-
Ο Τσίπρας έχει παρελθόν και έχει κριθεί από το λαό σε εκλογές. Το μέγιστο που μπορεί να φτάσει και με μεγάλη δυσκολία είναι 20%, δεν μπορεί να απειλήσει τη ΝΔ.
Παρ' όλα αυτά θεωρώ ότι η ΝΔ δεν θα πάρει αυτοδυναμία, γιατί υπάρχει δυσαρέσκεια στον κόσμο για τα οικονομικά. Οπότε το θέμα είναι αν θα πάρει το bonus εδρών για να προσπαθήσει να φτιάξει κυβέρνηση.
Αλλιώς θα προσπαθήσουν να συνεργαστούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης για να φτιάξουν κυβέρνηση. Ακόμα κι αν τα καταφέρουν όμως, είναι λίγοι και σε ποσότητα και σε ποιότητα, οπότε λίγα θα είναι και τα ψωμιά τους. Θα καταρρεύσουν σύντομα.
Και φυσικά θα ξαναβγεί η ΝΔ με νέο αρχηγό, πιθανόν το Δένδια.
-
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Ο Τσίπρας έχει παρελθόν και έχει κριθεί από το λαό σε εκλογές. Το μέγιστο που μπορεί να φτάσει και με μεγάλη δυσκολία είναι 20%, δεν μπορεί να απειλήσει τη ΝΔ.
αν φτάσει ο Τσίπρας στο 20%, κλάφτα χαράλαμπε... ο Τσίπρας μπορεί να μην απειλεί την ΝΔ, αλλά τα νέα κόμματα, οπως Σαμαράς, Κασιδιάρης (αν κατέβει), Καρυστιανού, θα κόψουν απο την ΝΔ που έχιε ανάγκη και την τελευταία ψήφο για να μην πέσει κάτω απο το 25%. Τόσο καιρό ομως λέτε οτι έχετε διψήφια διαφορά, τώρα αν είσαστε στο 5% διαφορά....
Παρ' όλα αυτά θεωρώ ότι η ΝΔ δεν θα πάρει αυτοδυναμία, γιατί υπάρχει δυσαρέσκεια στον κόσμο για τα οικονομικά. Οπότε το θέμα είναι αν θα πάρει το bonus εδρών για να προσπαθήσει να φτιάξει κυβέρνηση.
χωρίς το bonus, ο Κυριάκος τελειωμένος. Ο κόσμος ειναι φυσιολογικό να εχει θέμα με τα οικονομικά, πας να αγοράσεις ένα σπίτι 25 χρονών σε μια μεσοαστική περιοχή και σου λένε πάνω απο 2500 το τετραγωνικό....
Και φυσικά θα ξαναβγεί η ΝΔ με νέο αρχηγό, πιθανόν το Δένδια.
ναι χωρίς το μπόνους εχεις υπολογίσει τις έδρες...μην τις υπολογίσεις καλύτερα, θα πέσει κλάμα
-
«Στηρίζουμε τη Chevron, αλλά δεν μπορούμε να λέμε ότι η αποχώρηση της Exxon Molbil είναι ένα τυχαίο γεγονός και τι σπουδαία που είναι η κυβέρνηση, όταν ο ίδιος ο κ. Μητοτάκης έλεγε πριν από 3 χρόνια στον ΟΗΕ, ότι δεν θέλει να ασχοληθεί με το φυσικό άεριο γιατί είναι καύσιμο του παρελθόντος και θέλει να μπει στον 21ο αιώνα. Εγώ θα τους έλεγα, ξυπνήστε», υπογραμμίζει ο κ. Μανιάτης.
-
Αν ο Τσίπρας καταφέρει και σπρώξει το ΠΑΣΟΚ στο 7-8% (μπαρμπάδες που "με το ΠΑΣΟΚ φάγαμε ψωμί", τρέχοντες συνταξιούχοι) έχει μεγάλη πιθανότητα να καβατζάρει το 25% και να το κάνει ντέρμπυ.
Σχετικά με την ψέκα που κυκλοφορεί σχετικά με το ρεύμα που εξάγουμε και επανεισάγουμε από Βουλγαρία απορώ, έχει δει κανείς στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ; Μέσα στο 26 έχουμε εξάγει κάπου 460 εκ ευρώ ρεύμα στις γειτονικές χώρες και έχουμε εισάγει κάπου 120 εκ.
Προφανώς και μας λείπει η αποθήκευση, θέλει χρήμα και επενδύσεις. Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ...).
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ...).
Θα γιιιιιιινει και αυτό , θα τα σιαξει δηλαδή ο Μητσοτάκης...
Μέχρι τότε όμως θα έχουμε πληρώσει 10 πλασια το ρεύμα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους και δεν μου εγγυάται κάνεις πως με τις μπαταρίες θα πέσει η τιμή του.
PS:
Έχω ρε παιδιά εδώ και μήνες ένα πρώην γραφείο που το χρησιμοποιώ για αρχείο μόνο και δεν έχω κλείσει την παροχή ρεύματος και κάθε μήνα μου έρχεται λογαριασμός από την Metlen 60-80 ευρώ με μηδενική κατανάλωση, πως στο κουλη γίνεται αυτό;;;; -
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Προφανώς και μας λείπει η αποθήκευση, θέλει χρήμα και επενδύσεις. Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ..
Το γεγονός πως ξεκινάνε όμως τις μεγάλες αυτές επενδύσεις ΔΕΗ και Μετλεν πρώτα στο εξωτερικό δεν σε προβληματίζει;
Τι περιμένουν εδώ , να πέσει καμία γενναία επιδότηση, επιχορήγηση από το κράτος δηλαδή;
-
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Ποιόν έλεγαν ψεκασμένο οι δεξιοί τις προάλλες εδώ μέσα για μπαταρίες στην Βουλγαρία;
Ελληνικα συμφέροντα είναι μάλιστα αυτοί που έχουν την σατανική αυτή ιδέα, εκατό φορές χειρότερα δηλαδή!
Μέχρι και τα εγγόνια σας θα μάθουν ποιος είναι ο Φωτόπουλος και θα κλαίνε!!!

Δεν περίμενα να επιβεβαιωθώ τόσο γρήγορα όταν έγραφα ότι δε θα πέσω από τα σύννεφα αν πίσω από αυτές τις αγοραπωλησίες κρύβονται ελληνικά συμφέροντα. Ούτε μάντης να ήμουνα..
Καλά που πουλήσαμε τη ΔΕΗ και μπορεί να κάνει άνετα επενδύσεις στη Βουλγαρία..
-
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Προφανώς και μας λείπει η αποθήκευση, θέλει χρήμα και επενδύσεις. Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ..
Το γεγονός πως ξεκινάνε όμως τις μεγάλες αυτές επενδύσεις ΔΕΗ και Μετλεν πρώτα στο εξωτερικό δεν σε προβληματίζει;
Τι περιμένουν εδώ , να πέσει καμία γενναία επιδότηση, επιχορήγηση από το κράτος δηλαδή;
-
Είστε λίγο κουραστικοί οι αριστεροί, κεντροαριστεροί κλπ, γιατί έχετε μια φυσική κλίση προς το λαικισμό και τις υπεραπλουστεύσεις και επακόλουθα περιορισμένο εύρος σκέψης.
Δεν φταίτε εσείς βέβαια, έτσι σας έμαθαν αυτοί που σας εκπαίδευσαν, αλλιώς δεν θα τους ψηφίζατε και δεν θα υπήρχαν τώρα. Μπράβο τους!Η Ελλάδα έχει πολύ ήλιο και άρα μεγάλη παραγωγή ρεύματος από φωτοβολταικά κλπ τις εποχές και τις ώρες της ημέρας που υπάρχει πολύς ήλιος. Και άρα τεχνική ανάγκη για αποθήκευση ρεύματος και χρήση του άλλες ώρες που δεν υπάρχει ήλιος. Η αγορά όμως επενδύει εκεί που μπορεί να βγάλει λεφτά, όχι εκεί που υπάρχει τεχνική ανάγκη.
Ρωτήστε λοιπόν τα κόμματα που ψηφίζετε, να σας πουν γιατί κατά τη γνώμη τους η ΔΕΗ και η ΜΕΤΛΕΝ δεν κάνουν το έργο αποθήκευσης ενέργειας στο Ελλαδισταν αλλά σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία. Τι πάει στραβά στη χώρα μας και δεν γίνονται επενδύσεις. Και τι σκοπεύουν να κάνουν οι σωτήρες που ψηφίζετε για ν' αλλάξει αυτό.
-
Kαι γιατί να ρωτήσουν τα κόμματα και δεν ρωτούν κατευθείαν τα άτομα που αναφέρονται στο άρθρο; Και να ρωτήσεις τον αρμόδιο υπουργό αυτός θα σου πει έλα λεπτό να ρωτήσω τον Ευάγγελο και θα σου πω.
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Σχετικά με την ψέκα που κυκλοφορεί σχετικά με το ρεύμα που εξάγουμε και επανεισάγουμε από Βουλγαρία απορώ, έχει δει κανείς στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ; Μέσα στο 26 έχουμε εξάγει κάπου 460 εκ ευρώ ρεύμα στις γειτονικές χώρες και έχουμε εισάγει κάπου 120 εκ.
ψέκα και αυτό, κάθε κριτική στη ΝΔ ειναι ψέκα...το καταλάβαμε. τα νούμερα που περιγράφεις αποδεικνύουν κάτι?
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Είστε λίγο κουραστικοί οι αριστεροί, κεντροαριστεροί κλπ, γιατί έχετε μια φυσική κλίση προς το λαικισμό και τις υπεραπλουστεύσεις και επακόλουθα περιορισμένο εύρος σκέψης.
και εσύ είσαι κουραστικός που συνεχίζεις να υποστηρίζεις μια παράταξη που δεν τραβάει.
Δεν φταίτε εσείς βέβαια, έτσι σας έμαθαν αυτοί που σας εκπαίδευσαν, αλλιώς δεν θα τους ψηφίζατε και δεν θα υπήρχαν τώρα. Μπράβο τους!
εμείς δεν τρώμε απο το κόμμα, οποτε δεν είχαμε την προνομιακή εκπαίδευση που έχεις εσύ.
Ρωτήστε λοιπόν τα κόμματα που ψηφίζετε, να σας πουν γιατί κατά τη γνώμη τους η ΔΕΗ και η ΜΕΤΛΕΝ δεν κάνουν το έργο αποθήκευσης ενέργειας στο Ελλαδισταν αλλά σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία. Τι πάει στραβά στη χώρα μας και δεν γίνονται επενδύσεις. Και τι σκοπεύουν να κάνουν οι σωτήρες που ψηφίζετε για ν' αλλάξει αυτό.
επειδή εχω φ/β πάρκο, να σου πω οτι έχεις μαύρα μεσάνυχτα!!! τα έργα αποθήκευσης δεν τα θέλει πρώτα η ΔΕΗ και οι λόγοι ειναι πολύ συγκεκριμένοι. και να σου πω κ ένα έξτρα, για να μαθαίνεις, γιατί δυστυχώς, δεν ξέρεις. Εχω ηλεκτρικό αμάξι, με ανεξάρτητη παροχή, η οποία ειανι τηλεμετρούμενη κανονικά. Παίρνω την δεη για να με περάσει στο δυναμικό πορτοκαλί τιμολόγιο, που βγήκε η κυβέρνηση και έλεγε οτι ειναι 18% πιο φθηνό, και ξέρεις τι μου λένε??? το προιόν δεν ειναι διαθέσιμο!!! ενώ το έχουν στο site τους . επειδή δεν τους συμφέρει το συγκεκριμένο, καθώς έχει μικρά περιθώρια κέρδους, προσπαθούν να πετάξουν τους πελάτες αλλού. Αυτά τα δήθεν που ξέρετε, η αδικημένη δεη , μετλέν κτλ, να τα πείτε αλλού!!!
-
Πριν από δυο μέρες είχα γράψει:
Απίστευτο αυτό που συμβαίνει με το ρεύμα. Πουλάμε με μηδέν ευρώ στα Σκόπια και στη Βουλγαρία το μεσημέρι, το αποθηκεύουν σε μπαταρίες και μας το πουλάνε το βράδυ πανάκριβα..
Δε θα πέσω από τα σύννεφα αν τις επενδύσεις στις γειτονικές χώρες τις έχουν κάνει κάποιοι κολλητοί του καθεστώτος.Η απάντηση που είχα πάρει ήταν:
Σοβαρά τώρα; Πιστεύετε ότι η Βουλγαρία παίρνει φτηνά το ρεύμα από την Ελλάδα την ημέρα, το αποθηκεύει σε μπαταρίες και μας το πουλάει πίσω το βράδυ;
Εντάξει, πρέπει να είναι από τα πιο γελοία πράγματα που έχω ακούσει τα τελευταία χρόνια.Δεν κρατάω κακία. Απλοί άνθρωποι είμαστε όλοι μας και προσπαθούμε να υποστηρίξουμε αυτό που θεωρούμε σωστό.
Οι επαγγελματίες ξέρουν, σιωπούν.
Κι αν τυχόν και απαντήσουν θα θυμηθούμε την παροιμία:
Τι κάνεις, Γιάννη;
Κουκιά σπέρνω..Αν κανείς δεν τη γνωρίζει, να τι μας λέει η ΑΙ:
Καιρός για... κουκιά λοιπόν!
Αφού σπέρνεις, εγώ είμαι εδώ έτοιμος να βοηθήσω με το «πότισμα»—είτε αυτό σημαίνει να οργανώσουμε καμιά νέα διαδρομή, είτε να λύσουμε απορίες για specs, είτε απλά να βρούμε την κατάλληλη ελληνική λέξη για ό,τι ψάχνεις.
Τι σκαρώνεις σήμερα; -
Αφού είσαι τόσο σίγουρος, αυτό που έβαλα παραπάνω για το ενεργειακό ισοζύγιο εισαγωγών εξαγωγών το είδες; Και αν ναι πως εξηγείς ότι οι εξαγωγές μας είναι τριπλάσιες των εισαγωγών παρόλο που «εξάγουμε τσάμπα και εισάγουμε πανάκριβα» από τους αετονύχηδες γείτονες:
-
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Και αν ναι πως εξηγείς ότι οι εξαγωγές μας είναι τριπλάσιες των εισαγωγών παρόλο που «εξάγουμε τσάμπα και εισάγουμε πανάκριβα» από τους αετονύχηδες γείτονες:
δεν αποδεικνύει κάτι αυτό που λες, κάποιο ρεύμα δεν χρησιμοποιείται για αποθήκευση, και καταναλώνεται απευθείας. για να βγάλεις αυτό το συμπέρασμα που αναφέρεις, καλύτερα να δεις προς βουλγαρία συγκεκριμένα, πόσες kwh πουλάμε κάθε μέρα, σε τι τιμή, και πόσες αγοράζουμε το βράδυ, και πάλι σε τι τιμή. το πρωί /μεσημέρι σε ώρες με ηλιοφάνεια η kwh εχει πολυ χαμηλή τιμή λόγω ΑΠΕ, και το βράδυ αντίστοιχα ειανι πολύ ακριβή λόγω του αερίου
-
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Ρωτήστε λοιπόν τα κόμματα που ψηφίζετε, να σας πουν γιατί κατά τη γνώμη τους η ΔΕΗ και η ΜΕΤΛΕΝ δεν κάνουν το έργο αποθήκευσης ενέργειας στο Ελλαδισταν αλλά σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία.
δεν ρωτάμε τα υποψηφια κόμμματα, να ρωτήσουμε την ΝΔ ομως...ως συνήθως αδιάβαστος.
Στο συρτάρι του ΥΠΕΝ ξέμεινε η Υπουργική Απόφαση για το net-billing. Η Κυβέρνηση σας, καθυστερεί να εκδόση 2 ολόκληρα χρόνια την απόφαση για το Net billing!!!! και μετά ψάχνεις γιατί δεν γίνονται επενδύσεις...γιατί δεν τις θέλετε, για αυτό, γιατί δεν βγάζετε αποφάσεις, γιατί θέλετε να μαδάτε τον κόσμο και ότι σύγχρονο μειώνει κόστη για νοικοκυριά και επιχειρήσεις το βάζετε στο συρτάρι!!! Για αυτο ακριβώς!!! -
@bekiaris said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
χωρίς το bonus, ο Κυριάκος τελειωμένος. Ο κόσμος ειναι φυσιολογικό να εχει θέμα με τα οικονομικά, πας να αγοράσεις ένα σπίτι 25 χρονών σε μια μεσοαστική περιοχή και σου λένε πάνω απο 2500 το τετραγωνικό....
Εχουμε πει πολλές φορές ποιές είναι οι κατηγορίες σπιτιών.
Σπίτι 25ετίας είναι σαν αμάξι διετίας.
Δηλαδή καινούργιο.
Και όσο δεν χτίζονται πολλά καινούργια σε πολλές περιοχές θα είναι το πιο καινούργιο που υπάρχει.
Οπως έγινε και με τα μτχ αμάξια, που τα πουλάγανε ακριβότερα από όσο τα αγοράσανε.
Οι κατηγορίες είναι οι παρακάτω :
Σπίτια πριν το 1959 που δεν έχουν αντισεισμικό κανονισμό
Σπίτια πριν το 1981 που δεν έχουν γκαράζ.
Σπίτια πριν το 1985 που δεν έχουν μονώσεις, επικαιροποιημένο αντισεισμικό και έχουν μικρά μπαλκόνια.
Σπίτια μετά το 1985 μέχρι αυτά μετά το 2012 έχουν βελτιώσεις που τα ανεβάζουν ενεργειακές κατηγορίες και νέους αντισεισμικούς, όπως και καλύτερες μονώσεις, οι οποίες ήταν συνεχείς επειδή οι κατασκευαστές ενσωμάτωναν αμέσως τις εκάστοτε νέες τεχνολογίες, γιατί υπήρχε αγορά και μεγάλος ανταγωνισμός.
Αρα σπίτι μετά το 2000 θεωρείται πρακτικά καινούργιο.
Οπότε τα 2500 είναι απολύτως αναμενόμενα και βέβαια η τιμή αυτή είναι τουλάχιστον 30 % πιο κάτω από το καινούργιο που όπως είπαμε ξεκινάει από 3500 με 4000 στις πιο φτηνές περιοχές, για αυτό δεν χτίζουν όλες οι περιοχές.
Μην κοιτάτε τα πράγματα όπως θέλετε, αλλά όπως είναι.
-
@andya3 said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Ρωτήστε λοιπόν τα κόμματα που ψηφίζετε, να σας πουν γιατί κατά τη γνώμη τους η ΔΕΗ και η ΜΕΤΛΕΝ δεν κάνουν το έργο αποθήκευσης ενέργειας στο Ελλαδισταν αλλά σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία
Δεν τα έκανε σωστά ο Κούλης δηλαδή;
Οπότε πάμε Βουλγαρία Ρουμανία που λογικά θα έχουν την μισή ή και καθόλου φορολογία για την επένδυση που κάνουν και όχι εδώ.
Αν η ΔΕΗ ήταν κρατική μήπως θα είχανε ήδη επενδύσει αντί να γκρεμίσουν εργοστάσια δισεκατομμυρίων;
Θα τους άφηνε ο Φωτόπουλος και οι πράσινοι συνδικαλιστές να βγάζουν εκατομμύρια οι γαλάζιοι επιχειρηματίες και πολιτικοί σε βάρος των καταναλωτών και του δημοσίου πλούτου; -
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Προφανώς και μας λείπει η αποθήκευση, θέλει χρήμα και επενδύσεις. Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ..
Το γεγονός πως ξεκινάνε όμως τις μεγάλες αυτές επενδύσεις ΔΕΗ και Μετλεν πρώτα στο εξωτερικό δεν σε προβληματίζει;
Τι περιμένουν εδώ , να πέσει καμία γενναία επιδότηση, επιχορήγηση από το κράτος δηλαδή;
Εντάξει δεν είναι μπαταρίες, αλλά και πάλι η ΑΓΙΑ ΤΕΡΝΑ με τί λεφτά το φτιάχνει;
Δικά της;
Με δάνεια;
Με ΕΣΠΑ;
Με κρατική επιδότηση; -
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@vagkirk said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
@fiverg said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Προφανώς και μας λείπει η αποθήκευση, θέλει χρήμα και επενδύσεις. Αλλά θα γίνει κι αυτό (ανεξαρτήτως κυβερνήσεων εννοώ..
Το γεγονός πως ξεκινάνε όμως τις μεγάλες αυτές επενδύσεις ΔΕΗ και Μετλεν πρώτα στο εξωτερικό δεν σε προβληματίζει;
Τι περιμένουν εδώ , να πέσει καμία γενναία επιδότηση, επιχορήγηση από το κράτος δηλαδή;
Εντάξει δεν είναι μπαταρίες, αλλά και πάλι η ΑΓΙΑ ΤΕΡΝΑ με τί λεφτά το φτιάχνει;
Δικά της;
Με δάνεια;
Με ΕΣΠΑ;
Με κρατική επιδότηση;Πιθανόν με όλα αυτά μαζί αλλά δεν γίνεται σε κάθε απάντηση να μου βγάζεις νέα ερώτηση, μείνε κάπου σταθερός

-
@bekiaris said in ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4:
Ευρωβαρόμετρο: Η γενιά που θα ζήσει χειρότερα από τους γονείς της μεγαλώνει στην Ελλάδα
Πρόκειται για ένα εύρημα που επανέρχεται στις έρευνες κοινής γνώμης και στον δημόσιο διάλογο, εδώ και τουλάχιστον μία δεκαπενταετία. Ήδη η γενιά που ενηλικιώθηκε εν μέσω της οικονομικής κρίσης, οι σημερινοί τριαντάρηδες, έκαναν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα σε συνθήκες χειρότερες από ό,τι οι γονείς τους σε αντίστοιχη ηλικία. Είναι η γενιά που ξεκίνησε να δουλεύει με τον υποκατώτατο μισθό, των 510 ευρώ μεικτά, ενώ μέχρι σήμερα η πλειονότητα δυσκολεύεται να ανεξαρτητοποιηθεί. Το να μπορέσεις να νοικιάσεις σπίτι – πόσο μάλλον να αποκτήσεις δικό σου – φαντάζει άθλος για έναν νέο εργαζόμενο, όταν το μίσθωμα για ένα διαμέρισμα με δύο υπνοδωμάτια στην Αθήνα, είναι σχεδόν όσο ένας μέσος μισθός.
Η αλήθεια είναι ότι από το 2020 και μέχρι σήμερα κόπηκε παγκοσμίως πολύ χρήμα, ιδίως με αφορμή τον covid όπως είπε και ένας καθηγητής, το συνολικό χρήμα που κυκλοφορεί ανέβηκε από τα 80 στα 122τρις. Δηλαδή μια αύξηση περίπου +50%. Οπότε οι αυξήσεις τιμών είναι λογικό να είναι ανάλογες.
Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι οι μισθοί ήταν ήδη πολύ χαμηλοί και δεν ακολουθησαν στον ίδιο βαθμό, και ότι το ευρωπαϊκό χρήμα που ήρθε πήγε σε μεγάλες τσέπες, και δεν έκανε trickle down στην οικονομια λόγω μεγάλης διαφθοράς. Μεγάλη αύξηση κόστους διαβιωσης. Ταυτόχρονα τεράστια μειωση γεννήσεων: Συνολικά, μέσα σε μία πενταετία (2020-2025), οι ετήσιες γεννήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 22,57% (σχεδόν 19.000 λιγότερα παιδιά τον χρόνο).
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ #4