-
Έκανα και εγώ χθες το ίδιο service (χιλιόμετρα 38.000) σε αντιπροσωπεία της επαρχίας με επιπλέον την αλλαγή στα εμπρός τακάκια. Εργασία και ανταλλακτικά 360 ευρώ. Η διαφορά είναι ότι σε εμένα έβαλαν τα castrol με ιξώδες 0W-30, έχω το 1.5 tdci.
-
Καλή τιμή για εξουσιοδοτημένο...
-
Έκανα και εγώ χθες το ίδιο service (χιλιόμετρα 38.000) σε αντιπροσωπεία της επαρχίας με επιπλέον την αλλαγή στα εμπρός τακάκια. Εργασία και ανταλλακτικά 360 ευρώ. Η διαφορά είναι ότι σε εμένα έβαλαν τα castrol με ιξώδες 0W-30, έχω το 1.5 tdci.
και εγώ το 1,5tdci έχω, για κάποιο λόγο η carcenter το χτυπάει 5w30
-
και εγώ το 1,5tdci έχω, για κάποιο λόγο η carcenter το χτυπάει 5w30
Η αλήθεια είναι ότι αυτό κάνουν στην CC. Πρέπει να τους το πείτε και να απαιτήσετε να βάλουν το σωστό 0W-30. Την πρώτη φορά μου κάνανε κι εμένα την κουτσουκέλα, αλλά πλέον τους το λέω.
-
Παιδιά πήρα την απόφαση να προχωρήσω στο remap, έχω το 1.5 tdci και προβληματίζομαι για το ποια είναι η καλύτερη λύση. Έχω καταλήξει στις παρακάτω επιλογές :
-
Bluefin by Superchips με κόστος 416 ευρώ. Υπόσχεται 130 άλογα και 315 nm ροπή. Οι καμπύλες είναι πιο φουσκωμένες παντού από το εργοστασιακό setup με έμφαση στη ροπή στις χαμηλομεσαίες. Από ξένα forum διαβάζω αρκετά θετικά σχόλια, κυρίως για την ροπή και την αξιοπιστία του.
-
Το πρόγραμμα της rica που τοποθετεί και η car center. Όμως αν πάω σε αυτή τη λύση θα επιλέξω το isoftloader που είναι μια συσκευή παρόμοια με το bluefin και φορτώνεις μέσω της obd το remap. Η εταιρεία υπόσχεται 143 άλογα και 335 nm με συνολικό κόστος 685 ευρώ. Το πλεονέκτημα -όπως και στην από πάνω λύση- είναι ότι ανά πάσα στιγμή μπορώ να βάλω και να βγάλω μόνος μου το πρόγραμμα (πχ πριν το service) και δεν δεσμεύομαι να κάνω τα service στην car center. Το μειονέκτημα η αλμυρή τιμή του.
-
Κανονικό remap σε έναν tuner (έχω καταλήξει σε 2 εταιρείες). Εκεί το κόστος είναι γύρω στα 350-400 ευρώ με απόδοση παρόμοια με της rica και με δυναμομέτρηση πριν και μετά. Το κακό είναι ότι αν γίνει κάποιο update στην αντιπροσωπεία θα πρέπει να ανέβω Αθήνα να περαστεί πάλι το πρόγραμμα και επίσης ίσως το ανιχνεύσουν και έχω θέμα με την εγγύηση.
Με ενδιαφέρει πρωτίστως η αξιοπιστία και όχι η απόλυτη απόδοση. Άλλωστε η χρήση είναι καθαρά οικογενειακή και θέλω την παραπάνω δύναμη και ροπή για να βελτιωθεί η ενεργητική ασφάλεια. Προσωπικά σκέφτομαι κυρίως μία εκ των δύο πρώτων λύσεων ακριβώς επειδή θα έχω μόνος μου την ευχέρεια να το βγάλω κατά το δοκούν. Θα ήθελα και την δική σας γνώμη.
-
-
Αν έχεις την 8ετή εγγύηση, νομίζω ότι η Rica είναι σχεδόν μονόδρομος.
-
Πολύ μικρή η διαφορά τιμής για να μην πάρεις Rica, η οποία είναι η καλύτερη λύση.
-
Ποσα bar ανεβαζουν το turbo;;; ποσα εχει απο το εργοστασιο και ποσα το πανε αυτοι;;;
-
Είχα για πάνω από 1 χρόνο το πρόγραμμα της rica περασμένο από car center - αρκετά ικανοποιημένος θα έλεγα. Αν έχεις την 8ετή εγγύηση η λύση αυτή είναι μονόδρομος γιατί θα μπορέσεις σε συνεννόηση με την car center να καλυφθείς σε περίπτωση προβλήματος. Αν δεν σκοπεύεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο πάνω από 2-3 χρόνια επιλέγεις την οικονομικότερη λύση με το όποιο ρίσκο να το αναλαμβάνεις εσύ.
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις παιδιά, φυσικά και το αυτοκίνητο είναι στην 8ετή εγγύηση. Και -λογικά- θα πουληθεί σε 3 (max 4) χρόνια. Το επόμενο θα είναι τριτεκνικό, αν διατηρηθεί το τωρινό καθεστώς με την απαλλαγή στο τέλος ταξινόμησης.
Με αυτά τα δεδομένα δεν ξέρω αν αξίζει να ανέβω στα σχεδόν 700 ευρώ που ζητάει η rica. Ίσως και το bluefin να με καλύπτει (λίγη παραπάνω δύναμη, αρκετά καλύτερη καμπύλη ροπής, θεωρητικά περισσότερο safe). Δεν θα ήθελα να το βάλω στην car center γιατί αφενός θα δεσμευτώ (μένω επαρχία) και αφετέρου διατηρώ επιφυλάξεις κατά πόσο θα με καλύψει σε σοβαρή ζημιά. Προτιμώ να το βάλω μόνος (είτε το rica είτε το bluefin) για να το αφαιρώ κατά το δοκούν. Πριν από κάθε service θα το βγάζω, αν γίνει η στραβή θα κάνω το παγώνι . Αλλά θεωρώ πολύ δύσκολο να προκληθεί κάποια ζημιά από ένα χαλαρό α' στάδιο με την χρήση που κάνω. Το forester turbo που είχα πιο παλιά και με βελτίωση τρίτου σταδίου (turbo, intercooler, full εξάτμιση σχεδόν +100 άλογα και +20 κιλά ροπής από το εργοστασιακό) είχε κάνει απροβλημάτιστα περίπου 70.000 χλμ. Και με επιθετική οδήγηση αρκετά συχνά.
Τέλος πάντων, όταν καταλήξω θα ενημερώσω.
-
Έχω το RICA σε αυτό το μοτέρ, αλλά σε διαφορετική καρότσα (Fiesta). Χωρίς να το έχω μετρήσει, η αίσθηση που μου δίνει δεν είναι ανάλογη της απόδοσης που υπόσχεται η RICA.
Στις μεσαίες το αυτοκίνητο έχει πάρει λίγη ροπή παραπάνω, όμως η μεγάλη διαφορά σε σχέση με πριν είναι ότι απλώνει 400 rpm περίπου ψηλότερα τη δύναμή του. Ενώ πριν ένιωθα την κάμψη ήδη από τις 3600, φαινόμενο που εξελισσόταν σε κρέμασμα στις 3800 περίπου, τώρα το αμάξι τραβάει με όρεξη μέχρι τις 4100-4200 και κρεμάει αμέσως μετά. Αυτό μου αρέσει γιατί ούτως ή άλλως η ροπή χαμηλά ήταν αρκετή από stock για ξεκούραστα σβέλτη οδήγηση ανεξαρτήτως φορτώματος και αριθμού επιβατών για την καρότσα του Fiesta, ενώ φέρνει λίγο πιο 'βενζινιάρικα' (για να το θέσω επιστημονικά ) χαρακτηριστικά απόδοσης όταν κρατάς ας πούμε την 3η πάνω από τα 110 και την 4η πάνω από τα 140.
Σε ένα βαρύτερο σκαρί όμως δεν ξέρω αν είναι αυτό το ζητούμενο...
-
Για ποιο λογο το εργοστασιο δεν μετακινουσε τον κοφτη οπως αυτο το προγραμμα;;;
-
Για ποιο λογο το εργοστασιο δεν μετακινουσε τον κοφτη οπως αυτο το προγραμμα;;;
Δεν τίθεται θέμα κόφτη αλλά (κατά βάση) ρυθμού παροχής καυσίμου.
Οι τσιπάδες μιλάνε (α) για λόγους μάρκετινγκ (π.χ βγάζει η VW έναν κινητήρα με 90ps και λάου λάου τον επανατοποθετεί με 105 και 115ps) και (β) για λόγους διατήρησης της αξιοπιστίας ακόμη και σε όχι βέλτιστες συνθήκες καυσίμου και προγράμματος συντήρησης (άρα σου λένε ότι εάν προσέχεις το καύσιμο και τη συντήρηση, παραμένεις στην υπολογισμένη αξιοπιστία).
-
Χμμμμ
Καλη απαντηση.
Στο β όμως δεν γινεται εμμεση παραδοχη μειωσης της αξιοπιστιας;;;
-
Στο β όμως δεν γινεται εμμεση παραδοχη μειωσης της αξιοπιστιας;;;
Όντως. Όμως αυτό δεν ειναι απαραίτητα κακό εάν π.χ. ως stock ένας κινητήρας είναι σχεδιασμένος για 700.000χμλ, με το tuning πέφτει στα 500.000χλμ και τελικά το αυτοκίνητο σχεδιάζεται (από τον τρέχοντα ιδιοκτήτη του...) να διανύσει 300.000χλμ.
Τώρα το ποιες ειναι πραγματικά αυτές οι δύο καμπύλες αξιοπιστίας-χιλιομέτρων (ή ετών) μην με ρωτάς, κι ενώ σχεδιάζω να τσιπάρω κι εγώ, δεν ήθελα να φτάσω σε σημείο να τις μάθω..
-
χαχαχα
Βρε μια ζωη την εχουμε ...
-
Lap wrote:
Για ποιο λογο το εργοστασιο δεν μετακινουσε τον κοφτη οπως αυτο το προγραμμα;;;
Δεν τίθεται θέμα κόφτη αλλά (κατά βάση) ρυθμού παροχής καυσίμου.
Οι τσιπάδες μιλάνε (α) για λόγους μάρκετινγκ (π.χ βγάζει η VW έναν κινητήρα με 90ps και λάου λάου τον επανατοποθετεί με 105 και 115ps) και (β) για λόγους διατήρησης της αξιοπιστίας ακόμη και σε όχι βέλτιστες συνθήκες καυσίμου και προγράμματος συντήρησης (άρα σου λένε ότι εάν προσέχεις το καύσιμο και τη συντήρηση, παραμένεις στην υπολογισμένη αξιοπιστία).
Υπάρχει και το (γ) όσον αφορά το diesel. Μία κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων για την αποφυγή σκανδάλων, θέλει να λειτουργεί σύννομα το μοτέρ της με τις νόρμες εκπομπών ρύπων σε όλο το φάσμα των στροφών. Για να συνεχίσει να έχει δύναμη ψηλά ένας πετρελαιοκινητήρας ή θα μπουκωθεί με πετρέλαιο (κάπνα και βουλωμένο dpf σε χρόνο dt) ή θα δουλέψει με υψηλότερες θερμοκρασίες στο θάλαμο καύσης άρα περισσότερα NOx. Οπότε στο φάσμα των υψηλών στροφών που θα έβγαινε εκτός, το εργοστασιακό πρόγραμμα κόβει για να παραμείνει καθαρό.
Η RICA λοιπόν (βάσει αίσθησης) δεν πειράζει και πολύ το φάσμα που χρησιμοποιείται καθημερινά και σε κατοικημένες περιοχές (και περνάει από μετρήσεις στα κατά τόπους KTEO) αλλά ελευθερώνει το μοτέρ ψηλά. Επειδή υπάρχει και το dpf αυτή η απελευθέρωση μάλλον σημαίνει συνθήκες υψηλότερης θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης στις υψηλές στροφές (άρα και NOx) για απόδοση ιπποδύναμης, γιατί αν έπαιρναν την άλλη οδό και ξέσκιζαν τα dpf του κοσμάκη, θα τους έπαιρναν με το τουφέκι οι πελάτες τους πανευρωπαϊκά. Αυτό φυσικά έχει σαν αποτέλεσμα να μη βγάζουν το θηρίο ροπής των 35 kg/m που σε 1200 kg μεικτό βάρος με οδηγό θα έδινε την αίσθηση του 'πίσω και σας έφαγα' με 5η και 1800 rpm.
Σε Kuga μάλλον δεν θα το προτιμούσα έτσι όπως τα σκέφτομαι και τα βλέπω γραμμένα μπροστά μου...
ΥΓ. 15 χρόνια τώρα έχω βαρεθεί όταν γίνεται κουβέντα κάπου για πρόγραμμα να πετάει κάποιος δυο αράδες για την αξιοπιστία λες και είναι η υπέρτατη σοφία που δεν έχει σκεφτεί κανείς άλλος μέχρι εκείνη τη στιγμή. LAP δεν πήγαινε σε εσένα γιατί έχεις τον τρόπο σου . Πιο πολύ για να προλάβω τον εκτροχιασμό είναι το σχόλιο.
-
@shumakos Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Θα ήθελα να μου πεις εσύ τι προτείνεις.
Βλέποντας τις καμπύλες ισχύος και ροπής της rica μου κάνει εντύπωση αυτό που λες ότι έχεις σαν αίσθηση. Ότι δηλαδή βλέπεις διαφορά κυρίως ψηλά. Η ροπή με το πρόγραμμα είναι σταθερά πάνω από 26 κιλά από τις 1600 μέχρι τις 4000 στροφές. Και πάνω από 30 κιλά μεταξύ 1700 και 3200 στροφών. Θέλω να πω ότι η ελαστικότητα και οι ρεπρίζ σε αυτές τις στροφές ελέω ροπής πρέπει να είναι σημαντικά βελτιωμένες, πάντα σύμφωνα με αυτά που ισχυρίζεται η εταιρεία. Βρήκα ένα test στο power mag σε βελτιωμένο fiesta mk8 με πρόγραμμα από έλληνα tuner στα 139 άλογα/3760 στροφές με ροπή 32,7/2550 στροφές και παραθέτω σχετικό απόσπασμα :
Με τη γλώσσα των αριθμών, ενδεικτικά οι τιμές στις ρεπρίζ 3ης για το 50-80km/h και το 80-110km/h είναι 3,73sec και 4,79sec αντίστοιχα, χωρίς το remap, ενώ με το remap είναι 2,97sec και 3,87sec αντίστοιχα. Με 4η, η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, όπου για το 80-110km/h και το 100-140km/h οι τιμές –χωρίς- είναι 5,72sec και 9,38sec, ενώ με το πρόγραμμα είναι 4,19sec και 7,0sec!!! Ειδικά με την 4η, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη και όσο ανεβαίνουν οι ταχύτητες και το φορτίο είναι περισσότερο, μεγαλώνει και άλλο. Πλέον η 6η ταχύτητα ανοίγει σαν να είναι η 5η χωρίς το πρόγραμμα.
Θεωρητικά λοιπόν πρέπει και με το πρόγραμμα της rica οι διαφορές να είναι εξίσου αισθητές (μιλάμε για ολόκληρα δευτερόλεπτα!) αφού δίνει και ελαφρώς καλύτερα νούμερα. Πάντως όσο το έχω ψάξει, ο 1.5 tdci φτάνει πράγματι στα 140-145 άλογα και 33 κιλά ροπή με remap. Μόνο μια δυναμέτρηση μπορεί να λύσει κάποιες απορίες αν και το ορθόν θα ήταν να έχει γίνει και δυναμομέτρηση πριν το πρόγραμμα για να δούμε τις πραγματικές διαφορές στις καμπύλες.
Έστειλα πριν λίγο email στην superchips να μου εξηγήσουν για ποιον λόγο για τα χειροκίνητα δίνουν επιπλέον 10 άλογα με 5 κιλά ροπή ενώ για τα αυτόματα (με το powershift) δίνουν 30 άλογα με 8 κιλά ροπή. Η σκέψη μου είναι μήπως το manual δεν αντέχει παραπάνω δύναμη. Εργοστασιακά το αυτόματο βγάζει 3 κιλά επιπλέον ροπή.
-
Εγώ πάντως στο Kuga 1.5 diesel είδα αισθητή διαφορά στις χαμηλές και μεσαίες (τα είχα γράψει αναλυτικά σε προηγούμενα posts). Κι επειδή το Kuga ήταν και είναι πολύ βαρύ ήταν αξιοσημείωτη η αίσθηση πως ξεκολλούσε ευκολότερα από την ακινησία η/και από χαμηλές στροφές ρολλαροντας σε σχέση με το εργοστασιακό set up.Ισως επειδή το fiesta είναι σημαντικά ελαφρύτερο και γρηγορότερο από το εργοστάσιο η διαφορά δεν είναι τόσο αισθητή χαμηλά όσο στο Kuga....
-
Παίζει και αυτό το σενάριο. Ίσως και το μακρύτερο σασμάν του Fiesta αμβλύνει τα πράγματα.
Πάντως με racechrono και bluetooth GPS sensor στα 10hz που εχω πάρει μετρήσεις με 3η στο δικό μου μετά το πρόγραμμα (δε μερίμνησα να το κάνω και στοκ...), το 80-110 το κάνει σε 4' ξερά. Με 4η δεν έχω κάνει τον κόπο να δω. Σε αίσθηση η 4η είναι σβέλτη, άμεση κι ευχάριστη αλλά σαφώς πιο αργή.
Ford Kuga