Κάποτε παρεβρέθηκα σε ένα 'σεμινάριο' που έκανε εταιρεία λιπαντικών σε βιομηχανία που εργαζόμουν. Το ότι ένα λάδι είναι full synthetic δεν σημαίνει πως είναι καλύτερο σε όλα τα χαρακτηριστικά του και για όλες τις εφαρμογές, από ένα 'απλό'. Απ' τα λίγα που θυμάμαι, π.χ. σε ένα ορυκτέλαιο είναι πολύ καλύτερη η μίξη των προσθέτων που βάζουν οι παραγωγοί (και που κάνουν τη διαφορά μεταξύ λαδιών), κι επίσης αν θυμάμαι σωστά, το ορυκτό (mineral oil) φθείρεται λιγότερο απ' την οξείδωση και την υγρασία όταν 'κάθεται' με τον κινητήρα σταματημένο.
Θέλω να πω πως επειδή ένα λάδι είναι φουλ συνθετικό, δεν πάει να πει πως θα κάνει τη δουλειά σου καλύτερα. Χώρια που θα είναι ακριβότερο. Γι αυτό υπάρχουν ορυκτέλαια, ημι-συνθετικά, φουλ συνθετικά, και μεγάλο ρόλο παίζουν τα πρόσθετα που τους βάζουν. Τα λάδια που συστήνει ο κατασκευαστής έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (πέρα απ' το ιξώδες που γνωρίζουμε), και λαμβάνονται υπ' όψιν κατά το σχεδιασμό του κινητήρα να ταιριάζουν με τα μέταλλα, τις διαστάσεις, τη χρήση που προβλέπεται κλπ. Αν μέχρι τώρα δεν αντιμετωπίζεις κανένα πρόβλημα, εγώ θα πρότεινα να συνεχίσεις με τα ίδια λάδια που βάζεις, μην προσπαθείς να φτιάξεις κάτι που δεν έχει χαλάσει, γιατί ίσως την πατήσεις...
Επίσης λόγω διαφορετικού όγκου/βάρους, έχει διαφορετικές ρυθμίσεις ο κινητήρας σου απ' ότι στα Punto, νομίζω και κάνα δυο άλλογα λιγότερα αλλά είναι και λίγο πιο οικονομικός. Ένας φίλος είχε Punto Sporting και βλέπαμε αξιοσημείωτες διαφορές στη κατανάλωση και τον τρόπο που δούλευε ο κινητήρας.
Πως αισθάνεσαι που έχεις ένα αυτοκίνητο σχεδόν 20 ετών, που καίει όσο τα σούπερ-ντούπερ mild hybrid και δε συμμαζεύεται, αν όχι λιγότερο, και με ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση όταν όλα τα καινούρια της κατηγορίας 'έχουν κάτσει πάνω στον άξονα' τον ημιάκαμπτο, με μεγαλύτερους χώρους απ' τα περισσότερα καινούρια;