-
Αν βρω ενα i3 με λιγα χρηματα σε καλη κατασταση θα ηταν ιδανικο για μενα.
Βρίσκεις άνετα με κάτω από €25.000, από Ευρώπη με την 94αρα μπαταρία. Με αρκετό ψάξιμο μπορεί να βρείς και με 20-21Κ.
-
Βρίσκεις άνετα με κάτω από €25.000, από Ευρώπη με την 94αρα μπαταρία. Με αρκετό ψάξιμο μπορεί να βρείς και με 20-21Κ.
Δεν ξέρω αν αξίζει να πάρεις μεταχειρισμένο ηλεκτρικό που να έχει κάποια ηλικία-χρήση. Θα φοβόμουν πολύ για την κατάσταση των μπαταριών, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία ειναι αρκετά ευμετάβλητη, άρα με την είσοδο καινούργιων προιόντων, θα πέσου οι τιμές κ άλλο. Αν θεωρείς οτι αξίζει το ρίσκο, προχώρησε το. Πάντως να πω την αλήθεια, πέρα από το περίεργο σουλούπι, το i3 μου αρέσει αρκετά σε γενικές γραμμές, αλλά δεν φτάνω εκεί σε χρήματα.
-
Δεν ξέρω αν αξίζει να πάρεις μεταχειρισμένο ηλεκτρικό που να έχει κάποια ηλικία-χρήση. Θα φοβόμουν πολύ για την κατάσταση των μπαταριών, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία ειναι αρκετά ευμετάβλητη, άρα με την είσοδο καινούργιων προιόντων, θα πέσου οι τιμές κ άλλο. Αν θεωρείς οτι αξίζει το ρίσκο, προχώρησε το. Πάντως να πω την αλήθεια, πέρα από το περίεργο σουλούπι, το i3 μου αρέσει αρκετά σε γενικές γραμμές, αλλά δεν φτάνω εκεί σε χρήματα.
Είναι ένα θέμα αυτό, όμως το 94αρι δεν είναι πάνω από 4 ετών και οι μπαταρίες έχουν 8 χρόνια εγγύηση, οπότε ό,τι και να πάθουν τα επόμενα 4 χρόνια είσαι καλυμμένος. Άρα δεν βλέπω τις μπαταρίες ώς μεγάλο πρόβλημα, είναι σαν να το είχες καινούργιο.
Το i3 είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο (εμένα μου αρέσει και εμφανισιακά) και μόλις το μάθεις να φρενάρεις χωρίς καθόλου φρένο βγάζει και αρκετή αυτονομία στην πόλη. Στο ταξίδι βέβαια πέφτει πολύ γρήγορα. Επίσης έχει πολύ καλό κράτημα, αφού ως σχεδιασμένο εξ' αρχής για ηλεκτρικό είναι πολύ σωστά μελετημένο σε αναρτήσεις και χαμηλό κέντρο βάρους.
-
Είναι ένα θέμα αυτό, όμως το 94αρι δεν είναι πάνω από 4 ετών και οι μπαταρίες έχουν 8 χρόνια εγγύηση, οπότε ό,τι και να πάθουν τα επόμενα 4 χρόνια είσαι καλυμμένος. Άρα δεν βλέπω τις μπαταρίες ώς μεγάλο πρόβλημα, είναι σαν να το είχες καινούργιο.
Το i3 είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο (εμένα μου αρέσει και εμφανισιακά) και μόλις το μάθεις να φρενάρεις χωρίς καθόλου φρένο βγάζει και αρκετή αυτονομία στην πόλη. Στο ταξίδι βέβαια πέφτει πολύ γρήγορα. Επίσης έχει πολύ καλό κράτημα, αφού ως σχεδιασμένο εξ' αρχής για ηλεκτρικό είναι πολύ σωστά μελετημένο σε αναρτήσεις και χαμηλό κέντρο βάρους.
Δηλαδή έστω ότι παίρνεις μεταχείρα στα 23 χιλιάρικα 4ετίας, το κρατάς 4 χρόνια μέχρι να λήξει η εγγύση, μετά το δίνεις όμως κανά 10αρικό με το ζόρι ίσως... μιλάμε πάνω απο 2.5k χαρούρα ανά έτος, χωρίς συντήρηση (εστω κ μικρή), ασφάλειες, κτλ. Για αυτό το αυτοκίνητο δεν τα λες πολλά, αλλα οκ αμα πάρεις ένα καινούργιο 45 κ το δώσεις 25 στην 4ετία, χάνεις ένα 20αρικο κ έχεις κ καινούργιο...
-
Δηλαδή έστω ότι παίρνεις μεταχείρα στα 23 χιλιάρικα 4ετίας, το κρατάς 4 χρόνια μέχρι να λήξει η εγγύση, μετά το δίνεις όμως κανά 10αρικό με το ζόρι ίσως... μιλάμε πάνω απο 2.5k χαρούρα ανά έτος, χωρίς συντήρηση (εστω κ μικρή), ασφάλειες, κτλ. Για αυτό το αυτοκίνητο δεν τα λες πολλά, αλλα οκ αμα πάρεις ένα καινούργιο 45 κ το δώσεις 25 στην 4ετία, χάνεις ένα 20αρικο κ έχεις κ καινούργιο...
Μα στην μια περίπτωση θα χάσεις περί τα €10Κ και στη άλλη περί τα €20Κ, για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διπλάσια χασούρα!! Το καινούργιο λίγο μετράει στο ηλεκτρικό.
Επίσης δεν χρειάζεται να το δώσεις στην 4ετία, δεν σημαίνει ότι με το που λήξει η εγγύηση οι μπαταρίες είναι για πέταμα. Επιπλέον, εαν κάποιο στοιχείο της μπαταρίας (είναι modular στο i3) τα φτύσει εντός εγγύησης, σημαίνει ότι στα 8 χρόνια θα έχει σχετικά φρέσκια μπαταρία (ή μέρος της), άρα μπορεί να σε βγάλει άλλα 2-3 χρόνια ή και 5 με μικρό κόστος.
-
Μα στην μια περίπτωση θα χάσεις περί τα €10Κ και στη άλλη περί τα €20Κ, για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διπλάσια χασούρα!! Το καινούργιο λίγο μετράει στο ηλεκτρικό.
Επίσης δεν χρειάζεται να το δώσεις στην 4ετία, δεν σημαίνει ότι με το που λήξει η εγγύηση οι μπαταρίες είναι για πέταμα. Επιπλέον, εαν κάποιο στοιχείο της μπαταρίας (είναι modular στο i3) τα φτύσει εντός εγγύησης, σημαίνει ότι στα 8 χρόνια θα έχει σχετικά φρέσκια μπαταρία (ή μέρος της), άρα μπορεί να σε βγάλει άλλα 2-3 χρόνια ή και 5 με μικρό κόστος.
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
-
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
Ααα ΟΚ, εγώ είμαι το ανάποδο...τα περισσότερα μου αυτοκίνητα τα έχω πάρει μεταχειρισμένα. Γιατί θέλω αυτοκίνητα που δεν μπορώ να αγοράσω καινούργια, οπότε προτιμώ να τα πάρω καλομεταχειρισμένα από το να πάρω κάτι άλλο. 3 αυτοκίνητα έχω αγοράσει καινούργια (Mini Cooper S, 116i & to Kuga).
To i3 το έχω οδηγήσει 3 φορές, 1 εκ των οποίων ήταν για 3 ημέρες οπότε έκανε κάποια χιλιόμετρα. Όμως όλες τις φορές ήταν το 60αρι. Και ναι θεωρώ ότι αξίζει πολύ (αλλά χωρίς το REX το οποίο είναι χάλια σαν υλοποίηση), γιατί είναι μικρό, ευέλικτο με αρκετούς χώρους, πολύ γρήγορο και πολύ καλό στον δρόμο. Όταν το έμαθα, κατάφερα και έκανα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας πατώντας μονο 1 φορά φρένο!
Με ταχύτητα 100-120 χ.α.ω το 94αρι πρέπει να βγάζει περίπου 200-240 χλμ. Έχουν μεγάλη διαφορά στο ηλεκτρικό τα 100 με τα 120 χαω, όπως και τα 90 που είναι το όριο για το EcoPro πρόγραμμα. Επίσης έχει σημασία εαν δουλεύει η θέρμανση ή ο κλιματισμός, εαν είναι βράδυ οποτε έχεις φώτα κλπ. Θυμάμαι ότι από το ΣΕΦ στην Α.Ο μέσω Ε.Ο που είναι περίπου 20χλμ, η αυτονομία έπεσε κατά 50χλμ, γιατί το πάταγα (πήγα και μέχρι τα 150) και γενικά πήγαινα με 120-130. Ενώ αντίθετα στην πόλη η αυτονομία μου αυξήθηκε έστω και ελάχιστα.
-
αυτο μονο βλεπω οτι υπαρχει. κοιταξα και Γερμανια εκει εχουν πολλα αλλα θελω ενα φθηνο.
πως το βλεπετε? αξιζει; υποθετω οτι δεν εχει ατυχηματα και ο ντηλερ σου δινει εγγυηση αν βρεις ατυχημα το δινεις πισω.
-
bekiaris wrote:
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
Ααα ΟΚ, εγώ είμαι το ανάποδο...τα περισσότερα μου αυτοκίνητα τα έχω πάρει μεταχειρισμένα. Γιατί θέλω αυτοκίνητα που δεν μπορώ να αγοράσω καινούργια, οπότε προτιμώ να τα πάρω καλομεταχειρισμένα από το να πάρω κάτι άλλο. 3 αυτοκίνητα έχω αγοράσει καινούργια (Mini Cooper S, 116i & to Kuga).
To i3 το έχω οδηγήσει 3 φορές, 1 εκ των οποίων ήταν για 3 ημέρες οπότε έκανε κάποια χιλιόμετρα. Όμως όλες τις φορές ήταν το 60αρι. Και ναι θεωρώ ότι αξίζει πολύ (αλλά χωρίς το REX το οποίο είναι χάλια σαν υλοποίηση), γιατί είναι μικρό, ευέλικτο με αρκετούς χώρους, πολύ γρήγορο και πολύ καλό στον δρόμο. Όταν το έμαθα, κατάφερα και έκανα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας πατώντας μονο 1 φορά φρένο!
Με ταχύτητα 100-120 χ.α.ω το 94αρι πρέπει να βγάζει περίπου 200-240 χλμ. Έχουν μεγάλη διαφορά στο ηλεκτρικό τα 100 με τα 120 χαω, όπως και τα 90 που είναι το όριο για το EcoPro πρόγραμμα. Επίσης έχει σημασία εαν δουλεύει η θέρμανση ή ο κλιματισμός, εαν είναι βράδυ οποτε έχεις φώτα κλπ. Θυμάμαι ότι από το ΣΕΦ στην Α.Ο μέσω Ε.Ο που είναι περίπου 20χλμ, η αυτονομία έπεσε κατά 50χλμ, γιατί το πάταγα (πήγα και μέχρι τα 150) και γενικά πήγαινα με 120-130. Ενώ αντίθετα στην πόλη η αυτονομία μου αυξήθηκε έστω και ελάχιστα.
Οι ταχυτητες αυτες ειναι εξωπραγματικες για μενα. Συνηθως ταξιδευω με 110 κυριως για λογους οικονομιας. Οποτε δεν θα εχω θεμα να πηγαινω πχ με 90-100 με ηλεκτρικο αν ξερω οτι θα μου στοιχισει λιγοτερο.
Μπορει να κανω κανενα ανοιγμα που και που αλλα για λιγο. Απλα το ι3 μου φαινεται ακριβο αν θεωρησεις οτι κανεις την ιδια δουλεια με ενα Ιμπιθα 1.0 αυτοματο και σου στοιχιζει 13 χιλιαδες καινουριο. Δηλ εχουν 10κ διαφορα στο κοστος αγορας οποτε ποσο θα παρει να κερδισεις απο το καυσιμο/λαδια και αλλα υγρα?
-
πως το βλεπετε? αξιζει; υποθετω οτι δεν εχει ατυχηματα και ο ντηλερ σου δινει εγγυηση αν βρεις ατυχημα το δινεις πισω.
Αυτό δεν ειναι Ε.Ε, άρα έχει δασμούς και ΦΠΑ. Αλλιώς θέλει άλλη διαδικασία και δεν αξίζει να μπλέξεις, καλύτερα βρες από Ε.Ε κάποιο, έχει πολλά.
-
αυτο μονο βλεπω οτι υπαρχει. κοιταξα και Γερμανια εκει εχουν πολλα αλλα θελω ενα φθηνο.
πως το βλεπετε? αξιζει; υποθετω οτι δεν εχει ατυχηματα και ο ντηλερ σου δινει εγγυηση αν βρεις ατυχημα το δινεις πισω.
Το αυτοκίνητο το θες για Ελλάδα, εισαγωγή;
Λίγο φιλοσοφικό αυτό που θα πω, αλλά δυστυχώς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα τα εμπορεύεται ο ίδιος συρφετός που νέμεται και τα συμβατικά. Και τα προβλήματα δεν αλλάζουν επειδή αλλάζει η πηγή ενέργειας του οχήματος.
Το να 'βρεις' βλάβη ή επισκευασμένη ζημιά σε μεταχειρισμένο ώστε να στηρίξεις κάποια αξίωση στην Ελλάδα, σημαίνει πως κάποιος μάστορας μέλος του συνδέσμου τους (ξεχνάω τα αρχικά, μπερδεύομαι με τον ΣΙΣΑ) θα σου βεβαιώσει με την υπογραφή του γνωμάτευση του τί βρήκε. Καλή τύχη σε αυτό... Έπειτα θα πρέπει να είναι κανείς σε θέση να διεκδικήσει νομικά αποζημίωση, στην Ελλάδα δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα... όλα αυτά δεν θα αλλάξουν επειδή τα οχήματα θα χουν μπαταρίες και ηλεκτρομοτέρ, ίσως γίνουν και χειρότερα.
-
Η i3 δεν έχει σχέση με αυτόματο χιλιάρι Ibiza σε κανέναν τομέα. Αν ο στόχος σου είναι η απόλυτη οικονομία, πήγαινε σε καινούριο φυσικό αέριο. Αν θες τρομερή οικονομία ΚΑΙ τρομερό αυτοκίνητο, πάρε ηλεκτρικό.
Απαραίτητη προϋπόθεση και στις δύο περιπτώσεις: να σε βολεύει ο εφοδιασμός τους. Είτε μιλάμε για πρατήρια είτε για φόρτιση το βράδυ.
Τα ηλεκτρικά εισάγονται χωρίς δασμούς, δε γνωρίζω όμως αν αυτό ισχύει για την έκδοση με τη γεννήτρια:
I found this offer on AutoScout24.
Mileage: 78,000 km
First registration: 09/2013
Final price: € 10,200.- -
Τα ηλεκτρικά εισάγονται χωρίς δασμούς, δε γνωρίζω όμως αν αυτό ισχύει για την έκδοση με τη γεννήτρια:
Tα REX αντιμετωπίζονται ώς Υβριδικά από το Ελληνικό κράτος και πληρώνουν 50% ΕΤΤ, οπότε δεν συμφέρουν. Εκτός αυτού, είναι και χάλια υλοποίηση η συγκεκριμένη, ώς λύση ανάγκης μόνο, πολύ πρόχειρος σχεδιασμός εκ μέρους της BMW.
-
wantone wrote:
πως το βλεπετε? αξιζει; υποθετω οτι δεν εχει ατυχηματα και ο ντηλερ σου δινει εγγυηση αν βρεις ατυχημα το δινεις πισω.
Αυτό δεν ειναι Ε.Ε, άρα έχει δασμούς και ΦΠΑ. Αλλιώς θέλει άλλη διαδικασία και δεν αξίζει να μπλέξεις, καλύτερα βρες από Ε.Ε κάποιο, έχει πολλά.
Ειναι για φιλο μου και υπαρχει τροπος να το χρησιμοποιεις 6 μηνες τον χρονο. Το βαζουμε σε ενα contairer και ερχετε.
Γερμανια οντως εχει πολλα αλλα παμε να αποφυγουμε το ψαξιμο στην επιλογη αυτοκινητου. Εξαλλου επηδη δεν γινεται εκτελωνισμος δεν μας ενδιαφερουν τα αλλα. Το προβλημα ειναι το κοστος αποκτησης.
-
Η i3 δεν έχει σχέση με αυτόματο χιλιάρι Ibiza σε κανέναν τομέα. Αν ο στόχος σου είναι η απόλυτη οικονομία, πήγαινε σε καινούριο φυσικό αέριο. Αν θες τρομερή οικονομία ΚΑΙ τρομερό αυτοκίνητο, πάρε ηλεκτρικό.
Απαραίτητη προϋπόθεση και στις δύο περιπτώσεις: να σε βολεύει ο εφοδιασμός τους. Είτε μιλάμε για πρατήρια είτε για φόρτιση το βράδυ.
Τα ηλεκτρικά εισάγονται χωρίς δασμούς, δε γνωρίζω όμως αν αυτό ισχύει για την έκδοση με τη γεννήτρια:
I found this offer on AutoScout24.
Mileage: 78,000 km
First registration: 09/2013
Final price: € 10,200.-Σχεση δεν εχει αλλα σε μετακινει με χαμηλο κοστος, αυτο ψαχνουμε. Σε πολλα ειναι καλυτερο απο το ι3. Σκεψου να εχεις ατυχημα στο καρμπον σασσι. Θα χρεοκοπησεις.
-
Φάνη, αναμένω τα σχόλια σου, ο τρελός που απλά πουλάει μόδα, φτιάχνει βαριά οχήματα κ χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένη τεχνολογία μπαταριών...έχει την πλουσιότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ξεπέρασε κ την toyota... Κάποιοι στοιχημάτισαν ενταντίων του...εγώ απλά πιστευω πως ειναι το παρόν...κ το μέλλον σε έναν ανθρωπο με όραμα, καινοτομία κ ελπίδα
-
Φάνη, αναμένω τα σχόλια σου, ο τρελός που απλά πουλάει μόδα, φτιάχνει βαριά οχήματα κ χρησιμοποιεί πεπαλαιωμένη τεχνολογία μπαταριών...έχει την πλουσιότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, ξεπέρασε κ την toyota... Κάποιοι στοιχημάτισαν ενταντίων του...εγώ απλά πιστευω πως ειναι το παρόν...κ το μέλλον σε έναν ανθρωπο με όραμα, καινοτομία κ ελπίδα
Εδώ πάντως ακόμα η Toyota είναι 1η (για 13η χρονιά) και η Τέσλα ούτε καν στην 5άδα.
https://www.motor1.com/news/431653/toyota-most-valuable-brand/Αλλά να δεχτώ ότι η Τέσλα πάει καλά, είναι πλούσια κλπ. Αυτό δεν έχει σχέση με τις μπαταρίες και το πρόβλημά τους, το οποίο ούτε η Τέσλα και ο Μάσκ έχουν καταφέρει να λύσουν ακόμα. Απλά μας δείχνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο 'πουλάει', για πολλούς και διάφορους λόγους (τους έχουμε συζητήσει πολλές φορές), ενώ το πρόβλημα των μπαταριών παραμένει. Σκέψου πόσο διαφορετική θα ήταν η κατάσταση εαν υπήρχαν μπαταρίες με την λειτουργικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης / πετρελαίου, δηλαδή βάρος 100 κιλά, γέμισμα σε 2-3' και αυτονομία 500-1.000χλμ!!
-
Εδώ πάντως ακόμα η Toyota είναι 1η (για 13η χρονιά) και η Τέσλα ούτε καν στην 5άδα.
https://www.motor1.com/news/431653/toyota-most-valuable-brand/Αλλά να δεχτώ ότι η Τέσλα πάει καλά, είναι πλούσια κλπ. Αυτό δεν έχει σχέση με τις μπαταρίες και το πρόβλημά τους, το οποίο ούτε η Τέσλα και ο Μάσκ έχουν καταφέρει να λύσουν ακόμα. Απλά μας δείχνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο 'πουλάει', για πολλούς και διάφορους λόγους (τους έχουμε συζητήσει πολλές φορές), ενώ το πρόβλημα των μπαταριών παραμένει. Σκέψου πόσο διαφορετική θα ήταν η κατάσταση εαν υπήρχαν μπαταρίες με την λειτουργικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης / πετρελαίου, δηλαδή βάρος 100 κιλά, γέμισμα σε 2-3' και αυτονομία 500-1.000χλμ!!
Καλα σίγουρα, επειδή πέρασαν σε daily τιμές την κεφαλοποίηση, δεν σημαίνει οτι ειναι πρώτη, μάλλον το site βασίζεται σε κάποιο βάθος -ευρος ημερών. Η τάση όμως ειναι ανοδική κ αν παραμείνει, πρέπει να προβληματίσει την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία, καλά για γερμανικές εταιρίες στυλ vw, δεν έχει νοημα να μιλήσω, ειναι καλοί στο να φτιάχνουν πειραγμένους εγκεφάλους για ρύπους... Η κατάσταση προφανέστατα θα ήταν εντελώς διαφορετική αν είχαμε τέτοιες τεχνολογίες μπαταριων. για να δούμε τις ανακοινώσεις όμως του Musk που έπονται.
-
dimsabas wrote:
Η i3 δεν έχει σχέση με αυτόματο χιλιάρι Ibiza σε κανέναν τομέα. Αν ο στόχος σου είναι η απόλυτη οικονομία, πήγαινε σε καινούριο φυσικό αέριο. Αν θες τρομερή οικονομία ΚΑΙ τρομερό αυτοκίνητο, πάρε ηλεκτρικό.
Απαραίτητη προϋπόθεση και στις δύο περιπτώσεις: να σε βολεύει ο εφοδιασμός τους. Είτε μιλάμε για πρατήρια είτε για φόρτιση το βράδυ.
Τα ηλεκτρικά εισάγονται χωρίς δασμούς, δε γνωρίζω όμως αν αυτό ισχύει για την έκδοση με τη γεννήτρια:
I found this offer on AutoScout24.
Mileage: 78,000 km
First registration: 09/2013
Final price: € 10,200.-Σχεση δεν εχει αλλα σε μετακινει με χαμηλο κοστος, αυτο ψαχνουμε. Σε πολλα ειναι καλυτερο απο το ι3. Σκεψου να εχεις ατυχημα στο καρμπον σασσι. Θα χρεοκοπησεις.
Αν i3, μόνο μικτή ασφάλεια, ούτε συζήτηση επ' αυτού. Ψάχνεις λοιπόν το μικρότερο δυνατό κόστος, μόνο αυτό σε ενδιαφέρει. Δώσε λοιπόν πλήρη στοιχεία: τι χιλιόμετρα κάνεις ετησίως, σε ποιους άξονες για να δούμε αν βολεύει το φυσικό αέριο. Πόσα μεγάλα ταξίδια το χρόνο, τι όχημα κυκλοφορείς τώρα (γιατί ενδέχεται η πιο οικονομική λύση να είναι το υγραέριο στο σημερινό). Γίνε συγκεκριμένος γιατί σε κάθε αγοραστή ταιριάζει διαφορετικό καύσιμο.
Όσο για τις μπαταρίες των 3' και άπειρων χιλιομέτρων, θα ήταν παράδοξο να είχαν προκύψει στην πρώτη δεκαετία έξαρσης της ηλεκτροκίνησης. Ας απολαύσουμε τη στιγμή, η Ρώμη δε χτίστηκε σε μια μέρα.
-
Κατά την προσωπική μου άποψη, η Tesla είναι μια από τις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές φούσκες παγκοσμίως! Έχει μια παλαβή αποτίμηση, όντως σταθερά ζημιογόνα. Μια αποτίμηση πολύ μεγαλύτερη από παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τεράστιους τζίρους και πραγματικά κέρδη...
Τι σημαίνει αυτό; Ότι στην τιμή ενσωματώνονται οι προσδοκίες μελλοντικών υπερκερδών. Αυτό και μόνο αυτό, γιατί το παρελθόν και το παρόν παραμένει ζημιογόνο και ασήμαντο ως όγκος πωλήσεων στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Εσείς λοιπόν τι βλέπετε για το μέλλον της Tesla; Μια ηγετική θέση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας; Γιατί εγώ βλέπω ότι μπορεί αυτή τη στιγμή να ηγείται στο χώρο της ηλεκτροκίνησης μόνο λόγω της καθυστερημένης εισαγωγής των υπολοίπων στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης. Αλλά δεν βλέπω πως μπορεί αυτό να διατηρηθεί, παρά μόνο αν εφεύρει και κατοχυρώσει κάποια πρωτοποριακή τεχνολογία στον τομέα των μπαταριών ή/και της γρήγορης φόρτισης. Αν δεν το πετύχει αυτό (το θεωρώ απίθανο ή μάλλον εξίσου πιθανό με οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία ή και σκέτη βιομηχανία επενδύει στο R&D των μπαταριών) και με δεδομένο ότι οι υπάρχουσες τεχνολογίες είναι μετρημένα κουκιά, τι πρόκειται να μείνει στην Tesla τώρα που μπήκαν ζεστά όλοι οι μεγάλοι παίκτες στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης; Το 'ονόρε' του πρώτου;
Τελικά πιστεύω ότι το καλύτερο σενάριο για την Tesla και τον Musk, μόλις σκάσει η φούσκα της μετοχής τους, είναι η εξαγορά από κάποιον μεγάλο παίχτη που θα θεωρήσει ότι έχει μείνει πίσω στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης. Τίποτα άλλο δεν έχει να περιμένει η Tesla...
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης