-
Καταρχήν Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένο το νέο έτος σε όλους με υγειά!
Καθώς τα χρονιά περνάνε βλέπω πως τα εργοστάσια πάνε από τους 6 κυλίνδρους κινητήρες στους 4 κυλίνδρους. Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειωνεκτήματα ενός κινητήρα diesel σε ίδια ιπποδύναμη πάντα!Στα ζόρια υπάρχει διάφορα?Από άποψη οικονομίας και αντοχής??
Θα ήθελα τις γνώμες σας για την σύγκριση των 2 αυτόν κινητήρων λαμβάνοντας υπόψιν ίδια ιπποδύναμη ίδιο σύστημα ψεκασμού. -
Καταρχήν Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένο το νέο έτος σε όλους με υγειά!
Καθώς τα χρονιά περνάνε βλέπω πως τα εργοστάσια πάνε από τους 6 κυλίνδρους κινητήρες στους 4 κυλίνδρους. Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειωνεκτήματα ενός κινητήρα diesel σε ίδια ιπποδύναμη πάντα!Στα ζόρια υπάρχει διάφορα?Από άποψη οικονομίας και αντοχής??
Θα ήθελα τις γνώμες σας για την σύγκριση των 2 αυτόν κινητήρων λαμβάνοντας υπόψιν ίδια ιπποδύναμη ίδιο σύστημα ψεκασμού. -
Καταρχήν Χρόνια Πολλά και Ευτυχισμένο το νέο έτος σε όλους με υγειά!
Καθώς τα χρονιά περνάνε βλέπω πως τα εργοστάσια πάνε από τους 6 κυλίνδρους κινητήρες στους 4 κυλίνδρους. Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειωνεκτήματα ενός κινητήρα diesel σε ίδια ιπποδύναμη πάντα!Στα ζόρια υπάρχει διάφορα?Από άποψη οικονομίας και αντοχής??
Θα ήθελα τις γνώμες σας για την σύγκριση των 2 αυτόν κινητήρων λαμβάνοντας υπόψιν ίδια ιπποδύναμη ίδιο σύστημα ψεκασμού. -
ο 4κυλινδρος ειναι, φθηνοτερος, ελαφρυτερος, εχει μικροτερες διαστασεις και βεβαια εχει χειροτερη ροπη.
-
Και επιπλέον μείωση τριβών, θερμικών απωλειών, κτλ -> μείωση κατανάλωσης και εκπομπών καυσαερίων...
Αν και σήμερα (ειδικά στην Ελλάδα) περίμενα ερώτημα 3κυλινδρος ή 4κύλινδρος... πχ. ο νέος 3-κυλινδρος 1000αρής του ford focus αποδίδει 125 άλογα και 17.3kgm ροπής στις 1500 στροφές. Δηλαδή ιπποδύναμη 1600αρή και ροπή 1800αρή ατμοσφαιρικού με 600 και 800 κυβικά λιγότερα + 1 λιγότερο κύλινδρο.
-
Για πετρελαιοκινητήρα μιλάει ο ερωτών.
-
Βασικο πλεονεκτημα η ροπη απο χαμηλα. Στους V η βελουδινη λειτουργια και απουσια κραδασμων. Τα αρνητικα αναφερθηκαν.
-
Έστω δύο πετρελαιοκινητήρες, ένας 6κύλινδρος 2.500 κυβικών και ένας 4κύλινδρος ιδίων κυβικών, ιπποδύναμης και τεχνολογίας. Kανένα μειονέκτημα σε ροπή ή αντοχή μεταξύ των δύο. Ο 4κύλινδρος πλεονεκτεί συνήθως σε κόστος, βάρος , όγκο, κόστος επισκευών. Ο 6κύλινδρος σε πρεστίζ. Τα υπόλοιπα είναι πολύ ψιλά γράμματα.
-
Ο 6κύλινδρος θα έχει και λιγότερο τραχεία λειτουργία.
-
μεγαλυτερη ροπη και πολυ καλυτερο τραβηγμα.
-
Επειδή αναφέρομαι για κινητήρες τρακτέρ έχω ακούσει απόψεις όπως ο 4 κύλινδρος ζορίζεται σε σχέση με έναν 6 κύλινδρο και πως καεί περισσότερο κτλπ κατά την ίδια εργασία.Ισχύει κάτι τέτοιο??
-
Αυτες οι σμινκρυνσεις των κινητηρων γινονται λογο εποχης για μειωση των ρυπων και της καταναλωσης με διαφορες πατεντες. Τα κυλινδρα και τα κυβικα παντα θα ειναι αναντικαταστατα για μενα. Δεν υπαρχει κατι καλυτερο απο την φυσικη δυναμη και λειτουργια πολυκυλινδρου κινητηρα. Δυστηχως σε λιγο καιρο θα τους βλεπουμε μονο στα μουσεια.
-
Με τις νέες τεχνολογίες common rail με τόσο υψηλή πίεση υπάρχει περίπτωση να διαφέρουν στην απόδοση??
Εννοώ ότι λογικά ο 4 κύλινδρος θα έχει μεγαλύτερη πίεση ψεκασμού από τον 6 κύλινδρο -
το οφελιμο εργο ανα κυκλο λειτουργειας στον 6κυλινδρο ειναι χοντρικα 50% μεγαλυτερο απο του 4κυλινδρου, δηλαδη στον 4κυκινδρο ανα 2 στροφες του κινητηρα εχεις 4 φερες χρονο καυσης-εκτονωσης (ο χρονος που παραγει εργο) ενω στον 6κυλινδρο 6 φορες.
ακομα και αν ο 4κυλινδρος θα μπορουσε να εχει την ιδια μεγιστη ιπποδυναμη και ροπη, η γραμμικοτητα του 6κυλινδρου θα εκανε και παλι πολυ μεγαλη διαφορα. -
Στους βενζίνης η διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας είναι σημαντική υπέρ των περισσότερων κυλίνδρων. Για τους ντίζελ δεν είμαι βέβαιος αλλά φαντάζομαι ισχύει το ίδιο.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
το οφελιμο εργο ανα κυκλο λειτουργειας στον 6κυλινδρο ειναι χοντρικα 50% μεγαλυτερο απο του 4κυλινδρου, δηλαδη στον 4κυκινδρο ανα 2 στροφες του κινητηρα εχεις 4 φερες χρονο καυσης-εκτονωσης (ο χρονος που παραγει εργο) ενω στον 6κυλινδρο 6 φορες.Τι συγκρίνεις ακριβώς ; Ένας 6κ ίδιων κυβικών με έναν 4κ θα παράγει περισσότερο έργο π.χ.;
-
Ο χρήστης Super@T έγραψε:
το οφελιμο εργο ανα κυκλο λειτουργειας στον 6κυλινδρο ειναι χοντρικα 50% μεγαλυτερο απο του 4κυλινδρου, δηλαδη στον 4κυκινδρο ανα 2 στροφες του κινητηρα εχεις 4 φερες χρονο καυσης-εκτονωσης (ο χρονος που παραγει εργο) ενω στον 6κυλινδρο 6 φορες.
Τι συγκρίνεις ακριβώς ; Ένας 6κ ίδιων κυβικών με έναν 4κ θα παράγει περισσότερο έργο π.χ.;
Έτσι είναι.
-
Αν είναι ίδιας τεχνολογίας, ιπποδύναμης και κυβικών ο 6κύλινδρος θα έχει λιγότερο τραχειά λειτουργία και θα βγάλει θεωρητικά περισσότερα χιλιόμετρα. Από την άλλη ο 4κύλινδρος θα καίει λίγο λιγότερο και θα είναι ελαφρύτερος.
Αν επιπλέον ο 6κύλινδρος έχει περισσότερα κυβικά θα έχει καλύτερη καμπύλη ροπής. Θα τραβάει από πιο χαμηλά και θα κρατάει τη μέγιστη ισχύ του για περισσότερες στροφές και θα έχει πιο 'ατμοσφαιρική' λειτουργία λόγω των χαμηλότερων πιέσεων τούρμπο.
-
οσο περισσοτεροι κυλινδροι τοσο πιο γλυκο δουλεμα σε μεσαιες και ψηλες στροφες
η μειωση πιστευω γινεται καθαρα για θεμα κοστους και βαρους -
Ο χρήστης eurofarmer έγραψε:
οσο περισσοτεροι κυλινδροι τοσο πιο γλυκο δουλεμα σε μεσαιες και ψηλες στροφες
η μειωση πιστευω γινεται καθαρα για θεμα κοστους και βαρουςΕπίσης λέγεται ότι οι τριβικές απώλειες είναι περισσότερες στους πολυκύλινδρους και για αυτό έχουν υψηλότερη κατανάλωση. Όμως τα καλύτερα μοτέρ παγκοσμίως είναι τα πολυκύλινδρα!
4 Κύλινδρος vs 6 Κύλινδρος κινητήρας