-
Καθοτι το αυτοκινητο μου ειναι δεκαετιας(αρα τιποτα πο ηλεκτρονικα) και η αναρτηση μου ειναι πλεον σκετο 'ελατηριο' στα φρεναρισματα στην λεια ασφαλτο παντα οι **πισω **τροχοι σε ενα αποτομο φρεναρισμα μπλοκαρουν λογω του εντονου βυθισματος μπροστα και οσα πατα-ασε κι αν κανω δυσκολα ξεμπλοκαρουν . Ετσι προχτες μου τυχαινει σε λεια ασφαλτο , χωρις κινηση αλλα δυο αυτοκινητα μπροστα και μπροστα αριστερα ο μπροστινος μου (Astra IΙ Coupe) να φρεναρει αποτομα κι εγω παρολο που απειχα αρκετα μετρα αλλα με ταχυτητα γυρω στα εκατο φρεναρω και οι πισω τροχοι μου ηταν συνεχεια μπλοκαρισμενοι. Δεν μπορουσα να παω αριστερα, δεξια δεν υπηρχε και ετσι παιρνω την αποφαση να γυρισω το αυτοκινητο προς τ'αριστερα τουλαχιστον 90 μοιρες αν οχι πληρη αναστροφη με χειροφρενο (πραγμα το οποιο εχω κανει πολλακις με ακριβεια) ουτως ωστε 1)να αλλαξει η φορα του αυτοκινητου σε καθετη, και κατι η μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση κατι το οτι οι τροχοι ηταν καθετοι(μετραει αυτο;) να σταματησω πιο γρηγορα. Πραγματι σταματαω γυρω στο ενα μετρο πριν το αυτοκινητο αλλα εχοντας βγει βεβαια ο μισος στην αριστερη λωριδα(αναμενομενο). Παντως τη γλυτωσα. Αυτο που ρωταω ειναι αν συνεχιζα το φρεναρισμα θα φρεναρα καλυτερα; Παιζει ρολο η αλλαγη φορας του οχηματος ή η καθετοτητα των τροχων στο σταματημα οσο παρακινδυνευμενη κι αν ειναι αυτη η κινηση;
-
Καθοτι το αυτοκινητο μου ειναι δεκαετιας(αρα τιποτα πο ηλεκτρονικα) και η αναρτηση μου ειναι πλεον σκετο 'ελατηριο' στα φρεναρισματα στην λεια ασφαλτο παντα οι **πισω **τροχοι σε ενα αποτομο φρεναρισμα μπλοκαρουν λογω του εντονου βυθισματος μπροστα και οσα πατα-ασε κι αν κανω δυσκολα ξεμπλοκαρουν . Ετσι προχτες μου τυχαινει σε λεια ασφαλτο , χωρις κινηση αλλα δυο αυτοκινητα μπροστα και μπροστα αριστερα ο μπροστινος μου (Astra IΙ Coupe) να φρεναρει αποτομα κι εγω παρολο που απειχα αρκετα μετρα αλλα με ταχυτητα γυρω στα εκατο φρεναρω και οι πισω τροχοι μου ηταν συνεχεια μπλοκαρισμενοι. Δεν μπορουσα να παω αριστερα, δεξια δεν υπηρχε και ετσι παιρνω την αποφαση να γυρισω το αυτοκινητο προς τ'αριστερα τουλαχιστον 90 μοιρες αν οχι πληρη αναστροφη με χειροφρενο (πραγμα το οποιο εχω κανει πολλακις με ακριβεια) ουτως ωστε 1)να αλλαξει η φορα του αυτοκινητου σε καθετη, και κατι η μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση κατι το οτι οι τροχοι ηταν καθετοι(μετραει αυτο;) να σταματησω πιο γρηγορα. Πραγματι σταματαω γυρω στο ενα μετρο πριν το αυτοκινητο αλλα εχοντας βγει βεβαια ο μισος στην αριστερη λωριδα(αναμενομενο). Παντως τη γλυτωσα. Αυτο που ρωταω ειναι αν συνεχιζα το φρεναρισμα θα φρεναρα καλυτερα; Παιζει ρολο η αλλαγη φορας του οχηματος ή η καθετοτητα των τροχων στο σταματημα οσο παρακινδυνευμενη κι αν ειναι αυτη η κινηση;
-
Καθοτι το αυτοκινητο μου ειναι δεκαετιας(αρα τιποτα πο ηλεκτρονικα) και η αναρτηση μου ειναι πλεον σκετο 'ελατηριο' στα φρεναρισματα στην λεια ασφαλτο παντα οι **πισω **τροχοι σε ενα αποτομο φρεναρισμα μπλοκαρουν λογω του εντονου βυθισματος μπροστα και οσα πατα-ασε κι αν κανω δυσκολα ξεμπλοκαρουν . Ετσι προχτες μου τυχαινει σε λεια ασφαλτο , χωρις κινηση αλλα δυο αυτοκινητα μπροστα και μπροστα αριστερα ο μπροστινος μου (Astra IΙ Coupe) να φρεναρει αποτομα κι εγω παρολο που απειχα αρκετα μετρα αλλα με ταχυτητα γυρω στα εκατο φρεναρω και οι πισω τροχοι μου ηταν συνεχεια μπλοκαρισμενοι. Δεν μπορουσα να παω αριστερα, δεξια δεν υπηρχε και ετσι παιρνω την αποφαση να γυρισω το αυτοκινητο προς τ'αριστερα τουλαχιστον 90 μοιρες αν οχι πληρη αναστροφη με χειροφρενο (πραγμα το οποιο εχω κανει πολλακις με ακριβεια) ουτως ωστε 1)να αλλαξει η φορα του αυτοκινητου σε καθετη, και κατι η μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση κατι το οτι οι τροχοι ηταν καθετοι(μετραει αυτο;) να σταματησω πιο γρηγορα. Πραγματι σταματαω γυρω στο ενα μετρο πριν το αυτοκινητο αλλα εχοντας βγει βεβαια ο μισος στην αριστερη λωριδα(αναμενομενο). Παντως τη γλυτωσα. Αυτο που ρωταω ειναι αν συνεχιζα το φρεναρισμα θα φρεναρα καλυτερα; Παιζει ρολο η αλλαγη φορας του οχηματος ή η καθετοτητα των τροχων στο σταματημα οσο παρακινδυνευμενη κι αν ειναι αυτη η κινηση;
-
Δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτησή σου που είναι και δική μου....
Στα κάρτ πάντως που δεν έχουν αναρτήσεις και έχουν μόνο ένα φρένο πίσω φρενάρουν πιο γρήγορα με το πλάι που βοηθάνε όλα τα λάστιχα!
Με βάση αυτά που λές δε χρειαζόταν χειρόφρενο για να γυρίσεις... Με τις πίσω ρόδες μπλοκαρισμένες και όλο το βάρος εμπρός ήθελε προσπάθεια για να μην γυρίσεις.... Επιπλέον νομίζω ότι η διαδικασία του χειροφρένου σου στερεί το ένα χέρι από το τιμόνι και χρόνο...
Το καλύτερο θα ήταν αποφυγή του άλλου αλλά είναι εύκολο να το λέμε αλλά όχι να γίνει....
Καλύτερα πάντως αν είναι να συγκρουστείς να πέσεις με τα μούτρα παρά με τα πλάγια. Οι ζώνες τότε δε σε κρατάνε, η απόσταση του κεφαλιού από τζάμια, κολώνες κλπ είναι μικρότερη και η ζώνη απορρόφησης είναι μόλις 5-10 εκατοστά αντί για 150!
Με χάλια αμορτισέρ αλλά καλά φρένα κατάφερα να σταματήσω ενώ νόμιζα ότι θα τρακάρω με αρκετή αστάθεια και μικρές τιμονιές για να διορθώνω τις πάντες και ρυθμικό φρενάρισμα (εννοώ ποδοκίνητο ABS )....Θα ήθελα να σου πω ότι:
Το αυτοκίνητο αυτό είναι επικίνδυνο και ο ιδιοκτήτης του είναι εγκληματίας και πρέπει να συλληφθεί και τιμωρηθεί παραδειγματικά (πρόστιμο, κατάσχεση οχήματος, αφαίρεση διπλώματος για 5 χρόνια, ψυχοθεραπεία και πλύση εγκεφάλου και μέχρι και φυλάκιση). Όποιος το οδηγάει πρέπει να θεωρείται οπλισμένος υποψήφιος δολοφόνος, μάλλον με πρόθεση και όχι απλά αμελής...
...αλλά δεν μπορώ να σου πω στα αλήθεια τα παραπάνω γιατί διαθέτουμε στην οικογένεια τέτοιο αυτοκίνητο.... τουλάχιστον είναι παρατημένο και δεν κυκλοφορεί.... -
Μηπως πρεπει να αλλαξεις αμορτισερ/ελατηρια/λαστιχα ;Δεν μπορεις να εισαι παντα τοσο τυχερος(δηλ μακαρι να εισαι αλλα συνηθως οι πιθανοτητες ειναι εναντιων μας).
-
Μήπως να μην ξανά βγεις στους δρόμους πριν το κάνεις ξανά αμάξι; Τότε δεν θα σπας το κεφάλι σου (αν οδηγάς τέτοιο αμάξι μάλλον θα το σπάσεις, αλλά οι άλλοι που κινούνται μαζί σου στο δρόμο τι φταίνε;) να βρεις αν το χειρόφρενο βοηθάει και αν παίζει σημασία η αεροδυναμική αντίσταση στα λίγα χιλιόμετρα που δεν παίζει.
Αν συνεχίσεις έτσι μάλλον θα επαληθεύσεις το δεύτερο συνθετικό του ψευδώνυμου σου δυστυχώς. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Μήπως να μην ξανά βγεις στους δρόμους πριν το κάνεις ξανά αμάξι; Τότε δεν θα σπας το κεφάλι σου (αν οδηγάς τέτοιο αμάξι μάλλον θα το σπάσεις, αλλά οι άλλοι που κινούνται μαζί σου στο δρόμο τι φταίνε; ) να βρεις αν το χειρόφρενο βοηθάει και αν παίζει σημασία η αεροδυναμική αντίσταση στα λίγα χιλιόμετρα που δεν παίζει.
Αν συνεχίσεις έτσι μάλλον θα επαληθεύσεις το δεύτερο συνθετικό του ψευδώνυμου σου δυστυχώς. -
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
, και κατι η μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση κατι ...................... να σταματησω πιο γρηγορα. Π;Αυτό με την αεροδυναμική αντίσταση το σκέφτηκες εκείνη τη στιγμή ή σου έμεινε από την εποχή που έτρεχες στη F1;
-
Αυτό το ερώτημα πάντως με έχει απασχολήσει και εμένα,και συχνά σκέφτομαι οριακές καταστάσεις οπου θα το χρησιμοποιήσω για να γλιτώσω.
-
Καταρχας, αυτα ειναι εξορισμου επικυνδηνα πραγματα, γιατι μιλαμε για δημοσιους δρομους. Αλλαξε αμεσως λαστιχα αναρτησεις, και φρενα... θα σκωτωθει κανεις και ειναι κριμα για 500 ευρω...
Απο κει και περα, Με το πλαι, δεν νομιζω να εχεις καλυτερο φρεναρισμα, αφου η ιδια επιφανεια ελαστικου παταει στην ασφαλτο, ενω ειναι 'μπλοκαρισμενο' οποτε εχουμε τριβη ολισθησης... Αυτα τα λεω με επιφυλαξη. Το καλυτερο φρεναρισμα ειναι με οριακα μη μπλοκαρισμενους τροχους.
-
Κατά τη διάρκεια αθλοπαιδιών με χρήση χειρόφρενου σε άσφαλτο μου δίνει την εντύπωση ότι, όταν, γλιστράει με το πλάι (κάθετα σχεδόν στη διεύθυνση κίνησης) φρενάρει εξαιρετικά δυνατά, νομίζω καλύτερα απ' ότι με απλή χρήση των φρένων... Έλα όμως που δε μπορώ να κάνω κάποια μέτρηση για να διαπιστώσω του λόγου το αληθές
-
Εχετε και υποψιν, οτι φρεναροντας με το πλαι, αν βρεις σε μια σχετικα μεγαλη ανωμαλια του δρομου (λακουβα, σαμαρακι) ειναι πολυ πιθανον να κανεις ΤΕΡΑΣΤΙΑ ζημια στο αμαξι, και επισης πιθανο αν μιλαμε για μεγαλες ταχυτητες, να φερεις τουμπα...Γιαυτο να αποφευγετε τα πειραματα σε χωρο που δεν ξερετε... (σε αυτο μιλαω σαν παρολιγον παθων...)
-
Μια ματιά στον κατανεμητή στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δε θα έβλαπτε, καθώς στην περίπτωση 'γονατίσματος', περιορίζεται η δύναμη πέδησης στον πίσω άξονα με μηχανικό τρόπο κάτι που μάλλον δε συμβαίνει στο συγκεκριμμένο αυτοκίνητο.
Οποιοδήποτε και αν είναι το κόστος (και δεν είναι απαγορευτικό) πρέπει να επισκευαστεί (ή να παροπολιστεί το όχημα) καθώς είναι εγκληματικά ανεύθυνοι τέτοιου είδους πειραματισμοί.Γιάννης
-
Δέν καταλαβαίνω το πρόβλημα Αν μπλοκάρουν οι πίσω τροχοί, ναί μεν το αυτοκίνητο θα έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να κάνει τετακέ, αλλά πέρα απο αυτό, η απόσταση φρεναρίσματος δέν θα έπρεπε να επηρεαστεί σημαντικά.
Έτσι κι αλλιώς, το περισσότερο φρενάρισμα γίνεται πάντα απο τον μπροστά άξονα. Και καθόλου πίσω φρένα να μήν έχεις, το αμάξι θα φρενάρει ικανοποιητικά.
Μήπως έχουν τα μπροστά φρένα πρόβλημα?
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Καθοτι το αυτοκινητο μου ειναι δεκαετιας(αρα τιποτα πο ηλεκτρονικα) και η αναρτηση μου ειναι πλεον σκετο 'ελατηριο' στα φρεναρισματα στην λεια ασφαλτο παντα οι **πισω **τροχοι σε ενα αποτομο φρεναρισμα μπλοκαρουν λογω του εντονου βυθισματος μπροστα και οσα πατα-ασε κι αν κανω δυσκολα ξεμπλοκαρουν . Ετσι προχτες μου τυχαινει σε λεια ασφαλτο , χωρις κινηση αλλα δυο αυτοκινητα μπροστα και μπροστα αριστερα ο μπροστινος μου (Astra IΙ Coupe) να φρεναρει αποτομα κι εγω παρολο που απειχα αρκετα μετρα αλλα με ταχυτητα γυρω στα εκατο φρεναρω και οι πισω τροχοι μου ηταν συνεχεια μπλοκαρισμενοι. Δεν μπορουσα να παω αριστερα, δεξια δεν υπηρχε και ετσι παιρνω την αποφαση να γυρισω το αυτοκινητο προς τ'αριστερα τουλαχιστον 90 μοιρες αν οχι πληρη αναστροφη με χειροφρενο (πραγμα το οποιο εχω κανει πολλακις με ακριβεια) ουτως ωστε 1)να αλλαξει η φορα του αυτοκινητου σε καθετη, και κατι η μεγαλυτερη αεροδυναμικη αντισταση κατι το οτι οι τροχοι ηταν καθετοι(μετραει αυτο;) να σταματησω πιο γρηγορα. Πραγματι σταματαω γυρω στο ενα μετρο πριν το αυτοκινητο αλλα εχοντας βγει βεβαια ο μισος στην αριστερη λωριδα(αναμενομενο). Παντως τη γλυτωσα. Αυτο που ρωταω ειναι αν συνεχιζα το φρεναρισμα θα φρεναρα καλυτερα; Παιζει ρολο η αλλαγη φορας του οχηματος ή η καθετοτητα των τροχων στο σταματημα οσο παρακινδυνευμενη κι αν ειναι αυτη η κινηση;Πως να το πώ τώρα! Ας το πώ με τρόπο
Φρενάρεις και μπλοκάρουν οι πίσω τροχοί. Δεν μπορείς να πας αριστερά-δεξιά επειδή έχουν μπλοκάρει οι τροχοί οι οποίοι δεν ξεμπλοκάρουν όπως λές ούτε όταν αφήνεις και ξαναπατάς το φρένο οπότε αποφασίζεις με 100χλμ και σε δύσκολη κατάσταση να σηκώσεις χειρόφρενο για να μπλοκάρεις τους πίσω (μπλοκαρισμένους) τροχούς και να γυρίσεις πλάγια για να συνεχίσουν οι τροχοί μπλοκαρισμένοι να σέρνονται στην άσφαλτο!!!!
Δύο πράγματα συμβαίνουν:
- Δεν έχεις δίπλωμα και μας τα λές λίγο μπερδεμένα
- Είσαι κασκαντέρ των Ντιούκς
1000€ στο 1
Υ.Γ: Που χάθηκε ο τύπος και δεν δίνει απάντηση!
-
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
- Είσαι κασκαντέρ των Ντιούκς
xaxaxaxa
Που τους θυμηθηκες τους Θεους??
Ξεχνιουνται αυτοι; Ας ειναι καλα κ η Νταιζη..
3) Κανει προβες για την οντισιον του Fast & Furious 3 -
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
- Είσαι κασκαντέρ των Ντιούκς
xaxaxaxa
Που τους θυμηθηκες τους Θεους??
Μπορείς να με φωνάζεις και sado δεν υπάρχει πρόβλημα.
-
Ένα off-topic σχόλιο
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Στα κάρτ πάντως που δεν έχουν αναρτήσεις και έχουν μόνο ένα φρένο πίσω φρενάρουν πιο γρήγορα με το πλάι που βοηθάνε όλα τα λάστιχα!Το ότι τείνει να κάνει αστραπιαία τετ-α-κε ένα αυτοκίνητο με μπλοκαρισμένους τους πίσω τροχούς οφείλεται στο γεγονός ότι η δύναμη επιβράδυνσης μπροστά είναι μεγαλύτερη από εκείνη πίσω, οπότε έστω και ελάχιστα να εκτραπεί από την ευθεία υπερισχύει η ροπή των εμπρός τροχών γύρω από το κέντρο βάρους και η συνισταμένη ροπή των δύο δυνάμεων μπρος-πίσω (για απλότητα αφού στην πραγματικότητα είναι τέσσερις) που εφαρμόζεται στο κέντρο βάρους τείνει να το εκτρέψει περισσότερο. Αντίθετα, όταν είναι μπλοκαρισμένοι οι μπροστινοί και η ροπή έχει τη σωστή φορά το αυτοκίνητο 'αυτοσταθεροποιείται' από τις εκτροπές.
Αυτό το διαπιστώνετε εύκολα αν τραβήξετε χειρόφρενο χωρίς να πατάτε φρένο με σχετικά μικρή ταχύτητα, οπότε το αυτοκίνητο είτε δε θα γυρίσει καθόλου είτε θα γυρίσει πολύ-πολύ αργά. Αν τώρα συνδυάσετε το χειρόφρενο με (ποδο)φρένο το αυτοκίνητο θα γυρίσει αμέσως και αστραπιαία.
Στα καρτ που έχουν μόνο πίσω φρένο η ροπή είναι πάντα σταθεροποιητική, ακόμα και αν οι πίσω τροχοί μπλοκάρουν εντελώς. Οπότε ένα καρτ δύσκολα θα κάνει τετ-α-κε από μπλοκάρισμα.
-
Μια παρατήρηση στο off-topic σχόλιο
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ένα off-topic σχόλιοΤο ότι τείνει να κάνει αστραπιαία τετ-α-κε ένα αυτοκίνητο με μπλοκαρισμένους τους πίσω τροχούς οφείλεται στο γεγονός ότι η δύναμη επιβράδυνσης μπροστά είναι μεγαλύτερη από εκείνη πίσω, οπότε έστω και ελάχιστα να εκτραπεί από την ευθεία υπερισχύει η ροπή των εμπρός τροχών γύρω από το κέντρο βάρους και η συνισταμένη ροπή των δύο δυνάμεων μπρος-πίσω (για απλότητα αφού στην πραγματικότητα είναι τέσσερις) που εφαρμόζεται στο κέντρο βάρους τείνει να το εκτρέψει περισσότερο. Αντίθετα, όταν είναι μπλοκαρισμένοι οι μπροστινοί και η ροπή έχει τη σωστή φορά το αυτοκίνητο 'αυτοσταθεροποιείται' από τις εκτροπές.
Δεν έχει σχέση με τη ροπή των δυνάμεων επιβράδυνσης, οι οποίες είναι **πάντοτε **μεγαλύτερες στους μπροστινούς τροχούς, για κατασκευαστικούς λόγους. Έχει σχέση με τη ροπή των πλάγιων δυνάμεων (η οποία είναι και πολύ μεγαλύτερη από αυτή των δυνάμεων επιβράδυνσης, λόγω της πολλαπλάσιας κάθετης απόστασης από το κέντρο βάρους). Οι πλάγιες δυνάμεις που αναπτύσσονται στους πίσω τροχούς αυξάνουν την ευστάθεια του αυτοκινήτου, ενώ οι πλάγιες δυνάμεις στους μπροστά τροχούς μειώνουν την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Αν μπλοκάρουν οι πίσω τροχοί, μειώνονται πάρα πολύ οι πλάγιες δυνάμεις που μπορούν να αναπτυχθούν σε αυτούς, άρα μειώνεται και η ευστάθεια του αυτοκινήτου. (Αυτό απαντά και στο ερώτημα γιατί να βάζουμε τα καλά λάστιχα πίσω, που συζητιόταν προ ημερών).
Edit: 'πλάγια δύναμη'= η δύναμη που αναπτύσσεται κάθετα στο διαμήκες επίπεδο του ελαστικού
Φρεναρισμα με τις παντες και χειροφρενο!!!