-
Επειδή βλέπω πολλά παραδείγματα για 12.000 χλμ το χρόνο χρήση. Έκανα κάποιες πράξεις με στοιχεία από το Drive κ διαπίστωσα οτι για να κάνεις τόσα χλμ με το Leaf θες να φορτίζεις για 20 μέρες το χρόνο, με νορμάλ φόρτιση σπιτιού, αλλά χωρίς περίμενε κ αναμονές σε ουρές!
Δεν ξέρω τι ακριβώς παίζει με τους ταχυφορτιστες, κ πόσο γρήγορα οι μπαταρίες χάνουν μέσα στα χρόνια, αλλά όσο το ψάχνω, τόσα περισσότερα μπερδέματα βλέπω (π.χ καιρικές/μετεωρολογικες συνθήκες, χρήση, τελική ταχύτητα, χρήση φωτων/bluetooth/wi fi/κλιματισμός/φόρτιση συσκευών, αεροψυκτες/υγροψυκτες μπαταρίες κ.α).
Το ηλεκτρικό που μου αρέσει περισσότερο ειναι το CX-30, διάβαζα στο review του στο autotriti.
'Με μόνο 35 κιλοβατώρες!» μας τονίζει η Τόμικο Τακεούτσι, την ώρα που μας παρουσιάζει το νέο MX-30. To πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda είναι το «μωρό» της και όλη της η υπερηφάνεια γίνεται αντιληπτή όταν αναφέρεται στο πόσο μικρή είναι η χωρητικότητα της μπαταρίας........
......Ωστόσο η Mazda προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση ηθελημένα με ένα διαφορετικό τρόπο. Με βάση μια έρευνα που έγινε ειδικά για αυτό το σκοπό, φάνηκε ότι, οι συνολικές εκπομπές ρύπων (από την παραγωγή, τη χρήση και την ανακύκλωση) ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, μπορούν να περιοριστούν στο επίπεδο ένας οχήματος ντίζελ, ΜΟΝΟ αν η μπαταρία είναι μικρότερη από τις 35,5 kWh. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων βέβαια, ότι ένα ηλεκτρικό δεν είναι εξορισμού πιο καθαρό από ένα πετρελαιοκίνητο, αλλά μπορεί να μεταθέτει αλλού και να περιορίζει τους ρύπους του.'
Το bold το προσέθεσα εγώ.
-
Κρίμα που δεν την δημοσιεύει.
-
Εχεις τελειως λαθπς άποψη και επιτρεψε μου απλοποιημενη σε βασικο επιπεδο σκεψης, για το πώς λειτουργεί ένα εργασιακό σύστημα. Εσύ που έχεις εργασία την κατέχεις εναντι του αλλου που είναι άνεργος και έχει τις ίδιες δεξιότητες με εσένα.
Δεν είσαι τίποτα το διαφορετικό ή το φοβερό, άσχετα αν έτσι αισθάνεσαι εσύ, για την αγορά εργασίας.
Οπότε το ότι δεν έχει εργασία οφείλεται σε αδυναμία της οικονομίας ως σύνολο να του την προσφέρει. Οπότε σκέψου ότι πληρώνεις το εαυτό σου αν αύριο μεθαύριο παρει ο ανεργος την θέση σου και εσύ την δική του.
-
Κρίμα που δεν την δημοσιεύει.
https://electrek.co/2019/12/29/mazda-says-long-range-evs-are-worse-for-co2-than-diesel-cars/
-
Super@T wrote:
Κρίμα που δεν την δημοσιεύει.
https://electrek.co/2019/12/29/mazda-says-long-range-evs-are-worse-for-co2-than-diesel-cars/
Το άρθρο δεν λέει τίποτα απολύτως μέσα, μονο οτι οι Ευρωπαϊκές μπαταρίες ειναι laughable στην Αμερική και δίνει ένα πίνακα από έναν οργανισμό. Είμαι σίγουρος ότι η Mazda αφιέρωσε χρήματα και χρόνο για την έρευνά της, και όχι δωρεάν χολή όπως ο τύπος.
Επίσης είναι ένα site που υποστηρίζει τα ηλεκτρικά 'μέχρι θανάτου', και κάτι πάει να υπονοησει για τη Mazda και τα diesel, που ως γνωστών ξέρουμε ότι η εταιρία ΔΕΝ τα υποστηρίζει, οπότε δεν καταλαβαίνω που το πηγαίνει καν το άρθρο. Καταλήγει πάντως σε φάση Omerta, μην τα σκαλίζεις κυρα-Mazda, γιατί θα σε βρωμισουν. Φοβερό επιχείρημα!
Θα προσπαθήσω να βρω την μελέτη. Θα εχει πολύ ενδιαφέρον, αλλά δεν ειναι κανένα μυστικό οτι τα σύγχρονα diesel έχουν πολλά πλεονεκτήματα, έχω ποστάρει κάποιες φορές πάνω στο θέμα και μελέτες και δηλώσεις. Π.χ Tavares από PSA, για τους diesel κινητήρες από Ford κλπ
Επίσης σημαντικό ρόλο έχει το ΠΩΣ παράγεται η ενέργεια που φορτίζεις, και τα υλικά και οι πρώτες ύλες για τις μπαταρίες. Δεν φτιάχνονται από χαρτί ή ανακυκλωσημο πλαστικό, αλλά από σπάνιες γαίες και ενεργοβόρες διαδικασίες.
-
Αν το ηλεκτρικό 208 κοστίζει 25 χιλιάρικα, τότε καρασυμφέρει σε σχέση με ένα αντίστοιχου εξοπλισμού αυτόματο βενζίνης στα 21-22 χιλιάρικα. Έχεις ένα συνολικά πολύ ανώτερο αυτοκίνητο και θα κάνεις την απόσβεση εξαιρετικά γρήγορα. Όμως, δεν υπάρχει μία απάντηση για όλα τα ερωτήματα, δεν υπάρχει ιδανικό καύσιμο γενικώς παρά μόνο ιδανικό καύσιμο για τον κάθε αγοραστή ξεχωριστά. Αν η χρήση σας είναι αυτή που κάνει ο περισσότερος κόσμος, δηλαδή 4-5 ταξίδια το χρόνο και αστικά χιλιόμετρα τον υπόλοιπο καιρό, τότε το ηλεκτρικό είναι ιδανικό. Αν σας αρέσει να χάνεστε στην Πίνδο, τότε βουρ για Duster πετρέλαιο. Αν δουλεύετε αγοραίο ταξί Αθήνα-Βόλο, τότε φυσικό αέριο. Αν είστε μπατίρης σαν κι εμένα, τότε υγραέριο στο παλιό.
Στα των επιδοτήσεων. Προ τριμήνου, το e-Up κόστιζε 20.300. Σκεφτόμουν ο αδαής ότι αν έπεφτε στα 15.300, θα ήταν μια πολύ καλή περίπτωση και θα το διπλοσκεφτόμουν. Αντ΄ αυτού, έπεσε στα 19.800 οπότε μιλάμε για κοροϊδία. Εν τω μεταξύ, περιμένω με αγωνία κάτι φανταστικά κινέζικα Xpeng G3 και MG ZS να καταφτάσουν στην ελληνική αγορά. Με τιμή στα 20κάτι χαμηλά, αυτονομία 350-400 χιλιόμετρα, σούπερ εξοπλισμό και σουβλακοειδές αμάξωμα, θα είναι ταμάμ.
-
Έχω δει θερμικό Up. Αυτοκίνητο πόλης είναι, κουβαδάκι. Σίγουρα αξίζει να δώσεις 23 (τιμή και με απόσυρση) για το 208 αντί για 18 για το Up, το 208 είναι πολύ πιο αυτοκίνητο. Και μπορείς να κάνεις και ταξιδάκι. Αλλά όπως και να το κάνουμε, 5 χιλιάρικα πάνω είναι ζήτημα, ειδικά όταν μιλάμε για δεύτερο αμάξι μιας οικογένειας. Αν κάποιος το πάρει για πρώτο, τότε καραλέει.
-
Είδα χθες e-up. Μέσα είναι σαν αμάξι των 10000 € το πολύ, όχι για 20000 €. Πληρώνεις το ηλεκτρικό αλλά αν είναι το υπόλοιπο που παίρνεις είναι σαν πλαστικό παιχνίδι τι να το κάνω.
-
Είδα χθες e-up. Μέσα είναι σαν αμάξι των 10000 € το πολύ, όχι για 20000 €. Πληρώνεις το ηλεκτρικό αλλά αν είναι το υπόλοιπο που παίρνεις είναι σαν πλαστικό παιχνίδι τι να το κάνω.
Μα είναι ένα αμάξι 10.000, απλά το κόστος μπαταριών το ανεβάζει στα 20.000 μετά τις επιδοτήσεις.
Ποιός θα δώσει για 2ο - 3ο αυτοκίνητο 20.000; Αυτός που δίνει 50-150.000 για πρώτο και 25-35.000 για δεύτερο..
Τα καλύτερα παραδείγματα και τακτική νομίζω είναι των PSA. Θέλεις 208/2008/Corsa και τα υπόλοιπα που θα έρθουν; έχεις Active - Allure - GT να διαλέξεις (ή αντίστοιχα οτι δίνει η κάθε εταιρία) και μετά βενζίνη/ηλεκτρικό/πετρέλαιο. Η Renault δίνει κ αέριο στις επιλογές. Ξεκάθαρα πράγματα, σε τιμές, κινητήρες, εξοπλισμό.
-
Υπάρχει και άλλος τροπος σκέψηςακι ειδικα οταν δεν παραγεις ηλεκτρικα αυτοκινητα , για παράδειγμα καθαρότερος αέρας στην Αθήνα , επιδότηση εγκαταστασης φυσικού αέριου το ποσοστό στην Αθήνα ποσό να φτάνει 10-15% ; Ηαιθανόλη που παράγεται από ζαχαρότευτλα έχει σχεδόν ουδέτερο ισοζύγιο CO2, αφού οι σχετικές εκπομπές των οχημάτων ισοσκελίζονται σε ποσοστό περίπου 80% από την μετατροπή του αερίου σε οξυγόνο μέσω της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης που πραγματοποιούν τα φυτά από τα οποία παράγεται το καύσιμο. Επίσης τα εναλλακτικά καύσιμα μέσω της καθαρότερης καύσης που προσφέρουν αυξάνουν την αξιοπιστία των μηχανικών μερών, μειώνοντας παράλληλα σημαντικά και τις ανάγκες συντήρησης.Και παράλληλα αξιοποιείς την εγχώρια γεωργία ,(να σκεφτούμε από αυτάρκεις σε ζαχαρη τωρα εισαγουμε )..https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/h-enallaktiki-proseggisi-tis-fiat-sta-kaysima
-
Φυσικά το Up είναι αμάξι του 10χίλιαρου. Είναι ένα φτιασιδωμένο Mii / Citigo. Απλά η βασική έκδοση του Up έχει τον εξοπλισμό της έξτρα του Mii.
-
Μια και μιλάμε για καύσιμα και καταναλώσεις, σήμερινό ταξίδι από μια άλλη εποχή....αχαχα!
Cruise Control στα 120, αλλά έκανα καμια 10αρια ανοίγματα, γιατί δεν γίνεται να πηγαίνεις 120 συνέχεια με αυτό. Αθήνα - Χαλκίδα και πισω. Από τις φορές που το έχω πάει πολύ οικονομικά, συνήθως είμαι στο 12 σε ταξίδι και κάποτε στην πόλη χτύπαγα 19αρια, όταν η βενζίνη είχε 0.60/λτ!
-
Μια και μιλάμε για καύσιμα και καταναλώσεις, σήμερινό ταξίδι από μια άλλη εποχή....αχαχα!
Cruise Control στα 120, αλλά έκανα καμια 10αρια ανοίγματα, γιατί δεν γίνεται να πηγαίνεις 120 συνέχεια με αυτό. Αθήνα - Χαλκίδα και πισω. Από τις φορές που το έχω πάει πολύ οικονομικά, συνήθως είμαι στο 12 σε ταξίδι και κάποτε στην πόλη χτύπαγα 19αρια, όταν η βενζίνη είχε 0.60/λτ!
Και εγώ έτσι για πολλά χρόνια!
Όταν είχα εκείνη τη Dedra που έχω ξανά-αναφέρει, είχε έναν δείκτη 'οικονομομετρου', θυμάμαι αυτός ήταν μόνιμα στα κόκκινα, αλλά ποιός νοιαζόταν τότε;! Το μόνο που με ενοχλούσε ήταν ότι έχανα χρόνο συνέχεια στα βενζινάδικα!
Όταν πριν 9 χρόνια περίπου, πήρα το πρώτο μου πετρέλαιο, και έπεσα από τα C στη B κατηγορία, έπαθα πολιτισμικό σοκ με τις διαφορές σε κατανάλωση και αυτονομία! (Και καύσιμο, και κατηγορία μαζί, ήταν πολύ μεγάλη η διαφορά).
Το πετρελαιακι στον αυτοκινητόδρομο είναι ακόμη unbeatable σκεφτόμουν προχθές που ήρθα με φουλ φορτωμένο αυτοκίνητο και 130-140-150 και κάποια ανοίγματα, με γύρω στα 5.5λ/100χλμ.
-
Ρε συ αφού το φορτώνεις κάθε φορά που ταξιδευεις γιατι δεν πειρες το rifter
Όλα τα καλά των peugeot έχει.
-
Ρε συ αφού το φορτώνεις κάθε φορά που ταξιδευεις γιατι δεν πειρες το rifter
Όλα τα καλά των peugeot έχει.
Χαχα! αυτό έλεγα σήμερα στη γυναίκα μου, μήπως έπρεπε να είχαμε πάρει Berlingo να βάζουμε και καναπέδες μέσα!
Πάλι θα έβρισκα τρόπο να το φόρτωνα μέχρι το ταβάνι..
Έχω κάτι φορτώματα ακόμη και μετά θα 'κάτσει' το πράγμα, συνήθως τα έκανα με το Β max αυτά, απλά θέλω να δω λίγο το 2008 τι πουλιά πιάνει σε διάφορες συνθήκες, τα 1500λίτρα σχεδόν που χωράει με κατεβασμένα καθίσματα είναι πολύ βολικά πάντως, αν δεις τι έχω βάλει μέσα τα τελευταία 3-4 ταξίδια, δεν θα το πιστεύεις..πάντως με το B max έχω κάνει κυριολεκτικά μετακόμιση με έπιπλα (Ikea, αλλά και πάλι..), πέφτει και το μπροστινό κάθισμα του συνοδηγού και βάζεις 2.5μ μήκους ότι θες. Αυτό το αυτοκίνητο είναι συγκλονιστικά βολικό, γι'αυτό το αναφέρω συχνά - πυκνά γιατί έχει και καλούτσικες τιμούλες στα μεταχειρισμένα.
Αν δεν έπαιρνα το 2008 μάλλον για Citroen πήγαινα (C3 Aircross, C5 Aircross, παλιά σκεφτόμουν και Berlingo για λίγο), αφού δεν με κάλυπταν τα Κορεάτικα και η Ford δεν 'έπαιζε' στην κατηγορία μου..
-
Εγώ το rifter το σκέφτομαι αλλά οχι ακόμα. Όταν το είπα στην παρέα μου ότι είναι εξαιρετικό οικογενειακό και αξίζει τα λεφτά του, έπρεπε να δεις το βλέμμα τους. Νόμιζαν τρολλαρω. Αλλά κατάλαβαν ότι σοβαρολογω.
Μετά φόρεσα τα γυαλιά ηλίου, πηρα το ποτηρι με τον καφε, κουνουσα το καλαμάκι και έκανα πως κοιτάω αδιάφορα τη θέα έξω από το καφέ.
Αυτοί πρέπει να έχουν μείνει ακόμα εκεί με το ίδιο βλέμμα. Πάει καιρός τώρα.
Με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα χώρα 3000 λιτρα χωρου αποσκευων.
Υ.γ Ε, Dublin σκέψου τώρα να 'σουν με ενα τετοιο τετραγωνο peugeot απο το πανω ραφι αγορασμενο και να πηγαινες lidl να αγοραζες κουτες Σιβας κάποια μέρα που τα έχει προσφορά και να γεμίζεις και τα 3000 λίτρα. Υπέρτατη ηδονή
-
Αυτές είναι οι αλλαγές σε Τέλος Ταξινόμησης, ΦΠΑ, Leasing και Τέλη Κυκλοφορίας!
access_time8 μήνες πριν
Ειδική Επιτροπή που ασχολείται με το Τέλος Ταξινόμησης και τα Τέλη Κυκλοφορίας έχει συστήσει το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να μειωθούν οι δασμοί στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα για να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων ενώ από την άλλη μεριά οι εισαγωγές στα «σαπάκια» να γίνουν ασύμφορες. Σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι επικρατέστερη μέχρι αυτή τη στιγμή είναι εκείνη που είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr και αφορά στην προοδευτική εφαρμογή του Τέλους Ταξινόμησης με νέους συντελεστές ενώ επίσης μεγάλες αλλαγές εξετάζονται για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα. Παράλληλα κάποια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επιδιώκουν να καταργηθεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων και το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται σύμφωνα με τον κυβισμό και την ιπποδύναμη του κινητήρα, τις εκπομπές CO2, το βάρος ή την ροπή.
Βέβαια αυτή η πρόταση εγκυμονεί κινδύνους καθώς αν αφαιρεθεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων τότε αρκετά φθηνά μοντέλα κινδυνεύουν να επιβαρυνθούν με υψηλότερους φόρους από πολύ ακριβότερα μοντέλα που κινούνται με τους ίδιους κινητήρες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου που κινεί γνωστά μοντέλα των εταιρειών Dacia, Renault, Nissan αλλά και Mercedes-Benz. Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η Αξία Λιανικής προ Φόρων του μοντέλου της Mercedes-Benz είναι πολύ υψηλότερη από τα υπόλοιπα μοντέλα και επειδή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει τον τρόπο να μειώνει περαιτέρω τις εκπομπές CO2 τότε το Τέλος Ταξινόμησης του γερμανικού μοντέλου μπορεί να είναι χαμηλότερο!
Διαβάστε επίσης: «Βαριά» τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 για τα παλαιά αυτοκίνητα!
Πάντως το μόνο σίγουρο όπως φαίνεται είναι ότι το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει να είναι προοδευτικός ο υπολογισμός του Τέλους Ταξινόμησης ώστε να γίνει δικαιότερο το σύστημα και να μην χρειάζεται να εισάγονται καινούρια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό. Να υπενθυμίσουμε πως η κυβέρνηση έχει δώσει και παράταση μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων να εκτελωνίζονται με τον χαμηλό συντελεστή.
Τι θα γίνει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι αλλαγές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι μεγάλες καθώς ο στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να εισαχθούν νέα σε ηλικία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές από φθηνά, ρυπογόνα και επικίνδυνα «σαπάκια».
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αρχικά θα καταργηθούν οι υποκατηγορίες στην οδηγία ρύπων Euro 6 οπότε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα εκτελωνίζονται με τον χαμηλό συντελεστή των καινούριων μειωμένο ανάλογα με την ηλικία αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Στα αμέσως παλαιότερα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5 (1η άδεια κυκλοφορίας από 1 Σεπτεμβρίου 2009 έως 2014) επίσης θα μειωθούν οι δασμοί καθώς η επιβάρυνση στο Τέλος Ταξινόμησης θα μειωθεί από το 200% στο 30% έως 50% με αποτέλεσμα οι δασμοί να μειωθούν πάρα πολύ.
Στα παλαιότερα αυτοκίνητα αναμένεται να υπάρξουν και οι μεγάλες επιβαρύνσεις στο Τέλος Ταξινόμησης ώστε να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλαιών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα ποσοστά επιβάρυνσης στο Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται να κυμανθούν από 200% έως και 500%!
Πάντως το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχει να κάνει με τα γυρισμένα χιλιόμετρα καθώς τόσο το οικονομικό επιτελείο όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αναζητούν τρόπους ώστε να προστατεύσουν τους Έλληνες καταναλωτές από τους επιτήδειους εμπόρους οι οποίοι εξαπατούν ανυποψίαστους καταναλωτές.
Παράλληλα επειδή τα ΚΤΕΟ δεν έχουν το ιστορικό των ελέγχων από τα αντίστοιχα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου άλλων κρατών-μελών είναι αδύνατη η διασταύρωση των στοιχείων.
Ως λύση, η οποία βέβαια δεν διασφαλίζει ούτε τους εμπόρους αλλά ούτε τους καταναλωτές, είναι η αναγραφή των χιλιομέτρων στο τιμολόγιο αγοράς από την εμπορία αυτοκινήτων του άλλου κράτους-μέλους που προέρχεται το όχημα.
Αλλά όπως τονίζουν στελέχη από δικηγορικά γραφεία με αυτό τον τρόπο ο Έλληνας εισαγωγέας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποποιείται κάθε ευθύνης και παραπέμπει τον καταναλωτή να «κυνηγήσει» τον έμπορο του άλλου κράτους-μέλους! Γεγονός που θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιήσουν οι Έλληνες καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα κάποια τέτοιας απάτης.
Η άλλη λύση που έχει πέσει στο τραπέζι είναι η ποινικοποίηση σε συνδυασμό με την επιβολή βαριών προστίμων στους εμπόρους μεταχειρισμένων που γυρίζουν χιλιόμετρα.
Μέχρι να αποφασιστεί όμως τι πρόκειται να γίνει οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα δρουν ανενόχλητοι!
Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης
Ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης άλλαξε για τελευταία φορά στο 2016 και οι δασμοί σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία όσα καινούρια ή εισαγόμενα μεταχειρισμένα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιουνίου 2016 θα υπολογίζονται με σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων αλλά και τις εκπομπές CO2.
Ειδικότερα από την 1η Ιουνίου 2016 έως και σήμερα τα νέα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με βάση τους ακόλουθους συντελεστές οι οποίοι αυξάνονται ανάλογα με τις εκπομπές CO2 που έχουν 8 κατηγορίες οι οποίες ξεκινούν από 0-100 γρ. CO2, 101-120, 121-140, 141-160, 161-180, 181-200, 201-250 και 250 γρ. CO2 και άνω:
Μέχρι και 14.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 3,8% και ανέρχεται έως 8% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 14.001 μέχρι και 17.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 7,6% και ανέρχεται έως 16% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 17.001 μέχρι και 20.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 15,2% και ανέρχεται έως 32% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Από τις 20.001 μέχρι και 25.000 ευρώ και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 22,8% και ανέρχεται έως 48% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Πάνω από τις 25.001 και έως και 100 γρ. CO2 ο συντελεστής ξεκινά από 30,4% και ανέρχεται έως 64% για ρύπους πάνω από 250 γρ. CO2.
Εδώ ακριβώς εντόπισε το νέο οικονομικό επιτελείο το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί καθώς σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων έστω και ένα ευρώ πάνω από τις 14.000 ευρώ και έκπεμπε 105 γρ. CO2 αυτομάτως το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν με συντελεστή 8% αντί για 4%!
Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο εισάγονταν με Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.010 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 8%.
Τώρα σύμφωνα με το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί προοδευτικό σύστημα και για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% ενώ για τα υπόλοιπα 10 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με ένα νέο συντελεστή ο οποίος θα κυμαίνεται σε 25%.
Για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 14.001 έως και 17.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό των 3.000 ευρώ θα υπολογιστεί με συντελεστή 25%.
Για το υπερβάλλον ποσό από 17.001 έως 20.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα ανέρχεται σε 60%.
Για το επιπλέον ποσό από τις 20.001 έως τις 25.000 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης θα κυμαίνεται σε 70%.
Τέλος στα αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων άνω των 25.001 ευρώ ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης για το υπερβάλλον ποσό θα ανέρχεται σε 35%.
Υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα προστεθεί ακόμη ένας συντελεστής 30% που θα αφορά σε Αξίες Λιανικής προ Φόρων από 15.000 έως 16.000 ευρώ.
Παράλληλα τα ποσοστά του Τέλους Ταξινόμησης θα αυξάνονται σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2 για οχήματα με εκπομπές από 120 γρ. CO2 και άνω.
Δηλαδή αν κάποιο όχημα έχει Αξία Λιανικής προ Φόρων 19.500 ευρώ και εκπομπές 121 γρ. CO2 με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης οι πρώτες 14.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 4% (780 ευρώ) οι επόμενες 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 25% προσαυξημένο κατά 10% λόγω εκπομπών CO2 δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 27,5% (825 ευρώ) ενώ οι τελευταίες 2.500 ευρώ θα υπολογιστούν επίσης με συντελεστή 60% προσαυξημένο επίσης κατά 10%, δηλαδή ο συντελεστής θα ανέλθει σε 66% (1.650 ευρώ). Το συνολικός κόστος εκτελωνισμού δηλαδή θα ανέλθει σε 3.255 ευρώ.
Με το παλιό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζονταν με συντελεστή 24% ο οποίος προσαυξάνεται με ποσοστό 10% λόγω ρύπων επί του συνόλου της Αξίας Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να ξεπερνά τις 5.000 ευρώ…
Με λίγα λόγια ο εισαγωγικός δασμός θα μειωθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατά 1.745 ευρώ.
Επίσης από αυτή την προοδευτική κλιμάκωση στο Τέλος Ταξινόμησης οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να αποκτήσουν αυτοκίνητα με πιο πλούσιο εξοπλισμό στις ίδιες τιμές!
Παράλληλα οι εισαγωγικές δεν θα παραγγέλνουν στα εργοστάσια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό καθώς η φορολόγησή τους θα είναι πιο δίκαιη.
Για παράδειγμα έστω ότι εισάγεται κάποιο καινούριο επιβατικό με Αξία Λιανικής 16.800 ευρώ το οποίο εκπέμπει 110 γρ. CO2. Με το παλαιό σύστημα ο συντελεστής υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα ήταν 16% και εισαγωγέας θα πλήρωσε δασμούς 2.688 ευρώ.
Με το νέο σύστημα για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% οπότε και οι δασμοί θα ανέρχονται σε 560 ευρώ ενώ για τα υπόλοιπα 2.680 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με νέο υψηλότερο συντελεστή 60% οπότε και δασμός θα ανέλθει σε 1.608 ευρώ. Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας θα καταβάλει για δασμούς 2.168 ευρώ αντί για 2.688 ευρώ. Δηλαδή το όφελος θα ανέλθει σε 520 ευρώ.
Πάντως στα ακριβά αυτοκίνητα με Αξίας Λιανικής προ φόρων άνω των 25.000 ευρώ ο μειωμένος συντελεστής θα συγκρατήσει τις τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα ώστε να μην καταγραφεί υπερφορολόγηση με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι τιμές τους.
Αν το όχημα είναι εισαγόμενο μεταχειρισμένο οι δασμοί μειώνονται ανάλογα με την ηλικία και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Μειώνεται ο ΦΠΑ στα ηλεκτρικά!
Ειλημμένη απόφαση θεωρείται η μείωση του ΦΠΑ στο 13% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να μειωθούν οι τιμές τους και να γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές.
Ωστόσο ακόμη και η μείωση του ΦΠΑ κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες δεν είναι αρκετές για να μειωθούν αισθητά οι τιμές διάθεσης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Από την άλλη μεριά το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη περαιτέρω μείωση του Τέλους Ταξινόμησης στα υβριδικά, plug-in υβριδικά αλλά και εκείνα που καταναλώνουν φυσικό αέριο ώστε να τονωθούν οι πωλήσεις και αυτών των «καθαρών» αυτοκινήτων.
Μέχρι σήμερα τα υβριδικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από το 50% του προβλεπόμενου Τέλους Ταξινόμησης.
Αλλαγές και στους ρύπους
Τα τέλη ταξινόμησης πέραν της Αξίας Λιανικής προ φόρων προσαυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Τώρα εξαιτίας των αλλαγών που έρχονται από το νέο τρόπου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται και αλλαγές στα γραμμάρια όπου αλλάζουν οι συντελεστές εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα που θα προκαλέσει η πλήρης εφαρμογή του νέου προτύπου.
Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.
Στη συνέχεια προβλέπεται προσαύξηση των συντελεστών στο Τέλος Ταξινόμησης σε ποσοστό 10% για κάθε επιπλέον 20 γραμμάρια CO2:
10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
30% για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο
40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και
60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα επίσης εξετάζονται αλλαγές και είναι πολύ πιθανό τα παλαιότερα αυτοκίνητα να επιβαρύνονται πολύ εξαιτίας των ρύπων (όσα πληρούν την Οδηγία Ρύπων Euro4 και παλαιότερες) ενώ εξετάζεται τα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro5 ή και μεταγενέστερη να τύχουν ευνοϊκότερων φορολογικών ρυθμίσεων και κατ’ επέκταση χαμηλότερων δασμών.
Πηγή: newsauto.gr
-
Σόρυ παίδες η αρχική σελίδα έλεγε πριν 10 ώρες. Μετά είδα ότι έλεγε 8 μήνες πριν
-
Εγώ το rifter το σκέφτομαι αλλά οχι ακόμα. Όταν το είπα στην παρέα μου ότι είναι εξαιρετικό οικογενειακό και αξίζει τα λεφτά του, έπρεπε να δεις το βλέμμα τους. Νόμιζαν τρολλαρω. Αλλά κατάλαβαν ότι σοβαρολογω.
Μετά φόρεσα τα γυαλιά ηλίου, πηρα το ποτηρι με τον καφε, κουνουσα το καλαμάκι και έκανα πως κοιτάω αδιάφορα τη θέα έξω από το καφέ.
Αυτοί πρέπει να έχουν μείνει ακόμα εκεί με το ίδιο βλέμμα. Πάει καιρός τώρα.
Με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα χώρα 3000 λιτρα χωρου αποσκευων.
Υ.γ Ε, Dublin σκέψου τώρα να 'σουν με ενα τετοιο τετραγωνο peugeot απο το πανω ραφι αγορασμενο και να πηγαινες lidl να αγοραζες κουτες Σιβας κάποια μέρα που τα έχει προσφορά και να γεμίζεις και τα 3000 λίτρα. Υπέρτατη ηδονή
Μια η Κούλα, μια το Rifter και κανά δυο άλλα, αν ποτέ γνωριστούμε, να δεις που στο τέλος θα μαλώσουμε για την ίδια μαυριδερή αλλήθωρη στραβοκάνα με κρυφά χαρίσματα, όταν οι άλλοι γύρω θα κοιτάνε τις ψηλές ξανθιές υψηλού κόστους χρήσης & συντήρησης !
-
Όποιος έχει κάνει ταξίδι/καμπινγκ/δουλειά με Berlingo, ξέρει.
Αλλά δεν παύει να είναι ένα βαν κατά 75% και ψηλό και βαρύ με περίεργη γεωμετρία.
Ο 100 diesel που έβαλα στο 2008 δεν επαρκεί για ένα φουλ γεμάτο Berlingo/Cobi/Rifter (πως τα λέει η Opel;), και αν δεις τιμές, ξεφεύγει όπως θα το ήθελα.
Βγάζει και ενα 4Χ4 η Peugeot με ενσωματωμένες σκηνές και ποδήλατα. Ψαξε το, αξίζει να δεις τα βιντεάκια!
https://www.peugeot.gr/brand-and-technology/concept-cars/peugeot-rifter-4x4-concept.html
Επίσης κάνουν με 4-7 χιλιάρικα μετατροπή στα υπάρχοντα για 4Χ4. Αξίζει να δεις!
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά