-
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
-
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
τα έχουν αυτά οι 3κίλυνδροι.
Αν και τον θεωρώ κορυφαίο 3κιλυνδρο τον συγκεκριμένο δεν μπορώ παρα να συμφωνήσω.
Στο δικό μου 1,5 δεν έχω τέτοιο θεμα αλλά εχει πολύ περισσότερη δύναμη.
Ειχα βεβαια με τον συντονισμό και το ηχοσύστημα θέμα, ετριζαν πολλά πλαστικά που έπρεπε να τα σκασω σε ηχομόνωση σε πόρτες για να εξαφανιστούν
-
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
Kάτι παρόμοιο έκανε και το mondeo 1.8, ένα βουητό ακριβώς στα 110-120 με 5η , συντόνιζε η εισαγωγή με την εξαγωγή , σπαστικό γιατί δεν μπορούσες να κάνεις οικονομικό ταξίδι ή έπρεπε να βάλεις 4η ή να περάσεις τα 130 με 5η για να σταματήσει άρα δεν είναι πρόβλημα των τρικύλινδρων μόνο...
-
@monman2 said in Ford Puma 2019:
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
Kάτι παρόμοιο έκανε και το mondeo 1.8, ένα βουητό ακριβώς στα 110-120 με 5η , συντόνιζε η εισαγωγή με την εξαγωγή , σπαστικό γιατί δεν μπορούσες να κάνεις οικονομικό ταξίδι ή έπρεπε να βάλεις 4η ή να περάσεις τα 130 με 5η για να σταματήσει άρα δεν είναι πρόβλημα των τρικύλινδρων μόνο...
Αφού και το ίδιο το αμάξι σου έλεγε "παμε παραπάνω", τι ήθελες και εσύ να πηγαίνεις με 110-120???
Ταχύτητες ταξιδιού σε αυτοκινητόδρομο 140-150!
Για παλιού τύπου εθνική, τότε είναι πρόβλημα ή θα είσαι ψιλοκαφρος και 120-130 ή πιο αργός 90-100! -
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
Οντως ως τις 1800 στροφες αν πατησεις λιγο παραπανω το γκαζι εχει ενα ενοχλητικο βουητο, αλλα σε ολο το υπολοιπο φασμα ειναι παραπολυ καλος μεχρι τα κοκκινα. Αρκετες φορες πιανω τον εαυτο μου να κινουμαι στην κινηση με 1η και 4500 στροφες και να μην το εχω παρει χαμπαρι.
Για εμενα με το προηγουμενο1.6 ατμοσφαιρικο focus που ειχα, 1000 φορες ο τρικυλινδρος καλυτερος σε θορυβο δυναμη οικονομια. -
Στο focus ο 3κίλυνδρος δεν ακουγόταν πάντως έτσι. Μπορεί να οφειλόταν στο μεγαλύτερο σκάφος ή στο ότι τότε δεν έκανε τόσες τσιπιές η ford.
-
@famas said in Ford Puma 2019:
Αυτό που είπες για το σκάφος μάλλον ισχύει ,παράδειγμα ο τρικύλινδρος της VW σε Golf αλλά και σε Kamiq διακριτικός , σε polo με 1η 2α φασαρία και άσχημος κραδασμός στην εκκίνηση .
-
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
Το έχω παρατηρήσει και εγώ αυτό που αναφέρετε. Είχα την εντύπωση ότι είναι λόγο της λειτουργίας απενεργοποίησης κυλίνδρου. Δεν είναι έτσι;
-
@nikos_sty said in Ford Puma 2019:
@famas said in Ford Puma 2019:
Όλα καλά, αλλά μεταξύ 1500-1900 στροφές όταν ζεσταθεί το αμάξι βουίζει αρκετά σαν ηχείο, αν κάνεις το λάθος και κουμπώσεις σε ισιάδι 3η σε εκείνες τις στροφές, ώστε να κινηθείς με μια σχέση επάνω, ενώ έχει τη ροπή να κινηθεί οικονομικά, ο θόρυβος σε κάνει να μην είσαι άνετα. Είδα εξάτμιση, solid rock, δεν ακούγεται τίποτα. Με το που πατήσει 2000 στροφές όλα καλά.... Τα αντίβαρα και οι έκκεντρες τοποθετήσεις των αντλιών μάλλον δεν ωφελούν τον ήχο, παρά μόνο το ζύγισμα. Άθλιοι 3κίλυνδροι.
Το έχω παρατηρήσει και εγώ αυτό που αναφέρετε. Είχα την εντύπωση ότι είναι λόγο της λειτουργίας απενεργοποίησης κυλίνδρου. Δεν είναι έτσι;
Ως παρεπόμενο της απενεργοποίησης κυλίνδρου αναφέρεται η εμφάνιση δόνησης στα φόρουμ του εξωτερικού, μιλώντας για το φόκους βέβαια, αλλά ίδια μηχανή είναι.
if Cylinder deactivation can be disabled on a Focus 1.0 ecoboost to overcome the vibration whilst driving in Normal mode when trying to maintain a constant speed around 67 mph in 6th gear. -
Δεν ειναι η απενεργοποιηση του κυλινδρου. Ειναι χαρακτηριστικη και παρουσιαζετε σε ελαφρο πατημα γκαζιου. Εδω οσο πατας το γκαζι γινετε πιο εντονο, οπου δεν υπαρχει απενεργοποιηση κυλινδρου.
-
Σάββατο πρωί ξυπνάμε και ετοιμαζόμαστε για την μεγάλη μας εκδρομή! Έχουμε βάφτιση στην Κρύα Βρύση Πέλλας και λέμε να το συνδυάσουμε με εκδρομή στην Καστοριά που δεν έχουμε πάει ποτέ. Λίμνη Πρεσπών και Νυμφαίο είναι φυσικά στον σχεδιασμό. Εγώ αναλαμβάνω να κοιτάξω αέρα στα λάστιχα, να γεμίσω ντεπόζιτο, ελέγξω λάδια, να βάλω ρεζέρβα στο megabox (μένει και άλλος χώρος) και να ταχτοποιήσω τα πράγματα. Έχω ετοιμάσει την μία βαλίτσα μου από την προηγούμενη μέρα και περιμένω να δω τι θα βρω (τι εχει ετοιμάσει η γυναίκα) μετά από το βενζινάδικο και αφού έχω πάρει ένα καφεδάκι. Καμία έκπληξη φυσικά, έχουμε πάρει πράγματα για όλες τις καιρικές συνθήκες και όλες τις εποχές! Ακόμα και στην περίπτωση που βρεθούμε Σαχάρα ή Αλάσκα να ντυθούμε θα έχουμε!!! Βρίσκω την βαλίτσα μου ανοιγμένη και να περνάει επιθεώρηση. Μην τα πολυλογώ μου έβγαλε τα μισά ρούχα έξω, με έβαλε να πάρω ένα σωρό άχρηστα πράγματα (γάντια, σκούφο, κασκόλ, μαγιό!!! Αν θα πάμε λέει στα λουτρά ποζαρ) και φυσικά αναγκαστικά πήρα μεγαλύτερη βαλίτσα. Εδώ να πω ότι μόνο οι μοτοσυκλετιστές τις έχουν εκπαιδευμένες και Σπαρτιάτισσες! Πηγαίναμε εκδρομή με την μηχανή παλιά και αναγκαστικά δεν έπαιρνε τόσα. Μετά βλέπω τα δικά της πράγματα!!!! Δεν περιγράφω, λέω μόνο τούτο, συλλογή παπουτσιών μέσα στα κουτιά τους (μην τσαλακωθούν οι μπότες). Τεσπα οι περισσότεροι γυναίκες έχετε καταλαβαίνετε. Αρχίζω φορτώνω στο PUMA. Megabox και πίσω χώρος τίγκα, ευτυχώς είναι μεγάλος για την κατηγορία του. Μετά βάζουμε και πουκάμισα, μπουφάν και κρεμαστά φορέματα στις πίσω θέσεις. Σπαστικό που στα νέα αυτοκίνητα έχουν μικρά γατζάκια αντί για τα μεγάλα χερούλια που έβαζαν παλιά και ήταν πολύ πιο βολικά για τις κρεμάστρες. Χώρεσαν λοιπόν όλα και ξεκινάμε.
Δεν ξέρω αλλά και μόνο που γνωρίζω ότι θα οδηγήσω το αμάξι αυτό για πολλά χιλιόμετρα μου φτιάχνει την διάθεση. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Σίγουρα στο ταξίδι ο προορισμός είναι ο στόχος, αλλά και το ταξίδι καθε αυτό αν είναι ευχάριστο και αν δεν είναι αγγαρεία, συμβάλει σημαντικά στην ευχάριστη εμπειρία μιας εκδρομής. Τα λέω για όσους κοιτάνε μόνο ξερούς αριθμούς κατανάλωσης...... αλλά οκ ίσως είμαι περίεργος εγώ. Δεν θα πολυλογήσω πολύ για το ταξίδι στην εθνική. 4 ώρες κάναμε σύνολο, πολύ καλοί δρόμοι πλέον, πολλά διόδια και χωρίς κίνηση είναι μια πολύ ωραία εμπειρία με αυτό το αμάξι. Πολύ καλή ορατότητα, δύναμη παντού αλλα κυρίως στις μεσαίες στροφές. Ταξιδεύαμε από 145-180 και ένα δύο πατηματάκια πιο πάνω. Όταν λέω 145 όμως εννοώ ότι βάζεις το cruise control τόσο, και απλά στρίβεις, φρένο δεν χρειάζεται εκτός αν βρεις εμπόδιο. Μπορεί να ακούγονται πολλά αλλά πραγματικά στα 160 είναι τόσο σταθερό και έχεις την εντύπωση ότι πας με 120, δεν υπερβάλλω! Μικρές κινήσεις του τιμονιού και παίρνει άνετα τις όποιες στροφές. Πολύ καλή κύληση. Λίγος θόρυβος υπάρχει, κυρίως αεροδυναμικός αφού είναι SUVοειδές το σχήμα, δεν το λες και αεροδυναμικό! Μία στάση μόνο για καφεδάκι και τσιγάρο.
Στάση για καφέ και τσιγάρο στην εθνική
Στον επαρχιακό πριν από μια προσπέραση δεν χρειάζεται πολύ σκέψη του τύπου : με παίρνει δεν με παίρνει μέχρι την επόμενη στροφή?? Είναι ανηφόρα θα μπορεί φορτωμένο να κάνει προσπέραση?? ΟΧΙ τίποτα από αυτά. Απλά κοιτάς αν έρχεται άλλο αυτοκίνητο από την απέναντι μεριά. Όχι? Τότε βύθισμα του γκαζιού, πρα, πρα, πρα, σκασίματα από την εξάτμιση και έχεις περάσει εν ριπή οφθαλμού! Βέβαια κάποιες φορές έχεις κάποιες περίεργες ματιές από την διπλα θεση και άλλες φορές σχόλια του τύπου: τωρα αυτό χρειαζόταν να το κάνεις τόσο γρήγορα?? Πρέπει να τιναχτούμε πίσω?? Εεεε να ξέρεις για ασφάλεια, όσο λιγότερο μένεις στην αντίθετη λωρίδα καλύτερα . Ναι, ναι για αυτό το κάνεις.... είμαι σίγουρη, άσε μας ρε Βασίλη!!!!
Φτάσαμε λοιπόν στο χωριό και ήπιαμε ένα καφεδάκι με τα ξαδέρφια. Ωραίο το αμάξι ρε ξάδερφε τι είναι? Ford λέω. Ford Puma. Α μάλιστα δεν το έχω ξαναδεί, σαν Porsche μοιάζει. Θα ήθελα ξάδερφε αλλά όχι, ένα απλό Ford είναι. Μόνο σε εμφάνιση μοιαζει λίγο. Καλό είναι λεει ο ξάδερφος μαρέσει, πόσα άλογα είναι? 200 απαντώ. Ρε είσαι τρελός τι να τα κάνεις τόσα σε μικρό αμάξι Ε φυσιολογικό δεν με λες. Και στα ανιψάκια μου έκανε όμως πολύ εντύπωση το αμάξι τους αρεσε πολύ, ωραίο αυτοκίνητο θείο!!! (Πάλι καλά ακόμα μπάρμπα δεν με λένε). Θα μας φιλοξενούσαν σε ένα διπλανό χωριό. Ο φωτισμός σε δημόσιους δρόμους εκεί ανάμεσα από χωράφια είναι από ελλιπής ως ανύπαρκτος. Τα φώτα του PUMA είναι εξαιρετικά, είναι εκπληκτικό πόσο καλά φωτίζουν σε σχέση με του αλογόνου!! (και πόσο κοστίζουν σε περίπτωση ζημιάς αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση).
-
Την Δευτέρα κάναμε μια εξόρμηση μέχρι το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Πέλλας. Πήγαμε 6 άτομα με 2 αυτοκίνητα, το PUMA και ένα CAPTUR. Πήγε μπροστά το Renault αλλά κάπου μπερδεύτηκε και πήγαμε μέσα από χωματόδρομο ενώ είχε βρέξει και ο δρόμος ήταν άθλιος και μέσα στις λάσπες. ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα, γλίστρησαν λίγο κάποιες φορές τα Michelin (όχι τίποτα φοβερό απλά μέσα στην λάσπη έχαναν λίγο πρόσφυση, το αμάξι έγινε χάλια αλλά όλα μια χαρά. Δεν είναι και βιταρα που είναι πιο όμορφο καλυμμένο με λάσπη να μην φαίνεται το σχέδιο. (αστειάκι για φίλο με Vitara, μην παρεξηγείτε, το Vitara είναι σπουδαίο για off road). Ωραίο το μουσείο, μάθαμε πολλά που δεν γνωρίζαμε για την αρχαία Πέλλα. Να το επισκεφτείτε αν μπορείτε και βρίσκεστε κοντά. Αφού λασπωθήκαμε και επισκεφτήκαμε το μουσείο, βουρ για φαγητό και επιστροφή κρύα βρύση για καφέ.
Το ολοκαίνουργιο αρχαιολογικό μουσείο της Πέλλας
Λασπωμένοι, διαλειμα για φαγητόΤην Τρίτη ξεκινήσαμε για άλλα χωριά συγγενών και τέλος μείναμε σε έναν θείο κοντά σε ένα χωριό στην Πτολεμαΐδα όπου και μείναμε. Ωραία πόλη και αυτή με πολύ όμορφα μέρη για έξοδο. Σε κάθε στάση σε συγγενή γεμίζαμε σακούλες (καρύδια, πορτοκάλια, μήλα, βαζάκια με τουρσί, τσίπουρο). Μα που θα τα βάλουμε όλα αυτά????? Στις πίσω θέσεις!!! Τετάρτη πρωί και αφού έπλυνα λίγο από τις λάσπες το Puma ξεκινήσαμε για το Φιλώτα (κοντινό χωρίο για κάποια υποχρέωση) και έπειτα να πάρουμε τον δρόμο για Καστοριά. Εδώ μας τα έκανε λίγο μαντάρα ο γούγλης στο android auto. Μας έβγαλε να πάμε από επαρχιακή οδό Αμιντέου Καστοριάς. Και ευτυχώς βέβαια γιατί είναι πολύ πιο όμορφη διαδρομή από τον κλασικό δρόμο. Όμως για να πάμε εκεί μας πήγε από μια διαδρομή μέσα από κατσάβραχα και κάποια στιγμή χαθήκαμε και έδειχνε λάθος να μπούμε από κάποιες εγκαταστάσεις της ΔΕΗ. Ευτυχώς βρέθηκε ένας security της ΔΕΗ στην μέση του πουθενά και σταματήσαμε να ρωτήσουμε (είχα να το κάνω καιρό αυτό). Πήγε κάπως έτσι ο διάλογος: Καλημέρα φίλε είναι εύκολο να μας βοηθήσεις να βγούμε στον δρόμο για Καστοριά?? Ο άνθρωπος αφού μου εποιασε την συζητηση για το αμάξι γιατι του άρεσε πολύ (σε ευχαριστώ πολύ φίλε μου για τα καλά σου λόγια) και αφού με ρώτησε και μερικά πράγματα για το αμάξι (η γυναίκα δυσφορούσε πολύ χαχαχαχα) βοήθησε να μας πει που να πάμε. Αφού πήραμε τον σωστό δρόμο και μετά από πολλά τραντάγματα από τα κατσάβραχα (σπορ ανάρτηση δεν ήθελες με το st?) μου λέει όλο εκνευρισμό: Καλά Βασίλη, το Gps του αυτοκινήτου είναι τελείως για τα μπάζα από που μας έφερε, έλεος!!!! Καρδιά μου δεν είναι το GPS του αυτοκινήτου, ο γούγλης είναι, το android auto χρησιμοποιώ!!. Σιωπή..... Συνεχίσαμε και η αλήθεια είναι ότι μετά ο δρόμος ήταν πολύ όμορφος και περάσαμε από τη λίμνη Ζάζαρη και την λίμνη Χειμαδιτιδα. Ωραία διαδρομή και απόλαυση να οδηγάς βλέποντας ωραία τοπία. Ανεβήκαμε και κατεβήκαμε βουνό και είχε ομίχλη σε ένα μικρό κομμάτι και πολλές στροφές, κανένα πρόβλημα βέβαια απλά ανάψαμε τα φώτα ομίχλης.
Αφου βγήκαμε από τα κατσάβραχα με βοήθεια από άνθρωπο που βρήκαμε στο δρόμο μας οδεύουμε στον κεντρικό δρόμο -
Διπλα από τις λίμνες στην διαδρομήΕδώ να πω το εξής. Όποτε βλέπεις ότι έχεις στροφές και επαρχιακό δρόμο απλά πετάς την σκούφια σου όταν το οδηγάς. Είναι εξαιρετικά απολαυστικό να οδηγείς σε τέτοιες διαδρομές με το Puma ST. Και δεν εννοώ με σπορ διάθεση μόνο όπως φαντάζεστε έτσι και αλλιώς. Όχι, όχι και με ποιο χαλαρούς ρυθμούς να πηγαίνετε, είναι πραγματικά απόλαυση. Το σύνολο τιμόνι, πλαίσιο, φρένα, κινητήρας, μηχανικό κιβώτιο δίνει μια εξαιρετική συμπεριφορά στο αμάξι που είναι να φιλάς τους μηχανικούς της FORD. Εντάξει δεν είναι σε συναρμογή ότι καλύτερο έχετε δει σε αυτοκίνητο αλλά πραγματικά μηχανικά είναι άλλο πράγμα να το περιγράφεις άλλο να το οδηγείς. Κάνει ότι του πεις με τόση ευκολία και σε κάνει να νιώθεις πολύ καλύτερος οδηγός από ότι πραγματικά είσαι. Poetry in motion. Και ο ήχος? Αυτός ο ήχος τόσο του κινητήρα όσο και της εξάτμισης συμβάλουν πολύ στην εμπειρία οδήγησης (αν δεν σας αρέσει σίγουρα καλύτερα ηλεκτρικό). Καλά όλα αυτά, αλλά μήπως όμως ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα ήταν καλύτερη επιλογή. ΟΧΙ. Ξεκάθαρα ΟΧΙ. Ναι μέσα σε κίνηση είναι καλύτερο ένα αυτόματο και ίσως το 1000ρι Puma είναι πιο καλή επιλογή να το πάρεις με αυτόματο. Βολεύει και πλέον τα αυτόματα είναι πολύ καλύτερα από παλιά. Αλλά σε αυτό το ST όχι, με τίποτα, σοφή επιλογή να το βγάζουν ΜΟΝΟ σε μηχανικό. Συμμετέχεις περισσότερο και είναι και εξαιρετικό στις αλλαγές το μηχανικό που έχει επιλεγεί. Και κάπως έτσι φτάνουμε Καστοριά όπου βρίσκουμε και άλλο ένα ζευγάρι με CAPTUR που έχουμε δώσει ραντεβού.
-
Στην ορεινή διαδρομή προς Καστοριά
Με το φιλικό ζευγάρι με το Captur στο ξενοδοχείοΠάμε για καφεδάκι και έπειτα ξενοδοχείο για ξεκούραση. Πολύ όμορφη πόλη η Καστοριά. Απορώ με τον εαυτό μου που δεν την είχα επισκεφτεί ποτέ. Μια βόλτα δίπλα στην λίμνη μέχρι την μονή της Παναγιάς της Μαυριώτισσας είναι απλά ΜΑΓΙΚΗ. Την επόμενη μέρα έχει επίσκεψη στις Πρέσπες. Ξυπνάμε , περνούμε το πρωινό μας και αφού γεμίσουμε μπαταρίες ξεκινάμε από τον ΕΟ Καστοριάς Πρεσπών!!! Στενός δρόμος με πολλές στροφές και ανάβασή. Μούρλια ακούγεται και ήταν υπέροχα να οδηγείς εκεί. Μέχρι που φτάσαμε και περάσαμε από ενα ξύλινο γεφυράκι. Μετά ο δρόμος πλάτυνε και ήταν πλέον και για μεγαλύτερες ταχύτητες και με ευθείες. Μπροστά εμείς, πίσω το Captur (πετρέλαιο). Φθινοπωρινό τοπίο φυσικά με πορτοκαλί αποχρώσεις των πεσμένων φύλλων. Ναι χειμώνας ήταν αλλά οι θερμοκρασίες φθινόπωρο θύμιζαν. Φτάνουμε λοιπόν στις Πρέσπες. Πρώτη στάση Άγιος Αχίλλειος. Περνάμε από την πλωτή γέφυρα. Οι γυναίκες της παρέας και η φωτογραφικές στα κινητά πέρνουν φωτιά. Εδώ βγάλε με μία για Insta. Μα και πριν αυτό έκανα!!! Μετά από πολλές φωτογραφίες επισκεπτόμαστε το εκκλησάκι και χαζεύουμε την πολύ όμορφη θέα και την μικρή πρέσπα. Γυρνάμε από τον ίδιο δρόμο πίσω και τραβάμε για το χωριό Ψαράδες όπου και θα κάνουμε ένα tour με βάρκα στην μεγάλη Πρέσπα της οποίας για όσους δεν γνωρίζουν εχει πέσει η στάθμη 8 μέτρα που είναι ανησυχητικό. Ωραία διαδρομή, τεράστια Λίμνη. Αγοράζουμε φασόλια και γίγαντες από τοπικούς αγρότες και πίνουμε ένα καφεδάκι. Η σύντροφος αγοράζει και τοπικά προϊόντα και έχει την φαεινή ιδέα να δοκιμάσει και μέλια. Ε, ένα από αυτά έχει πρόπολη. Θα επανέλθουμε αργότερα σε αυτό. Επόμενη στάση Άγιος Γερμανός. Επισκεπτόμαστε το χωριό και την εκκλησία πίνουμε ένα καφεδάκι και αποχαιρετούμε τους φίλους μας που οδεύουν πίσω στην κρύα βρύση. Εμείς οδεύουμε πίσω στην Καστοριά για φαγητό. Όμως η σύντροφος αισθανόταν πόνο στην κοιλιά. Δεν είχε καμία όρεξη και πονούσε. Οπότε γυρίσαμε άρον άρον την άφησα ξενοδοχείο και της έφερα από το φαρμακείο χάπια για το ανάλογο πρόβλημα.
Οδεύοντας για τις Λίμνες Πρέσπών
Πεζογέφυρα για Αγιο Αχίλλειο
Θέα από το εκκλησάκι και της μικρής Πρέσπας -
Ποταμάκι στον Άγιο ΓερμανόΈπειτα εφόσον είχα πλέον μόνος μου ελεύθερο χρόνο γύρισα μόνος μου την όμορφη πόλη με το αυτοκίνητο να την χαζέψω και να εκμεταλλευτώ την ομορφιά της για φωτογραφίες με το PUMA. Έβγαλα αρκετές και βγήκαν κάποιες πολύ όμορφες. Καλυτέρεψαν τα πράγματα και με την σύζυγο και το βράδυ είχαμε μια όμορφη βραδιά.
Μια όμορφη φωτογραφία μπροστά από Παναγιά Μαυριώτισσα (νομίζω η καλύτερη που τράβηξα)
Οπως και αυτή
Εδω στο δρομάκι προς την Παναγιά με διπλα την λίμνη Καστοριάς φυσικά
Οπως και εδω -
Πραγματικά μαγικό χαλί με τα φύλλαΤην επόμενη μέρα το πρωί πήραμε τον δρόμο για Νυμφαίο που φιλοξενεί και το καταφύγιο του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ για τις αρκούδες. Ωραία διαδρομή, υψόμετρο, πολλές κλειστές στροφές και βροχή. Κανένα πρόβλημα, τα Michelin Pilot Sport 4S βεντουζόνουν καλά και στην βροχή. Σίγουρα πας πιο προσεκτικά πάντα στην βροχή αλλά η πρόσφυση είναι εκεί, δεν έχεις κανένα ενδοιασμό ακόμα και λίγο πιο σβέλτα να θες να κινηθείς. Φτάνοντας στο νυμφαίο βλέπεις ένα χωριό πολύ γραφικό με όλα τα σπίτια χτισμένα με πέτρα. Πολύ όμορφο. Και το πλακόστρωτο κάτω πολύ όμορφο επίσης αλλά ΟΧΙ για αυτοκίνητο. Περνώντας πάνω του ενα οποιωδήπωτε αυτοκίνητο είναι οδυνηρό για κάθε επιβάτη αφού οι αναρτήσεις βαράνε υπερωρία και πάνε πάνω κάτω συνεχώς. Μαντέψτε τώρα τι γίνεται με τις αναρτήσεις του ST??? Ναι σωστά μαντέψατε χαχαχαχαχαχα. Δεν μας πτοεί βέβαια αυτό. Γελάσαμε αρκετά και αφού δεν έπαθε τίποτα το τσίπουρο όλα καλά.
Νυμφαιο, πλακόστρωτο. Αφού επεζησε το μπουκάλι του τσίπουρου απο αυτό ολα καλά
Διαλειμα για φαγητό στο ΝυμφαίοΠαρκάρουμε και αφού αφήσουμε τα πράγματα στο ξενοδοχείο οδεύουμε στο μονοπάτι για τις αρκούδες. Πολύ όμορφο μονοπάτι και ενδιαφέρουσες πληροφορίες ενημέρωσης. Βλέπουμε και τις αρκούδες στο καταφύγιο και πάμε για φαγητό και ξεκούραση. Το βράδυ Μουντιάλ και την επόμενη μέρα κατεβαίνουμε πάλι με βροχή στο χωριό Αγραπιδιές που είναι το άλλο καταφύγιο του Αρκτούρου (Λύκου και Λύγγα). Αφού βλέπουμε τα πολύ συμπαθή τετράποδα και ενημερωνόμαστε για το έργο του αρκτούρου και πληροφορίες για τα άγρια ζώα έρχεται η ώρα να γυρίσουμε για ψήσιμο στα κάρβουνα στην Κρύα βρύση μαζί με τα ξαδέρφια. Εννοείται πήρα και το άθικτο τσίπουρο μαζί.
Η γέφυρα που οδηγεί στο γραφείο ενημέρωσης Λύκου και Λύγγα του ΑρκτούρουΗ διαδρομή γνωστή. Μία ώρα και κάτι και βάζουμε φωτιά στα κάρβουνα!!! Όλα τα ωραία βεβαίως έρχονται στο τέλος τους και αφού περιδρομιάσαμε και ασπαστήκαμε όλους τους φίλους και συγγενείς ήρθε η ώρα του γυρισμού για Αθήνα. Πριν φύγουμε εννοείται ότι έπρεπε να φορτώσουμε στο αυτοκίνητο 2 νταμιτζάνες ελαιόλαδο, λωτούς, μαρμελάδες και διάφορα αλλά που αν δεν τα έπαιρνα θα ήταν προσβολή για τις θείες. Να πάρε και για τον θείο σου στην Αθήνα και τον αδερφό σου. Μα που θα τα βάλω όλα αυτά?????? Ελα μωρέ έχεις χώρο στις πίσω θέσεις... Μα, μα. Δεν έχει μα και ξεμα , θα τα πάρεις..... και τα πήρα φυσικά (λες και είχα επιλογή).
-
Δεν σε προλαβαίνω...
Πρώτα βάζω like και μετά σε διαβάζω
-
Αλλη μία φωτογραφία από ΚαστοριάΞεκινήσαμε λοιπόν για Αθήνα με το transit, εεεεε λάθος το PUMA ST εννοούσα. Ήμουν όμως λίγο σκασμένος από το φαγητό και νυσταγμένος οπότε μετά από μερικά χιλιόμετρα παρέδωσα το τιμόνι στην σύντροφο. Κοιτα εδώ, να έτσι λειτουργεί το cruise control! βρέχει κιολας, είναι και φορτωμένο οπότε μην πας πάνω από 120-130 εντάξει? Να κοιμηθώ λίγο. Ναι φυσικά. Έφτιαξε το κάθισμα, ρύθμισε καθρέφτες και ξεκινήσαμε. Μετά από μισή ώρα ξύπνησα και βλέπω να πάει με 140!!! Άντε ξύπνησα κάνω , δεν σταματάς να το πάρω?. Όχι μωρέ, τώρα πιο κάτω να πάρεις και καφέ δεν με πειράζει να οδηγώ. Κατάλαβα λέω και κούνησα καταφατικά το κεφάλι. Δεν αρέσει μόνο σε μένα να το οδηγώ, απλά μόνο εγώ το παραδέχομαι. Σταματήσαμε για καφέ.
Είχε βραδιάσει πια. Τα φώτα όπως σας είχα πει είναι εκπληκτικά, έχεις πάρα πολύ καλή ορατότητα. Σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έτσι και σε αυτό υπάρχει η λειτουργία να ανοίγει και να κλείνει και την μεγάλη σκάλα αυτόματα. Πράγμα το οποίο για βραδινό ταξίδι στην εθνική είναι πραγματικά game changer. Συμβάλει σε ένα πολύ ξεκούραστο και ευχάριστο ταξίδι και το βράδυ. Παρόλο το φορτίο και σποραδικές τοπικές βροχές είχαμε ένα πολύ άνετο ταξίδι. Με έπιασε βέβαια και το πάτησα πάλι κάποια στιγμή !!! Δεν δέχομαι επικρίσεις, πάρτε το εσείς βόλτα και αν δεν το πατήσετε τότε να με κρίνετε. Σε προκαλεί!!! Εννοείται πως και φορτωμένο ο κινητήρας δεν είχε κανένα πρόβλημα να κινήσει σβέλτα το αμάξι. Συνολική μέση κατανάλωση 8,7l/100χλ για όλες τις μέρες. Με αυτή την οδήγηση που διαβάσατε όσοι φτάσατε μέχρι εδώ. Είναι πολλά?? Αν θέλετε ένα γρήγορο αμάξι που προσφέρει απλόχερα τόση ευχαρίστηση είναι και λίγα θα πω. Τα περισσότερα αυτοκίνητα με 200 άλογα που υπάρχουν και παρόμοια οδήγηση θα ήταν πολύ πάνω του 11l/χλ μην πω πάνω του 13. Οικονομικό δεν είναι αλλά αν θες οικονομία καλύτερα να στραφείς σε κάνα TOYOTA hybrid. Οι καλύτερες επιλογές για οικονομία. Αν θες πάλι για τα ίδια χρήματα το πιο γρήγορο, πάλι το PUMA ST δεν είναι η καλύτερη επιλογή, υπάρχουν πολύ πιο γρήγορα hatch στα ίδια χρήματα.
-
Χμμμμ άργησε...
-
Μπράβο Βασίλη σε ευχαριστω που μοιράστηκες την εμπειρία σου μαζί μας και μας ταξίδεψες.. Δεν κρύβω ότι με έπιασε μια επιπλέον μελαγχολία μιας και προερχόμενος από το αδερφό Fiesta ταυτίστηκα απόλυτα με τις οδηγικές αναφορές σου. Λείπει ώρες ώρες το ρημάδι αλλά δύσκολο να έχεις δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη. Γέλασα και με τα συζυγικά και τα του σογιού, είμαστε όλοι Έλληνες στην τελική.
Οι φωτογραφίες εξαιρετικές, βοήθησε και η εποχή.. Τα πεσμένα φύλλα, η βροχή, οι μυρωδιές της φύσης και ένα μικρό μηχανολογικό θαύμα που έχεις την τύχη να απολαμβάνεις κάνουν όπως εύστοχα ανέφερες την διαδρομή εξίσου σημαντική με τον προορισμό. Υπομονή μέχρι την επόμενη φορά..
Ford Puma 2019