http://www.autobild.gr/index.php?cat_id ... ge_id=8572
TEST VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion - 13/05/2016
Πολύ καλό, αλλά όχι τέλειο
Κλασικό VW: το νέο Tiguan δεν είναι ντιζαϊνάτο, αλλά σε δέκα χρόνια θα είναι ακόμη εμφανίσιμο.
Το Tiguan έχει μπει στη ζωή μας από το 2007 - τώρα ήρθε η σειρά της δεύτερης γενιάς. Το μικρομεσαίο SUV είναι εντελώς νέο και οι προσδοκίες υψηλές. Θα συνεχιστεί η επιτυχία του;
ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ρόδινα στο Βόλφσμπουργκ. Σκάνδαλο ντίζελ, καταγγελίες απάτης, αγωγές αποζημίωσης, ακόμα και για περικοπές θέσεων εργασίας γίνεται λόγος. Με όλα αυτά τα προβλήματα, μάλλον περνάει στα ψιλά πως η VW συνεχίζει να κατασκευάζει πολύ καλά αυτοκίνητα. Το Tiguan, για παράδειγμα: παράγεται από το 2007 και παρέμεινε στην γκάμα, μιας και συνέχιζε να πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι. Τώρα έρχεται ο εντελώς νέος αντικαταστάτης, που θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύτιμος αυτούς τους δύσκολους καιρούς.
Στον τομέα του ντιζάιν η VW ακολουθεί τη γνωστή συνταγή: το αυτοκίνητο δεν ενθουσιάζει με την πρώτη ματιά, στην πιο προσεκτική παρατήρηση θα δείξει όμως την ποιότητά του, την προσοχή στη λεπτομέρεια και πως εντέλει είναι φτιαγμένο για να αντέξει στο χρόνο. Με σωστές αναλογίες, μικρούς προβόλους, δυνατές γραμμές, χαμηλό αμάξωμα και ξεκάθαρο σχήμα προβολέων.
Το Tiguan είναι χαμηλότερο (κατά 3 εκ.) και φαρδύτερο (3 εκ.), μακρύτερο (6 εκ.) και με 8 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το αποτέλεσμα είναι η προσφορά αισθητά μεγαλύτερων χώρων. Εσωτερικά, σε όλες τις μετρήσιμες διαστάσεις το VW είναι μεγαλύτερο και αναμφίβολα πιο ευρύχωρο. Αυτό γίνεται αντιληπτό ιδιαίτερα πίσω, όπου ακόμα και οι δίμετροι επιβάτες θα νιώσουν άνετα. Το πίσω κάθισμα μετακινείται κατά 18 εκ., η γωνία της πλάτης του είναι ρυθμιζόμενη. Το πορτ μπαγκάζ των 615 λίτρων (με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο όλο εμπρός και κιτ επισκευής ελαστικού – στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο με τροχό ανάγκης και χωρητικότητα 550 λίτρα) είναι κατά 145 λίτρα μεγαλύτερο, η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.655 λίτρα - στο προηγούμενο μοντέλο δεν ξεπερνούσε τα 1.510.
Ταμπλό και κόκπιτ ακροβατούν σε σχεδιασμό και ποιότητα μεταξύ Golf και Passat, δείχνουν γνώριμα και καλά επεξεργασμένα. Δεν πρόκειται να τρελαθεί κανείς από το ντιζάιν, αλλά όλα είναι καλοφτιαγμένα και εύχρηστα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το έξτρα Active Info Display 12,3 ιντσών, στο οποίο τα όργανα απεικονίζονται ψηφιακά με διαφορετικούς τρόπους. Ωραία γραφικά και καλές λειτουργίες, στο τέλος όμως προτιμήσαμε να βλέπουμε τον κλασικό πίνακα οργάνων της VW.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 2λιτρος TDI των 190 ίππων, που συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και μάλιστα πολύ καλά, αν εξαιρέσει κανείς μια αδυναμία στην εκκίνηση. Εκεί (αλλά και σε κλειστές στροφές σε ορεινές διαδρομές), η υστέρηση του τούρμπο συναντά την αναποφασιστικότητα του DSG, πράγμα που συνεπάγεται καθυστέρηση και κραδασμούς. Κάτι που χρήζει βελτίωσης!
Στο δρόμο το Tiguan κινείται, όμως, με εξαιρετική αυτοπεποίθηση. Ο TDI έχει δύναμη, τράβηγμα από χαμηλά και καλή ηχομόνωση. Το νέο SUV είναι αρμονικά ρυθμισμένο και, με τα ενεργά αμορτισέρ DCC, δείχνει να έχει κερδίσει σε άνεση, αλλά και οδική συμπεριφορά. Στη θέση Comfort αποσβένει πιο μαλακά, χωρίς να πλέει, στη Sport γίνεται σφιχτό, αλλά όχι ξερό. Το τιμόνι διαθέτει ευχάριστο βάρος και μεταφέρει αρκετή πληροφορία από το δρόμο. Κριτική έχουμε για τα φρένα, όπου το VW δε διακρίνεται ιδιαίτερα: τα 36,5 μ. (με κρύα φρένα) και τα 37,3 μ. (ζεστά) για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα δε διεκδικούν δάφνες για ένα νέο, μοντέρνο αυτοκίνητο.
Το νέο Tiguan ξεκινά από τα 24.950 ευρώ στην έκδοση 1.4 TSI και την κίνηση μόνο εμπρός. Η δίλιτρη έκδοση TDI 150 ίππων με κίνηση εμπρός και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων κοστίζει 32.150 ευρώ. Το αυτοκίνητο δοκιμής με τον TDI 190 ίππων, τετρακίνηση και DSG ξεκινά από τα 35.850 ευρώ.
ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ LINK:
http://www.autobild.gr/index.php?cat_id ... ge_id=8558
ΣΧΟΛΙΟ
ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ιδιαίτερες μαντικές ικανότητες: το νέο Tiguan θα είναι επιτυχία. Κάνει τα πάντα καλύτερα από τον προκάτοχό του, είναι ευρύχωρο, μεταβλητό, πρακτικό και ποιοτικό. Έχει καλή οδική συμπεριφορά, είναι άνετο και σύγχρονο σε θέματα πολυμέσων και ασφάλειας. Αλλά η έκδοση TDI 190 ίππων έχει και αδυναμίες: με το DSG είναι κάπως νευρικό στην εκκίνηση, ενώ τα φρένα θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο AUTO BILD Hellas No128, στις 15.4.2016.
TEΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VW Tiguan
Κινητήρας 4κύλινδρος, τούρμπο
Τοποθέτηση Εμπρός κατά μήκος
Βαλβίδες/Εκκεντροφόροι 4 ανά κύλινδρο/2
Κίνηση εκκεντροφόρου Ιμάντας
Χωρητικότητα 1.968 κ.εκ.
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 190/3.500
Ροπή Νm/σ.α.λ. 400/1.750
Τελική ταχύτητα 212 χλμ./ώρα
Κιβώτιο DSG, 7 σχέσεις
Κίνηση Τετρακίνηση
Φρένα εμπρός/πίσω Δίσκοι/Δίσκοι
Διάσταση ελαστικών 235/55 R 18 V
Τύπος ελαστικών Pirelli Scorpion Verde
Τροχοί 7 x 18''
Εκπομπή CΟ2 149 γρ./χλμ.
Κατανάλωση* 5,7 λίτρα
Ρεζερβουάρ/Καύσιμο 60 λίτρα/Diesel
Ψυκτικό υγρό 1234yf
Θόρυβος κύλισης 74 dB (A)
Βάρος ρυμούλκησης (χωρίς/με φρένα) 2.500/750 κιλά
Χώρος αποσκευών 615 - 1.655 λίτρα
Μήκος/Πλάτος/Ύψος 4.486/1.839 - 2.099/1.643 χιλ.
*Μέση /100 χλμ. ** Με το πίσω κάθισμα τραβηγμένο εμπρός και κιτ επισκευής ελαστικού *** Πλάτος με καθρέφτες
Kόστος/Εγγυήσεις
Προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6
Τέλη κυκλοφορίας 275,65 ευρώ
Service 30.000 χλμ./1 έτος
Εγγύηση μηχανικών μερών 2 έτη
Εγγύηση αντισκωριακή 12 έτη
Εγγύηση χρώματος 3 έτη
Οδική βοήθεια 2 έτη
Επιδόσεις
Eπιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα 2,9 δλ.
Eπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 8,6 δλ.
Eπιτάχυνση 0-130 χλμ./ώρα 14,1 δλ.
Ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα 4,8 δλ.
Ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα 6,0 δλ.
Βάρος κενό/Ωφέλιμο φορτίο 1.772/548 κιλά
Κατανομή βάρους ε/π 57%/43%
Κύκλος στροφής α/δ 11,4/11,3 μ.
Φρένα 100-0 κρύα 36,5 μ.
Φρένα 100-0 ζεστά 37,3 μ.
Θόρυβος 50 χλμ./ώρα 59 dB(A)
Θόρυβος 100 χλμ./ώρα 63 dB(A)
Θόρυβος 130 χλμ./ώρα 68 dB(A)
Κατανάλωση δοκιμής-CO2 7,0 λίτρα S-186 γρ./χλμ.
Αυτονομία 855 χλμ.
ΤΙΜΕΣ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Μοντέλο/Έκδοση VW Tiguan 2.0 TDI 190 PS Advance
Τιμή βασικής έκδοσης 35.850 ευρώ
Αερόσακοι 7
Αερόσακοι γονάτων στάνταρντ (οδηγού)
AC/Αυτόματος κλιματισμός όχι/στάνταρντ
Stop & Start στάνταρντ
Θύρα USB/Bluetooth στάνταρντ/στάνταρντ
Ζάντες αλουμινίου στάνταρντ (17”)
Αυτόματο κιβώτιο στάνταρντ
Σύστημα πλοήγησης έξτρα