Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Απο δοκιμες ειναι και αυτο οπως και τα κρας τεστ.
Tέλειο!
Μιλώντας για το ωφέλιμο φορτίο ενός οχήματος:
To ωφέλιμο φορτίο που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής, είναι αυτό το φορτίο που μπορεί να αντέξει ένα όχημα **συνεχώς φορτωμένο **, δηλαδή για όλη την διάρκεια της ζωής του, χωρίς πρόβλημα, αλλά με αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης σε σχέση με το ίδιο όχημα που θα δούλευε ξεφόρτωτο.
Επειδή όμως η αυξημένη συντήρηση που χρειάζεται εξαρτάται άμεσα από τις συνθήκες χρήσης, δεν προσφέρεται από τους κατασκευαστές κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο, αλλά θεωρούν πως αντιμετωπίζονται, οι αυξημένες ανάγκες, μέσα στα πλαίσια των τακτικών service.
Από την άλλη, η υπέρβαση του ωφέλιμου φορτίου, είναι εφικτή! Καθόλου δεν σημαίνει ότι ένα όχημα με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου δεν 'πάει' εάν του φορτώσουμε ενάμιση, ας πούμε. Αλλά καραδοκεί ανά πάσα στιγμή η βλάβη, η το ατύχημα.
Επίσης εδώ πρέπει να εισάγουμε και την έννοια του χρόνου που επηρεάζει τα μέγιστα: άλλο πράγμα είναι να υπερφορτώσω ένα φορτηγό/φορτηγάκι υπερβολικά και να πάω 'εδώ δίπλα', που και πάλι καραδοκεί ο κίνδυνος, και άλλο το έχω φορτωμένο συνεχώς πάνω από το όριο και ταξιδεύω, ενδεχομένως, σε όλη την Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση, για να 'έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο', αλλά και για να αποφύγουμε τυχόν νομικές επιπλοκές σε περίπτωση ατυχήματος, δεν πρέπει να ξεπερνάμε το όριο.
Και μία σημαντική λεπτομέρεια: η βλάβη που μπορεί να προξενηθεί από την υπερφόρτωση, μπορεί να μην γίνει άμεσα ορατή, αλλά να προκύψει σε ανύποπτο χρόνο και ενώ το αυτοκίνητο θα είναι άδειο και εμείς εντελώς χαλαροί και ανέτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε!
Tώρα που το σκέπτομαι, με την σημερινή τεχνολογία να το κάνει εφικτό και με την, μόνιμη, δική μας διάθεση για υπέρβαση των ορίων, το ιδανικό θα ήταν ένα σύστημα αυτόματης ζύγισης του φορτίου, οπότε σε περίπτωση υπέρβασης πάνω από 5%, ας πούμε, το αυτοκίνητο να 'μουλαρώνει' και να μην πηγαίνει πουθενά! ( )