-
Μα το 'προφανές' ΔΕΝ είναι και εφικτό. Είτε γιατί πρέπει να τελειώσεις κάποιες δουλειές π.χ. προμήθειες πριν το ταξίδι, είτε επειδή το πρωί δούλευες, είτε επειδή για προστασία η φόρτιση σταματάει στο 80%, είτε για οποιοδήποτε λόγο το 100% είναι θεωρητική κατάσταση που 9 φορές στις 10 δεν είναι η πραγματικότητα. Είναι πιο προφανές αυτό. Γι αυτό όλα τα βενζινάδικα είναι στο μπες-βγες κάθε πόλης, γιατί φεύγοντας απ το σπίτι του κανένας ποτέ δεν έχει 100% ντεπόζιτο, πόσο μάλλον μπαταρίες.
-
Σήμερα πέτυχα φορτηγό μεταφορών μάρκας Saviem. Να, σαν κι αυτό:
Ναι, σας λέω, και στο ίδιο χρώμα. Δεν νομίζω να το είχε για αντίκα, το είχε για δουλειά.
Τα ταξί αλλάζουν υποχρεωτικά, τα λεωφορεία ομοίως. Ακόμα και τα καράβια. Τα φορτηγά; Τα τρακτέρ;
-
Μα το 'προφανές' ΔΕΝ είναι και εφικτό. Είτε γιατί πρέπει να τελειώσεις κάποιες δουλειές π.χ. προμήθειες πριν το ταξίδι, είτε επειδή το πρωί δούλευες, είτε επειδή για προστασία η φόρτιση σταματάει στο 80%, είτε για οποιοδήποτε λόγο το 100% είναι θεωρητική κατάσταση που 9 φορές στις 10 δεν είναι η πραγματικότητα. Είναι πιο προφανές αυτό. Γι αυτό όλα τα βενζινάδικα είναι στο μπες-βγες κάθε πόλης, γιατί φεύγοντας απ το σπίτι του κανένας ποτέ δεν έχει 100% ντεπόζιτο, πόσο μάλλον μπαταρίες.
Ο έχων ελεχτρικο το έχει και φορτίζει στο γκαράζ της μεζονέτ όταν είναι να φυγει για να το έχει ετοιμο. Για τις ταπεινές ασχολίες που περιγράφεις, έχει δεύτερο θερμικό. Αμ πως;
-
Κοιτάζοντας τις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών το 2020 στην Ευρώπη βλέπω ότι ήταν 740.805 αυτοκίνητα (σε σύνολο περίπου 12 εκατομμυρίων) με τα πρώτα 10 τα παρακάτω:
Renault Zoe 99.432
Tesla Model 3 85.979
Volkswagen ID.3 54.495
Hyundai Kona EV 47.796
Volkswagen e-Golf 33.650
Peugeot e-208 31.287
Nissan Leaf 31.177
Kia Niro EV 31.019
Audi e-Tron 27.713
BMW i3 23.113
Θα έχουν ενδιαφέρον τα στοιχεία της επόμενης χρονιάς ώστε να δούμε καλύτερα τις τάσεις.
-
piliourits wrote:
Μα το 'προφανές' ΔΕΝ είναι και εφικτό. Είτε γιατί πρέπει να τελειώσεις κάποιες δουλειές π.χ. προμήθειες πριν το ταξίδι, είτε επειδή το πρωί δούλευες, είτε επειδή για προστασία η φόρτιση σταματάει στο 80%, είτε για οποιοδήποτε λόγο το 100% είναι θεωρητική κατάσταση που 9 φορές στις 10 δεν είναι η πραγματικότητα. Είναι πιο προφανές αυτό. Γι αυτό όλα τα βενζινάδικα είναι στο μπες-βγες κάθε πόλης, γιατί φεύγοντας απ το σπίτι του κανένας ποτέ δεν έχει 100% ντεπόζιτο, πόσο μάλλον μπαταρίες.
Ο έχων ελεχτρικο το έχει και φορτίζει στο γκαράζ της μεζονέτ όταν είναι να φυγει για να το έχει ετοιμο. Για τις ταπεινές ασχολίες που περιγράφεις, έχει δεύτερο θερμικό. Αμ πως;
Γίνεται αυτό που λες αλλά ανάποδα, δηλαδή το ηλεκτροκίνητο για δουλειά, ψώνια, καφέ κλπ. και το (θηριάκι) θερμικό για να πάει τις βόλτες του ανά την Ελλάδα.
-
Κοιτάζοντας τις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών το 2020 στην Ευρώπη βλέπω ότι ήταν 740.805 αυτοκίνητα (σε σύνολο περίπου 12 εκατομμυρίων) με τα πρώτα 10 τα παρακάτω:
Renault Zoe 99.432
Tesla Model 3 85.979
Volkswagen ID.3 54.495
Hyundai Kona EV 47.796
Volkswagen e-Golf 33.650
Peugeot e-208 31.287
Nissan Leaf 31.177
Kia Niro EV 31.019
Audi e-Tron 27.713
BMW i3 23.113
Θα έχουν ενδιαφέρον τα στοιχεία της επόμενης χρονιάς ώστε να δούμε καλύτερα τις τάσεις.
Πολύ ωραία γραφήματα και λεπτομέρειες στη παρακάτω σελίδα:
Passenger Plug-In Electric Car Sales In Europe: Q1 2021 By Country (insideevs.com)
-
fiverg wrote:
piliourits wrote:
Μα το 'προφανές' ΔΕΝ είναι και εφικτό. Είτε γιατί πρέπει να τελειώσεις κάποιες δουλειές π.χ. προμήθειες πριν το ταξίδι, είτε επειδή το πρωί δούλευες, είτε επειδή για προστασία η φόρτιση σταματάει στο 80%, είτε για οποιοδήποτε λόγο το 100% είναι θεωρητική κατάσταση που 9 φορές στις 10 δεν είναι η πραγματικότητα. Είναι πιο προφανές αυτό. Γι αυτό όλα τα βενζινάδικα είναι στο μπες-βγες κάθε πόλης, γιατί φεύγοντας απ το σπίτι του κανένας ποτέ δεν έχει 100% ντεπόζιτο, πόσο μάλλον μπαταρίες.
Ο έχων ελεχτρικο το έχει και φορτίζει στο γκαράζ της μεζονέτ όταν είναι να φυγει για να το έχει ετοιμο. Για τις ταπεινές ασχολίες που περιγράφεις, έχει δεύτερο θερμικό. Αμ πως;
Γίνεται αυτό που λες αλλά ανάποδα, δηλαδή το ηλεκτροκίνητο για δουλειά, ψώνια, καφέ κλπ. και το (θηριάκι) θερμικό για να πάει τις βόλτες του ανά την Ελλάδα.
Αυτό βέβαια είναι και η πιο ορθή επί του παρόντος λύση για όποιον μπορεί να το κάνει. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα διάφορα τεστ δεν επικεντρώνονται στην ευκολία/ποιότητα/χαμηλού κόστους χρήση του ηλεκτρικού μέσα στην πόλη και προσπαθούν να βγάλουν τραβηγμένες από τα μαλλιά (για τον πολύ κόσμο) εκδρομές για να καταδείξουν ότι ναι, ένα όχημα 30Κ+ μπορεί να σε πάει με ολίγους συμβιβασμούς μέχρι τα Ιωάννινα (ουάου!). Άλλωστε η εκδρομή είναι μία στις τόσες, 5-6 φορές τον χρόνο για τους περισσότερους.
-
Αυτό βέβαια είναι και η πιο ορθή επί του παρόντος λύση για όποιον μπορεί να το κάνει. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα διάφορα τεστ δεν επικεντρώνονται στην ευκολία/ποιότητα/χαμηλού κόστους χρήση του ηλεκτρικού μέσα στην πόλη και προσπαθούν να βγάλουν τραβηγμένες από τα μαλλιά (για τον πολύ κόσμο) εκδρομές για να καταδείξουν ότι ναι, ένα όχημα 30Κ+ μπορεί να σε πάει με ολίγους συμβιβασμούς μέχρι τα Ιωάννινα (ουάου!). Άλλωστε η εκδρομή είναι μία στις τόσες, 5-6 φορές τον χρόνο για τους περισσότερους.
διοτι δεν ειναι ευκολο να πεισεις καποιον να παρει ενα αμαξι 30Κ για να το χρησιμοποιει απλα σαν αυτοκινητο πολης.
-
διοτι δεν ειναι ευκολο να πεισεις καποιον να παρει ενα αμαξι 30Κ για να το χρησιμοποιει απλα σαν αυτοκινητο πολης.
Σωστό! Από την άλλη, πόσοι από εμάς κάνουμε εκδρομές και με τι συχνότητα? Εαν πάρω παράδειγμα από εμένα και του φίλους μου (που ως ανύπαντροι 'οργώναμε' την Ελλάδα), πλέον οι εκδρομές το πολύ να είναι 2-3 τον χρόνο (και πολλές λέω). Συνήθως είναι 1, το καλοκαίρι στις διακοπές (για όποιον δεν πάει σε νησί). Το 90% (μην πω 95%) των χιλιομέτρων μου το κάνω στην πόλη.
-
Ναι αλλά 30000 είναι πολλά ... Το ΑΜΙ που λέγαμε...
Και είμαστε και εμείς που έχουμε πλέον μεγάλα παιδιά και θέλουμε τις βόλτες μας .
Και ταξίδι δεν είναι μόνο στα Γιάννενα , είναι και στο Ναύπλιο που θα γυρίσεις με άγχος , αν δεν βρείς να φορτίσεις εκεί ...
Αν είμαστε λίγο πιο οργανωμένοι στα τρένα , τα ηλεκτρικά θα είχαν ακόμα λιγότερη τύχη...
Μόνο σαν νοικιάρικα.
-
.SPIROS. wrote:
διοτι δεν ειναι ευκολο να πεισεις καποιον να παρει ενα αμαξι 30Κ για να το χρησιμοποιει απλα σαν αυτοκινητο πολης.
Σωστό! Από την άλλη, πόσοι από εμάς κάνουμε εκδρομές και με τι συχνότητα? Εαν πάρω παράδειγμα από εμένα και του φίλους μου (που ως ανύπαντροι 'οργώναμε' την Ελλάδα), πλέον οι εκδρομές το πολύ να είναι 2-3 τον χρόνο (και πολλές λέω). Συνήθως είναι 1, το καλοκαίρι στις διακοπές (για όποιον δεν πάει σε νησί). Το 90% (μην πω 95%) των χιλιομέτρων μου το κάνω στην πόλη.
συμφωνω. Για τη χρηση που κανεις, δεν χρειαζεσαι ενα αμαξι 30Κ ομως. Οταν καποια στιγμη τα ηλεκτρικα πεσουν στα 15-20Κ, ναι θα εχει περισσοτερο νοημα η αγορα του. Αυτοι που δινουν 45-70Κ για Τεσλα, συνηθως εχουν και καποιο αλλο στην οικογενεια.
ακομη και εγω που μπορω να φορτιζω στο σπιτι, λογω κοστους αγορας δεν μπορω να παω σε ηλεκτρικο, σιγουρα οχι πριν βελτιωθουν οι υποδομες στις ΕΟ, ακομη και αν τα ταξιδια μου ειναι λιγα.
-
Πολύ ωραία γραφήματα και λεπτομέρειες στη παρακάτω σελίδα:
Passenger Plug-In Electric Car Sales In Europe: Q1 2021 By Country (insideevs.com)
Τα γραφήματα που έστειλες είναι πολύ χρήσιμα καθώς φαίνεται πως ενώ οι πωλήσεις των ηλεκτρικών είχαν αύξηση 55,6% (Q1 2021) , οι πωλήσεις των υβριδικών είχαν 154% διαμορφώνοντας μια τάση να περάσουν μπροστά σε πωλήσεις μέχρι τέλους του έτους (το 2020 τα ηλεκτρικά είχαν μεγαλύτερες πωλήσεις από τα υβριδικά).
Αυτό δείχνει -τουλάχιστον αυτή τη στιγμή- αυτό που κατέγραψα παραπάνω, ότι τα υβριδικά φαίνεται να βολεύουν περισσότερα τον μέσο Ευρωπαίο. -
Οι υψηλες πωλησεις των υβριδικων οφειλονται και στις γενναιες επιδοτησεις. Υπαρχουν αγορες που η υβριδικη εκδοση (phev) κοστιζει τα ιδια λεφτα με τη 'συμβατικη' & εχεις το επιπλεον μπονους οτι μπορεις να μπαινεις στα κεντρα των πολεων δωρεαν, να πληρωνεις λιγοτερα τελη κτλ.
Ποιος δεν θα αγοραζε ενα focus phev με 125-150 αλογα αν εκανε οσο το συμβατικο;
-
Αν δεν έχεις μπριζα και χώρο να το φορτιζεις;
-
Αν δεν έχεις μπριζα και χώρο να το φορτιζεις;
Δεν παίρνεις ηλεκτρικό σήμερα αν δεν είσαι φραγκατος και με δυνατότητα να το φορτίζεις μέσα η μπροστά στο σπίτι σου.
Πάντως απο ότι διαβάζω είναι στα σκαριά αυτή την στιγμή η δημιουργία πολλων χώρων φορτίσης, με συνεργασία Δήμων, Περιφερειών και πολλών ιδιωτικών εταιριων. Και έτσι κι αλλιώς μέχρι να ολοκληρωθείη κατασκευή τους δεν αναμένεται σημαντική πτώση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Υπομονή λιγα χρονάκια ακομα..
-
Δεν αρκούν ούτε οι ποιότητες των φορτιστών που μπαίνουν στις ΕΟ. Θέλεις φορτιστές των 50 και 100 kW, Άμα μπορείς να βάλεις 11 στο σπίτι, τι να φτουρίσουν οι 25 σε 'βενζινάδικο'. Θέλεις γρήγορο φορτιστή να ξεμπερδεύεις, όχι να περιμένεις με τις ώρες.
-
Δεν αρκούν ούτε οι ποιότητες των φορτιστών που μπαίνουν στις ΕΟ. Θέλεις φορτιστές των 50 και 100 kW, Άμα μπορείς να βάλεις 11 στο σπίτι, τι να φτουρίσουν οι 25 σε 'βενζινάδικο'. Θέλεις γρήγορο φορτιστή να ξεμπερδεύεις, όχι να περιμένεις με τις ώρες.
Η πολυ γρήγορη φόρτιση των 50+ KW πρέπει να γίνεται μόνο σε περιπτωσεις ανάγκης γιατί εκτός απ'το ότι ειναι επικίνδυνη (υπερθέρμανση μπαταριών) , μειώνει σημαντικά και την διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Το ιδανικό ειναι να τα βάζεις σε απλο wallbox το βράδυ και να είσαι fully charged το πρωί
-
Αυτη τη στιγμη υπαρχουν ταχυφορτιστες (& αυτοκινητα) που υποστηριζουν 250KW. Μεσα στο χρονο πιθανοτατα θα δουμε 350KW και σε 1-2 χρονια αναμενεται να φθασουμε τα 500KW. Εκει πλεον η φορτιση θα γινεται σε 10-15'.
Αυτα που διαβαζω για φορτιστες σε Δημους κτλ τα βρισκω λιγο ακυρα. Δηλαδη αν δεν μενω σε μικρη αποσταση, θα παω να αφησω το αυτοκινητο καπου μακρια για να επιστρεψω σε 3-4-6 ωρες να το παρω;
Οι μπαταριες δεν υπερθερμαινονται γιατι τα νεα αυτοκινητα εχουν ενεργητικα συστηματα ψυξης που ρυθμιζουν τη θερμοκρασια τους. Επισης η νεα γενια μπαταριων (τις φοραει το 'Κινεζικο' tesla 3) δεν εχουν ιδιαιτερο προβλημα αν φορτιζονται συνεχως εως το 100%.
Για τους 'ταχυφορτιστες' σε ΕΟ που ειναι 50KW δεν γραφω καν, ειναι ανεκδοτο η χρηση τους.
-
Ξεχνάτε διαρκώς αυτό :
Charging speed is limited by the car’s on-board charger
Ήτοι, το κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πάνω του ένα ενσωματωμένο τροφοδοτικό, πείτε το και φορτιστή. Π.χ. το UP! με τη μικρή μπαταρία έχει 3,6kw, το Leaf MK2 7Kw, το e-208 11Kw, το Tesla S performance 16,5 Kw κ.ο.κ., με πιο συνηθισμένη τιμή τα τελευταία χρόνια τα 7Kw.
Η άβολη ερώτηση : Με τι ρυθμο φόρτισης θα φορτίσει το καθένα από αυτά σε ένα φορτιστή εναλλασόμενου ρεύματος όσα πολλά Kw και να είναι ο φορτιστής αυτός?
Η μόνη σωστή απάντηση : Με το ρυθμό που τα περιορίζει το ενσωματωμένο τροφοδοτικό τους. Άρα σε ένα φορτιστή π.χ. 35Kw, το UP! θα φορτίζει με 3,6kw, το LEAF ΜΚ2 με 7 kw, το e-208 με 11 kw και το S Performance με 16,5 kw.Δε γίνεται παραπάνω.
Μόνο με ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος, οι οποίοι είναι λίγοι ακόμη και στα εξωτερικά, θα φορτίσεις με τους ρυθμούς που ανακοινώνουν τα εργοστάσια και αναπαράγετε συνεχώς ,τα 15-20 λεπτά που πιπιλάτε διαρκώς. Είναι οι φορτιστές που έχουν μπει στο μολ Χρυσή Τρύπα, και είναι πρακτικά οι μόνοι που μπορούν να εξασφαλίσουν γλήγορη φόρτιση σε εθνικές οδούς για τα ηλεκτρικά που κάνουν ταξίδια, Οι κοινοί φορτιστές των 5-10-15-22-35-50 kw είναι να'χαμε να λέγαμε.
Παίξτε λίγο με το εργαλείο αυτό, θα μάθετε πολλά
-
Εντωμεταξύ το συνεχές ρεύμα για να προσφερθεί πρέπει να παράγεις τεράστιες ποσότητες ενέργειας για να καλύψει όλη αυτήν την απαίτηση σε εκατομμύρια οχήματα. Μιλάμε για τεράστιες ποσότητες ενεργειας ανά μονάδα χρόνου.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης