-
Επειδή βλέπω ότι κολλάς στο οικονομικό, να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης. Για λόγους που δε γνωρίζω, όλοι (ή σχεδόν όλοι) φαίνεται να το παραβλέπουν αυτό.
-
Δεν το παραβλέπουμε αυτό, αλλά τι να κάνεις ένα ανώτερο όχημα αν δεν μπορεί να σε πάει στον προορισμό σου??? Το αυτοκίνητο έχουν σαν κύριο σκοπό την μεταφορά από ένα σημείο σε ένα άλλο. Τα ηλεκτρικά σε αυτή την φάση ανάπτυξής τους (αρχική, ανώριμη κλπ κλπ), δεν μπορούν να επιτελέσουν αυτό τον σκοπό για το 90% του πληθυσμού (στην Ελλάδα τουλάχιστον).
Πχ Μένεις Χαλκηδόνα και δεν έχεις παρκινγκ, φορτίζεις το ηλεκτρικό με μονοφασικό από μπαλαντέζα έξω από το σπίτι σου (έστω γίνεσαι μαλάκας και κρατάς τη θέση μπροστά στο σπίτι σου, οπότε φορτίζεις κάθε μέρα), αλλά η φόρτιση φτάνει για τα 30χλμ που θες για το πήγαινε έλα στη δουλειά. ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΚΑΤΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΒΡΑΔΥ (έστω ανεβάζει ένα παιδί πυρετό και πρέπει να πας νοσοκομείο (για να μη βάλω κάτι πιο έκτακτο και φρικάρουμε), ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ???? Με το ηλεκτρικό παίρνεις ταξί, με το sandero των 13000 πας μέσω αττικής οδού σε 15' και από Πατησίων-Αλεξανδρας σε 20'
Το κύριο πρόβλημα των ηλεκτρικών είπαμε (δυστυχώς είναι βασικό) είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης (και τα μέρη φόρτισης, αλλά οκ, θεωρούμε οτι αυτό θα λυθεί). Κανένας μας δεν παραβλέπει την καλύτερη ποιότητα κύλισης και την ησυχία όταν είσαι μέσα στο σαλόνι κλπ ενός ηλεκτρικού. Άλλα μπαίνουν οι αντικειμενικοί λόγοι ύπαρξης των αυτοκινήτων πολύ πιο πάνω από τα προτερήματα των ηλεκτρικών.
-
Πρώτος λέω ότι αν ΔΕΝ πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, ΔΕΝ ακουμπάς το ηλεκτρικό. Όμως, ο φίλος από πάνω ΔΕΝ ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Έχει λυμένα τα θέματα της φόρτισης και κολλάει στο οικονομικό. Αν θα κάνει απόσβεση τα έξτρα χρήματα ή όχι. Ε αυτό είναι τελείως υποκειμενικό, γιατί συγκρίνουμε δύο ανόμοια προϊόντα. Το Arona 1.5 150 DSG θα αποσβέσει το έξτρα κόστος από το αντίστοιχο φυσικό αέριο με την κουτάλα και τα 90 άλογα; Ο καθένας δίνει τη δική ΤΟΥ απάντηση.
Επίσης, αν φορτίζεις όλο το βράδυ με μπαλαντέζα, ακόμα και στην πιο αργή φόρτιση επειδή μονοφασικό, αρχαίος πίνακας, μπαλαντέζα από τη λαϊκή, υπολογίζουμε χοντρικά 10 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα. Δηλαδή αν το κουμπώσεις στις 11 το βράδυ και φύγεις για τη δουλειά στις 8 το πρωί, μιλάμε για 90 χιλιόμετρα. Που αν είναι στο αστικό περιβάλλον, θα είναι 120-130. Οπότε ακόμα κι έτσι, τα νούμερα είναι υπεραρκετά για τη συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών. Εντάξει, υπάρχουν και κάποιοι που διανύουν 200 χιλιόμετρα κάθε μέρα, μόνο για τη δουλειά και πίσω. Αλλά αυτοί θα είναι το 0,3% του πληθυσμού. Ή ταρίφες.
Σήμερα οδήγησα το ΜΧ-30. Όταν βρω χρόνο, θα ακολουθήσει σεντόνι.
-
Επειδή βλέπω ότι κολλάς στο οικονομικό, να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης. Για λόγους που δε γνωρίζω, όλοι (ή σχεδόν όλοι) φαίνεται να το παραβλέπουν αυτό.
οκ, αυτό είναι για τον wantone μονο!!!
Περιμένουμε με ενδιαφέρον (δεν κανω πλάκα και δεν είμαι ειρωνικός) το review για το ΜΧ-30.
-
Πάντως, εκτός από το 500e για καθαρά citycar, βγαίνει και το twingo. Μήκος 3,61μ., 22kw μπαταρία,αυτονομία 270km αστικά και 190 μικτά,κατανάλωση 15kwh/100km. Έχει 3 Mode ανάκτησης ενέργειας με πέδηση, B1,B2,B3 και eco. Στην Ιταλία ξεκινά από 22.000 (χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις).
-
Επειδή βλέπω ότι κολλάς στο οικονομικό, να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης. Για λόγους που δε γνωρίζω, όλοι (ή σχεδόν όλοι) φαίνεται να το παραβλέπουν αυτό.
Προφανως υπαρχει αποσταση στις προτεραιοτητες που εχουμε. Αν δεν κολλαγα στο οικονομικο δεν νομιζεις οτι θα ειχα ενα στολο απο Φεραρρι και διαφορα οχηματα, βιλλες κλπ? Και θα εμενα στην Βουλα ή στην Βουλιαγμενη.
Το αυτοκινητο εργαλειο ειναι να μετακινηθεις. Δεν εχω να απολαμβανω τιποτα απο αυτο οταν μιλαμε για μικρες διαδρομες πολης. Αν μιλαμε για ταξιδι μερες και πολλες ωρες οδηγησης εκει θελεις κατι ποιο μεγαλο/ανετο αλλα οπως ειπα η χρηση που κανω ειναι 2-3 ταξιδια τον χρονο και αν.
-
να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης
Ισχύει φίλε μου, δεν ειναι διατεθημένοι όμως όλοι να δώσουν χρήματα για να απολαύσουν ένα ανώτερο όχημα στην πόλη. Η καθημερινή ζωή έχει τόσα προβλήματα που δεν μπορείς να ασχοληθείς κ με αυτό, εκτός αν είσαι μερακλής.... κ να ξέρεις, όταν οδηγάς κ ακούς μόνο τους τροχούς, βάζεις την χαλαρη μουσικούλα είναι όλα έχουν μία άλλη αίσθηση που δεν έιχες ζήσει μέχρι τώρα.
-
Έγραφα πριν 10 μέρες:
(αν τα θυμάστε, προσπεράστε το παλιό κείμενο γιατί θα βαρεθείτε τη ζωή σας. Κι από κάτω, ακολουθεί άλλο ένα σεντόνι)
'Σήμερα επισκέφθηκα την αντιπροσωπεία της Mazda στη Γλυφάδα και περιεργάστηκα το ΜΧ-30. Έχω διαβάσει πάρα πολύ καλά λόγια κι ανυπομονώ να το οδηγήσω. Μέχρι τότε, θα σας αναφέρω τις στατικές εντυπώσεις μου και θα τις αντιπαραβάλω με το ηλεκτρικό Kona. Και τα δύο κοστίζουν παραπλήσια χρήματα, αλλά το Κόνα υπερέχει σαφώς σε μπαταρία κι αυτονομία.
Το λοιπόν, το ΜΧ είναι ίσως το πιο προσεγμένο αυτοκίνητο στο οποίο έχω κάτσει μέσα. Τουλάχιστον από αυτά που έχουν μια λογική τιμή, γιατί προ μηνός είχα κάτσει σε μια καινούρια Χ5 45e και χάζεψα λίγο. Απίστευτα δέρματα, αλουμίνια, φελλοί (ναι, έτσι με πληροφόρησε ο πωλητής). Ακόμα κι ο κεντρικός καθρέπτης ήταν ποιοτικότατος, καμία σχέση με τους κλασικούς, όπου το πλαστικό αγκαλιάζει το γυαλί. Εδώ θύμιζε τις κυρτές οθόνες των πιο ακριβών Samsung. Ήταν ένα πραγματικά απίστευτο εσωτερικό για να βρίσκεσαι μέσα του. Από την άλλη, το Kona ήταν ένα πολύ πιο μέτριο και ήπιο σχεδιαστικά μοντέλο. Με φυσιολογικά σκληρά πλαστικά, γενικώς σού δίνει την εικόνα ένος Β-σουβλακιού της σειράς. Ξέρετε, Juke, Stonic, 500X, ένα ακόμα βρε αδερφέ.
Βέβαια, στα ηλεκτρικά οχήματα, η ουσία βρίσκεται από κάτω, οπότε πρέπει να αξιολογήσουμε τα δύο αυτοκίνητα αναφορικά με τις ανάγκες του καθενός.
Το ένα προορίζεται για πρώτο οικογενειακό (ειδικά το 64άρι Kona, με την αυτονομία που αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα, μπορεί άνετα να παίξει τον ρόλο του βασικού αυτοκινήτου μιας τετραμελούς οικογένειας). Το άλλο είναι αυστηρά δεύτερο. Στο λέει κι ο πωλητής για να μην τον πρήξεις με την αυτονομία που είναι για γέλια (για πρώτο). 200 χιλιόμετρα, ναι, καλά το διαβάσατε! Και τι; Αν βγεις στην εθνική και πηγαίνεις με 120, σε λιγότερο από μιάμιση ώρα θα πρέπει να σταματήσεις. Είναι λοιπόν αυστηρά για πόλη. Ο κύριος να έχει την EQC/E-tron/Model X και να πάρει το ΜΧ για την κυρία, να πηγαίνει στο τζακούζι και στα αγγλικά των μικρών (άκυρο, θα κάνουν ιδιαίτερο στο σπίτι). Ναι, αυτό θα ήταν ένα καλό σενάριο για τη Mazda αν δεν ήταν ΤΟΣΟ στριμωγμένο στο εσωτερικό του. Νομίζω ότι δεν έχω μπει σε αυτοκίνητο με χειρότερη εκμετάλλευση χώρων. Καταρχάς, έχεις ένα τέραστιο καπό (που ακριβώς επειδή είναι ηλεκτρικό, λογικά δεν έχει τίποτα μέσα του), λες και βρίσκεσαι σε roadster (Ζ3 εσύ?). Το μισό αυτοκίνητο πάει στο καπό. Στο άλλο μισό, έχεις μια γενικώς στριμωγμένη καμπίνα για τους δύο μπροστινούς, με το πιο δύσκολο μπες-βγες που θυμάμαι σε αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητο. Είμαι και μεγαλόσωμο αγόρι βέβαια (1.94, 100+ κιλά). Αλλά το μεγάλο δράμα είναι πίσω. Οι πόρτες ανοίγουν ανάποδα κι εντυπωσιάζουν αλλά μόνο τους έξω. Γιατί στους μέσα, μάλλον θα τους απογοητεύσει το φινιστρίνι που θυμίζει RΧ-8. Κι αν εκείνο ήταν ένα σπορ μοντέλο με μια οικογενειακή επίφαση, εδώ μιλάμε για ένα οικογενειακό σουβλάκι πόλης, που τελικά δεν είναι τόσο σουβλάκι, σίγουρα όχι οικογενειακό, σίγουρα πόλης, αλλά λογικά πολύ σπορ σε αίσθηση. Ας υποθέσουμε ότι καταφέρνεις να μπεις πίσω, κλείνεις και την πόρτα. Το πλάτος είναι αυστηρά για δύο, το κεφάλι βρίσκει στην οροφή χωρίς να έχει ηλιοροφή, ο χώρος για τα πόδια είναι χειρότερος από του ηλεκτρικού 208 που δοκίμασα πριν κάνα μήνα. Η δε ορατότητα προς τα έξω θυμίζει πολεμίστρα.
Πού απευθύνεται λοιπόν το ΜΧ-30; Σε εργένη ή τέλος πάντων σε ζευγάρι που δεν το νοιάζουν και πολύ το τι βλέπουν ή νιώθουν τα παιδιά τους (εμπρός στο δρόμο που χάραξε το CHR!). Που κινείται κυρίως εντός πόλης κι είτε έχει άλλο για τα ταξίδια, είτε έχει κοντινά εξοχικά. Καθόμουν κι υπολόγιζα τι θα χρειαζόταν για να πάω στα δύο δικά μου εξοχικά, χοντρικά υπολογίστε 300-350 χιλιόμετρα. Σίγουρα μία βαρβάτη στάση (εκεί που όλα θα χρειάζονται μια μικρότερη και τα Tesla long range θα πηγαίνουν σερί). Κι αν μετά από κάποια χρόνια υπάρξει μια μικρή πτώση της αυτονομίας, τότε ίσως θα χρειάζεται και μια δεύτερη μικρή. Κι όλα αυτά ταξιδεύοντας με 90-100, όχι παραπάνω.
Το θέμα είναι ότι οι εξελίξεις στα ηλεκτρικά καπλάζουν. Οι μπαταρίες θα βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο. Στα αυτοκίνητα πόλης, που θα τα φορτίζεις κάθε βράδυ σπίτι σου, αυτό δεν είναι πρόβλημα. Δηλαδή αν αγοράσω σήμερα ένα Citigo, μου είναι αδιάφορο αν σε 5 χρόνια οι μπαταρίες φορτίζουν πολύ πιο γρήγορα/αντέχουν πολύ περισσότερο πριν χάσουν αυτονομία/είναι πιο ελαφριές. Τα 260 χιλιόμετρα φτάνουν και περισσεύουν για την καθημερινή αστική χρήση, ακόμα κι αν χάσουν ένα 10-20% μετά από 10 χρόνια. Κάθε βράδυ θα το πριζώνω έτσι κι αλλιώς, ας βγάλει 300.000 χιλιόμετρα σε 20 χρόνια και μετά πάμε για άλλα. Λέμε τώρα.
Στην περίπτωση όμως ενός ΜΧ-30, που κοστίζει 33 χιλιάρικα, οι εξελίξεις θα το φέρουν αντιμέτωπο με μια δραματική απαξίωση. Σε 5 χρόνια, μπορεί να μην το αγοράζει κανείς και να πρέπει να ρίξεις την τιμή στα 10 χιλιάρικα. Όπως ακριβώς σήμερα στέκονται όλοι σκεπτικοί στο Leaf πρώτης γενιάς. Ποιος θα πάρει αμάξι με οικογενειακές διαστάσεις και 100 χιλιόμετρα αυτονομίας; Μόνο κάποιος που μένει σε προάστιο, που δεν τον νοιάζουν οι μικρές διαστάσεις, ίσα-ίσα που επιζητά την περισσότερη ασφάλεια σε σχέση με τα κουβαδάκια, αλλά δεν κάνει και πάρα πολλά χιλιόμετρα καθημερινά. Μικρό κοινό.
Την ίδια στιγμή, το πιο φτωχικό κι άσχημο και προσγειωμένο Kona δεν πρόκειται να σε κερδίσει στην έκθεση. Όμως, θα μπεις και θα βγεις σαν άνθρωπος. Το παιδί σου θα κάτσει πίσω σου κανονικά κι όχι σαν τον Κολοκοτρώνη στη φυλακή του Ναυπλίου. Θα βγάλει άνετα τα χιλιόμετρα που πρέπει, ακόμα κι αν πρόκειται για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία. Θα το πάρεις για πρώτο και δε θα σε προδώσει.
Το λύσαμε λοιπόν; Χμμμ, σχεδόν! Γιατί μπαίνει κι ο παράγοντας της τιμής. Για 32 και 33 χιλιάρικα, η ποιότητα του ΜΧ-30 είναι ασύγκριτη. Και σκέφτεσαι ότι κοστίζει λίγο παραπάνω από τα Honda e/Mini/Nissan Leaf/e-208/Corsa. Δηλαδή αν κάποιος έχει σκοπό να δώσει 30 για αυτοκίνητο πόλης, ας δώσει 33 να πάρει αμαξάρα. Όμως, να είναι συνειδητοποιημένος ότι είναι το δεύτερο, το αστικής χρήσης. Και να μη ζητά πολλά σε θέματα χώρων. Ενδεχομένως, η τελευταία μου ένσταση να αφορά τον δικό μου σωματότυπο και μια καλλίγραμμη κοκόνα να μην εκφράσει το παραμικρό παράπονο.
Εις αναμονή της οδήγησης, έχω αφήσει τα στοιχεία μου και για τα δύο μοντέλα.'
Σήμερα λοιπόν παίχθηκε η πρώτη πράξη του δράματος, η οδήγηση του ΜΧ-30. (Ελπίζω σύντομα να έχω την ευκαιρία για να οδηγήσω το Kona (39 ή 64, δε με απασχολεί) αλλά και το Kia e-Niro.) Γνώριμο το αυτοκίνητο, αφού το είχα περιεργαστεί πρόσφατα. Με πάρα πολλά ερωτήματα σχετικά με τη στρατηγική τοποθέτησής του στην αγορά που ακολούθησε η Mazda, δηλαδή σε ποιον απευθύνεται ένα τέτοιο όχημα.
Το ευχάριστο ήταν ότι το αυτοκίνητο μου παραχωρήθηκε εν λευκώ για μισή ώρα, ενώ στα 208 και Leaf είχα μαζί τον πωλητή. Ξεκίνησα από τη Γλυφάδα, πήγα στη Βουλιαγμένη, πήρα έναν φίλο ταξιτζή, κάναμε μια δεκάλεπτη βόλτα στην οποία οδήγησε κι αυτός, τον άφησα, επιστροφή στη Γλυφάδα. Πρέπει να βγήκε ένα 20άρι χιλιόμετρα, χοντρικά. Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε εντελώς χουλιγκανίστικα, με πάρα πολλά πατήματα τέρμα γκάζι, με ανώτερη ταχύτητα κίνησης τα 120-130 (στιγμιαία όμως, γιατί γενικώς είμαι πολύ της ασφάλειας κι οδηγώ αργά. Πιεζόμουν να το πιέσω τόσο, έχουν περάσει οι εποχές τού Miata που το πεντάλ ήταν σχεδόν μόνιμα στη μοκέτα).
Το λοιπόν, το αυτοκίνητο είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ αλλά δε θα το αγόραζα ΠΟΤΕ! Καταρχάς, είναι πανέμορφο. Μέσα κι έξω. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι πάρα πολύ όμορφα κι αρμονικά, δεν έχω συναντήσει αντίστοιχη ποιότητα υλικών σε αμάξι με πενταψήφια τιμή. Μου θύμισε την Χ5 45e των 115 χιλιάδων, στην οποία έκατσα μέσα στην αντιπροσωπεία τής Γλυφάδας. Εν τω μεταξύ, μιλάμε για πολύ οικολογικά υλικά (κατά δήλωση του πωλητή τουλάχιστον), οι δερμάτινες επενδύσεις δεν έχουν ζωική προέλευση, με φελλό στις χειρολαβές της πόρτας και στην κονσόλα. Μπορεί να ξενίζει στο πρώτο άκουσμα αλλά δίνει μια πολύ ιδιαίτερη αίσθηση.
Κατά την οδήγηση, απολαμβάνεις ένα εξαιρετικό σύνολο, πάρα πολύ γρήγορο, πολύ στιβαρό, με χειριστήρια που είναι ωραία στην αίσθηση. Γενικώς, παντού νιώθεις να ξεχειλίζει ποιότητα. Ακόμα κι ο μεσαίος καθρέπτης ΔΕΝ έχει πλαστικό πλαίσιο γύρω από το τζάμι, αλλά θυμίζει τις κυρτές οθόνες των ακριβών κινητών.
Η ανάρτηση είναι όσο πρέπει σφιχτή, χωρίς να γίνεται ενοχλητική. Και το λέω εγώ που είμαι υπέρ της γαλλικής ανάρτησης, να μη νιώθεις καθόλου τον δρόμο. Το γκάζι είναι αστείρευτο. Ροπή που σε κολλάει στο κάθισμα, που έρχεται αβίαστα κι όχι όπως σε κάποια άλλα ηλεκτρικά που έρχεται σε δύο δόσεις. Όταν πατάω, θέλω να τα δίνεις όλα, τόσο απλό. Έκανα κι ένα σφηνίδι σε ένα Cooper S, ο τύπος δε θα κατάλαβε από πού του ήρθε. Γενικώς, μέχρι τα 100, νομίζεις ότι οδηγάς 400 άλογα. Βέβαια, δεν ισχύει κάτι τέτοιο αλλά είναι η άμεση ροπή που έρχεται μονοκοπανιά και σε ξεγελάει. Επιπλέον, πάνω από τα 100, ο ρυθμός επιτάχυνσης πέφτει και τα 400 άλογα αρχίζουν να ξεφτίζουν. Εν τω μεταξύ, από τα ηχεία έβγαινε ένας θόρυβος που θύμιζε V8. Δυστυχώς δε μου έδειξαν πώς να τον απενεργοποιώ και δεινοπάθησα. Ωραίο το να γκαζώνεις και να ακούς τον V8, ειδικά όταν πηγαίνει και σαν τέτοιο, αλλά ήθελα να δω πόσο ήσυχο είναι (ή δεν είναι) το ηλεκτρικό μοτέρ.
Πάμε και στα αρνητικά:
-θέση οδήγησης: περιμένεις από ένα αμάξι τής κατηγορίας να είναι ευάεριο κι ευήλιο, όχι να θυμίζεις ΤΤ πρώτης γενιάς. Σουβλάκι είναι, όχι πολεμίστρα! Επίσης, περιμένεις αποδεκτούς χώρους για τους επιβάτες. Όχι να αναπολείς το στριμωξίδι τού e-208. Ναι, αν έχετε τον Θεό σας, στο 208 καθόμουν καλύτερα στο πίσω κάθισμα. Περιμένεις άνετο μπες-βγες, όχι μια μικρή πόρτα σαν του 208, που απλώς είναι λίγο ψηλότερα.
Κι εδώ καταλήγουμε στα λάθη τής Mazda. Έφτιαξε ένα αυτοκίνητο πόλης, με διαστάσεις που θυμίζουν οικογενειακό αυτοκίνητο (4.40), με χώρους που είναι χειρότεροι από πόλης (δεν έχω μπει σε Citigo αλλά φαντάζομαι ότι θα είναι κάπως έτσι, μπορεί βέβαια να είναι πιο ευρύχωρο), με ένα κλειστοφοβικό εσωτερικό για τους πίσω επιβάτες (δεν έχω μπει σε CHR αλλά δε νομίζω να είναι τόσο χάλια). Με ένα τεράστιο καπό, που είναι άδειο και σε κάνει να σκέφτεσαι πόσο πιο σωστά είναι τα μοντέλα που ξεκίνησαν εξαρχής ως ηλεκτρικά. Όπως το ID.3, με τους μικρούς προβόλους, με τους τεράστιους χώρους στο εσωτερικό, με το μέγιστο όφελος χώρων/μήκος. Φαντάζομαι ότι το ΜΧ-30 δε βασίστηκε σε ολοκαίνουρια πλατφόρμα αλλά καπηλεύτηκε αυτή των θερμικών αδελφών του, εξ ου και κάποια κουσούρια του.
-αυτονομία: ξεκίνησα με την μπαταρία στο 99% και θεωρητική αυτονομία 178 χιλιόμετρα. Διάνυσα κοντά στα 20 χιλιόμετρα σαν κανίβαλος, η μπαταρία έπεσε στο 86%, η αυτονομία στο 165, η μέση κατανάλωση ήταν ήδη στο 17,3 (που είναι πολύ για ηλεκτρικό τέτοιου μεγέθους, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το ΜΧ-30 είναι πολύ ελαφρύ για την κλάση του αφού έχει πολύ μικρή μπαταρία) και την άφησα στο 17,5. Μια χαρά για την πόλη, αλλά το σκέφτεσαι να πεταχτείς μέχρι την Κόρινθο. Κι αν το κάνεις, θα πρέπει να σταματήσεις κι εκεί για ένα φρεσκάρισμα, εκτός αν θες να πηγαίνεις στην εθνική με 90. Μα να έχεις τέτοιο όχημα και να πηγαίνεις με 90; Αμαρτία...
Εν κατακλείδι, το αυτοκίνητο είναι πολύ μπερδεμένο κι αυτό περιορίζει πολύ το αγοραστικό του κοινό, που είναι ήδη πολύ περιορισμένο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Έχει την ποιότητα και τη σχεδίαση για να θεωρηθεί premium. Καμία αντίρρηση, το πετυχαίνει. Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε ότι είναι πραγματικό Mazda, made in Japan, θα συνεχίσει να αποδίδει εκεί που τα ανταγωνιστικά θα έχουν σκορπίσει προ πολλού (ναι, για το ηλεκτρικό Mini ήταν το σχόλιο). Αλλά ποια είναι τα ανταγωνιστικά του; Τα οχήματα πόλης; Μα αυτό είναι μεγάλο. Τα μεγάλα; Μα δεν έχει την αυτονομία για να τα ανταγωνιστεί.
Απευθύνεται στον πλούσιο που έχει ένα τέρας για τον εαυτό του και θέλει ένα δεύτερο για τη γυναίκα του; Ας φαντασιωθούμε λοιπόν ότι αυτός έχει μια EQC, ένα Model X ή ένα ηλεκτρικό Audi (μη βάλετε θερμικό, μη μου χαλάτε την ονείρωξη). Θα το πάρει για την κυρά; Αν το θέλει για να παρκάρει στο κέντρο ή στη Γλυφάδα, όχι. Δεν είναι μικρό.
Θα της το πάρει για να πηγαίνει για ψώνια και σε δραστηριότητες των παιδιών; Χμ, μόνο αν τα παιδιά τους είναι μπασμένα ή έχουν κάνει μόνο ένα, ώστε να κάθεται μπροστά. Μα τι σόι πλούσιος στην Ελλάδα θα έχει παντρευτεί κοντή; Ή θα έχουν κάνει μόνο ένα παιδί, από τη στιγμή που η κυρά θα είναι όλη τη μέρα σπίτι και μάλιστα τόσο εμφανίσιμη; Τέλος πάντων, άβυσσος το μυαλό τών πλουσίων. Έτσι κι αλλιώς, έχουν πουληθεί στη χώρα μας ένα κάρο i3, τα οποία είχαν αστεία αυτονομία και κόστιζαν κοντά στα 40 χιλιάρικα. Τότε. Πόσο νόημα είχε αυτή η αγορά; Αλλά από την άλλη, αυτό είναι το καλό τού πλούτου. Το αγοράζεις επειδή σου αρέσει, όχι επειδή είναι η βέλτιστη επιλογή.
Ίσως να έχει νόημα ως ανταγωνιστικό του Mini, του Honda e, δηλαδή μοντέλων που στοχεύουν στη διαφορετικότητα. Που κινούνται γύρω στα 30 χιλιάρικα. Που θεωρείται δεδομένο ότι παρκάρουν δίπλα σε κάτι (πολύ) ακριβό στο γκαράζ του σπιτιού.
Mazda, λαμβάνει; Αν ρωτούσατε τον Dimsabas, λέμε ΑΝ, θα σας έλεγε να:
-
μειώσετε λίγο το καπό και να δώσετε αυτό τον χώρο στην καμπίνα.
-
βάλετε λίγο μεγαλύτερη μπαταρία. Τα 35,5 kWh είναι ελάχιστα περισσότερα από του Citigo, που όμως είναι πολύ πιο φθηνό, πιο ελαφρύ και πιο αστικό στο κάτω-κάτω. Το ΜΧ-30 είναι τόσο ποιοτικό, που το αγοραστικό του κοινό δε θα χαλαστεί αν αντί για 32 χιλιάρικα, κόστιζε 36 αλλά με αυτονομία 340 χιλιομέτρων αντί για 200.
-
μιας κι έχουμε πιάσει γραμμή με Τόκυο, σημειώστε ότι ανυπομονώ να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό που θα είναι πισωκίνητο. Που θα θυμίζει έστω κάτι λίγο από το Miata. Που η περίσσεια ροπής δε θα εξαϋλώνει τα λάστιχα χωρίς λόγο. Θα το κάνει, αλλά θα υπάρχει νόημα. Για δείτε λίγο πώς γίνεται: https://www.youtube.com/watch?v=9ls1t313B0k
*Ο φίλος ταρίφ ενθουσιάστηκε. Του άρεσε πάρα πολύ στην οδήγηση, ενώ το ερωτεύτηκε κι εμφανισιακά. Παρ' ότι καθημερινά οδηγεί μια πολύ προσεγμένη αυτόματη C-class, θεωρώ δεδομένο ότι το επόμενό του θα είναι ηλεκτρικό. Η ξεκούραση κι η άνεση στην οδήγηση θα κάνουν πολύ μεγάλη διαφορά στους επαγγελματίες, που παιρνούν όλη τους τη μέρα στο τιμόνι και στο μποτιλιάρισμα.
-
-
- μιας κι έχουμε πιάσει γραμμή με Τόκυο, σημειώστε ότι ανυπομονώ να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό που θα είναι πισωκίνητο.
το id.3 είναι πισωκίνητο, όχι βέβαια τιποτα τρομερό σε επιδώσεις για καταστάσεις που αναφέρεις. Ασχετο, οι πωλήσεις του ανεβαίνουν συνεχώς στην Ευρώπη, λετε να φάει τα Tesla ο κουβάς (που να είμαι ειλικρινής που το είδα σήμερα σε αντιπροσωπεία μου άρεσε αρκετά το αμφιλεγο΄μενο design). K μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί ιδιαίτερα προβλήματα...
-
dimsabas wrote:
Επειδή βλέπω ότι κολλάς στο οικονομικό, να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης. Για λόγους που δε γνωρίζω, όλοι (ή σχεδόν όλοι) φαίνεται να το παραβλέπουν αυτό.
Προφανως υπαρχει αποσταση στις προτεραιοτητες που εχουμε. Αν δεν κολλαγα στο οικονομικο δεν νομιζεις οτι θα ειχα ενα στολο απο Φεραρρι και διαφορα οχηματα, βιλλες κλπ? Και θα εμενα στην Βουλα ή στην Βουλιαγμενη.
Το αυτοκινητο εργαλειο ειναι να μετακινηθεις. Δεν εχω να απολαμβανω τιποτα απο αυτο οταν μιλαμε για μικρες διαδρομες πολης. Αν μιλαμε για ταξιδι μερες και πολλες ωρες οδηγησης εκει θελεις κατι ποιο μεγαλο/ανετο αλλα οπως ειπα η χρηση που κανω ειναι 2-3 ταξιδια τον χρονο και αν.
Δεν είπαμε να πάρεις Ferrari. Είπες ότι δεν ξέρεις αν το 500αράκι θα σου κάνει απόσβεση στα 5-10 χιλιάρικα που θα κοστίζει παραπάνω από το θερμικό. Εκεί είναι η ένστασή μου. Πραγματικό σενάριο αλλά με τυχαία νούμερα: το 500άρακι που σου αρέσει κοστίζει 10.000 πάνω από το θερμικό. Υπολογίζεις ότι στην πενταετία που θα το κρατήσεις, θα κάνεις 100.000 χιλιόμετρα. Υπολογίζεις ότι θα γλιτώσεις 8.500 ευρώ από τα καύσιμα, τα τέλη, τη συντήρηση. 'Α, δε με συμφέρει λοιπόν, θερμικό και πάλι θερμικό'. Εκεί είναι η ένσταση. Πήγαινε να οδηγήσεις ένα ηλεκτρικό και θα δεις τι διαφορά θα σου κάνει ακόμα και στις μικρές διαδρομές πόλης. Ειδικά αν το συνδυάσεις με Adaptive Cruise Control, μιλάμε ότι η διαφορά εκτοξεύεται. (Αυτό ισχύει και για τα αυτόματα θερμικά, θα έπρεπε να λιθοβολείται όποιος επιλέγει αυτόματο πόλης για να το λιώσει στο μποτιλιάρισμα και δεν το παίρνει ΜΕ ACC).
-
dimsabas wrote:
- μιας κι έχουμε πιάσει γραμμή με Τόκυο, σημειώστε ότι ανυπομονώ να οδηγήσω ένα ηλεκτρικό που θα είναι πισωκίνητο.
το id.3 είναι πισωκίνητο, όχι βέβαια τιποτα τρομερό σε επιδώσεις για καταστάσεις που αναφέρεις. Ασχετο, οι πωλήσεις του ανεβαίνουν συνεχώς στην Ευρώπη, λετε να φάει τα Tesla ο κουβάς (που να είμαι ειλικρινής που το είδα σήμερα σε αντιπροσωπεία μου άρεσε αρκετά το αμφιλεγο΄μενο design). K μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί ιδιαίτερα προβλήματα...
Τα Miata μου είχαν 116, 110 και 146 άλογα, με τη σειρά που τα αγόρασα. Δεν είχαν τρομερές επιδόσεις, αλλά μπορούσες να σκάσεις 3-4 παντιλικάκια μέχρι την πλατεία της Βουλιαγμένης και πίσω. Αν το ID.3 μπορεί να κάνει το ίδιο, θα το προτιμήσω από τα ανταγωνιστικά προσθιοκίνητα. Εννοείται ότι με τη ροπή που έχει και το πόσο άμεσα αποδίδεται, μια χαρά θα μπορεί. Το ερώτημά μου είναι αν τα ηλεκτρονικά του επιτρέπουν το παντιλικάκι.
Σχετικά με το ερώτημά σου σε σχέση με τις πωλήσεις των Tesla, θεωρώ ότι το ID.3 κόβει πωλήσεις από τα θερμικά μοντέλα, όχι από τα Tesla. Στο κάτω-κάτω, αυτά πουλούν όσα μπορούν να παράξουν. Επίσης, θεωρώ δεδομένο ότι πολύς κόσμος θα πάει στη σιγουριά μιας πελώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, με αντιπροσωπείες παντού, με ιστορία δεκαετιών αντί για μια πρωτοεμφανιζόμενη, που παραγγέλνεις μόνο online.
-
@dim: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ποστ για το ΜΧ-30 και πολύ ωραία γραμμένο, εύγε!! Με έκανες να θέλω να το οδηγήσω, αλλά με μόνο μια αντιπροσωπεία στην άλλη άκρη από εκεί που μένω, είναι πολύ δύσκολο, τουλάχιστον άμεσα.
-
Νομίζω γράφουν οι 4Τ σήμερα πως το iD3 είναι πλέον πρώτο στην Ευρώπη.
-
το id.3 είναι πισωκίνητο, όχι βέβαια τιποτα τρομερό σε επιδώσεις για καταστάσεις που αναφέρεις. Ασχετο, οι πωλήσεις του ανεβαίνουν συνεχώς στην Ευρώπη, λετε να φάει τα Tesla ο κουβάς (που να είμαι ειλικρινής που το είδα σήμερα σε αντιπροσωπεία μου άρεσε αρκετά το αμφιλεγόμενο design). K μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί ιδιαίτερα προβλήματα...
Σε χώρες με σοβαρές πωλήσεις (Νορβηγία, Ολλανδία) το id.3 έχει ήδη πολλαπλάσιες πωλήσεις απο το Model 3, όπως έχω αναφέρει ξανά. Παραπέμπει σε αυτά που έλεγα ότι θα συμβούν με την Tesla όταν μπουν στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης οι παραδοσιακοί κατασκευαστές...
-
Σε χώρες με σοβαρές πωλήσεις (Νορβηγία, Ολλανδία) το id.3 έχει ήδη πολλαπλάσιες πωλήσεις απο το Model 3, όπως έχω αναφέρει ξανά. Παραπέμπει σε αυτά που έλεγα ότι θα συμβούν με την Tesla όταν μπουν στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης οι παραδοσιακοί κατασκευαστές...
Είναι αρχή ακόμα κ δεν μπορεί να κριθεί αντικειμενικά ένα νέο προιόν, ούτε ακόμα αν θα διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα οι πωλήσεις του. Θεωρείς δηλαδή οτι επειδή κουβαλάνε μεγάλο brand name θα χτυπήσουν την τέσλα τώρα που εστιάζουν περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση? κανένας κλασσικός κατασκευαστής δεν δείχνει αυτή την στιγμή έτοιμος να ανταγωνιστεί την tesla, αμφιβάλλω πάρα πολύ αν θα το καταφέρουν με ορίζοντα 3ετίας...τα χρήματα που έχουν βγάλει τόσα χρόνια επενδύθηκαν σε νέες τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση? προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα των μπαταριών? το diesel gate δεν ειναι κ τόσο παλιό κ προσωπικά αμφιβάλω αν θα αλλάξουν νοοτροποία άμεσα.
-
Το Mazda MX-30 μας φανερώθηκε κάπως ανάποδα. Προηγήθηκε η ηλεκτρική του έκδοση, για να ρίξει τις εκπομπές της φίρμας (στην Ευρώπη κατά βάση). Έχει ήδη παρουσιαστεί στην Ιαπωνία η υβριδική εκδοχή του, με βασικό κινητήρα τον 2.000 κυβικών βενζίνας, τύπου Skyactiv-G, και θα επακολουθήσει η range extender έκδοσή του με έναν περιστροφικό κινητήρα που θα λειτουργεί σε σταθερές σαλ. ως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος η οποία θα τροφοδοτεί την μπαταρία που θα κινεί το όχημα , αλά Σέβυ Βολτ ΜΚ1, i3Rex. Αυτoί είναι οι λόγοι του μεγάλου εμπρόσθιου χώρου.
Το όχημα δεν απευθύνεται σε οικογένειες.
-
Είναι αρχή ακόμα κ δεν μπορεί να κριθεί αντικειμενικά ένα νέο προιόν, ούτε ακόμα αν θα διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα οι πωλήσεις του. Θεωρείς δηλαδή οτι επειδή κουβαλάνε μεγάλο brand name θα χτυπήσουν την τέσλα τώρα που εστιάζουν περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση? κανένας κλασσικός κατασκευαστής δεν δείχνει αυτή την στιγμή έτοιμος να ανταγωνιστεί την tesla, αμφιβάλλω πάρα πολύ αν θα το καταφέρουν με ορίζοντα 3ετίας...τα χρήματα που έχουν βγάλει τόσα χρόνια επενδύθηκαν σε νέες τεχνολογίες στην ηλεκτροκίνηση? προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα των μπαταριών? το diesel gate δεν ειναι κ τόσο παλιό κ προσωπικά αμφιβάλω αν θα αλλάξουν νοοτροποία άμεσα.
Προφανώς και έχεις δίκιο ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να είμαστε σίγουροι που πάει το πράγμα. Αρχίζει όμως να διαφαίνεται μια τάση, την οποία είχα προβλέψει. Επιπλέον δεν θεωρώ ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα χτυπήσουν την Tesla λόγω brand name, αλλά λόγω τεχνογνωσίας στην αυτοκίνηση. Η Tesla έχει ουσιαστικό προβάδισμα, κατά την άποψη μου, στην αυτόνομη οδήγηση, ενώ οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν ουσιαστικό προβάδισμα στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Και αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό, όταν πλέον μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης.
-
wantone wrote:
dimsabas wrote:
Επειδή βλέπω ότι κολλάς στο οικονομικό, να έχεις κατά νου ότι θα απολαμβάνεις ένα πολύ ανώτερο όχημα πόλης. Για λόγους που δε γνωρίζω, όλοι (ή σχεδόν όλοι) φαίνεται να το παραβλέπουν αυτό.
Προφανως υπαρχει αποσταση στις προτεραιοτητες που εχουμε. Αν δεν κολλαγα στο οικονομικο δεν νομιζεις οτι θα ειχα ενα στολο απο Φεραρρι και διαφορα οχηματα, βιλλες κλπ? Και θα εμενα στην Βουλα ή στην Βουλιαγμενη.
Το αυτοκινητο εργαλειο ειναι να μετακινηθεις. Δεν εχω να απολαμβανω τιποτα απο αυτο οταν μιλαμε για μικρες διαδρομες πολης. Αν μιλαμε για ταξιδι μερες και πολλες ωρες οδηγησης εκει θελεις κατι ποιο μεγαλο/ανετο αλλα οπως ειπα η χρηση που κανω ειναι 2-3 ταξιδια τον χρονο και αν.
Δεν είπαμε να πάρεις Ferrari. Είπες ότι δεν ξέρεις αν το 500αράκι θα σου κάνει απόσβεση στα 5-10 χιλιάρικα που θα κοστίζει παραπάνω από το θερμικό. Εκεί είναι η ένστασή μου. Πραγματικό σενάριο αλλά με τυχαία νούμερα: το 500άρακι που σου αρέσει κοστίζει 10.000 πάνω από το θερμικό. Υπολογίζεις ότι στην πενταετία που θα το κρατήσεις, θα κάνεις 100.000 χιλιόμετρα. Υπολογίζεις ότι θα γλιτώσεις 8.500 ευρώ από τα καύσιμα, τα τέλη, τη συντήρηση. 'Α, δε με συμφέρει λοιπόν, θερμικό και πάλι θερμικό'. Εκεί είναι η ένσταση. Πήγαινε να οδηγήσεις ένα ηλεκτρικό και θα δεις τι διαφορά θα σου κάνει ακόμα και στις μικρές διαδρομές πόλης. Ειδικά αν το συνδυάσεις με Adaptive Cruise Control, μιλάμε ότι η διαφορά εκτοξεύεται. (Αυτό ισχύει και για τα αυτόματα θερμικά, θα έπρεπε να λιθοβολείται όποιος επιλέγει αυτόματο πόλης για να το λιώσει στο μποτιλιάρισμα και δεν το παίρνει ΜΕ ACC).
Προφανως δεν ξερω τι γινεται γιατι ειναι καινουρια κατασταση ουτε κανω 20 χιλ χμ τον χρονο ουτε εχω κανενα σκοπο να δωσω 25 χιλ ευρω για 500ε. Το εγραψα και πανω θα περιμενω να πεσουν οι τιμες στα ηλεκτρικα αν και εφοσων πεσουν θα αγορασω. Αλλοιως BMW για 15 χρονια ακομα.
Προφανως θα κοιταξω και αλλα. Πχ αν βολευτω με ID3 που εναι και πισωκινητο θα το προτιμησω. Ακομα ειναι νωρις.
Εσυ τελικα σε ποιο καταληξες να αγορασεις; Και ποτε με το καλο η αγορα?
-
Αρχίζει όμως να διαφαίνεται μια τάση, την οποία είχα προβλέψει. Επιπλέον δεν θεωρώ ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα χτυπήσουν την Tesla λόγω brand name, αλλά λόγω τεχνογνωσίας στην αυτοκίνηση.
Νομίζω η Tesla έχει αρχίσει να καλύπτει αυτό το κενό κ τα κατασκευαστικά της σφάλματα. Γενικά πραγματικά πιστεύω οτι ειναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κάποιος το μέλλον, αλλά δνε θεωρώ οτι ο Musk θα επιτρέψει τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να του κλέψουν την μπίζνα που ουσιαστικά έστησε ο ίδιος. Εκτός αν βέβαια πάμε στην λογική οτι η tesla παράγει μπαταρίες μοτέρ τσιπάκια κτλ για τα ηλεκτροκίνητα κ εξοπλίζει με αυτά τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες...
-
Δεν πρόκειται να αγοράσω, ανήκω στην κατηγορία των άφραγκων. Για το γούστο μου τα οδηγάω.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης