-
Εγκαινιάζω το θέμα με κάτι που βρήκα στο ΦουΜπού:
'Παρακαλώ να έρθει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα αλλά δυστυχώς δεν είμαστε προοδευτική χώρα και θα καταλήξει όπως το Uber. Ζούσα Βουλγαρία για κάποιους μήνες και εκεί ανακάλυψα το Spark (https://spark.bg/en/). Γενικά για όσους δεν ξέρουν θα εκπλαγείτε με το πόσο έχει προχωρήσει αυτή η χώρα και δεν έχει καμία μα καμία σχέση με την Ελλαδίτσα μας. Το Spark λοιπόν έγινε το κύριο μου μεταφορικό μέσο στην Βουλγαρία. Πολύ φτηνότερο ακόμα και από ταξί, ανοίγεις την εφαρμογή και ουσιαστικά είναι σαν να ξεκλειδώνεις πατίνι. Βλέπεις στην εφαρμογή που υπάρχει κοντά σου αμάξι, βλέπεις την μπαταρία του το κανεις reserve για 15 λεπτά και πας εκεί το ξεκλειδώνεις μπάινεις μέσα κλπ. Τα αμάξια πάντα ήταν καθαρά και σε πολύ καλή κατάσταση. Χρησιμοποιούν κυρίως VW E-up, αλλά και Nissan Leaf, Hyundai IONIQ, BMW i3, ακόμα και βανάκια και το αγαπημένο μου Hyundai KONA. Ενδεικτικά για να καταλάβετε τιμές, τα αμάξια έχουν μια τιμή φιξ στα πρώτα 15 λεπτά, πχ VW E-Up: 2.50€ με το ξεκλείδωμα για 15 λεπτά και μετά 0.15€/λεπτό. Πραγματικά τέλειο για αποστάσεις μέσα στην πόλη για από/προς δουλειά, βόλτες, σούπερ μάρκετ. Το Kona που χρησιμοποιούσα εγώ ελάχιστα πιο ακριβό 3€ τα πρώτα 15 λεπτά και 0,20€/λεπτό. Η εφαρμογή χρειάζεται δίπλωμα και τίποτα παραπάνω. Εννοείται ότι αν σε πετύχει ραντάρ σου έρχεται κλήση κανονικά σε mail μέσω της εφαρμογής. Η εφαμοργή σε επιβραβεύει με πόντους ανάλογα με τα χλμ που κάνεις και επίσης σου δίνει παραπάνω πόντους αν αφήσεις ένα αμάξι με χαμηλή μπαταρία σε φορτιστή. Εννοείται υπάρχουν παντού φορτιστές και είναι δωρέαν όταν χρησιμοποιείς την εφαρμογή. Τέλος στην βουλγαρία το πάρκινγκ είναι παντού με πληρωμή, δεν θα δείτε πουθενά παράνομα παρκαρίσματα, πάνω σε ράμπες και γενικά ακόμα και μια ώρα να το αφήσεις χωρίς να έχεις πληρώσει στο κλειδώνουν και παίρνεις τηλέφωνο πληρώνεις επιτόπου το πρόστιμο και το παίρνεις. Με το Spark όμως επειδή είναι ηλεκτρονικό έχεις την δυνατότητα να το αφήσεις όπου μα όπου θες κάνοντας αυτή την εμπειρία ακόμα καλύτερη. Όλα θέμα νοοτροπίας είναι, εδώ είχα δει την εφαρμογή που είχαν φτιάξει στη Βούλα και είδα ότι ήταν πανάκριβη και ότι για να οδηγήσεις το αμάξι ήθελε να σου κρατήσει 300€ από την κάρτα σαν εγγύηση μέχρι να ξανακλειδώσεις το αμάξι. Αυτά! '
-
Εγκαινιάζω το θέμα με κάτι που βρήκα στο ΦουΜπού:
'Παρακαλώ να έρθει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα αλλά δυστυχώς δεν είμαστε προοδευτική χώρα και θα καταλήξει όπως το Uber. Ζούσα Βουλγαρία για κάποιους μήνες και εκεί ανακάλυψα το Spark (https://spark.bg/en/). Γενικά για όσους δεν ξέρουν θα εκπλαγείτε με το πόσο έχει προχωρήσει αυτή η χώρα και δεν έχει καμία μα καμία σχέση με την Ελλαδίτσα μας. Το Spark λοιπόν έγινε το κύριο μου μεταφορικό μέσο στην Βουλγαρία. Πολύ φτηνότερο ακόμα και από ταξί, ανοίγεις την εφαρμογή και ουσιαστικά είναι σαν να ξεκλειδώνεις πατίνι. Βλέπεις στην εφαρμογή που υπάρχει κοντά σου αμάξι, βλέπεις την μπαταρία του το κανεις reserve για 15 λεπτά και πας εκεί το ξεκλειδώνεις μπάινεις μέσα κλπ. Τα αμάξια πάντα ήταν καθαρά και σε πολύ καλή κατάσταση. Χρησιμοποιούν κυρίως VW E-up, αλλά και Nissan Leaf, Hyundai IONIQ, BMW i3, ακόμα και βανάκια και το αγαπημένο μου Hyundai KONA. Ενδεικτικά για να καταλάβετε τιμές, τα αμάξια έχουν μια τιμή φιξ στα πρώτα 15 λεπτά, πχ VW E-Up: 2.50€ με το ξεκλείδωμα για 15 λεπτά και μετά 0.15€/λεπτό. Πραγματικά τέλειο για αποστάσεις μέσα στην πόλη για από/προς δουλειά, βόλτες, σούπερ μάρκετ. Το Kona που χρησιμοποιούσα εγώ ελάχιστα πιο ακριβό 3€ τα πρώτα 15 λεπτά και 0,20€/λεπτό. Η εφαρμογή χρειάζεται δίπλωμα και τίποτα παραπάνω. Εννοείται ότι αν σε πετύχει ραντάρ σου έρχεται κλήση κανονικά σε mail μέσω της εφαρμογής. Η εφαμοργή σε επιβραβεύει με πόντους ανάλογα με τα χλμ που κάνεις και επίσης σου δίνει παραπάνω πόντους αν αφήσεις ένα αμάξι με χαμηλή μπαταρία σε φορτιστή. Εννοείται υπάρχουν παντού φορτιστές και είναι δωρέαν όταν χρησιμοποιείς την εφαρμογή. Τέλος στην βουλγαρία το πάρκινγκ είναι παντού με πληρωμή, δεν θα δείτε πουθενά παράνομα παρκαρίσματα, πάνω σε ράμπες και γενικά ακόμα και μια ώρα να το αφήσεις χωρίς να έχεις πληρώσει στο κλειδώνουν και παίρνεις τηλέφωνο πληρώνεις επιτόπου το πρόστιμο και το παίρνεις. Με το Spark όμως επειδή είναι ηλεκτρονικό έχεις την δυνατότητα να το αφήσεις όπου μα όπου θες κάνοντας αυτή την εμπειρία ακόμα καλύτερη. Όλα θέμα νοοτροπίας είναι, εδώ είχα δει την εφαρμογή που είχαν φτιάξει στη Βούλα και είδα ότι ήταν πανάκριβη και ότι για να οδηγήσεις το αμάξι ήθελε να σου κρατήσει 300€ από την κάρτα σαν εγγύηση μέχρι να ξανακλειδώσεις το αμάξι. Αυτά! '
-
Εδώ ούτε τα ποδήλατα δεν λειτούργησαν.. έφαγαν κάποιοι δήμοι απίστευτα ποσά και δεν λειτούργησε τίποτα..
Πάντως το car sharing είναι το μέλλον, μέχρι να σταθεροποιηθεί η τεχνολογία ηλεκτρικών θα έχει ωριμάσει και η πλατφόρμα, ίσως να μην χρειαστεί να αγοράσουμε τελικά.
-
Να πιάσετε τιμόνι σε αυτοκίνητο που είχε φταρνιστεί/κλάσει/ξύσει την μύτη του κλπ ο προηγούμενος, εσείς. Εγώ δεν θα πάρω...Μια έρευνα που έγινε έδειξε ότι λόγω κορονοιού θα γυρίσουν όλοι πάλι σε ιδιωτικά μέσα μεταφορά και όχι στην 'παρτούζα' αυτή.
-
Το χρησιμοποιώ εδώ και 3 χρόνια στη Δανία. 2 πλατφόρμες: ShareNow και Letsgo. Η πρώτη με ηλεκτρικά κυρίως αυτοκίνητα, εφαρμογή, ξεκλειδώνεις, οδηγάς, το παρατάς (εντός μιας ζώνης) και ελπίζεις να βρεις κάτι για να γυρίσεις. Η δεύτερη συνεταιρισμός μη κερδοσκοπικός, γίνεσαι μέλος, 'δεσμεύεις' το αυτοκινήτο για κάποιες ώρες, το παίρνεις από ειδικές θέσεις πάρκινγ και το επιστρέφεις εκεί που το πήρες.
Η γνώμη μου είναι ότι αυτά είναι για να καλύψεις δευτερεύουσες ανάγκες, εφόσον καλύπτεις την καθημερινότητα σου με κάτι άλλο. Πας ΙΚΕΑ, πας μια εκδρομή, κλπ κλπ. Για δουλειά και παιδικό σταθμό παίζει ποδήλατο ή λεωφορείο. Εφόσον στην Αθήνα τουλάχιστον είναι δύσκολο να καλύψεις καθημερινότητα με άνεση, δε θα πιάσει. Σε άλλες πόλεις όπως πχ Βόλο, Λάρισα που απ' όσο ξέρω παίζει πολύ ποδήλατο, γιατί όχι;
Όσο για καθαριότητα, απολύμανση κλπ: με COVID όντως είμασταν πολύ προσεκτικοί αλλά στην τελική είσαι στο αμάξι για 10-20 λεπτά. Λεωφορείο ή ταξί καλύτερα είναι;
-
Να το πω αλλιώς. Εδώ στην Ελλάδα τα αυτοκινητα παίζουν και άλλο ρόλο... Μιας και ο κόσμος δεν έχει λεφτά για ξενοδοχεία
-
στην Ελλάδα το ΙΧ αυτοκίνητο είναι το κύριο Μέσο Μεταφοράς, πρέπει να είναι διαθέσιμο 24-7-365 στον χρήστη του!!!
Αν υπήρχαν σοβαρές εναλλακτικές για την μετακίνηση του πληθυσμού τουλάχιστον για το 80% των μετακινήσεων ίσως (εδώ μπαίνουν παράγοντες Δημόσια Υγεία κλπ) να δούλευε. ΤΩΡΑ ΟΧΙ!!!!
-
Ωπ που σαι ρε συ;
Σε έχει χώσει ο άλλος;
Ελπίζω τα διαλείμματα βάση νόμου να τηρούνται.
-
Ωπ που σαι ρε συ;
Σε έχει χώσει ο άλλος;
Ελπίζω τα διαλείμματα βάση νόμου να τηρούνται.
μια χαρά είμαι.
Μπαίνω και διαβάζω καθημερινά. απλά δεν μπαίνω στον κόπο να ασχοληθώ και να σχολιάσω πράγματα που που διαβάζω από τους ίδιους ξανά και ξανά. Ψιλοκουράστηκα,
πχ να διαβάζω για ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα που το 75% δεν έχει μόνιμη θέση παρκαρίσματος (άρα και φόρτισης του ηλεκτροκίνητου)
πχ για ξυστές συνολικά τους ΔΥ,που μέσα είναι δάσκαλοι και γιατροί και πυροσβέστες που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό ΔΥ που μόνο ξυστές δεν είναι και δεν φτάνουν να καλύψουν ανάγκες.
πχ. για ΜΟ αμοιβής (πχ τα 1100€ που περιλαμβάνει 1 που παίρνει 10000€ και 9 που παίρνουν 100€)
πχ. τον υδραυλικό που δεν δηλώνει 5000€/χρόνο ενώ εχει 25000 καθαρό το χρόνο, και να αφήνουμε τον εφοπλιστή που έχει φοροαπαλλαγή όσο το εισόδημα 1000 υδραυλικών
κλπ κλπ κλπ
Και επειδή δεν θέλω να γίνω ένας από αυτούς που κουράζουν, προσπαθώ να γράφω εκεί που δεν γινομαι κουραστικός (πχ αν αυτό το νήμα κουράσει, δεν θασ ξαναγράψω)
-
Γράψε όπου θέλεις . Για αυτό είναι το φόρουμ . Για να βγάζουμε τα εσώψυχα μας...
Θα βριζόμαστε και πάλι φίλοι θα είμαστε...
-
Lap wrote:
Ωπ που σαι ρε συ;
Σε έχει χώσει ο άλλος;
Ελπίζω τα διαλείμματα βάση νόμου να τηρούνται.
μια χαρά είμαι.
Μπαίνω και διαβάζω καθημερινά. απλά δεν μπαίνω στον κόπο να ασχοληθώ και να σχολιάσω πράγματα που που διαβάζω από τους ίδιους ξανά και ξανά. Ψιλοκουράστηκα,
πχ να διαβάζω για ηλεκτροκίνηση στην Αθήνα που το 75% δεν έχει μόνιμη θέση παρκαρίσματος (άρα και φόρτισης του ηλεκτροκίνητου)
πχ για ξυστές συνολικά τους ΔΥ,που μέσα είναι δάσκαλοι και γιατροί και πυροσβέστες που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό ΔΥ που μόνο ξυστές δεν είναι και δεν φτάνουν να καλύψουν ανάγκες.
πχ. για ΜΟ αμοιβής (πχ τα 1100€ που περιλαμβάνει 1 που παίρνει 10000€ και 9 που παίρνουν 100€)
πχ. τον υδραυλικό που δεν δηλώνει 5000€/χρόνο ενώ εχει 25000 καθαρό το χρόνο, και να αφήνουμε τον εφοπλιστή που έχει φοροαπαλλαγή όσο το εισόδημα 1000 υδραυλικών
κλπ κλπ κλπ
Και επειδή δεν θέλω να γίνω ένας από αυτούς που κουράζουν, προσπαθώ να γράφω εκεί που δεν γινομαι κουραστικός (πχ αν αυτό το νήμα κουράσει, δεν θασ ξαναγράψω)
εγώ πάλι γράφω ως άνεργος/άεργος για όλα αυτά για να σκοτώνω τον χρόνο μου ενώ αισθάνομαι ακριβώς το ίδιο με τον Νικ, αλλά ήθελα να ξερα που βρίσκουν όοολο αυτόν τον χρόνο για να επαναλαμβάνονται, οι σκληρά εργαζόμενοι νοικοκυραίοι...
-
Επιστημονική φαντασία για τον ταλαίπωρο ραγιά.
-
Τύπος 1: Άκυρο λόγω κορονοϊού για την ώρα. Και προσωπικά το να κάνω ταξίδι με έναν άγνωστο δεν με θέλγει. Οι καιροί είναι πονηροί, μην τσιμπάτε, όσο λιγότεροι γνωρίζουν ποιοι είστε και τι κάνετε, τόσο το καλύτερο (όχι, δεν έχω facebook για να σας προλάβω...).
Τύπος 2: Ωραίο για να είναι αληθινό. Αν π.χ. σκάσει ο άλλος σε λακκούβα χωρίς οπτικές ενδείξεις βλάβης και το βγάλει στον επόμενο ή σε εσένα μετά από κάποιες μέρες; Πιάσ' το αυγό και κουρεψ' το. Νομίζω ότι είναι πολύ ωραίο για central european που αλλάζει αμάξι κάθε 3 χρόνια, όχι για έλληνα που θα το κρατήσει 15.
Τα 3 και 4 προφανώς (αφού δεν διαθέτεις εσύ το δικό σου όχημα στην πλατφόρμα) συζητούνται.
-
-
Με τίποτα , ταξίδι με ξένο? Άσε, εδώ είναι Βαλκάνια. Ετοιμάζεσαι να πας χωριό Παρασκευή απόγευμα. Το αυτοκίνητο μισοάδειο. Παίρνεις Ξαδέρφια - θείες - παππούδες τηλέφωνο όλο και κάποια γριά θα πας κάτω , θα σου δώσει και κανένα ντενεκέ λάδι στο γυρισμό . Double score και λάδι για το σπίτι και θα σου έχει υποχρέωση η γριά.
-
Αν έχω κανένα σαπάκι 15ετίας ναι , οτιδήποτε άλλο όχι , συμφωνώ με fiverg
3-4) Ο καθένας με τις ανάγκες του , γιατί όχι . Φαντάζομαι όλα αυτά θα ρίξουν και τις τιμές που έχουν οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων !
-
-
Ταξίδι με ξένο;
Παίρνω το τρένο τότε, που έχει ένα βαγόνι ξένους. Τι πολιτισμένα πράγματα είναι αυτά;
Εδώ βάζουμε σκόρδο σε γιαούρτι, άλλη γη, άλλοι άνθρωποι. Να φύγετε να πάτε αλλού.
-
Επανέρχομαι με πρωινή ανάρτηση σχετικά με το τι είδη car sharing έχω χρησιμοποιήσει τόσα χρόνια στα εξωτερικά, και να ρωτήσω εσάς αν θα το σκεφτόσασταν (ή αν υπάρχει ήδη στην Ελλάδα!).
Τυπος 1: Αγωγιάτης
Ετοιμάζεσαι να πας χωριό Παρασκευή απόγευμα. Το αυτοκίνητο μισοάδειο. Μπαίνεις σε μια πλατφόρμα και γράφεις: Αθήνα -> Γυθειο, αναχωρηση παρασκευή ώρα 18:00.
Εγώ θέλω να πάω Σπάρτη. Μπαίνω βλέπω τη διαδρομή σου, σου κάνω προσφορά, πχ 25 ευρώ. Μπαίνεις, βλέπεις, εγκρίνεις, δίνουμε ραντεβού, με παίρνεις με αφήνεις κλπ. Πληρώνω/πληρώνεσαι μέσω της πλατφόρμας. Προφίλ επιβεβαιωμένα με ταυτότητες, φωτογραφίες, διαβατήρια, διπλώματα κλπ για ασφάλεια.
Το έχω κάνει στο Λουξεμβούργο/Γερμανία, πολύ βολικά όταν πας μακριά άδειος, βγάζεις τη βενζίνη σου, έχεις και παρεά (εμένα ο επιβάτης μου κοιμόταν σε όλη τη διαδρομή χαχα)
Τύπος 2: Δανεικό αμάξι
΄Εχεις δύο αυτοκίνητα. Το ένα καθημερινό το άλλο για ΣΚ. Αλλά βέβαια δεν πας καθε ΣΚ εκδρομή, άρα το αμάξι κάθεται. Το δηλώνεις στην πλατφόρμα, ορίζεις τιμή ενοικίου/μέρα. Θέλω να το νοικιάσω για τριήμερο. Κάνω αίτηση, μπαίνεις, βλέπεις, εγκρίνεις. Δίνουμε ραντεβού, μου δίνεις κλειδιά, στο φέρνω πίσω τη συμφωνημένη ώρα. Βενζίνη, διόδια κλπ δικά μου, στο φέρνω πίσω στην ίδια ένδειξη ντεπόζιτου που το πήρα. Πληρώνω/πληρώνεσαι μέσω της πλατφόρμας. Η πλατφόρμα σου παρέχει ασφάλιση για ζημιές κλπ, με υποχρεώνει να βγάλω αναλυτικότατες φωτογραφίες εξωτερικου/εσωτερικού κατά την παραλαβή/παράδοση. Αν το γρατζουνίσω τρώω πρόστιμο κατακέφαλο και χάνω την εγγύηση μου. Αν το λερώσω κλπ κλπ πάλι. Εσύ αποζημιώνεσαι από ασφάλεια. Βάζεις στην τσέπη την τιμή της επιλογής σου, με όριο χιλιομέτρων δικό σου. Τιμές λιγο πιο κάτω από Ηertz κλπ, τόσο που να αξίζει για τον ενοικιαστή.
Τυπος 3: Κοινόχρηστο αμάξι Α
Η πλατφόρμα αγοράζει διάφορα αυτοκίνητα και τα τοποθετεί σε συγκεκριμένες θέσεις στην πόλη. Το δεσμεύω συγκεκριμένες ώρες, το παίρνω, το αφήνω πίσω στην ίδια θέση. Τιμές καλές για τύπου 1-2 ώρες (φτηνότερο από ταξί, πχ). Δεν πληρώνω βενζίνη αλλά έχω όριο χιλιομέτρων και αν τα ξεπεράσω χρεώνομαι αλμυρή τιμή. Η εταιρεία αναλαμβάνει τα πάντα για το αυτοκίνητο.
Τυπος 4: Κοινόχρηστο αμάξι Β
Αυτό που περιγράφει το αρχικό ποστ, σαν ηλεκτρικό πατίνι αλλά με αυτοκίνητο. Πανάκριβο (χρεώνεσαι με λεπτό) αλλά πιο βολικό από ΜΜΜ. Το παίρνεις από όπου το βρεις, το παρατάς όπου βρεις (νόμιμη θέση πάρκινγκ αλλίως το πρόστιμο δικό σου).
Κάθε άποψη ευπρόσδεκτη.
-
Το είχα χρησιμοποιήσει οταν είχα πάει Αμστερνταμ. Εντάξει, καλό αν εισαι σε φάση τουρίστας ή για περιστασιακές μετακινήσεις, αλλά με τίποτα ως βασικό μεσο για καθημερινες μετακινήσεις. Αλλά τι συζητάμε ρε παιδια? Εδώ είμαστε μπανανία. Είχαν βανδαλίσει και κλέψει ακόμα και τα πατίνια-ποδηλατα που ειχαν βάλει κάποιοι δήμοι, τα αυτοκίνητα θα αφήσουν; Αλλά μην ακούω μαλακιές για τον κορονοιο. Είμαστε οι μοναδικοί στοκοι-κινουμενα ανεκδοτα στην Ευρώπη που περπατάμε με μάσκες εξω στο δρόμο και μετά στοιβαζόμαστε σαν σαρδέλες μεσα στα τρενα-λεωφορεια.
-
καλυτερα με τρολει
-
Καταλαβαίνω σκεπτικοί όλοι
Πάντως στους τύπους 1 & 2, πάντα έχεις επιλογή αν θα πάρεις επιβάτη ή αν θα δώσεις το αυτοκίνητο. Αφήνεις βαθμολογίες, μπορείς και να μιλήσεις από πριν με κάποιον και να τον 'κόψεις'. Άν κάτι σου βρωμάει λες όχι.
-
Γιατί να γίνεται όλο αυτό; Για να χάσεις ό,τι ωραίο σου χαρίζει ένα ταξίδι με αυτοκίνητο; Αν θες μόνο τη μετακίνηση: ΜΜΜ!
Car sharing