-
Σήμερα το πρωί πηγαίνω για αλλαγή λαδιών του Opel Astra 1.8 που έχω σε συνεργείο που δουλεύει Opel (παλιότερα ανήκε στο δίκτυο των εξουσιοδοτημένων). Λάδια δικά μου ένα πεντόλιτρο Liqui Moly. Εργασία ρουτίνας. Κινητήρας με κωδικό Ζ18ΧΕ. Αναλαμβάνει τη δουλειά ένας μηχανικός του συνεργείου που τον βλέπω αρκετά χρόνια εκεί μέσα και ηλικιακά δείχνει τουλάχιστον 55 ετών, άρα μπορεί να έχει και πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας σαν μηχανικός αυτοκινήτων (το συνεργείο εκτός από τον τεχνικό υπεύθυνο και τον συγκεκριμένο, απασχολεί και άλλους 2 μηχανικούς σχετικά νεαρής ηλικίας, 30-35 ετών).
Όση ώρα κρατά η διαδικασία, είμαι παραδίπλα στο αυτοκίνητο. Έχω παρακολουθήσει την ίδια διαδικασία από κοντά τουλάχιστον άλλες 10 φορές και ακόμα περισσότερες είναι οι φορές που τους έχω πάει ο ίδιος τα λάδια για την αλλαγή (συνήθως κάνω αλλαγές λαδιών 2 φορές το χρόνο).
Γνωρίζω ότι βάσει μάνιουαλ το συγκεκριμένο μοτέρ παίρνει 4,25 λίτρα μαζί με την αλλαγή φίλτρου (κάπου, νομίζω στο εγχειρίδιο της Haynes, έχω διαβάσει και για 4,3 λίτρα, αλλά πουθενά για παραπάνω).
Όλες λοιπόν τις φορές που έχω αλλάξει σε συνεργείο τα λάδια και τους έχω πάει τα δικά μου, επειδή ζητάω πίσω το υπόλοιπο λαδιού που περίσσεψε στη συσκευασία, πάντα έβλεπα σαν υπόλοιπο κάτι περισσότερο από μισό λίτρο, που σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκαν σαφώς κάτω από 4,5 λίτρα.
Ε λοιπόν σήμερα με το που τελειώνει η διαδικασία και βλέπω το δοχείο, με έκπληξη διαπιστώνω ότι δεν έχει μείνει σταγόνα μέσα του. Ρωτάω τον μηχανικό που έκανε την αλλαγή αν έβαλε όντως όλη την ποσότητα των 5 λίτρων στον κινητήρα, και μου λέει με φυσικό τρόπο "ναι, φυσικά, τόσο παίρνει αυτό το μοτέρ, και αν μου έφερνες 4λιτρο θα σου έλεγα ότι θέλει άλλο ένα λίτρο"...
Αφού λοιπόν επέμενε ο μηχανικός, πηγαίνω στον τεχνικό υπεύθυνο και του λέω ότι είναι η πρώτη φορά που μου τυχαίνει να βάζουν ακριβώς 5 λίτρα στον κινητήρα και δεν είναι φυσιολογικό όταν ο κατασκευαστής μιλάει για 4,25 με φίλτρο.
Ο υπεύθυνος λοιπόν (προς τιμή του) ζητά από άλλο μηχανικό να ξαναβάλει το αμάξι στη ράμπα, να αφαιρέσει λάδι και να ξανασυμπληρώσει, για να δούμε αν όντως πήρε παραπάνω.
Πριν το κάνει αυτό προσπάθησε αρκετές φορές να τσεκάρει από τη βέργα τη στάθμη αλλά επειδή δεν ήταν σίγουρος (σε καινούρια λάδια που έχουν ανοιχτό χρώμα δεν διακρίνεται εντελώς ξεκάθαρα η υπέρβαση της στάθμης) ζήτησε να ξαναμπει το αμάξι στη ράμπα.
Τελικά ο άλλος μηχανικός που ανέλαβε τη διαδικασία, πήρε ένα φρέσκο ανοιγμένο μπουκάλι 2 λίτρων από λάδια όπελ (αφού το καθάρισε από τις σταγόνες το οπελόλαδου όσο μπορούσε) ξέσφιξε προσεκτικά λίγο την τάπα του κάρτερ και άρχισε να μαζεύει το λάδι που έτρεχε αργά στο δοχείο αυτό. Μετά, αφού αφαίρεσε έτσι περίπου 1 λίτρο, έσφιξε πάλι την τάπα του κάρτερ και ξεκίνησε σιγά σιγά να συμπληρώνει λάδι, κοιτώντας παράλληλα και τη στάθμη της βέργας. Όταν τελείωσε, μου λέει έκπληκτος ότι τελικά πήρε ακριβώς λίγο κάτω από 4,3 λίτρα. Μου λέει χίλια συγνώμη, είχατε δίκιο.
Το αναφέρει στον τεχνικό υπεύθυνο, ο οποίος φυσικά μετά φώναξε τον μηχανικό που αρχικά έκανε την πατάτα κι έγινε φασαρία (όπως ήταν φυσικό). Μου ζήτησε κι αυτός χίλια συγνώμη, αλλά τι να το κάνεις, αν δηλαδή ο άλλος πελάτης δεν ήταν γνώστης ή δεν ήταν παρών στην αλλαγή των λαδιών, θα έπαιρνε το αμάξι με 700+ ml παραπάνω λάδι κι ότι προκύψει. Δεν μιλάμε για 100-200 ml παραπάνω, αλλά για περίπου 750...
Σε ερώτησή μυου στο δεύτερο μηχανικό, τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν δεν έπαιρνα χαμπάρι ότι μπήκαν παραππάνω λάδια σε αυτό το βαθμό (750 ml επιπλέον, σχεδόν +20% δηλαδή), μου απάντησε ότι πιθανόν λόγω της αυξημένης πίεσης του κυκλώματος λαδιού "να πετούσε καμία τσιμούχα το μοτέρ"...
Τι να πω ρε παιδιά, το έζησα κι αυτό, στα 21 χρόνια που συντηρώ δικά μου οχήματα και 17,5 το συγκεκριμένο Astra. -
Το ´χω πάθει. Μόνο που το πήραν μόνοι τους χαμπάρι. Προς τιμήν τους μου το είπαν. Μου είπαν ότι τα έβγαλαν όλα γιατί δεν μπορούν να βγάλουν λίγα και ξαναβάλανε νέα. Δεν ξέρω γιατί μου το είπαν, ούτε αν τα είπαν όλα και αλήθεια.
-
Συνηθισμένο φαινομενο....
-
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξε -
@pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Συνήθως μέχρι 3.000 στροφές και παραπάνω λάδι να έχει δεν κάνει ζημιά στις τσιμούχες. Ζημιά κάνει αν ανεβάσεις στροφές στο κόκκινο …. Εκεί θα φάει την τσιμούχα.
Επειδή καίει το μπ0υρδ€λ0 το πόλο λαδακι!!! (κλασσικά) έβαλα μέχρι τέλος πάνω στην γωνία, και ίσως ένα χιλιοστό παραπάνω πριν φύγω ταξίδι Θεσσαλονίκη. Πήγαινα μέχρι 3.800 στροφές και δεν έπαθε τίποτα. Στην επιστροφή πάλι τα ίδια, και όταν το κοίταξα ήταν στην κορυφή του σαγρέ!
Παρόμοιο περιστατικό, κάνανε στην shell στην Ηλιουπολεως που ρώτησαν στην γυναίκα μου να ελέγξουν τα λάδια μόλις είχε σταματήσει να βάλει βενζίνη. Φυσικά ήταν χαμηλότερα και της έβαλαν 1 ολόκληρο λίτρο μέσα. Όταν γύρισε σπίτι ευτυχώς σιγά σιγά, πήρα το αμάξι για να βγάλω τα λάδια και πήγα στο βενζινάδικο και τους ΞΕΧΕΣΑ τους καραγκιοζηδες!Σε κυκλοφορία μέσα στην πόλη ίσως και να μη σου κάνει άμεσα εμφανή ζημία (αν και αυτό είναι σχετικό).
Εγώ όμως που κάνω σχετικά συχνά (1-2 φορές το μήνα) ταξίδια σε εθνική οδό όπου για αρκετή ώρα το μοτέρ στροφάρει στις 4.000σαλ (περίπου 140 χλμ/ώρα ταχύτητα στο κοντέρ με 5η σχέση, καθότι 5άρι σασμάν) και σε καμιά προσπέραση θα φτάσει και 4.500-5.000 σαλ, τι να φανταστώ με τουλάχιστον 700ml παραπάνω λάδι στο κάρτερ μέχρι την επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο; (αν δεν το έπαιρνα χαμπάρι εξαρχής). -
@alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξεΠραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...
-
Τέτοια μαλακία είχα κάνει την πρώτη φορά που άλλαξα μόνος μου λάδια και μετραγα τη στάθμη σε κεκλιμένο αμάξι (σηκωμένο από το πλάι).
Τεσπά, τέτοιες στραβες γίνονται όταν οι μηχανικοί δεν γνωρίζουν και δεν κοιτούν τα service manual του κάθε μοτέρ.
-
Για μένα ο καλύτερος οδηγός είναι αυτός που κάνει την αλλαγή λαδιών, πριν ξεκινήσει να γνωρίζει τι ποσότητα λαδιού δίνει ο κατασκευαστής ότι απαιτείται για την αλλαγή, με ή χωρίς την αλλαγή του φίλτρου. Πχ στο δικό μου μοτέρ ο κατασκευαστής δίνει 4 λίτρα όταν δεν αλλάζεται το φίλτρο και 4,25 λίτρα όταν μαζί με τα λάδια αλλάζουμε και το φίλτρο.
Σε κάθε περίπτωση το θεωρώ εντελώς απαράδεκτο, σε συνεργείο που δουλεύει συγκεκριμένη εταιρεία (πχ Opel) o μηχανικός να πηγαίνει 100% με μπούσουλα τη βέργα χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Επιπρόσθετα σχεδόν κανένα σύνηθες τρικύλινδρο ή τετρακύλινδρο μοτέρ δε ζητάει ακριβώς 5 λίτρα λάδι. Σχεδόν όλα παίζουν γύρω στα 4, συν/πλην μέχρι μισό λίτρο (3,5-4,5).
Ένα αρκετά καλό άρθρο (στα αγγλικά) που βρήκα για το θέμα:
https://mechanicbase.com/engine-oil/overfilling-engine-oil/
Εξηγεί αναλυτικά τους κινδύνους από την υπερβολική ποσότητα λαδιού στο κάρτερ του κινητήρα.
Χονδρικά λέει ότι σοβαρός κίνδυνος για τον κινητήρα στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να προκύψει αν η επιπλέον ποσότητα ξεπεράσει το μισό quart (1 quart ισοδυναμεί με περίπου 946ml, άρα μισό quart είναι περίπου 473ml, ας πούμε χονδρικά μισό λίτρο).
Στη δική μου περίπτωση η παραπάνω ποσότητα ήταν περίπου 750ml... -
@pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@pgp737ng said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Συνήθως μέχρι 3.000 στροφές και παραπάνω λάδι να έχει δεν κάνει ζημιά στις τσιμούχες. Ζημιά κάνει αν ανεβάσεις στροφές στο κόκκινο …. Εκεί θα φάει την τσιμούχα.
Επειδή καίει το μπ0υρδ€λ0 το πόλο λαδακι!!! (κλασσικά) έβαλα μέχρι τέλος πάνω στην γωνία, και ίσως ένα χιλιοστό παραπάνω πριν φύγω ταξίδι Θεσσαλονίκη. Πήγαινα μέχρι 3.800 στροφές και δεν έπαθε τίποτα. Στην επιστροφή πάλι τα ίδια, και όταν το κοίταξα ήταν στην κορυφή του σαγρέ!
Παρόμοιο περιστατικό, κάνανε στην shell στην Ηλιουπολεως που ρώτησαν στην γυναίκα μου να ελέγξουν τα λάδια μόλις είχε σταματήσει να βάλει βενζίνη. Φυσικά ήταν χαμηλότερα και της έβαλαν 1 ολόκληρο λίτρο μέσα. Όταν γύρισε σπίτι ευτυχώς σιγά σιγά, πήρα το αμάξι για να βγάλω τα λάδια και πήγα στο βενζινάδικο και τους ΞΕΧΕΣΑ τους καραγκιοζηδες!Σε κυκλοφορία μέσα στην πόλη ίσως και να μη σου κάνει άμεσα εμφανή ζημία (αν και αυτό είναι σχετικό).
Εγώ όμως που κάνω σχετικά συχνά (1-2 φορές το μήνα) ταξίδια σε εθνική οδό όπου για αρκετή ώρα το μοτέρ στροφάρει στις 4.000σαλ (περίπου 140 χλμ/ώρα ταχύτητα στο κοντέρ με 5η σχέση, καθότι 5άρι σασμάν) και σε καμιά προσπέραση θα φτάσει και 4.500-5.000 σαλ, τι να φανταστώ με τουλάχιστον 700ml παραπάνω λάδι στο κάρτερ μέχρι την επόμενη αλλαγή σε κανά εξάμηνο; (αν δεν το έπαιρνα χαμπάρι εξαρχής).Όπως σου έγραψα και παραπάνω… αν πηγαίνεις συντηρητικά και λίγο παραπάνω λάδι να έχει μέσα, πιθανόν δεν θα γίνει τίποτα.
Αν το πας στα κόκκινα και το ανεβάζεις στροφές τότε λογικά κάποια τσιμούχα θα στην πετάξει.
Για το foaming δεν θα ανησυχούσα τόσο, όσο για την επιπλέον πίεση.Οι φυσαλίδες μέσα στο λάδι που αναρροφάται από το κάρτερ μέσω της γραναζωτής αντλίας λαδιού λογικά θα μειώσουν/δυσχεράνουν την ικανότητα άντλησης λαδιού και κατά συνέπεια το βαθμό λίπανσης των διαφόρων εξαρτημάτων στα σημεία λίπανσης (κουζινέτα κλπ). Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε πρόωρη φθορά των αντίστοιχων επιφανειών λίπανσης, δηλαδή φθορά του κινητήρα.
Κάτι τέτοιο λέει και στο άρθρο και το θεωρώ απολύτως λογικό.
Δε μιλάμε για 200-300ml πάνω από το κανονικό, μιλάμε για περίπου μισό λίτρο ή περισσότερο πάνω από το κανονικό, οπότε σε αυτήν την περίπτωση (και ανάλογα με τη σχεδίαση και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κινητήρα/κάρτερ) ενδέχεται ο στρόφαλος να βουτά μέσα στο λάδι (εφόσον η στάθμη του κάρτερ ανέβει πάνω από ένα όριο) και να αναδεύει το λάδι κατά την περιστροφή του, με συνέπεια να δημιουργούνται φυσαλίδες και αφρισμοί που οδηγούν στην κατάσταση που προανέφερα.
Σε κάθε περίπτωση, η παραπάνω ποσότητα λαδιού, ιδίως από ένα σημείο και μετά, μόνο κακό μπορεί να κάνει στον κινητήρα. Όλα τα άλλα, είναι να χαμε να λέγαμε (δεν το λέω για σένα). -
Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξεΠραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...
Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!".
Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του! -
@xenos said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξεΠραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...
Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!".
Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του!Πάντως εγώ όσες φορές μου λένε να δούμε λάδι/νερό κλπ δεν λέω όχι,είμαι όμως από πάνω και βλέπω.
Αν εξαιρέσουμε μια φορά που ήμουν με ένα Toyota και ήθελε συμπλήρωμα από όσο μου είπαν(και το είδα)γύρω στα 250ml,όλες τις άλλες φορές μου λένε "είναι εντάξει και σε χρώμα και σε ποσότητα".Και όντως έτσι είναι.
Και τότε με το Toyota επειδή είχα ένα μονόλιτρο πίσω,που είχαν μείνει γύρω στα 300ml,έβαλαν από αυτό και μετά το πέταξαν,δεν με έκαναν να αγοράσω από εκεί...
Τι να πω?Μήπως είμαι η εξαίρεση?Ποτέ δεν προσπάθησαν να μου πουλήσουν λάδι σε βενζινάδικο... -
@nolimit14 said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@xenos said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξεΠραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...
Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!".
Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του!Πάντως εγώ όσες φορές μου λένε να δούμε λάδι/νερό κλπ δεν λέω όχι,είμαι όμως από πάνω και βλέπω.
Αν εξαιρέσουμε μια φορά που ήμουν με ένα Toyota και ήθελε συμπλήρωμα από όσο μου είπαν(και το είδα)γύρω στα 250ml,όλες τις άλλες φορές μου λένε "είναι εντάξει και σε χρώμα και σε ποσότητα".Και όντως έτσι είναι.
Και τότε με το Toyota επειδή είχα ένα μονόλιτρο πίσω,που είχαν μείνει γύρω στα 300ml,έβαλαν από αυτό και μετά το πέταξαν,δεν με έκαναν να αγοράσω από εκεί...
Τι να πω?Μήπως είμαι η εξαίρεση?Ποτέ δεν προσπάθησαν να μου πουλήσουν λάδι σε βενζινάδικο...Με όλο το σεβασμό, δεν καταλαβαίνω κάτι: από τη στιγμή που και φαίνεται να γνωρίζεις τη διαδικασία ελέ΄γχου/συμπλήρωσης με λάδι, αλλά και ενίοτε κουβαλάς μαζί σου λάδι, ποιος ο λόγος να επιτρέψεις τους νεαρούς των βενζινάδικων να το κάνουν αυτοί (με ότι ενδεχόμενο ρίσκο συνεπάγεται) αντί για εσένα τον ίδιο; Κερδίζεις κάτι; Εκτός ίσως αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου έχει πλέον τόσο σημαντική κατανάλωση λαδιού, που κάθε τρεις και λίγο απαιτεί έλεγχο/συμπλήρωμα.
-
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@nolimit14 said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@xenos said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Ερώτηση: τυπικά το περισσότερο λάδι δεν θα πάει στο κάρτερ και όχι να κάθεται μέσα στο μοτέρ; Είναι τα καρτερ οριακά γεμάτα με τη νορμαλ ποσότητα λαδιών;
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@alexandros-k said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Καλα αυτοι στα βενζιναδικα παντα λιγα τα βρισκουν τα λαδια για να σου πουλησουν και λαδι, με το αζημιωτο βεβαια
Να κανουμε εναν ελεγχο και πιπες . Λες και τους ενοιαξεΠραγματικά λυπάμαι όταν βλέπω σε βενζινάδικα να πλευρίζουν ανίδεους οδηγούς για να τους κάνουν "έλεγχο" για λάδια/νερά και κάποιοι από τους οδηγούς δέχονται...
Μα πρόσφατα μου την έπεσε κλασσικός πιτσιρικάς: "Μα γιατί δεν θέλετε;;;; Είναι δωρεάν!".
Ο πίσω μου (γιάπης με μερκ) το έφαγε το λιτράκι του!Πάντως εγώ όσες φορές μου λένε να δούμε λάδι/νερό κλπ δεν λέω όχι,είμαι όμως από πάνω και βλέπω.
Αν εξαιρέσουμε μια φορά που ήμουν με ένα Toyota και ήθελε συμπλήρωμα από όσο μου είπαν(και το είδα)γύρω στα 250ml,όλες τις άλλες φορές μου λένε "είναι εντάξει και σε χρώμα και σε ποσότητα".Και όντως έτσι είναι.
Και τότε με το Toyota επειδή είχα ένα μονόλιτρο πίσω,που είχαν μείνει γύρω στα 300ml,έβαλαν από αυτό και μετά το πέταξαν,δεν με έκαναν να αγοράσω από εκεί...
Τι να πω?Μήπως είμαι η εξαίρεση?Ποτέ δεν προσπάθησαν να μου πουλήσουν λάδι σε βενζινάδικο...Με όλο το σεβασμό, δεν καταλαβαίνω κάτι: από τη στιγμή που και φαίνεται να γνωρίζεις τη διαδικασία ελέ΄γχου/συμπλήρωσης με λάδι, αλλά και ενίοτε κουβαλάς μαζί σου λάδι, ποιος ο λόγος να επιτρέψεις τους νεαρούς των βενζινάδικων να το κάνουν αυτοί (με ότι ενδεχόμενο ρίσκο συνεπάγεται) αντί για εσένα τον ίδιο; Κερδίζεις κάτι; Εκτός ίσως αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σου έχει πλέον τόσο σημαντική κατανάλωση λαδιού, που κάθε τρεις και λίγο απαιτεί έλεγχο/συμπλήρωμα.
Όχι πως κέρδιζα κάτι αλλά 1ον)δεν συνέβαινε συχνά και δεν συμβαίνει πια(θα το εξηγήσω παρακάτω)και 2ον)δεν υπήρχε κάποιο ρίσκο από τη στιγμή που ήμουν από πάνω και έβλεπα...Δεν προσπάθησαν να με κοροιδέψουν...όχι ότι εγώ δεν τα τσέκαρα ποτέ...
Για να λέμε την αλήθεια αυτό συνέβαινε μόνο σε μία συγκεκριμένη μάρκα,στην οποία έπαψα να πηγαίνω γιατί κάθε φορά που είχαν προσφορά σου σκότιζαν τα @@ για να βάλεις την καλή βενζίνη...μόνο εκεί ρώταγαν για λάδια,νερά,καθάριζαν τζάμια κλπ...Φαντάζομαι πάει το μυαλό σου σε ποιά μάρκα αναφέρομαι...
Αντιθέτως όπου βάζω καύσιμα τον τελευταίο καιρό,σε πρατήρια άλλων εταιριών,ποτέ δεν μου έχουν πει να δουν λάδια,νερά κλπ...ούτε σε σκοτίζουν για προσφορές κλπ... -
Εφόσον ο εξαερισμός στρόφαλο θαλάμου και κεφαλής λειτουργεί σωστά,πως να πετάξει τσιμουχα?
Το foaming είναι πραγματικά επικίνδυνο φαινόμενο για τον κινητήρα αλλά απαιτεί πραγματικά μεγάλη υπέρβαση του ορίου.
Έχω βάλει και εγώ παραπάνω λιπαντικό αλλά μετά ελεγχα τη βέργα αν αφριζουν τα λάδια. -
lazarefa έχεις το κακό συνήθειο να γράφεις «σεντόνια».
Το λακωνίζειν.... -
@w202-amg said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Εφόσον ο εξαερισμός στρόφαλο θαλάμου και κεφαλής λειτουργεί σωστά,πως να πετάξει τσιμουχα?
Το foaming είναι πραγματικά επικίνδυνο φαινόμενο για τον κινητήρα αλλά απαιτεί πραγματικά μεγάλη υπέρβαση του ορίου.
Έχω βάλει και εγώ παραπάνω λιπαντικό αλλά μετά ελεγχα τη βέργα αν αφριζουν τα λάδια.750ml παραπάνω λάδι (5 λίτρα αντί 4,25) σου φαίνονται λογική υπέρβαση του ορίου;
Σε ξένα άρθρα που διάβασα αναφορικά με το θέμα, όλοι μιλάνε για μάξιμουμ μισό λίτρο (500ml) υπέρβαση της κανονικής ποσότητας.
Το να πετάξει τσιμούχα λόγω υπερβολικής ποσότητας λαδιού, δεν το σκέφτηκα εγώ, άλλος μηχανικός στο συνεργείο που μου έκαναν την πατάτα μου το είπε. Αν στην πράξη έχει συμβεί σε κάποιον, δεν το γνωρίζω προσωπικά. -
@lazarefa said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
@w202-amg said in Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο:
Εφόσον ο εξαερισμός στρόφαλο θαλάμου και κεφαλής λειτουργεί σωστά,πως να πετάξει τσιμουχα?
Το foaming είναι πραγματικά επικίνδυνο φαινόμενο για τον κινητήρα αλλά απαιτεί πραγματικά μεγάλη υπέρβαση του ορίου.
Έχω βάλει και εγώ παραπάνω λιπαντικό αλλά μετά ελεγχα τη βέργα αν αφριζουν τα λάδια.750ml παραπάνω λάδι (5 λίτρα αντί 4,25) σου φαίνονται λογική υπέρβαση του ορίου;
Σε ξένα άρθρα που διάβασα αναφορικά με το θέμα, όλοι μιλάνε για μάξιμουμ μισό λίτρο (500ml) υπέρβαση της κανονικής ποσότητας.
Το να πετάξει τσιμούχα λόγω υπερβολικής ποσότητας λαδιού, δεν το σκέφτηκα εγώ, άλλος μηχανικός στο συνεργείο που μου έκαναν την πατάτα μου το είπε. Αν στην πράξη έχει συμβεί σε κάποιον, δεν το γνωρίζω προσωπικά.Δεν μπορώ να ξέρω πόσο λάδι χρειάζεται για να φτάσει ο στρόφαλος να χτυπάει τη στάθμη του. Σίγουρα είναι μεγάλη η ποσότητα και ο μόνος τρόπος είναι με τη βέργα
Λάθος (μεγαλύτερη) ποσότητα λαδιών σε συνεργείο