-
Σημερα δοκιμασα τις...καμπινες.
L 200, Hilux και NavaraΤο L200 εχει το πιο συγχρονο ταμπλο, πολυ κοντα σε επιβατικό. Καθισα πισω και τα γονατα μου ακουμπουσaν λιγο στην μπροστα καρεκλα.
Το Hilux εχει την πιο ευρυχωρη καμπινα πισω. Εφτιαξα την καρεκλα του οδηγου και καθισα πισω χωρις να ακουμπανε τα γονατα μου μπροστα. Το ταμπλο πολυ απλο.
Το Ναβαρα μου εκανε εντυπωση ποσο στεναχωρο ειναι πισω
μπηκα με δυσκολια (εχει πολυ μικρη πισω πορτα) και καθομουν σχετικα στιμωχτα.Αυτο ηταν το τεστ καμπινας (ειμαι στο 1,88)
θα ακολουθησει μαλλον τεστ ντραιβ στα δυο πρωτα, ενω θελω να δω και το D-max -
Φύγε κατευθείαν για hilux ή D-max μην τα κοιτάς καθόλου τα άλλα 2..εγώ έχω το navara με 1,5 καμπίνα και είναι στριμωχτά.Υποθέτω πως με 2καμπινο θα είναι λίγο μεγαλύτερο..
-
Άκουσε κανείς για αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα επίπεδα των ιχ?
-
Ο χρήστης pointer έγραψε:
Φύγε κατευθείαν για hilux ή D-max μην τα κοιτάς καθόλου τα άλλα 2..εγώ έχω το navara με 1,5 καμπίνα και είναι στριμωχτά.Υποθέτω πως με 2καμπινο θα είναι λίγο μεγαλύτερο..Και γω d-max προτεινω,πολυ καλοι χωροι και ισως πιο αντοχης ακομα και απο το hi lux,
εδω στην επαρχια κυκλοφορουν παρα μα παρα πολλα αγροτικα και υπαρχει πολυ μεγαλο feedback οσον αφορα την αξιοπιστια του καθε μοντελου σε σκληρη χρηση -
Σήμερα το L200 μου έκανε κάτι για το οποίο ένιωσα πολύ περίφανος. Όχι δεν θα αρχίσω να γράφω ότι είναι το καλύτερο και ο ανταγωνισμός είναι κουβάδες. Απλά θα πώ ότι για πρώτη φορά το ζήτησα να κάνει κάτι που δεν του είχα ξαναζητήσει μέχρι χθες γιατί φοβόμουνα. Το τόλμησα όμως και το χάρηκα πολύ που μου έλυσε τα χέρια και μου γλύτωσε χρήμα και κόπο. Τί ήταν αυτό?
Μάζευα ελιές σε ένα λιόφυτο που ναι μεν είναι ακριβώς δίπλα στο δρόμο αλλά το να μπεί το αμάξι μέσα είναι πολύ δύσκολο γιατί υπάρχει ένα τεράστιο κράσπεδο. Άλλο ένα πρόβλημα είναι ότι το έδαφος έχει περίεργη κλίση και το χώμα είναι ασταθές. Όλα αυτά με έκαναν να μην τολμώ να βάζω το αμάξι στο λιόφυτο και να χρησιμοποιώ εργάτες να μου κουβαλάνε τα τσουβάλια απο το μέσα τμήμα του λιόφυτου που είναι και αρκετά μακριά απο το δρόμο.
Χθές μιλούσα με ένα συγγενή και μου είπε ότι υπάρχει μια διαδρομή απο άλλο μέρος της περιοχής που ίσως να μου φανεί χρήσιμη. Έκανα τη διαδρομή, μπήκα στο λιόφυτο εύκολα γιατί ήταν κατηφόρα. Φοβήθηκα λίγο γιατί όταν θα έπρεπε να βγώ θα είχε αρκετό βάρος πάνω η καρότσα. Κάποια στιγμή ετοιμαστήκαμε να φύγουμε. 13 τσουβάλια (ραμένα δλδ περίπου 70-80 κιλά βάρος έκαστο) ελιές συν εξοπλισμός, ανηφόρα και μαλακό χώμα. Μου έκανε εντύπωση με πόση ευκολία κατεύθηνα το φορτηγό ανάμεσα στην μεγάλη πλαινη κλίση αλλά το καλύτερο ήταν στο τέλος. Ευθυγράμισα το αμάξι για να ανέβω την ανηφόρα στην κορυφή της οποίας είχε ένα μεγάλο χωμάτινο σκαλοπάτι απο το οποίο θα περνούσε μόνο η αριστερή μεριά του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να στρίψω δεξιά. Μιλάμε ότι το βάρος που θα σήκωνε η δεξιά μεριά του αυτοκινήτου θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη. Πέρασε όμως και μπορώ να πώ ότι δεν το ένιωσα να ζορίζεται τρομερά.Δεν νομίζω να χρειαστεί να του ξαναζητήσω κάτι δυσκολότερο απο αυτό. Το μόνο που με κάνει να νιώθω 'κάπως' είναι ότι πέρασα απο 2 λιόφυτα ιδιοκτησίας άλλων. Με την ευκαιρία να ρωτήσω και κάτι αν ξέρει κανείς. Πού μπορώ να βρώ κάτι μεγάλες - τσιμεντένιες σωλήνες - που τις βάζουν σε αυτά τα κράσπεδα και τις χτίζουν με τσιμέντο έτσι ώστε και να γίνει μια ράμπα και να μην εμποδίζεται η ροή του νερόυ στο πλάι του δρόμου?
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
...... Με την ευκαιρία να ρωτήσω και κάτι αν ξέρει κανείς. Πού μπορώ να βρώ κάτι μεγάλες - τσιμεντένιες σωλήνες - που τις βάζουν σε αυτά τα κράσπεδα και τις χτίζουν με τσιμέντο έτσι ώστε και να γίνει μια ράμπα και να μην εμποδίζεται η ροή του νερόυ στο πλάι του δρόμου?http://www.roadtecgroup.com/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=1:cement-pipes&Itemid=66&lang=el
Αυτές ψάχνεις; -
Πού μπορώ να βρώ κάτι μεγάλες - τσιμεντένιες σωλήνες - που τις βάζουν σε αυτά τα κράσπεδα και τις χτίζουν με τσιμέντο έτσι ώστε και να γίνει μια ράμπα και να μην εμποδίζεται η ροή του νερόυ στο πλάι του δρόμου?
Σχεδόν σε οποιαδήποτε μάντρα οικοδομικών υλικών, σίγουρα στις μεγάλες. Κυκλοφορούν σε πλειάδα διαμέτρων, προτίμησε αυτές από άοπλο σκυρόδεμα και σε 800 χιλ. εξωτ. διάμετρο. Είναι ευκολότερες στη μεταφορά και τοποθέτηση. Θέλουν τσιμέντωμα βέβαια για να σταθεροποιηθούν και να αυξηθεί η αντοχή τους.
Οι οπλισμένες, οι επονομαζόμενες και καμπάνα από το κωνοειδές σχήμα των χειλέων τους για να μπαίνει η μία μέσα στην άλλη, είναι πολύ ακριβότερες και βαρύτερες. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Πού μπορώ να βρώ κάτι μεγάλες - τσιμεντένιες σωλήνες - που τις βάζουν σε αυτά τα κράσπεδα και τις χτίζουν με τσιμέντο έτσι ώστε και να γίνει μια ράμπα και να μην εμποδίζεται η ροή του νερόυ στο πλάι του δρόμου?
Σχεδόν σε οποιαδήποτε μάντρα οικοδομικών υλικών, σίγουρα στις μεγάλες. Κυκλοφορούν σε πλειάδα διαμέτρων, προτίμησε αυτές από άοπλο σκυρόδεμα και σε 800 χιλ. εξωτ. διάμετρο. Είναι ευκολότερες στη μεταφορά και τοποθέτηση. Θέλουν τσιμέντωμα βέβαια για να σταθεροποιηθούν και να αυξηθεί η αντοχή τους.
Οι οπλισμένες, οι επονομαζόμενες και καμπάνα από το κωνοειδές σχήμα των χειλέων τους για να μπαίνει η μία μέσα στην άλλη, είναι πολύ ακριβότερες και βαρύτερες.+1
τσιμεντενιες σωληνες η σωστη ονομασια ειναι 'κιούγκια'
-
Ωραία όλα αυτά αλλά θα αντέξει το βάρος του αγροτικού συν οτιδήποτε από 700-900 κιλά βάρος ελιές ή ξύλα ή δε ξέρω κι εγώ τί?
Απόψε το πήγα ένα βήμα παραπέρα. Κάναμε 18 τσουβάλια και του έβαλα 15 στη καρότσα. Απο φόβο άφησα 3 τσουβάλια στο λιόφυτο. Τί να πώ πια? Αν πώ ότι δεν κατάλαβα το αμάξι να ζορίζεται θα φανώ υπερβολικός? Ποιά είναι τα όρια ρε παιδιά? Μιλάμε για τεράστιο βάρος το οποίο το κουβαλούσε σε χωμάτινο, βρεγμένο - αλλά όχι λασπωμένο - έδαφος αλλά με 10-15% κλίση ανηφορικό και παράλληλα διαγώνια διαδρομή μήκους 300 μέτρων. Πώς μπορώ να ξέρω μέχρι πού πάει? Υπάρχουν σημάδια ή απλά θα σπάσει κάποιος άξονας και τότε θα το καταλάβω?
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Ωραία όλα αυτά αλλά θα αντέξει το βάρος του αγροτικού συν οτιδήποτε από 700-900 κιλά βάρος ελιές ή ξύλα ή δε ξέρω κι εγώ τί?Απόψε το πήγα ένα βήμα παραπέρα. Κάναμε 18 τσουβάλια και του έβαλα 15 στη καρότσα. Απο φόβο άφησα 3 τσουβάλια στο λιόφυτο. Τί να πώ πια? Αν πώ ότι δεν κατάλαβα το αμάξι να ζορίζεται θα φανώ υπερβολικός? Ποιά είναι τα όρια ρε παιδιά? Μιλάμε για τεράστιο βάρος το οποίο το κουβαλούσε σε χωμάτινο, βρεγμένο - αλλά όχι λασπωμένο - έδαφος αλλά με 10-15% κλίση ανηφορικό και παράλληλα διαγώνια διαδρομή μήκους 300 μέτρων. Πώς μπορώ να ξέρω μέχρι πού πάει? Υπάρχουν σημάδια ή απλά θα σπάσει κάποιος άξονας και τότε θα το καταλάβω?
Μάνο εγώ θυμάμαι τη δεκαετία του 80 το βενζινοκίνητο 1600άρι 2κίνητο Toyota Hilux φορτηγάκι μας να αναβαίνει χέρση ανηφόρα με 12% κλίση τουλάχιστον (μπορεί και παραπάνω - πλαγιά ήταν στην ουσία) φορτωμένο με 10-12 τσουβάλια σταφίδα (90κιλά το ένα) συν πανιά συν κόσκινο συν συν. Οπότε δε μου κάνει καθόλου εντύπωση ότι ένα σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκίνητο που είναι και 4χ4 κάνει αυτά που μας λες. Μπορεί ακόμα πολλά περισσότερα. Κακώς άφησες τα τσουβάλια στο λιόφυτο. Πετάγομαι τώρα με το RAV4 να τα πάρω.
Αντέχει. Η τσιμεντοσωλήνα απλά πρέπει να ακουμπήσει καλά κάτω και να σταθεροποιηθεί εξίσου καλά. Ιδανικά πρέπει να σκάψεις λίγο, να ρίξεις τσιμέντο στο λάκκο και όσο είναι νωπό να τοποθετήσεις τη τσιμεντοσωλήνα, προκειμένου να γίνει καλή εφαρμογή. Μετά ρίξε και λίγο μπετό από πάνω να γίνει ίσιο το πέρασμα και είσαι έτοιμος. Βέβαια όλα τα παραπάνω είναι σχετικά οπότε ρώτησε και κανένα εργολάβο που αναλαμβάνει τέτοια μικρά έργα να σου πει και αυτός τη γνώμη του.
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Ωραία όλα αυτά αλλά θα αντέξει το βάρος του αγροτικού συν οτιδήποτε από 700-900 κιλά βάρος ελιές ή ξύλα ή δε ξέρω κι εγώ τί?Απόψε το πήγα ένα βήμα παραπέρα. Κάναμε 18 τσουβάλια και του έβαλα 15 στη καρότσα. Απο φόβο άφησα 3 τσουβάλια στο λιόφυτο. Τί να πώ πια? Αν πώ ότι δεν κατάλαβα το αμάξι να ζορίζεται θα φανώ υπερβολικός? Ποιά είναι τα όρια ρε παιδιά? Μιλάμε για τεράστιο βάρος το οποίο το κουβαλούσε σε χωμάτινο, βρεγμένο - αλλά όχι λασπωμένο - έδαφος αλλά με 10-15% κλίση ανηφορικό και παράλληλα διαγώνια διαδρομή μήκους 300 μέτρων. Πώς μπορώ να ξέρω μέχρι πού πάει? Υπάρχουν σημάδια ή απλά θα σπάσει κάποιος άξονας και τότε θα το καταλάβω?
Το αδιαμφισβήτητο είναι πως όλα τα Pick-up είναι σκληροτράχυλα αυτοκίνητα, δεμένα στιβαρά, για να αντέχουν καταπονήσεις και κραδασμούς. Όλα βέβαια έχουν και τα όριά τους. Το πρώτο όριο που δίνει και ο κατασκευαστής είναι το ωφέλιμο φορτίο. Αν λοιπόν αυτά τα 15 τσουβάλια τα ξεπερνούν, πως θα συμβεί μια ή δύο φορές ίσως να μη του κάνουν ζημιά. Αλλά, αν γίνεται τακτικά κάτι τέτοιο, σίγουρα θα επιφέρει κάποιες βλάβες, είτε στο σύστημα της ανάρτησης, είτε στο σύστημα μετάδοσης, είτε ακόμη και στον κινητήρα. Έχω ακούσει περίπτωση (δεν θυμάμαι αμάξι) που ήταν φορτωμένο και είχε πάρει σασί, χωρίς να το καταλάβει ο οδηγός! Αυτό που είχε συμβεί, ήταν πως από το πολύ φόρτωμα, είχε κάτσει αρκετά και προφανώς βρήκε κάπου.
-
Σας έχει τύχει ποτέ φορτηγό με τους διπλούς πίσω τροχούς να... έχουν πάει βόλτα ξεχωριστά από το αυτοκίνητο;
Από την, συνεχή, υπερφόρτωση...
Πάντως για μικρά διαστήματα πολύ προσεκτικά και όχι συστηματικά μπορείς να φορτώνεις και το διπλάσιο του επίσημου ωφέλιμου. ( Έτσι το δοκιμάζουν οι κατασκευαστές.).
Παράνομα εννοείται.
-
Ο χρήστης Hellenic Vanagon έγραψε:
Πάντως για μικρά διαστήματα πολύ προσεκτικά και όχι συστηματικά μπορείς να φορτώνεις και το διπλάσιο του επίσημου ωφέλιμου. ( Έτσι το δοκιμάζουν οι κατασκευαστές.).Υπάρχει κάπου γραμμένο αυτό; Εννοώ από κάποια εταιρία ή υπηρεσία, όχι το ξέρω/είδα/άκουσα.. πολύ αυθαίρετο και επικίνδυνο μου φαίνεται..
-
Ο χρήστης Dodger έγραψε:
Πάντως για μικρά διαστήματα πολύ προσεκτικά και όχι συστηματικά μπορείς να φορτώνεις και το διπλάσιο του επίσημου ωφέλιμου. ( Έτσι το δοκιμάζουν οι κατασκευαστές.).
Υπάρχει κάπου γραμμένο αυτό; Εννοώ από κάποια εταιρία ή υπηρεσία, όχι το ξέρω/είδα/άκουσα.. πολύ αυθαίρετο και επικίνδυνο μου φαίνεται..
**Φυσικά και είναι αυθαίρετο και επικίνδυνο και σε καμία περίπτωση δεν προτείνεται! **
Ως προς το γραπτό, που εξηγεί πως δοκιμάζουν οι εταιρείες, διαδικασία που γίνεται από το τμήμα έρευνας για εσωτερικούς τους λόγους και μόνο, κάτι υπάρχει αλλά θέλει ψάξιμο στο αρχείο μου. Κάποια στιγμή...
-
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Απο δοκιμες ειναι και αυτο οπως και τα κρας τεστ.Tέλειο!
Μιλώντας για το ωφέλιμο φορτίο ενός οχήματος:
To ωφέλιμο φορτίο που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής, είναι αυτό το φορτίο που μπορεί να αντέξει ένα όχημα **συνεχώς φορτωμένο **, δηλαδή για όλη την διάρκεια της ζωής του, χωρίς πρόβλημα, αλλά με αυξημένες απαιτήσεις συντήρησης σε σχέση με το ίδιο όχημα που θα δούλευε ξεφόρτωτο.
Επειδή όμως η αυξημένη συντήρηση που χρειάζεται εξαρτάται άμεσα από τις συνθήκες χρήσης, δεν προσφέρεται από τους κατασκευαστές κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο, αλλά θεωρούν πως αντιμετωπίζονται, οι αυξημένες ανάγκες, μέσα στα πλαίσια των τακτικών service.
Από την άλλη, η υπέρβαση του ωφέλιμου φορτίου, είναι εφικτή! Καθόλου δεν σημαίνει ότι ένα όχημα με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου δεν 'πάει' εάν του φορτώσουμε ενάμιση, ας πούμε. Αλλά καραδοκεί ανά πάσα στιγμή η βλάβη, η το ατύχημα.
Επίσης εδώ πρέπει να εισάγουμε και την έννοια του χρόνου που επηρεάζει τα μέγιστα: άλλο πράγμα είναι να υπερφορτώσω ένα φορτηγό/φορτηγάκι υπερβολικά και να πάω 'εδώ δίπλα', που και πάλι καραδοκεί ο κίνδυνος, και άλλο το έχω φορτωμένο συνεχώς πάνω από το όριο και ταξιδεύω, ενδεχομένως, σε όλη την Ελλάδα.
Σε κάθε περίπτωση, για να 'έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο', αλλά και για να αποφύγουμε τυχόν νομικές επιπλοκές σε περίπτωση ατυχήματος, δεν πρέπει να ξεπερνάμε το όριο.
Και μία σημαντική λεπτομέρεια: η βλάβη που μπορεί να προξενηθεί από την υπερφόρτωση, μπορεί να μην γίνει άμεσα ορατή, αλλά να προκύψει σε ανύποπτο χρόνο και ενώ το αυτοκίνητο θα είναι άδειο και εμείς εντελώς χαλαροί και ανέτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε!
Tώρα που το σκέπτομαι, με την σημερινή τεχνολογία να το κάνει εφικτό και με την, μόνιμη, δική μας διάθεση για υπέρβαση των ορίων, το ιδανικό θα ήταν ένα σύστημα αυτόματης ζύγισης του φορτίου, οπότε σε περίπτωση υπέρβασης πάνω από 5%, ας πούμε, το αυτοκίνητο να 'μουλαρώνει' και να μην πηγαίνει πουθενά! ( )
-
Μήπως κάποιος ψήνεται για ανάβαση στον Ομαλό το Σάββατο που μας έρχεται?
-
Παντως για το θεμα του ωφελιμου φορτιου μετα απο 4 φορτηγακια που εχουν περασει απο τα χερια μου , μετα απο τα οσα εχω δει οτι εχουν φορτωθει σε φορτηγακια ελαιοτριβειων , μπορω να πω φορτωστε αφοβα μεχρι 2 τονους απο εκει και μετα ειναι προβλημα , με 2 τονους πας διαδρομη μεχρι 100 χιλιομετρα προσεκτικα και σιγα , απο εκει και πανω αντεχουν αλλα για μικρη αποσταση . υπαρχουν και εξαιρεσεις βεβαια οπως π.χ hilux αξονα - σουστοφυλα μπρος πισω που δεν γνωριζει ορια φορτιου !!! τι 1 τι 2 τι 5 τονοι δεν μιλαει !!! προσωπικα εχω αποδειξει ζυγισης 2650 φορτιο σε δικο μου Pick up .
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Μήπως κάποιος ψήνεται για ανάβαση στον Ομαλό το Σάββατο που μας έρχεται?Καλό! Είχα πάει πριν 4 βδομάδες, αλλά δεν είχε χιόνια, παρά μόνο από ένα σημείο στα 1500μ και πάνω, όπως ανέβαινες για το Καταφύγιο του Καλλέργη. Εκεί όπου και κολλήσαμε (!) γιατί είχε πολύ και παγωμένο χιόνι (και ένα γκρεμό στα αριστερά, που δεν έλεγε να τον 'μετρήσουμε' για μια βόλτα... ). Κι έτσι γυρίσαμε. Τώρα βέβαια, θα έχει πολύ χιόνι εκεί πάνω (ίσως να μην ανεβαίνει στου Καλλέργη). Να σου πω πάντως, αν ήτανε για Κυριακή το συζητούσα. Τεσπά. Ανέβασε καμιά φωτογραφία να δούμε κι εμείς. Και καλό δρόμο!
-
καλησπερα παιδια.ειμαι καινουριος στο foroum και θα ηθελα να σας κανω μερικες ερωτησεις.εδω και δεκα μερες ειμαι κατοχος ενος NAVARA 08.εχει 88000χλμ και φοραει πολυεστερικη κουκουλα ανοιγομενη.επειδη ακουω διαφορα για αυτες τις κουκουλες θα ηθελα μια ενημερωση σχετικα με αυτο και επισης αν γνωριζει καποιος να μου πει σχετικα με το αυτοκινητο τι να προσεχω και πως να το δουλευω.γνωριζει καποιος σχετικα με την πετρελαιοκινηση στη θεσσαλονικη?η εδρα της εταιριας μου βρισκετε στο κεντρο της πολης.σας ρωταω πολλα μαζι.sorry
FORUM "Αγροτων"