-
Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου το πρώτο πράγμα που θα έκανα είναι οι αντιηλιακές μεμβράνες.
Τι άλλο χρειάζεται π.χ. για την προστασία της βαφής κ.τ.λ
Στο αυτοκίνητο 15ετίας που έχω έδωσα συνολικά για βαφές και για χτυπήματα, γρατζουνιές, βαθουλώματα κ.τ.λ γύρω στα 1200 ευρώ εως τώρα.
Εσείς τι θα κάνατε ;
Προτάσεις γαι συγκεκριμένους μάστορες ευπρόσδεκτες βέβαια, βέβαια.
-
Κανείς ;
Μάλλον δεν αγοράζει κανείς καινούργιο. -
Θα μιλήσω για συντήρηση εγώ.
Χρειάζεται στρώσιμο ο κινητήρας, οπότε για τα πρώτα 1600 χιλιόμετρα, όχι απότομα γκάζια, όχι συνέχεια ίδια ταχύτητα για πολλά χιλιόμετρα (πχ ταξίδι στην εθνική), όχι ριμουλκησεις και όχι απότομα φρένα. Αυτά βέβαια κατά δυναμην. Όταν φτάσεις τα 1600 χλμ μια πρώτη αλλαγή λάδια και στη συνέχεια κάθε 6 μήνες ή 7500 χιλιόμετρα (ότι έρθει πρώτο). Κάθε 5 χρόνια ή 80.000 χιλιόμετρα αλλαγή αντιψυκτικού. Κάθε 6 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα αλλαγή λάδια σασμάν.
Όσον αφορά την προστασία βαφής, όσο πιο γρήγορα αφαιρέσεις την κουτσουλιά τόσο το καλύτερο. Ειδικά καλοκαίρι με ήλιο ό,τι μείνει στην οροφή σαν λεκές θα αφήσει κάτι πίσω.
-
@nikonino said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
Θα μιλήσω για συντήρηση εγώ.
Χρειάζεται στρώσιμο ο κινητήρας, οπότε για τα πρώτα 1600 χιλιόμετρα, όχι απότομα γκάζια, όχι συνέχεια ίδια ταχύτητα για πολλά χιλιόμετρα (πχ ταξίδι στην εθνική), όχι ριμουλκησεις και όχι απότομα φρένα. Αυτά βέβαια κατά δυναμην. Όταν φτάσεις τα 1600 χλμ μια πρώτη αλλαγή λάδια και στη συνέχεια κάθε 6 μήνες ή 7500 χιλιόμετρα (ότι έρθει πρώτο). Κάθε 5 χρόνια ή 80.000 χιλιόμετρα αλλαγή αντιψυκτικού. Κάθε 6 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα αλλαγή λάδια σασμάν.
Όσον αφορά την προστασία βαφής, όσο πιο γρήγορα αφαιρέσεις την κουτσουλιά τόσο το καλύτερο. Ειδικά καλοκαίρι με ήλιο ό,τι μείνει στην οροφή σαν λεκές θα αφήσει κάτι πίσω.
Και οχι αποτομη επιταγχυνση με πεμπτη και εκτη σε (πολυ) χαμηλες στροφες. Οδηγηση ουτε πολυ υψηλες ουτε, πολυ χαμηλες στροφες.
Για αλλαγες ή μετατροπες χιλια δυο ειναι πιθανα, αναλογως των επιθυμιων, τι χρειάζεται, του μοντελου κλπ.
-
Ο καθένας θα σου πει το μακρύ του και το κοντό του. Ας το κάνω κι εγώ λοιπόν.
Το καινούριο αμάξι δε χρειάζεται απολύτως τίποτα.
Μην ασχοληθείς με κεραμικές κλπ, ένα κέρωμα κάθε 6 με 8 μήνες αρκεί.
Του κάνεις ένα στρώσιμο για τα πρώτα 1.000 χλμ, δλδ οδηγείς μέχρι 4k στροφές, αποφεύγεις μποτιλιαρίσματα αλλά και την κίνηση στην ε.ο με σταθερές στροφές (cruise control).
Λάδια αλλάζουμε όταν λέει ο κατασκευαστής, εκτός αν σε τρώει η τσέπη σου, κακό πάντως δε του κάνεις. Μετά το στρώσιμο δε θεωρώ απαραίτητη την αλλαγή λαδιών.
Μεμβράνες δεν έχω βάλει και δε νομίζω να βάλω, ο κλιματισμός μου είναι αρκούντως δυνατός, κάποιοι δε ζουν χωρίς αυτές.
Πάρε μια καλή εξωτερική ηλιοπροστασία και μην παρκάρεις κάτω από δέντρα, καλύτερα στον ήλιο. -
Εξαρτάται τι τσέπη έχεις αρχικά...
Για κάποιους η κεραμική είναι must για άλλους είναι χαμένα λεφτά. Εγώ προσωπικά το έψαχνα τα πρώτα χρόνια με πλύσιμο, κεριά και γενικά detailing αλλά για να το κάνω μόνος με σκοπό να διατηρήσω το χρώμα σε καλή κατάσταση. Βέβαια έχω κλειστό πάρκινγκ οπότε παίζει και αυτό ρόλο.
Έκανα μόνος μου κερί μια φορά το χρόνο τα πρώτα 3 χρόνια. Τα επόμενα 2 βαρέθηκα προφανώς και έχω το bsd της sonax το οποίο βάζω μετά από κάθε πλύσιμο. Έχω σημαδάκια από πετραδάκια - δεν ασχολήθηκα με βαφές πινελάκια και τα λοιπά. Το μόνο που παίζει να κάνει δουλειά σε αυτά είναι μεμβράνη ppf νομίζω λέγεται τουλάχιστον στο μπροστά μέρος αλλά κοστίζει.
Αυτό που έβαλα και το ευχαριστήθηκα είναι τα φιμέ, 30% μπροστά και 20% πίσω. Κάνει αισθητή διαφορά το καλοκαίρι αν το αφήσεις στον ήλιο, όπως και στο ταξίδι πολύ πιο άνετο.
Λαδάκια αλλάζω περίπου ανά 10κ χλμ άντε 15κ χλμ και εξαρτάται με το αν κάνω περισσότερα χλμ στην πόλη ή αν τα κάνω σε ταξίδια στην δεύτερη περίπτωση. -
@newradpilot said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
Εσείς τι θα κάνατε ;
Μεμβράνες.
Το νόμιμο ποσοστό στα εμπρός πλαϊνά και πιο σκούρες στα πίσω.
Στο εμπρός καθώς και στα infotaiment κτλ όχι, γιατί τα νερά που πέφτουν είναι πολλά.
Κάτι άλλο δε νομίζω.
Κεραμικές, κτλ δεν ξέρω τι ποσοστό προστασίας δίνουν. -
Ευχαριστώ, ευχαριστώ όλους.
Μεμβράνες σίγουρα θα βάλω γιατί έχουν αποτέλεσμα.
Κερί και ppf μπροστά ακούγεται ενδιαφέρον.
Που όμως ; -
Έχω αλλάξει δεκάδες αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Τον τελευταίο χρόνο πήρα δύο καινούργια. Δεν έχω κάνει απολύτως τίποτα σε κανένα. Ούτε σκοπεύω να κάνω
-
@katafractos17 said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
@newradpilot said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
Εσείς τι θα κάνατε ;
Μεμβράνες.
Το νόμιμο ποσοστό στα εμπρός πλαϊνά και πιο σκούρες στα πίσω.
Στο εμπρός καθώς και στα infotaiment κτλ όχι, γιατί τα νερά που πέφτουν είναι πολλά.
Κάτι άλλο δε νομίζω.
Κεραμικές, κτλ δεν ξέρω τι ποσοστό προστασίας δίνουν.Μεμβράνες σε καινούργιο αμάξι; Δεν μας πειράζει να ανοίγουν (ξεκουμπωνουν) εσωτερικα καλύμματα πορτών σε νέο αυτοκίνητο;το λέω γιατί αν κάτι είναι κουμπωτό δεν θέλεις να το ξεκουμπώνεις από την πρώτη μέρα παρά μόνο αν είναι αναγκαίο, αντοχές υλικών και μελλοντικά τριξίματα δεν προβληματιζουν;
-
@jamesd said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
@katafractos17 said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
@newradpilot said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
Εσείς τι θα κάνατε ;
Μεμβράνες.
Το νόμιμο ποσοστό στα εμπρός πλαϊνά και πιο σκούρες στα πίσω.
Στο εμπρός καθώς και στα infotaiment κτλ όχι, γιατί τα νερά που πέφτουν είναι πολλά.
Κάτι άλλο δε νομίζω.
Κεραμικές, κτλ δεν ξέρω τι ποσοστό προστασίας δίνουν.Μεμβράνες σε καινούργιο αμάξι; Δεν μας πειράζει να ανοίγουν (ξεκουμπωνουν) εσωτερικα καλύμματα πορτών σε νέο αυτοκίνητο;το λέω γιατί αν κάτι είναι κουμπωτό δεν θέλεις να το ξεκουμπώνεις από την πρώτη μέρα παρά μόνο αν είναι αναγκαίο, αντοχές υλικών και μελλοντικά τριξίματα δεν προβληματιζουν;
Ανάλογα που θα πας να τις βάλεις.
Επίσης νομίζω ότι σε κάποια μοντέλα δεν χρειάζεται καν ξεκούμπωμα. -
@georgemit said in Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...:
Ο καθένας θα σου πει το μακρύ του και το κοντό του. Ας το κάνω κι εγώ λοιπόν.
Το καινούριο αμάξι δε χρειάζεται απολύτως τίποτα.
Μην ασχοληθείς με κεραμικές κλπ, ένα κέρωμα κάθε 6 με 8 μήνες αρκεί.
Του κάνεις ένα στρώσιμο για τα πρώτα 1.000 χλμ, δλδ οδηγείς μέχρι 4k στροφές, αποφεύγεις μποτιλιαρίσματα αλλά και την κίνηση στην ε.ο με σταθερές στροφές (cruise control).
Λάδια αλλάζουμε όταν λέει ο κατασκευαστής, εκτός αν σε τρώει η τσέπη σου, κακό πάντως δε του κάνεις. Μετά το στρώσιμο δε θεωρώ απαραίτητη την αλλαγή λαδιών.
Μεμβράνες δεν έχω βάλει και δε νομίζω να βάλω, ο κλιματισμός μου είναι αρκούντως δυνατός, κάποιοι δε ζουν χωρίς αυτές.
Πάρε μια καλή εξωτερική ηλιοπροστασία και μην παρκάρεις κάτω από δέντρα, καλύτερα στον ήλιο.Όχι ρε θα παίρνουμε άδεια να σας ρωτάμε τι θα γράφουμε

-

-
Ένα καλό κερί, πλύσιμο είτε σε καλό πλυντήριο είτε σπίτι με καλά προϊόντα, αρκεί. Αν είσαι μερακλής μια φορά το χρόνο iron remover, πηλός, γυάλισμα, κέρωμα. Ιδανικά μετά το πλύσιμο ένα ποιοτικό quick detailer για συντήρηση. Για τα πλαστικά ένα ενυδατικό προϊόν με ιδιότητες αντι UV. Αν έχει δέρμα, αντίστοιχα.
Καθ΄υπερβολή (το κάνω) ποιοτικό υγρό στην πλυστική παρμπρίζ (autoglym, sonax)Οι μεμβράνες πέραν της άνεσης στην οδήγηση, προστατεύουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Σε ότι αφορά το παρπμρίζ έχει μεγάλη διαφορά κι αν ο εγκαταστάτης είναι καλός (υπάρχουν) βάζει χοντρό κορδόνι στην βάση του παρμπρίζ μεταξύ ταμπλώ και καλύπτει όλο το ταμπλώ με χοντρή πετσέτα -
Πραγματικά ο καθένας μπορεί να πει όσα θέλει και να είναι και σωστός. Είναι το πως το βλέπει κανείς.
Εγώ είμαι της άποψης πως ένα καλό πλύσιμο μια φορά τις 2 βδομάδες (καλό όμως στο χέρι), είσαι μια χαρά. Προφανώς κάθε τι που θα βάλεις (μεμβράνες, ppf κτλπ) προς όφελος είναι, αλλά όχι προς όφελος της τσέπης σου.
Εγώ γουστάρω να βρίσκω χρόνο και να το περιποιούμαι μόνος μου.
Το κατά δύναμιν μάγκες. -
Πεταμένα λεφτά είναι οι κεραμικές και οι μεμβρανες. Η μοναδική πραγματική προστασία είναι να εχεις κλειστό ή σκεπασμένο παρκινγκ. Αν το αφήνεις εξω, κρατα τα λεφτα των αξεσουαρ και πιες μπυρες καλυτερα.
-
Για τις μεμβράνες δε συμφωνώ ότι είναι πεταμένα λεφτά.
Όταν έβαλα στο Golf, μετά δεν ήθελα να ξανακάνω ταξίδι το καλοκαίρι με αυτοκίνητο που δεν είχε μεμβράνες ή κρύσταλλα με αντιηλιακή προστασία από το εργοστάσιο.
Μεγάλη διαφορά.
Και κατήργησα και τα άθλια βεντουζαριστά κουρινάκια πίσω για τα παιδιά. -
Μιας και είχα όρεξη έψαξα στην Hyundai τι λέει για αλλαγές λαδιού. Για δείτε τι λέει ο κατασκευαστής στις σκληρές συνθήκες οδήγησης κάθε πότε προτείνει αλλαγές λαδιού.


Σκληρές συνθήκες οδήγησης όπως μπορείτε να δείτε, είναι αυτές που οδηγούμε οι περισσότεροι.
Μήπως και η Hyundai λέει το μακρύ της και το κοντό της ή απλά κανένας δεν τα κοιτάει και πάει και κάνει αλλαγές λαδιού κάθε 15 χιλιάδες χιλιόμετρα και 1 φορά το χρόνο επειδή συμφέρει τις αντιπροσωπείες… Και όταν λήξει η εγγύηση θα ζητάς τα ρέστα από την αντιπροσωπεία, αλλά η Hyundai είναι καλυμμένη

-
Τα αλλάζω στο έτος,
έχοντας 8 με 9k km,
η μικρότερη απόσταση που κάνω είναι 17km
σε ανοιχτό δρόμο όπου γράφω καταναλώσεις
5 με 5.4.
Σε όλη τη διαδρομή 1 φανάρι στο Βραχατι
-
Δηλαδή για τη Hyundai ποιες δεν είναι οι σκληρές συνθήκες;
Να το έχεις παρκαρισμένο σε δροσερό και σκιερό μέρος;
Μετά την αγορά νέου αυτοκινήτου...