Το ι3 εισήγαγε 5 καινοτομίες όταν εμφανίστηκε :
-Την εκτεταμένη χρήση ελαφρών (και ακριβών) υλικών στην δομή του προκειμένου να κερδηθεί βάρος και να κάνει το έργο των ισχνών μπαταριών του ευκολότερο
-Την χρήση του κεκ αποκλειστικά ως range extender (προυπήρχε στο Volt, αλλά αυτό είναι υβρίδιο)
-Την υιοθέτηση της αντικατάστασης επιμέρους στηλών και όχι ολόκληρης της μπαταρίας σε περίπτωση πτώσης απόδοσης μετά από χρόνο, μειώνοντας το κόστος επισκευής και της περιβαντολλογικής επίπτωσης (λύσης που γινόταν μέχρι τότε στα διάφορα υβρίδια και ηλεκτρικά μόνο εκτός αντιπροσωπείας, π.χ. Πρίους, Σίβικ κ.α.)
-Tην υιοθέτηση λύσεων χαμηλού αποτυπώματος CO2 κατά την παραγωγή του (παραγωγή των σύνθετων υλικών κάνοντας χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας), άσχετα αν αυτό είναι απλά ένα τρυκ των διοικούντων για να δείξουν στα χάπατα ότι το προιόν είναι low carbon ενώ μόνο τέτοιο δεν είναι
-Την υιοθέτηση ελαστικών χαμηλής τριβής κύλισης και χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης, κόντρα στη λογική που έχει ο κάθε κάγκουρας πλατύπους να φοράει 8 νούμερα μεγαλύτερα ζαντολάστιχα στο αμάξι του από αυτά που πραγματικά χρειάζεται, και παρόλο που στις εκθέσεις της Πεμβέ παρεπιδημούν αρκετοί τέτοιοι πελάτες
Δεν τα λες και λίγα για ένα κόνσεπτ του 2009, άσχετα αν μερικές από αυτές τις βαρύγδουπες (όταν εμφανίστηκαν) καινοτομίες είναι αμφιλεγόμενες. Και φυσικά τέτοια αυτοκίνητα χρειάζονται, αφενός γιατί απευθύνονται στους φραγκάτους, από εκεί άλλωστε θα αρχίσει η διαδικασία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, όχι από τους φτωχομπινέδες που αγοράζουν Σέατ ίμπιθα 1.000 κυβικά και το κρατάνε 20 χρόνια, αφεδύο γιατί ανοίγουν νέους δρόμους, άσχετα αν μερικοί από αυτούς στην πορεία αντικατασταθούν από άλλους, συμβατικότερους.
Ήγουν, κρίνω θετική την συνολική συνεισφορά του, άσχετα αν εγώ θα το έπαιρνα ή όχι, ή αν αυτή είναι μεγαλύτερη και χρησιμότερη από άλλα ηλεκτρικά της αγοράς.