-
10,9 είχε χωρίς φορτίο, όχι την στιγμή που τράβαγε ρεύμα η μίζα.
Την πυκνότητα δεν είναι εύκολο να την μετρήσω γιατί είναι κλειστού τύπου. -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Βασίλη κι εγώ για λάθος ρεύμα στους πολλαπλασιαστές σκεφτόμουν αλλά ο μηχανικός μας ο 21 Quadra είναι κάθετος από ότι βλέπω...
Edit: Σε ευχαριστώ Quadra... θα το ψάξω κι αυτό.Nα το ψάξεις γιατί αυτή είναι η αιτία...η γείωση...
Το ότι βάζεις καινούργια μπαταρία και βλέπεις διαφορά αυτό δείχνει..
Οι γειώσεις είναι το Α και το Ω και σίγουρα τα περισσότερα Φίατ πάσχουν σε αυτόν τον τομέα...Είναι το πρώτο που κάνω σε κάθε νεο μου απόκτημα (καινούργιο ή μετ/νο)...δηλ: καθάρισμα γειώσεων...και αλλάγή καλωδίων, αν χρειάζεται....Άλλωστε και ο Quadra σε κάποιο άλλο θέμαα, είχε παρουσιάσει έναν ψαγμένο ρευματολήπτη πόλου, προκειμένου να εξασφαλίσει καθαρό ρεύμα...
Αν έχεις προβληματικές γειώσεις, σαφώς και θα έχεις διαφορά στην απόδοση...αλλά αν είναι σωστές οι γειώσεις, δεν θα υπάρξει διαφορά... -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
10,9 με φορτίο είναι μια χαρά.
Αν θέλεις να είσαι σίγουρος για τη φόρτιση της μπαταρίας, μετράς (όπως οι ηλεκτρολόγοι) τη πυκνότητα του ηλεκτρολύτη και όχι τα βολτ της μπαταρίας.Στα καινούργια αυτοκίνητα αν η τάση είναι κάτω από τα 11.5 - 12.5 ανάλωγα με τον κατασκευαστή, νεκρώνουν όλα και θέλει άλλαγμα ή φόρτωμα η μπαταρία. Αν το κύκλωμα είναι ΟΚ πρέπει να φορτίζει περίπου με 13.2 - 13.8 ανάλογα με το altenator με όλες τις καταναλώσεις ανοιχτές, με καταναλώσεις κλειστές ο αυτόματος κόβει την φόρτιση στα 14.2 volt.
-
Ακόμα και όταν γυρνάει η μίζα;
Πρέπει να έχουν τεράστιες μπαταρίες για να μη πέφτουν κάτω από 11 βολτ. -
Μετραω ταση και την βλεπω 12,7. Ειχε προηγηθει κυκλοφορια στην πολη με πολλα αναψε-σβησε.
Προχθες εκανα ενα ταξιδι 4 ωρων, ξαναμετραω την αλλη το πρωι και ηταν 13 βολτ. Ο αυτοματος μεχρι 13,9 αφηνει.Στην ηρεμια(σβηστο) μετρησα οτι τραβαει ρευμα 70mA. Ειναι λογικη τιμη?
-
70ma νομίζω είναι αρκετά.
Εμένα γύρω στο amper στις 3 μέρες σχεδόν την αδειάζει. -
Σε ευχαριστώ Tsargy.
-
Μια που αναφερθηκε υδρομετρο σε προηγουμενα ποστ αυτο εδω http://viewitem.eim.ebay.gr/BATTERY___HYDROMETER/290375524960/item καλο ειναι?
-
Ειναι μια σχετικη ερωτηση αλλα με καταναλωση της μπαταριας.
Στο δικο μου το focus εχει φωτα νυχτας.Αυτα τα φωτα απο που παιρνουν ενεργεια?Απο τη κεντρικη μπαταρια?
-
Η σχεση που συνδεει την ειδικη πυκνοτητα με την κατασταση φορτισης της μπαταριας ειναι
100% 1.265
75% 1.225
50% 1.190
25% 1.155
αφορτιστη 1.120τα παραπανω ισχυουν για εξωτερικη θερμοκρασια 80F (η περιπου 27 βαθμους κελσιου)
οταν ομως η θερμοκρασια του περιβαλλοντος πεφτει τοτε μειωνεται και η πυκνοτητα του ηλεκτρολυτη με αποτελεσμα αν δεν γινει αναγωγη στην θερμοκρασια αναφορας των 27 βαθμων κελσιου τα αποτελεσματα να ειναι λαθος,ετσι πολλοι τεχνικοι ναι μεν μετραν την ειδικη πυκνοτητα με το πυκνομετρο αλλα δεν κανουν την αναλογη αναγωγη.Η αναγαγωγη που πρεπει να γινεται ειναι η εξης,για καθε διαφορα 10 βαθμων F(απο την θερμοκρασια των 80F) πρεπει να διορθωνουμε την ειδικη πυκνοτητα κατα 0.004 βαθμους κατα επανω η κατα κατω αντιστοιχα.
Εστω μια μπαταρια η οποια βρισκεται σε θερμοκρασια -12 βαθμους κελσιου(10 βαθμοιF)και εχει μετα απο την μετρηση ειδικη πυκνοτητα 1.220 τοτε αν παμε στον παραπανω πινακα θα δουμε οτι η ενδειξη 1.220 αντιστοιχει σε κατασταση φορτισης περιπου 75% και περιμενουμε οτι μπορει να εκκινησει τον κινητηρα,αν κανουμε ομως την αναγωγη τοτε η διαφορα των -12 βαθμων C(10F)απο τους 27C(80F) ειναι 80-10=70 οποτε αφου για καθε 10 βαθμους F προς τα κατω μειωνω την ειδικη πυκνοτητα κατα 0.004 για τους 70 θα τη μειωσω κατα 7*0.004=0.028 και η σωστη τιμη που θα πρεπει να παρω ειναι 1.220-0.028=1.192 αλλα τωρα βλεπουμε απο τον πινακα οτι ειδικη πυκνοτητα 1.192 σημαινει κατασταση φορτισης της μπαταριας στο 50% και οχι στο 75% που ειχαμε αρχικα υποθεσει.Αρα αν θελουμε να μετραμε σωστα την πυκνοτητα του ηλεκτρολυτη θελουμε οχι ενα απλο πυκνομετρο αλλα ενα ειδικο που εχει επανω του και θερμομετρο.Στις μπαταριες χωρις συντηρηση υπαρχει η μπιλια οπου ουσιαστικα λειτουργει σαν ενσωματωμενο πυκνομετρο με την διαφορα ομως οτι αυτο βρισκεται μονο στο ενα απο τα εξι στοιχεια της μπαταριας και δεν μπορει να δψσει πληροφοριες για τα γειτονικα του στοιχεια αλλο μονο για αυτο στο οποιο βρισκεται,αν δηλαδη σε καποιο παραδιπλα στοιχειο η πυκνωτητα ειναι πιο μικρη απο την κανονικη αυτο δεν θα το καταλαβουμε αμμεσα αλλα μονο οταν θα ειναι πολυ αργα και αυτη η μειωμενη πυκνοτητα θα επηρεασει και την ολικη της μπαταριας ενω αν ηταν ανοικτου τυπου ο ελεγχος θα μπορουσε να γινει αμεσως για ολα τα στοιχεια και το προβληματικο θα φαινιταν με την πρωτη,αρα το ματακι ειναι μονο επικουρικο και δεν πρεπει να μαινουμε μονο σε αυτο.Επισης πολυ σημαντικο ειναι οταν κανουμε ελεγχο με το πυκνομετρο να μην εχουμε διαφορα του ενος απο του αλλου στοιχειου πανω απο 0.025,οσο πιο μεηαλη ειναι αυτη η διαφορα τοσο πιο μεγαλη ειναι η πιθανοτητα να αυτοεκφορτιστει η μπαταρια μας.
Σε αναλογια με το την σχεση φορτισης-πυκνοτητας υπαρχει και η σχεση τασης-φορτισης της μπαταριας μας
φορτιση 100% ταση μπαταριας 12.6
75% 12.4
50% 12.2
25% 12.0
0% 11.9
Η ταση ανοικτου κυκλωματος ειναι η ταση που εχουμε στους πολους της μπαταριας οταν δεν τροφοδοτει κανενα κυκλωμα.Αν η μπαταρια εχει μολις φορτιστει(μετα απο μια βολτα με το αμαξι μας) πρεπει πριν μετρησουμε την ταση να την εκφορτισουμε επι ενα λεπτο περιπου, συνδεοντας της με καποια καταναλωση(το καλοριφερ η την αντισταση του παμπριζ) ωστε να φυγει το επιφανειακο φορτιο που εχει στους πολους της,αν δεν το κανουμε αυτο τοτε η ενδειξη που θα παρουμε θα ειναι πλασματικη,με αυτην την προυποθεση η ταση ανοικτου κυκλωματος μπορει να αποτελεσει αξιοπιστη ενδειξη της καταστασης φορτισης της μπαταριας.Ο ελεγχος που γινεται σε μια μπαταρια(με ειδικα οργανα πλεον) και προσομειωνει την εκινηση του κινητηρα προυποθετει ταση στους πολους της κατα την διαρκεια της εκινησης ιση με 9.6 βολτ,βαζει ουσιαστικα ενα φορτιο αναλογα με τα αμπερωρια που εχει η καθε μπαταρια και το κραταει για ενα διαστημα 15 δευτερολεπτων στα οποια η ταση δεν πρεπει να πεσει κατω απο τα 9.6 βολτ καθως καθε πτωση απο δω και περα θα σημαινει μη αρκετη χωρητικοτητα συσωρευτη αλλα αυτο ειναι(οι εξειδικευμενοι ελεγχοι δηλαδη) αλλη ιστορια και ξεφευγουν πλεον απο την ερασιτεχνικη συντηρηση
-
mb c200 έμεινε από μπαταρία στους 8 μήνες...
207 έμεινε περίπου στους 14...άβυσσος η ψυχή των μπαταριών...
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
mb c200 έμεινε από μπαταρία στους 8 μήνες...
207 έμεινε περίπου στους 14...άβυσσος η ψυχή των μπαταριών...
Αβυσσος η μαπα η μπαταρια? Η δικια μου 45αρα σε κανα 8μηνο θα γραψει 7 χρονια λειτουργιας.
Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες.
-
παιδιά, σε φίατ πούντο φίλου, έπεσε αδικαιολόγητα η μπαταρία, με ακινητοποιημένο όχημα για 2 μέρες.
Φώτα κλπ άναβαν, αλλά μίζα δεν γύριζε. Με καλωδια πήρε κανονικά μπροστά.μπαταρία καινούργια, δεν είχε ξεχάσει τπτ και το μόνο που μπορούμε να υποπτευθούμε είναι το ράδιο που έβαλε πριν απο 2 βδομάδες...
Μπορεί να έχει γίνει καμιά μαλακία στη σύνδεση?Τί άλλο μπορεί να φταίει?
-
Συνήθεις ύποπτοι: ράδιο και συναγερμός νομίζω.
-
Ο χρήστης SU-30 έγραψε:
Αρα αν θελουμε να μετραμε σωστα την πυκνοτητα του ηλεκτρολυτη θελουμε οχι ενα απλο πυκνομετρο αλλα ενα ειδικο που εχει επανω του και θερμομετρο.Το θερμομετρο δεν ειναι αναγκη να ειναι πανω στο πυκνομετρο. Τη θερμοκρασια του ηλεκτρολυτη μπορουμε να τη μετρησουμε με ενα ψηφιακο θερμομετρο με θερμοζευγος.
-
Έχω το εξής πρόβλημα στο Santa Fe: Η τάση του δυναμό πέφτει σιγά σιγά όσο οδηγώ το αυτοκίνητο. Ξεκινάει κανονικά στα 14.4 και όσο το οδηγώ πέφτει. Όταν φτάσει κάπου στα 13.5 μου ανάβει το λαμπάκι του ABS και βγαίνει εκτός. Αν συνεχίσω την οδήγηση η τάση πέφτει κι άλλο μέχρι που πλέον αρχίζει να μην φορτίζει καθόλου και τραβάει ρεύμα απ την μπαταρία.
Υποψιάζομαι οτι ο αυτόματος υπερθερμαίνεται και γι αυτό η σταδιακή πτώση της τάσης. Επειδή το συγκεκριμένο μοντελο εχει θεματακι με το δυναμο και το έχουμε αλλάξει ήδη 2 φορές, σκεφτόμουν μήπως γίνεται να προσαρμόσω με πατέντα κάποιον πιό ενισυμένο αυτόματο απο άλλο δυναμό.
-
Σιγουρα την θερμοκρασια μπορουμε να την μετρησουμε με πολλους τροπους απλα βρισκω πιο πρακτικο το πυκνομετρο με το θερμομετρο επανω γιατι με μια μετρηση εχω και τα δυο αποτελεσματα που θελω,αλλη λυση ειναι αντι να παρουμε εξτρα ψηφιακο θερμομετρο να παρουμε ενα πολυμετρο(που ετσι και αλλιως χρειαζεται αν θελουμε να μετραμε την ταση) που να εχει υποδοχη για θερμοζευγος,αλλα θελει λιγο προσοχη στο υλικο του θερμοζευγους ωστε να αντεχει στις επιδρασεις που εχει το οξυ της μπαταριας,γιατι πολλα κανουν για υγρα αλλα λιγα για διαβρωτικα υγρα.
-
Ο χρήστης SU-30 έγραψε:
αλλη λυση ειναι αντι να παρουμε εξτρα ψηφιακο θερμομετρο να παρουμε ενα πολυμετρο(που ετσι και αλλιως χρειαζεται αν θελουμε να μετραμε την ταση) που να εχει υποδοχη για θερμοζευγος,αλλα θελει λιγο προσοχη στο υλικο του θερμοζευγους ωστε να αντεχει στις επιδρασεις που εχει το οξυ της μπαταριας,γιατι πολλα κανουν για υγρα αλλα λιγα για διαβρωτικα υγρα.Αυτο ακριβως. Αν υπαρχει ηδη το πολυ-πολυμετρο(θερμοκρασιες κ.τ.λ.) δεν εχουμε προβλημα. Τωρα για την αντοχη, μετραμε στιγμιαια και αν ξεπλυνουμε την ακρη δε νομιζω να υπαρχει προβλημα.
-
Το δυναμό φορτίζει την μπαταρία και στο ρελαντί ή μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει;
-
To μέγιστο της επιτυγχάνεται με στροφές αρκετά πάνω από το ρελαντί.
Βάζω τα γιατί αρκετοί εδώ μέσα, αλλά και ηλεκτρολόγος κατ' ιδίαν, υποστηρίζουν πως το alternator δεν φορτίζει τη μπαταρία, ειδικά αν είναι πολύ πεσμένη.
Μπαταρία αυτοκινήτου...