-
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
πχ αν επιταχύνουμε με 2η φτάνει 4000 στροφές και βάλουμε 4η για να πάμε πιο χαλαρά δημιουργείται πρόβλημα ?
-
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
πχ αν επιταχύνουμε με 2η φτάνει 4000 στροφές και βάλουμε 4η για να πάμε πιο χαλαρά δημιουργείται πρόβλημα ?
Όχι και στα 2
αν και από 4000 με 2α σε 4η, μπορεί να πέσουν πολύ οι στροφές και να κρεμάσει, εξαρτάται από το κιβώτιο. Δοκίμασέ το -
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
Μόνο στο κατέβασμα. Βέβαια εαν βαριέσαι να αλλάζει ταχύτητες (δικαίως!!), πάρε αυτόματο.
-
Για λειτουργία που προσεγγίζει αυτόματο, για πιο λίγες αλλαγές μπορείς να φτάνεις τη 1η στον κόφτη και να βάζεις κατευθείαν 5η. Βέβαια πρέπει να έχεις και εργαλείο που ροπιάζει.
-
@fanis75 said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
Μόνο στο κατέβασμα. Βέβαια εαν βαριέσαι να αλλάζει ταχύτητες (δικαίως!!), πάρε αυτόματο.
Φανή αν θέλει να φρενάρει από 5η και 100, άνετα βάζει κατευθείαν 3η.
Ας δοκιμάσει τις αλλαγές που θέλει να κάνει
Οκ, όχι από 5000 δύο κάτω
-
Εξαρτάται και απο το πόσο χαμηλά βγαίνει η ροπή. Εγω στο Tiguan επειδή ηταν diesel και τραβαγε απο χαμηλά το είχα μονίμως με τρίτη εντος πόλης και το κακόμοιρο πήγαινε αδιαμαρτυρητα σαν να ήταν αυτόματο. Γενικά παντως αν εισαι τεμπέλης σαν εμενα πάρε αυτόματο ή ηλεκτρικό.
-
Και ξέρω άνθρωπο που παίζει να μην είχε κουμπώσει ποτέ 2α, 4η στη ζωή του... Τέσπα, υπάρχουν πολλές θεωρίες εκεί έξω...
Εγώ θα πω ότι σε vag που βλέπω τουλάχιστον στα χέρια μου, στην προτεινόμενη αλλαγή σχέσης που δίνει το ίδιο το αυτοκίνητο στην οθόνη βλέπεις αρκετές φορές να γράφει π.χ. 4 -> 6 αν θεωρεί ότι το φορτίο δικαιολογεί τέτοια αλλαγή.Για λόγους οικονομίας, ρύπων και αποφυγή σφαλιάρας από έταιρο ήμιση, καλό είναι να τις περνάς όλες στο ανέβασμα, στο κατέβασμα κατά το δοκούν (π.χ. ε πάντα θα βάλεις 2α πλησιάζοντας φουρκέτα)
-
@nickthetrib said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@fanis75 said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
Μόνο στο κατέβασμα. Βέβαια εαν βαριέσαι να αλλάζει ταχύτητες (δικαίως!!), πάρε αυτόματο.
Φανή αν θέλει να φρενάρει από 5η και 100, άνετα βάζει κατευθείαν 3η.
Ας δοκιμάσει τις αλλαγές που θέλει να κάνει
Οκ, όχι από 5000 δύο κάτω
Και από 5η άνετα μπορεί να κατεβάζει κατευθείαν 1η ώστε να μην επιβαρύνει τα φρένα και φθείρει τα τακάκια.
-
@georgemit said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@nickthetrib said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@fanis75 said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
Μόνο στο κατέβασμα. Βέβαια εαν βαριέσαι να αλλάζει ταχύτητες (δικαίως!!), πάρε αυτόματο.
Φανή αν θέλει να φρενάρει από 5η και 100, άνετα βάζει κατευθείαν 3η.
Ας δοκιμάσει τις αλλαγές που θέλει να κάνει
Οκ, όχι από 5000 δύο κάτω
Και από 5η άνετα μπορεί να κατεβάζει κατευθείαν 1η ώστε να μην επιβαρύνει τα φρένα και φθείρει τα τακάκια.
Μίλησα για την περίπτωση κατεβάζοντας ταχύτητα στα 100χλμ/ώρα και θεωρόντας δεδομένο ότι δεν θέλει να βγουν οι βαλβίδες έξω από το χώρο του κινητήρα
Με 5η και 1000στρ/λεπτό, μπορεί να βάλει 1η -
Έχω δοκιμάσει και από 5η να βάλω 3η αλλά εντάξει πήγαινα 100χλμ. Με την 5η το αμάξι είχε 3000 στροφές και κατεβάζοντας σε 3η πήγε 4500 στροφές.
Απλά εσείς λέτε μην γίνει κατέβασμα και φτάσει κόφτη σωστά ?
-
This post is deleted! -
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Έχω δοκιμάσει και από 5η να βάλω 3η αλλά εντάξει πήγαινα 100χλμ. Με την 5η το αμάξι είχε 3000 στροφές και κατεβάζοντας σε 3η πήγε 4500 στροφές.
Απλά εσείς λέτε μην γίνει κατέβασμα και φτάσει κόφτη σωστά ?
Ακριβώς
-
This post is deleted! -
Άρα στο ανέβασμα δεν παίζει τόσο η σειρά ενώ στο κατέβασμα φαγώνονται τα γρανάζια αν κατεβάσεις πολλές σχέσεις και κόψει απότωμα το αμάξι και οι στροφές ανέβουν φουλ?
Σωστά τα λέω?
-
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Άρα στο ανέβασμα δεν παίζει τόσο η σειρά ενώ στο κατέβασμα φαγώνονται τα γρανάζια αν κατεβάσεις πολλές σχέσεις και κόψει απότωμα το αμάξι και οι στροφές ανέβουν φουλ?
Σωστά τα λέω?
Και στο ανέβασμα μπορεί να κρεμάσει
-
@123lol said in Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο:
Καλησπέρα, μια ερώτηση... σε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πρέπει να αλλάζουμε τις ταχύτητες σειριακά ?
πχ αν επιταχύνουμε με 2η φτάνει 4000 στροφές και βάλουμε 4η για να πάμε πιο χαλαρά δημιουργείται πρόβλημα ?
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αν βρεθείς με την καινούρια σχέση σε στροφές αποδεκτές για την επιθυμούμενη συνέχεια του ταξιδιού σου.
Π.χ. ακολουθείς σε ψιλοανηφόρα φορτηγό με 50χλμ για δυο-τρία λεπτά με τρίτη. Παρουσιάζεται μικρή ευθεία με διακοπτόμενη γραμμή και άδειο αντίθετο ρεύμα. Βάζεις δευτέρα, προσπερνάς και επιστρέφεις στο ρεύμα σου με 80 και άδειο δρόμο μπροστά λόγω που το φορτηγό τους είχε κρατήσει πίσω. Οι επιλογές σου:- Αν θες να ξεχαρμανιάσεις, βάζεις τρίτη και συνεχίζεις να επιταγχύνεις όσο νομίζεις κοκ.
- Αν θες να συνεχίσεις με τα περίπου 80 που ήδη έχεις στην ψιλοανηφορίτσα που λέγαμε, βάζεις κατευθείαν την τετάρτη που ρωτάς και συνεχίζεις κανονικά.
- Αν μετά την προσπέραση (ανάλογα και το αυτοκίνητο βέβαια), μετατρέπεται ο δρόμος σε ήπια κατηφορίτσα μπορείς να βάλεις και απευθείας πέμπτη! -για να πάρεις πίσω μερικά από τα καύσιμα του ανήφορου...
-
@123lol Αν ξέρεις αγγλικά δες το παρακάτω βίντεο , τι ΔΕΝ επιτρέπεται να κάνεις στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ οδήγηση σε μηχανικό σασμάν , απο ενα μηχανικό για να μην παθαίνεις ακριβές ζημιές
Youtube Video -
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Αλλαγές μηχανικό κιβώτιο