-
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα,
Γράφω πρώτη φορά, καθώς είμαι πολύ μπερδεμένος όσον αφορά την αγορά νέου SUV.
Πρώτα από όλα το budget μέχρι 23.000, και για μένα πρωταρχικό ρόλο έχει η ασφάλεια και μετά ομορφιά, κατανάλωση κλπ
Ψάχνοντας το πιο ασφαλές SUV στα παραπάνω χρήματα, δεν πηρα απο πουθενα σοβαρη απάντηση, ούτε απο αντιπροσωπειες, πωλητες κλπ. Με 2 μικρά παιδάκια θέλω ασφάλεια και χώρους.
Έχω δει tuscon, sportage, kadjar, karoq, grandland, eclipse cross.
Σας ευχαριστώ, καλοδεχούμενη όποια απάντηση.
-
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα,
Γράφω πρώτη φορά, καθώς είμαι πολύ μπερδεμένος όσον αφορά την αγορά νέου SUV.
Πρώτα από όλα το budget μέχρι 23.000, και για μένα πρωταρχικό ρόλο έχει η ασφάλεια και μετά ομορφιά, κατανάλωση κλπ
Ψάχνοντας το πιο ασφαλές SUV στα παραπάνω χρήματα, δεν πηρα απο πουθενα σοβαρη απάντηση, ούτε απο αντιπροσωπειες, πωλητες κλπ. Με 2 μικρά παιδάκια θέλω ασφάλεια και χώρους.
Έχω δει tuscon, sportage, kadjar, karoq, grandland, eclipse cross.
Σας ευχαριστώ, καλοδεχούμενη όποια απάντηση.
-
Όλα ασφαλή είναι, για αυτό δεν πήρες απάντηση και φυσικά ΔΕΝ θα πάρεις απάντηση από πωλητές.
Επίσης, με τον όρο ασφάλεια εννοούμε πολλά πράγματα (στις 2 μεγάλες κατηγορίες της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας) όπως:
- Προστασία από σύγκρουση (με διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το είδος της σύγκρουσης)
- Προστασία από κακό χειρισμό στο τιμόνι
- Δυνατότητα ασφαλούς προσπέρασης
- Καλό κράτημα ώστε να το ελέγχεις καλύτερα στον δρόμο
- Προστασία από απότομο ελιγμό
- Προστασία σε φρενάρισμα πανικού
κλπ.
Καταλαβαίνεις ότι με τον όρο 'ασφάλεια' μπορούν να οριστούν πάρα πολλές παράμετροι και δεν είναι κάτι μονοσήμαντο.
Εδώ θα δείς τα αποτελέσματα από τα τέστ συγκρούσεων, να δεις πιο είναι το πιο ασφαλές τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/ -
Αγαπητε Fanis75, ευχαριστω για το σχόλιο και το χρόνο σου. Έχεις δίκιο δεν ειναι μονοσημαντη η ασφαλεια, αλλα η ασφαλεια ειναι μια και περιλαμβανει ολα οσα ειπες. Σιγουρα καποιο αυτοκινητο ειναι συνολικα πιο ασφαλες.
Ειμαι συντηρητικος οδηγος, αλλα με οσα βλεπω καθε μερα, πιστευω η προστασια απο συγκρουση ειναι το πιο βασικο.
Τα τεστ συγκρουσεων ειναι καλα, αλλα κατι δεν κολλαει οταν το clio ειναι πανω απο το rav4 στην προστασια παιδιων. Ευχαριστω και παλι.
-
Τα τεστ συγκρουσεων ειναι καλα, αλλα κατι δεν κολλαει οταν το clio ειναι πανω απο το rav4 στην προστασια παιδιων. Ευχαριστω και παλι.
Mε μια απλή ανάγνωση, δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα, πρέπει να δεις την ανάλυση (έχει πολύ διάβασμα!!). Στο παράδειγμά σου λοιπόν, παρατηρώ τα εξής:
-
Η διαφορά μεταξύ των 2 στην βαθμολογία είναι τόσο οριακή που είναι ουσιαστικά ανύπακρτη.
-
Το Clio έχει υψηλότερη βαθμολογία όχι λόγω προστασίας΄στην σύγκρουση, αλλά λόγω Safety Fetaures που έχει πιο πολλά (βασικά έχει και i-Size εκτός από Isofx).
-
Στην προστασία από σύγκρουση (Crash Test) το RAV4 είναι οριακά καλύτερο (αμελητέα διαφορά βέβαια).
Τέλος μην σου κάνει εντύπωση που τα 2 αυτοκίνητα είναι τόσο κοντά, γιατί α) πλέον τα σύγχρονα μικρά αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά ασφαλή και β) η Renault παραδοσιακά δίνει τεράστια σημασία στην παθητική ασφάλεια (η Toyota είχε 'θεματάκια' σχεδον πάντα).
-
-
giannis2 καλησπέρα κι από μένα. Είμαι κι εγώ και στην ίδια φάση με εσένα με το ίδιο budget και ένα από τα κύρια κριτήρια επιλογής αυτοκινήτου, την ασφάλεια. Βέβαια δεν είμαι απόλυτος ως προς το SUV, άλλα προς τα εκεί γέρνω. Από όσα έχω δει μέχρι τώρα, το όριο χρημάτων που έχεις θέσει σου δίνει τις εξής επιλογές για SUV. Ή θα πάρεις ένα φτωχό από άποψη συστημάτων ασφαλείας SUV της κατηγορίας που αναφέρεις κι εσύ (karoq, sportage κλπ) ή θα πάρεις ένα με μικρότερους χώρους B-SUV στυλ T-ROC ή kamiq, αλλά με πρόσθετα συστήματα όπως lane assist, front assist με emergency braking κλπ.
Για τα test euro NCAP νομίζω όλα παίζουν πάνω κάτω εκεί κοντά. Αυτό που τα διαφοροποιεί για μένα είναι αυτός ο εξοπλισμός και η τεχνολογία που έχουν κάποια πακέτα. Ειδικά για το lane assist που δοκίμασα ακόμα και σε επαρχιακό δρόμο, διαπίστωσα πως κάνει δουλειά. Το θεωρώ απαραίτητο στο μελλοντικό μου αυτοκίνητο, ακόμα κι αν κάποιες φορές είναι ενοχλητικό. Θα με είχε γλιτώσει από πολλά προβλήματα αν το είχα πριν 5 χρόνια που είχα ένα ατύχημα στην εθνική οδό.
Για το karoq για παράδειγμα, στην έκδοση ambition με τον 1.6 tdi diesel βγαίνεi 22 και κάτι χιλιάρικα κι έτσι και πας να βάλεις lane assist στο πακέτο πάει 2000 πάνω λόγω αλλαγής κλίμακας. Στο kamiq αντίθετα ακόμα και στη βασική έκδοση με 16000 τα έχεις όλα αυτά και έχεις περιθώριο οικονομικά να προσθέσεις και μερικά ακόμα στοιχεία ασφαλείας, όπως side assist, driver allert κλπ.
Τώρα για τους χώρους, δεν ξέρω αν σε καλύπτουν 400-450 λίτρα πορτμπαγκάζ, πάντως μου φαίνεται περίεργο που μέχρι πριν 5 χρόνια χωρούσε όλη η οικογένεια σε ένα golf και τώρα θέλουμε αγροτικό
-
Στο ίδιο σκεπτικό του αρχικού ερωτήματος και με σημαντικό κριτήριο και τους χώρους, κατέληξα και πήρα το καλοκαίρι το Karoq 1.0 βενζίνη.
-
Σύμφωνα με το euroncap σύγκριση γίνεται μόνο μεταξυ μοντέλων ίδιας κατηγορίας και ίδιων προδιαγραφών (πχ 2018 και 2019, διαφερει με 2017 και 2016 κλπ)
-
Η τοποθέτηση του Fanis75 πραγματικά είναι η πιο ολοκληρωμένη.
Σήμερα σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα έχουν ισάξια παθητική ασφάλεια, είναι σωστά στημένα και έχουν καλά έως πολύ καλά φρένα, ειδικά στην C-SUV κατηγορία. Εκεί που πραγματικά υπάρχει σήμερα διαφορά είναι στα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας αλλά και στη δύναμη του κινητήρα (για γρήγορη - ασφαλή προσπέραση).
Σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας must θεωρώ το αυτόματο φρένο (εμένα με έχει βοηθήσει 2 φορές τουλάχιστον), η προειδοποίηση λωρίδας ίσως είναι ενοχλητική μερικές φορές αλλά σε συνδυασμό με την ενεργή υποβοήθηση σε δρόμο με καλή διαγράμμιση νομίζω ότι βοηθάει αρκετά. Must επίσης θεωρώ την ανίχνευση οχήματος σε τυφλό σημείο και το κορυφαίο όλων (κατά τη δική μου γνώμη) είναι το ACC (το pACC ακόμα καλύτερα) όπου στην Εθνική και να 'ξεχαστείς' σε κρατάει πάντα σε μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν πας με 120-130 ακόμα και 1 δευτερόλεπτο πιο άμεσης αντίδρασης μπορεί να σε σώσει.
Προσοχή όμως καθώς όλα τα συστήματα είναι βοηθητικά. Η εγρήγορση και η προσοχή του οδηγού είναι υπεραπαραίτητα ακόμα και να έχεις το Volvo XC90 που λέει ο λόγος!
ΥΓ: Το Karoq 1.0 μπορείς να το χτίσεις με αρκετά συστήματα ασφαλείας χωρίς να περάσεις τα 22.000. Η δύναμή του κινητήρα είναι επαρκής και για ασφαλείς προσπεράσεις καθώς έχει 20 κιλά ροπής. Με τα 25 κιλά του 1.5 ή του 1.6 θα είσαι ακόμα καλύτερα αλλά δεν θα έχεις κανένα σύστημα ασφάλειας πλην του αυτόματου φρένου.
-
'Σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας must θεωρώ το αυτόματο φρένο (εμένα με έχει βοηθήσει 2 φορές τουλάχιστον), η προειδοποίηση λωρίδας ίσως είναι ενοχλητική μερικές φορές αλλά σε συνδυασμό με την ενεργή υποβοήθηση σε δρόμο με καλή διαγράμμιση νομίζω ότι βοηθάει αρκετά. Must επίσης θεωρώ την ανίχνευση οχήματος σε τυφλό σημείο και το κορυφαίο όλων (κατά τη δική μου γνώμη) είναι το ACC (το pACC ακόμα καλύτερα) όπου στην Εθνική και να 'ξεχαστείς' σε κρατάει πάντα σε μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν πας με 120-130 ακόμα και 1 δευτερόλεπτο πιο άμεσης αντίδρασης μπορεί να σε σώσει.
Προσοχή όμως καθώς όλα τα συστήματα είναι βοηθητικά. Η εγρήγορση και η προσοχή του οδηγού είναι υπεραπαραίτητα ακόμα και να έχεις το Volvo XC90 που λέει ο λόγος!'
Αυτο που λες φιλε δεν γινεται ,οταν ο εγκεφαλος σου θεωρησει οτι ορισμενα πραγματα γινονται 'μονα τους' και δεν χρειαζεται να τα λαβει υποψιν ,αυτοματα θα ασχοληθει με κατι αλλο.
Ειναι τοσο σιγουρο οσο η βαρυτητα.
Οσοι εχετε ανιχνευση νεκρου σημειου ,ελεγχετε τον καθρεφτη οσο συχνα το κανατε πριν?
Εγω δινω σημασια στα πραγματα που θα με κρατησουν ξεκουραστο (για να εχω καλυτερες αντιδρασεις) οπως ειναι το cruise control και στην δυνατοτητα του αυτοκινητου να εχει σωστες αντιδρασεις αν γινει καμια στραβη μηπως και την γλυτωσω.Καλυτερα λοιπον ενα αυτοκινητο στημενο σωστα παρα 10 συστηματα ασφαλειας που σε κανουν φυτο πισω απο το τιμονι.
Τα υπολοιπα ειναι zero sum game. -
Σε όσα γράφετε να παρατηρήσω τα εξής:
Είναι εσφαλμένη η άποψη ότι ένα αυτοκίνητο πιο ογκώδες, είναι αναγκαστικά και πιο ασφαλές. Επίσης τα 'μικρά' έχουν πλέον μεγαλώσει τόσο πολύ, που έχοντας λύσει παλιά προβλήματα όπως π.χ. οι πολύ μικρές αποστάσεις του σώματος από τα κολωνάκια, δεν υστερούν σε παθητική ασφάλεια, κι όταν είναι 'τελευταίο μοντέλο' σίγουρα ενσωματώνουν και ακόμη πιο εξελιγμένη σχεδίαση (άλλο μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε πριν 10-15 χρόνια με τη διαθέσιμη τότε τεχνολογία και έχει υποστεί διαφορά face lift, κι άλλο μια πλατφόρμα που σχεδιάστηκε πριν 10-15 μήνες).
Τα αυτόματα συστήματα, μπορούν να είναι 'πρόβλημα' όπως γράφτηκε, αν ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση ενός οδηγού να ασχολείται πιο πολύ με την οθόνη αφής, ή το κινητό του, ή να είναι λιγότερο συντηρητικός στην κίνηση...
Στα χρήματα πάντως που κοιτάμε, το Κάροκ φαίνεται να είναι απ' τα πιο ολοκληρωμένα, ενώ και τα καινούρια που έρχονται, όπως Puma θα πρέπει να είναι υποψήφια. Πιστεύω πως σχεδόν 'δεν γίνεται' να είναι πιο ασφαλές ένα αυτοκίνητο προηγούμενης γενιάς, από ένα που μόλις βγήκε απ' το εργοστάσιο.
-
Όπως ανέφερε φίλος παραπάνω, θα κοιτούσα σίγουρα το Kamiq για τους εξής λόγους:
-
Έχει εξαιρετικούς χώρους για την κατηγορία του, οι οποίοι πιστεύω πως καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας.
-
Τα πήγε εξαιρετικά στις δοκιμές EuroNCAP
-
Λόγω μικρότερης κατηγορίας σε σχέση με το Karoq, μπορείς να επιλέξεις είτε επιπλέον εξοπλισμό ασφαλείας στα ίδια λεφτά ή να επιλέξεις μια πιο δυνατή έκδοση, ώστε να έχεις καλύτερη ενεργητική ασφάλεια (π.χ. αντί για το Karoq 1.0 να επιλέξεις το Kamiq 1.5).
-
Αν δεν κάνω λάθος, έχει φώτα LED από την βασική έκδοση, κάτι που το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό! Προχθές πρόσεξα το πρώτο Kamiq στον δρόμο, γιατί είδα να έρχεται από πίσω μου στην Ε.Ο. ένα αυτοκίνητο με πολύ ωραία και δυνατά φώτα και μόλις με προσπέρασε πρόσεξα ότι ήταν το Kamiq.
-
-
Να σημειωσω πως στα crash tests τα αυτοκινητα πεφτουν σε μεταλικους τοιχους. Δηλαδη διαχειριζονται τη δικη τους μαζα. Ενα rav4 με ενα clio εχουν διαφορετικη μαζα.
Συνεπως η ζωνες παραμορφωσης του clio επαρκουν για να διαχειριστουν μαζες της κατηγοριας του. Αντιστοιχα και το rav 4.
Οποτε ενα 3στερο suv των 1600 κιλων μπορει να ισοπεδωσει ενα 5στερο clio των 1000 κιλων.
Στην πραξη ομως ακομα και αυτες οι περιπτωσεις εχουν μελετηθει οποτε ενα 5 αστερο αυτοκινητο απο την στιγμη που δεχθει στα σωστα σημεια χτυπηματα μπορει να αντεπεξελθει αρκετα καλα.
Το σημαντικο ομως ειναι το που θα ειναι τα σωστα σημεια. Για τον λογο αυτο ενα suv προσφερει ασφαλεια... διοτι οι ζωνες παραμορφωσης του θα ειναι υψηλοτερα απο ενα απλο αυτοκινητο και στο ιδιο επιπεδο με τα υπολοιπα suv που κυκλοφορουν.
Οποτε ο λογος να παρεις suv για ασφαλεια ειναι ξεκαθαρα διοτι κυκλοφορουν και αλλα suv και οχι διοτι καποια ειναι 3 στερα ή 5στερα.
Στα αλλα αυτα που ειπε ο Φανης....το καλυψε το θεμα απολυτα.
-
Το σημαντικο ομως ειναι το που θα ειναι τα σωστα σημεια. Για τον λογο αυτο ενα suv προσφερει ασφαλεια... διοτι οι ζωνες παραμορφωσης του θα ειναι υψηλοτερα απο ενα απλο αυτοκινητο και στο ιδιο επιπεδο με τα υπολοιπα suv που κυκλοφορουν.
Οποτε ο λογος να παρεις suv για ασφαλεια ειναι ξεκαθαρα διοτι κυκλοφορουν και αλλα suv και οχι διοτι καποια ειναι 3 στερα ή 5στερα.
Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη αλήθεια.
-
Οποτε ο λογος να παρεις suv για ασφαλεια ειναι ξεκαθαρα διοτι κυκλοφορουν και αλλα suv και οχι διοτι καποια ειναι 3 στερα ή 5στερα.
Δε νομίζω πως αυτός είναι λόγος επιλογής ασφαλούς αυτοκινήτου. Συμφωνώ στο ότι σε μια σφοδρή σύγκρουση ενός κόντιακ με ένα κλιό για παράδειγμα, τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα για το δεύτερο, ας μην ξεχνάμε όμως πως σχεδόν όλα τα SUVοειδή οχήματα έχουν διαφορετικό κέντρο βάρους και είναι πολύ πιο εύκολο να τουμπάρουν σε μια κακιά στιγμή. Επίσης σε αυτήν την κακιά στιγμή (αν προσπαθήσεις να αποφύγεις ένα εμπόδιο με μεγάλη ταχύτητα για παράδειγμα) ένα μικρό ή ένα hatchback θα συμπεριφερθεί καλύτερα από ένα SUV. Γενικά τέτοια αυτοκίνητα (SUV) σου δίνουν την αίσθηση της στιβαρότητας και της ασφάλειας, άλλα τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
-
Δεν είναι ακριβές αυτό που λες για τα SUV, στο θέμα ότι τα ισοπεδώνεις όλα βάσει κατηγορίας.
Στο τεστ ελιγμού αποφυγής υπάρχουν SUV που ρίχνουν στα αυτιά, σε χαμηλότερα αυτοκίνητα και μάλιστα δημοφιλή!
Και σίγουρα αυτή είναι μια συζήτηση πάνω στην ενεργητική ασφάλεια, αλλά αν μελετήσουμε και την παθητική, που έτσι κι αλλιώς δεν μπορείς να κάνεις κάτι όντας στον κυκλώνα του ατυχήματος, ισχύουν όλα τα παραπάνω που ειπώθηκαν!
-
Καλημερα σε ολους,
Ειμαι πολυ κοντα στην αγορα του taracco και θα ηθελα τις σημαντικες αποψεις σας σχετικα.
Βγαινει σε προσφορα στα 24.000€ κι εχει ολα τα συστηματα ασφαλειας και φυσικα χωρους. Οντας με 2 μικρα παιδια, σημασια για μενα εχουν η ασφαλεια και οι χωροι. Μενω επαρχια και το παρκαρισμα δεν ειναι προβλημα.
Οποιαδηποτε αλλη προταση μεχρι 25.000 με γνωμονα τα παραπανω καλοδεχουμενη, καθως δεν εχω κολλημα με καμια μαρκα, αλλα ψαχνω αγωνιωδως ενα πολυ ασφαλες αυτοκινητο και σαν σκαρι (αν υπαρχει τετοια διαφοροποιηση) και σαν επιπροσθετα συστηματα.
Σας ευχαριστω πολυ.
-
Σε αυτά τα χρήματα δεν νομίζω να υπάρχει άλλο αυτοκίνητο με τόσους χώρους.
Όσο για το θέμα ασφάλειας, όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι σε πολύ καλό επίπεδο.
Μοναδική μου συμβουλή είναι να ψάχνεις να βρεις τα αποτελέσματα των elk tests (αποφυγή ταράνδου) καθώς είναι ο μόνος τρόπος να δεί κάποιος τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος. Μια κακορυθμισμενη ανάρτηση θα βγάλει άσχημες'επιδόσεις'
-
Μοναδική μου συμβουλή είναι να ψάχνεις να βρεις τα αποτελέσματα των elk tests (αποφυγή ταράνδου) καθώς είναι ο μόνος τρόπος να δεί κάποιος τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος. Μια κακορυθμισμενη ανάρτηση θα βγάλει άσχημες'επιδόσεις'
Το elk test έχει ελάχιστα να κάνει με την ρύθμιση της ανάρτησης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία φαίνονται καλύτερα στο σλάλομ και στις μέγιστες ταχύτητες στις κορυφές των στροφών. Αυτό που δείχνει κυρίως είναι η παρέμβαση του ESP.
-
To μονο αλλο που μπορω να σκεφτω σε αυτες τις διαστασεις και με αυτα τα χρηματα ειναι το ομοσταυλο Kodiaq
Αγορά ασφαλούς SUV