-
Η επίσημη παρουσίαση της Lancia Pu+Ra HPE στις 15 Απριλίου 2023 με γέμισε χαρά σαν λάτρη της αυτοκίνησης και σαν αρχιτέκτονα. Είναι σπουδαίο να βλέπεις μια ιστορική ιταλική μάρκα να αναγεννάται, ορίζοντας με προσεκτικά βήματα τις αξίες της στο νέο αυτοκινητιστικό τοπίο, χωρίς να αποκηρύσσει τίποτα από το παρελθόν της. Δεν αμφιβάλλω ότι θα δούμε ξανά εξαιρετικές Lancia στους δρόμους.
Ακόμα περισσότερο χάρηκα το video που ανέβηκε χθες, με τον CEO Luca Napolitano στο τιμόνι της Pu+Ra HPE. Η γεωμετρία του πρωτοτύπου εν κινήσει δείχνει πειστική και πλήρης νοήματος, ακόμα και αν σε διάφορα σημεία είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα αυτοκινούμενο μανιφέστο και όχι για ένα αυτοκίνητο παραγωγής.
Πέρα από τη σημασία της επανίδρυσης της Lancia ως ιστορικής φίρμας, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε στην παρουσίαση ενός τόσο σημαντικού σχεδιαστικού μανιφέστου να αναφέρονται άμεσα έννοιες και πρακτικές από την αρχιτεκτονική και το interior design. Η συνεργασία με την Cassina δεν γίνεται μόνο για λόγους εταιρικού marketing, αλλά για να τονίσει ότι η Lancia στην επανίδρυσή της επιδιώκει να συνθέσει όλες τις παραμέτρους της "Eleganza Italiana" και να συστήσει τον εαυτό της ως ένα ακόμα powerhouse του ιταλικού design. Η Lancia δείχνει έμπρακτα ότι αντιλαμβάνεται την καθολικότητα του design, χωρίς στεγανά, καθώς και τη διαφορά του από ένα επιδερμικό, ανούσιο styling.
Όπως λέει και ο Napolitano στο video, "We are passionate about our history, but we also look to the future with huge ambition." Μέσα σε όλα τα αρνητικά που προσάπτονται στην αυτοκίνηση τα τελευταία χρόνια, αυτό το μικρό πρωτότυπο της Lancia αφήνει ένα μεγάλο αποτύπωμα ελπίδας για το μέλλον.
Προσωπικά ανυπομονώ για αυτό το μέλλον της Lancia: συγκρατημένα για την Ypsilon του 2024 και την Ypsilon HF του 2025, με ενθουσιασμό περιμένοντας την Gamma του 2026.
-
Ενδιαφέρον το ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν αυτονομία 700 χλμ και θα φορτίζουν σε 10 λεπτά.
Αυτό βέβαια δείχνει πόσο πρωτόγονα είναι τα σημερινά ηλεκτρικά. -
@criuser said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
Ενδιαφέρον το ότι τα αυτοκίνητα θα έχουν αυτονομία 700 χλμ και θα φορτίζουν σε 10 λεπτά.
Αυτό βέβαια δείχνει πόσο πρωτόγονα είναι τα σημερινά ηλεκτρικά.Όλα αυτά που κυκλοφορούν τώρα, το 2030 θα είναι κυριολεκτικά obsolete όπως κάτι Nokia που ακόμη έχουν μερικοί κάπου σε κάποιο συρτάρι και το κρατούν για συναισθηματικούς σκοπούς..
Ήδη πολλά μοντέλα που έχουνε αναφέρει, που κάποιοι παραλαμβάνουν ακόμη και τώρα, ήδη είναι ξεπερασμένες εκδόσεις που αγοράζεις με τα ίδια ακριβώς χρήματα..
Θα κάνει παπάδες η Lancia-αρα..
Τρομερή δουλειά έκανε ο Tavares με το πώς μοίρασε τις κάρτες και τα στελέχη, αυτό θα φανεί περίπου εκεί, στο 2030, που θα έχει βγάλει κάνα 2-3 μοντέλα η Lancia και οι υπόλοιπες θα έχουν πάρει τον δρόμο τους. Ήδη έχουν άμεσα αποτελέσματα με την Jeep, και πιστεύω σύντομα και με την Alfa.
Γνώμη μου, ότι ίσως πρέπει να αφήσουν την DS να πάει στο καλό, ή να την ενσωματώσουν στην Citroen όπως ήταν, γιατί DS=Citroen.
-
Δηλαδή πραγματικά πιστεύετε ότι η lancia θα βγάλει σε παραγωγή αυτό το αμάξι ή έστω κάτι παρόμοιο ή γενικά οτιδήποτε σύγχρονο ?
Μια πεθαμένη εταιρεία που βάζει μόνο ένα αμάξι εδώ και δέκα χρόνια ?
-
@yem said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
Δηλαδή πραγματικά πιστεύετε ότι η lancia θα βγάλει σε παραγωγή αυτό το αμάξι ή έστω κάτι παρόμοιο ή γενικά οτιδήποτε σύγχρονο ?
Μια πεθαμένη εταιρεία που βάζει μόνο ένα αμάξι εδώ και δέκα χρόνια ?
κατι θα βγάλει.
οχι αυτό όμως
κατι για να πουλήσει όχι κατι σπορ που αφορά λίγους. κατι σε δημοφιλη κατηγορία
-
Συμμερίζομαι την αισιοδοξία του @dublin. Η Lancia Pu+Ra HPE είναι ένα πρωτότυπο που ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές προθέσεις της αναγέννησης της Lancia για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον. Ως τέτοιο χαρακτηρίζεται από μεγάλη δόση σχεδιαστικού πειραματισμού, καθώς η ίδια η φίρμα ακόμα προσπαθεί να εξελίξει το λεξιλόγιό της. Βλέποντάς την με αυτό το μάτι, για μένα είναι ένα πειστικό δείγμα για τη συνέχεια.
Δεν ξέρω @yem πόσα από τα στοιχεία που βλέπουμε εδώ θα περάσουν στα αυτοκίνητα παραγωγής της Lancia που θα ακολουθήσουν. Το ζητούμενο είναι να αναγεννηθεί και πάψει να βγάζει ένα αυτοκίνητο τη δεκαετία. Αρχής γενομένης από το 2024 έχουν σκοπό να βγάλουν τουλάχιστον 4 νέα μοντέλα μέχρι το 2030.
Όπως λέει και ο @cirus, θα ξεκινήσουν το λανσάρισμα της μάρκας το 2024 με το Ypsilon, δηλαδή με ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής με σκοπό να μπει δυναμικά στην αγορά. Όμως θα ακολουθήσει και έκδοση Ypsilon HF το 2025, οπότε θα προσπαθήσει να κερδίσει πίσω και τους ενθουσιώδεις φίλους της. Για μένα όμως, η σημαντικότερη ένδειξη ότι η Lancia δεν ξεχνάει το παρελθόν της είναι ότι επέλεξε για την Pu+Ra μια φόρμα που παραπέμπει ευθέως σε Lancia Stratos, αντί για την εύκολη λύση ενός SUV ή crossover. Και αυτό νομίζω λέει πολλά για το τι να περιμένουμε μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
-
(Έγραψα το παρακάτω κείμενο σε άλλη πλατφόρμα λίγες μέρες μετά την παρουσίαση της Pu+Ra HPE. Πάντα μου άρεσε η Lancia και ομολογώ ότι η προοπτική της αναβίωσής της με έχει συγκινήσει.)
Το απωθημένο
Την πρωτοείδα Οκτώβριο του 1981. Ήταν μια Lancia Beta Coupe 1600 σε μπεζ σαμπανιζέ χρώμα - ή μήπως ήταν κόκκινη; Μεταχειρισμένη με λίγα χιλιόμετρα, ο ιδιοκτήτης της ήθελε να την ξεφορτωθεί, γνώριζε τον πατέρα μου και κανόνισαν συνάντηση μήπως συμφωνήσουν να την αγοράσει.
Ήμουν 9 χρόνων αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ τις αντανακλάσεις του ήλιου πάνω της. Ούτε το κροτάλισμα του κινητήρα της όταν την έβαλε μπροστά ο ιδιοκτήτης της. Ούτε το πώς έστριψε εκεί στα Τουρκοβούνια, μπαίνοντας προς Ψυχικό.
Δεν ξέρω που χάλασε η συμφωνία. Κάτι θυμάμαι να λέει ο πατέρας μου για σκουριές, κάτι η μητέρα μου για λίγους χώρους, εν τέλει δεν την πήραμε πότε. Από τότε έχει μείνει το απωθημένο της γρήγορης Lancia να με τρώει κάθε φορά που βλέπω μια Delta, μια Thema, πιο σπάνια μια Beta στο δρόμο.
Γι'αυτό χάρηκα όταν είδα επιτέλους την προβλεπόμενη επαναφορά της Lancia στη ζωή πριν λίγες μέρες. Ανυπομονώ να ξαναδώ στο δρόμο κάτι τόσο όμορφο και θελκτικό όσο εκείνη η Lancia που δεν ήρθε ποτέ. Δεν με ενδιαφέρει το σύστημα πρόωσης. Ούτε τα κοινά μηχανικά μέρη με άλλα αυτοκίνητα του ομίλου, και παλιά έτσι γινόταν. Άλλωστε οι Lancia πάντα ήταν ανώτερες από το άθροισμα των μερών τους.
Σε περιμένω με αγωνία το 2026, Lancia Gamma.
-
Η Lancia Delta Intergralle είναι το προσωπικό μου Dream car
Μεγάλωσα με την Lancia Delta να κερδιζει στα ράλλυ και το πόστερ της πάνω από το κρεβατι μου.
Δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει καλύτερο αμάξι για μένα προσωπικά και όχι γιατι ηταν πραγματικά το τελειο αλλά ΗΤΑΝ το τέλειο στα παιδικά μου ονειρα. Δεν γίνεται να το ανταγωνιστεί ΤΙΠΟΤΑ αυτο!!!!! Κρατήστε Ολα τα Supercar του κόσμου για σας και δώστε μου μια intergralle, θα είμαι ο πιο ευτυχής κατοχος αυτοκινήτου στον κόσμο
Από εκεί και πέρα ήμουν λάτρης της Lancia η οποία έχει βγάλει πάρα πολλά όμορφα αμάξια και είχε πάντα πλούσια αγωνιστική ιστορία.
Εβγαζαν πολλά προβληματα, σκουριες κτλ αλλά ήταν πάντα πανέμορφες και ξεχωριστές
Ο όμιλος Fiat δυστηχώς την κατέστρεψε και την έβαλε να φτιάχνει αμάξια που δεν ταίριαζαν στο προφίλ της.
Δεν ξέρω αν μπορεί να ξαναγίνει η εταιρεία που ήταν ή απλά θα βγάλει μοντέλα νοσταλγικα στο παρελθόν καθότι όλα ηλεκτικά μονο που θα βασίζονται σε κοινες πλατφόρμες της stellantis. Αλλά σίγουρα ανυπομονώ να δω τι θα κάνει μέσα στον ομιλο Stellantis. Αν δεν πουλήσει πάντως θα πουληθεί και βλέπω να την παίρνει κάνας κινέζος να κάνει απόβαση στην Ευρώπη
-
Πολύ φοβάμαι πως αν την οδηγήσεις, θα ξενερώσεις άσχημα.
-
@dimsabas said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
Πολύ φοβάμαι πως αν την οδηγήσεις, θα ξενερώσεις άσχημα.
Την Pu+Ra HPE ή την Integrale εννοείς; Για την Pu+Ra HPE είμαι σίγουρος ως έχει δεν θα είναι κάποια φοβερή αυτοκινητιστική εμπειρία, είναι απλώς rolling prototype. Για την Integrale πάλι... Για πες μας!
-
Για την Integrale το λέω. Διάβασε εδώ: https://cartalk.gr/lancia-deltona-porsche-911-gts/
-
@dimsabas said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
Για την Integrale το λέω. Διάβασε εδώ: https://cartalk.gr/lancia-deltona-porsche-911-gts/
Ωραίο άρθρο! Δυστυχώς δεν έχω οδηγήσει καμία από τις δύο (βρέθηκα για λίγο συνοδηγός σε μια 911 που ασφυκτυούσε στην κίνηση της Αθήνας), επομένως δεν μπορώ να έχω γνώμη. Είναι όμως ενδιαφέρον πώς η συνεχής μηχανολογική εξέλιξη πήρε ένα συμβατικό οικογενειακό όχημα (τη Delta) και έναν περίπου σκαραβαίο (την 911) και τα ανύψωσε σε σύμβολα της αυτοκίνησης και πηγές οδηγικής ευχαρίστησης. Καθώς τα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει στη ζωή μου είναι ένα πολύ μικρό κλάσμα σε σύγκριση με σένα @dimsabas, μάλλον δεν θα ξενέρωνα με την Integrale, αλλά καταλαβαίνω τι εννοείς. Αν όμως έπρεπε οπωσδήποτε να διαλέξω, θα πήγαινα στη γερμανίδα. Με πόνο ψυχής λίγων δευτερολέπτων, μέχρι να εξαφανιστώ στο ηλιοβασίλεμα.
-
Κι εγώ, θα ήθελα πολύ να βρεθεί κάποιος που θα με εμπιστευτεί και θα μου επιτρέψει να πιέσω την Ιταλίδα, γιατί δεν μπορεί, κάτι ιδιαίτερα θα προσφέρει, αλλά μάλλον θα μείνω με την ελπίδα και τον πόθο.
-
@dimsabas said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
Πολύ φοβάμαι πως αν την οδηγήσεις, θα ξενερώσεις άσχημα.
αναλογα πως θα την κρίνεις. μη ξεχνάμε ότι είναι ενα μοντελο του 1990!!!!!! δεν μπορείς να την κρίνεις απέναντι σε συχρονα αμάξια αλλά για αυτό που ήταν όταν βγήκε
προφανως και ενα συχρονο αμάξι προσφέρει και είναι πολύ καλύτερο σε πάρα πολλά
αλλά ειπαμε δεν νικιέται το παιδικό σου όνειρο, είναι ανίκητο
-
@ats said in Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο:
(Έγραψα το παρακάτω κείμενο σε άλλη πλατφόρμα λίγες μέρες μετά την παρουσίαση της Pu+Ra HPE. Πάντα μου άρεσε η Lancia και ομολογώ ότι η προοπτική της αναβίωσής της με έχει συγκινήσει.)
Το απωθημένο
Την πρωτοείδα Οκτώβριο του 1981. Ήταν μια Lancia Beta Coupe 1600 σε μπεζ σαμπανιζέ χρώμα - ή μήπως ήταν κόκκινη; Μεταχειρισμένη με λίγα χιλιόμετρα, ο ιδιοκτήτης της ήθελε να την ξεφορτωθεί, γνώριζε τον πατέρα μου και κανόνισαν συνάντηση μήπως συμφωνήσουν να την αγοράσει.
Ήμουν 9 χρόνων αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ τις αντανακλάσεις του ήλιου πάνω της. Ούτε το κροτάλισμα του κινητήρα της όταν την έβαλε μπροστά ο ιδιοκτήτης της. Ούτε το πώς έστριψε εκεί στα Τουρκοβούνια, μπαίνοντας προς Ψυχικό.
Δεν ξέρω που χάλασε η συμφωνία. Κάτι θυμάμαι να λέει ο πατέρας μου για σκουριές, κάτι η μητέρα μου για λίγους χώρους, εν τέλει δεν την πήραμε πότε. Από τότε έχει μείνει το απωθημένο της γρήγορης Lancia να με τρώει κάθε φορά που βλέπω μια Delta, μια Thema, πιο σπάνια μια Beta στο δρόμο.
Γι'αυτό χάρηκα όταν είδα επιτέλους την προβλεπόμενη επαναφορά της Lancia στη ζωή πριν λίγες μέρες. Ανυπομονώ να ξαναδώ στο δρόμο κάτι τόσο όμορφο και θελκτικό όσο εκείνη η Lancia που δεν ήρθε ποτέ. Δεν με ενδιαφέρει το σύστημα πρόωσης. Ούτε τα κοινά μηχανικά μέρη με άλλα αυτοκίνητα του ομίλου, και παλιά έτσι γινόταν. Άλλωστε οι Lancia πάντα ήταν ανώτερες από το άθροισμα των μερών τους.
Σε περιμένω με αγωνία το 2026, Lancia Gamma.
ΣΥΜΠΑΣΧΩ ΜΕ ΤΟ ΑΠΩΘΗΜΕΝΟ HPE ΑΠΟΛΥΤΩΣ!
Lancia Pu+Ra HPE (2023): ένα σχεδιαστικό μανιφέστο