-
Dublin wrote:
Σίγουρα θα δούμε πολλά επεισόδια, τώρα ουσιαστικά κάνουν τα πρώτα τους βήματα, σκεφτείτε οτι οι θερμικοι κινητήρες για να φτάσουν εδώ έχουν έναν καλό αιώνα εξέλιξης!
Ναι, παρόλα αυτά, δεν έχουμε δει κ θεαματικές αλλαγές σε αυτούς τα τελευταία χρόνια... μείωσαν λίγο την κατανάλωση, ανέβασαν λίγο την απόδοση. Στο θέμα μας, ακούγεται πάντως αρκετά οτι ο Musk θα ανακοινώσει καινούργιο τύπο μπαταρίας με χαμηλό κόστος... λέτε να γίνει η αλλαγή που θα στρέψει όλο τον κόσμο στα ηλεκτρικα?
Μα αργά ή γρήγορα θα γινει αυτό. Η ένστασή μας, ορισμένων τουλαχιστον, είναι ότι είναι λίγο νωρίς για Ελλάδα.
Δεν νομίζω ότι μετά το 2035 θα πουλιούνται πολλά αυτοκίνητα με Μ.Ε.Κ, Ευρώπη μπορεί να μην υπάρχει καν για ιδιώτες.
-
Οι ηλεκτροκινητήρες υπάρχουν από πιο πριν τους κινητήρες βενζίνης/πετρελαίου.
-
Σίγουρα θα δούμε πολλά επεισόδια, τώρα ουσιαστικά κάνουν τα πρώτα τους βήματα, σκεφτείτε οτι οι θερμικοι κινητήρες για να φτάσουν εδώ έχουν έναν καλό αιώνα εξέλιξης!
Ναι αλλά οι ηλεκτρικοί έχουν ακόμα περισότερα χρόνια εξέλιξης και παρουσίας (απλά όχι στα αυτοκίνητα). Το θέμα δεν είναι οι κινητήρες (οι οποίοι είναι άψογοι πλέον), αλλά οι μπαταρίες. Αυτός είναι ο αδύναμος κρίκος και σε αυτές έγκειται όλο το πρόβλημα. Είναι βαριές, αντι-οικολογικές, πανάκριβες και με χαμηλή απόδοση ειδικά εαν υπολογίσουμε απόδοση/βάρος και απόδοση/κόστος.
-
Dublin wrote:
Σίγουρα θα δούμε πολλά επεισόδια, τώρα ουσιαστικά κάνουν τα πρώτα τους βήματα, σκεφτείτε οτι οι θερμικοι κινητήρες για να φτάσουν εδώ έχουν έναν καλό αιώνα εξέλιξης!
Ναι αλλά οι ηλεκτρικοί έχουν ακόμα περισότερα χρόνια εξέλιξης και παρουσίας (απλά όχι στα αυτοκίνητα). Το θέμα δεν είναι οι κινητήρες (οι οποίοι είναι άψογοι πλέον), αλλά οι μπαταρίες. Αυτός είναι ο αδύναμος κρίκος και σε αυτές έγκειται όλο το πρόβλημα. Είναι βαριές, αντι-οικολογικές, πανάκριβες και με χαμηλή απόδοση ειδικά εαν υπολογίσουμε απόδοση/βάρος και απόδοση/κόστος.
Έτσι ακριβώς! Το να αλλάξουμε την ενός είδους εξάρτηση (ορυκτά καύσιμα) με άλλου είδους εξάρτηση (μπαταρίες) δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό στην διαδικασία.
Η πραγματική αλλαγή θα ήταν μια μορφή μετακίνησης η οποία δεν θα χρειαζόταν ανεφοδιασμό ή αυτός θα γινόταν άμεσα κατά την διάρκεια της κίνησης. Αυτό το πράγμα με το ρεύμα και την τεχνολογία του Τέσλα που υπάρχει εδώ και 100 χρόνια, μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Όμως έτσι θα χάνονταν εκατομμύρια έσοδα για τα καρτέλ των ανεφοδιασμών που έως τώρα είχαν πετρέλαιο και τώρα κάνουν στροφή στο ρεύμα! Το κακό με την πλήρη εμπορευματοποίηση του ρεύματος με την μορφή που πάει να γίνει, θα είναι ο περιορισμός της πραγματικής ελευθερίας μετακίνησης. Δεν θα μπορώ οπότε που καπνίσει και για οποιονδήποτε λόγο να μπω στο όχημα μου και να πάω κάπου.
Και για να προλάβω μερικούς ζηλωτές, δεν είναι το ίδιο να έχω ένα όχημα με αυτονομία 700χλμ που θα χρειαστεί 45 λεπτά για άλλα 560χλμ αυτονομίας και όσες επόμενες φορές να περιορίζεται η αυτονομία και η ταχύτητα ανεφοδιασμού του, με ένα όχημα που γεμίζει σε 10 λεπτά (τα μεγάλα αμερικανικά φορτηγά με τεράστια τεπόζιτα) και να συνεχίζω την πορεία μου για μερικές ημέρες συνεχόμενα.
-
Το οτι οι ηλεκτρικοι ήταν πρώτοι έχει μόνο εγκυκλοπαιδική αξία, γιατί πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν από το 1920 εως το 2020 και πόσα με Μ.Ε.Κ;
Προφανώς το αυτοκίνητο σαν κορυφαίο αγαθό(προϊόν) εξελίχθηκε όσο δεν πάει.
-
Θα έχεις ένα ηλιακό πάνελ και θα γυρίζεις τον κόσμο χωρίς να χρειάζεσαι στάση για ανεφοδιασμό.
https://www.carzine.gr/poses-imeres-xreiazetai-ena-tesla-model-3-na-fortisei-apo-ton-ilio-video/
-
Κλασσικά καθυστερημένα βίντεο του youtube για την τηλεθέαση.
-
Το οτι οι ηλεκτρικοι ήταν πρώτοι έχει μόνο εγκυκλοπαιδική αξία, γιατί πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν από το 1920 εως το 2020 και πόσα με Μ.Ε.Κ;
Προφανώς το αυτοκίνητο σαν κορυφαίο αγαθό(προϊόν) εξελίχθηκε όσο δεν πάει.
Όπως έγραψα, μπορεί στα αυτοκίνητα να μην εξελίχθηκαν, αλλά εξελίχθηκαν πάρα πολύ (περισσότερο από τις Μ.Ε.Κ, αν και πολύ πιο απλοί σαν κινητήρες) σε άλλες εφαρμογές (π.χ. πλοία, υποβρύχια, μηχανήματα, οικιακές συσκευές κλπ.). Το πρόβλημα είναι ότι ΔΕΝ εξελίχθηκαν οι μπαταρίες, όχι οι ηλεκτροκινητήρες.
-
Το πρόβλημα είναι ότι ΔΕΝ εξελίχθηκαν οι μπαταρίες, όχι οι ηλεκτροκινητήρες.
Το περίεργο είναι πάντως οτι οι μπαταρίες χρησιμοποιούνται ευρέως σε φορητές συσκευές, πχ κινητά tablets άρα θεωρητικά είχαν ένα κίνητρο να βελτιωθούν, πέρα φυσικά από την ηλεκτροκίνηση. Συμφωνώ οτι η ηλεκτροκίνηση έχει γίνει η wanna be Μόδα, αλλά υπάρχει πίεση πλέον κ παγκόσμια να πέσουν οι ρύποι πριν το 2030 για να αποφευθχεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, οπότε ίσως οι ίδιες οι κυβερνήσεις πιέζουν για ανάπτυξη του κλάδου, με ενεσούλες ρευστότητας στις επιχειρήσεις που παράγουν αυτοκίνητα οπως πχ καλή ώρα οι επιδοτήσεις που ανακοίνωσε κ η ελληνική κυβέρνηση για τα ηλεκτρικά κ όπου βγει. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάντως ειναι άλλα αυτοκίνητα κ αυτό το επιβεβαιώνουν όλοι οσοι τα έχουν οδηγήσει....
-
Θα έχεις ένα ηλιακό πάνελ και θα γυρίζεις τον κόσμο χωρίς να χρειάζεσαι στάση για ανεφοδιασμό.
https://www.carzine.gr/poses-imeres-xreiazetai-ena-tesla-model-3-na-fortisei-apo-ton-ilio-video/
Αν το ντύσουν με πάνελ σαν αυτά που φοράνε οι δορυφόροι στο διάστημα, ίσως να μη σταματήσει ποτέ, αλλά θα κοστίζει μερικά εκατομύρια... ίσως εδώ στο Ελλάντα να γίνει πιο πιασάρικο βίντεο με διαφορετικό εξοπλισμό στον κοτσαδόρο, που όντως θα εξασφαλίζει μέρες αυτονομία με ολιγόλεπτες στάσεις στο βενζινάδικο...
Τριφασική 23KVA -
Fanis75 wrote:
Το πρόβλημα είναι ότι ΔΕΝ εξελίχθηκαν οι μπαταρίες, όχι οι ηλεκτροκινητήρες.
Το περίεργο είναι πάντως οτι οι μπαταρίες χρησιμοποιούνται ευρέως σε φορητές συσκευές, πχ κινητά tablets άρα θεωρητικά είχαν ένα κίνητρο να βελτιωθούν, πέρα φυσικά από την ηλεκτροκίνηση. Συμφωνώ οτι η ηλεκτροκίνηση έχει γίνει η wanna be Μόδα, αλλά υπάρχει πίεση πλέον κ παγκόσμια να πέσουν οι ρύποι πριν το 2030 για να αποφευθχεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, οπότε ίσως οι ίδιες οι κυβερνήσεις πιέζουν για ανάπτυξη του κλάδου, με ενεσούλες ρευστότητας στις επιχειρήσεις που παράγουν αυτοκίνητα οπως πχ καλή ώρα οι επιδοτήσεις που ανακοίνωσε κ η ελληνική κυβέρνηση για τα ηλεκτρικά κ όπου βγει. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάντως ειναι άλλα αυτοκίνητα κ αυτό το επιβεβαιώνουν όλοι οσοι τα έχουν οδηγήσει....
Επηδη υπηρχε εξελιξη στην μπαταρια λογω κινητων εκανε δυνατη την επιστροφη των ηλεκτρικων αυτοκινητων. Ηλεκτρικα τραινα, τραμ κλπ υπηρχαν απο παντα σχεδον. Δεν θυμασαι τα παλια σοβιετικα τρολει της Αθηνας; Δεν χρειαζεται να οδηγησεις το νεα αυτοκινητα για να δεις τις διαφορες. Για μενα ειναι θεμα κοστους αποκτησης και μονο. Αν βρω ενα i3 με λιγα χρηματα σε καλη κατασταση θα ηταν ιδανικο για μενα.
-
Αν βρω ενα i3 με λιγα χρηματα σε καλη κατασταση θα ηταν ιδανικο για μενα.
Βρίσκεις άνετα με κάτω από €25.000, από Ευρώπη με την 94αρα μπαταρία. Με αρκετό ψάξιμο μπορεί να βρείς και με 20-21Κ.
-
Βρίσκεις άνετα με κάτω από €25.000, από Ευρώπη με την 94αρα μπαταρία. Με αρκετό ψάξιμο μπορεί να βρείς και με 20-21Κ.
Δεν ξέρω αν αξίζει να πάρεις μεταχειρισμένο ηλεκτρικό που να έχει κάποια ηλικία-χρήση. Θα φοβόμουν πολύ για την κατάσταση των μπαταριών, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία ειναι αρκετά ευμετάβλητη, άρα με την είσοδο καινούργιων προιόντων, θα πέσου οι τιμές κ άλλο. Αν θεωρείς οτι αξίζει το ρίσκο, προχώρησε το. Πάντως να πω την αλήθεια, πέρα από το περίεργο σουλούπι, το i3 μου αρέσει αρκετά σε γενικές γραμμές, αλλά δεν φτάνω εκεί σε χρήματα.
-
Δεν ξέρω αν αξίζει να πάρεις μεταχειρισμένο ηλεκτρικό που να έχει κάποια ηλικία-χρήση. Θα φοβόμουν πολύ για την κατάσταση των μπαταριών, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία ειναι αρκετά ευμετάβλητη, άρα με την είσοδο καινούργιων προιόντων, θα πέσου οι τιμές κ άλλο. Αν θεωρείς οτι αξίζει το ρίσκο, προχώρησε το. Πάντως να πω την αλήθεια, πέρα από το περίεργο σουλούπι, το i3 μου αρέσει αρκετά σε γενικές γραμμές, αλλά δεν φτάνω εκεί σε χρήματα.
Είναι ένα θέμα αυτό, όμως το 94αρι δεν είναι πάνω από 4 ετών και οι μπαταρίες έχουν 8 χρόνια εγγύηση, οπότε ό,τι και να πάθουν τα επόμενα 4 χρόνια είσαι καλυμμένος. Άρα δεν βλέπω τις μπαταρίες ώς μεγάλο πρόβλημα, είναι σαν να το είχες καινούργιο.
Το i3 είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο (εμένα μου αρέσει και εμφανισιακά) και μόλις το μάθεις να φρενάρεις χωρίς καθόλου φρένο βγάζει και αρκετή αυτονομία στην πόλη. Στο ταξίδι βέβαια πέφτει πολύ γρήγορα. Επίσης έχει πολύ καλό κράτημα, αφού ως σχεδιασμένο εξ' αρχής για ηλεκτρικό είναι πολύ σωστά μελετημένο σε αναρτήσεις και χαμηλό κέντρο βάρους.
-
Είναι ένα θέμα αυτό, όμως το 94αρι δεν είναι πάνω από 4 ετών και οι μπαταρίες έχουν 8 χρόνια εγγύηση, οπότε ό,τι και να πάθουν τα επόμενα 4 χρόνια είσαι καλυμμένος. Άρα δεν βλέπω τις μπαταρίες ώς μεγάλο πρόβλημα, είναι σαν να το είχες καινούργιο.
Το i3 είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο (εμένα μου αρέσει και εμφανισιακά) και μόλις το μάθεις να φρενάρεις χωρίς καθόλου φρένο βγάζει και αρκετή αυτονομία στην πόλη. Στο ταξίδι βέβαια πέφτει πολύ γρήγορα. Επίσης έχει πολύ καλό κράτημα, αφού ως σχεδιασμένο εξ' αρχής για ηλεκτρικό είναι πολύ σωστά μελετημένο σε αναρτήσεις και χαμηλό κέντρο βάρους.
Δηλαδή έστω ότι παίρνεις μεταχείρα στα 23 χιλιάρικα 4ετίας, το κρατάς 4 χρόνια μέχρι να λήξει η εγγύση, μετά το δίνεις όμως κανά 10αρικό με το ζόρι ίσως... μιλάμε πάνω απο 2.5k χαρούρα ανά έτος, χωρίς συντήρηση (εστω κ μικρή), ασφάλειες, κτλ. Για αυτό το αυτοκίνητο δεν τα λες πολλά, αλλα οκ αμα πάρεις ένα καινούργιο 45 κ το δώσεις 25 στην 4ετία, χάνεις ένα 20αρικο κ έχεις κ καινούργιο...
-
Δηλαδή έστω ότι παίρνεις μεταχείρα στα 23 χιλιάρικα 4ετίας, το κρατάς 4 χρόνια μέχρι να λήξει η εγγύση, μετά το δίνεις όμως κανά 10αρικό με το ζόρι ίσως... μιλάμε πάνω απο 2.5k χαρούρα ανά έτος, χωρίς συντήρηση (εστω κ μικρή), ασφάλειες, κτλ. Για αυτό το αυτοκίνητο δεν τα λες πολλά, αλλα οκ αμα πάρεις ένα καινούργιο 45 κ το δώσεις 25 στην 4ετία, χάνεις ένα 20αρικο κ έχεις κ καινούργιο...
Μα στην μια περίπτωση θα χάσεις περί τα €10Κ και στη άλλη περί τα €20Κ, για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διπλάσια χασούρα!! Το καινούργιο λίγο μετράει στο ηλεκτρικό.
Επίσης δεν χρειάζεται να το δώσεις στην 4ετία, δεν σημαίνει ότι με το που λήξει η εγγύηση οι μπαταρίες είναι για πέταμα. Επιπλέον, εαν κάποιο στοιχείο της μπαταρίας (είναι modular στο i3) τα φτύσει εντός εγγύησης, σημαίνει ότι στα 8 χρόνια θα έχει σχετικά φρέσκια μπαταρία (ή μέρος της), άρα μπορεί να σε βγάλει άλλα 2-3 χρόνια ή και 5 με μικρό κόστος.
-
Μα στην μια περίπτωση θα χάσεις περί τα €10Κ και στη άλλη περί τα €20Κ, για το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, μιλάμε για διπλάσια χασούρα!! Το καινούργιο λίγο μετράει στο ηλεκτρικό.
Επίσης δεν χρειάζεται να το δώσεις στην 4ετία, δεν σημαίνει ότι με το που λήξει η εγγύηση οι μπαταρίες είναι για πέταμα. Επιπλέον, εαν κάποιο στοιχείο της μπαταρίας (είναι modular στο i3) τα φτύσει εντός εγγύησης, σημαίνει ότι στα 8 χρόνια θα έχει σχετικά φρέσκια μπαταρία (ή μέρος της), άρα μπορεί να σε βγάλει άλλα 2-3 χρόνια ή και 5 με μικρό κόστος.
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
-
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
Ααα ΟΚ, εγώ είμαι το ανάποδο...τα περισσότερα μου αυτοκίνητα τα έχω πάρει μεταχειρισμένα. Γιατί θέλω αυτοκίνητα που δεν μπορώ να αγοράσω καινούργια, οπότε προτιμώ να τα πάρω καλομεταχειρισμένα από το να πάρω κάτι άλλο. 3 αυτοκίνητα έχω αγοράσει καινούργια (Mini Cooper S, 116i & to Kuga).
To i3 το έχω οδηγήσει 3 φορές, 1 εκ των οποίων ήταν για 3 ημέρες οπότε έκανε κάποια χιλιόμετρα. Όμως όλες τις φορές ήταν το 60αρι. Και ναι θεωρώ ότι αξίζει πολύ (αλλά χωρίς το REX το οποίο είναι χάλια σαν υλοποίηση), γιατί είναι μικρό, ευέλικτο με αρκετούς χώρους, πολύ γρήγορο και πολύ καλό στον δρόμο. Όταν το έμαθα, κατάφερα και έκανα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας πατώντας μονο 1 φορά φρένο!
Με ταχύτητα 100-120 χ.α.ω το 94αρι πρέπει να βγάζει περίπου 200-240 χλμ. Έχουν μεγάλη διαφορά στο ηλεκτρικό τα 100 με τα 120 χαω, όπως και τα 90 που είναι το όριο για το EcoPro πρόγραμμα. Επίσης έχει σημασία εαν δουλεύει η θέρμανση ή ο κλιματισμός, εαν είναι βράδυ οποτε έχεις φώτα κλπ. Θυμάμαι ότι από το ΣΕΦ στην Α.Ο μέσω Ε.Ο που είναι περίπου 20χλμ, η αυτονομία έπεσε κατά 50χλμ, γιατί το πάταγα (πήγα και μέχρι τα 150) και γενικά πήγαινα με 120-130. Ενώ αντίθετα στην πόλη η αυτονομία μου αυξήθηκε έστω και ελάχιστα.
-
αυτο μονο βλεπω οτι υπαρχει. κοιταξα και Γερμανια εκει εχουν πολλα αλλα θελω ενα φθηνο.
πως το βλεπετε? αξιζει; υποθετω οτι δεν εχει ατυχηματα και ο ντηλερ σου δινει εγγυηση αν βρεις ατυχημα το δινεις πισω.
-
bekiaris wrote:
Ισχύει, αλλά εγώ εχω το ψώνιο της καινουργίλας... Φάνη, δείχνεις να έχεις εμπειρία απο i3, το θεωρείς ότι αξίζει ως ηλεκτρικό? πχ σε ταξίδι με το 94αρη κ μια νορμάλ ταχύτητα 100-120 χιλιόμετρα, τι αυτονομία παίζει?
Ααα ΟΚ, εγώ είμαι το ανάποδο...τα περισσότερα μου αυτοκίνητα τα έχω πάρει μεταχειρισμένα. Γιατί θέλω αυτοκίνητα που δεν μπορώ να αγοράσω καινούργια, οπότε προτιμώ να τα πάρω καλομεταχειρισμένα από το να πάρω κάτι άλλο. 3 αυτοκίνητα έχω αγοράσει καινούργια (Mini Cooper S, 116i & to Kuga).
To i3 το έχω οδηγήσει 3 φορές, 1 εκ των οποίων ήταν για 3 ημέρες οπότε έκανε κάποια χιλιόμετρα. Όμως όλες τις φορές ήταν το 60αρι. Και ναι θεωρώ ότι αξίζει πολύ (αλλά χωρίς το REX το οποίο είναι χάλια σαν υλοποίηση), γιατί είναι μικρό, ευέλικτο με αρκετούς χώρους, πολύ γρήγορο και πολύ καλό στον δρόμο. Όταν το έμαθα, κατάφερα και έκανα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας πατώντας μονο 1 φορά φρένο!
Με ταχύτητα 100-120 χ.α.ω το 94αρι πρέπει να βγάζει περίπου 200-240 χλμ. Έχουν μεγάλη διαφορά στο ηλεκτρικό τα 100 με τα 120 χαω, όπως και τα 90 που είναι το όριο για το EcoPro πρόγραμμα. Επίσης έχει σημασία εαν δουλεύει η θέρμανση ή ο κλιματισμός, εαν είναι βράδυ οποτε έχεις φώτα κλπ. Θυμάμαι ότι από το ΣΕΦ στην Α.Ο μέσω Ε.Ο που είναι περίπου 20χλμ, η αυτονομία έπεσε κατά 50χλμ, γιατί το πάταγα (πήγα και μέχρι τα 150) και γενικά πήγαινα με 120-130. Ενώ αντίθετα στην πόλη η αυτονομία μου αυξήθηκε έστω και ελάχιστα.
Οι ταχυτητες αυτες ειναι εξωπραγματικες για μενα. Συνηθως ταξιδευω με 110 κυριως για λογους οικονομιας. Οποτε δεν θα εχω θεμα να πηγαινω πχ με 90-100 με ηλεκτρικο αν ξερω οτι θα μου στοιχισει λιγοτερο.
Μπορει να κανω κανενα ανοιγμα που και που αλλα για λιγο. Απλα το ι3 μου φαινεται ακριβο αν θεωρησεις οτι κανεις την ιδια δουλεια με ενα Ιμπιθα 1.0 αυτοματο και σου στοιχιζει 13 χιλιαδες καινουριο. Δηλ εχουν 10κ διαφορα στο κοστος αγορας οποτε ποσο θα παρει να κερδισεις απο το καυσιμο/λαδια και αλλα υγρα?
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης