'Εμμονή' λέγεται αυτό, αλλά σκέψου κάτι... χρόνια ολόκληρα σπαταλάμε σε αυτό το φόρουμ, ατέλειωτες ανθρωποώρες... οπότε μπορούμε να υπερασπιζόμαστε την ουσία έναντι σε σοφιστείες 'επ' άπειρον', μην νομίζεις πως απλά επαναλαμβάνοντας συνεχώς ένα 'μούφα' ορισμό θα κουραστούν οι άλλοι και θα τον αποδεχτούν ως ορθό.
Το mild hybrid που πωλείται στα Suzuki και τα περισσότερα άλλα αυτοκίνητα σήμερα, είναι ένα καλοδεχούμενο τέχνασμα για να μένουν κάτω απ' τα αυθαιρέτως ορισθέντα όρια γραμμαρίων εκπομπών του κινητήρα (σημαντικό καθώς αθροίζονται για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα λίγα γραμμάρια επί τον αριθμό των πωληθέντων αυτοκινήτων, έτσι κι αλλιώς το κόστος του το επιβαρυνόμαστε οι αγοραστές και είναι μικρότερο απ' τα πρόστιμα που θα πληρώναμε για λογιαριασμό του κατασκευαστή, βλέπε Ford...). Καθώς βελτιώνεται το M/H, βοηθάει λίγο και την άμβλυνση του τούρμπο λάγκ στους υποκυβισμένους βενζινοκινητήρες, ίσως αυτή να είναι η πιο ουσιαστική εφαρμογή του όσον αφορά εμάς του οδηγούς-καταναλωτές κι αυτό που πληρώνουμε. Στη σημερινή μορφή του, η συνολική οικονομία καυσίμου που προσφέρει σε βάθος χρόνου είναι σχεδόν αμελητέα, αλλά υπαρκτή, περίπου όση η διαφορά που κάνει ένας οδηγός με βαρύ ή ελαφρύ πόδι. Όσο το mild hybrid γίνεται λίγο πιο 'πικάντικο' και μεγαλώνουν οι μπαταρίες και τα βόλτ και η διαθέσιμη ροπή και η διάρκειά της, τόσο πλησιάζει τα κανονικά υβριδικά που βλέπουμε ήδη από ΤΟΥΟΤΑ και ΧΟΝΤΑ και άλλες εταιρείες σιγά σιγά. Όταν τα mild hybrid μεγαλώσουν θα γίνουν full hybrid, μπορεί και PHEV... καλοδεχούμενα όλα τα βοηθήματα, αλλά πρέπει να δίνουμε στο καθένα την πραγματική του αξία.
Το 'δίκιο' που έχει ο Λαπ στην επιμονή, είναι πως αν ΔΕΝ σε ενδιαφέρει το αυτόματο κιβώτιο (κακώς τον 21ο αιώνα) ίσως είναι 'καλύτερα' (για λόγους οικονομίας) σε κάποιες περιπτώσεις να έχεις ένα ελαφρύ ατμοσφαιρικό ψευτό-υβριδικό 'χιλιαράκι' όπως το Swift σε σύγκριση με ένα αρκετά ακριβότερο πλήρως υβριδικό όπως το Yaris (δηλαδή μικρά οχήματα), όπου θυσιάζεται η ευκολία του αυτόματου μέσα στην πόλη, αλλά κερδίζει αρκετά καλύτερες επιδόσεις και αίσθηση για τον οδηγό σε μικτές διαδρομές, όπου τα πλήρως υβριδικά παραμένουν μέχρι και σήμερα σχεδόν απογοητευτικά για πολλούς οδηγούς. Το σφάλμα που βρίσκω εγώ στον συλλογισμό του Λαπ, είναι πως συγκρίνει τα ψευτουβριδικά (ατμοσφαιρικά κιόλας) με τα τουρμποντήζελ, δύο τελείως διαφορετικά φρούτα... ενώ τα φουλ υβριδικά έχουν όντως όλα τα χαρακτηριστικά για να παραγκωνίσουν σιγά σιγά τους μικρούς ντηζελοκινητήρες, ειδικά στις αγορές που δεν είναι φθηνότερο το ντήζελ και για συνήθη επιβατικά Ι.Χ. (δύσκολο πολύ όμως σε εφαρμογές όπως τα pick-up και τα βαρύτερα ή πιο ογκώδη αυτοκίνητα όπως τα μεγάλα SUV).