Alfa Romeo Giulia Veloce (280ps αυτόματη) και Stelvio
Η επίσκεψη στην αντιπροσωπεία έγινε με αφορμή event στα Γιάννενα για την προώθηση των μοντέλων της Alfa στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Ο κόσμος ήταν λιγότερος από ό,τι περίμενα ιδίως όταν είχε ανακοινωθεί ότι θα υπάρχει η δυνατότητα test drive αυτοκινήτων όπως η Giulia και η Stelvio. Είχα τη δυνατότητα για σχεδόν δύο ώρες να περιεργαστώ μαζί με τον ΑλέξανδροΚ τα δύο αυτά μοντέλα καθώς και την Giullieta λεπτομερέστατα.
Καταρχήν να γράψω ότι σχεδιαστικά η Alfa Romeo μου αρέσει πολύ. Δεν είμαι οπαδός των sedan πια σαν 'εικόνα', αφού ύστερα από τόσες δεκαετίες έχει κουραστεί το μάτι μου να τα βλέπει. Η Giullia επομένως μου αρέσει, αλλά μέχρι εκεί. Η Stelvio στα δικά μου μάτια είναι πιο φρέσκια, πιο μοντέρνα και σαν εμφάνιση την προτιμώ ξεκάθαρα. Βλέποντάς τη λεπτομερώς από κοντά μού άρεσε ακόμη περισσότερο από ό,τι στις φωτογραφίες! Θα τολμούσα να πω ότι θα την έβαζα αναμεσα στα πιο όμορφα SUV που κυκλοφορούν!
Η Giullia έχει σχετικά καλούς χώρους στην καμπίνα, αλλά η Stelvio λόγω ύψους είναι και δείχνει πιο ευρύχωρη. Οι μπροστά επιβάτες κάθονται άνετα με επαρκή χώρο. Οι πίσω θα στριμωχτούν λιγάκι στη Giullia, χωρίς ωστόσο δράματα, ενώ τα πράγματα είναι καλύτερα στη Stelvio όπου ακόμη και ένας τρίτος μπορεί να βολευτεί έστω και με λίγο στρίμωγμα. Και εγώ και ο Αλέξανδρος είμαστε ψηλοί και γενικά μεγάλων διαστάσεων και χωρέσαμε άνετα στο πίσω κάθισμα αν και τα κεφάλια μας πλησίασαν αρκετά την οροφή ιδίως στη Giullia. Στην τελευταία μικρό 'ζόρι' είχε και η έξοδος από τις πίσω θέσεις... ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι απλά οκ για κάποιον ψηλό.
Ο χώρος αποσκευών είναι απλά επαρκής και στα δυο μοντέλα για την κατηγορία του καθενός.
Η σχεδίαση και στο εσωτερικό είναι πολύ καλή και τα υλικά εξίσου καλά, αλλά σε καμία περίπτωση κορυφαία. Είχα γράψει και παλιότερα και το επιβεβαίωσα και αυτή τη φορά ότι τόσο το δέρμα όσο και το υλικό στην καμπίνα είναι καλής, αλλά όχι άριστης ποιότητας. Δεν ξέρω πόσο σημαντικό είναι αυτό για έναν αλφίστι, αλλά τους 'ακριβούς' Γερμανούς η Άλφα αν και τους έχει πλησιάσει, δεν τους έχει φτάσει, παρόλο που τα Giullia και Stelvio βρίσκονται σε αρκετά υψηλές τιμές. Στα επάνω τμήματα το υλικό είναι καλύτερο και αφρώδες, ενώ στα χαμηλότερα τα πλαστικά είναι σκληρά. Το ίδιο συμβαίνει λίγο πολύ κ στους ανταγωνιστές, αλλά με ένα επίπεδο καλύτερη ποιότητα σε κάθε σημείο. Αν π.χ. μέτρο σύγκρισης πάρω την BMW είτε τη δικιά μου X1 ειτε τις άλλες Χ, είτε σειρές 3, 4, 5, τότε τόσο η Stelvio όσο και η Giullia υστερούν σε υλικά. Σε σχεδίαση πολλοί - ίσως και εγώ ακόμη - μπορεί να πουν ότι οι δύο Alfa μπορεί να ξεπερνούν κάποιες από τις αντίστοιχες BMW, αλλά όσο πιο 'πάνω' πας τόσο η απόσταση - όπως κ η διαφορά στην τιμή βεβαια!! - μεγαλώνει υπέρ της BMW και από την εμπειρία που έχω μπορώ να πω το ίδιο και για την Mercedes και την Audi...
Η θέση οδήγησης έχει πολλές ρυθμίσεις και στα δυο μοντέλα - ανάλογα με την έκδοση ρυθμίζεται και ηλεκτρονικά -, αλλά το κάθισμα στην Giullia είναι πιο sport και προσφέρει πολύ καλύτερη πλευρική στήριξη αγκαλιάζοντας το σώμα πολύ καλύτερα. Στη Stelvio μου εδωσε την εντύπωση ότι στοχεύει στην άνεση και σε πιο ...ευτραφείς οδηγούς. Πάντως τα καθίσματα π.χ. της Ford μου άρεσαν περισσότερο και θα περίμενα πιο πολλά ιδίως από αμάξια με τις επιδόσεις των δύο Alfa...
Με τα διάφορα κουμπάκια δεν ασχολήθηκα ιδιαιτερα, σπάνια προσέχω πρώτα τα μπλιμπλίκια σε ένα αυτοκίνητο. Ωστόσο η εικόνα φανερώνει ότι δεν το έχει παρακάνει η Alfa με αυτά. Τα περισσότερα βρίσκονται στο σωστό σημείο χωρίς να προβληματίζουν τον χρήστη.
Και περνάμε στα…σημαντικά! Τελικά είχα χρόνο να οδηγήσω μόνο τη Giulia και άφησα τη Stelvio στην άκρη...
Δηλώνω ξεκάθαρα ότι σε ένα αμάξι για μένα πρώτη προτεραιότητα είναι το πώς κινείται στον δρόμο, παρά τα κουμπάκια και τις «σύγχρονες ανέσεις» (χωρίς αυτό να αποτελεί μομφή για όσους δίνουν προτεραιότητα σε αυτά..).
Το δίλιτρο μοτέρ με τα 280 άλογα δίνει και με το παραπάνω τον sport προσανατολισμό που διεκδικεί. Ο ήχος του μοτέρ απολαυστικός, χωρίς να γίνεται ενοχλητικός μιας και η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι πάρα πολύ καλή. Η απόκριση στο γκάζι άμεση και η επιτάχυνση εξαιρετική. Όση δύναμη χρειάζεσαι είναι πάντα εκεί έτοιμη να σπρώξει το αμάξι σε ρυθμούς που κάνουν τους παλμούς της καρδιάς να επιταχύνουν ανάλογα. Τα 200 χλμ έρχονται πριν το καταλάβεις! Μέχρι τις 5.000-5.500 στροφές έχεις πάρει όλη την ώθηση που χρειάζεσαι και οι ταχύτητες έχουν εκτοξευτεί σε «πολύ» απαγορευμένα νούμερα. Πιο πάνω ο κινητήρας δεν έχει να δώσει κάτι άλλο, αλλά δεν το χρειάζεσαι κιόλας!
Το τιμόνι το περίμενα ακόμη πιο βαρύ, αλλά είναι άμεσο, πολύ πληροφοριακό και ακριβές όσο λίγα, πολύ λίγα! Σε κάνει να νιώθεις ότι ελέγχεις πλήρως το αμάξι κάθε δευτερόλεπτο και εκείνο θα υπακούσει στις εντολές σου με πλήρη ακρίβεια! Τιμόνι alfa! Ωστόσο στο sport mode βαραίνει περισσότερο και αποκτά την αίσθηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι πραγματικά τέλειο, αλλάζει ακριβώς εκεί που θέλεις και δεν σε κρεμάει ΠΟΤΕ! Υπάρχουν και τα paddles στο τιμόνι κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις ακόμη πιο γρήγορα. Η αντίδραση του αυτοκινήτου είναι σταθερά κορυφαία.
Το πλαίσιο είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ, στον δρόμο ανταποκρίνεται υποδειγματικά! Το αμάξι δεν γέρνει, στρίβει ακριβώς όπως θέλεις και σου δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας με όσα και να πηγαίνει. Καταλαβαίνεις γιατί η Άλφα το φόρτωσε και με 500+ άλογα στην τοπ έκδοσή του (μακάρι να βρεθούμε και πίσω από αυτό το τιμόνι μια μέρα!) H 4κίνηση έρχεται να συμπληρώσει την τέλεια συμπεριφορά γαντζώνοντας το αμάξι στον δρόμο. Και εδώ βρίσκεται η αξία της Άλφα ίσως ακόμη περισσότερο και από τον κινητήρα: στο πώς είναι το αμάξι στημένο, πώς διαβάζει τον δρόμο και πώς συμπεριφέρεται. Καταλαβαίνεις αμέσως γιατί ο τύπος το έχει τοποθετήσει εδώ και καιρό στην κορυφή και το αποθεώνει.
Η ποιότητα κύλισης επίσης από τις κορυφαίες ιδίως στα γρήγορα κομμάτια, όπου αναδεικνύονται και οι περισσότερες αρετές του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση αν και λίγο σφιχτή δεν κοπανάει και φιλτράρει άριστα κάθε ανωμαλία.
Συνολικά, το αμάξι είναι ένα δώρο προς τους οπαδούς της αυτοκίνησης. Η Άλφα δημιούργησε ένα – ίσως και ΤΟ - κορυφαίο sport sedan σε αυτά τα χρήματα που αν το έχεις στο γκαράζ σου σκέφτεσαι πότε θα είναι η επόμενη φορά που θα το οδηγήσεις. Ένα τέτοιο αμάξι δεν σταματάς να σκέφτεσαι να το βγάλεις στον δρόμο, αφού κάνει την οδήγηση απόλαυση και ευχαρίστηση!
Εύγε στην Alfa για το δημιούργημά της!
ΥΓ1: Το αμάξι είναι ΚΟΡΥΦΗ. Ωστόσο για μένα υπέρτατη οδηγική εμπειρία παραμένει το Subaru Impreza με τα 370 άλογα. Ας το θέσω διαφορετικά: Η Giulia είναι το πιο απολαυστικό «κανονικό» αμάξι που έχω οδηγήσει, το Impreza ήταν πολεμική μηχανή…
ΥΓ2: Με το που άφησα την Giulia μπαίνω στην Χ1 και βάζω απευθείας sport mode: «Γαμώ» πάει και αυτό αλλά του λείπουν 90 άλογα μέχρι τα 280 της ιταλίδας…30% λιγότερη δύναμη συν το ότι αποκλείεται εκείνη τη στροφή στην ένωση της Ιόνιας με την Εγνατία να μπορέσω ποτέ να την «πάρω» με τόσα όσα με τη Giulia…
και κάποιες φωτό:
https://imgur.com/a/cBxF0ht