-
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να ξεπεράσει το 40% έως το 2030
ακόμα και με μειωμένες επιδοτήσεις πλέον. η τάση δεν μπορει πλέον να αντιστραφεί, οτι και να λένε οι electric haters...
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
200kwh δεν ειναι παρα πολλες. Υπαρχουν σπιτια στην ελλαδα που εχουν, για καθαρα ιδια χρηση 30-40kwh. Αν θελετε να παρετε μια εικονα του ογκου, ψαξτε πχ tesla powerwall που ειναι 13.5kwh η καθε μια.
Αυτο που βοηθουσε την κατασταση ειναι αν υπηρχαν κινητρα για εγκατασταση μπαταριων, ακομα και χωρις να συνοδευονται απο φωτοβολταικα πανελ. Για παραδειγμα στην αγγλια, υπαρχει μεγαλη διαφορα στην τιμη της ενεργειας διαφορετικες ωρες της ημερας (και οχι την δικη μας αστεια διαφορα μεταξυ "κανονικου" και "νυχτερινου") και μπορει ακομα ο ιδιωτης να επιστρεψει ρευμα απο την μπαταρια του και να πληρωθει για αυτο. Αυτο επιτρεπει στους αγγλους να κερδισουν χρηματα μεσω του arbitrage, ακομα και αν δεν εχουν φωτοβολταικο, παρα μονο μπαταριες.
Στην ελλαδα απαγορευται να κανεις εγχυση στο δικτυο απο μπαταρια. Αλλος τροπος που θα ειχε νοημα, θα ηταν δυναμικη τιμολογηση, με μηδενικο κοστος ενεργειας καποιες ωρες. Για ποιον λογο να πληρωνουμε ως χωρα, αλλες χωρες για να απορροφησουν την ενεργεια μας και να μην την διοχετευουμε δωρεαν σε αποθηκευτικους χωρους εντος της ιδιας μας της χωρας;
Αυτο ομως κολλαει στην ελλειψη ψηφιακων μετρητων παντου, τουλαχιστον στο τεχνικο μερος.Οι αγορές ειναι συζευγμενες (European market coupling), εξ ορισμου υπάρχει το πρόβλημα της υπέρ δυναμικότητας και του ανισοζυγιου της προσφοράς με τη ζήτηση. Τι πετυχαίνεις με αυτό συστήματα (ή μάλλον τι θέλουν να πετύχουν
το πλεόνασμα καταναλωτή
δεν καταλαβα την δευτερη προταση.
Πλεόνασμα καταναλωτή (consumer surplus): ΔP (ανώτατη τιμή που θα πλήρωνε ο καταναλωτής - τιμή που πραγματικά πληρώνει).
Το πρόβλημα είναι ότι παρόλο που στην θεωρία είναι σωστό, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της οικονομικής εξισορρόπησης μιας χώρας που πουλάει με ζημιά σε μια άλλη.
Ότι ανέφερα ήταν από τη μεριά της σταθεροποίησης του δικτύου. Το οικονομικό κομμάτι δεν το γνωρίζω. Μου είχαν εξηγήσει κάποια στιγμή πως λειτουργεί το χρηματιστήριο ενέργειας, αλλά όχι όμως και τις διακρατικές συμφωνίες για ζεύξη. Επομένως δεν εκφράζω άποψη για αυτό το κομμάτι.
Απάντησα σε αυτό
«Για ποιον λογο να πληρωνουμε ως χωρα, αλλες χωρες για να απορροφησουν την ενεργεια μας και να μην την διοχετευουμε δωρεαν σε αποθηκευτικους χωρους εντος της ιδιας μας της χωρας;»
Καμία χώρα δεν μπορεί να αποφασίζει μονομερώς
Αυτο που εγραψα δεν ειχε τη λογικη να κοψουμε τις διασυνδεσεις, αλλα να αποθηκευουμε, οσο μπορουμε περισσοτερο, απο το πλεονασμα μας, εντος των συνορων.
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να ξεπεράσει το 40% έως το 2030
ακόμα και με μειωμένες επιδοτήσεις πλέον. η τάση δεν μπορει πλέον να αντιστραφεί, οτι και να λένε οι electric haters...
Παγκοσμίως μπορεί λόγω της Κίνας, αλλά σε Ευρώπη και ΗΠΑ, υπάρχει αντιστροφή τάσης που πάει για αργότερα την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα εξελιχθεί σε σοβαρό παίχτη.
Και δεν είμαστε χέητερς, οίκτο δείχνουμε σε όσους έχουν μπλέξει με καλώδια και με πρίζες...
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
200kwh δεν ειναι παρα πολλες. Υπαρχουν σπιτια στην ελλαδα που εχουν, για καθαρα ιδια χρηση 30-40kwh. Αν θελετε να παρετε μια εικονα του ογκου, ψαξτε πχ tesla powerwall που ειναι 13.5kwh η καθε μια.
Αυτο που βοηθουσε την κατασταση ειναι αν υπηρχαν κινητρα για εγκατασταση μπαταριων, ακομα και χωρις να συνοδευονται απο φωτοβολταικα πανελ. Για παραδειγμα στην αγγλια, υπαρχει μεγαλη διαφορα στην τιμη της ενεργειας διαφορετικες ωρες της ημερας (και οχι την δικη μας αστεια διαφορα μεταξυ "κανονικου" και "νυχτερινου") και μπορει ακομα ο ιδιωτης να επιστρεψει ρευμα απο την μπαταρια του και να πληρωθει για αυτο. Αυτο επιτρεπει στους αγγλους να κερδισουν χρηματα μεσω του arbitrage, ακομα και αν δεν εχουν φωτοβολταικο, παρα μονο μπαταριες.
Στην ελλαδα απαγορευται να κανεις εγχυση στο δικτυο απο μπαταρια. Αλλος τροπος που θα ειχε νοημα, θα ηταν δυναμικη τιμολογηση, με μηδενικο κοστος ενεργειας καποιες ωρες. Για ποιον λογο να πληρωνουμε ως χωρα, αλλες χωρες για να απορροφησουν την ενεργεια μας και να μην την διοχετευουμε δωρεαν σε αποθηκευτικους χωρους εντος της ιδιας μας της χωρας;
Αυτο ομως κολλαει στην ελλειψη ψηφιακων μετρητων παντου, τουλαχιστον στο τεχνικο μερος.Οι αγορές ειναι συζευγμενες (European market coupling), εξ ορισμου υπάρχει το πρόβλημα της υπέρ δυναμικότητας και του ανισοζυγιου της προσφοράς με τη ζήτηση. Τι πετυχαίνεις με αυτό συστήματα (ή μάλλον τι θέλουν να πετύχουν
το πλεόνασμα καταναλωτή
δεν καταλαβα την δευτερη προταση.
Πλεόνασμα καταναλωτή (consumer surplus): ΔP (ανώτατη τιμή που θα πλήρωνε ο καταναλωτής - τιμή που πραγματικά πληρώνει).
Το πρόβλημα είναι ότι παρόλο που στην θεωρία είναι σωστό, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της οικονομικής εξισορρόπησης μιας χώρας που πουλάει με ζημιά σε μια άλλη.
Ότι ανέφερα ήταν από τη μεριά της σταθεροποίησης του δικτύου. Το οικονομικό κομμάτι δεν το γνωρίζω. Μου είχαν εξηγήσει κάποια στιγμή πως λειτουργεί το χρηματιστήριο ενέργειας, αλλά όχι όμως και τις διακρατικές συμφωνίες για ζεύξη. Επομένως δεν εκφράζω άποψη για αυτό το κομμάτι.
Απάντησα σε αυτό
«Για ποιον λογο να πληρωνουμε ως χωρα, αλλες χωρες για να απορροφησουν την ενεργεια μας και να μην την διοχετευουμε δωρεαν σε αποθηκευτικους χωρους εντος της ιδιας μας της χωρας;»
Καμία χώρα δεν μπορεί να αποφασίζει μονομερώς
Αυτο που εγραψα δεν ειχε τη λογικη να κοψουμε τις διασυνδεσεις, αλλα να αποθηκευουμε, οσο μπορουμε περισσοτερο, απο το πλεονασμα μας, εντος των συνορων.
Μα τα σύνορα σε ένα συζευγμένο σύστημα δεν έχουν την ίδια έννοια με τα εθνικά σύνορα !
Αν οικονομικά είναι πολύπλοκο, τεχνικά είναι ΚΟΛΑΣΗ -
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να ξεπεράσει το 40% έως το 2030
ακόμα και με μειωμένες επιδοτήσεις πλέον. η τάση δεν μπορει πλέον να αντιστραφεί, οτι και να λένε οι electric haters...
Παγκοσμίως μπορεί λόγω της Κίνας, αλλά σε Ευρώπη και ΗΠΑ, υπάρχει αντιστροφή τάσης που πάει για αργότερα την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα εξελιχθεί σε σοβαρό παίχτη.
Και δεν είμαστε χέητερς, οίκτο δείχνουμε σε όσους έχουν μπλέξει με καλώδια και με πρίζες...
Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη. Έχουν γίνει απίστευτες επενδύσεις σε ΦΒ & ΑΠΕ, έχουν πάρει έγκριση άλλες τόσες, είναι έτοιμες για έγκριση άλλες τόσες Χ 2 και παρόλα αυτά, από το 2008 και επειτα η ετήσια κατανάλωση ρεύματος στην Ελλάδα έχει καταβαραθρωθεί !
-
Αμα ήταν ανάγκη, ας υπήρχαν πολλοί φορτιστές με χαμηλές τιμές, ας έφτιαχναν καλύτερες και φτηνότερες μπαταρίες, ώστε να μην προτιμάμε τα θερμικά.
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
-
Προφανώς έχω χάσει την αρχή της συζήτησης σας...... Πιθανόν να αναφέρθηκε, μικρά υδροηλεκτρικά με ταμιευτήρες που θα γεμίζουν και από το πλεόνασμα την ημέρα ανά περιοχή δεν συμφέρουν τελικά οικονομικά? Έχουμε έντονο ανάγλυφο
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Παγκοσμίως μπορεί λόγω της Κίνας, αλλά σε Ευρώπη και ΗΠΑ, υπάρχει αντιστροφή τάσης που πάει για αργότερα την ηλεκτροκίνηση μέχρι τα εξελιχθεί σε σοβαρό παίχτη.
η μεγάλη εικόνα ειναι συγκεκριμένη, αργά η γρήγορα θα την υιοθετήσουν όλοι, είτε με την καλή είτε με την κακή. εχει εξελιχθεί ήδη σε σοβαρό παίχτη, εκτός αν εννοείς να πουλάνε μόνο ηλεκτρικά, που αυτό δεν θα γίνει ποτε.
-
@w202-amg said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Προφανώς έχω χάσει την αρχή της συζήτησης σας...... Πιθανόν να αναφέρθηκε, μικρά υδροηλεκτρικά με ταμιευτήρες που θα γεμίζουν και από το πλεόνασμα την ημέρα ανά περιοχή δεν συμφέρουν τελικά οικονομικά? Έχουμε έντονο ανάγλυφο
Δεν είναι τόσα απλά τα πράγματα με τους ταμιευτήρες. Έχουν έντονες διαβρώσεις υπεδάφους, επηρεάζουν το οικοσύστημα, έχουν μεγάλη αδράνεια και φυσικά όταν λέμε μικρά εννοούμε χωρικά και οικονομικά ΤΕΡΑΣΤΙΑ
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
σε καμία περίπτωση η αντλία δεν ειναι καλύτερη απο το πετρέλαιο, ρώτα και αυτούς που έχουν αντλία. Αν εννοείς ποιο οικονομική υπό όρους, χωρίς κόπος για παραγγελίες πετρελαίου κτλ, το δέχομαι, αλλά ως εκεί. Η αντλία προυποθέτει ακριβή εγκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση, και καλή συντήρηση, λίγοι τεχνικοί γνωρίζουν να στα προσφέρουν αυτά στην Ελλάδα σε ικανοποιητικό βαθμό - και οχι για να πάρουν την μιζούλα απο την πώληση της ανλτίας. Δεν υπάρχει καλύτερη θέρμανση απο την καύση.
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
σε καμία περίπτωση η αντλία δεν ειναι καλύτερη απο το πετρέλαιο, ρώτα και αυτούς που έχουν αντλία. Αν εννοείς ποιο οικονομική υπό όρους, χωρίς κόπος για παραγγελίες πετρελαίου κτλ, το δέχομαι, αλλά ως εκεί. Η αντλία προυποθέτει ακριβή εγκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση, και καλή συντήρηση, λίγοι τεχνικοί γνωρίζουν να στα προσφέρουν αυτά στην Ελλάδα σε ικανοποιητικό βαθμό - και οχι για να πάρουν την μιζούλα απο την πώληση της ανλτίας. Δεν υπάρχει καλύτερη θέρμανση απο την καύση.
Η αντλία θερμότητας δεν συγκρίνεται με το πετρέλαιο και το Φ.Α. .-
Μην γράφουμε ότι κατεβάσει η κούτρα μας, το θέμα είναι ότι έχει ακριβό κόστος αρχικής επένδυσης ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΗΔΗ σύστημα θέρμανσης. -
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
σε καμία περίπτωση η αντλία δεν ειναι καλύτερη απο το πετρέλαιο, ρώτα και αυτούς που έχουν αντλία. Αν εννοείς ποιο οικονομική υπό όρους, χωρίς κόπος για παραγγελίες πετρελαίου κτλ, το δέχομαι, αλλά ως εκεί. Η αντλία προυποθέτει ακριβή εγκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση, και καλή συντήρηση, λίγοι τεχνικοί γνωρίζουν να στα προσφέρουν αυτά στην Ελλάδα σε ικανοποιητικό βαθμό - και οχι για να πάρουν την μιζούλα απο την πώληση της ανλτίας. Δεν υπάρχει καλύτερη θέρμανση απο την καύση.
εχω την εντυπωση οτι κανεις λαθος, αλλα επειδη δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα δεν το λεω με σιγουρια. Νομιζω οτι η αντλια θερμοτητας εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης απο τον καυστηρα. Στο θεμα της αποσβεσης και του οικονομικοτεχνικου δεν εχω αποψη, καθως δεν εχω ιδεα που κυμαινονται τα κοστη.
-
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Αμα ήταν ανάγκη, ας υπήρχαν πολλοί φορτιστές με χαμηλές τιμές, ας έφτιαχναν καλύτερες και φτηνότερες μπαταρίες, ώστε να μην προτιμάμε τα θερμικά.
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
το κοστος ανα kwh των μπαταριων πεφτει συνεχως. Υπαρχουν διαγραμματα που μπορεις να αναζητησεις. Ο αριθμος των φορτιστων ανεβαινει συνεχως και σταδιακα, ακομα και στην χωρα μου υποχωρει το κοστος φορτισης σε δημοσιο φορτιστη. Μπορεις να δεις την ταση παρατηρωντας αλλες χωρες που ειναι πολυ πιο μπροστα απο εμας στο θεμα της ηλεκτροκινησης. Επισης, η ψαλιδα μεταξυ ηλεκτρικων και (αντιστοιχων) θερμικων κλεινει συνεχως. Δεν θα αναφερθω στα τεσλα, τα οποια εδω και καιρο ειναι φτηνοτερα απο αντιστοιχα θερμικα. Ας δουμε ομως το αγαπημενο σου c3 με ενα απο τα μικρα ηλεκτρικα (leap, dolphin surf, inster). Χωρις οποια επιδοτηση, η διαφορα ειναι περιπου 3χιλιαρικα. Αυτη η διαφορα πιθανοτατα θα καλυφτει απο το 3χιλιαρο που συζητιεται σε ενα ενδεχομενο ΚΗ4.
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
εχω την εντυπωση οτι κανεις λαθος, αλλα επειδη δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα δεν το λεω με σιγουρια. Νομιζω οτι η αντλια θερμοτητας εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης απο τον καυστηρα. Στο θεμα της αποσβεσης και του οικονομικοτεχνικου δεν εχω αποψη, καθως δεν εχω ιδεα που κυμαινονται τα κοστη.
μα έχει, δεν διαφωνώ. Τις συνθήκες και τις θερμοκρασίες που αποδίδει με αυτό τον τρόπο τις γνωρίζετε? το κόστος εγκατάστασης με όλα τα παρελκόμενα και συντήρησης το γνωρίζεται? για να κάνει απόσβεση ένα σπίτι 80-100 τετραγωνικών, το αρχικό κόστος εγκατάστασης με μια αντλία, όλα μαζί, θα περάσουν πάνω απο 10 χρόνια, και χωρίς να είμαστε σίγουροι σε τι κατάσταση θα ειναι η αντλία καθώς είναι πρόσφατη τεχνολογία και έχουν γίνει αλλαγές και στα υγρά τους για διάφορους λόγους. Μην βλέπετε μονο τους συντελεστές απόδοσης σε ιδανικές συνθήκες. Οι ανλτίες εφαρμόστηκαν ως τεχνολογία για να μετριάσουν την εξάρτηση απο τα καύσιμα που ερχόντουσαν πχ απο Ρωσία, για να δουλέψει σωστά μία αντλία πρέπει να αναβαθμίσεις και το κτίριο σου ενεργειακά, δεν μπορεί να αποδόσει πχ το ίδιο σε ένα κτίριο με μεγάλες απώλειες. Καλύτερα ρωτήστε και ανθρώπους που έχουν ανλτίες για την απόδοση τους και για την κατανάλωση τους και τους λογαριασμούς που πλήρωσαν στην δεη, υπάρχουν πολλές (και κακές) εμπειρίες. Εξαίρεση αποτελούν αυτοί που έχουν κάνει απο την αρχή συνολική και πολύ ακριβή μηχανολογική πρόβλεψη που για να γίνει απόσβεση θα περάσουν αρκετά χρόνια
-
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
σε καμία περίπτωση η αντλία δεν ειναι καλύτερη απο το πετρέλαιο, ρώτα και αυτούς που έχουν αντλία. Αν εννοείς ποιο οικονομική υπό όρους, χωρίς κόπος για παραγγελίες πετρελαίου κτλ, το δέχομαι, αλλά ως εκεί. Η αντλία προυποθέτει ακριβή εγκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση, και καλή συντήρηση, λίγοι τεχνικοί γνωρίζουν να στα προσφέρουν αυτά στην Ελλάδα σε ικανοποιητικό βαθμό - και οχι για να πάρουν την μιζούλα απο την πώληση της ανλτίας. Δεν υπάρχει καλύτερη θέρμανση απο την καύση.
εχω την εντυπωση οτι κανεις λαθος, αλλα επειδη δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα δεν το λεω με σιγουρια. Νομιζω οτι η αντλια θερμοτητας εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης απο τον καυστηρα. Στο θεμα της αποσβεσης και του οικονομικοτεχνικου δεν εχω αποψη, καθως δεν εχω ιδεα που κυμαινονται τα κοστη.
Αν έχεις ενδοδαπεδια έχει λογικά οφέλη λειτουργίας όπως έχει και το πετρέλαιο φ.α. με συμπύκνωση. Αν έχεις σώματα και βρίσκεσαι Αθήνα είναι οκ, ωστόσο από Θεσσαλία και πάνω φαίνεται να χάνεις έντονα σε απόδοση..... βέβαια όλα αυτά είναι κουβέντες καφενείου αφού κάθε αντλία είναι διαφορετική από μία άλλη και ενδείκνυται για διαφορετικά κλίματα.
Όπως και με τα Φ/β,τη μετατροπή lpg κοκ πρέπει να κάνεις σε λογικό διάστημα απόσβεση για να καλύψεις τις αστοχίες και φθορές. Χωρίς ενδοδαπεδια νομίζω είναι αχρειαστα χρήματα δεσμευμένα -
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
εχω την εντυπωση οτι κανεις λαθος, αλλα επειδη δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα δεν το λεω με σιγουρια. Νομιζω οτι η αντλια θερμοτητας εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης απο τον καυστηρα. Στο θεμα της αποσβεσης και του οικονομικοτεχνικου δεν εχω αποψη, καθως δεν εχω ιδεα που κυμαινονται τα κοστη.
μα έχει, δεν διαφωνώ. Τις συνθήκες και τις θερμοκρασίες που αποδίδει με αυτό τον τρόπο τις γνωρίζετε? το κόστος εγκατάστασης με όλα τα παρελκόμενα και συντήρησης το γνωρίζεται? για να κάνει απόσβεση ένα σπίτι 80-100 τετραγωνικών, το αρχικό κόστος εγκατάστασης με μια αντλία, όλα μαζί, θα περάσουν πάνω απο 10 χρόνια, και χωρίς να είμαστε σίγουροι σε τι κατάσταση θα ειναι η αντλία καθώς είναι πρόσφατη τεχνολογία και έχουν γίνει αλλαγές και στα υγρά τους για διάφορους λόγους. Μην βλέπετε μονο τους συντελεστές απόδοσης σε ιδανικές συνθήκες. Οι ανλτίες εφαρμόστηκαν ως τεχνολογία για να μετριάσουν την εξάρτηση απο τα καύσιμα που ερχόντουσαν πχ απο Ρωσία, για να δουλέψει σωστά μία αντλία πρέπει να αναβαθμίσεις και το κτίριο σου ενεργειακά, δεν μπορεί να αποδόσει πχ το ίδιο σε ένα κτίριο με μεγάλες απώλειες. Καλύτερα ρωτήστε και ανθρώπους που έχουν ανλτίες για την απόδοση τους και για την κατανάλωση τους και τους λογαριασμούς που πλήρωσαν στην δεη, υπάρχουν πολλές (και κακές) εμπειρίες. Εξαίρεση αποτελούν αυτοί που έχουν κάνει απο την αρχή συνολική και πολύ ακριβή μηχανολογική πρόβλεψη που για να γίνει απόσβεση θα περάσουν αρκετά χρόνια
Τι γράφεις ρε σύ ? Από τις ξέθαψες όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες ?
-
@w202-amg said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Χωρίς ενδοδαπεδια νομίζω είναι αχρειαστα χρήματα δεσμευμένα
σωστά τα λες, αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή η ενδοδαπέδια δουλεύει στους 40 βαθμούς θερμοκρασίας νερού. αλλά έχει υψηλό αρχικό κόστος κατασκευής. και δεν μπορείς να βάλεις χαλιά το χειμώνα στο σπίτι.
-
@w202-amg said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@dettol said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@criuser said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Και η αντλία θερμότητας είναι καλύτερη από το πετρέλαιο, αλλά για μένα που έχω 600-1000 ευρώ τον χρόνο πετρέλαιο για την θέρμανση, ανάλογα με την τιμή του πετρελαίου, το να δώσω 7000 για να βάλω αντλία για να κερδίζω τα μισά σου λέω εγώ που δεν είναι και σίγουρο, σημαίνει 20 χρόνια απόσβεση, που η αντλία δεν είναι σίγουρο ότι θα αντέξει τόσα και δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση.
σε καμία περίπτωση η αντλία δεν ειναι καλύτερη απο το πετρέλαιο, ρώτα και αυτούς που έχουν αντλία. Αν εννοείς ποιο οικονομική υπό όρους, χωρίς κόπος για παραγγελίες πετρελαίου κτλ, το δέχομαι, αλλά ως εκεί. Η αντλία προυποθέτει ακριβή εγκατάσταση, ενεργειακή αναβάθμιση, και καλή συντήρηση, λίγοι τεχνικοί γνωρίζουν να στα προσφέρουν αυτά στην Ελλάδα σε ικανοποιητικό βαθμό - και οχι για να πάρουν την μιζούλα απο την πώληση της ανλτίας. Δεν υπάρχει καλύτερη θέρμανση απο την καύση.
εχω την εντυπωση οτι κανεις λαθος, αλλα επειδη δεν το εχω ψαξει ιδιαιτερα δεν το λεω με σιγουρια. Νομιζω οτι η αντλια θερμοτητας εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης απο τον καυστηρα. Στο θεμα της αποσβεσης και του οικονομικοτεχνικου δεν εχω αποψη, καθως δεν εχω ιδεα που κυμαινονται τα κοστη.
Αν έχεις ενδοδαπεδια έχει λογικά οφέλη λειτουργίας όπως έχει και το πετρέλαιο φ.α. με συμπύκνωση. Αν έχεις σώματα και βρίσκεσαι Αθήνα είναι οκ, ωστόσο από Θεσσαλία και πάνω φαίνεται να χάνεις έντονα σε απόδοση..... βέβαια όλα αυτά είναι κουβέντες καφενείου αφού κάθε αντλία είναι διαφορετική από μία άλλη και ενδείκνυται για διαφορετικά κλίματα.
Όπως και με τα Φ/β,τη μετατροπή lpg κοκ πρέπει να κάνεις σε λογικό διάστημα απόσβεση για να καλύψεις τις αστοχίες και φθορές. Χωρίς ενδοδαπεδια νομίζω είναι αχρειαστα χρήματα δεσμευμέναΥπάρχουν και τα φανκοιλς, χαλοουυυ !
-
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τι γράφεις ρε σύ ? Από τις ξέφαψες όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες ?
έχεις αντλία και ξέρεις ή απλά είσαι θύμα του marketing?
-
@bekiaris said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
@red_monster said in Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης:
Τι γράφεις ρε σύ ? Από τις ξέφαψες όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες ?
έχεις αντλία και ξέρεις ή απλά είσαι θύμα του marketing?
Έχω βάλει και στο σπίτι και στο γραφείο εδώ και μια δεκαετία, επόμενο παρατράγουδο ?
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης