-
η φιατ νομιζω τπτ marelli θα φοραει,
η sachs βγαζει απλα και sport, τα απλα τα εχω δοκιμασει και ειναι ανετα αλλα οχι βαρκα, δες με το πλαισιο αν μπαινουν τα σπορτ. κανα 250αρι πανω,
για πιο σκληρα δες osrav, αλλα πεοσεχε μη γινει τραπεζι. αν εχεις πολλα χλμ δες και top mount ktl
-
Kayaba και ξέρω ψωμί. Τα Sachs σε οπελ κορσα από τα 40000 χλμ είχαν πετάξει λάδια. Φοράω kyb excel g και είναι κομπλέ. Και πιο σφιχτό το αμάξι.
-
Εγώ δεν βλέπω το λόγο να μην τοποθετηθούν τα γνήσια OEM. Είναι πολύ καλής ποιότητας και σχεδιασμένα ακριβώς για αυτό το αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως είναι σχετικά μαλακό και άνετο.
Στο δικό μου τα εργοστασιακά παρουσίασαν πτώση μετά τις 200Κ χλμ.
Εναλλακτικά βάλε της magnetti marelli, είναι και λίγο φθηνότερα και εγώ δεν βρήκα διαφορά στο αυτοκίνητο σε σχέση με τα εργοστασιακά. -
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.
elvet, τα 'γνησια' εαν πάω στην αντιπροσωπία θα τα πληρώσω σίγουρα 350€ βάλε εργατικά, top mount, κάποιο silent block ενδεχομένως, θα ξεφύγουμε πολύ, άρα προτιμώ aftermarket.
Επίσης αυτό το 'μαλακό κ άνετο' είναι που δε με ικανοποιεί και θέλω να διορθώσω.
Το προηγούμενο μου αυτοκίνητο ήταν Celica με επιπλέον χαμηλωμένη κ σφιχτότερη ανάρτηση και όπως καταλαβαίνεις δεν έχω συνηθίσει σε πλεύσεις και κουνήματα.
Έχω και ψηλό προφίλ λάστιχο λόγω 15ρας ζάντας και σηκώνεται πολύ.Εννοείται πως δεν περιμένω να στρίψει σα Celica, oύτε επιζητώ κάτι τέτοιο, πλέον έχω οικογένεια και το να κοπανάει δεν είναι ευχάριστο, αυτός είναι ο λόγος που άλλαξα και κατηγορία..
Θέλω μόνο, σε λογικά πλαίσια και με συμβατικά αμορτισέρ(χωρίς να πάω σε σπορ τύπου) να βελτιώσω τη συμπεριφορά στο στρίψιμο. Δε ξέρω εάν η εκδόσεις sporting φορούσαν κάτι σφιχτότερο και αυτός ο κωδικός(aftermarket) μπαίνει και στο δικό μου;;; Τα abarth ήταν σίγουρα χαμηλωμένα άρα δε το ψάχνω καν..
Εν κατακλείδι τα Kayaba έχουν τη φήμη των 'σκληρών' αυτός είναι ο λόγος που προσανατολίζομαι εκεί, χωρίς όμως να είμαι απόλυτος.
-
Εσύ επιλέγεις/ πληρώνεις και «πληρώνεις» τις λάθος επιλογές, αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει κάποια χαρακτηριστικά.
Είναι ένα μικρό ντίζελ, με μαλακό στήσιμο, άνετη ανάρτηση, αλλά καλή συμπεριφορά. Γέρνει αλλά κρατάει καλά το δρόμο, δεν πλέει, δεν υποστρέφει εύκολα (δεν είναι και πολύ δυνατό), είναι προοδευτικό και συγχωρεί. Το να βάλεις σκληρότερα αμορτισέρ δεν σημαίνει ότι θα κρατάει καλύτερα το αυτοκίνητο, σίγουρα χάνεις σε άνεση (πολύ βασικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, και λογικά θα κάνεις πολλά χλμ αφού πήρες ντίζελ), παίζεται εάν τα σκληρότερα θα συνεργάζονται καλά με τα ελατήρια κλπ. Μόλις βάλεις καινούργια αμορτισέρ θα στρώσουν οι όποιες πλεύσεις μπορεί να έχεις, λόγω τελειωμένων αμορτισέρ.
Τα magneti marelli μου κόστισαν 230Ε, πριν 1,5 χρόνο και το αυτοκίνητο ήταν όπως την πρώτη μέρα με τα εργοστασιακά. Δεν ξέρω πόσο κάνουν τα άλλα που ψάχνεις, αλλά πόσο φθηνότερα να είναι; Επίσης, τα diesel έχουν λίγο σκληρότερα αμορτισέρ από τα ατμοσφαιρικά βενζίνης, το λέω γιατί υπάρχουν πολλοί που πουλάνε δήθεν συμβατά για όλα τα μοντέλα, οπότε να ψάξεις με αριθμό πλαισίου ή τους κωδικούς των γνήσιων για ταίριασμα. Πρόσφατα έψαχνα για το άλλο μου αυτοκίνητο (με κωδικούς και αρ. πλαισίου) και έφριξα με το πόσο εύκολα μου προσφέρανε μη συμβατά αμορτισέρ, από άλλα μοντέλα. -
Παρηγγειλα και τοποθετησα ελατήρια eibach pro kit σε w202 c180 ενώ αυτά προοριζοταν για w202 c280,c32amg κτλ.Δεν προσεξα ότι μετα το λίφτινγκ πισω εχουν προσθηκη 4εκ.Εγω εβαλα μπροστα προσθηκη 0,5εκ και πισω 3,3εκ.Το αμαξι πισω ηταν 1,5 εκ πιο χαμηλο από μπροστα.Οδηγικα ,εσφιξε,η υποστροφή εγινε αγνωστη λεξη ,η αισθηση μακραν καλυτερη.Ομως τα πισω ελατήρια ηταν προοδευτικα.Οταν καθοταν δυο ατομα πισω,παρα την αυξηση του βαρους το αμαξι γινοταν ακριβως όπως το ηθελα,πολυ πιο σφιχτο.Παραλληλα δεν ηξερα για τα 4εκ και αρχισα να γκρινιάζω στον πωλητη ότι είναι προβληματικα,η eibach μετα από φωτο μου δεχτηκε να μ στειλει αλλα ελατήρια από estate(ιδιο ελατηριο,1,5στροφη παραπανω από τις μαλακες προοδευτικες σπειρες).Οι προοδευτικες σπειρες μου χαλουσαν την αισθηση και ετσι πριν τα βαλω,περασα στα νεα πισινα ελατήρια τις προοδευτικες σπειρες με λαστιχο παχους 1,5εκ.Οταν ο τροχος ηταν στον αερα κατά την τοποθετηση τα λάστιχα ακουμπουσαν αρα οι προοδευτικες σπειρες και η λειτουργια τους βγηκε οφφ.Αποτελεσμα?Το αμαξι εγινε καθαρα υπερστροφικο,απολυτο,απιστευτο στην αλλαγη κατεύθυνσης ειτε σε ελιγμο ειτε εντος της στροφης.Οι κλισεις ελάχιστες και μονο το προφιλ από τα 65αρια λάστιχα πατιεται,ακομη και αυτό μειωθηκε.Η δε ανεση,δεν φαινεται να επιρρεαστηκε.
Το υψος πισω ηρθε 1εκ πιο ψηλα από μπροστα. -
Γνώμες για monroe OE spectrum?? Ακριβό αμορτισέρ δηλαδή κατηγοριας kyb excel-g και υπόσχεται πολλά.
Ακριβό εννοώ ότι υπαρχουν και αρκετά φθηνοτερα alko ,boge, sachs, κτλ -
Καλησπερα σε ολους !
Σκεφτομαι να βαλω τα B8 bilstein στο αυτοκινητο μου (Audi a1)
Αυτη την στιγμη τα αμορτισερ που φοραει θα τα χαραχτηριζα ως ημισκληρα !
Επισης φοραει ελατηρια eibach (2 cm χαμηλωμενο)
Τι λετε ? Παιζει κατι καλυτερο σε αυτα τα λεφτα ? (500 ευρω περιπου)
Εγω δε θελω να γινει κουτσορο το αμαξι ! -
Ο χρήστης Lap έγραψε:
Για αυτο οταν αναφερομαι σε γαλλικα αυτοκινητα πριν 20 ετη, που περναγαν αερα τη δοκιμασια χωρις αυτοματο φρεναρισμα με σταθερο το γκαζι, γινομαι κουραστικος και το κατανοω, αλλα το κανω για να δειξω πως η αυτοκινηση εχει παει προς τα πισω και εχει επαναπαυθει στα ηλεκτρονικα συστηματα, ενω στην ουσια δεν γινονται σωστες μελετες στις αναρτησεις τους.Το εσπ επρεπε να ηταν για ακραιες καταστασεις και οχι απλα για εναν ελιγμο.
+1.000
-
Ο χρήστης Lap έγραψε:
η αυτοκινηση εχει παει προς τα πισω και εχει επαναπαυθει στα ηλεκτρονικα συστηματα, ενω στην ουσια δεν γινονται σωστες μελετες στις αναρτησεις τους.
Το εσπ επρεπε να ηταν για ακραιες καταστασεις και οχι απλα για εναν ελιγμο.
+1
-
Προφανώς τα ηλεκτρονικά συστήματα κοστίζουν φτηνότερα από αναρτήσεις και μελέτες για την εξέλιξή τους.
Επιπλέον οι εταιρείες έχουν αποφασίσει να προσφέρουν 'αποστειρωμένα' οχήματα στο ευρύ κοινό διότι οι μελέτες τους έχουν δείξει ότι οι πελάτες προτιμούν άνετη 'μετακίνηση' και όχι 'οδήγηση'. -
Δεν μιλω για την ανετη μετακινηση εναντι της συμμετοχικης οδικης συμπεριφορας, αυτο ειναι αλλο κεφαλαιο.
Μιλω για το γεγονος πως στα νεα αυτοκινητα αν βγαλεις την ασφαλεια του εσπ και κανεις το ιδιο τεστ ουτε με 55-60 χιλ/ωρα δεν θα μπορουσαν να ελεγξουν το ιδιο τους το βαρος. ( μονο οδηγος μεσα)
Σε παλααιοτερα αυτοκινητα τα οποια ηταν διασημα σε ολο τον πλανητη για την ανεση της οδηγησης τους περναγαν ανετα με πανω κατω 300 κιλα εξτρα βαρος φορτωμενα χωρις αποτομες αντιδρασεις, και διεθεταν μεγαλη ανεση και απλες στην υλοποιηση αλλα μελετημενες λυσεις στα περι των αναρτησεων τουςΚαι δεν μιλω μονο για την ξανθια ακτιβα η οποια επιανε τα 85 χιλ/ωρα (σε αλλο τεστ με καποιες διαφορες) με εξτρα βαρος πεντε επιβατων και αποσκευη στο πορτπαγκαζ(;), σταθερο το γκαζι, 15 αρες τροχους με προφιλ μπαλονι και φυσικα χωρις εσπ. ( κλασικη ατακα που την αναφερω σε καθε σχετικη συζητηση )
Μιλω και για φθηνοτερα μοντελα που και σε αυτα μετρουσαν τα κουκια για να βγουν σχετικα οικονομικα στο ευρυ κοινο.
Μετα απο 20 χρονια θα πιστευε κανεις πως βημα βημα θα ειχαν βελτιωθει αισθητα απο τοτε.Και αντε το νταστερ δικαιολογηται ως ενα σημειο λογω τιμης και μπορει να κανει μια τοσο εντονη χρηση των ηλεκτρονικων για να κυκλοφορει με σχετικη ασφαλεια χωρις να χρησιμοποιει ακριβες μελετες στις αναρτησεις, αλλα καποια αλλα που ζητουν 25+ χιλ ευρω, επρεπε να ειναι πιο προσεγμενα στις αναρτησεις τους.
-
Lap χαίρομαι να σε διαβάζω!
-
Ακομα και αν θαβω τα ντατσια;
(Ενταξει, το τελευταιο νταστερ μ αρεσει, το βρισκω καλο γενικα ως φθηνο 4χ4)Εδω ενα εξαιρετικο κατα τα αλλα αυτοκινητο, το οποιο ακομα και με εσπ δεν μπορει καν να ισοφαρισει αυτοκινητα 20 ετων.
Πανακριβο μεν ανικανο δε, (ανικανο στην αποφυγη εμποδιου οχι γενικα και αοριατα)Αν σκεφτει κανεις την συγκριση με τα 85 χιλ/ωρα της σιτροεν χωρις ηλεκτρονικα ειναι εμφανης η πτωση των αναρτησεων. ( εχω την αισθηση το τεστ εχει παρομοια κριτηρια μιας και ειναι του ιδιου περιοδικου)
Δεν ειναι μονο κριμα για τη μερσεντες, αλλα γενικα για ολη την αυτοκινηση. Οι αναρτησεις ή μαλλον καλυτερα η αποδοση τους στην σημερινη εποχη ειναι επιπολαιη
-
Καλησπαρα! ειμαι σιγουροε οτι εχουν ξαναναφερθει παρομοια θεματα αλλα επειδη δεν μπορεσα να βγαλω ακρη, οποτε και ανοιξα καινουριο τοπικ.. εχω ενα golf 6 1.2 tsi, το πηρα μεταχειρισμενο πριν κανα 8μηνο.. το αμαξι για μεταχειρισμενο ηταν και ειναι σε φοβερη κατασταση απ ολες τις αποψεις.. ενα θεμα μονο που ειχε ηταν οτι μου εφευγε δεξια με το που αφηαν το τιμονι και γενικα δεν ειχε καλη συμπεριφορα στο δρομο.. πηγα την προηγουμενη βδομαδα να αλλαξω ζαντολαστιχα και τους ειπα να κοιταξουν κι αυτο.. τα πισω αμορτισερ εβγαλαν μια διαφοra μεταξυ τους 10% κι οταν το σηκωσαν μου ειπαν οτι τα πισω ειναι σκασμενα και μου τα δειξαν κιολας γιατι ειχαν χασει ολα τα λαδια τους.. ειπα να τα αλλαξω ολα λοιπον αλλα επειδη ηθελα κατι λιγο καλυτερο και λιγο πιο σκληρο αλλα χωρις να γινει το αμαξι πετρα μου προτειναν τα KAYABA Ultra SR ενω μου ειπαν και για τα bilstein αλλα οτι θα το μετανιωσω γιατι θα ηταν πολυ σκληρα.. τα εβαλα λοιπον και ειδα οντως τεραστια διαφορα, το αμαξι απο συμπεριφορα και στριψιμο ειναι απαιχτο.. αλλα δυστυχως εγινε παρα πολυ σκληρο και ειδικα για θεσσαλονικη που ειμαι εγω χτυπαει παντου.. ακομα και σε ευθεια που φαινεται ισια βρισκει ανωμαλιες και τρεμει, διαβαζει τα παντα.. εχω ακουσει οτι μπορει να διορθωθει καπως με ελατηρια αλλα επειδη δεν ξερω τι και πως ηθελα να μου πειτε τη γνωμη σας αν ειχατε καποιο παρομοιο θεμα κι αν ξερετε πως θα διορθωθει καπως γιατι αν δεν αλλαξει δυσκολα θα τα κρατησω.. ευχαριστω εκ των προτερων!
-
Ακόμη και eibach να βαλεις σε μικροανωμαλιες δν θα μαλακωσει. Συμβιβασου με αυτα.
Το μονο που μπορείς να κάνεις είναι να βάλεις στα λαστιχα το λιγότερο δυνατό αέρα που ορίζει ο κατασκευαστης, αν δν το έχεις ήδη έτσι. -
Παιδια καλησπερα επειδη οπως λεει και το ονομα ομυ εδω ειμαι ολιγον ασχετος... Τι σημαινει ανρτηση πολλαπων συνδεσμων; Και ποιαο απο τα παρκατω αυτοκινητα εχει;
BMW X1 sdrive18i , JEEP COMPASS AWD 1.4 170PS και AWD 2.0 DIesel, VOLVO XC 40
Ευχαριστω θερμα -
για δες εδώ
-
Καθώς το λέει και το όνομά σου,
αλλά όπως ισχύει και για >90% των αγοραστών τέτοιων μοντέλων, δεν θα καταλάβεις τη διαφορά στην πράξη, ειδικά στην πίσω ανάρτηση, όπου αναφέρεσαι. -
Δες λιγο τα συνεμπλοκ. Και γενικα τις βασεις της αναρτησης. Μπορει κατι να ξεραθηκε εκει ή καποιος να εκανε βλακεια.
Ολες οι μικρες κακοτεχνιες οπως πετραδιακια κτλ μεταφερονται μεσω των συνεμολοκ στο αυτοκινητο. Οι σκληρες αναρτησεις αλλα και πολλες μαλακες δεν μπορουν να τις απορροφησουν.
Σε καποια αυτοκινητα ειναι και υδραυλικα ακριβως για αυτον τον λογο. Να απομονωνουν τους κραδασμους.@μια χαρα καταλαβαινει ο οδηγος τους πολλαπλους συνδεσμους με την προυποθεση οτι τα οδηγει το ενα μετα το αλλο.
Το βασικο θετικο των πολλαπλων συνδεσμων ειναι πως πανω στις στροφες και ιδιαιτερα με βαρος φορτωμενο στο αμαξωμα προσφερουν σταθεροτητα.Με λιγα λογια:
Η γεωμετρια των κινησεων που μπορουν να κανουν οι βραχιονες των πολλαπλων συνδεσμων ειναι σχεδιασμενη με τετοιο τροπο ωστε να κρατησει τους τροχους καθετους οταν ασκουνται πλαγια φορτια , οταν δηλαδη το αυτοκινητο κινηται γυρω απο τον νοητο του κεντρικο αξονα (στροφες) ο οδηγος του απολαμβανει μια μεγαλη στεθεροτητα του πισω μερους το οποιο συμπιεζεται και τεινει να κινηθει προς την ευθεια αλλα η αναρτηση απορροφα αυτην την ταση και οι βραχιονες κρατουν σταθερη την γεωμετρια των τροχων σε μια καθετη θεση, πολυ κοντα σαν να κινειται σε ευθεια. ( και εκει και παλι πολλες φορες δεν ειναι τελειως καθετα αλλα αυτο ειναι παραπανισια λεπτομερεια)Εδω πως φαινεται η αναρτηση οταν συμπιεζεται κοιτωντας την απο διαφορες γωνιες. Κρατα οσο το δυνατον καθετα το ελαστικο με το οδοστρωμα. Μια μικρη κλιση υπαρχει επιτηδευμενα.
Υπαρχουν πολλες εφαρμογες, συνηθως ειναι με πεντε βραχιονες.
Ο ημιακαμπτος ως μια φθηνη λυση προσφερει καθετη θεση ευκολα στην ευθεια αλλα και παλι στα πλαγια φορτια δηλαδη στις στροφες με φορτωμενο το αμαξωμα, ο εξωτερικος τροχος τραβαει και τον εσωτερικο και αυτος παιρνει κλιση στριβωντας με τα πλαγια του ελαστικου, αρα λιγοτερη προσφυση και ελεγχος.
Υπαρχουν ημιακαμπτοι που εχουν μια βαση η οποια παιρνει κλιση και αυτη και ετσι υπαρχει η λεγομενη παθητικη τετραδιευθυνση κατι που βοηθα στην καταπολεμηση της υποστροφης ( μουτρα) αλλα και παλι το προβλημα που ο ενας τροχος τραβαει τον αλλον και στριβει με λιγοτερο λαστιχο ισχυει ακομα.Γενικα το ρεζουμε ειναι πως οι τροχοι πρεπει να ειναι καθετοι προς το οδοστρωμα για να μπορουν τα λαστιχα με τη σειρα τους να προσφερουν την προσφυση που υποσχονται.
Περί Αναρτήσεων