Μόνο το μικρό σχετικά κόστος των μηχανικών συστημάτων σημειώνω, στα άλλα δύο, δηλαδή βάρος και μέγεθος ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Και τούτο διότι η ενέργεια που μπορεί να σου δώσει είναι ευθέως ανάλογη της στρεφόμενης μάζας, αν θέλεις περισσότερη δεν έχει παρά να μεγαλώσεις το βάρος και τον όγκο της προκειμένου να πάρεις περισσότερα. Μπορείς να αυξήσεις και την ταχύτητα περιστροφής, αλλά αυτό σημαίνει απαιτήσεις καλύτερης ζυγοστάθμισης και ταχύτερες φθορές στα σημεία τριβής (έδρανα κύλισης ολίσθησης). άρα ακόμη μεγαλύτερο βάρος και όγκο.
Σε μια υλοποίηση σε λεωφορεία της Βόλβο πριν από καμμιά 25αριά χρόνια, είχε τοποθετηθεί μια μεγάλη στρεφόμενη τροχαλία στο χώρο αποσκευών και μέσα σε ειδικό κάλυμμα όπου είχε γίνει και μερικό κενό αέρος για ακόμη λιγότερες απώλειες τριβών. Το βάρος και ο όγκος ήταν τεράστια για την συνολική ενέργεια που μπορούσαν να πάρουν.
Ένα ατού των μηχανικών συστημάτων είναι ο μεγάλος συντελεστής απόδοσης που έχουν, αλλά από την άλλη δεν μπορούν να δώσουν την συνολική ενέργεια που μπορεί να δώσει ένας σύγχρονος συσσωρευτής, εκτός αν το μέγεθός τους αυξηθεί παράλογα.
Το βάρος είναι καίριο στοιχείο και των συσσωρευτών από την άλλη, αλλά εκεί υπάρχουν δύο ατού. Η βελτίωση των ηλεκτρικών τους χαρακτηριστικών, όπου οι σημερινοί συσσωρευτές αποδίδουν καλύτερα από άλλους ιδίου τύπου αλλά παλαιότερους, και κυρίως, η υιοθέτηση νέων υλικών με καλύτερα power to weigh ratio. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το δεύτερο είναι οι μπαταρίες της Μερσεντές S που έχουν συνολική ενέργεια μόλις 0,9 Kwh, παραπλήσια δηλαδή του Insight που έχει 1,3 Kwh, αλλά επειδή στην S είναι ιόντων λιθίου το μέγεθός τους περίπου όσο μιας κοινής μπαταρίας μολύβδου - οξέως και γι' αυτό δεν μειώνει στο ελάχιστο τον χώρο αποσκευών της.
Ας μην ξεχνάμε ότι το κόστος των συσσωρευτών πέφτει συν το χρόνω, αλλά και δυνατοτητές τους αυξάνονται σταδιακά.