-
Αν καποιος οδηγει παλιο αυτοκινητο(προσθιοκινητο ομως), χωρις abs-airbags κλπ, και βλεπει οτι θα τρακαρει μπροστα του, μπορει εκτος απο φρενο να τραβηξει(αν προλαβει) χειροφρενο?
Τι αποτελεσματα θα εχει αυτο?
-
Αν καποιος οδηγει παλιο αυτοκινητο(προσθιοκινητο ομως), χωρις abs-airbags κλπ, και βλεπει οτι θα τρακαρει μπροστα του, μπορει εκτος απο φρενο να τραβηξει(αν προλαβει) χειροφρενο?
Τι αποτελεσματα θα εχει αυτο?
-
Αν καποιος οδηγει παλιο αυτοκινητο(προσθιοκινητο ομως), χωρις abs-airbags κλπ, και βλεπει οτι θα τρακαρει μπροστα του, μπορει εκτος απο φρενο να τραβηξει(αν προλαβει) χειροφρενο?
Τι αποτελεσματα θα εχει αυτο?
-
Ο χρήστης karib έγραψε:
Αν καποιος οδηγει παλιο αυτοκινητο(προσθιοκινητο ομως), χωρις abs-airbags κλπ, και βλεπει οτι θα τρακαρει μπροστα του, μπορει εκτος απο φρενο να τραβηξει(αν προλαβει) χειροφρενο?Τι αποτελεσματα θα εχει αυτο?
Αν δεν υπάρχει ξεχωριστό σύστημα φρένου για το χειρόφρενο, δεν θα καταφέρει και πολλά πράγματα, αφού ήδη υπάρχει πίεση στο πίσω κύκλωμα φρένων...
-
Eπειδη ο κατανεμητης 8α εχει μειωσει την πιεση στα πισω φρενα, το τραβηγμα του χειροφρενου θα την αυξηση, αλλα με κοστος στην σταθεροτητα του αυτοκινητου.
Ετοιμασου για πιθανο τετ-α-κε
-
Σε αυτοκίνητο ακόμα και παλιό αν λειτουργούν ικανοποιητικά τα φρένα του δεν θα φρενάρει περισσότερο σε ευθεία γραμμή τραβώντας χειρόφρενο....
Αν μπλοκάρει τις πίσω ρόδες (όπου συνήθως πιάνει το χειρόφρενο) ή θα χειροτερέψει το φρενάρισμα (μπλοκαρισμένες οι πίσω ρόδες έχουν μικρότερη ικανότητα φρεναρίσματος) ή θα κάνει τετακέ. Το τελευταίο μερικοί μπορεί να το επιδιώξουν σαν τρόπο αλλαγής κατεύθυνσης... σπάνια όμως με επιτυχία.... το πιθανότερο είναι ότι θα χτυπήσεις με το πλάι και όχι με τη μούρη πράγμα που σημαίνει ότι αυξάνεις κατά πολύ τις πιθανότητες να τραυματιστείς! -
Ο κατανεμητής θα μειώσει την πίεση στα πίσω φρένα επειδή αυτά θα φρενάρουν καλύτερα με μικρή πίεση.
Το χειρόφρενο θα τα μπλοκάρει και θα μειώσει το συντελεστή τριβής.
Εκτός αν θές να γυρίσεις το αμάξι για να αποφύγεις κάτι δεν θα σου προσφέρει απολύτως τίποτα το χειρόφρενο και το πιθανότερο είναι να αυξήσει την απόσταση φρεναρίσματος
-
Το Τολέδο που είχαμε, σε ταχύτητες μέχρι 60 χμ/ω είχε πολύ κακά φρένα, ΙΔΙΩΣ με ABS (όταν για κάποιο διάστημα δε λειτουργούσε ήταν εμφανώς καλύτερο, ΙΔΙΩΣ στα στεγνά αλλά εξαιρετικά γλιστερά κομμάτια)
Αν σε οριακό φρενάρισμα (με το ABS να δουλεύει) τσίμπαγα λίγο το χειρόφρενο, αλλά όχι απότομα, προοδευτικά να μην μπλοκάρει, είχα σαφές πλεονέκτημα στην απόσταση φρεναρίσματος.
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Το Τολέδο που είχαμε, σε ταχύτητες μέχρι 60 χμ/ω είχε πολύ κακά φρένα, ΙΔΙΩΣ με ABS (όταν για κάποιο διάστημα δε λειτουργούσε ήταν εμφανώς καλύτερο, ΙΔΙΩΣ στα στεγνά αλλά εξαιρετικά γλιστερά κομμάτια)Αν σε οριακό φρενάρισμα (με το ABS να δουλεύει) τσίμπαγα λίγο το χειρόφρενο, αλλά όχι απότομα, προοδευτικά να μην μπλοκάρει, είχα σαφές πλεονέκτημα στην απόσταση φρεναρίσματος.
Ακριβώς, σε μικρές κυρίως ταχύτητες (ή προς το τέλος του φρεναρίσματος) σε αυτοκίνητα με ευαίσθητο ABS το χειρόφρενο βοηθά.
Αν επιλέξεις να γυρίσεις το αυτοκίνητο, σε σύγκρουση είναι πολύ χειρότερα, κερδίζεις όμως ~1,5 μέτρο ακινητοποίησης που μπορεί να σε γλιτώσει από το τρακάρισμα... -
Χωρις να θέλω να επεκταθώ παραπάνω, θα πω απλά τη γνώμη μου, η οποία είναι ότι το χειρόφρενο δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα. Η καλύτερη λύση για μένα είναι η προσομοίωση της λειτουργίας του ABS στο φρενάρισμα και η αναζήτηση εναλλακτικής πορείας (αν προκύψει). Εξάλλου πιστεύω ότι αν είναι να χτυπήσεις, είναι καλύτερα να ελέγχεις (όσο μπορείς) την κατάσταση μέχρι το μπαμ, γιαυτό και δεν προτείνω το χειρόφρενο.
Μακρία από όλους τέτοιες στιγμές πάντως, εκτός αν το εμπόδιο μπροστά είναι καμμιά δοκιμαστική κορίνα ή γραμμή σε κανένα παρκινγκ (εγώ στα παρκινγκ δοκιμάζω τα φρένα (άδεια εννοείται))
-
Θα το πρότεινα μόνο αν πρέπει πάση θυσία να αποφύγεις κάποιο εμπόδιο, αλλάζοντας την πορεία του αυτοκινήτου. Δηλαδή αν βλέπεις ότι πας καρφί για κολώνα/δέντρο/γκρεμό/στάση λεωφορείου ρίξε μια χειροφρενιά, χειρότερη να την κάνεις την κατάσταση αποκλείεται. Πάντως δεν το συνιστώ!
-
Dixmar δεν ξέρω αν σου έχει τύχει, όμως σε δρόμο χωρίς πρόσφυση και με χαμηλές κυρίως ταχύτητες, αν πατήσεις απότομα φρένο, το ABS μπαίνει και δεν σου επιτρέπει να φρενάρεις καθόλου Αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένες συνθήκες και η μόνη λύση είναι το χειρόφρενο...
Μου έχει τύχει σε κατηφορική διασταύρωση με σαμαράκι λίγα μέτρα πριν, που είχα STOP (στην διασταύρωση του Δημόκριτου στην Αγ. Παρασκευή για όσους ξέρουν). Πατάω φρένο κατεβαίνοντας το σαμαράκι με ~20χλμ. και το αυτοκίνητο...απλά δεν φρενάρει με το ΑBS να 'χτυπάει' συνεχώς. Τράβηξα χειρόφρενο και ευτυχώς βγήκα λίγο μόνο μέσα στη διασταύρωση.
-
Δεν ειμαι σίγουρος, αλλα νομίζω οτι το χειροφρενο βελτιώνει την αποσταση ακινητοποιησης, αρκει να μην μπλοκάρουν οι πισω τροχοι, δηλαδή θέλει τέχνη. Σε ένα sunny που ειχαμε αποτι θυμάμαι το χρησιμοποιουσα μερικές φορές, πειραματικα. Τέλος, εξαρταται απο το αμάξι. Φυσικα οταν στίβεις δεν ενδεικνεται!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Dixmar δεν ξέρω αν σου έχει τύχει, όμως σε δρόμο χωρίς πρόσφυση και με χαμηλές κυρίως ταχύτητες, αν πατήσεις απότομα φρένο, το ABS μπαίνει και δεν σου επιτρέπει να φρενάρεις καθόλου Αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένες συνθήκες και η μόνη λύση είναι το χειρόφρενο...Μου έτυχε σήμερα το απόγευμα.Είμουν με την xantia με ταχύτητα γύρω στα 50 χλμ, σταματάει ξαφνικά ο μπροστινός και στο ξαφνικό φρένο μου το abs άρχισε να με τσουλάει κατα πάνω του. Ασυναίσθητα τράβηξα χειρόφρενο και το αμάξι ακινητοποιήθηκε αμέσως. Υπόψιν, στο xantia το χειρόφρενο πιάνει μπροστά.
-
Ρε παιδιά,καταρχήν ο άνθρωπος ρώτησε για αυτοκίνητο χωρίς ABS, όπου εκεί το αν θα μπλοκάρεις ή όχι τουλάχιστον τους μπροστινούς τροχούς εξαρτάται από το πόδι.
Γιατί αν μιλήσουμε για αυτοκίνητο με ABS, όπως και το δικό μου 147, είναι γνωστή η αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης στα φρεναρίσματα με λίγα χιλιόμετρα και σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες. Και να είναι γλιστερή άσφαλτος κάτι γίνεται, αν είναι κατηφόρα με γαρμπίλι εκεί να δεις τρέλα το ABS!!!!!!! Αφού κατεβάσεις 1η, το χείροφρενο μπορεί να βοηθήσει (είναι και το μόνο που μένει άλλωστε). Σε ότι αφορά τον φίλο με την Xantia, πιστεύω ότι αν το χειρόφρενο έπιανε πίσω, ο χειρισμός του αυτοκινήτου θα ήταν πολύ δυσκολότερος και η απόσταση ακινητοποίησης μεγαλύτερη (άλλο να μπλοκάρουν οι μπροστινοί τροχοί και άλλο οι πίσω, όπως πχ και στα ποδήλατα με την περίφημη κόντρα - τι θυμήθηκα τώρα). Μιλάμε και για 50 χαω που δεν είναι και λίγα για φρενάρισμα με χειρόφρενο.Παρόλαυτα είμαι φανατικός οπαδός του ABS (άσχετο αλλά το λέω).
Πάντως να θυμίσω (για να το θυμάμαι κι εγώ και προς θεού όχι για να κάνω μάθημα σε κάποιους) ότι σε όλες στις περιπτώσεις που συζητάμε (εκτός ίσως από το γαρμπίλι) , συνήθως τη διαφορά την κάνουν τα καλά φρέσκα και με σωστή πίεση λάστιχα, που μπορούν να σου δώσουν το μισό μέτρο που θα σε σώσει από τη στούκα.
-
Το χειρόφρενο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν προσφέρει απολύτως τίποτα.
Εμείς θέλουμε να αλλάξουμε την πορεία της 'μούρης', τραβώντας χειρόφρενο αποσταθεροποιούμε την 'ουρά'...
Την ώρα που πατάμε φρένο και μπλοκάρουν οι τροχο, όπου και να στρίψουμε το τιμόνι το αυτοκίνητο συνεχίζει να πηγαίνει ευθεία και το λάστιχο 'σαπουνιάζει' και αυτό συνεχίζει να σέρνεται εφ'όσον δεν έχει πρόσφυση.
Ένας καλός τρόπος αποφυγής είναι:
1)φρένο πανικού (οπότε μπλοκάρουν οι τροχοί),
2)στρίψιμο τιμονιού,
3)άφημα του πεντάλ του φρένου (θα δούμε οτί το αμάξι παίρνει την κατεύθυνση που του έχουμε δώσει)
4)και πάλι φρένα κτλ.!!!Προσέξτε μην πάτε να γλιτώσετε τον μπροστινό και πάτε και σκάσετε στο διπλανό την ώρα που αλλάζεται πορεία!!!
Όσοι όμως δεν έχουν ABS, πρέπει να το έχουν κάνει πρώτα για να δεί πως αντιδρά το αυτοκίνητο.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Dixmar δεν ξέρω αν σου έχει τύχει, όμως σε δρόμο χωρίς πρόσφυση και με χαμηλές κυρίως ταχύτητες, αν πατήσεις απότομα φρένο, το ABS μπαίνει και δεν σου επιτρέπει να φρενάρεις καθόλου Αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένες συνθήκες και η μόνη λύση είναι το χειρόφρενο...Μου έχει τύχει σε κατηφορική διασταύρωση με σαμαράκι λίγα μέτρα πριν, που είχα STOP (στην διασταύρωση του Δημόκριτου στην Αγ. Παρασκευή για όσους ξέρουν). Πατάω φρένο κατεβαίνοντας το σαμαράκι με ~20χλμ. και το αυτοκίνητο...απλά δεν φρενάρει με το ΑBS να 'χτυπάει' συνεχώς. Τράβηξα χειρόφρενο και ευτυχώς βγήκα λίγο μόνο μέσα στη διασταύρωση.
nickolas με ολο το σεβασμο και χωρις ιχνος ειρωνιας θα σου συνιστουσα να κοιταξεις τα αμορτισερ σου. Επίσεις για να φρεναρεις σωστα και οσο πιο γρηγορα γινεται με ΑBS, πρεπει να κρατας τον συμπλεκτη πατημενο και να ανεβεις στο πενταλ. Δοκιμασε το ανεβαινοντας με ολη την δυναμη πανω στο πενταλ.
-
Δηλώνω οπαδός του ABS. Σε αυτούς που ενεργοποιείται συχνά 3 τινά συμβαίνουν α) υπερευαίσθητο από την μάνα του ( τυπικό παράδειγμα η 147 ) β) πεσμένα αμορτισέρ και γ) φθαρμένα - ξεραμένα λάστιχα.
Πάντως μια φορά το ABS μου δημιούργησε πρόβλημα. Σε κατηφόρα παγωμένου δρόμου που είχε κοπεί η κίνηση από αμάξι που είχε γυρίσει στην μέση γιατί είχε σταματησεί σε παγωμένο κομμάτι και προσπαθούσε να φύγει με αποτέλεσμα να γυρίσει πάτησε ο δεξιός μου τροχός και στην συνέχεια και ο αριστερός μπροστά σε πάγο με αποτέλεσμα το ABS να δουλεύει υπερωρίες και το τελικό σταμάτημα να γίνει με χρήση χειροφρένου. Μιλάμε για 3-4 χλμ αλλά το αμάξι απλά δεν σταματούσε λόγω ABS. -
Χωρίς να το έχω διαβάσει πουθενά, απλή δική μου σκέψη:
Χρησιμοποιώντας το χειρόφρενο εν κινήσει, σε όχημα που διαθέτει abs, σημαίνει πως χάνεις αμέσως το πλεονέκτημα του συστήματος στους τροχούς που ενεργοποιείται το χειρόφρενο. Διότι το χειρόφρενο ενεργοποείται μηχανικά με ντίζα, ο αισθητήρας λοιπόν του abs αν και αντιλαβάνεται ότι οι τροχοί ακινητοποιούνται και προσπαθεί να τους απελευθερώσει, δεν το καταφέρνει λόγω του χειροφρένου.
Από την άλλη το χειρόφρενο, είναι μηχανισμός που χρησιμοποείται σε περίπτωση βλάβης του κυρίου συστήματος πέδησης, με ταχύτητα πεζού, και στην στάθμευση του οχήματος.
Σε καμιά περίπτωση κατά την γνώμη μου δεν συμπληρώνει το σύστημα του abs σε φρενάρισμα πανικού. -
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
Dixmar δεν ξέρω αν σου έχει τύχει, όμως σε δρόμο χωρίς πρόσφυση και με χαμηλές κυρίως ταχύτητες, αν πατήσεις απότομα φρένο, το ABS μπαίνει και δεν σου επιτρέπει να φρενάρεις καθόλου Αυτό συμβαίνει σε συγκεκριμένες συνθήκες και η μόνη λύση είναι το χειρόφρενο...
Μου έχει τύχει σε κατηφορική διασταύρωση με σαμαράκι λίγα μέτρα πριν, που είχα STOP (στην διασταύρωση του Δημόκριτου στην Αγ. Παρασκευή για όσους ξέρουν). Πατάω φρένο κατεβαίνοντας το σαμαράκι με ~20χλμ. και το αυτοκίνητο...απλά δεν φρενάρει με το ΑBS να 'χτυπάει' συνεχώς. Τράβηξα χειρόφρενο και ευτυχώς βγήκα λίγο μόνο μέσα στη διασταύρωση.
nickolas με ολο το σεβασμο και χωρις ιχνος ειρωνιας θα σου συνιστουσα να κοιταξεις τα αμορτισερ σου. Επίσεις για να φρεναρεις σωστα και οσο πιο γρηγορα γινεται με ΑBS, πρεπει να κρατας τον συμπλεκτη πατημενο και να ανεβεις στο πενταλ. Δοκιμασε το ανεβαινοντας με ολη την δυναμη πανω στο πενταλ.
Aριστοτέλη, είμαι νέος οδηγός και κανείς στην οικογένεια δεν μπορεί να 'αναγνωρίσει' τα τελειωμένα αμορτισέρ. Το αυτοκίνητο το πήρα 1 έτους με 25000χλμ. και το έχω 8 μήνες με 33000χλμ. συνολικά. Πάντως δεν το νιώθω να 'ταλαντεύεται' μετά από σαμαράκια κλπ. και δεν με έχει προβληματίσει ποτέ άλλοτε (στρίβει μια χαρά) εκτός από φρένο σε δρόμους με χαμηλή πρόσφυση όπου μπαίνει το ΑBS εύκολα. Θα προσπαθήσω πάντως να βρω κάποιον που ξέρει να το δει. Γενικά για χρήση κυρίως εντός Αθήνας κάθε πότε θέλουν αλλαγή τα αμορτισέρ?
Όσον αφορά το αρχικό ερώτημα, εφόσον μπορείς να τραβήξεις χειρόφρενο χωρίς να μπλοκάρεις τους τροχούς βεβαίως να το κάνεις. Αλλιώς πιθανώς να βοηθήσει μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, λίγο πριν ολοκληρώσεις το φρενάρισμα.
Σε φρενάρισμα από υψηλές ταχύτητες ΔΕΝ πατάμε συμπλέκτη (παρά μόνο προς το τέλος του φρεναρίσματος ή αν φρενάρουμε με μικρή ταχύτητα και λίγες στροφές στον κινητήρα). Μόνο φρένο προσπαθόντας να μην μπλοκάρουμε τους τροχούς αν δεν έχουμε ABS ή απλά πέφτουμε με όλο το βάρος στα φρένα αν έχουμε ABS. Αυτό είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του ΑΒS κατά τη γνώμη μου, μιας και σε φρενάρισμα πανικού σπάνια έχεις την πολυτέλεια-ψυχραιμία να φρενάρεις στο όριο χωρίς να μπλοκάρεις τους τροχούς σου.
Πάντως, εγώ έχω την αίσθηση ότι και σε αυτοκίνητα με ABS φρενάρεις συντομότερα αν φρενάρεις στο όριο χωρίς να το ενεργοποιήσεις. Εσείς τί πιστεύετε?
Χειροφρενο εν κινησει για σταματημα του αυτοκινητου?