δε θα τους έκραζε το σύμπαν; Αλλά με το αντιηλεκτρικό μένος που υπάρχει, τώρα ακούνε μόνο παλαμάκια. Όλος ο πολιτισμένος πλανήτης προχωράει αλλά εδώ εμείς ξέρουμε καλύτερα.
*Κρατάω μια πισινή να τους κακολογώ άδικα, αφού δεν έχω διαβάσει το πλήρες άρθρο, παρά αποσπασματικές πληροφορίες από δω κι από κει.
-
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ κάθετα. Αντιηλεκτρικό μένος υπάρχει σαφέστατα. Αν έχεις Facebook, μπες σε οποιοδήποτε θέμα που αφορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα σαστίσεις από τη ρητορική.
Το αν κάποιες χώρες επιλέγουν να συνεχίσουν να ρυπαίνουν, θα πρέπει να γίνει παράδειγμα μίμησης ή αποφυγής; Ή συνώνυμο αντίστασης;
Οι δημοσιογράφοι προωθούν την ηλεκτροκίνηση γράφοντας ανακρίβειες και χοντράδες εναντίον της;
Πόσο σίγουρος είσαι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΣΗΜΕΡΑ καλύπτουν τις ανάγκες μόνο του 2% των αγοραστών ΝΕΩΝ αυτοκινήτων; Γιατί αυτές είναι οι πωλήσεις τους στην Ελλάδα. Εγώ πιστεύω ότι αν δεν υπήρχε το μένος κι αν οι αγοραστές μπορούσαν να πληροφορηθούν σωστά και να αξιολογήσουν σωστά τις πραγματικές τους ανάγκες (άλλη φαιδρότητα εδώ, τους ακούς κι είσαι σίγουρος ότι χτυπάνε μια Αθήνα-Αλεξανδρούπολη τη βδομάδα), θα ήταν πολύ παραπάνω.
Έχεις οδηγήσει κάποιο; Διαφωνείς ότι είναι ένα πολύ ανώτερο προϊόν; Όχι με τα οδηγοκεντρικά κριτήρια που έχεις γαλουχηθεί, αλλά με γενικότερη προσέγγιση.
-
Lol , μεγαλύτερος 'μένος' κατά των ΜΕΚ με την φορολόγηση του καυσίμου που αν δείς τι κοστίζει πραγματικά το λίτρο και πόσο το πληρώνεις δεν υπάρχει.
Αράχτε λίγο έχουμε δρόμο ακόμα με τα ηλεκτρικά. Μέχρι να γίνουν mainstream θα αλλάξουν πολλά προς το καλύτερο (τεχνολογία) αλλά και το χειρότερο (κόστος χρήσης).
-
2% είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτή τη στιγμή. Άντε να υπάρχει άλλο ένα 2-3-5% που να μην έχει ασχοληθεί ακόμη ή να μην τα ξέρει. Όλοι οι άλλοι είναι ενήμεροι και δεν τους κάνουν. Αυτό θα αλλάζει χρόνο με το χρόνο βέβαια.
Οι τέστερς στο περιοδικό λειτούργησαν όπως λειτουργούν με ένα συμβατικό ιχ. Τους πέταξαν τα κλειδιά από τη διεύθυνση και τους είπαν: 'κάντε μια βόλτα μέχρι τη Μακεδονία, αύριο βράδυ να είστε πίσω, μεθαύριο θέλω το άρθρο για να το βάλουμε στην ύλη'.
Οπότε καβάλησαν το ηλεκτρικό που μέχρι τότε το είχε ο αρχισυντάκτης, ο ναι μεν αλλά και bad the lies, και το οποίο το είχε ξεζουμίσει χωρίς να το φορτίσει σπίτι του, γιατί σταρχίδια του ας τρέξουν οι μικροί γι΄αυτά, και εφόρμησαν. Στο δρόμο, καθότι γκαζόβιοι, το σήκωσαν στον αέρα, με αποτέλεσμα να σταματούσαν κάθε 3 και λίγο για ηλεκτρόνια. Τόσο απλά.
Και έτσι αποκαλύφθηκαν για μια ακόμη φορά τα αδύνατα σημεία της παρούσας ηλεκτροκίνησης: το γεγονός ότι θέλει τσίτα φορτισμένες μπαταρίες για μεγάλο ταξίδι, το ότι η φόρτιση μπορεί να σε ξεπαραδιάσει αν είσαι απρόσεκτος, το ότι το γκάζι είναι μεγάλη ρουφήχτρα, το ότι πρέπει να κάνεις πλάνο από πριν και όχι άστε ντούε , το ότι χασομεράς στα φορτιστάδικα εκεί όπου θα πήγαινες αέρα με ένα συμβατικό.
Πράγματα που έχουμε γράψει εδώ ΠΟΛΛΑΚΗΣ. Ουδεμία έκπληξις.
-
Τα έχουμε πει πολλές φορές αυτά. Η έκπληξη είναι ότι ΔΕΝ προσεγγίζεις έτσι ένα ταξίδι με ηλεκτρικό, αυτά τα μαθαίνεις πριν ακόμα το αγοράσεις. Ειδικά όταν είσαι επαγγελματίας. Ναι, όποιος θεωρεί ότι δε χρειάζεται στοιχειώδης προγραμματισμός (που στα Tesla γίνεται αυτόματα από το ίδιο το αυτοκίνητο στο κεντρικό τάμπλετ) και πάει στα κουτουρού, θα φάει τα μούτρα του.
Ακόμα κι έτσι, μπορεί να έδωσαν κάτι παραπάνω, μπορεί να άραξαν λίγο παραπάνω, η διαδρομή όμως βγήκε. Να και κάτι θετικό από την ασχετοσύνη τους.
-
Λόγω καταγωγής παρακολουθώ στο Facebook το γκρουπ της Μεσοχώρας Τρικάλων (Πίνδος είναι) που διαμαρτύρονται διαχρονικά γιατί το 'έργο του ΠΑΣΟΚ' το Φράγμα Μεσοχώρας για την εκτροπή του Αχελώου που 'θα πνίξει το χωριό'. Το μπλοκάρουν όσο μπορούν χρόνια (κακώς ή καλώς είναι άλλη κουβέντα) και τώρα φαίνεται πως η κυβέρνηση ΝΔ (για όποιον γνωρίζει τα πολιτικά πράγματα στα χωριά ξέρει πως η συντριπτική πλειοψηφία είναι Δεξιοί ή Χουντικοί ή έχουν ακόμη κάδρο τον Βασιλιά στη σάλα) θα το προχωρήσει το έργο να λειτουργήσει το έτοιμο φράγμα. Βρήκαν λοιπόν άρθρο στο Ίσκρα (!) που αναφέρεται στα εγκαίνια ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ ΛΙΓΝΙΤΙΚΟΥ θερμοηλεκτρικου εργοστασίου στη Γερμανία, που θα φορτίζει τα οικολογικά Tesla και ID τους, ενώ στην Πίνδο θα τσιμεντώνουν βάσεις για ανεμογενητριες και θα πνιγεί το χωριό...
-
Τελικά με έχετε μπερδέψει; Θέλουμε την απολιγνιτοποίηση και το πράσινο ρεύμα ή προτιμούμε τους θανάτους από καρκίνο, αλλά το λίγο φθηνότερο ρεύμα; Κι όπου στον κόσμο βλέπουμε να ανοίγει ένα λιγνιτικό εργοστάσιο, θα αναφωνούμε *δώσε και σε μένα, μπάρμπα; *Εγώ πάντως θεωρώ πως έπρεπε κάθε στέγη να έχει φωτοβολταϊκά και ζηλεύω χώρες που έχουν πράσινο ρεύμα (μεταξύ αυτών κι η Αλβανία).
Αλλά επειδή φαντάζομαι ότι θα ξεσπάσει ο Δ ΠΠ (ο Γ ήταν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), δεν ξέρω αν είναι καλή ιδέα που γράφω όλα τα παραπάνω.
-
Όταν η ηλεκτροκίνηση θα γίνει υποχρεωτική, θα έχουν περάσει 2 ή 3 δεκαετίες από σήμερα. Οπότε τα σημερινά προβλήματα της ηλεκτροκίνησης δε θα υπάρχουν τότε, μάλλον. Το μόνο που μπορούμε να κουβεντιάσουμε με βεβαιότητα είναι η κατάσταση σήμερα.
-
χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του καθημερινά μόνο δύο ώρες και λίγο το Σαββατοκύριακο να κουβαλάει συνέχεια μαζί του διακοσα κιλά μπαταριες.
Δηλαδή σε ένα μικρό δρόμο με δέκα αυτοκινητα,οι γειτονοι θα στοκαρουν 2 τόνους μπαταρίες;
Το βάρος και ο όγκος των Μπαταριών δικαιολογείται μόνο σε οχήματα που δουλεύουν συνέχεια,ταξί,περιπολικά,ασθενοφόρα,βανάκια στα αεροδρόμια,κούριερ,μηχανάκια ντελιβερυ.
Ευτυχώς οι περισσότεροι αγοραστές το καταλαβαίνουν αυτό και γυρίζουν τη πλάτη στη μόδα του ηλεκτρικού παρά την ενορχηστρωμένη 'ενημέρωση' πάσης φύσης παπαγάλων,και τις αισχρά ευνοϊκές ρυθμίσεις(με το αζημιωτο)από τα λαμόγια πολιτικούς και αξιωματούχους (δύο τόνων-5 μετρων ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε πληρώνουν τέλη ούτε μισό ευρώ!!!)
Όταν οι μπαταρίες γίνουν 20-30 κιλά το ξανασυζηταμε,είμαστε πιστεύω όλοι ανοικτοί στο διάλογο σε μια ευνομούμενη,δημοκρατική πολιτεία,μέλος της ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΟΗΕ,κλπ.
-
Το θέμα είναι ότι μας τα έχουν κάνει τσουρέκια για κάτι το οποίο είναι ακόμα εξαιρετικά ανώριμο στο επίπεδο χρήσης. Οπως πολλοί άλλοι που ξέρω δεν μπορούμε απλά να υποστηρίξουμε την καθημερινότητα ενός ηλεκτρικού (ανεξάρτητα αν είναι ή θα γίνει καλύτερο ή φτηνότερο-που δεν είναι), όπως δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε κάποιο με CNG ή κουρντιστό ή ζωήλατο ή με πανιά και με κουπιά ή ό,τι τέλος πάντων σκεφτεί κάποιος χωρίς σοβαρές υποδομές. Μου τι δίνει η υπερ-πάραπληροφόρηση με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσει ανασφάλεια στον χρήστη για ένα μέλλον το οποίο θα αυτοεκπληρωθεί αν όλοι αγοράσουμε με μπαταρίες και εμείς θα χρηματοδοτήσουμε τις υποδομές τις οποίες δεν θα χρειαζόμασταν αν δεν τα αγοράζαμε!
Μου τη δίνει που δεν αφήνουν τους μηχανικούς να βρουν τη λύση αλλά θέλουν να την βρουν άσχετοι με αμφίβολα κίνητρα (πoλιτικοί;) κάνοντας τις επιλογές μονόδρομο.
Πιστεύω ότι αν αυτή η μέθοδος κίνησης έχει τα φόντα (πιθανό να τα έχει) θα βρει το δρόμο της και θα υιοθετηθεί από όσους την χρειάζονται.
Δεν χρειάζεται όταν βολέψει και το κάνουν κτήμα οι πολλοί να ισχυριστούν οι σημερινοί ζηλωτές ότι το προέβλεψαν γιατί απλά τώρα ΔΕΝ βολεύουν.
ΟΥΦ!
-
Το μεγάλο πρόβλημα είναι η βίαιη απολιγνιτοποίηση της χώρας , στο όνομα της προσαρμογής με τις Ευρωπαϊκές Νόρμες, χωρίς κανένα πραγματικό περιβαλλοντικό σχεδιασμό. Δεν αναφέρω καν την ικανοποίηση του γνωστού κρατικοδίαιτου επιχειρηματικού κύκλου της χώρας για να μην μεταβάλλω τη συζήτηση σε πολιτικό θέμα.
Ο σχεδιασμός για τις περιβόητες επενδύσεις των ανεμογεννητριών , έγινε σκανδαλωδώς πρόχειρα. Αρκεί κάποιος να γκουγκλάρει τους χάρτες προτεινόμενων και δεσμευμένων περιοχών για την τοποθέτηση τους και ποιες εταιρίες και με τι επενδυτικό σχέδιο τις έχουν δεσμεύσει. Νομοθετικές παρεμβάσεις , εξαιρούν τα έργα από την υποχρέωση για έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άντε πες ότι η ίδια η ανεμογεννήτρια δεν προκαλεί περιβαλλοντική επιβάρυνση ( αν και υπάρχουν και αντίθετες απόψεις), οι λεωφόροι που κατασκευάζονται προκειμένου να έχει πρόσβαση η νταλίκα στα 2.000 μέτρα υψόμετρο κατακερματίζουν το ανάγλυφο και σίγουρα αφήνουν ανεξίτηλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ( αν και αποτελούν πρώτης τάξεως προτεινόμενες διαδρομές για το πλήθος των SUV). Επίσης μπορούν πλέον άνετα να τοποθετηθούν σε ζώνες natura και έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου το σχέδιο δεσμεύει συνεταιριστικές εκτάσεις ( κτηνοτροφικές , υλοτόμων κ.λπ.) .
Παρόμοια δεδομένα ισχύουν για τα φωτοβολταϊκά , εδώ το ωραίο του θέματος είναι ότι 'ακούγεται' ότι θα κουμπώνεις ένα φωτοβολταϊκό και θα φορτίζεις το αυτοκίνητό σου. Δε ξέρω τι θα γίνει σε δέκα χρόνια αλλά σήμερα το πεδίο των φωτοβολταϊκών στην ελλάδα αντιμετωπίζεται ως ο νέος μαύρος χρυσός και προκρίνονται μόνο οι τεράστιες επενδύσεις φωτοβολταϊκών πάρκων και ο οποιοσδήποτε ιδιώτης (τουλάχιστον στην περιοχή μου), όταν αναφέρει τη δυνατότητα net metering ( δε φορτίζεις αλλά εξισορροπείς τις καταναλώσεις σου ) αποθαρρύνεται με το επιχείρημα ότι είναι αδύνατη η σύνδεση στο σύστημα λόγω κορρεσμού. Δήμοι οι οποίοι έχουν εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά σε δημόσια κτίρια ακόμα τα έχουν για να αντανακλούν το φως, παρόλο ότι υπάρχει το νομοθετικό πλαίσιο των ενεργειακών κοινοτήτων.
Εννοείται ότι τάσσομαι υπέρ των Α.Π.Ε. και της απολιγνιτοποίησης , αλλά μέχρι στιγμής οι αντιδράσεις τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους ειδικούς αναδεικνύουν μεγάλα θέματα. Τέλος να αναφέρω ότι την περιβόητη προώθηση της ηλεκτροκίνησης καθώς και όλων των ΑΠΕ , την πληρώνουμε ήδη και στο λογαριασμό μας με το τέλος Α.Π.Ε. καθώς και σε πλήθος άλλων τελών και προστίμων που πάνε υπέρ του Πράσινου Ταμείου.
-
Μου τι δίνει η υπερ-πάραπληροφόρηση με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσει ανασφάλεια στον χρήστη για ένα μέλλον το οποίο θα αυτοεκπληρωθεί αν όλοι αγοράσουμε με μπαταρίες και εμείς θα χρηματοδοτήσουμε τις υποδομές τις οποίες δεν θα χρειαζόμασταν αν δεν τα αγοράζαμε!
Μου τη δίνει που δεν αφήνουν τους μηχανικούς να βρουν τη λύση αλλά θέλουν να την βρουν άσχετοι με αμφίβολα κίνητρα (πoλιτικοί;) κάνοντας τις επιλογές μονόδρομο.
Δεν χρειάζεται όταν βολέψει και το κάνουν κτήμα οι πολλοί να ισχυριστούν οι σημερινοί ζηλωτές ότι το προέβλεψαν γιατί απλά τώρα ΔΕΝ βολεύουν.
Εξαιρετική τοποθέτηση, συμφωνώ 100%!! Ειδικά στο θέμα της αυτοεκπληρούμενης προφητείας.
-
Ο ενεργειακός μετασχηματισμός είναι πολύ ακριβή και χρονοβόρος διαδικασία.
-
Πως φαίνεται ότι ο civil ήταν δημοσιογράφος ειδικού τύπου. Ωραία γραφή.
-
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης