-
Να διευκρινίσουμε βέβαια ότι αυτό ΔΕΝ αφορά την αξιοπιστία αλλά τα προβλήματα που βγάζουν τα αυτοκίνητα κατά τα πρώτα τους χρόνια. Τα Tesla πατώνουν γιατί βγαίνουν από το εργοστάσιο με θέματα, μείζονος σημασίας βέβαια αλλά σίγουρα σπαστικά. Πόρτες που είναι λίγο κρεμασμένες και θέλουν σήκωμα οι μεντεσέδες, αρμούς του καπό που έχουν διαφορετικό πάχος. Τέτοια ζητήματα γενικώς. Από την άλλη, αξιολογώντας καθαρά τα μηχανικά τους μέρη, είναι εξαιρετικά αξιόπιστα, οπότε η ελλιπής επεξήγηση παραπληροφορεί. Δεν είναι έρευνα αξιοπιστίας, είναι έρευνα ικανοποίησης πελατών για troublefree εμπειρία. Θέλετε Tesla λοιπόν; Θα βγάλει μικροβλακειούλες στην αρχή. Αυτό μπορεί να είναι από αδιάφορο (για κάποιους) ή να το αντιμετωπίσουν ως χαρακτηριστικό της μάρκας (ναι, θα χρειαστεί να πάω και 2-3 φορές στα κεντρικά μέχρι να σουλουπώσουν τις χαζομάρες τους) μέχρι και λόγος απόρριψης. Όλα δεκτά!
Επειδή όμως αυτά έχουν εξηγηθεί πολλάκις εδώ μέσα, θα ήταν καλό να αποφεύγονται τέτοια άρθρα για πολλοστή φορά.
Σε άλλα νέα, κινέζικη Taycan, γιατί όχι;
-
δεν κατάλαβα, δηλαδή να λογοκρίνουμε τις εκθέσεις και έρευνες που γίνονται;
το να είναι μία εταιρία στον πάτο δεν είναι καλό από οποιαδήποτε μεριά και να το δει κανείς.
Και 150euro για κινητό να έχεις δώσει, περιμένεις να είναι σε άψογη κατάσταση όταν το βγάζεις από το κουτί του, πόσο μάλλον σε αυτοκίνητα πολλών δεκάδων χιλιάδων euro, και Dacia να πάρεις, ξέρεις ότι παίρνεις 'φτωχό' εσωτερικό και όχι τρελά σχεδιαστικά πράγματα, αλλά οι μεντεσέδες και όλα θες να λειτουργούν άψοξα.
-
Live and let live....
Μικρε μου χιπστερα.
ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
-
Απορία για τα ηλεκτρικά.
Έστω παίρνεις τώρα ηλεκτρικό με μια μπαταρία πχ 50kwh, και μετά από μια οχταετία θέλει άλλαγμα γιατι έχει χάσει σε απόδοση.
Θα μπορείς να βάλεις μπαταρία της εξελιγμένης τεχνολογίας που θα υπάρχει τότε και θα στοιχίζει λογικά και λιγότερο?
Η θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με την ίδια μπαταρία που έχεις πάρει το αυτοκίνητο?
Και γενικά αξίζει να περιμένεις ένα δυο χρόνια για ηλεκτρικό ή θα αργήσουν να εξελιχθούν οι μπαταρίες όσον αφορά την φόρτιση και την αυτονομία?
-
Δεν παρακολουθώ το θέμα ιδιαίτερα , αλλά έγραψα κάτι στο άλλο θέμα για τα διάφορα καύσιμα , αλλά ταιριάζει εδώ καλύτερα με αυτά που γράφετε .
Επειδή πέρα από τα αυτοκίνητα , μου αρέσουν τα πλοία και τα τρένα , διαβάζω σε σχετικά με τα τραίνα σάιτ , ότι προχωράει πολύ γρήγορα η τεχνολογία του υδρογόνου σε αυτά .
Μάλιστα και ο ΔΣ της Τραινοσέ είπε ότι οι Ιταλοί σκέφτονται να επενδύσουν σε τέτοια τρένα .
Τώρα διάβασα ότι από το 2023 η Τάλγκο που φτιάχνει τρένα ετοιμάζει νέες γενιές με υδρογόνο .
https://www.railway-technology.com/news/talgo-plans-to-roll-out-hydrogen-train-by-2023/
Επειδή λοιπόν μιλάμε για πολύ σύντομο χρόνο σε εμπορική λειτουργία τέτοιων τρένων , είναι προφανές ότι εύκολα τέτοια τεχνολογία θα περάσει σε φορτηγά , λεωφορεία και ακόμα σε μικρά επαγγελματικά οχήματα .
Αν αυτό συμβεί τότε σίγουρα οι θερμικοί κινητήρες θα έχουν μικρό μέλλον , αλλά και τα ηλεκτρικά θα πάνε κυρίως στα μικρά επιβατικά . Εκεί όμως έχουμε τεράστια θέματα .
Αν είσαι υπάλληλος κάπου με το 8ωρο σου και έχεις θέση κλειστή στο σπίτι , θέση στο γκαράζ της δουλειάς σου και δυνατότητα φόρτισης εκεί , τότε μια χαρά μπορείς να κινηθείς με ηλεκτρικό αμάξι . Για τα χλμ της ημέρας , προς και από την δουλειά και τα λίγα χλμ για μέσα στην πόλη , όλα είναι μια χαρά .
Αν όμως είσαι επαγγελματίας που χρειάζεται να κάνεις κάποια χλμ την ημέρα και κάποιο κοντινό ταξίδι , τότε το ηλεκτρικό δεν δουλεύει .
Εγώ πιο εύκολα θα έβλεπα να έπαιρνα ένα ΑΜΙ για την καθημερινή πόλη και ένα θερμικό για τα κύριο .
Αλλά ήδη στο εξωτερικό νοικιάζεις ηλεκτρικά αμάξια που είναι σε διάφορα πάρκινγκ , οπότε γιατί να αγοράσεις .
Τα ηλεκτρικά λοιπόν θα είναι μέρος της ζωής μας , αλλά δύσκολα ως ατομικά μας αυτοκίνητα .
-
Ακόμα θα πάρει καιρό για να υπάρχει σεβαστό ποσοστό πωλήσεων των ηλεκτρικών.
Υποδομές, δίκτυα , σημεία φόρτισης, αυτονομία, κόστος κτλ.
Αναφέρθηκε πάνω δεκάλεπτη φόρτιση . Αναλογιστείτε πόσο ρεύμα πρέπει να τραβάει για να φορτίζει σε δέκα λεπτά . Φορτιστές ?? Πάχος καλωδίων ??? Παραγωγή ενέργειας ?? Όρια μπαταριών και πάει λέγοντας.
-
Δεν είναι ούτε θέμα αισιοδοξίας ούτε καν θέμα οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα. Τα ηλεκτρικά είναι μια πραγματικότητα, είτε μας αρέσουν είτε όχι, είτε έχουν κουσούρια είτε όχι. Οι εταιρείες το τελευταίο διάστημα αναπροσαρμόζουν τις πωλήσεις τους και το σχεδιασμό τους και πλέον προωθούν ηλεκτρικά και πάσης φύσεως υβριδικά για να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ε.Ε. Τόσο απλά.
Ό,τι αυτοκίνητα αποφασίσουν να παράγουν και να προωθήσουν αυτά τα αυτοκίνητα θα έρθουν και στην Ελλάδα. Σε λίγα χρόνια είναι απολύτως βέβαιο ότι ακόμα και στην Ελλάδα οι πωλήσεις ηλεκτρικών θα ξεπεράσουν τα συμβατικά διότι αυτά τα αυτοκίνητα θα μας πωλούν πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι η άποψή μου, είναι η δηλωμένη από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματικότητα. Κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια απλώς είτε δε θα υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες για να αγοράσει (και) ο Έλληνας είτε θα υπάρχουν αλλά η αγορά τους θα γίνει ασύμφορη. Μη φανταστείτε ότι μιλάμε για το απώτερο μέλλον, το πιο πιθανό είναι όλα αυτά να γίνουν εντός της τρέχουσας δεκαετίας...
Όλα αυτά ακόμα και αν στην Ελλάδα δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ουσιαστική υποδομή για να τα υποστηρίξει.
Αν μιλάς και για υβριδικά θα συμφωνήσω. Για αμιγώς ηλεκτρικά, έχουμε ακόμα μπροστά μας δεκαετίες...
-
Θα μπορείς να βάλεις μπαταρία της εξελιγμένης τεχνολογίας που θα υπάρχει τότε και θα στοιχίζει λογικά και λιγότερο?
Η θα πρέπει να το αντικαταστήσεις με την ίδια μπαταρία που έχεις πάρει το αυτοκίνητο?
Μέχρι στιγμής η νέα μπαταρία που τοποθετείται επίσημα είναι η ίδια με την παλιά, και η τιμή της ΤΣΟΥΖΕΙ, άρα δεν επωφελείσαι. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι σε Νισσάν Ληφ ΜΚ1 η εδώ αντιπροσωπεία, αν και δεν το έφερε ποτέ, αναλαμβάνει την αντικατάσταση της μπαταρίας με την ίδια και με κόστος ...25.000 ευρώ.
Υπάρχουν όμως και καλά νέα. Εξωτερικό συνεργείο εδώ στη χώρα μας αναλαμβάνει την αντικατάσταση των στοιχείων της μπαταρίας με άλλα, από την LG CHEM, (παρόλο που η ορίτζιναλ μπαταρία δεν έχει την παραμικρή σχέση με τους Κορεάτες αφού τη φτιάχνει η ίδια η Νισσάν), με κόστος 8.000 ευρώ. Αλλάζει και ένα σωρό άλλα πράγματα όπως καλωδιώσεις, τροφοδοτικό κ.α. έτσι ώστε να ταιριάζει. Τώρα ποιός εμπιστεύεται αυτή τη μετατροπή και θα βάλει και τα παιδιά του μέσα, είναι άλλο θέμα, η διαφορά είναι μεγάλο δέλεαρ.
Βαγγέλης4, περίμενε μερικά χρονάκια να κάτσει η (χρυσο)σκόνη.
-
Μέχρι στιγμής η νέα μπαταρία που τοποθετείται επίσημα είναι η ίδια με την παλιά, και η τιμή της ΤΣΟΥΖΕΙ, άρα δεν επωφελείσαι. Ενδεικτικά θα αναφέρω ότι σε Νισσάν Ληφ ΜΚ1 η εδώ αντιπροσωπεία, αν και δεν το έφερε ποτέ, αναλαμβάνει την αντικατάσταση της μπαταρίας με την ίδια και με κόστος ...25.000 ευρώ.
Φίλε, είσαι σίγουρος για αυτό που αναφέρεις? ποιος στο είπε? 25 δεν θυμάμαι αν έκαν το Leaf 1 καινούργιο... μου φαίνεται πολύ τραβηγμένο να θέλουν τόσα χρήματα...
-
Ότι γράφω. Την τιμή για την αντικατάσταση μπαταρίας στα κεντρικά στον Θεοχαράκη μου την έδωσε το ίδιο το τμήμα ηλεκτροκίνησης της αντιπροσωπείας, και αφορά το μοντελάκι των 24kwh.
-
Ότι γράφω. Την τιμή για την αντικατάσταση μπαταρίας στα κεντρικά στον Θεοχαράκη μου την έδωσε το ίδιο το τμήμα ηλεκτροκίνησης της αντιπροσωπείας, και αφορά το μοντελάκι των 24kwh.
Πραγματικά θέλω να το ακούσω αυτό, θα το ψάξω.
-
Μπορείς και αύριο, μετά τις 9 έρχεται ο αρμόδιος.Να έχεις πρόχειρο και το ΒΙΝ του αμαξιού, να ρωτήσεις σκέτη η μπαταρία πόσο κάνει σαν ανταλλακτικό. Τιπ : να κάθεσαι σε καρέκλα.
-
μάλιστα.. άρα δύσκολα τα πράγματα προς το παρόν για τα ηλεκτρικά
-
Πολύ ωραίο και ποιοτικό το 500e! (και 3πορτο,αν έχεις μικρά παιδιά)
Αυτό και το Honda e, μου αρέσουν. Βέβαια η αυτονομία τους είναι μικρή (το 500 βγαίνει σε 2 εκδόσεις με μικρή 24άρα μπαταρία αυτον. 170χλμ. και μεγάλη 42άρα 300χλμ.), αλλά ίσως για αποκλειστικά πόλη και με τις μικρές μπαταρίες φαίνονται καλά. Το ΑΜΙ είναι άλλη ιστορία,πολύ πιο φθηνό,πιο εύκολη φόρτιση,αλλά θα το έλεγα περισσότερο κλειστό μοτοποδήλατο παρά αυτοκίνητο.
Πάντως κι εγώ πιστεύω,πως η διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει από οχήματα πόλης παρά από μεγαλύτερων κατηγοριών που χρειάζονται μεγαλύτερες αυτονομίες κι επέκταση δικτύου φόρτισης σε μεγάλες αποστάσεις,εκτός πόλεων.Και για τη χώρα μας, μάλλον μιλάμε για λίγο λιγότερο ή λίγο περισσότερο από μια δεκαετία από τώρα.
-
Μιλάω για ηλεκτρικά όχι για υβριδικά. Τα υβριδικά δεν ήρθαν για να μείνουν, είναι μια μεσοβέζικη λύση και θα εξαφανιστούν σχετικά σύντομα -λίγα χρόνια μετά την εξαφάνιση των αμιγώς θερμικών. Με βάση τα σχετικά άρθρα και τις σοβαρές αναλύσεις που διαβάζω τελευταία τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν στις πωλήσεις στις αναπτυγμένες περιοχές (Βόρεια Αμερική, Ε.Ε., κ.α.) συντομότερα απ' ό,τι πιστεύουμε συνήθως. Όταν λέω σύντομα δεν εννοώ σε πέντε χρόνια αλλά όχι και σε δεκαετίες σίγουρα. Φυσικά οι φτωχές περιοχές του πλανήτη θα συνεχίσουν να έχουν τα θερμικά σαπάκια για πολύ καιρό ακόμα και το γεγονός αυτό θα διατηρήσει τις πωλήσεις συμβατικών κινητήρων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Googlαρε ένα σχετικό άρθρο το οποίο αναφέρεται στο κόστος των μπαταριών και σε άλλα ενδιαφέροντα, που λέει μεταξύ άλλων ότι δε θα υπάρχουν και πολλοί λόγοι για να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο με κινητήρα εωτερικής καύσης μετά το 2025:
'Electric cars 'as cheap to manufacture' as regular models by 2024' | Environment | The Guardian
-
Βαγγέλη, με τα σημερινά δεδομένα, είναι απίθανο να χρειαστείς αλλαγή μπαταρίας στην οκταετία. Εκτός αν δουλεύεις ταρίφας κι έχεις 500.000 χιλιόμετρα μετά από αυτά τα χρόνια.
Ας πούμε ότι αγοράζεις το 208 και σου βγάζει 350 χιλιόμετρα μες στην πόλη, ενώ μετά από 8 χρόνια θα σου βγάζει 310. Είναι αυτός λόγος αλλαγής;
Αν το σκέφτεσαι σοβαρά, πες πόσα χρήματα διαθέτεις και ποιο μοντέλο γλυκοκοιτάς.
-
Το θεμα ειναι που θα το πανε οι εταιρειες. Αν κοψουν τις επιλογες αγορας θα αναγκασουν και τον ελληνα που παρκαρει 500μ μακρια απο το σπιτι του να αγοράσει ηλεκτρικο ( αφου τον βάλουν να δανειστει και να επιδοτηθει!). Είναι τόσο ανωμαλοι οι κυβερνόντες και τόσο πιονια που ότι πουν οι γερμανοι θα το κανουν χωρις να απαιτήσουν τιποτα.
Πρωτα θα παρουμε ηλεκτρικα και μετα θα βάλουν τον κολλήτο που εκανε αλουμινια μετα μασκες αλεξιπτωτα και μετά θα τραβαει καλωδια και θα στηνει φορτιστές...οπότε καταλαβαίνετε ποσο καλα θα δουλεύουν...
-
Εγω θεωρω πως στα πρωτα 10-15 χρονια θα κυριατχησουν τα εμμεσου ψεκασμου mild hybrid ακομα και με 72v συστήματα, οπου θα δινουν π.χ εξτρα δεκα κιλα ροπης και 20 αλογα σε καθε βυθισμα του πενταλ του γκαζιου ενω θα δινουν ρευμα και στα ηλεκτρικα turbo (τα οποια ερχονται συντομα).
Παραλληλα θα υπαρχουν παμπολλα πληρως υβριδικα.
Και μετα θα παμε στα τελειως υβριδικα με παραλληλα πολλα ηλεκτρικα.
Εκει θα μεινουμε για καμια 30αρια ετη,
Δηλαδη ενας συνδιασμος οπως σημερα ειναι τα diesel και βενζινης.
Και μετα βλεπουμε.
-
Ο στοχος που θελουν όμως για το 1 στα 3 να είναι ηλεκτρικα ως το 2030 δεν επιτυγχανεται με αυτους τους ρυθμούς. Επισης ενα κλειδι για ολα αυτα ειναι επιδοτήσεις. Για την ωρα μονο τα ηλεκτρικα επιδοτούνται ουτε τα plug in πολυ περισσότερο τα υβριδικά. Και αν δεν επιδοτούνται το 2020 τα plug in δεν νομιζω να τα επιδοτήσουν σε 2-3 χρονια...
-
Το βασικό είναι οι υποδομές , τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω. Οι επιδοτήσεις βοηθούν φυσικά αλλά δεν είναι ο καταλύτης.
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης