-
Φοβάμαι ότι έχουμε υπερτιμήσει την εξέλιξη που έχει συμβεί. Όπως όταν είχε πρωτοβγεί το abs όλοι πανηγύριζαν και πιστεύαν ότι το αυτοκίνητό τους θα ακινητοποιείται σε μισό μέτρο, κι ας τρέχαν με 100km/h, έτσι τώρα θεωρούμε ότι η όποια εξέλιξη έχει συντελεστεί στα ελαστικά, καθιστά τα 4ων εποχών ικανά να αντεπεξέλθουν στις ακρότητες του ελληνικού κλίματος.
Σήμερα βλέπουμε ότι τα αρχικά abs ήταν αρκετά φτωχά. Αποτελούσαν εξέλιξη, αλλά όχι τόσο σημαντική όσο νομίζαν πολλοί εκείνην την εποχή. Το ίδιο νομίζω ότι θα λένε και για την εποχή μας σε 20-30 χρόνια όταν θα μιλάνε για ελαστικά και ίσως τότε να έχει βγει κάτι πραγματικά καινοτόμο και εντελώς διαφορετικό απ' αυτά που ξέρουμε σήμερα.Και για να πούμε την αλήθεια, ας προσέξουμε ότι η μέθοδος κατασκευής των ελαστικών δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ που να επιτρέπει πανηγυρισμούς. Έχουν βελτιώσει την γόμα, έχουν κάνει πιο σύνθετους και πιο ανθεκτικούς πολυμερισμούς, έχουν αλλάξει μερικά υλικά, αλλά στην βάση της είναι η ίδια εδώ κι 100 χρόνια. Δεν έχει γίνει καμία επανάσταση, απλά πολλές μικρές βελτιώσεις.
-
Στον τομέα των ελαστικών η τελευταία επανάσταση ήταν τα radial. Εδώ και δεκαετίες λοιπόν, δεν έχει συντελεστεί καμία μεγάλη επανάσταση, όπως π.χ. το πειραματικό ελαστικό της Michelin χωρίς αέρα, αλλά από την άλλη έχει γίνει τρομακτική εξέλιξη στην τεχνολογία των υλικών.
Πλέον τα λάστιχα τοποθετούνται σε αυτοκίνητα με διπλάσιο βάρος και τριπλάσια ιπποδύναμη και ροπή σε σχέση με πριν 30 χρόνια και παρόλ' αυτά κρατάνε και φρενάρουν απείρως καλύτερα, σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες μάλιστα, κάνουν μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση, αντέχουν περισσότερο και βγάζουν περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό άλλος μπορεί να το χαρακτηρίσει τεράστια εξέλιξη και άλλος επανάσταση...
-
Υπάρχει συγκριτικό με χρόνο που γράφτηκε σε πίστα το 90 και το ίδιο αμάξι με σύγχρονα ελαστικά σήμερα?
Το ABS είναι απίστευτο, αυτοπεποίθηση να πέσεις ολόκληρος πάνω στο φρένο με οποιοδήποτε λογική ταχύτητα!
-
Διαφωνώ με αυτούς τους διθυραμβικούς επαίνους. Δεν είναι απείρως καλύτερα, είναι αισθητά καλύτερα. Δεν αντέχουν πολύ περισσότερο, αντέχουν λίγο περισσότερο.
Από την άλλη τα εργοστάσια συνεχίζουν να φτιάχνουν λάστιχα με την ίδια μέθοδο. Μου αρέσει να την βλέπω. Μου αρέσουν πολύ τα λάστιχα! Απλά νιώθω ότι αυτή η τεχνολογία έχει μείνει στην εποχή της δεύτερης βιομηχανικής επανάστασης.
Και για να γίνω πιο καυστικός: τα αθλητικά παπούτσια έχουν εξελιχθεί πολύ περισσότερο από την δεκαετία του '70 απ' ότι τα λάστιχα.
-
Ξεκινήσαμε με το κατά πόσο τα 4 εποχών 'δε κάνουν' για υψηλές θερμοκρασίες και καταλήξαμε να συζητάμε πόσο έχουν εξελιχθεί τα σύγχρονα ελαστικά. Εξέλιξη σίγουρα υπάρχει, τώρα το πόση είναι αυτή είναι δύσκολο να το προσδιορίσουμε. Στο κάτω κάτω μιλάμε για.. καουτσούκ και όχι smartphone.
Αυτό που έχει σίγουρα προχωρήσει είναι η συνολική ασφάλεια των σύγχρονων αυτοκινήτων με εξελιγμένα abs/esp και ηλεκτρονικά στο σύνολο. Είναι απείρως πιο foolproof τα νέα αυτοκίνητα σε σχέση με το όχι τόσο μακρινό παρελθόν.
Σίγουρα τα θερινά ελαστικά έχουν μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης και καλύτερη απόδοση από τα all weather το καλοκαίρι σε στεγνό ίσως και μακροζωία. Αυτό όμως συμβαίνει και σε σχέση με λάστιχα μικτής χρήσης (80/20 , 50/50) ή και με 'φτηνά' Eco. Είναι όλα αυτά τα μη θερινά τόσο ανεπαρκή ? Δε νομίζω.. Θεωρώ ότι η ασφάλεια που προσφέρουν είναι άνω του μέσου όρου σε όλες τις περιπτώσεις. Η εμπειρία/σύνεση του οδηγού και η καλή συντήρηση του οχήματος είναι πολύ πιο σημαντικά κατά τη γνώμη μου.
-
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες μάστορα. Πάντως, για ν' απολογηθώ, είναι λογικό το θέμα των ελαστικών 4ων εποχών να είναι αλληλένδετο με την εξέλιξή τους γενικότερα, αφού είναι από τα πιο απαιτητικά λάστιχα.
Η διαφωνία μου αποσκοπεί στο να είμαστε λίγο συγκρατημένοι με τον θαυμασμό μας. Ένας φίλος μου αγόρασε καινούριο αυτοκίνητο πριν από λίγα χρόνια. Πριν από αυτό είχε ένα opel kadett του 198.... Του είπαν όλοι ότι με το καινούριο αυτοκίνητο που πήρε, θα δει τρομερή διαφορά. Θα παίρνει τις στροφές πιο γρήγορα, θα φρενάρει πιο γρήγορα και όλα καλά.
Τελικά μπήκε σε μια στροφή γρήγορα, θεωρώντας ότι το αυτοκίνητο αυτό θα αντέξει πιο πολύ από το kadett. Δεν άντεξε. Έκανε μια σβούρα, τράκαρε. Πάει το αυτοκίνητο. Σου μαραζώνει την καρδιά.Και όπως βλέπεις, στο άλλο thread μιλάμε για το θέμα του γυαλίσματος και του κερώματος... Όλα αυτά μοιάζουν ανούσια όταν έχεις μπροστά σου το καμάρι σου τσαλακωμένο σε ένα δέντρο.
-
Κρίμα στο φίλο σου που έπαθε τέτοια ζημία. Προφανώς το παράκανε, για αυτό το λόγο επιμένω για τη σύνεση. Υπάρχουν συνθήκες στο δρόμο που είναι τόσο δύσκολες και επικύνδινες που κανένα ελαστικό δε μπορεί να σε σώσει χωρίς απόλυτη προσήλωση και προσοχή. Έχω προλάβει Τέμπη με χιονόνερο και παγετό και έβλεπα πόσο φυλαγμένα και σωστά κατέβαιναν οι επαγγελματίες με τα TIR σε σχέση με τους ΙΧήδες με τις κούρσες. Καταστάσεις που έβλεπες αυτοκίνητα έξω στη στροφή λές και είναι ο πρώτος γύρος στην φόρμουλα ένα..
Παρηγοριά στο φίλο σου ότι αν ήταν στο kadett και όχι στο σύγχρονο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είχε χτυπήσει πολύ άσχημα.
-
Διαφωνώ με αυτούς τους διθυραμβικούς επαίνους. Δεν είναι απείρως καλύτερα, είναι αισθητά καλύτερα. Δεν αντέχουν πολύ περισσότερο, αντέχουν λίγο περισσότερο.
Από την άλλη τα εργοστάσια συνεχίζουν να φτιάχνουν λάστιχα με την ίδια μέθοδο. Μου αρέσει να την βλέπω. Μου αρέσουν πολύ τα λάστιχα! Απλά νιώθω ότι αυτή η τεχνολογία έχει μείνει στην εποχή της δεύτερης βιομηχανικής επανάστασης.
Και για να γίνω πιο καυστικός: τα αθλητικά παπούτσια έχουν εξελιχθεί πολύ περισσότερο από την δεκαετία του '70 απ' ότι τα λάστιχα.
Αν επιτρέπεται πόσων χρονών είσαι; Γιατί εμείς που οδηγούμε από τη δεκαετία του 80, βλέπουμε τεράστια διαφορά στην απόδοση των ελαστικών τα τελευταία 30-40 χρόνια. Αντίστοιχη αν θες (επειδή εσύ έβαλες τη σύγκριση) με αυτή της ελβιέλας και των AllStar με τα Asics Gel και τα Nike Air.
-
Η εξέλιξη είναι σε όλους τους τομείς. Τώρα όμως με τα εξαιρετικά φρένα και τις καλορυθμισμενες αναρτήσεις,δεν είναι εύκολα αντιληπτή η απόδοση αυτή καθαυτή των ελαστικών. Το αποτέλεσμα όμως είναι εντυπωσιακό όταν δεν υπερβαινουμε τους νόμους της φυσικής!
-
Είχα διαβάσει πριν καμιά δεκαετία ένα άρθρο σε ξένο τύπο μετά από στατιστικές που διενεργούσαν σε κάθε αλλαγή που γίνεται στην βιομηχανία αυτοκινήτων που έλεγε:
Όταν έγινε υποχρεωτικό το abs στα αυτοκίνητα είχε παρατηρηθεί μια μείωση στα τροχαία της τάξης των 15% τον πρώτο χρόνο αλλά μετά πλησίασε πάλι τον αρχικό αριθμό.
Το ίδιο παρατηρήθηκε με το απαραίτητο 3ο φως του φρένου νομίζω το 2005 αλλά και με αλλες προσθήκες όπως αερόσακοι κλπ. Και το άρθρο έκανε και μια αναφορά στα ελαστικά και στην ασφάλεια που νιώθει ο οδηγός ώστε να 'εξαλείφεται' αυτό το περιθώριο που δίνουν.
Και νομίζω ισχύει. Όταν έχεις ένα πολύ καλό ελαστικό έχεις την αίσθηση ότι μπορεις να τρέξεις και λίγο παραπάνω ή να στρίψεις με περισσότερα κάτι που δεν θα το έκανες αν οδηγούσες συνέχεια ή δεν είχες την εμπιστοσύνη στα ελαστικά σου.
-
Φοβάμαι ότι έχουμε υπερτιμήσει την εξέλιξη που έχει συμβεί. Όπως όταν είχε πρωτοβγεί το abs όλοι πανηγύριζαν και πιστεύαν ότι το αυτοκίνητό τους θα ακινητοποιείται σε μισό μέτρο, κι ας τρέχαν με 100km/h, έτσι τώρα θεωρούμε ότι η όποια εξέλιξη έχει συντελεστεί στα ελαστικά, καθιστά τα 4ων εποχών ικανά να αντεπεξέλθουν στις ακρότητες του ελληνικού κλίματος.
Σήμερα βλέπουμε ότι τα αρχικά abs ήταν αρκετά φτωχά. Αποτελούσαν εξέλιξη, αλλά όχι τόσο σημαντική όσο νομίζαν πολλοί εκείνην την εποχή. Το ίδιο νομίζω ότι θα λένε και για την εποχή μας σε 20-30 χρόνια όταν θα μιλάνε για ελαστικά και ίσως τότε να έχει βγει κάτι πραγματικά καινοτόμο και εντελώς διαφορετικό απ' αυτά που ξέρουμε σήμερα.Και για να πούμε την αλήθεια, ας προσέξουμε ότι η μέθοδος κατασκευής των ελαστικών δεν έχει αλλάξει τόσο πολύ που να επιτρέπει πανηγυρισμούς. Έχουν βελτιώσει την γόμα, έχουν κάνει πιο σύνθετους και πιο ανθεκτικούς πολυμερισμούς, έχουν αλλάξει μερικά υλικά, αλλά στην βάση της είναι η ίδια εδώ κι 100 χρόνια. Δεν έχει γίνει καμία επανάσταση, απλά πολλές μικρές βελτιώσεις.
Ακόμα και τα αυτοκίνητα με ABS των αρχών της δεκαετίας του '90 φρέναραν πολύ καλύτερα από τα ίδια αυτοκίνητα χωρίς το σύστημα και κυρίως χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάτι περίεργο ο οδηγός (όπως πάτα-άσε) και διατηρόντας τον έλεγχο με το τιμόνι. Επίσης η πρόοδος στα λάστιχα είναι τρομακτική. Αυτό φαίνεται κυρίως στα γυρολόγια και το φρενάρισμα, όπου τα νέα λάστιχα δίνουν τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο προ 10 ετών. Καλά για πριν 30 χρόνια δεν μιλάμε καν, άλλος πλανήτης!!!
-
Το ίδιο παρατηρήθηκε με το απαραίτητο 3ο φως του φρένου νομίζω το 2005 αλλά και με αλλες προσθήκες όπως αερόσακοι κλπ. Και το άρθρο έκανε και μια αναφορά στα ελαστικά και στην ασφάλεια που νιώθει ο οδηγός ώστε να 'εξαλείφεται' αυτό το περιθώριο που δίνουν.
off topic. Διόρθωση, Το 3ο φως για το φρένο έγινε υποχρεωτικό το 1995, μπορεί και ποιο πριν, ήταν από τις πρώτες κοινοτικές οδηγίες για τα αυτοκίνητα, μετά από ζώνες μπροστά, δεξί καθρέφτη, προσκέφαλα μπροστά (τα πίσω πήγαν λίγο πιο μετά, νομίζω με τις πίσω ζώνες, μπορεί μαζί με το 3ο φως των φρένων)
-
Δεν το ήξερα. Νόμιζα ότι έγινε με το 2005 μαζί με τις υποδοχές για το isofix. Για ευρωπαική οδηγία σωστά;
Κάτι μάθαμε και σήμερα.
-
Δεν το ήξερα. Νόμιζα ότι έγινε με το 2005 μαζί με τις υποδοχές για το isofix. Για ευρωπαική οδηγία σωστά;
Κάτι μάθαμε και σήμερα.
Ευρωπαϊκή οδηγία, σωστά. Μαζί με το isofix το 2005, πρέπει να ήταν το abs (νομίζω).
Τέλος το off topic όμως.
Για κάποιον που μένει κάτω από τη Λάρισα, σε υψόμετρο κάτω από τα 500 μέτρα, οτιδήποτε εκτός από θερινά σαν μόνιμο λάστιχο είναι υπερβολή και τσάμπα αύξηση κόστους (εξαιρούνται αυτοί που πάνε κάθε ΣΚ σε χιονοδρομικό).
-
Το 3ο φως σωτήριο για αμαξια με φανάρια που δεν θα έπρεπε να βγουν πότε στην αγορά......
-
Το 3ο φως σωτήριο για αμαξια με φανάρια που δεν θα έπρεπε να βγουν πότε στην αγορά......
Θυμάμαι την βλαχοπατέντα στο 1ο swift. Είχε βγει αρχικά χωρίς 3ο στοπ και μετά ψάχνανε σε κάθε αντιπροσωπία πως θα βάλουν!!! Σε κάθε αντιπροσωπία ήταν διαφορετικό!!! Μετά βγήκε κεντρικά από το εργοστάσιο λύση
Πετυχαίνω κανένα μια στο τόσο και γελάω. Βέβαια πολύ σπάνια θα βρώ άλλο στην ηλικία του που να κυκλοφορεί (και μόνο ιαπωνέζικης μάρκας)
-
Καλησπέρα σας, θα ήθελα βοήθεια στην επιλογή ελαστικών για Toyota Aygo στις διαστάσεις 155/65 R14.
Αυτοκίνητο μικρό, ελαφρυ, γύρω στις 10.000χλμ το χρόνο, με το 80℅ των χιλιομέτρων να γράφονται στους γλυστερους δρόμους της πόλης, καθημερινά, με όλες τις καιρικές συνθήκες.
Κύρια οδηγός κοπελα με βαρυ θα έλεγα ποδι, χωρις ιδιαίτερη εμπειρία. Όπως καταλαβαίνετε πέρα από το καθημερινό κήρυγμα για τον τρόπο οδήγησης, θα ήθελα να επιλέξω ότι καλύτερο.
Μίλησα με 4 καταστήματα, οι δυο εξ αυτών σχεδόν καθετοι στην τοποθέτηση all season ελαστικών σε τόσο μικρο όχημα, λόγω μαλακοτερης γομας, άρα κ καλύτερης προσφυσης. Κάπου εδώ να σημειώσω πως τα χιόνια κ οι θερμοκρασίες κάτω του μηδέν στην Καβάλα που ζουμε, δεν είναι συχνές. Ουτε και τα 40ρια το καλοκαίρι..
Αρχικά αυτό πως σας φαίνεται, στέκει σαν λογική;
Η πρόταση και των δυο ήταν τα Continental all season contact και τα Goodyear vector 4seasons παρουσιάζοντας τα ως ισάξια.
Άλλες προτάσεις, θερινών ελαστικών ήταν τα Continental EcoContact 6 και τα Bridgestone Turanza T005. Η Michelin δεν έχει κανένα μοντέλο σε αυτές τις διαστάσεις.
Κύριο κριτήριο η πρόσφυση σε βρεγμενο -κυριως-, στο στεγνό είναι πάντα πιο ελεγχόμενα τα πραγματα. Θόρυβος, κατανάλωση και διάρκεια ζωής είναι είναι μικρότερης σημασίας, μιας κ δεν με τα χιλιόμετρα που καλύπτει ετησίως θα βγάλει όπως και να χει 3-4 χρόνια.
Εάν έχετε να μου προτείνετε κάποιο, ή οποιαδήποτε συμβουλή σχετική με αυτά που ανέφερα θα ήμουν υπόχρεος.
-
Αυτη η λογικη των λαστιχαδων δεν εχει καμια .. λογικη..!!! All season σε αυτοκινητο που κινειται μεσα σε πολη (Καβαλα)....
Κακως τους ακουτε...
Εγω θα πηγαινα στα Dunlop SP Street Response 2 (με κλειστα ματια) και σαν δευτερη επιλογη στα T005...
Ιδιαιτερο ελαστικο το Dunlop για τετοιου ειδους ελαφρια μικρα οχηματα. Μαλακο ελαστικο με τρομερη προσφυση... 2 γνωστοι μου τα εχουν βαλει σε Fiat Panda και εχουν παθει πλακα...Δεν τα αλλαζουν λενε..
-
Ιδιαιτερο ελαστικο το Dunlop για τετοιου ειδους ελαφρια μικρα οχηματα. Μαλακο ελαστικο με τρομερη προσφυση... 2 γνωστοι μου τα εχουν βαλει σε Fiat Panda και εχουν παθει πλακα...Δεν τα αλλαζουν λενε..
+1. Και εγώ αυτά είχα βάλει στο Panda και ήμουν πάρα πολύ ευχαριστημένος!
-
Τεσσάρων εποχών κι εγώ δε θα έβαζα σε ένα mini αυτοκίνητο πόλης...τα eco contact 6 που σου πρότειναν τα φοράω σε 185/60/15 κι έχουν σταθερή απόδοση σε στεγνό και βρεγμένο, είναι άνετα κι αθόρυβα, ενώ είδα και εμφανή μείωση της κατανάλωσης...τα t005 επίσης εξαιρετικά...σε 14' είχα μείνει πολύ ικανοποιημένος από τα pirelli p1 Verde
Επιλογή Ελαστικών & Ζαντών!!! Ζητείται βοήθεια.... [#3]